langebroek disco - Reisverslag uit Bombay, India van radmer kuipers - WaarBenJij.nu langebroek disco - Reisverslag uit Bombay, India van radmer kuipers - WaarBenJij.nu

langebroek disco

Door: rasmoes

Blijf op de hoogte en volg radmer

08 April 2004 | India, Bombay

7&8 april 2004,.....Colaba area Mumbai ( bombay ),..INDIA

dag beste Jenifer lopez en alle niet Jenifer Lopez heetenden,
zo vanuit een bloedje heet bombay zal ik jullie even mijn laatste
reisverslagje schrijven voorlopig want aanstaande vrijdag vlieg ik weer
terug naar nederland.. nou ja vlieg als dat ding waar ik mee moet net van
dezelfde kwaliteit is als de bussen hier dan konden we wel eens drukken
moeten om hem aan de praat te krijgen. maar goed ik zal rap beginnen want
wil zo namelijk weer naar hotel Failita om daar de hele dag bij het zwembad
in een strandstoeltje te gaan liggen zonnen.. ja dit is een 5 sterren hotel
.. ja vijf sterren..??? dat zullen wel 5 sterren in het keukenraampje zijn
van het hotel want in de luxereusiteit en service kan ik het niet vinden.
maar goed zal effe beginnen in Margao waar ik brief 40 heb getypt en daarna
de boel probeerde te versturen.. nou die brief schrijven ging goed maar dat
versturen.. ja dat ging weer met rooksignalen zo traag... ongeveer een uur
duurde het om twee keer een mail te versturen.. ja toen was mijn speeltijd
ook op en ben ik maar gaan betalen en afgetaaid om zo nog bij een fotozaakje
langs te lopen en daar even een rolletje te hebben gekocht.. uhh die zin
klopt volgens mij gramicaal niet...over gramaticAAL gesproken.. dit is een
zeldazame paling soort (AAL) en nu schijnt dat hier in india nog twee zeer
zeldzame plaingsoorten voorkomen namelijk de precesverb-AAL... nou die is
niet zo zeldzaam want die kreeg ik afgelopen zaterdagnacht nog kado van twee
agenten.. en dan heb je hier ook nog de Abnorm-AAL
er scheen hier ook nog een exemplaar van de klitor-AAL te zitten maar die
schijnt te zijn uitgestorven.. nou allemaal weer genoeg geouwehoer over de
familie van de AAL... na dat fotorolletje te hebben gekocht ben ik met een
taxi naar het treinsstation gegaan en daar aangekomen stond het treintje al
klaar.. ja ik moest in de 1e klas AC.. uhh dit zijn niet die restaurants
langs de snelwegen maar schijnt iets van lucht conditioner te zijn... hier
noemen ze dat AIR CONDITION en daar staat hier dus die AC voor.. ja heb al
verscheidende keren gedacht van die AC restaurantjes draaien goed overal zie
je dat ze in de duurdere hotels ook AC hebben... maar goed die wagon stond
dus al klaar en daar ben ik even later mijn bedje eens gaan opzoeken. ja
mijn backpack even vastgeketend aan een ring met een slot en daarna eens
even kijken of er ook iemand met fris langskwam.. nou je hebt het nog nooit
zo zout gegeten maar normaal lopen de fris en water verkopers je bijna plat
in de treinen en nu 1,5 uur lang geen water en fris verkopers ja wel 289
mensen met koffie,thee,samosa's,lassi(yoghurt),koekjes en broodjes kaas..
nou toen maar 2 broodjes kaas gekocht maar omdat de man niet kon wisselen
heb ik maar 3 gekocht en daar meteen eentje van achter de kiezen gegooid..
nou even later kwamen er nog een man en nog een man van 25 jaar ouder dan de
andere man.. waarschijnlijk zijn vader want ze hadden dezelfde kleur tas...
en dan nog een klein meisje van tussen de 4-12 jaar... ja vindt dat schatten
altijd zo moeilijk.. nou het werdt meteen feest want nog geen twee tellen
later begon het kleine meisje de hele zaak onder te kotsen.. ja weer lekker
frisse bedoening.. nou goed daar kon zei ook niks aan doen en d'r pa en opa
hadden de boel snel weer schoon.. om 19:30 kwam er dan eindelijk iemand met
drinken langs.. ja 17:50 was ik de trein al ingegaan.. nou daarna ben ik
maar gaan slapen.. alleen was het daar nogal koud vlakbij de uitlaatpijp van
de AC.. ja het leek meer alsof ik in de trans siberie express zat zo koud
dat het was.. nou daar kon ik niet van slapen .. even later kwam er een gast
in een soort van pinguin look a-like pakkie om te vragen of ik ook wat
bikken wou voor dinner.. nou de keus was niet groot dus maar rijst met kip..
nou dat zou om 21:00 komen.. na wat muziek luisteren kwam die rommel
eindelijk en was ik rap uitgegeten.. ja niet te kanen was die prut.. nou
maar weer verder gegaan met slapen en muziekluisteren.. tot een uurtje of
23:14 toen werdt ik wakker en dacht ik dat ik in zwitserland was beland
allemaal zwitserese vlaggen maar dit bleken rode kruis tekens te zijn..
ja
het meisje was steeds zieker geworden en er stonden nu allemaal
treindockters en andere pillendraaiers bij te prutsen.. nou even later
zijn
de man en opa en de zieke dochter de trein uitgegaan naar een
ziekenhuis en
had ik de hele cabine voor me alleen.. dus ben ik maar naar beneden
verhuisd.. ja ondertussen lag ik al in mijn slaapzak omdat de dekens
niet
warm genoeg waren in die siberisch geklimatisserde trein.. ja de pret
was
niet van lange duur want even later kwam een soort van andre hazes
figuur
maar dan anders in de cabine en die lag in het bed naast me.. ja na
verloop
van tijd schrok ik me rot en dacht dat de trein was onspoort en er 12
helicopers rondvlogen en er een pak staal op een lege stalen container
was
gevallen.. ja wat bedoel ik hier nu mee...??? nou zoveel lawaai wou ik
zeggen.. nou eens te hebben gegeken bleek het niet te zijn dat de trein
was
ontspoort er 12 helicopeters vlogen en een pak staal op een lege
container
was gevallen maar dat dit het geluid was van de man naast me die aam
het
snurken was alsof ie een boom aan het doorzagen was.. allemejeetje wat
een
sound.. nou goed na verloop van tijd werdt het iets minder en ben ik
uiteindelijk in slaap gevallen en zo om 05:00 weer wakker
geworden/gemaakt
ja door allemaal heen en weer lopende mensen in de trein.. ja we waren
schijnbaar in de buurt van bombay en de hele trein was weer wakker dus
ben
ik even later ook maar es mijn rommeltje gaan pakken , mijn slaapzakje
op
gaan rollen en daarna waren we al op bombay centraal waar ik meteen een
taxi
heb genomen en zo effe later al aankwam in hotel sea lord... ja hier
hadden
ze twee soorten kamers.. hele goore kamers die er niet uitzagen met
raam en
hele goore kamers die er niet uitzagen met zonder raam.. nou de prijs
was
200 verschil.. en als ik slaap kijk ik toch niet door het raam dus maar
gekozen voor de met zonder raam.. alleen waren die effe op dus moest ik
zolang effe in de kamer met raam.. nou daar aangekomen was er ook nog
een TV
ja alleen is het zoiets van je mag de auto lenen.. en dan zitten er
geen
banden om.. nou zo was deze tv zonder knoppen en afstandbedieningen..
dus
daar ahd ik niks aan.. nou ik ben eerst maar eens even een tukkie gaan
doen
en zo om 10:00 weer wakker geworden en effe gaan douchen om daarna wat
te
gaan drinken en eten in cafe leopold.. ja daar heb ik meteen ook even
een
souvenir gekocht en daarna eens effe op zoek naar een kantoortje waar ik
mijn ticket kon laten reconfirmen.. nou dat scheen nogal ingewikkeld dus na
drie shops maar in een taxi gegaan naar de air india kantoor daar aangekomen
een nummertje trekken en eerst ook nog helemaal van onder tot boven gescand
omdat ze dachten dat ik een bom bij me had ofzo.. nou na een half uur was ik
aan de beurt en was het confirmen zo gepiept.. toen eerst maar es terug naar
het hotel om dat souvenir daar te droppen en daarna weer de stad in.. ja dat
duurde niet lang of ik had al weer een nustje souvenirs dus eerst maar weer
terug naar de hotel en daar die rommel brengen. nou daarna de stad weer in
en even gaan internetten.. ja daarna zou ik even naar de bios op de hoek
maar dat feest ging niet door.. die was zo dicht als een dichter... uhh dat
klopt niet maar goed.. hij was gesloten.. nou dan maar wat drinken in een
cafeetje ergens.. daar kwam er een man bij me zitten die effe later wel
vervelend werdt met zijn gelul alleen had ie me nog wel kunnen
vertellen dat
er heel veel biossen dicht waren vanwege staking tegen engelse films
ofzo..
nou mooi klaar mee .. zt ik hier 4 dagen in dat bombay en geen biossen
open.ja er zijn er hier 100 biossen!!! nou daarna snel afgetaaid en die
kerel afgeschud.. even later begonnen ze me weer lastig te vallen met
vrouwen die me wel konden maseren.. nou dat is dan mooi voor hun.. maar
vandaag effe niet.. nou toen eens op zoek naar een shopje waar ik me
kon
laten scheren.. ja dat werdt ook al niks want even later liep ik ja hoe
is
het mogelijk.. ja een stad met 27.845 straten.. uhh landweggetjes en
daarvan
is er 1 doodlopend.. en handige harry loopt net die straat in.. ja
verkeersborden hebben ze hier helemaal nog nooit van gehoord dus zag ik
het
ook niet aankomen.. nou dan maar met een taxi op pad.. nou ik was op
het
slimme idee gekomen om maar te gaan bowlen... ja dus die chauf effe
uitgelegd en getekend dat ik wou bowlen.. en na een tijdje stond ik
voor een
shopje.. waar je kwalijk een bowling bal in kwijt kan laat staan een
hele
bowlingsbaan.. dus dacht ik al dit komt niet goed.. nou ik eens even
polshoogte nemen.. ja hoor had die lul me bij een sportzaak gedropt
waar ik
bowlingsballen kon kopen.. tsjonge jonge heb ik weer.. nou goed ik hem
nog
een suit getekend wat ik wou en daar ging ie weer.. naar de volgende
sportzaak.. ja ik had meteen al in de gaten dit wordt hem ook niet maar
toch
maar effe checken en hier hebben ze met het adres gegeven van een
bowlingcentrum.. ja daar is de chauf uiteindelijk heengereden en zo kon
ik
dan eindelijk bowlen. nou eerst eens effe twee potjes en hiervan was de
score 95 en 148... ja niet slecht... voor 10 maal 2 worpen per potje...
nou
toen maar eens even wat gaan drinken.. ja toen ik mijn koffie ophad en
nog
een of andere jus voelde ik me al met de minuut minder worden en ben
daarom
maar snel afgetaaid in een taxi terug.. ja had nog wel een meisje leren
kennen bij de bowlingbaan die daar werkte en met haar wat aan het
lullen
geweest en die had me een briefje gegeven met haar nummer en de namen
van
een paar leuke kroegjes... nou dat briefje was ik geloof ik al na 10
minuten
kwijt maar dat wist ik toen nog niet.. toen ik eenmaal terug was met de
taxi
snel mijn hotel in en daar verder gaan met ziek wezen... ja en niet
zo'n
beetje ook.. ja knap last van mijn hoofd,buik,maag etc etc.. verdere
details
zal ik jullie onthouden.. nou na een tijdje op bed liggen en weer een
poging
wc-bezoekjes in een uur wereldrecord te verbeteren.. nou ja wc.. ik had
een
douche en geen wc maar goed als je last heb van je maag en buik etc.
dan
hoef je niet zo'n groot gat om het kwijt te kunnen.. uhmmm... maar goed
effe
later dus geklop op de deur en moest ik verhuizen naar de zeer goore
kamer
met zonder raam.. ja daar weer verder gegaan met het record verbreken
wc-bezoeken en af en toe wat op bed gelegen tussendoor.. tot er weer op
de
deur werdt geklopt en mijn bestelling van iets klaar was.. ja dus die
gast
even betaald en daarna weer verder met ziek zijn.. zo heb ik tot een
uurtje
of 04:00 wakker gelegen en daarna eindelijk een beetje geslapen..zo
werdt ik
om een uurtje of 09:15 weer wakker.. ja dat was dus niet zo'n lange
slaap
maar aangezien ik die 4 uurtjes die ik heb geslapen dubbel zo hard heb
geslapen tellen die voor twee en twee maal 4 is 8 uur dus 8 uurtjes
geslapen
in 4 uur tijd..uhm... ja nou het meetse voordeel bij die in 4 uur 8 uur
slapen had ik omdat ik weer beter was.. nou ja beter ik voelde me weer
goed
dus kon weer doen waar ik zin in had en dat was na eerst effe te hebben
gedoucht de stad eens in en ook meteen even de vuile was ingeleverd en
gevraagd of er hier of daar ook een scheershop zit.. nou dat hebben ze
me
even haarfijn uitgelegd.. zo kon ik regelrecht zonder verwaald te raken
naar
die shop toe.. ja daar hebben ze meeven gescheerd.. geschoren zeggen ze
ook
wel en was ik weer zo glad als een AAL... aha daar hebben we de AAL
alweer..nou ook meteen maar even een hoofdmasage erbij aangesmeerd.. ja
vooruit dan maar... nou gelukkig zaten er deze keer geen steentjes in
de
creme en was het een stuk aangenamer tot ze er met een soort van
minidrilboor over gingen.. allemachtig wat trilde dat.. tsja een
boormachine
die zeg maar op en neer gaat in plaats van draaied.. ja mischien
draaide die
ook wel maar hij ging zeker op en neer..nou na nog wat karateoefeningen
op
mijn hoofd te hebben uitgeprobeerd en nog een stuk of 24 zalfjes was de
hoofdmasage ook klaar en kon ik betalern en pleite.. ja effe 50 ruppe
neergedopt.. hoefde maar 45 te betalen maar goed die 10 cent extra
komen we
ook wel weer overheen.. nou daarna rap met een taxi naar hotel failta..
wat
uit nader onderzoek rectificatie nodig heeft want het staat namelijk te
boek
als 4 sterren ( in het keukenraam) hotel(dacht namelijk eerst dat het
opm
een 5 sterren in het keukenraam hotel ging)..ja.. uhhh nu zit ik effe
niet
op mijn speikbriefje te kijken en vergeet ik me teen.. niet dat ik mijn
teen
niet bij me heb maar ik bedoel METEEN...dus direct.. dat ik ook nog
effe aan
het internetten ben geweest. ja daarna dus pas naar 4 sterren ( in het
keukenraam) failita geweest om daar weer 6 euro neer te doppen om de
hele
dag bij het zwembad van 4 bij 8 te kunnen zitten.. ja en ook gebruik
maken
van de strandstoel en de gratis handoek die je na de tijd weer moet
inleveren.. nou daar ben ik maar meteen gaan liggen bakken en braden in
de
zon en heb effe een water besteld.. ja volgens mijn gidsboekje kon je
hier
namelijk gebruik maken van het zwembad.. en aangezien ht zogenaamde
strand
van bombay meer lijkt op een riool heb ik maar gekozen om dan 6 euro
neer te
doppen en daar te gaan liggen.. nou daar heb ik meteen effe een jus
orange
besteld die meer jus geel was.. en een watertje.. ja effe later kwamen
er
allemaal russen .. geen walrussen maar russen uit rusland.. ja die
kwamen
allemaal om het zwembad heen en gingen bommetjes maken.. uhh geen
explosieve
bommetjes maar bommetjes in het water.. nou ik zat ondertussen mijn
dagboekje bij te schrijven en daar vlogen dus allemaal spetters op..
maar
goed de russen waren even later al weer snel weg e toen kwamen er nog
twee
mensen zoals ik die dus gebruik gingen maken van het zwembad.. ja een
jongen
en een meisje met rasta haar.. waarschijnlijk kwamen ze uit israel want
eentje had namelijk een glazen oog... uhh.. tsja wat heeft dat nu met
israel
te maken..?? maar goed die zaten er dus ook. nou na nog een slade als
lunch
en ongeveer 3 cd's twee keer zwemmen en een heleboel zon was het ook
alweer
16:15 en ben ik maar eens afgetaaid net als de zon.. ja die was
namelijk
verstoppertje aan het spelen achter een faltgebouwtje.. ja ondertussen
vlogen er twee mamagaaien om me heen.. uhh papagaaien.. ja wat die nu
midden
in bombay moeten...? maar goed er gebeuren hier wel meer gekke dingen
zo heb
je ook de towers of silence.. je hebt hier namelijk een volkje de
PARSANEN
ofzo en die zijn van een of ander geloof dat water,aarde en vuur heilig
is
en ze dus de doden niet kunnen dumpen in de zee niet kunnen begraven en
niet
kunnen cremeren in vuur en daarom leggen ze, ze op de towers of silence
waar
de gieren ze dan opeten.. ja mooie frisse bende weer.. nu is het hier
zo erg
vervuild dat zelfs de gieren het hazenpad hebben genomen.. uhh ja dat
hazenpad is dus ook toegankelijk voor gieren.. maar goed nu de gieren
weg
zijn gebruiken ze kachels en chemicalieen om van de lijken af te
komen..
maar goed er zijn nog maar 60.000 van die parsanen in bombay dus zo
vaak
gaat er ook niet meer eentje doodt..maar goed dat even terzijde.. die
papagaaien vlogen er dus nog wel rondt omdat die mischien weer geen
vergunning hadden om ook het hazenpad te mogen gebruiken.. nou allemaal
leuk
en aardig maar zo raak ik helemaal van slag... uhh waar was ik.. ja in
bombay.. nou na het zwembadgedoe eens even de stad ingegaan en zien als
het
tweede deel van mijn bestelling al klaar was.. nou dat was nog niet
klaar..
dus ben ik maar terug naar het hotel gegaan en daar even gaan douchen
en
omkleden..daarna meteen een taxi in en weer naar de bowlingbaan..nou
daar
kwam ik al vrij rap aan.. ja had vandaag een snelle chaufeur gelukkig..
en
maar goed ook want die taxi's dat zijn hier van die lada achtige dingen
met
zo'n veel te laag dakje waar ik dus met een opgevouwen nek in zit.. nou
eenmaal aangekomen bij de bowling ben ik eerst maar eens twee potjes
gaan
bowlen en smeet effe een score van 109 en 128.. ja dat kan beter maar
ook
minder.. nou na twee potjes had ik het zweed ook al te pakken en ben ik
eerst maar eens effe wat gaan eten in the brew bar.. ja hier kreeg je
onbeperkt chips,nootjes,en kaashapjes.. ja die kaashapjes waren niet te
kanen...maar goed ook wat te drinken erbij en effe later nog een
lasagne
besteld.. ja die ging er niet zo lekker in dus heb ik die maar laten
staan..
niet omdat ie niet leker was.. maar op een of andere manier voelde ik
me al
vol .. nou na mijn verslagje te hebben geschreven in het steeds voller
rakende dagboek ben ik maar weer de bowlingbaan op gegaan en dit keer
eens 4
potjes geboekt..ja deze keer een score van 115, 121, 138 en 174!!! ja
dat
was niet mis de ene strike naar de andere... nou omdat het zo goed ging
nog
maar twee potjes.. ja dit ging weer minder namelijk 151 en 142.. nou
vooruit
dan maar.. zweete me nu toch al de rambam en was er nu toch dus nog
twee
potjes bowlen.. ja deze keer 169 en 137 nou toen had ik het wel een
beetje
gehad na 10 potjes bowlen vandaag ja dat zijn 10 maal 10 maal 2
worpen..dus
ahndige harry had ook nog es last van een zere klauw.. nou de sokjes
maar
uit en de schoenen maar uit en toen kwam de bedrijfsleider.. ja ik
kreeg een
gratis potje bowlen.. dus hup de sokken en schoenen weer aan en nog es
20
maal aan het smijten.. uhh nou ja niet echt 20 want er zaten en paar
striken
bij en dan mag je ipv twee keer maar een keer.. nou dit potje een score
van
141.. ja toen had ik er effe mijn nocht van en heb mijn colaatje light
snel
opgedronken en ben afgetaaid.. meteen een taxi in en terug naar
colaba.. de
wijk waar ik zat.. ja daar ook nog even aan het internetten geweest en
daarna terug naar het hotel SEA LORD nou daar eenmaal aangekomen ging
het
meteen weer mis.. ja verdorie weer zo ziek als drie anderen die ziek
zijn..
ja weer de hele nacht aan de ..... en last van mijn buik,hoofd,maag en
effe
later ook nog koorts..zo heb ik even later maar weer een paar pillen
genomen
en kon ik om 05:00 eindelijk es in slaap vallen.. ja niet al te best
nachtje
dus maar goed de volgende morgen weer om 09:00 wakker dus weer maar 4
uurtjes geslapen en weer was ik weer fit...ja en ben ik maar weer zoals
zovele dagen ervoor het ritueeltje bijlangs gegaan.. bed uit..
douchen..
tandjes poetsen.. aankleden en plannen maken.. nou het plan voor
vandaag was
weer naar dat 4 sterren ( in het kuekenraam)hotel te gaan maar eerst
effe
bij een internetzaakje langsgegaan en hier even mijn mail gecheckt en
ook
maar meteen even een stukje van brief 41 in elkaar geflanseld.. nou
daarna
naar dat hotel.. ja deze keer niet met een taxi want het bleek vlak om
de
hoek te zijn van mijn hotel...ja daar weer 6 euro neergedopt om bij het
minizwembadje te mogen zitten.. ditkeer zaten er twee fransen.. nee
niet
frans bauer en frans van heulegerskom-dragonderboom.. maar twee fransen
die
frans heeten omdat ze niet frans van voornaam heten maar uit fransrijk
kwamen.. uhh frankrijk..ja verder zat de gast met het vreemde oog er
later
ook weer.. maar goed dat kon me allemaal wat.. want ik kwam daar alleen
maar
om te realxen en om een beetje fatsoenlijk in de zon te kunnen zitten
en
niet op dat strand wat een kruising is tussen het zandvoortse strand en
wijster.. ja je raad het al het zand van zandvoort en de rest van
wijster..
de vuilnisbelt bedoel ik dan.. maar goed ik heb ook maar even een water
erbij besteld.. ja het zwembad zat wel genoeg in daar niet van maar ik
bedoel een drinking water.. ja deze kreeg ik een kwartier later pas en
de
rekening was er binnen 2 minuten.. en wat zag ik ..? ineens 33%
prijsverhoging in 1 dag.,. ja van 30 naar 40 rupee. nou eens effe gaan
vragen hoe dat nu weer zat... ja de ober zei dat dat al 1 jaar zo was..
ja
wat.. dat het elke dag 33% omhoog ging..? nee dat het 40 rupee was..
nou oke
zij ik dan maken we effe een wedje van een bescheiden 1000 rupee en zal
ik
je de reekning van gister laten zien.. nou 1000 rupee had ie niet.. (
20
euro..) maar goed hij zou het even checken.. en ja hoor ik bleek wel
gelijk
te hebben.. er was iets fout gegaan ofzo.. nou en dan zegt die lul ook
nog
dat het 1 jaar op 40 rupee staat.. maar goed ben maar weer gauw verder
gaan
zonnen en na nog een flesje water, wat zwemmen en wat muziek te hebben
geluisterd ben ik om een uurtje of 16:00 maar weer eens afgetaaid..nou
de
bestelling maar even gaan halen... die alweer niet klaar was maar het
duurde
niet meer lang scheen. nou toen eerst maar eens even kijken naar een
bestellinkje van mijn zus.. ja die had wat dingen gemaild die ik moest
halen
dus daar even naar op de sneup geweest en hier een paar van gevonden.
nou daarna maar eens terug en de bestelling opgehaald.. ja eentje weer
fout
gemaakt.. dus kon ik nog langer wachten maar goed. nou daarna maar eens
terug naar het hotel.. ja en wat ik daar weer zag .. verschrikkelijk..
ja
een hond.. een van de miljard honden die hier wat rondlopen..en dan is
het
nog niet eens hondenweer.. uhh maar goed die hond die ik zag had
waarschijnlijk iemand gebeten een koe of een vrouw ofzo en werdt aan
een
stuk touw gezet en zo op de grond gedwongen en daar werden al zijn
tanden er
zo uitgetrokken!!!!! ja dat beest piepen en bloeden.. verschrikkelijk..
ik
ben er maar bij weg gelopen.. nou eenmaal in het hotel effe mijn
kleding
veranderd in proffesionele bowlingkleding. ja en wat moet je nu met
proffesionele bowlingkleding aan...? nou naar een bowling natuurlijk
dus dat
maar effe gedaan en zo weer een taxi in op naar de bowling.. ja daar
aangekomen eerst effe 4 games geboekt en daar zag ik dat meisje ook
weer die
meteen naar me toe kwam.. ja aangezien ik dat papiertje kwijt was
geraakt
met die disco's etc. erop en haar nummer heeft ze maar even opnieuw de
boel
opgeshreven en daarna ben ik aan het bowlen geslagen.. ja en dat ging
meteen
goed..ik was wel mijn sokken vergeten maar goed.. die hebben ze daar
voor 30
cent per paar ook wel.. nou ik smeet meteen een serrie van 180 pt!!!
uit de
kast.. ja daarna eentje van 174 en daarna zwakte ik weer af en werdt
het 109
en 136 pt. ja na 4 potjes meteen ook weer het zweed te pakken en daarom
maar
even een break genomen in de brew bar waar ik weer een lasagne heb
besteld..
ja dit was het eerste eten van vandaag.. ja iets meer ervan opgegeten
maar
weer niet alles.. ja moet maar een beetje voorzicjhtig zijn met mijn
maagje
dan.. nou ook effe een stuk in het dagboek geschreven maar dat wou niet
helemaal vlotten want ze hadden model Tv erop staan.. ja daar komen
alleen
maar modellen voorbij lopen en dan gaat mijn radargestuurde
mooie-vrouwen
detector werken die vervolgens mijn ogen activeerd en zo kwam er niks
meer
van het schrijven maar zat harry alleen maar een beetje naar de lekkere
wijven te kijken op tv.. nou op het laatst dacht ik bekijk het ook maar
met
dat dagboek.. ik ga weer effe bowlen en zo ben ik de bowlingbaan weer
opgegaan voor nog eens 4 potjes bowlen ja met resultaat 164, 161, 169
en
143.. ja wordt allemaal steeds beter.. maar goed vlieg vanavond naar
parijs
dus is het bowlen eerst effe gebeurd.. nou na die 4 potjes had ik het
wel
een beetje gehad met de bowlingsactiviteiten voor vandaag en ben maar
eens
terug gegaan met een taxi.. ja heb me laten droppen bij een
internetcafe..
ja denk moet maar beetje gaan internetten zodat ik lekker moe ben en
mischien eindelijk eens kan slapen.. nu komt het ook door die
ventilator in
mijn kamer.. ja die heeft maar twee standen.. namelijk TE HARD en VEEL
TE
HARD.. ja dit betekend dat als je dat ding aanzet je bijna van bed
wordt
geblazen en daardoor niet zo goed kan slapen dus.. als je hem nu uiit
zet
dan wordt het weer zo warm en is het net alsof je in een oven licht te
bakken.. maar goed was gebleven bij het internet.. ja na een tijdje
internetten ben ik maar eens terug gaan wandelen.. ja en midden in de
nacht
is er altijd weer van alles gaande.. eerst struikel je bijna over de
grote
aantallen mensen die op straat liggen te pitten.. dan is de rest die
wakker
is meteen op jacht naar bedelresultaat wat ze bij mij niet krijgen..
maar
goed al lopende kwam ik steeds dichter bij het hotel tot ik op een
gegeven
moment een vrouw met een baby gehaast zag voorbij komen.. ja zonder me
geld
te vragen.. nou dat was opvallend.. en ja hoor effe later kwam er een
man
achteraan met een knuppel van cricket.. zeg maar soort honkbalknuppel..
nou
eens even kijken wat dit nu weer was.. ja eerst die hond die effe al
zijn
tanden kwijt was en daardoor dus straks niet meer kan eten en zo
langzaam
dood gaat.. en nu een man met een knuppel achter een vrouw aan met een
kleine baby van 0-1 jaar op de arm.. ja ik ben eens effe gaan kijken en
kon
mijn ogen niet geloven.. ze maakten wat ruzie en die gast die hakte zo
op
die vrouw in.. ja ik stond honderd meter verder te kijken en kon mijn
ogen
niet geloven.. die vrouw schreeuwen en huilen en die kerel sloeg niet
een
beetje ook nee die mepte echt eerst een paar keer loeihard op haar
voeten en
toen op haar lichaam.. ja ik weet niet of ie die baby ook geraakt
heeft.,.
het ging me even bijna te ver en ik zou gaan ingrijpen... maar goed wil
de
cultuur ook niet verstoren en me de laatste paar dagen nog kuren op de
hals
halen.. ja effe later kwam er een india man aan en die heeft dat ding
afgepakt.. de vrouw lag immidels op de grond van de pijn te
cremeren..en
immidels had ik weer een bedelaar naast me die vertelde dat het haar
man was
en dat die vrouw stout was geweest.. maar o o o wat gaat het hier af en
toe
need zeg.. maar goed ben maar weer verder gelopen en even later op bed
gegaan . ja nog wel effe een fles water gekocht en daarna op bed gegaan
en
eindelijk eens een nacht goed geslapen.. ja werdt zonder tussendoor
wakker
te worden of weer ergens last van te hebben om een uurtje of 10:00
wakker en
ben even gaan twijvelen of ik nu de laatste dag weer bij het zwembad
moest
gaan liggen of wat anders gaan doen.. nou heb er toch maar voor gekozen
om
weer bij het zwembad te gaan liggen en dan na 16:00 de stad in te gaan
nog
wat inkopen doen en dan s'avonds op stap.. zo was de planning.. nou
meteen
naar het hotel gegaan en daar weer een dagje zwembadkijken geboekt.. ja
het
was niet zo druk maar dat kwam mischien omdat er wat wolken aan het
ouwehoeren waren door met hun dikke reet steeds voor de zon te gaan
liggen..
maar goed zo kon ik mooi even mij dagboekverhaal van de avond ervoor
afmaken
en daarna van de zon genieten en dan weer van de wolken genieten.. nou
ook
weer de gebruikelijk flessen water gedronken en zelfs nog een brodje
beef
gehad.. ja durfde het nu wel weer aan.. nou naar weer een dagje van wat
zwemmen en zonnen en muziek luisteren.. ja wat moet ik er verder nog
bij
vertellen..??? o ja er zitten me daar toch een kraaien.. ja mischien
zijn
het ook wel meeuwen die te lang in de zon hebben gezeten hoor..? maar
goed
wat een kraaien.. zo werdt mijn tas er volgens mij later ook nog effe
ondergescheten.,.. maar goed shit happens.. daar wist ik zelf alles van
de
laatste paar dagen.. nou zo om een uurtje of 16:00 maar weer afgetaaid
en
eerst eens effe wat gaan drinken want ik had me toch een dorst als drie
anderen die ook dorst hadden.. ja niet normaal zo'n dorst.. maar goed
na een
lime juice en een orange juice ben ik me maar eens even gaan
scheren..uhh ja
laten scheren.. ik had de avond ervoor bij de locale shop al effe wat
scheermesjes gehaald en wat zeep en zo'n kwast zodat ik thuis straks
zelfs
me kan scheren op s'n indiaas.,... ja sommige mensen denken dat je
iemand
uit frankrijk moet laten overfliegen om het op zijn frans te doen en
iemand
uit rusland om het op zijn russisch te doen.. nou zo ga ik het straks
op
zijn indiaas doen.. alleen heb ik het over scheren natuurlijk.. nou ik
heb
me in die shop maar even laten scheren en daar meteen even mijn
assortiment
uitgebreid met nog wat dingen die hun gebruiken.. nu kan ik helemaal
zelf
een indiaase scheersalon beginnen.. nou wel weer allemaal extra bagage
maar
goed nou daarna eens even kijken of er nog wat te koop was.. ja eerst
nog
even gepind omdat het weer een beetje krap werdt.. nou na een paar
uurtjes
shoppen en tussendoor nog effe ge-internet en mij foto's laten
ontwikkelen
ben ik met een paar tas vol weer terug naar het hotel gegaan...ja daar
eerst
eens even een douche genomen en daarna mijn tas eens even ingepakt.. ja
een
heel karwei weer.. en volgens mij ga ik zo dikke troubles krijgen at
the
airport.. je hebt bijna een heftruuk nodig om mijn tas te sjouwen.. ja
als
dat geen 40 kg of meer is..??? nou goed we zien het wel.. maar goed na
de
boel te hebben ingepakt.. ja heb twee handoeken achtergelaten want
anders
paste het niet meer... nou daarna eens even de stapperskleding
aangedaan en
met een taxi naar juhu area.. ja dit was 1 uur rijden maar goed hier
ztaen
dan ook de beste disco's en kroegen.. nou ik daar helemaal heen karren
en
dat meisje daar eens even bellen omdat ik het niet helemaal kon vinden
nou
het zat in het JW MARRIOT HOTEL ofzo.. ja dat klonk me weer veel te
chique
en dat kon wel es troubles op gaan leveren aangezien ik op blote voeten
in
mijn slippers was en een korte broek aan had.. maar goed dat meisje had
vandaag een heilige dag en vroeg als ik de dag erna niet kon.. nou nee
dan
zit ik in europa.. maar goed ik ben eerst maar eens even wat gaan eten
en ze
lieten me in ieder geval wel de pizzahut in.. ja nu had ik vandaag al
weer
best wat geld erdoor gejasd ( 60 euro ) en was ik bang dat ik niet
genoeg
had voor het stappen dus heb ik er ook nog es 60 bijgepind... ja nu had
ik
weer iets van 120 op zak.. nou eerst dus even wat eten bij de pizzahut
en
daarna dat dure hotel in.. ja deze had echt vijf sterren.. en niet in
het
keukenraam.... nee echt een mooi hoteletje.. ja alleen eenmaal bij de
disco
zag ik er niet goed gekled uit in mijn korte broek en blote poten in
slippers.. ja daar was ik al bang voor.. nou dat werdt dus geen disco
enigma.. nou daarna naar een andere toko maar daar was het het zelfde
verhaal.. nou bekijk het dan ook maar dan ga ik wel weer terug hoor dus
hupee weer een taxi weer een uur in het verkeer.. maar eenmaal in mijn
hotel
terug me eerst eens effe verkleed.. ja een lange broek en sokken aan
nou
daarna naar disco.. ATHENA maar ook hier weer de pisang.. nou de
laatste
kans was het duurste hotel van india het TAJ MAHAL HOTEL BOMBAY.. nou
ik
hier heen op mijn slippers en wonder boven wonder heb ik het nog gefixd
ook
en mocht de disco in.. ja eigenlijk niet maar voor deze keer wel... nou
en
daar staat handige harry.. een stad met 17 miljoen mensen en ik stond
weer
net in de disco met 5 bejaarde india mensen die een beetje stonden te
houzen
op de indiase jantje smit muziek.. nou eerst effe een colalight a 4
euro..!!! nou daarna eens een breezer.. die waren ook 4 euro.. dus heb
ik
daar maar drie van opgedronken tot de boel daar om 01:30 dicht ging..
ja zo
ben ik om een uurtje of 02:00 de tent weer uitgegaan en gaan
internetten..
ja momenteel zit ik hier met een rotvaart een einde te breien aan mijn
verhaal omdat ik er zo van tussen moet om naar mijn hotel terug te gaan
en
daarna met een taxi naar het vliegveld en inchecken en wegwezen.. heb
nog 3
uur voor ik de lucht in gaat.. nou om het snel even af te breien zal ik
even
in de FUTURE gaan schrijven... ja na dit internet ging ik naar het
hotel
enwerdt onderweg bijna beroofd maar kon door mijn oosterze
vechttechnieken
de gasten afschudden en ben zo in mijn hotel terechtgekomen waar ik de
portier moest wakerschudden ( denk ik ) om naar binnen te kunnen daar
met
mijn tas bijna van de trap gevallen en zo in de taxi bealnd.. ja die
kreeg
halverwege een lekke band en zodoende kwam ik op haren en snaren op
tijd op
het vliegveld.. waar ze nogal trouble maakten over mijn veel te zware
tas
van 47 kg!!! ( gokje ) maar omdat het vliegtuig al met brullende
moters
klaarstond mocht ik rap door.. na 9 uur vliegen en twee noodlandingen
door
twee ooievaars in de motoren kwam ik veel te laat aan op parijs maar
daar
had ik de mazzel dat pamela anderson net in een helikopter stapte om
naar
nederland te vliegen en ik mee mocht.. ja die is net buiten amsterdam
gestopt en heeft me in haar limousine .. wat er onderweg gebeurd is
vertel
ik effe niet.. ja ze kon maar niet van me afblijven.. maar goed ze
hebben me
eruit gezet bij het amsterdam centraal en daar stonden muppie en haring
oftwel mirella en lysbeth om me op te halen en me veilig naar huis te
brengen.. ja nou zo zal het ongeveer gaan denk ik.. maar goed ik moet
echt
opschiete wel weer jammer om het zo te moeten afraffelen want nu kan ik
helemaal niet vertellen dat ik in een vliegtuig zat met alle NATIONALE
DAMESVOLEYBALELFTALLEN VAN DE HELE WERELD!!!!
tsja... daar hadik graag even meer over willen vertellen.. nou mischien
op
mijn volgende reis als die er komt...
ik wil jullie allemaal heel erg bedanken voor het lezen van mijn
brieven en
het mailen af en toe..
groetjes allemaal en een laatste dikke kus vanuit het buiteland
voorlopig...
liefs van RADMER KUIPERS... ps: jullie mogen me blijven mailen
natuurlijk...
nogmaals groeten en tot......

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

radmer

Radmer C.P. Kuipers Dotterhof 13 8446BJ Heerenveen HOLLAND ( E.U.) tel.nr. 0031 (0)618050070 rasmoes@hotmail.com rasmoes@gmail.com www.rasmoes.nl

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 465
Totaal aantal bezoekers 311321

Voorgaande reizen:

17 Januari 1977 - 18 Oktober 2011

losse reisjes/tripjes Europa+Egypte

17 Oktober 2007 - 18 April 2008

Zuid-, Centraal en Noord Amerika en Carribean

04 Oktober 2005 - 12 April 2006

Zuid-Amerika Reis 1

01 December 2003 - 09 April 2004

Azie reis 2

16 November 1999 - 28 Augustus 2000

Afrika en Azie reis

Landen bezocht: