rasmoes the rescue diver - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van radmer kuipers - WaarBenJij.nu rasmoes the rescue diver - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van radmer kuipers - WaarBenJij.nu

rasmoes the rescue diver

Door: rasmoes

Blijf op de hoogte en volg radmer

12 Maart 2004 | Thailand, Bangkok

10-Maart-2004,...Koh Phi Phi island,.....Thailand

Dag beste wenkbrauwbezitters,
Na een paar daagjes rust ben ik weer back on the net.. ja om het maar even
in het engels te zeggen, het is nog maar een paar dagen genieten hier en dan
gaat ik pleite naar Bombay in india waar ik as zaterdag de 13e maart 2004
heen vlieg. ik heb daar ondertussen al weer iets afgesproken met een zweedse
jongen die ik in kuta beach heb leren kennen op indonesie. ja met hem een
weekje of twee samenreizen en daarna nog een weekje of twee alleen en dan is
het lang weekendje ook alweer voorbij.. maar goed zal proberen om nog een
beetje serieus alles op papier te zetten van wat er allemaal gebeurd is de
laatste paar dagen nou dat ging weer aardig verkeerd.
ivm met een paar special occasions ( dit zijn evenementen waarbij ik ook een
drankje mag nemen van mezelf) maar goed ik kan natuurlijk elke avond wel
iets verzinnen wat een special occasion is maar goed vanwege die special
occasions dus een paar avondjes aan de drank en dat is vragen om problemen..
maar dat lezen jullie straks wel weer.. ik zal beginnen met waar ik was
gebleven en dat was op de 5e maart na die brief 33 in elkaar te hebben
geflanst ben ik naar fatty's restaurant waar ze onder het moto: give your
diet a break..... een all you can eat BBQ hadden... ja dat was weer feest na
een stuk of wat hoekjes spare ribs, kip,worst en nog wat andere leden van de
familie VLEES zat ik al weer aardig vol en ben ik afgetaaid naar de
duikschool waar ik die avond even een babbeltje had met mijn rescuq diver
instructeur.. ja kreeg ook meteen een boek mee .. of had ik die nu al..?
maar goed daar werdt ik zo blij van als drie anderen die helemaal niet blij
waren.. tsja een boek van 188 pagina's met alleen maar moeilijke engelse
woorden... ja en ik heb het al niet zo op leren... vooral niet leren
broeken... uhh leren uit boeken bedoel ik.. maar goed het positieve aan het
negatieve was dat me werdt verteld dat ik de volgende dag 3 vrouwen moest
redden waaronder ANNA... tsja ik kan er wel nachmerries van krijgen.. dit
zijn niet die beesten met 4 poten die ook meedoen op de paardencourse maar
lelijke dromen... tsja 3 vrouwen... en ook niet van die kleine maar een
engelse meisje johanna en een duitse katja en dan de zweedse anna... die
duitse katja telt voor twee als jullie begrijpen wat ik bedoel.. dus
eigenlijk zijn het er 4 nou goed ik heb even een babbeltje gemaakt met de
instructeur en ben daarna naar mijn bungalow gegaan .. maar onderweg even
mijn mail gecheckt.. ja daar kreeg ik een mail waar ik niet blij van werdt
maar uiteindelijk ook weer wel achteraf gezien dan.. ja een meisje genaamd
marieke die ik via het internet ooit eens heb leren kennen was
duikinstructeuse geweest .. o jee er komen hier net 6 israeliers binnen dat
is weer vragen voor problemen.. eens even kijken als ze ook verdachte tassen
bij zich hebben... nou het valt allemaal mee geloof ik.. nou dat meisje was
dus duikinstructeuse in uhh.. shit was het nu israel of egypte..??? nou ik
wordt hier een beetje tureluur van die israeliers die morgen een bootje
willen huren en ongeveer met zijn zessen net zoveel lawaai maakten als heel
nederland bij elkaar toen ze in 88 de winnende goal maakten als europees kampioen..
heb ik dat weer zoek ik een rustig plekje op en komen er weer van die
bommewerpers binnen... nou helemaal de kluts kwijt.. uhh waar was ik ook
alweer..???? nou ja .. o'ja dat dat meisje dus duikinstructeuse was en ook
die curses RESCUE DIVER had gedaan en hier niet echt blij van werdt ze raade
het me dan ook af om het te doen omdat het nogal een zware studie was en ik
beter eerst gewoon wat kon genieten van het normale duiken.. maar goed
hierdoor kreeg ik meteen wel
een extra stimulans om eens even goed mijn best te doen.. dus ben na nog wat
drinken maar meteen aan het studeren geslagen wat niet echt mee viel.. ja al
die engelse woorden wie dat allemaal bedacht heeft.. tsjonge jonge.. snapte
er de ballen van.. en zo af en toe dan wist ik na een stukje lezen wel waar
ze het over hadden maar om nu de nederlandse vertaling erbij te kunnen
geven????? nou het was deze avond vrij rustig omdat het budha nacht ofzo
was.. ja wat dat nu weer had te betekenen..?? maar goed de meeste kroegen
waren dicht dus was het rustig en kon ik rustig doorstuderen zo om een
uurtje of 23:59 was ik klaar met de eerste twee hoofdstukken en ben ik gaan
slapen.. ik ga pleite uit dit internetcafe.. mij teveel lawaai...zo daar ben
ik weer ondertussen een uur verder en ook een meter of 200 verder nou na een
avondje studie gevolgd door een goede nacht slapen.. ja mijn eerste nachtje
alleen sinds dat claudia weg was..nou om een uurtje of 07:15 was ,,rescue
diver in opleiding radmer'' al uit de veren.. en is daarna nog uurtje en
een half uurtje in de veren gedoken..ja anderhalf uur dus... nou daarna maar
eens gaan douchen en wat kleren aan en toen op naar de duikschool..daar
werden de plannen een beetje veranderd en moest ik meteen met een EHBO
curses beginnen waar ik meteen al 6 uur mee zoet was. ja maar ik kan er wel
bij vertellen dat ik heel erg veel geleerd heb.. ja normaal als er iets
gebeurd sta je er maar wat bij want weet je toch niet wat je moet doen en
als je denkt dat je het weet maar niet zeker er van bent dan doe je dus maar
niks.. nou daar heb ik nu even verandering in gebracht en weet dus nu wat ik
moet doen.. hoe zware bloedingen te stoppen en wat te doen als iemand niet
meer ademt en hoe je moet reanimeren en met wat voor snelheid.. ja allemaal
van dat soort dingen. en het belangerijkste wat ik lerde is dat je eerst
jezelf in veiligheid moet brengen.. daar bedoelen ze meer mee dat het beter
is dat je 1 levende en goede EHBO'er hebt die iemand ietsje later helpt dan
dat je als je te rap bent twee gewonden heb en helemaal geen ehbo'er.. maar
goed ik ga hier gee cursesen ehbo geven.. nou het mooie is dat ik
waarschijnlijk de kosten van mijn baas terug kan krijgen..??!!?? omdat deze
EHBO internationaal geldig is dus ook in nederland. maar goed al met al een
heel geleer en gedoe maar na een stuk of wat uren theorie wat ik de avond
ervoor al had gedaan en nu dus een praktijkles was ik weer een stuk rijker
aan kennis.. nou toen snel met de nederlandse instructeur de duikspullen om
en snel naar het strand waar anna,joanna en katja ook al waren.. ja daar
hebben we eerst een aantal oefeningen gedaan zoals kleding uit en aan en
loodgordel aan en af boven water en ook wat rescue zwemtechnieken... ja
allemaal wel aardig.. daarna kon het serieuse werk beginnen. ja een duiker
in paniek proberen te redden.. dat valt niet mee want die schijnen je onder
water proberen te drukken en slaan alleen maar om zich heen.. ja de duiker
in paniek was anna en ik moest haar redden.. nou dat was een makkie want
anna drukte me niet onder water.. toen moest ik de instructeur in paniek
redden... ja die was wat ruiger en drukte me koppie onder.. en daar hebben
ze dan ook weer een techniek voor om dan onder hem/haar door te zwemmen en
hem/haar van achteren te pakken... bij de tank te pakken bedoel ik.. ja dan
ben je in een veilege positie,... nou even later naar de bodem waar we
onderwater onze spullen moesten afdoen en weer aan.. ja toen begon de
instructeur te kloten.. wij zaten daar met zijn 4-en en de instructeur
maakte stiekum bij mij de loodgordel los en even later mijn hele vest, nog
even later ineens mijn hele zuurstoffles ja toen werdt het allemaal een
beetje teveel want ik moest wel alles weer aan zien te krijgen en dan had ik
bijna mijn vest weer aan en gooide ie mijn loodgordel weer af.. even later
dacht ik wat krijgen we nu..?? ik kreeg ineens geen lucht meer .. had ie
mijn fles dichtgedraaid.. ja dat was een vreemde ervaring.. nou snel een
signaal maken dat je out of air bent en mijn buddy ( duikpartner) haar
reserve ademapperaat pakken. nou na een tijdje oefeningen was het ook al
weer een uurtje of 18:00 geweest en zijn we maar eens terug gegaan naar de
duikschool waar we nog even wat materialen hebben nagekeken , ja op de
terugweg van het strand werden we nog even aangehouden door de immigratie
dienst die vroeg of onze instructeur een instructeur was.. nee zei ie wij
zijn 4 toeristen en een beetje voor de fun aan het duiken.. ja dat geloofden
ze niet echt want ze volgden ons naar de shop terug.. ja het schijnt dat ze
iedereen die illegaal aan het werk is in de bak flikeren.. nou bij de
duikschool aangekomen dus een beetje het materiaal nalopen en wat voor
soorten duikspul er zoal zijn.. ja daarna nog even aan het internetten
geweest en toen terug maar eens wat gaan eten ja ik had de hele dag nog niks
gegeten en met al dat geduik en geleer erbij wordt je er dan niet fitter op
zonder eten dus na een lekker dineetje ben ik maar eens terug gegaan naar de
bungalow en heb op de terugweg nog wat te drinken gehaald en ook een paar
cd's gekocht.. ja toen weer aan de studie wat weer niet meeviel..zo tegen
een uurtje of 23:59 was ik klaar met studeren en ben ik maar eens op bed
gegaan om weer een nachtje goed te slapen

12-3-2004,....bangkok,...Thailand

zo even een paar kilometer verder van het eilandje phi phi probeer ik hier
vandaag weer een stukje text toe te voegen aan het reisverslagen bundeltje van Radmer.
aangezien ik nogal een beetje achter lig lijkt het me verstandig om niet te
lang om te treuzelen en maar meteen te beginnen met het schrijven van het
verslag.. ik was gebleven op de morgen van 7 maart toen ik smorgens wakker
werdt om een uurtje of 08:30.. nou ben eerst maar eens even gaan douchen en
heb daarna mijn vuile was even bij elkaar gezocht.. ja dit mot even op zijn
tijd om de boel weer een schoon te krijgen heb ik het niet alleen bij elkaar
gezocht maar ook maar meteen naar de laundry man gebracht. en die zou er
voor zorgen dat alles die middag weer netjes schoon was. nou daarna maar
eens even naar de duikschool waar ik om 09:30 moest zijn om met mijn tweede
dag praktijk te beginnen.. toen ik er aankwam was er een kleine wijziging in
het programma want ik had ineens een andere instructeur namelijk hoby een
oostenrijker..of oosten armer..???
nou goed nu ging de les dus verder in het engels maar aangezien ik dat boek
ook al half in mijn hoofd had geprint en dat was ook allemaal engels werdt
het er achteraf alleen maar makkelijker op.
nou na het bij elkaar sprokkelen van het materiaal zijn we samen naar het
strand gegaan... ja deze keer geen zweedse dames die ik moest redden maar
alleen de instructeur en ikzelf eerst zijn we eens even gaan kijken hoe het
zat met mijn evenwichts verhouding.. ja wat weer een moeilijk woord maar om
even een kort verhaal lang te maken kwam het er op neer dan ik met een paar
gewichtjes lood in mijn hand in het water moest liggen en als ik dan te diep
zonk had ik teveel lood en als ik te veel boven water bleef had ik te weinig
lood... ik kwam uit op 6 die ik altijd al had... dus zat dat wel goed alleen
heb ik nogal een grote longinhoud en elke keer als ik een hapje lucht uit de
tank nam dan ging ik een beetje naar boven en als de tank bijna leeg was was
het zo nu en dan erg moeilijk om een beetje op de bodem te blijven. nou goed
toen het gewicht oke was zijn we met de oefeningen begonnen wat eerst een
zoekpatroon was om een vermiste duiker terug te vinden op de bodem... ja
alleesn hadden we even geen vermiste duiker dus zijn we met zijn tweeen gaan
zoeken naar niks.. om gewoon het patroon te oefenen.. ja dit ging heel erg
goed en binnen no time hadden we al een metertje of 150 afgezocht.. nou
daarna nog wat zwemtechnieken oefenen en daarna kwam het serieuze werk.. een
bewusteloze duiker van de bodem nar boven brengen. ja eerst even op het
schouder kloppen... hee die beweegt weinig nou daarna met het hoofd omhoog
en de ademweg.. ja dit is niet de zijweg van de president bushlaan in
oeziekoefatti wat weer een bergstandje is in oost oezbekistan.. maar dit is
het keelsgat van iemand waardoor die ademt.. dit noem ik maar even de
ademweg.. uhh luchtwegen worden ze ook wel genoemd. nou hup de loodgordel af
en rap.. niet te rap..want anders krijg je de ziekte van garson.. dat is
niet die presentater van het rad van fortuin.. maar dit is een ziekte die
optreed als je te rap naar boven gaat.. sneller naar boven gaat dan de
bubbels die je uitademt.... nou met de bewusteloze duiker dus naar boven..
dat was de oefening,... daarna werdt het allemaal nog serieuzer en moest ik
op de oppervlakte kijken of ie nog ademde en dit was niet het geval.. voor
de show dan.. ja toen mond op mond doen.. niet echt want dat kan gevaarlijk
zijn maar zeg maar een 5cm van de mond op mond beademing. nou daarna nog een
stukkie ingewikelder want toen moest ik en de duiker naar de kant zwemmen en
mond op mond en ook nog eens zoveel mogelijk duikuitrusting afdoen van hem
en mezelf en dit alles dus onder het geven van mond op mond en het
zwemmen... tsja dat valt allemaal niet mee nou dit hebben we twee keer
geoefend en daarna was het wel mooi geweest wat praktijk betrefd.. ja alleen
konden we de laatste keer maar nooit mijn loodgordel weer terugvinden omdat
het erg troebel was en ik dat ding had afgedaan op een plek die ik niet meer
wist.. maar goed uiteindelijk hebben we hem toch weer gevonden en konden we
terug naar de duikschool om daar eest even wat te lunchen en daarna met de
theorie verder..nou na een lasagne en een maiskolfje zijn we de theorie eens
even gaan doornemen van de eerste 4 hoofdstukken.. dit was even later
gepiept en daarna ben ik meteen naar mijn bungalow gegaan om de laatste 2
hoofdstukken te maken .. daar heb ik eerst het ene laatste hoofdstuk gemaakt
en ben daarna het dorp ingegaan om eens even wat te eten... ja had
ondertussen al weer een beetje honger gekregen en ben na het douchen ergens
in een restaurantje beland waar ik even een happie heb gegeten.. daarna ook
maar even het internet gechechkt en toen zag ik ook dat heerenveen met 0-1
voorstond tegen feyenoord.. na nog even een praatje met jan en el boonstra
ben ik in de rust van de wedstrijd maar weer aan de studie gegaan en met
hoofdstuk 6 begonnen dit was het laatste hoofdstuk na een uurtje studeren
ben ik eerst even gaan kijken hoe dat nu was afgelopen met heerenveen en
daar werdt ik niet blij van.. ja niet omdat het 2-2 was maar omdat ze met
2-0 voorstonden.. maar goed toch 4 punten tegen feynoord gepakt dit seizoen
wat natuurlijk een prima prestatie is.. ja als ze het nu maar niet
verprutsen in de volgende 3 wedstrijden.. dat heb je altijd dan winnen ze
van ajax en psv en gaan we verliezen van volendam en groningen..... maar
goed dat moet eerst nog maar... maar na het checken ben ik snel weer aan de
studie gegaan want er moest nog het een en ander gebeuren en na een paar uur
in die vreselijk moeilijke engelse woorden te hebben zitten sneupen en leren
was het ook al weer 23:59 voordat ik klaar was.. nou daarna meteen maar op
bedje gegaan want de volgende dag moest ik de boot op om 08:00 voor het
laatste dagje praktijk wat betrefd de RESCUE DIVER nou na een nachtje goed
te hebben geslapen ben ik de volgende morgen zo om 07:15 wakker geworden en
was nogal een beetje zenuwachtig voor het praktijkexamen.. tsja vandaag
moest het gebeuren en moest ik iemand gaan redden en dehele situatie
eromheen managen... maar goed na een douche en wat kleren aan te hebben
getrokken ben ik even later maar naar de duikschool gegaan die bij the way
PHI PHI SCUBA heet
daar aangekomen eerst even wat drinken en daarna de boel inpakken... ja ik
had vandaag nog twee koffers extra bij me zogenaamde onzichtbare koffers met
allemaal spul erin wat je als recue diver mee moet hebben op een boot..
zoals verrekijker,touw,ehbo koffer, zuurstof 100%, en telefoon nummers die
je moet bellen in het geval van nood..noodgevallen.. ja dit al eens vaker
gebeurd toen had ik een zak met borrelnootjes en was er ook een NOOD
GEVALLEN... maar goed op de boot werdt me eerst verteld dat ik eerst een
Fundive ging maken om wat te realzen en dat we in de lunchpazue de
reddingsactie op touw zouden zetten.. nou na een uurtje fundiven.. wat erg
leuk was omdat we allemaal nauwe pasages namen onder water.. ja dus zeg maar
tunneltjes etc etc.. nou toen we weer boven kwamen .. ja ik dook met thomas
een duitser en twee duitse toeristen..
nou toen we weer aan boord waren hebben we eerst even gelunchd en even later
was het dan zo ver.. er werdt me verteld door een man dat ie zijn buddy
duikmaatje was verloren onder water en dat ie na een minuut zoeken naar
boven is gegaan wat officieel zo hoort... ja ik moest nu een
reddingsoperatie op touw zetten en heb hem eerst gevraagd waar ie haar het
laatst had gezien.. ja het was een vrouw.. en hoe diep en hoe ze eruit
zag..ja het stikt er van de duikers dus straks haal je de verkeerde op.. nou
verder heb ik twee mannetjes met een verrekijker op het dak gezet die gingen
kijken of ze ook bubbels zagen en heb ik iemand alvast de spullen laten
pakken in case van emergency.. ook een mannetje paraat gezet die bij het
geval dat we het slachtoffer vinden een paar keer met een hamer op de
bootladder slaat zodat de zoekende duikers boven komen en we meteen weg
kunnen... ja dit in het geval dat stel dat mijn buddy en ik haar vinden en
ze halfdood is dat we dan nog een half uur kunnen wachten voordat het tweede
zoekteam boven is.. nou samen met mijn buddy ben ik me gaan preapren om een
zoektocht uit te zetten.. even later zijn we onder gegaan en hebben een U
patroon uitgezet met het compass... ja even later zag ik het slachtoffer al
en heb haar even op het schouder getikt... maar zo dood als een pier..
daarna haar naar boven gebracht en eens even gekeken of ze ademde... ja ook
PIZZA PIZZA geroepen dit is de vertaling voor HELP HELP.. ja als je dat
echt roept dan heb je binnen no time allemaal mensen die denken dat er echt
wat is.. nou ze had geen ademhaling dus ben ik haar gaan mond op monden.. ja
al zwemmende ook nog wat matteriaal afgedaan en zo naar de boot.. daar heb
ik haar via een of de andere techniek de boot opgeholpen en daar zogenaamd
geranimeerd.. ja alles was in 12 minuten gepiept en dat bleek prima te
zijn... ik was GESLAAGD voor het praktijk.. was wel een paar hele kleine
dingetjes vergeten zoals het vragen van:
mijn naam is Radmer ik ben een Rescue getrainde duiker . Mag ik je helpen????
tsja dit schijnt zo te moeten.. als ze nee zegt en ik help haar toch dan ben
ik in overtreding en dit is ook om te voorkomen dat het slachtoffer denkt ..
ooo die gaat me beroven of verkrachten als je haar mond op mond
geeft,...etc. of uitkleed... maar goed ik was dus geslaagd en ben even later
me gaan klaarmaken voor een tweede FUNDIVE weer met thomas en de duitse
toeristen.. ja ik had al wat lucht uit mijn fles verbruikt dus was het de
vraag of ik de hele rit kon meeduiken maar als dat niet het geval was zou ik
alleen naar boven gaan.. nou even later gingen we al weer het water in en
heb ik nog zo'n 40 minuten gedoken gellof ik en daarna ben ik alleen naar
boven gegaan..ja eenmaal boven was het me toch een ruig weer. dikke golven
en regen.. en daar dreef ik helemaal alleen.. gelukkig kwam even later de
boot me al oppikken en ben ik aan boord gegaan wat best nog moeilijk was zo
ging die zee daar te keer.. nou na een kwartiertje hadden we alle duikers
aan boord en zijn we terug gegaan naar het eilandje phi phi.. daar meteen
mijn theorie gedaan ja een examen met 60 vragen.. nou dat was een makkie en
na controle bleek ik er 4 fout te hebben waarvan er ook nog 1tje een
stomiteit was omdat ik het kruisje in het verkeerde vakje had gezet.
nou ik was nu totaal geslaagd en heb even betaald ja.. niet goedkoop zo'n
cursesje maar goed 240 euro.. als ik daarmee ooit iemand kan redden is het ,
het al weer tiendubbel waard vind ik.. en als ik een beetje mazzel heb kan
ik nog wat terugkrijgen van mijn baas omdat er ook een EHBO certificaat
bij-in zit.. nou natuurlijk moest dit even worden gevierd dus ben ik eerst
even terug gegaan naar de bungalow en heb daar nog een paar kaartjes
geschreven en ook even gedoucht, was opgehaald en wat net in de kleren
daarna naar de duikschool.. ja ik had de instructeur beloofd hem op een
biertje te trakteren.. nou hij was er nog niet maar de mooie zweedse anna
wel.. die was ook met een of het ander examen bezig.. met haar heb ik even
een vodka jus gedronken en daarna ben ik naar fatty's restaurant gegaan waar
ik mezelf heb getrakteerd op een steak.. ja ook nog een drankje erbij.. en
het ging daar weer need.... de baas van de toko een dikke duitser was met
een kameraad wezen zeevissen en kwam zo dronken als een appenheuvel vol apen
aan in het restaurant.. klink klong daar gingen al wat glazen stuk en
eenbult lawaai en geboer,... tsja ik heb nog even met hem zitten lullen.. en
ben na mijn toetje afgetaaid terug naar de duikschool daar zat hoby al en
met hem ,anna,katja en joanna heb ik wat gedronken even later kwam thomas er
ook nog bij dat was die duitse jongen waarmee ik had gedoken die middag nou
daarna ben ik even later maar afgetaaid en in weet ik hoeveel kroegen
beland.. dat ging natuurlijk helemaal verkkerd en ja hoor zo bezopen als een
pak spijkers kwam ik de kroeg weer uit.. het schijnt ook nog dat ik nog heb
geinternet... ja hoe ik dat voor elkaar heb gekregen weet ik ook niet
meer... nou even later kwam ik freek en rik tegen twee gasten uit nijmegen
die die dag ook mee waren aan het duiken,.... met hun ben ik op stap gegaan
en zijn we naar een kroeg gegaan die al dicht was.. ja wij een heel eind
lopen voor joker even later naar een andere bar gegaan die nog wel open
was.. ondertussen was het ook al een uurtje of 04:30 en kwam er een meisje
naar ons toe.. die was haar telefoon en sleutel kwijt.. ja een mooie thaise
vrouw .. nou ik weet niet wat er gebeurd is maar ze is met me mee gegaan
naar mijn bungalow en daar zijn we samen het bed in gedoken.. alleen was ik
als een oelemetoeter en schrok ik me de rambam toen ik wakker werdt en
ineens zag dat er een vrouw naast me lag.. maar goed ik heb er verder wel
goed om geslapen en ondertussen was het ook al weer 11:00 en werd er op de
deur geklopt voor het schoonmaken van de kamer... nou aangezien ik in
coma was en het meisje naast me heb ik die housekeeping voor vandaag maar
even een dagje laten schieten even later was ik weer in slaap gevallen en
elke keer als ik even wakker werdt schrok im me weer de rambam omdat die
thaise vrouw die serveerster was bij het hans cristian anderson steak house
naast me lag.. zo tegen een uurtje of 15:00 is het meisje afgetaaid en vroeg
ze nog een tshirtje te leen.
want ze was nogal schaars gekleed.... niet dat ze scharen bij haar had maar
ze zag er niet echt uit om overdag over straat te lopen de kleding was meer
voor het uitgaan bedoeld... UITGAAN!!! bedoel je dat die kleding
uitmoet...??? nee ik bedoel voor het stappen... nou ik heb haar maar mijn
tshirtje van de drie zwaantjes gegeven en dat mocht ze van mij ook houden..
ja is alleen maar reklame voor de zaak zo ver van huis... maar goed ik was
weer alleen en ben even later ook maar eens de douche gaan opzoeken want het
was al weer een uurtje of 16:00 dus hoogtijd om eens mijn nest uit te komen
na zo'n hele dag op bed te liggen niksen. eenmaal weer paraat ben ik eerst
even naar het postkantoor gegaan waar ik nog een paar kaarten op de bus heb
gedaan... ja toen vielen ze er af... toen heb ik ze maar in de Bus gedaan..
ook even twee spot tegels uhh postzegels op mijn twee PADI BRIEVEN gedaan..
ja als het goed is ontvangen mijn ouders nu straks een ADVANCED DIVER
kaartje en een EHBO pasje.. die van de rescue diver moet ik nog opsturen
maar mijn pasfoto's zijn op..nou zo na het postkantoor gedoe eerst maar eens
even wezen ontbijten.. nou ja ontbijten het was intussen al 16:00 geweest
maar goed na een klein hapje ben ik even gaan internetten en kwam zo met
jens de jonge aan de praat waarmee ik een handeltje begin in dvd's ik heb
hem even 1 proef dvd gestuurd en als het straks allemaal oke gaat gaan er
een paar meer vanuit india naar nederland om ze daar tegen een beetje
profisie weer te verkopen om zo een beetje de kosten te dekken van mijn wel
erg dure maand met al die duikcursessen, dure hotels en vliegtickets.. ja
nou dit even een beetje zitten uitwerken samen met jens en daarna weer terug
naar de bungalow om nog een beetje te relaxen daarna ben ik weer het dorp in
gegaan om wat te eten.. ja aangezien het nog een beetje vroeg was ben ik nog
even gaan internetten en zo met Lysbeth ( haring ) postma aan de praat
geraakt.. ja wel weer even gezellig.. als ik het me goed kan herineren
hebben we nog zitten boteren,kazen en eiereen dat is zo'n spelletje met
kruisjes en rondjes.. ja daarna was het ook al weer een uurtje of 20:30 en
ben ik even een hapje gaan eten... 3 keer raden waar.. ja in dat restaurant
waar dat meisje werkte nou die was hartstikke blij met mijn komst en kwam
gelijk....naar me toe.. ja dat had ze beter niet kunnen doen want er gingen
wat vreemde thaise woorden heen en weer en 5 minuten later liep ze jankend
de tent uit.. ik had zo het vermoeden dat ze de zak had gekregen... ja niet
de mijne maar die van de bedrijfsleidster.. binnen twee tellen was ze
pleite... ja ik snapte er niks van maar ben maar een beetje rustig verder
gaan eten met mijn 3 gangen menu.. een gerookte zalm op brood en daarna twee
spiesjes met een of de andere nieuwzeelandse tenderlon steak.. daarna als 3e
gang een appeltaartachtig iets.. ja als klap op de hand.. of vuurpijl nog
een cocktailtje.. ja vandaag zou ik het behalen van mijn EHBO curses gaan
vieren dus een coctailtje.. alleen ging dat niet helemaal oke.. want er
werdt wat heen en weer gegoocheld en iemand ging het restaurant uit en kwam
een kwartier later terug met een fles met iets erin wat waarschijnlijk in
mijn cocktailtje moest.. ja beetje vreemd allemaal maar goed nou even daarna
kwam de bedrijfsleidster naar me toe om te zeggen dat ik niet te hoefde
wachten op MO.. ja zo heete ze blijkbaar.. maar goed ze zij dat ze mischien
wel naar mijn bungalow was en daar zat te wachten dus heb ik rustig mijn
cocktailtje opgedronken en betaald en ben daarna maar eens gaan kijken in
mijn bungalowtje.. ja alles was ik daar zag behalve een zuid-japanse
springolifant, een oost-mongoolse krombekooievaar en een thaise
serveerster
van het restaurant waar ik net had zitten bikken.. nou toen maar weer terug
gegaan naar het dorp om daar de zuip-vierdaagse verder te lopen.. en wie
kwam ik daar tegen ergens in een straatje op phi phi... joanna en anna.. ja
zei vroegen me mee om uit te gaan.. nou ik zei sta ik dan al AAN...??? maar
goed ben maar met hun meegegaan alleen zijn die vrouwen zo traag als beton
door een koffie filter..zo kwamen we later bij een Minirock.. uhh hard rock
cafee aan .. tsjonge wat een takkeherrie was het daar zeg.. allem achtig..
nou daar een paar drankjes gehad en toen naar een volgende bar.. ja alleen
kwamen we onderweg een paar anderen tegen die ook mee wouden dus hup met
zijn 6en op stap.. dat duurde ook weer een uur voordat we in de volgende
kroeg aankwamen ja joanna is halverwege nog afgehaakt dus waren we met zijn
5-en.. eenmaal in die kroeg de apache bar genaamd zaten we aan een drankje
en kwam die thaise MO eraan helemaal in tranen.. ja die viel me gelijk in de
armen.. en dat is net wat ik niet gebruiken kon nu ik met anna op stap
was... tsja ze was haar kamer uitgekickt door haar zus ofzo en kon nergens
meer slapen... nou ik natuurlijk weer veel te goed dus boodik haar mijn
kamer aan.. en bed dus.. ja dus ben ik met haar meegegaan richting mijn
bungalow.. halverwege begon ze te kussen en meer van dat soort grappen.. ja
ik zei dat ik nog niet naar bed wilde en eerst op stap wou.. maar ik zou
haar naar bed brengen en dan alleen op stap gaan en dan haar die nacht wel
tegenkomen in het bed... toen begon ze met een verhaal dat ze haar zus nog
geld schuldig was en vroeg ze me om wat geld.. ja hallo... daar trap ik niet
in dus oprotten met dat mens.. nou na 5 minuten was ik weer alleen en ben
nog wat gaan drinken in de hippies bar.. alleen was hier niet zo veel te
beleven dus ben ik even later maar terug gegaan naar de apache bar waar anna
en die andere 3 nog zaten.. alleen taaiden die andere 3 af en bleef ik
alleen met anna achter en die vroeg me mee te dansen.. ja ben ik weer mooi
klaar mee.. maar goed even later hebben we een partij staan dansen daar tot
we beide uitgeput waren en maar zijn afgetaaid ik heb anna meegevraagd naar
de hippies bar en toen zijn we daar samen heen gegaan daar kwamen we helaas
bekenden van haar tegen van de duikschool.. ja dit was natuurlijk niet ten
gunste voor het project ANNA.. maar goed ik heb nog een vodka jus gehad en
had mijn nocht zo'n beetje en ben maar naar mijn bungalowtje gegaan die niet
ver hier vandaan was daar ben ik mooi op bed gedoken en gaan slapen om
vervolgense de volgende morgen zo tegen een uurtje of 11:30 weer wakker te
worden van een sinterklaasachtig geklop op de deur.. alleen waren het de
schoonmakers... die hebben me een paar schone handoeken gegeven en daarna
zijn ze weer afgetaaid tsja en wat er daarna allemaal weer gebeurde dat
horen jullie de volgende keer wel.. want radmer gaat nu afsluiten en even
douchen en daarna uit eten in bangkok met cluadia..nou veel leesplezier en tot mails dan maar weer.. o'ja de volgende mail kon
wel eens vanuit India zijn.. daar vlieg ik morgen namelijk heen om 19:25 local time...
de groeten en tot mails

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

radmer

Radmer C.P. Kuipers Dotterhof 13 8446BJ Heerenveen HOLLAND ( E.U.) tel.nr. 0031 (0)618050070 rasmoes@hotmail.com rasmoes@gmail.com www.rasmoes.nl

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 451
Totaal aantal bezoekers 311358

Voorgaande reizen:

17 Januari 1977 - 18 Oktober 2011

losse reisjes/tripjes Europa+Egypte

17 Oktober 2007 - 18 April 2008

Zuid-, Centraal en Noord Amerika en Carribean

04 Oktober 2005 - 12 April 2006

Zuid-Amerika Reis 1

01 December 2003 - 09 April 2004

Azie reis 2

16 November 1999 - 28 Augustus 2000

Afrika en Azie reis

Landen bezocht: