Killing fields en naar Uncle sam - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van radmer kuipers - WaarBenJij.nu Killing fields en naar Uncle sam - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van radmer kuipers - WaarBenJij.nu

Killing fields en naar Uncle sam

Door: rasmoes

Blijf op de hoogte en volg radmer

21 Januari 2000 | Vietnam, Hanoi

besteFamilie,Colega's,kenissie ,
vrienden,vriendinnen en andere lezers

daar was brief 15 ook al weer en ook maar weer eens uit een ander land dit keer waarom dit land fiat-nam heet weet ik ook niet want de meeste auto's zijn toyota's en daewood, mazda en dat soort Azie rotzooi...
nou ik ben momenteel aan het wachten tot we naar het museum kunnen dus kan ik mooi jullie even bericht doen van de laatste berichten en nieuwtjes hier..
ook in vietnam en zoals in Cambodja gebeuren er hier zo'n 50 dingen per vierkante minuut..de vierkante minuut is een soort mengeling van wat er gebeurd op een vierkante meter in een minuut tijd..
zoals in cambodja zag ik een brommertje met een compleet poolboljard achterop..en sommige hebben aanhangers met zo'n 20 amn erop kun je je voorstellen een brommertje die 21 man vervoerd..mischien zaten er ook wel vrouwen tussen maar dat doed er niet toe.
dan heb je vrachtwagens die tien keer dubbelbeladen zijn en soms alleen maar een onerstel met moter erop is dus een soort van vrachtwagen-cabrio heb je dan dan de mensen sommige hebben nog minder armen of benen dan de andere en sommige slepen zichzelf over de grond
omdat ze verlamd zijn er zijn er ook bij die hun geamputeerde voet rood verven..zodat het bloed lijkt..nou je komt er van alles tegen.
ik zal maar snel beginnen met mij reisverslag wat voor het laaste bijgeschreven is op dag 64 na dit schrijven op 18-1-00 ben ik naar het guesthousse gegaan daar gekeken of wayne en mathew er waren maar deze waren er niet dus toen ben ik maar es wat educatiefs gaan doen en heb een brommertje naar de Killing Fields genomen hier wat rondkijken na de entree te hebben betaald..wat foto's schieten en wat rondwandelen ik was alleen ..nou ja alleen er waren nog 8000 anderen maar deze zijden bitter weinig ze lagen allemaal gesorteerd op leeftijd ja dat zag er niet best uit daar wil ik voorlopig nog niet tussen liggen ..maar wel verschrikkelijk wat er gebeurd is ..ik vertelde immers over die boom waar ze de kinderen tegen dood sloegen deze boom stond hier ook en nog wat massagraven enz. nou na een drankje ben ik maar weer terug gegaan die motorrijder probeerde me nog een shootingrange aan te smeren dit is helemaal wat apparts je kan een levende koe kopen en dan een bazooka of mitareur huren en betaald dan per kogel en mag die koe doodschieten nou ze houden er maffe speletjes op na hier doe ik niet aan mee..er was een toerist die
had dus ook zo'n koe gekocht..deze koeien die slachten ze daarna trouwens maar als ze toch dood moeten dan kunnen ze mooi nog even verkocht worden aan toeristen dat levert weer extra op..maar die toerist die had die koe gekocht en zou hem effe het loodje leggen met een bazooka..schoot die sukkel mis toen zat hij met die koe opgescheept..want hij wilde niet nog een munitie aanschaffen..deze bazooka dingen zijn geloof ik 16 Dollar per stuk..
nou maar na die killing fields ben ik maar eens naar de kapper gegaan
dat was ook weer een avondtuur het was een oudere man en hij was wat te voorzichtig dus ik met veel moeite laten zien hoeveel eraf moest..dit was een heel karwei laat staan dat ik ook nog zeggen moest wat voor model het moest worden dus dacht ik nou ja knip ook maar een eind weg what te hack ik hoef er zelf niet naar te kijken in ieder geval..na wat geknip gescheer kreeg ik ook nog een massage erbij voor m'n hoofd...be carefull be carefull want er zit daar heel wat verstand opgeborgen..helaas moet een deel alleen nog worden uitgepakt..nou na dat knipbeurtje van us$ 3,= ben ik ook nog maar even de mail wezen checken en vond er wat rotzooi van de engelse jongen die mijn adres ook heeft gekregen dit heb ik doorgestuurd als alles goed is daarna wat gaan drinken in een bar..een soort van yoghurt drink met lemon daar kwamen m'n maten ook al weer en na nog een drankje zijn we gaan dineren..pff wat een klote restaurant ze hadden een kaart van hier tot tokyo maar wat ze verkochten was niks geen dit geen dat dus de helft van de kaart kon je wel afschrijven nou na een duik in de kelder hebben ze waarschijnlijk toch nog wat gevonden dus konden we eten na nog een koffie als nagerecht ben ik om een uur of 23.00 maar eens gaan controleren of ik nog kon slapen..
dit is waarschijnlijk gelukt want de next morning werd ik om 11.00 wakker met z'n drieen ontbijten en daarna weer even de mail checken toen zijn we gaan bowlen dit was ook wel weer eens leuk om te doen natuurlijk heb ik twee van de drie keer gewonnen dus de nr.1 de laaste keer hebben we er een dollar tussen gezet en die had ik dus ook in de zak al moesten er wel een paar strikes aan te pas komen moet ik zeggen nou na een uurtje bowlen nog wat fotorolletjes gekocht
en toen naar de Capitol guesthouse daar een bus boeken ...nee niet een busje vol met boeken maar een busreservatie...en de paspoorten oppikken met het vietnam visum erin..toen ook nog wat gelunchd en daarna naar de supermarkt hier heb ik een ijsje gehaald daarna zagen we een andere nederlander een maat van Ronaldo(wayne) ja iedereen noemt wayne Ronaldo omdat ie een licht bruin kleurtje heeft en kaal is
waarschijnlijk nou samen met hem wat drinken en toen na een douche zijn we gaan dineren dat was wel even lekker daarna hebben hun twee flessen whiskey gehaald en wat redbull en sprite en zuipen maar ik heb het rustig aan gedaan met een fles water toen de drank op was toen naar de kroeg dit was wel gezellig was er zelfs druk vandaag..
maar na een tijdje zijn we naar een nachtclub geweest deze was dicht dus naar een andere club hier eenmaal binnen eerst wat dansen en toen twee bier en een 7up bestellen..pff..22,50 voor deze drie dus wij in protset tegen het managment ..ben je wel lekker als een whiskey 7up 3.00 dollar kost hoe kan alleen een 7-up dan 3,60 dollar zijn..?
nou een 7-upje betaald en direcht wegwezen weer naar die andere tent en toen naar huis om 04.00..dus dag 66 20-1-2000....om helaas 05.45 rinkelde de wekker al weer dus uit de veren in de kleren..he dat rijmt...en na inpakken enz. de minibus in deze heb 15 minuten gereden tot we bij een andere minbus kwamen hier in overstappen en toen rijden maar dat was een ramp zoals altijd in bussen met mij..dit keer had ik niet echt problemen maar er zat een zweeds meisje achter me en die begon halverwege de rit haar knieen in mijn achtereinde van de stoel te zetten ik kon niks doen want die stoel had maar een stand dus veranderingen waren uitgesloten nou als ze nu vraagt van kunnen we mischien iets veranderen ofzo..maar nee ik werd wel een 33,9 centimeter voorover gedrukt dus dacht ik als we zo beginnen dan weet ik er ook nog eentje dus met opzet hard achterover leunen nou dit belande dus in een psychologische oorlogvoering..de weg was weer superslecht dus we zaten in die bus als een stelletje ge-electroduceerde eenden..alle kanten op vliegen dus..de grensovergang hadden we om 12.00 in de picture hier wat stempelen en toen vietnam in die douanier moest natuurlijk mijn hele tas weer controleren..maar ja dat hoort er bij..toen wat eten en drinken in V-nam en wachten op de tweede bus deze was namelijk gecrast dus moesten we wat langer wachten maar uiteindelijk was ie er toen met z'n allen in een grote bus..waar we meteen onder vuur werden genomen door een reisleider een vietnamees die een beetje z'n buscompany zat te promoten..nou na dat gelul heb ik nog een oogje dicht kunnen doen en na 2 uur ariveerden we in Saigon da's Ho Chi Min City allemachtig wat een grote stad en druk...? ja da's wat anders dan friesland..loempiatentje heb ik trouwens nog niet gezien maar die zal ik nog wel tegenkomen denk ik..
nou we zagen Marcella ook al zitten dus die had gelukkig een hotel geregeld en konden we meteen incheken en....ja een warme Douche...woooww..dat is al bijna 10 week geleden dat ik deze gezien heb..nou na een douche en omkleden even wezen te dineren wat mexicaans had ik alleen zaten er bruine bonen in en hier ben ik niet gek op zoals sommige van jullie weten..maar ja na een paar hapjes was het ook weg en waren er toch een paar bonen m'n lichaam in gekomen ach what te hack..nou toen ben ik naar de hongkong bank gegaan en heb er 4 Miljoen gepind dus meteen multimiljonair...t'is maar 610 piek maar ja...na nog wat drinken ben ik op bed gegaan..o'ja ook nog even snel de mail gechecht en om 23.00 t'bedje in en naar dag 67 da;s vandaag de 21 van januarie om 08.00 wakker een warme douche en ontbijdje...ja deze was ook warm toen m'n waardevolle spullen in kluisje gedaan en even wat kaarten en verslagen schrijven in m'n boekjes toen naar het postkantoor per bike met zo'n zitje voorop weet je wel een rijdende tandartsstoel kun je het ook wel noemen.daar wat inlichtingen gevraagd en toen nog een paar cd'tjes gekocht en nu zit ik hier te typen straks ga ik naar het war-museum...
nou dat was het al weer..nu zijn jullie weer up to date op de hoogte van de belevenissen..het is nu momenteel prezies 12.42 pm da's s'middags dus..ja die tijden dat is ook wat en dan dat geld..je haald het wel es door de war dan krijg je dingen zoals US$3 pm en dat soort creaties..had ik al verteld dat jwe hier in saigon dood word gegooit met aanstekers,kaarten,t-shirts en andere rotzooi ook sigaretten ontbreken niet en vooral niet te vergeten boeken..pff allemaal ilegale copy's net zoals die cd deze zijn overal te koop voor fl 3,- da's niet duur..alleen weet ik niet of ik dat wel naar nederland kan sturen..ja ik heb wel es vaker gestuurd maar dat was in een Auto...
autostuur..hahahaha...en dat op de vroege morgen..
oke ik gaat er van tussen...
groetjes en liefs van Radmer..

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

radmer

Radmer C.P. Kuipers Dotterhof 13 8446BJ Heerenveen HOLLAND ( E.U.) tel.nr. 0031 (0)618050070 rasmoes@hotmail.com rasmoes@gmail.com www.rasmoes.nl

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 173
Totaal aantal bezoekers 311358

Voorgaande reizen:

17 Januari 1977 - 18 Oktober 2011

losse reisjes/tripjes Europa+Egypte

17 Oktober 2007 - 18 April 2008

Zuid-, Centraal en Noord Amerika en Carribean

04 Oktober 2005 - 12 April 2006

Zuid-Amerika Reis 1

01 December 2003 - 09 April 2004

Azie reis 2

16 November 1999 - 28 Augustus 2000

Afrika en Azie reis

Landen bezocht: