Met de HUUR-BROMMER on tour - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van radmer kuipers - WaarBenJij.nu Met de HUUR-BROMMER on tour - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van radmer kuipers - WaarBenJij.nu

Met de HUUR-BROMMER on tour

Door: rasmoes

Blijf op de hoogte en volg radmer

01 Februari 2000 | Vietnam, Hanoi

hallo beste niet-vijanden,
ja ik moet elke keer wel een beetje verander...wow dat begint hier goed krijg ik me hier een lawaai om de oren van een ijsco kar dat niet meer normaal is het klinkt ongeveer als een bom die ontploft tijdens een concert van jantje smit...en daar moeten de mensen dan ook nog op afkomen om een ijsco te kopen...maar gelukkig is ie nu weg ..wat ik eigenlijk aan het vertellen was is dat ik het een beetje orgineel probeer te houden met mijn introotje vandaar dat nu na 17 brieven de groet steeds raarder begint te worden..maar hij blijft op een vriendelijke toon...dus niet verkeerd opvatten...
nou ik zit nu in Hoi-an dat is een klein stadje waar geen reet te beleven is maar waar het toch heel druk en gezelig is het begint hier namelijk al een beetje zenuwachtig te worden..ivm met TET...dit is niet tet de braak ofzo maar dit is het chinese nieuwjaar wat hier op 5 februarie word gevierd en doorloopt t/m 7 februarie....
nou ik ben al weer een heel stuk aan het lullen zonder dat ik bezig ben om mijn eigenlijke doel van dit schrijven te bevredigen...ja difficult to understand....trouwens mijn engels gaat steeds beter ik heb zo staardig aan al mooi de smaak te pakken...en ook de smaak van baguaette Filet American..trouwens die vliegen er lekker in..maar ja dat mag ook wel es vind ik zelf...ik weet trouwens bij god niet waar mijn gewicht op zit want weegschalen hebben ze hier niet en als ze ze al hebben zijn ze zo corupt als een westafrikaanse pater...
oke ik zal nu snel de radiatorverf uit de kast halen...en beginnen met waar ik geeindigd was in mijn vorige brief van een klein weekje geleden....oke dat was op 28-1-2000..dag 74 na dat lange internetten want het was al weer een k'tje of 23 geloof ik ..ben ik maar eens op zoek gegaan naar de rest van het peleton van reizigers wat ik helaas niet kon vinden wel heb ik de bar gevonden waar ze geweest waren hier heb ik een lemonjusje gedronken en ben daarna zo staardig aan vertrokken naar m'n hotel ik had smiddags zo'n overheerlijke lunch gehad met zo'n beetje alle vissoorten die er te noemen zijn en daarna een fruithapje waar je wel een noord-hongaars kinderweeshuis mee kan voeden...ja niet niks maar geen diner dus nu was het ook al een uur of 23.58 dus een broodje zo wel oke zijn deze vond ik dan ook gauw nadat ik de bar uit kwam hipelen..wat er nog meer hipelde beter gezegd tippelde was een prostitutie die een beetje aan het roepen was:
massage..? make love..? boom boom..?...nee vandaag niet heb ik gezegd en dan in het engels natuurlijk na een tijdje bleef ze maar naast me lopen en op een gegeven moment greep ze me bij m'n knikkers...ik zij hohoho...het is geen bowlingbaan wegwezen jij....nou toen ging ze pleite...toen ik dat broodje zat te eten kwam er al weer een pros. aan deze begon hetzelfde verhaal te vertellen...en gaf er zelfs een prijslijst bij van 20 US $ per uur....nou ik had zo'n beetje het gevoel van ook al krijg ik 20 US $ p.uur dan doe ik het nog niet...
oke maar goed na dit alles ben ik maar naar m'n kamer gegaan en op bedje gegaan dus slapen en ook dag 75 induiken....wayne was trouwens nergens te bekennen ook niet toen ik smorgens om o8.00 wakker werd..geen wayne..maar na wat research bleek Jess in town te zijn en dat verklaarde alles ..dus hij had weer een drukke nacht gehad waarschijnlijk..nou na wat walkman luisteren wayne zijn walkman trouwens..ben ik maar es gaan douchen en het hele ritueel zoals omkleden,afdrogen enz. eromheen..daarna een ontbijtje snippen in het hotel verderop gelegen daarna de tickets regelen voor de bus naar hoi-an...waar ik nu ben ik was dus vandaag 29-1-2000 nog in Nha trang
oke na die tickets in de pocket te hebben hup terug naar het hotel daar de kamer betalen en de spulletjes pakken want we moesten voor 12.00 de kamer uit zijn en de bus vertrok om 20.00 dus even een paar uurtjes opslaan die handel..nou wayne was ook al weer terug en toen met z'n vieren de stad in wayne,marcella,mathew en ik eerst even e-mailen en daarna een lunchje gaan halen toen de markt over daar dacht ik dat ik gek werd eerts zag ik een paarse muis....ja ik heb er een foto van ..niet een kunstmuis ofzo maar een echte hoe ze dit apperaat paars gekregen hebben dat weet ik niet maar hij was wel degelijk gekleurd..ook liepen er gele en blauwe muizen in het kooitje later stonden we bij een schiettent en toen kwam er weer een bedelaaster aan nummer 1.999.852 geloof ik nou deze was wel bijzonder ze had namelijk een kind bij zich met een waterhoofd ja dat si een vreemd gezicht ik heb er geen foto van want dat vond ik een beetje te ver gaan..wel heb ik ze maar wat dong gegeven..het lijkt net een alien ...heel zielig allemaal..die schietent waar we stonden moesten we natuurlijk even proberen en ja hoor wat schoot ik een pak koekjes net nu ik vanaf oud en nieuw al op een anti-koekejes tour ben..shit nou vooruit maar weer allemaal een bek vol en weg was het pakkie ook al weer nou toen heb ik ook nog een walkman gekocht een sony dit kon ik me nu wel veroorloven nadat ik van het thuisfront te horen had gekregen dat er een paar mensen waren die een kadootje bij mij thuis hadden afgegeven..HEEL ERG BEDANKT HIERVOOR...nou na de walkman te hebben gekocht weer verder lopen op een soort van rommelmarkt..daar zag ik een karatepak helaas was het ongeveer 29 maten te klein..
toen zijn we met een fietstaxi naar het hotel gegaan daar wat pool spelen nou hierin ben ik superslecht dat wisten sommige van jullie al maar ik weet het nu zelf ook...na dat poolen was het al weer 18.00 dus tijd voor een dineetje dit keer moesten we zelf ook aan de slag en wel kreeg iedereen een personal barbeque..ik zat natuurlijk weer net verkeerd dus werd daar de tent uitgerookt..maar ja het was superlekker een soort vis..wat voor soort weet ik niet ik heb het die vis nog gevraagd maar hij zij niks terug..waarschijnlijk haai of baracuda of weet ik veel wat voor soort...na dit eetfestijn was het ook al weer gauw 20.00 uur dus tijd voor de bus hier in met een mannetje of 25 en rijden maar het was een rijdende vrieskist echt niet normaal zo koud en de airco stond ook nog aan gelukkig zat ik dicht bij m'n backpack dus kon ik m'n van m'n lieve zusje en haar vriend gekregen vliesjacket aan doen dit was al een stuk beter het regende pijpestelen het kwam met bakken uit de lucht ik heb medelijden met diegene die die bakken moet terugbrengen....
nou na 4 uur rijden slopen we dag 76 in dit is 30-1-2000...na op deze dag nog 1,30 uur te hebben gereden stopten we..daar heb ik een lekkere noodlesoep met groenten gehad voor maar 30 cent..!! en nog warm ook...toen het twee uur snachts was zat ik met het zweet in de handen want heerenveen moest weer eens spelen ze hadden een winterslaap gehad van een maandje en sliepen waarschijnlijk nog steeds want verloren met 2-1 van sparta ...hier kwam ik achter nadat we om 09.00 aankwamen in hoi-an een hotel hadden geboekt en ik meteen ben gaan checken naar het resultaat..had ook nog een weddenschap met wayne voor iedere goal die sparta scoord krijgt hij 1000 dong en voor iedere heerenveengoal krijg ik 1000 dong...dat is maar 18 cent en maar goed ook want wayne kreeg dus 1000 dong...over weddenschappen gesproken ik heb er nog eentje met hem lopen en dat is wel een leuke dacht ik zelf het is namelijk zo als nederland deze zomer engeland tegenkomt ergens in het toernooi en nederland wint deze match dan betaald wayne een avondje uit zodra we elkaar ooit weer es ontmoeten ofwel in Londen of mischien als hij in nederland komt..wint engeland dan betaal ik dit avondje stappen....nou leuke weddenschap dacht ik zo...alleen zei ik dat engeland er de eerste ronde toch al word uitgekikt...dus word het nietig verklaard..nou waar was ik want ik ben aan het afdwalen geloof ik o ja we waren geariveerd in het hotel en ik was de mail aan het checken en het resultaat van heerenveen hierna ben ik voor een vlug ontbijtje gegaan en daarna op bed gedoken ..om 10.30 al in de morgen want ik had natuurlijk zoals altijd weer geen oog dichtgedaan in die bus.. om 16.00 werd ik wakker even douchen en scheren..daarna de stad verkennen en ook tickets geboekt voor de trein naar hanoi op donderdagavond 22.37 vertrekken we vanuit Hue naar hanoi..we moeten dus nog van hoi-an naar Heu...nou dat ticket in de pocket en toen voor een dineetje de stad in ik had een viergangen menu..alhoewel er maar een gang was en die ging van de keuken naar het restaurant...was het toch mogelijk dit te bestellen en dit was een superaanrader heerlijk eerst een soort van COI-lac ja wat het precies is weet ik niet daarna een white rose heerlijk dit toen een noodleschotel en daarna ook nog eens een noodlesoep..ja het kon niet op..vandaar dat ik de soep heb laten staan toen ik de eerste helf had opgeslobberd..oke ook nog een paar kaarten en een houten fluit gekocht van die souvenirsellers..toen op naar een bar en daar zaten de twee alemachtigmooie zweedse meiden jane en anna tsjee...ja ik overdrijf niet gauw maar deze twee waren wel heel mooi..ook die andere twee waar ze er elk twee van hadden..ze waren superbruin van de zon...ik bedoel hun hele lichaam..nou ja ik heb niet alles kunnen zien maar de pennentruuk werkt altijd fantastisch..je laat je pen vallen vlak voor hun ...zij bukken dan om hem op te pakken en bingo..
raad verder zelf maar wat er allemaal te zien valt...nou ik zal er maar snel over op houden want ze zijn te hoog gegrepen voor mij en dan heb ik ook nog twee concurenten om me heen die nog meer Desperet zijn dan mij..ik zal niet zeggen dat ik een schot voor open goal er niet in zal trappen maar echt op jacht ben ik niet..nou genoeg over vrouwen nu weer verder van wat er nog meer gebeurde in die bar dat was wat drinken en praten over koetjes en kalvjes om 23.45 ben ik terug gegaan en op bed gedoken met m'n walkman op...
toen dag 77 dit si 31-1-2000 dit is wat een doe-niks dag iedereen ging namelijk op kledingjacht je kan hier in Hoi-an namelijk kleding laten maken voor een prikkie zoals suit's smokings en alles een compleet 3 delig pak op maat is ongeveer 20 dollar ..nou ik hoef dat spul niet anders heb ik binnen de kortste keren weer mijn backpack overbeladen dus ben ik mijn mail gaan checken nadat we met z'n vieren een ontbijtje hebben genoten om 10.00 na internetten wat door de stad lopen en wat kaarten gekocht toen heb ik bij de touroperater mijn treinticket opgehaald deze lagen vandaag klaar..en daar ook meteen maar een paar kaarten geschreven en hup gelijk postzegels kopen en posten die handel daarna een lunchje en toen nog es even internetten want het begon te regegen ..nadat het droog was even terug naar het hotel daar omkleden en op naar de tam tam bar..natuurlijk verdwaalde ik halverwege dus moest ik met een half uur vertraging in de tam tam bar ariveren daar was iedereen aan het poolen dus ben ik maar even bij die twee zweedsen gaan zitten en heb mijn dinee besteld superduur daar in die klote tent..maar ja altijd nog goedkoper dan thuis..na nog wat drinken ben ik naar een andere bar gegaan hier toch maar even een partijtje pool gespeeld tegen een andere nederlander eerst verloren en toen gewonnen toen kwam de hele club er ook al weer aan en hebben we nog een paar potjes gespeeld en daarna ben ik naar het hotel terug vertrokken..en op bedje gegaan..en dag 78 in gaan zegenen
vandaag dus om 01.00 werd ik al wakker door mijn drie kamergenootjes marcella,fransisca en mathew ze hadden al een mooie slok op en zaten uit een blikje tonijn te eten..er zat tonijn in dat blikje tonijn dat is logisch maar je weet het nooit ..die vietnamezen gebruiken alle lege blikjes namelijk weer en zo zie je dan zo nu en dan een leeg blikje red bull vol met ketchup ofzo..nou nadat de rust was wedergekeerd werd ik om 10.00 wakker nou ja wakker ik was al wakker maar om 10.00 m'n nest uit marcella was zo goed om een broodje voor ons te gaan ophalen..dat was lekker toen na een douche zijn mathew en ik een motor gaan huren 3 dollar per motor per dag dat is niks eerst wat peut erin en toen rijden maar naar het sinh cafe om ons ticket te
confirmen..te bevestigen in gewoon nederland..niet bevestigen zoals je een autogordel doet maar dat andere bevestigen nou toen er op uit samen met een andere engelse jongen die bij mij achterop zat omdat ik de meest betrouwbare bestuurder was...ja ze moesten eens weten...
nou al gauw waren we ergens in de middle of nowwhere en liepen tegen een doodlopend dorpje aan met onze bikes...hier zagen de bewoners raar van op alsof ze nog nooit een westerling gezien hadden..nou maar weer terug en rijden maar vol gas ben ik maar wat gaan rijden en met veel geluk kwamen we na een uurtje bij de marble mountains uit hier een entree ticket kopen en de bergen in erg mooi uitzicht allemaal pagoda's en bouda's we hadden een gids bij ons geen telefoongids maar dit keer eentje om de weg te wijzen we hadden hier niet om gevraagd maar hij bood dat ons aan ja later ...ken i get som monie..?..NOO...
dus hij kwaad..ja dan moet ie maar zeggen van te voren ...of niet dan
toen heb ik me weer over laten halen en een paar prachtige handgemaakte stenen voorwerpen gekocht een dolfijn en een drakenpotje.
of zoiets nou toen kregen we honger vooral na die wandeling op die berg..pff zweten als een oost-canadese rietgorskaketoe..dus wat verkoeling onder een glaasje drinken en met veel gebarentaal wat eten bestellen in een of andere tent waar geen mens engels kon wel was het spotgoedkoop en nog lekker ook...teon weer terug naar Hoi-an vol gas natuurlijk iedereen voorbijstuiven alsof ze stil stonden..ja waarom wij de enigen zijn die volgas rijden...?????????? in het stadje aangekomen nog wat rondrijden en toen zegen we de rest van de groep die gingen net een boottour maken met z'n allen..wij moesten de motors terugbrengen en ik nam een verkeerde afslag en kwam met m'n motor midden in de markt terecht...nou ja toen naar het hotel daar m'n papieren ophalen van wat er allemaal gebeurd is de laatste dagen niet veel zoals jullie hebben kunnen lezen en al wat er gebeurd is was niet bijzonder vond ik zelf..geen maffe mama hahn boottrips ofzo..
nou de motor inleveren en toen naar het internet cafe waar ik nu zit mijn stukje te schrijven...
oke dit was het wel weer...ik kreeg trouwens ook nog een verzoek om wat meer moppen te vertellen maar ja ik hoor hier helemaal geen moppen dus kan ik ook niks doorvertellen,,toen aan het woord mop dact dact ik dat het ook eventueel wel een andere betekenis kan hebben en wel: Meervoudige Orale Penetratie...ja waar het op slaat weet ik ook niet maar sinds wayne een beetje gaat zitten rotzooien in de slaapkamers gaat ons Sexueel-praatpijl weer omhoog vandaar snappen jullie..? het zal bij jullie wel koud zijn heb ik begrepen dus zal ik jullie niet langer lastigvallen want het gaat alleen maar van de zuivere schaatstijd af als ik hier uren ga zitten te vertellen snap je..? oke ik wens dan ook iedereen een prettige week toe en dan kom ik volgende week wel weer met een brief om jullie de week na deze week goed te gaan toewensen..o jee nu klopt er iets niet...aha na een polscheck blijkt het mij hart niet te zijn wat niet klopt..uhh
vriendelijke groet van Radmer..

de gebruikelijke PS: reacties,sugesties en comentaar zijn van harte welkom
dan PS2 dat rijmt op psv en psv staat een plaats boven heerenveen de club hieronder heet ajax en die moet nu net morgen tegen heerenveen spelen en bij deze wens ik ze dan ook veel sucses...hup Heerenveen...

nogmaals groeten van Radmer kuipers

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

radmer

Radmer C.P. Kuipers Dotterhof 13 8446BJ Heerenveen HOLLAND ( E.U.) tel.nr. 0031 (0)618050070 rasmoes@hotmail.com rasmoes@gmail.com www.rasmoes.nl

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 3527
Totaal aantal bezoekers 311240

Voorgaande reizen:

17 Januari 1977 - 18 Oktober 2011

losse reisjes/tripjes Europa+Egypte

17 Oktober 2007 - 18 April 2008

Zuid-, Centraal en Noord Amerika en Carribean

04 Oktober 2005 - 12 April 2006

Zuid-Amerika Reis 1

01 December 2003 - 09 April 2004

Azie reis 2

16 November 1999 - 28 Augustus 2000

Afrika en Azie reis

Landen bezocht: