zwaar kloten - Reisverslag uit New Delhi, India van radmer kuipers - WaarBenJij.nu zwaar kloten - Reisverslag uit New Delhi, India van radmer kuipers - WaarBenJij.nu

zwaar kloten

Door: rasmoes

Blijf op de hoogte en volg radmer

04 April 2004 | India, New Delhi

04-04-'04,...Margao,...GOA,..India

dag beste kleding dragers,
Zo vanuit een zonnig margao zal ik jullie weer even van een stukje text
voorzien.. ja ik zit hier in het plaatsje margao omdat hiervandaan de trein
naar bombay vertrekt om een uurtje of 18:00 aangezien het nu nog maar 14:39
is heb ik nog mooi even de tijd een lapje text op het scherm te toveren
zodat ik ook weer mooi up to date ben met al mijn verslagen etc. nou goed om
een lang verhaal kort proberen te houden zal ik dan maar snel beginnen
met
het schrijven van de brief en da begint op 1 april toen ik zo ongeveer
om
een uurtje of 08:50 mijn twee ogen open deed en dus wakker werdt.. ja
dat
heb ik laten volgen door een douche.. wel een klote douche maar goed
zolang
het water van boven naar beneden valt hoor je mij niet zo gauw piepen..
nou
na het douchje ben ik mijn gekochte spullen eens even gaan inpakken en
heb
zo drie tassen vol met rommel gepropt.. ja een hele hijs aan rommel
maar
goed. dit moest allemaal naar het postkantoor om te worden verstuurd
naar
nederland.. ja 18kg in totaal bleek later.. dus als jullie straks een
postbode met een zere rug zien dan heeft ie dat pakket bij mij
gebracht,...
maar goed zo ver is het allemaal nog lang niet ik moest namelijk eerst
met
het hele zootje op de moter nar het poskantoor toe.. ja dat was me
wat.. nou
na wat gegoochel had ik dan eindelijk alles een beetje fatsoenlijk
gepakt op
de moter en kon ik richting postkantoor koersen.. ja nu mar hopen da er
niet
al te veel overstekende koeien op de weg liepen voor iki straks slag
over de
harses ga met mijn hele zootje.. tsja allemaal wel mooi en aardig die
koeien
maar ze lopen je echt overal voor de poten op het strand en op de weg..
ja
kom je er aan scheuren en springt er ineens zo'n apperaat voor je
moter...
maar goed het viel allemaal mee gelukkig en zo kwam ik veilig op het
postkantoor al voor de derde keer... ja en drie keer raden... de man
die de
paketjes verstuurd was er vandaag niet dus dat werdt niks.. tsja kon ik
weer
terug met de hele zooi.. maar gelukkig was de inpakafdeling wel open
vandaag
dus kon ik de boel wel laten inpakken alleen was de inpakman er nog
niet
maar die moest elk oenblik komen.. ja elk ogenblik is hier ongeveer
tussen
de 1 uur en 3 week.. maar goed ze hadden er ook internet dus ben ik mar
even
gaan internetten omdat ik het niet vertrouwde met dat spul daar te
laten..
ja ik had de boel al wel even kunnen wegen maar om het daar nu zo
achter te
laten en dan als ik thuis ben zeker een doos met stenen ofzo
ontvangen.. nou
die doos heb ik dus even bij me gehouden en ik ben eens even met brief
39
gaan tikken.. ja dat kon mooi even zo.. nou na een tijdje was de
inpakman er
ook al en die is de boel gan inpakken.. nou ja een jas voor de doos aan
het
maken om het zo maar te zeggen.. toen ik klaar was met het internetten
en
ondertussen ook nog een kaartje had verstuurd was de man ook klaar en
heb ik
hem de 160 rupee betaald en meteen even mijn naam erop geschreven zodat
ik
de doos er kon laten staan en de volgende dag versturen nou dat was
allemaal
geregeld en daarna snel terug naar het hotel om me daar strandklaar te
maken.. dat wil zeggen alleen een korte broek en mijn walkman en sarong
mee.. nou toen ik dat voor elkaar had snel dat strand op en daar eerst
eens
even bij een of andere toko een soort van ontbijtje gegeten om daarna
eens
een strandstoel uit te zoeken toevallig naast twee ontzettend mooie
vrouwen.. ja hoe kon ik het zo uitzoeken en dan ook nog toevalig.. maar
goed
na een tijdje baken en brade begon ik aardig oververhit te raken dus
ben
eerst maar eens even de zee ingedoken alleen daar werdt ik steeds
gebeten
door een of ander beest waarschijnlijk een west-mozambiqueaanse
bijtroodstaartvis.. ja die schijnen hier ook voor te komen.. maar goed
da
gedoe beiel me niet dus ben ik rap het water weer uitgegaan en eens
even een
soort van lunchje gaan pakken.. ja een rijst met ei.. nou dat ging er
in als
rijstlapper.. uh dat is een sort van ketellapper.. maar dan rijst.. ja
en
heeft niks met ramenlapper te maken.. maar goed na het rijstje... ben
ik
snel weer het strand op gegaan en daar verder gaan zonnen.. ja
natuurlijk
weer een nustje verkopers om me heen mar ik bood nu zo weinig voor hun
waar
dat ik de dagen erna al niet eens meer werdt lasig gevallen.. ja ze
waren
boos.. omdat ik ze te weinig bood.. en als ze je de prijs vragen voor
een
mercedes terwijl het een traband is dan mag jij niet boos worden.. nou
zal
ze wel krijgen die verkopers..na een tijdje bakken ben ik zo om een uur
of
16:27 maar eens afgetaaid en ben gaan douchen in het hotel om daarna
eens
een stukje te gaan toeren op de moter.. ja na bijna weer 5 koeien voor
de
moter te hebben platgereden kwam ik zo na een uurtje aan in panajim de
hoofdstad van goa en hier ben ik eens even op de sneuptoer gegaan en zo
even
later in een internetcafe gedoken alleen werdt ik daar zo vrolijk als
drie
anderen die helemaal niet vrolijk waren dus ben ik daar maar rap weer
weggetaaid en eens even gaan bellen naar mijn oudersomdat mijn moeder
vandaag de uitslag zou kjgen van haar onderzoek. nou in gesrek.. dus
ben ik
eerst maar eens op zoek gegaan naar een scheerman.. ja parlour ofzo
heet dat
hier.. daar heeft ie me even geschoren en zag ikook dat ik nogal een
beetje
erg vee was verbrand en er ook een vorm van een zonnebril op mijn hoofd
stond terwijl ik die in mijn hand had.. tsja ik eens vragen of ie daar
geen
goocheltruukje voor had om dat eens te verhelpen.. nou dat was een of
andere
hoofdmasage of zoiets.. nou kosten 1 euro dus maar gedaan.. tsja de
beste
man was zo trots dat ie een beroemde filmster in zijn zaak had. ja heb
immers in the rising gespeeld.. dus hij beon zich nogal uit te sloven
en
begon met een lekkre creme alleen zaten er allemaal steentjes in en dat
deed
ongeveer een au of 8,7 op de graad van AUAU!! tsja niet lekker.. na
research
bleek het om een bodyscrup te gaan of zoiets... nou na die rommel werdt
het
allemaal wat beter en smeerde ie nog zo'n 87 andere crempjes op mijn
gezicht
en even later zelfs nog wat OLD SPICE.. ja is dat niet die parum voor
mannen
tussn de 16-18 jaar...??? of was het 160-180...jaar..?? maar goed ik
was
weer een beetje opgekalefaterd en had weer zo'n galdde huid als een
baby..
ja daarna nog eens een poging gewaagd om te bellen en dit keer kreeg ik
mijn
vader voor de lijn.. ja die deed me de mededeling dt mijn moeder een
vorm
van longkanker had dat was best even schrikken en toen ik even later
mijn
moeder zelf voor de telefoon kreeg kon ik mijn tranen dan ook niet meer
bedwingen maar goed dat hoort erbij.. nou na een kwartiertje praten ben
ik
aangeslagen weer terug naar het internetcafe gegaan waar ik nog even
met
claudia heb zitten te msn-en en hier en daar nog wat heb gemaild..
ja zo om een uurtje of 19:30 ben ik maar eens afgetaaid uit panajim en
ja
hoor ik raakte weer eens verwaald en kwam weer in de middle of nowhere
terecht in een of ander plaatsje genaamd SANTA CRUZ of zoiets.. ja je
zou
bijna zeggen dat ik in mexico zat.. maar goed na wat heen en weer
getour
kwam ik even later weer op het juiste pad en kon zo mijn koers
vervolgen
naar het plaatsje MAPUSA om daarna weer verder te touren naar het
plaatsje
anjuna.. nou halverwege mapusa en anjuna heb ik muppie eens even
gebeld.. ja
om mijn ei even kwijt te kunnen.. ik was tenslotte alleen hier en had
effe
verlet om iemand te speken dus even met muppie alias de dolfijn alias
mirelle gekletst en ook nog even met lysbeth alias de haring
gesproken.. ja
na een kwartiertje lullen ben ik weer verder gegaan en wou even wat
eten in
de wunderba omdat het daar goed had gesmaakt de dag ervoor.. nou daar
was
het zo druk omdat er waarschijnlijk een of ander feestje was dus ben ik
maar
ergens anders heen gegaan en zo in vagator in een restaurantje terecht
gekomen.. ja daar voelde ik me helemaal niet zo happy en heb het op ee
zuipen gezet.. ja na 4 breezers in 6 minuten vroeg de bedrijfsleidster
wat
er aan de hand was en heb ik mijn verhaal even gedaan.. ja ze zei dat
ik
daar niks mee opschoot en het allemaal allen nog maar erger zou maken
als ik
een ongeluk ofzo zou krijgen.. nou daar had ze dan ook wel weer gelijk
in en
na nog twee breezers ben ik dan ook maar gestopt met zuipen en ben zo
na
het eten even om de rekening gaan vragen en daarna maar naar huis terug
gereden.. ja natuurlijk wel voorzichti.. maar goed de breezers hadden
nog
geen tijd gehad om te werken dus viel het allemaal mee.. even later i
het
hotel ben ik maar gaan slapen ja werdt om een uurtje of 02:40 nog even
wakker maar ben daarna weer in slaap gevallen om zo de volgende morgen
om
een uurtje of 09:30 weer wakker te worden. ja nadat ik wakker was maar
even
gaan douchen en al die andere doe-in-de-morgen dingen en daarna eens
even
wat gaan ontbijten ja een cheese sandwich en een cornflakes met
melk..nou
ook nog even mijn dagboek van ee stukje text voorzien en daarna naar
het
postkantoor waar ik vanaf 10:00 terecht kon.. eenmaal op het
postkantoor
bleek ik een kopie van mijn paspoort nodig te hebben om mijn pakket
naar
nederland te kunnen versturen dus kon ik weer naar het hotel terug om
mijn
paspoort op te halen.. nou dat was zo gefixd en daarna de rommel
versturen
ja dat had ook weer heel wat voeten in aarde met allerlei
formulieren...uhh
het valt me zo nu en dn op dat deze computer af en toe eens een
lettertje
vergeet aan te slaan zo missen er waarschijnlijk vooral een aantal
N-en.. ja
dat ik straks geen gezodemieter krijg als ik bijv. KNUL wil schrijven
en ie
de N nie aanslaat... maar goed waar was ik ook alweer o ja dat het
nogal wat
voeten op de aarde had om een pakket naar nederland te versturen.. ja
ik he
ook meteen maar gevraagd of ze dit pakket met een boot,auto en
vliegtuig
naar nederland transporteren of dat ze het zoals mijn pakket uit
thailand
met beulp van een honkbalknupel naar nederland slaan.. met andere
woorden
dat straks alles weer aan gort is.. maar goed het zal hopelijk allemaal
heel
aankomen. nou na effe 3250 te hebben gedokt wat iets van 65 euro is
voor 18
kg.. not too bad dus.. ben ik gauw weer afgetaaid en ben op zoek gegaan
naar
een nivea zonnebrandcreme winkel.. ja eenmaal bij mijn hotel hadden ze
alleen maar van die bagger in de locale shop.. ja ik had al
zonnecrememaar
dit is net schuim als je er teveel mee wrijft om het erop te smeren
gaat het
steeds meer schuimen.. wat dat voor prakke mag zijn...? maar goed ik
ben
maar weer op de moter gestapt en op zoek gegaan naar een andere shop
waar ik
even later een flesje sun care heb gekocht a 6 euro.. ja dure rommel..
die
shampoo look-a-like zonecreme koste maar 1,65 ofzo... nou goed nu had
ik
alle ingredienten om naar het strand te gaan en kon ik terug naar het
hotel
om me daar strandklaar te maken wat even later gelukt as.. nou eenmaal
op
het strand eerst maar eve een jus orange en een fles water gaan halen
en
daarna onder het genot van een muziekje wat liggen bakken.. ja weet
niet wat
het is maar heb het gevoel dat ik nu weer iwtter wordt ipv bruiner..
maar
goed dat zal hem wel aan mij liggen.. of heb ik ipv zelfbruinende creme
soms
zelfwittende creme gehaald.. factor 16... nou goed na een tijdje
bakken en
braden ben ik even gaan zwemmen en was de west-mozambiqueaanse
bijtroodstaartvis vertrokken dus kon ik gelukkig lekker zwemmen.. na
het
zwemmen effe voor een rijst met ei gegaan om daarna weer verder te
bakken..
ja na een stuk of wat verkopers te hebben weggejaagd en ook een aantal
cd'tjes te hebben geluisterd ben ik zo om een uurte of 16:00 maa weer
eens
afgetaaid en zou even gaan douchen.. nou het werdt hard minder met mijn
douche want alles wat eruitkwam behalve water.. ja dat doucht een
beetje
moeilijk dus.. nou goed dan zo maar omkleden en op de moter er van
tussen.
na een stukje toeren ben ik in een of ander internetcafe beland waar ik
brief 39 even heb afgemaakt en ook maar meteen heb verstuurd ja zo was
ik al
weer aardig op schema met het schrijven nou na het versturen van brief
39
ben ik eens even op zoek gegaan naar de Nine-bar alleen was het daar
nog
niet zo druk.. ja na wat housemuziek te hebben beluisterd en twee diet
coke's ben ik maar afgetaaid en naar het hotel terug gegaan om mijn
dagboek
op te halen.. ja als ik ga eten schrijf ik meestal ook wat in mijn
dagboek
en zodoende is het dan wel handig als je dat boek bij je hebt als je
wat van
plan bent te eten.. nou na het dagboek te hebben opgehaald ben ik nog
eens
even een poging gaa wagen in cafe wunderbar.. tsja maar aangezien het
een
duits restaurant is en de duitsers altijd vakantie hebben was de toko
dus
dicht vandaag.. nou dat was jamer want de dag ervoor werdt het ook al
niks..
nou maar eens even verder gaan toeren en zo in vagator terecht gekomen
en
daar in een frans restaurantje bluebird ofzo terechtgekomen.. hier even
een
garnalencocktailtje besteld en een steakje en wat te drinken.. ja
meteen
maar de inkt laten vloeien in mijn dagboek zodat er weer een paar
pagina's
extra gevuld waren.. nou na het beetje tegenvallende maaltje ben ik nog
maa
even voor een desertje gegaan en zag daar staan dutch apple pie with
vanilla
ice cream.. nou daar maar eens een grap van hebben.. nou die apelgebak
smaakte inderdaad precies zo als bij ons en komt waarschijnlijk ook bij
ons
vandaan.. de twee bolletjes vanille ijs waren ook erg lekker en na nog
een
bakie koffie en mijn verhaaltje te hebebn afgemaakt ben ik maar eens
terug
naar het hotel gegaan om daar mijn dagboek weer te brengen en
vervolgens
weer naar vagator om daar weer naar de Nine-bar te gaan een grote
openlucht
disco waar ze trance en house muziek draaien.. ja echt een maffe tent
dat..
daar staan echt alle soorten mensen te housen en gek te doen en rookt
iedereen de vredespijp vol met wied.. bealve ik dan.. ja voel me er
soms
niet eens thuis. dan zie je weer een sinterklaas-look-a-like die aan
het
dansen is als een idioot en dan weer een stel opa's en oma's .. ja
waarschijnlijk hippies die uit de jaren 6 de bus hebben gemisd terug
naar
europa... nou en af en toe ook nog een lekker wijf er bij tussendoor...
ja
daar heb ik mijn radargestuurde mooievrouwen detector voor.. nou na een
uurtje houzen en twee colaatjes light sopte de muziek en was het
gebeurd met
het feest.. ja ze hebben daar maar vergunning tot 22:00 nou daarna
taaide
iedereen af en ben ik de volg-de-toeristen-techniek maar weer eens gaan
volgen.. ja ik had geen flauw idee war het feest verderging dus ben
gewoon
achter een paar andere toeristen aangereden alleen had ik de pech dat
die
waarschijnlijk terug gingen naar hun hotel wat ergens in de middle of
nowhere was en zo aakte ik ook maar weer eens verdwaald.. tsja stond ik
weer
in de landerijen.. nou na wat heen en weer gesjees kwam ik weer een
beetje
in de bewoonde wereld en vondt ik dejuiste weg terug.. tsja toen eens
even
naar de paradiso bar.. hier schijnt het soms ook feest te kunnen
zijn,..
maar net zoals de centerparcs reclame zegt: MAAR NU EVEN NIET.... ja ik
stond dar namelijk in mijn eentje want de tent bleek nog dicht te
zijn.. nou
maar weer verder touren om even late bijna weer verdwaald te raken maar
gelukkig herkende ik een weggetje dus kwa ik weer op het juiste pad..
zo heb
ik even later nog een lifter meegenomen naar de paradiso bar.. ja die
was nu
wel open maar ik had nu niet meer zo'n zin om daar te kijken.. dus ben
ik
een stukje verderop maar even gaan internetten wat bes wel weer
gezellig was
todat er weer eens wat mis ging met de connectie en er dus
geenverbinding
meer was en ik er mee moest stoppen.. ja ondertussen was het ook al
weer
bijna 23:58 en ben ik maar eens richting hotel gegaan om mijn bedje op
te
zoeken tsja dat ging allemaal goed tot een uurtje of 04:00 toen begon
ik me
niet zo lekker te voelen en heb es effe een bezoekje aan de wc
gebracht..
tsja daar had je het al.. nou ga je eens uit eten in schijnt het beste
restaurant van goa en meteen ziek.. ik weet niet waarvan maar ik was zo
min
als drie andere drie anderen zie min waren.. tsja zo ben ik mar wat in
bed
blijven liggen en het wereldrecord wc bezoekjes proberen te verbeteren
tsja
zo valt er weinig te vertellen tot een uur of 13:00 want ot die tijd
heb ik
op bed gelegen met hoofdpijn,buikpijn en een poging om het wereldrecord
wc-bezoekjes te verbeteren.. om 13:00 ben ik eens even een fles water
gaan
halen.. ja er was alleen nog maar uitgegaan en het leek me niet
onverstandig
om er ook weer wat in te doen.. nou ook nog 4 stukjes droge taost
besteld en
daarna maar weer op bed gegaan tot een uurtje of 17:30.. ja toen was ik
al
weer een beetje opgeknapt.. nu had ik die morgen mijn sleutel al
ingeruild
voor een andere sleutel omdat mijn moter naar de garage moest of
zoiets.. ja
weer een of andere flauwekulsmoes maar ik zou zo'n zelfde weer terug
krijgen.. ja toen ik om 17:30 weg zou bleek er een scooter te staan een
volautomatische.. tsja weet ik hoe zo'n ding werkt ik zag nergens een
kickstarter en nergens geen benzinekraan.. ja en hoe moet je nu
vooruit...
bij die andere trap je wat pedalen in en huppe daar gaat ie.. ja dit
beviel
me niks.. en ik ben eens even naar de hotelman toegegaan.. ja ik was
best
pissed off omdat ik de hele dag ziek was en nu dit gedoe weer.. nou hij
zou
er zo aankomen en dan zou ik een honda Pulsar meekrijgen ofzo.. ja ik
zei
waneer zo..??? die zo's hier in india die duren soms 6 uur.. ik zei als
ie
er binnen 30 minuten niet is dan wil ik mijn geld terug en huur ik
ergens
anders wel een andere moter.. nou ik ben maar even gaan zitten en heb
nog
wat in mijn dagboek zitten shrijven.. ja alles wat kwam behalve de man
met
de moter.. ik werdt met de minuut woester en even later kwam er een
baas aan
ofzo maar nog niet de man met de moter.. ja nog even later was iedereen
verdwenen en was het half uur ook voorbij.. ik zei tegen die knaap..
oke
geef mijn geld maar terug dan en dan huur ik wel een andere... ja die
had
natuurlijk geen geld en zei dat ik maar en andere moest huren en de
volgende
dag mijn geld moest vragen.. nou ik ken die pinda's langer dan vandaag
en
dan de volgende dag naar je geld fluiten.. ja het bleek dat die gast
namelijk ineens niet meer kwam.. oh wat was ik woest.. nou ik zij ik ga
wel
op dat klote ding en als ik hem in de prak jaag dan is het jou
schuld...!!!
nou na wat gegoochel kreeg ik in de gaten hoe dat ding werkte en ben
koers
gezet richting een of andere markt.. ja een night market.. nou alles
wat er
was behalve een markt.. nou dan eerst maar wat eten.. ja nog eens een
poging
wagen bij die wunderbar.. maar weer dicht.. ja ik heb het vermoeden dat
die
drukke avond daar een afscheidsfeest was van het seizoen ofzo en dat de
toko
daarna dicht was.. het was tenslotte zaterdagavond en dan zou ej zeggen
is
het gemiddelde restaurant toch wel open.. nou toen maar naar vagator
gegaan
en daar in datzelfde restaurant beland waar ik die 6 breezers had
opgedronken in 8 minuten.. nou daar herkenden ze me nog en vroegen ze
me hoe
het met me ging.. tsja kan een ton en een vrouw beter zei ik... nou
daar
snaten ze natuurlijk niks van.. even later ben ik maar wat eten gaan
bestellen alleen natuurlijk niet van te zwaar caliber anders kon ik nog
een
poging wagen het wc-wk-record te verbreken dus een tomatencremsoepje en
een
water en een orange juice en een penne al fubngi als hoofdgerecht... ja
dat
ging er allemaal leker en veilig in en na een hele zooi pagina;s vol te
hebben gepend in mijn dagboekje heb ik er nog een kofie ahteraan
gegooid en
ben daarna maar eens gaan betalen.. ja ik voelde me al weer niet te
best dus
ben rap terug gegaan naar het hotel om daar weer op bed te duiken.. ja
na
een paar uurtjes slapen was het 23:10 en voelde ik me iets beter...
23:10 is
19:40 in nederland en dan was roda jc- sc heerenveen net 10 minuten aan
de
gang.. nou als ik nu eens een internetcafe kon vinden kon ik dit mooi
volgen.. dus maar op die klote moter naar een internetcafe gereden en
daar
even de wedstrijd gaan volgen.. ja ondertussen even met thaeke aan het
msn-en geweest en zo tussendoor het voetbal aan het volgen.. ja dit was
de
tweede keer dat ik een hele wedstrijd via het internet volgde en de
vorige
keer ben ik tot 06:00 opgebleven voor een lullige 0-0 tegen rkc nou
daar
leek het nu ook weer op te gaan uitdraaien.. alleen gebeurde er in de
88e
minuut iets fantastisch.. ja heerenveen scoorde de 0-1 !!!!! nou ik
natuurlijk zo blij als drie anderen die blij waren.. ja toch niet voor
joker
achter het internet gezeten... volgende week moeten ze tegen fc utrecht
thuis en met een beetje netwerk contacten hoop ik dan wee in het
stadion te
zitten.. maar goed eerst nog maar eens veilig thuis komen.. nou na
afscheid
te hebben genomen van thaeke ben ik maar afgetaaid naar het hotel en
werdt
ik al snel achtervolgt door een moter met twee verdachte gasten erop..
tsja
even later haalden ze me in en bleken het de smerissen te zijn.. ja ik
moest
stoppen en ze vroegen of ik ook drugs bij me had.. nou natuurlijk
niet.. nou
dat gelofden ze niet... ja effe gefouleerd daarna begonnen ze over een
rijbewijs te zeuren.. ja die heb ik in nederland... maar goed niet hier
dus.. ja daar ging de shit al.. dat ging me geld kosten.. nou hoeveel
dan..?
500 rupee dat is 10 euro.. voor het rijden zonder rijbewijs.. tsja ik
zei
daar heb ik geen zin in om die te betalen.. nou dan moest ik mee naar
het
buro en werdt mijn moter in beslag genomen.. nou dat intreseerde me
niet
want dan hadde hun ook hun lesje met mij een andere moter mee te
geven.. dit
kreeg je er nu van... nou ik had zo het gevoel dat het hier een dikke
smerige corupte boel wasdus zei oke dan ga ik wel mee naar het buro..
ja
daar moet je dan wel de hele nacht blijven.. ja ze zaten toch te
bluffen...
nou ik zei oke ik betaal 300 rupee ( 6 euro ) en dan wl ik geen geziek
meer
enga naar mijn hotel.. nou dat was goed zeiden ze.. ja drie keer raden
waar
die 300 rupee heen gaat..???? maar goed het was inderdad zo dat ik geen
rijbewijs bij me had.. maar als ik dat wel had dan zoeken ze wel wat
anders... nou ik was dus weer 300 rupee lichter door die kloote
smerissen..
maar goed dat kon de pret niet drukken na die 1-0 overwinning...!!!!
nou
eenmaal bij mijn hotel aangekomen ben ik mijn nest maar snel ingedoken
en
heb gelukkig heel goed geslapen zonder al te veel problemen met mijn
gezondheid.. nou zo werdt ik vanmorgen.. ja jippie ik ben eindelijk
weer
helemaal bij met mijn verslagen.. nou vanmorgen werdt ik wake om een
uurtje
of 10:00 door een na-gesynchroniseerde sinterklaas bonk op de deur.. ja
het
was de hotelman die de sleutel van de moter weer terug wou.. nou die
heb ik
hem gegeven en daarna was ik natuurlijk ook meteen klaarwakker en ben
na nog
even te blijven liggen even later mijn spullen eens even gaan inpakken.
ja
mijn backpackje was nu ongeveer 3/4 gevuld omdat ik nogal wat spul naar
nederland had gestuurd.. eindelijk eens een dragelijke tas op mijn
rug.. ja
nadat ik de boel had ingepakt en ook nog een douche had genomen ben ik
maar
eens op de wandeltour gegaan richting bushalte.. ja onderweg werdt me
al een
moter aangeboden die me naar mapusa zou brengen.. nou dat lijkt me niks
met
een backpack achter op mijn rug een uur achter op een moter dus ben ik
maar
verder gewandeld.. even later een taxi die me voor 500 rupee wel naar
margao
wou brengen.. tsja dat is nogal wat.. 10 euro voor 50 km... nou nog
even
later zag ik al een bus staan en die ging naar margao.. ja eerst nog
even
twee lime juice gehad met soda water.. uhh spa rood.. ja moest maar
even
geen water van die man hebben want dat vertrouwde ik even niet meer...
nou
na twee lime juices ben ik maar eens die bus ingegaan en na een
kwartiertje
wachten begon dat apperaat al te rijden.. ja waarschijnlijk had deze
bus al
meer mensen vervoerd dan dat er in heel india wonen want zo zach die er
wel
uit... uhh dat zijn 1000 miljoen.. 1 miljard dus.. maar goed hij ging
nog
vooruit.. en daar gaat het om in india..nou na effe 5 rupee te hebben
betaald ging de sok er aardig in en haalden we even later al een
snelheid
van 40 km per uur.. ja moet niet gekker.. na een tijdje toeren door
weet ik
wat allemaal voor dorpjes kwamen we aan in mapusa waar ik meteen een
bus in
ben gegaan naar pananjim.. ja die stond al klaar voor me.. hier was het
knap
druk in de bus en heb ik mijn tas maa even gestald naast de chauf.. ja
na
een ritje van ongeveer 12 km wat me wer 5 rupee koste kwamen we aan in
panajim waar ik in de derde bus van vandaag kon.. hier ha ik de keuze
uit
een non-stop-super-VIP-deluxe-non-airco-turbo coach of een ordinaire
bus die
overal en nergens stopte.. het verschil was dat de prijs van de
non-stop 15
rupee was en de andere 10 rupee.. nou heb mezelf maar getracteerd op de
non-stop.. o ja de VIP was er niet en de non-airco wel... en de deluxe
kun
je er ook bij weglaten en dan mag je coach omruilen voor rammelbak..
uhh
krappe rammelbak.. nou zo ben ik dus op naar margao gegaan in een
nonstop-
non-airco rammelbak.. die veel te krap was.. ja ik ben maar scheef op
het
banje gaan zitten want anders paste het niet.. ondertussen even een
muziekje van de walkman opgezet alleen had de bus een vliegtuigmoter.
uhh
hersel het lawaai van een vliegtuigmoter dus kon ik weinig verstaan van
mijn
clasic indian music... maar goed na een tijdje was ik ook al in margao
waar
ik ergens in de stad de bus ben uitgesprongen en eerst even wat wou
eten..
ja dat heb ik de hele dag nog niet gedaan.. nou in een of andere toko
terecht gekomen en daar eens wat besteld.. ja hier hadden zo ook pasoa
op de
kaart,... a 40 eurocent per borrel.. nou dat leek me wel wat.. maar ja
hoor
net zoals al die andere 76 keer dat ik pasoa bestelde in india was het
antwoord: dat hebben we niet... nou dan maar een peach snapps en een
orange
juice en een water.. ja ook een sausage roll besteld en ik zag iets van
beef
croquettes 4 stuks voor 7 eurocent!!! nou daar eens een grap van
hebben.. ja
niet te kannen.. ik heb een halve gehad en die andere 3,5 retour
gestuurd..
ja wat wil je ook voor nog geen 2 eurocent per suk... nou toen maar een
cake.. hier kun je weinig aan verpesten dit is gewoon droog spul.. nou
die
er nog even achteraan gekiept in dat restaurantje.. waar ook nog een
vrouw
binnenliep met har van ongeveer 1,50 meter lang...!!! ja of ze kon de
kapper
niet betalen of... uhhh.. nou de tweede of weet ik effe niet maar het
ha was
knap lang in ieder geval.. na te hebben betald ben ik eens even op zoek
gegaan naar een internetcafe en ja hoor de eerste twee die ik tegen
kwam
waren beide dicht.. nou even later vondt ik eentje die al days of the
week
open was.. ja wel op de 3e verdieping van een gebouw... maar goed ik
zit
hier nu al weer z'n dikke 2 uur te tikken a 20 eurocent per uur.. nou
ik ben
dus nu weer helemaal bij en zal nog een beetje ouwehoeren tot een uur
of
17:30 en dan op naa het station waar ik om 18:00 de trein inga nar
bombay..
ik zou zeggen.. jullie allemaal de groeten en tot binnenkort als alles
goed
gaat...
liefs van Radmer kuipers en backie de backpack...

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

radmer

Radmer C.P. Kuipers Dotterhof 13 8446BJ Heerenveen HOLLAND ( E.U.) tel.nr. 0031 (0)618050070 rasmoes@hotmail.com rasmoes@gmail.com www.rasmoes.nl

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 591
Totaal aantal bezoekers 311356

Voorgaande reizen:

17 Januari 1977 - 18 Oktober 2011

losse reisjes/tripjes Europa+Egypte

17 Oktober 2007 - 18 April 2008

Zuid-, Centraal en Noord Amerika en Carribean

04 Oktober 2005 - 12 April 2006

Zuid-Amerika Reis 1

01 December 2003 - 09 April 2004

Azie reis 2

16 November 1999 - 28 Augustus 2000

Afrika en Azie reis

Landen bezocht: