aangekomen in beijing - Reisverslag uit Beijing, China van radmer kuipers - WaarBenJij.nu aangekomen in beijing - Reisverslag uit Beijing, China van radmer kuipers - WaarBenJij.nu

aangekomen in beijing

Door: rasmoes

Blijf op de hoogte en volg radmer

02 December 2003 | China, Beijing

dag beste kenissen en vrienden en familie,
daar was ik dan met mijn eerste briefje..ik zal het kort houden want moet zo even wat eten..
ik voel me al niet meer eenzaam want ik werk hier met een computermuis met water erin en raad eens....EEN GOUDVIS erin!!!!
voor degenen die weet dat sommige mensen van mijn vriendenclub allemaal een vissenaam hebben.nou het was me het dagje wel weer..
ben zondagavond begonnen met een leuk afscheidsupriseparty... in de zwanen en de tapperij...
lysbeth en mirella..bedankt daar voor..
na de nodige sapjes maar es op m'n nestje gegaan..maar na twee uur slapen
kon ik niet meer verder slapen en ben ik vanaf toen wakker gebleven..
s'morgens nog even de laatste puntjes op de i en daarna op naar schiphol..
zat aan de linkerkant bij het raam en had twee lege stoelen naast me..
natuurlijk kon ik in het vliegtuig ook niet slapen maar da's niet zo gek met 1000 km. p uur.na zo'n 10 uurtjes vliegen kwam ik aan op beijing capital airport.
hier zou ik even wat geld wisselen.. maar zag ook een ATM machine da's een pin..
dus daar even heen met mijn creditcard zodat ik mijn dollars wat kan bewaren voor noodgevallen..
nou slimme henkie kon meteen de noodsituatie uitroepen.. want mijn creditcard en mijn pinpas die hebben 3 weekjes stil gelegen en je raad het al... PIN vergeten.. tsja invalid pasword..
het was iets met een 8 en een 5 en dan nog wat of was het nu een 3 en een 9..?
nou in ieder geval mooi klote.. dus toen maar dollars ingewisseld..
moet even goed mijn geheugen laten werken want heb namelijk wel al een
aantal keren gepint een week of 3 geleden... dus volgens mij gaat dat wel lukken straks na een paar keer..eenmaal wat yaunnetjes in mijn pocket ben ik met een of andere bus
gegaan en die zette me uit voor beijing international hotel hier zat een youth hostel bij.. alleen kon ik de ingang niet vinden.. en eenmaal in het bijing
national hotel bleek het in oktober te zijn gesloten.. gelukkig was er een
man.. toevallig een chinees en die heeft me gratis naar een andere hostel
gebracht.. helemaal voor niks!!!
ja dacht eerst hier zal wel weer een truuk achter zitten maar dat viel mee...
daar aangekomen ingecheckt en heb ik een kamertje in het feying pang hong
slasaus pingpong youth hostel of zoiets.. voor 50 yuan en dat is iets meer
dan 5 euro.. 1 euro is namelijk 9.9 yuan
daar ben ik eerst maar eens op bed gedoken ik ben er om ongeveer 12.00 uur opgegaan..
had al gezien dat er nog iemand op mijn kamer logeerde.. ik slaap namelijk
in een zogenaamde DORMITORY dat is een slaapkamer met in dit geval 5 bedden
1 ervan was dus bezet.. na mijn inspecteur netjes achtige inzicht.
(detective uit de veronica gids ) kon ik zien dat het om een duits iemand
ging.. er ztond namelijk een tas met duitse text..ook was het een vrouwlijk
iemand omdat de sandalen die er bij stonden nagal klein waren.. in het toilet zag ik chinese maandverbandjes staan.. dus een vrouw
om een uur gelden werd ik wakker omdat ze toen binnenkwam.. ik had gehoopt
dat het een claudia shiffer zou zijn maar dat was het niet.. ik ben haar
naam al weer vergeten maar ze gaat naar shanghai om vrijwilligerswerk te
doen... ik heb haar nog gevraagd dat ik vanacht ook wel wat
vrijwilligerswerk wilde doen..............( GRAPJE )
nou na een douche te hebben genomen ben ik voor de computer beland.. ja
achter de computer was het zo krap met al die draden.
ik heb even de telefoon nummers van hessel genoteerd die ga ik zo bellen en
dan ga ik maar eens een hapje eten.. en daarna mischien nog even naar de
,,kapper'' want mijn haar is aan de lange kant.nou mensen tot mails en een fijne dag verder...
groeten van Radmer

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

radmer

Radmer C.P. Kuipers Dotterhof 13 8446BJ Heerenveen HOLLAND ( E.U.) tel.nr. 0031 (0)618050070 rasmoes@hotmail.com rasmoes@gmail.com www.rasmoes.nl

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 154
Totaal aantal bezoekers 311764

Voorgaande reizen:

17 Januari 1977 - 18 Oktober 2011

losse reisjes/tripjes Europa+Egypte

17 Oktober 2007 - 18 April 2008

Zuid-, Centraal en Noord Amerika en Carribean

04 Oktober 2005 - 12 April 2006

Zuid-Amerika Reis 1

01 December 2003 - 09 April 2004

Azie reis 2

16 November 1999 - 28 Augustus 2000

Afrika en Azie reis

Landen bezocht: