indiaas eten in hong kong - Reisverslag uit Kowloon, Hong Kong van radmer kuipers - WaarBenJij.nu indiaas eten in hong kong - Reisverslag uit Kowloon, Hong Kong van radmer kuipers - WaarBenJij.nu

indiaas eten in hong kong

Door: rasmoes

Blijf op de hoogte en volg radmer

31 December 2003 | Hong Kong, Kowloon

17:03 local time, Kowloon district....HONG KONG,.....31st. of december 2003

dag beste bijna 2004-genoten,
Zo aangezien ik me even een paar uurtjes verveel zal ik jullie nog even
het laatste schrijven van wat ik heb meegemaakt de laatste dagen zodat
ik vanavond als een kanon zo dronken kan gaan en me niet zorgen hoef te
maken dat ik straks bij de volgende brief te veel moet nadenken..
ja helaas reis ik al weer alleen want m'n twee australische maatjes
zijn naar macau waar ik niet heen wou.. hee dat rijmt volgens mij.. nou
ondertussen ben ik al aardig wegwijs in hong kong alleen zijn die
gebouwen hier zo groot dat als ik eenmaal binnen ben weer verdwaal.. zo heb ik
vanmiddag een paar uur om een boekshop gezocht die later bleek te zijn
verhuisd.. even later heb ik wel eentje gevonden en die hadden het
reisboek waar ik naar zocht.
zo maar om niet te lang om te blijven hangen zal ik maar eens beginnen
met waar ik was gebleven bij de vorige brief die ik op het laatst zo
aan het afraffelen was en da's nou ook weer niet de bedoeling van mijn reisverslagen.
eens even kijken op mijn spiekblaadje waar ik ergens was.. o'ja ik ben
dus met een taxi naar de mirador arcade gegaan waar het net klein india
is en het ook ontzettend veel op beverwijk lijt alleen is dit een paar
uurtjes verder rijden. maar goed hier aangekomen werd ik meteen
overspoeld met indiers die me een hotteltje wouden aansmeren.. ik heb gezegd
koop maar een brood dan kun je het daar aan-smeren. maar goed ik had dus
een contact gelegd met een guesthouse waar ik een kamer kon krijgen
voor 120 hk $ alleen veranderde de zaak nu omdat ik met die twee
israeliers was en zo zijn we daar naar boven gegaan.. jamooie boel is dat.. zit
ik een beetje mijn dertiende brief over te slaan en wat denk je.. zit
ik nu niet in het KOWLOON HOTEL op de 13e verdieping...
maar het heeft wel 5 sterren alleen zitten die in het raam van onze
hotelkamer dus heb je er niet zo veel aan.. maar goed ik dwaal weeraf want
dat eerste hotel waar we heen zijn gegaan was dus op de 14e verdieping
alleen werden we het niet eens over de prijs en zijn daarom maar weer
afgetaaid naar beneden waar ons weer een welkomscomitee stond op te
wachten van een kleine 100 man... nee geen 100 kleine mannen maar 100
mannen die zowel groot als klein waren. ja hier in hong kong heb je van
alles wat.. een boel afrikanen ja niet in de tuin zoals wij ze hebben maar
dit zijn levenden en zitten hier voor de busness.. kwam zonet nog een
tegen in de lift die uit tanzania kwam.. ja daar ben ik vorigekeer
overvallen dus heb ik hem gevraagd of ie mijn paspoort toevallig had gezien
ergens.. maar goed al die nationaliteiten en dat ***** ook maar wat in
het rond dus krijg je steeds meer nieuwe soorten.. maar goed gelukkig
kwamen we de australiers weer tegen en zo zijn de andere 4 naar boven
gegaan met de lift en zouden ze terug komen als ze wat hadden gevonden..
nou dat duurde me te lang en toen ben ik zelf maar eens gaan kijken en
heb ze zo gevonden en daar hebben we een kamer... nou ja kamer... zeg
maar meer een kartonnen doos met 3 stapelbedden.. ja er liggen matrassen
op zo dik dat je een trap nodig hebt om er op te komen... alleen geldt
dat voor de bovenste bedden .. het matras zelf is zo dik als een vel wc
papier.. alleen dan wel een enkel-laagse.. maar goed ik heb een dak
boven m'n hoofd en da's het belangerijkste.. ja kosten zijn 5 euro p.p.
dus dat valt al weer mee.. nou na hier te zijn ingecheckt zijn de twee
israeliers een visum gaan halen... mmm.... zeg had ik dat al niet verteld..?
nou ja wat maakt het uit. nou ik ben na eerst even te hebben gedoucht
want ik zweete als een zuid-mozambiquaanse bergotter met mijn jas aan..
ja die jas kan nu achtergoed...uhhh bedoel voorgoed in de tas want
vanaf nu wordt het alleen nog maar warmer is de bedoeling. nou na het
douchen eerst maar eens wat gaan eten en zo zijn we in een of andere tent
terecht gekomen... ja eentje zonder haringen en dekzeil. nou deze heete
friday's en hier hebben we wat gegeten wat niet erg goedkoop was moet ik
zeggen... nou na dit maaltje zijn we de stad in gegaan en zo kwam ik er
al snel achter dat de twee aussies niet echte reizigers waren want ze
wisten niet waar , hoe en wat ze wouden dus ben ik maar het voortouw
opgeklommen en heb ze meegenomen de hele stad door zo zijn we na een fixe
wandeling op een of andere markt gekomen waar ik nog een paar
ansichtkaarten heb gekocht en waar allemaal namaakspul lag van bekende merken..
ja ondertussen waren we al een stuk verder de dag in en zijn we maar
weer terug gelopen naar het hotel waar we ons hebben verkleed om eens wat
te gaan eten... indiaas was de bedoeling.. nou da's een makkie want als
je het hotel uit gaat en weer beneden staat dan wordt je meteen
overspoeld met india-ers die je willen meenemen naar hun vreetschuur..ja want
dat zijn het ruigweg gezegd.. nou na wat kaarten te hebben vergeleken
zijn we maar naar de everst club gegaan en hier kregen we 10% korting.
nou ik had een of andere mixed grill met kip, kebab en fish en we hadden
er nog een garlic-naan bij da's geen familie van de ba-naan... naan is
een of ander brood uit india. en dat is best te pruimen. nou na een
lekker maaltje zijn we weer afgetaaid en weer terug naar het hotel gegaan
waarna we ons hebben klaargemaakt ( in de kleren etc. ) om eens te gaan
kijken of er een paar leuke kroegjes waren om oud en nieuw uit te
zitten... dus hupakee met de ferry naar hong kong island en hier wat
ondsjouwen tot we een leuk grietje zagen staan ergens achter de bar en zo
hebben we besloten daar maar een biertje te gaan drinken wat ik achteraf
niet te pruimen vondt ja ze tapten daar stella artois of zoiets.. ja
tretoir ken ik wel... maar goed een halve liter koste 5,20 + 10% fooi die
ze er hier gewoon bij opgooien.. nou goed ondertussen zijn we wat gaan
kletsen.. ja niet slaan maar praten met de barjuffrouw die ook uit
australie te komen en het bleek haar bar te zijn.. ze luisde ons erin zodat
we nog een keer bestelden maar o jee het vat ging leeg en ze wist niet
hoe ze dat moest doen en zou iemand gaan bellen.. ik zij wacht maar
even dan zal ik wel even kijken of ik dat kan regelen.. nou dat was zo
gepiets alleen zat er nergens een kraantje om dicht te doen.. en ik dacht
dat koolzuur moet er maar wel even af voor we hier met de hele zaak de
lucht ingaan.. dus na wat geprutst had ik er een nieuw fustje aan en
kreeg ik meteen 40% korting op de bestelling.. nou deze stella
trotoirtjes waren zware jongens en zo zijn we naar twee stuks maar weer afgetaaid
en in nog een paar andere cafe's beland waar het ook wel leuk was
alleen niet zo geweldig.. daarna met de taxi naar een ander stappers
district gegaan en hier een stripclub binnen gegaan.. ja dacht hier zullen ze
wel allemaal suske's en wiske's hebben , donald ducks en meer van dat
soort spul.. nou nu ben ik er dus achter dat stripclubs iets heel anders
zijn... ja er was zich daar een vrouw aan het uitkleden en er stonden
gewoon mensen bij te kijken,.... ja dat doe je toch niet.. dit was echt
te gek voor woorden... ook sond er een kastokpaal maar dan zonder haken
en hier hield ze zich aan vast.. nou niet alle kleren gingen uit
gelukkig. want anders krijg je zo'n vislucht... over vis gesproken..
ondertussen zaten er een paar meiden op ons te AZEN...of waren het nu 9ens of
kongings..??? maar die heb ik de geheime codetaal der ogen gegeven om op
te rotten en zo konden wij rustig ons biertje drinken.. na deze lub
zijn we maar ergens anders naar binnen gegaan en zo in nog een stuk of wat
barretjes geweest.
ja uiteindelijk kwamen we uit in een bar waar al snel een paar dames op
de bar gingen dansen alleen had er 1 een miniokje aan en kon je zo af
en toe het merk van haar slip lezen.
dit waren overigens geen ingehuurde dames ofzo maar gewoon klanten die
op de bar gingen dansen.. ja ik zou ook bijna maar heb me nog net in
kunnen houden.. de twee aussies lagen bijna te pitten en na dit barretje
zijn we nog naar een club gegaan een soort van disco. waar het ook wel
gezellig was en hier heb ik nog een smirnofje icegedronken a 5,5 euro..
hierna zijn we per taxi naar het hotel terug gegaan want de ferry
vaarde niet meer na twaalven.. dus met een taxi naar het hotel terug en daar
aangekomen ne lift naar boven waar we in de lift een meid tegen kwamen
die mij wel leuk vondt en nog wel een zus had voor een van de
australiers.. ze kneep me in mijn gespierde borstkas en zo heb ik haar in haar
**** geknepen... ja als we zo beginnen... ze vroeg of ik met haar mee
ging naar haar kamer.. nou ik heb gezegd dat ik liever gewoon dood ga en
dus mooi alleen naar 'n eigen kamer ging.. waar ik snel op bedje ben
gekropen om de volgende morgen weer wakker te worden en vervolgens weer
in slaap te vallen en om een uur of 11:00 nog maar eens wakker te
worden.. ja snel m'n bedje uit tandjes poetsen en douchen.. alleen ging dat
douchen niet helemaal zoals ik had gepland en zodoende was er alleen
koud water. maar goed dit betekende wel dat ik rap klaar was met douchen
en zo maar met een van de twee aussies ja ben de namen vergeten.. benn
en shane ofzo.. maar wie nu wie is..?
nou snel naar het internetcafe en daar mijn brief typen .. dit suurt
natuurlijk altijd wel even en zo werd de australier wat ongeduldig en heb
ik hem maar afgemaakt.. ja niet de australier maar de brief en ben ik
met ze gaan eten in the spagetti house.. dit was erg lekker en ik heb
hier lasagne gehad en een pitcher cola met de twee aussies gedeeld. nou
meteen weer een smak geld lichter en op naar het holiday inn om daar wat
postzegels te halen.. ja de twee aussies waren even samen op pad om het
internet te checken voor werk als engelse leraar.. ik ben na de
postzegels te hebben gehaald terug gegaan naar het hotel om daar de kaartjes
te schrijven postzegeltjes te likken en toen ik klaar was waren de
aussies er ook al weer en ben ik met een van hen de stad in gegaan om de
kaarten te posten en om naar een reisboek te zoeken wat ik niet echt kon
vinden.. ja die brievenbus had ik snel gevonden.. alleen het juiste
reisboek niet.. eerst verstonden ze me verkeerd en kreeg ik het grote
lassie tover lijstboek.. maal ik moest een leis-boek hebben om mee te
leizen dool azie... nou uiteindelijk stond ik bij de goeie boeken alleen
hadden ze net niet het boek wat ik zocht.. maar goed in mijn reisboek van
china stond dat er op hong kong island wel shops waren.. ja was nu in
kowloon en dat licht aan de andere kant van het water.. na een zoektocht
van twee uur ben ik ook een bios tegen gekomen waar ze lord of the
rings and the return of the king draaiden.. ja die heb ik ook op dvd net
zoals oa: the master and comander,
time line, the last samurai, cell phone, SWAT en nog veel meer.. maar
goed die moeten eerst maar eens aankomen... ja die film de lord of the
rings leek me wel wat ook omdat ik die twee andere delen nog NIET had
gezien... dan zit je al een beetje NIET in het verhaal.. dus leek me dit
wel een goed plan.. alleen begon de film om 20:00 en moesten we nog
dineren.. dus snel terug naar het hotel en daar de andere aussie ophalen
en hup weer door de massa van mensen heen om uiteindelijk weer in een
indiaase vreetschuur te belanden.. nou hier waren we rap weer weg.. ja we
hadden wel 15% korting afgedwongen alleen waren de porties 30% kleiner
voor dezelfde prijs dus niet eens verzadigd zijn we weer terug gegaan
naar het hotel waar ik meteen richting de bios ben gegaan.. ja de twee
aussies wouden niet mee want het was te duur.. na meende ik het juiste
pad te hebben genomen kwam ik bij een bios uit waar de film ineens om
21:30 begon.. nou dan daar maar een kaartje voor.. en daarna bij
starbucks coffee nog even een bakkie gedronken en een sauzijzebroodje gegeten
zodat ik uiteindelijk wel weer m'n buikje vol had.. ja daarna naar het
hotel terug en daar nog even met de twee aussies gesproken die nu weer
wel mee wouden maar dat heb ik ze afgeraden want het was om 19:49 toen
ik de kaartjes kocht al bijna uitverkocht en dat voor 7 euro per stuk ja
niet echt goedkoop voor azie begrippen.. maar goed ik ben nog even naar
het toilet geweest , heb m'n haar even in de pronk gezet en ben daarna
naar de bios gegaan en ben met een coca cola light lemon en een zakje
maltkezers de bios ingegaan waar even later de film begon en de mensen
achter mij niet erg nlij waren.. ja ik kon ook niet onderuitzakken want
m'n benen zaten al klem tegen de stoel ervoor.. en de film duurde ook
nog eens 3,5 uur.. ja halverwege de film dacht ik dat er een special
effect was.. maar je geloofd het niet maar een of andere idioot had een
baby meegenomen naar de bioscoop en die begon halverwege alarm te geven..
ja ik sta niet snel meer versteld... de meeste dingen die je moet
verstellen doe je met een schroevendraaier overigens... uhmm wat heeft dat
er mee te maken...?
maar goed ik sta niet snel meer versteld maar nu toch even wel.. ja een
babietje mee naar de bios.. onder de film heb ik zo'n 3 scenario's
zitten te bedenken hoe dit nu zo kon.. en het winnende scenario was dat de
mensen dure kaartjes hebben gekocht voor de film en dat ineens de oppas
voor die avond ziek werd en zodoende ze de baby maar hebben
meegenomen.. tsja wat ook nog een was is dat ze het kindje in het guinnes book of
records wouden hebben door het op de leefijd van 0 al naar een bioscoop
te laten gaan.. de derde weet ik zo niet meer.. maar goed al met al
vondt ik het zeer de moeite waard .. die film dan he.. ja was af en toe
wel even nadenken maar snapte het allemaal pima.. op het laatst zat er
iemand uien te snijden en kon ik bijna de tranen niet meer bedwingen.. ja
of zou het van de film zijn gekomen...?
nou de film was om een uur of 1:00 afgelopen en toen ben ik voor het
slapen gaan nog maar even een uurtje gaan surfen.. ja moet toch wat aan
sport doen.. dit was dan wel surfen op het internet.. nou zo ben ik
volgens mij tegen een uur of 03:00 op bed geraakt en heb een lekker nachtje
geslapen.. ja tegen een uur of 11:30 wakker en toen eerst maar eens
gaan douchen en daarna een uurtje internet en toen nog even mijn
fotorolletje inleveren alleen slaagde dit niet echt want de beste man wou 10
euro hebben voor het ontwikkelen... ja da's me wat te gek dan kan ik ze
beter naar eritrea sturen dit is een ontwikkelingsland.. maar goed
gelukkig heb ik later wel een zaakje gevonden waar ik de boel maar heb
heengebracht voor 7 eurocent per foto...
even later ben ik op zoek gegaan naar een schoudertasje waar ik mijn
lonly planet net in kan houden.. ja om dat boek nu elke los in de handen
mee te nemen lijkt zo toeristisch en om nu die grote rugzak mee te
nemen is ook niet alles.. maar dit wou niet echt slagen met de
prijsovereenkomst we hadden een verschil van een halve uro dus de zaak ging niet
door.. toen maar eens terug naar het hotel waar ik de twee israeliers
tegen kwam en zo hebben we gereld dat we met z'n drieen in de zespersoons
kamer kunnen blijven voor 5 p.p. ja want de aussies taaiden af.. dus
dit was ook weer geregeld en zo vroegen de twee israels ( niet de poezen
van caramel van de smurfen ) maar de twee kamergenoten of ik ook mee
ging.. maar aangezien me dat wat te link is met dat vuurwerk allemaal en
dan twee van de el-al figuren.. dus heb gezegd van mischien.
nou toen maar terug naar de tassenman en toch maar een accoordje
gesloten en daarna naar de khyber pass mess club.. waar ik nu VIP lid van
ben.. ja jullie denken waarschijnlijk weer meteen aan een of andere
stripclub ofzo maar het gaat hier om een indiaas restaurant. nou hier even
lekker gegeten twee stuks garli-naan, een chicken curry met poladoma rice
of zoiets.. ja wat het allemaal precies is weet ik niet maar het smaakt
best.. nou na dit dinee nog een echte-nep obey zonnebril gekocht voor
2,8 euro en daarna met de ferry naar hong kong island gegaan om daar
eerst eens een keer of tien te verdwalen en daarna de juiste shoppingmall
in te lopen om vervolgens me dood te zoeken naar een winkel die
verhuisd was.. ondertussen was ik de hele orientatie kwijt maar had ik wel een
andere bookshop waar ik mijn lonly planet heb gekocht voor
zuid-oostazie.. ja weer 24 euro maar die heb ik er zo weer uit met de informatie
die je in zo'n boek vind... nou aangezien ik de orientatie kwijt was liep
ik zo een of ander gat in wat later een metrostation bleek te zijn.. na
eerst nog een keertje 100 euo pinnen .. ja die heb ik vanavond denk ik
wel nodig.. nou de metro in en een kaartje voor de juiste lijn en zo
kwam ik even later bijna onder het hotel weer uit daar ben ik ipv links
rechts gaan lopen en zo in dit internetcafe beland. en daar zit ik nu (
18:47 ) mijnlaatste paar regels te tikken van deze brief.. ik ga zo
eens kijken of die fotos' klaar zijn en daarna even douchen en scheren en
me wat knap in de kleren proberen te steken om vervolgens naar de
party-zone te gaa.. ja jullie horen wel weer in een andere brief hoe dat is
gaan aflopen...
als ik morgen een beetje fit en bij de tijd ben ga ik als een raket
richting vietnam...
nou beste kijkbuis-mensen ik wens iedereen dan maar een heel goede
nieuwjaarsavond toe met de beste wensen... o'ja en zeg dames die tuten hou
ik toch wel te goed he...???
nou veel plezier en tot mails...
Ciao Radmer Kuipers

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

radmer

Radmer C.P. Kuipers Dotterhof 13 8446BJ Heerenveen HOLLAND ( E.U.) tel.nr. 0031 (0)618050070 rasmoes@hotmail.com rasmoes@gmail.com www.rasmoes.nl

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 162
Totaal aantal bezoekers 311370

Voorgaande reizen:

17 Januari 1977 - 18 Oktober 2011

losse reisjes/tripjes Europa+Egypte

17 Oktober 2007 - 18 April 2008

Zuid-, Centraal en Noord Amerika en Carribean

04 Oktober 2005 - 12 April 2006

Zuid-Amerika Reis 1

01 December 2003 - 09 April 2004

Azie reis 2

16 November 1999 - 28 Augustus 2000

Afrika en Azie reis

Landen bezocht: