nep masage olie - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van radmer kuipers - WaarBenJij.nu nep masage olie - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van radmer kuipers - WaarBenJij.nu

nep masage olie

Door: rasmoes

Blijf op de hoogte en volg radmer

01 Februari 2004 | Indonesië, Batavia

1 febru-ARIE 2004, bukkittingi, Sumatra, Indonesie

Dag beste lezeraars, lezeressen en andere geintreseerden,
om even te beginne kan ik metee even vertelle dat de ,,N'' op dit
toetsenbord nogal kuren heeft ja hij slaat ze soms niet aan
maar goed ik hoop dat jullie het wel ee beetje kunne lezen en begrijpe maar
het is wel irritrant ik heb nu al gezie dat ie hem al iets van 15 keer niet
heeft aangeslage ou mischien moet ik maar verhuizen....zo ondertussen al
weer een kwartier verder maar ben wel verhis alleen doet de ,,U'' het hier
niet al te best maar goed die heb ik minder nodig dan de N.. of zal ik naar
de compter verhizen waar de Q van stuk is...?
mischien moet ik de knopjes van Q en U verwisselen .. hmm..??? nee dat help
ook niks.. maar al met al ben ik n al een half uur verder zonder dan ook
maar 1 zinnig woordt op de pc te hebben geschreven.. no ik zal maar gauw
beginnen met waar ik was gebleven en dat was dat ik snachts de 27e januarrie
heb liggen pitten en de volgende morgen dus de 28e wakker werd nou gelukkig
weer mooi op tijd voor het ontbijd dus maar meeten naar de ontbijdtafel
gegaan en was benieuwd hoe het dit keer weer zou aflopen met m'n eieren..
nou de toast, het fruit en de thee was allemaal goed ja daar knnen ze
weinig aan verprtsen.. die klote ,,U'' steeds.. nou ja af en toe doet ie het
wel weer.. maar toen kwamen de eieren nou dat was me weer wat ik zou ze
pakken om te kijken of ze wat goed waren en brande gelijk mijn klauwen ja ze
waren zo allemachtigste warm.. dus heb ik ze eerst maar even 5 minuten laten
zwemmen in het zwembad en ben vast met de toast en het fruit begonnen nou de
eitjes waren afgekoeld en wonder boven wonder dit keer hardgekookt dus na 15
dagen curses ,, hoe kook ik een ei'' was het nu bijna goed... nou na het
ontbijd wat ik trouwens samen met een van de drie zweedse voleybalteamdames
had lees ik net op mijn spiekbriefje.. ja waarschijnlijk beetje zitten te
lullen met haar.. maar dat weer ik niet meer precies..o mijn ontbijd wordt me net voorgeschoteld een salade met... EI... maar
wel goed gekookt.. nou t'smaakt ook nog .. maar goed na mijn ontbijdje ben ik
maar weer eens even gaan testen of het water in het zwembad nog wel nat
genoeg was.. m.a.w. even zwemmen.. na het dagelijkse ,, in de morgen
zwemurtje'' ben ik mijn dagelijkse ,, in de morgen internetchack'' even gaan
doen ja na 15 dagen heb je wel een ritme... maar goed ik zou vandaag dan ook
het eilandje bali verlaten om vervolgens naar jakarta te vertrekken.. toen
ik weer terug was van het retourtje internetcafe ben ik nog maar even een
keer gaan zwemmen en heb even later mijn vriendenboekje weer uitgedeeld
zodat de andere zweedse'n er ook in konden schrijven ook meteen maar even
een paar foto's gemaakt van het zweedse schoon om die er bij te plakken.. ja
zo vult mijn ,, vriendenboekje '' tenminste een beetje op.. maar goed de
zweedse dames hadden ook een paar foto's en die mocht ik wel bekijken dus
maar even gedaan en ook maar meteen even wat email gegeven uitgewisseld.
nou na nog wat rondhangen en mijn spraakspieren te hebben beoefend door
middel van een lulverhaal met de zweedsen die het jammer vonden dat ik
vandaag weg ging.. eentje komt mischien even langs in langweer.. maar dit is
net weer degene die wat meer achter in de rij stond bij het itdelen van de
bors..... laat ook maar.. nou opa radmer heeft smiddags maar even een
middagdtje gedaan en werdt zo pas tegen een uurtje of 16-17 weer wakker.
daarna maar even gaan zwemmen om even goed wakker te worden en daarna meteen
verder gegaan naar het internetcafe om mijn brief 24 te schrijven.. ja dat
ging allemaal mooi.. was al een mooi stuk aan het schrijven en had gelkkig
ook al twee keer wat gesaved door middel van het versturen naar mijn yahoo
accont.. en na de tweede save was ik nog een half uur aan het tikken en boem
bam was het ineens was alles donker en was er geen stroom meer.. tsja alles
pleite.. dus daar werdt ik als gemiddelde nederlander in bali achter het
internet waar de stroom uitvalt niet vrolijk van.. ja was waarschijnlijk de enige..
maar goed zal maar niet te veel zeggen want hier viel twee dagen geleden de
stroom ook al uit toen ik zat te msnen.. ja heb sinds kort ook msn zoals
sommige van jullie al ondervonden hebben dmv een chatsessie.. maar goed het
werkt nog steeds momenteel.. nou zoals ik al zei werdt ik er niet echt
vrolijk van en heb ik een meteen de pakken .. ja geen hooi,stro,melk of
driedelige maar de figurlijke pakken.. zoals ik in de andere brief geloof ik
ook al had uitgelegd.. er bij neergelegd omdat ik geen zin had om twee keer
achter elkaar het hele verhaal dubbel te schrijven. en ik had daarbij ook
best nog een druk schema ik moest nog dineren, m'n tas inpakken etc etc. nou
met een beetje discount heb ik betaald en ben maar terug gegaan naar het
hotel.. eerst nog even bij de bank langs om 1.5 miljoen rpiah te pinnen en
daarna op naar het hotel.. onderweg kwam ik de twee zweedse mannen nog tegen
en met hun heb ik een praatje gemaakt ze vroegen of ik zin had om met ze mee
te eten.. nou da's oke.. maar zal eerst even naar het hotel om te betalen..
nou daar snel heen en kreeg ik de rekening.. ja hadden ze er 2 euro extra
bij gedaan omdat ik na 12:00 nog in m'n kamer was terwijl ik had afgesproken
met de hoteliere dat als er andere mensen zouden zijn die de kamer wouden ik
zou uitchecken en zo niet dan mocht ik erin blijven tot 21:00.. dus heb maar
meteen gezegd dat ze naar die 2 euro kunnen fluiten ook stond er nog een
fles water te veel op de rekening.. nou heb betaald wat ik moest betalen
22,90 euro en ben daarna naar de zweden gegaan en ben bij hun aangeschoven
en heb een salade besteld en een rijstgerecht.. nou de salade was me toch
een bult.. meteen alle volkstuintjes van bali bij elkaar.. toen kwam die
rijst ook nog en heb ik de helft moeten laten staan.. ja de zweden wouden
naar een strip show.. nou ik zei dat ik nog wel een autosloperij wist in de
burt.. waar ze auto's strippen alleen bedoelden ze wat anders..
ja een omgekeerde aankleed sessie van een leuke jongedame.. tsja heb ik weer
net als ik weg ga willen ze daar heen.. anders had ik natuurlijk verplicht
mee moeten gaan ook al wil ik het zelf helemaal niet. uhmmm... yippie..!!!
nou heb ze maar even een adres gekregen dat ik weer van iemand had gekregen.
maar ze wouden eerst nog even wat drank halen om de moed er een beetje in te
drinken en zo hebben we betaald en zijn naar de slijterij gegaan die heeft
aan de zweden drie flessen drank gesleten.. aha daarom heet het een
slijterij.. nou op naar het hotel.. ik zat zielig met een flesje water en de
mannen aan de vodka en rum.. nou heb eerst mijn tas maar even ingepakt..
en alles paste er maar net in maar de tas was niet te huffen... later bleek
het ook bijna 30 kg te zijn.. maar goed de zweden vroegen of ik even mee
deet aan een potje CHICAGO dat soort van pokerspel.. dus na het inpakken van
mijn tas maar even een potje gespeeld.. even later kwamen de dames terug van
een buffetje wat er niet was... ja ze zouden naar een buffet toe maar
dat
was van 11.00-14.00 en niet s'avonds. nou na het potje chicago was het ook
tijd om te vertrekken en heb ik afscheid genomen van de zweden en ben eerst
maar eens op zoek gegaan naar een taxi.. dat lukte me aardig want in no time
had ik een dikke jeep te pakken die me voor 1,5 euro wel naar het vliegveld
wou brengen dus instappen en m'n backpack opgehaald ja die had ik eerst even
in het hotel laten staan.. nou met het hele zootje naar het vliegveld en
daar meteen maar ingecheckt.. toen maar even ergens wat gaan drinken en zo
tegen boarding time maar eens gaan kijken waar die ijzeren zwaan bleef.. en
maar wachten en wachten en ja hoor weer een uur te laat.. maar goed
uiteindelijk was ie er en kon ik instijgen ja was ondertssen ook al weer 2
euro airport belasting lichter
ook had ik ondertssen even een of andere loterij ingevuld.. ja al die
vliegtuigmaatschapijen die stunten met loterijen.. en hoe vaker je vliegt
hoe meer kans je maakt.. dus dat formulier maar even ingevuld en kan ik
straks 1 miljard winnen!!! dat komt neer op 100.000 euro.. en elke week een
kans op 15.000 euro nou ik hoor het wel als die prijs binnen is.. aangezien
dit mijn gelks jaar is.. ja heb immers ook al een vette prijs in de
langweerder loterij gewonnen... nou allemaal mooi en aardig maar ik zat in
ieder geval in het vliegtuig en dit zag er wat krakkemikkig it.. er kwam
rook it de ventilaotschagt en ik zat op de stoel 24c en dat was de achterste
stoel.. even later vroeg de stewardess of ik 1 stoel naar voren wilde dan
was het evenwicht beter verdeeld!!! nou als het al zo gesteld is met die bak
dan weet ik het niet.. even later viel de stroom ook nog even uit... ja als
dit allemaal zou goedkomen.. maar goed even later ging ie toch de lucht in
en kregen we nog even later nadat ie weer recht vloog ons broodjegeserveerd
en wat te drinken... na zo'n kleine 2 uur kwamen we in jakarta aan en daar
raakte ik aan de praat met een amerik-it.. uhh aan.. ja die was zo maf als
een der.. nou toen m'n backpack er was ben ik maar meteen naar de uitgang
gegaan en daar stond al een chafeur op me te wachten maar die zag er zo uit van:
als jij bij mij in de taxi stap kom je nooit levend in jakarta aan....
dus die heb ik maar even overgeslagen zijn prijs was me ook veel te laag en
dan is er vaak stront aan de knikker zoals wij zeggen ( problemen ) no even
later maar in een echte taxi gestapt en een dealtje gemaakt van 6 euro..
voor de 35 km durdende rit jakarta in.. no na zo'n 40 minuten was ik ter
plaatse waar ik zou zijn en ben ik gaan inchecken in een hotel alleen kwam
de man erachter dat het vol zat dus maar verhuist naar een ander hotel.. ja
in de rate kwa sterren had deze 5 sterren!!!
alleen was het dan wel negatief.. dus -5.. maar goed na nog geprobeerd te
hebben om de ventilator aan te zetten die stuk was en wat ds niet wou ben ik
toch zo nu en dan wat in slaap gevallen en werdt zo n en dan wakker en zo ook om 07:25..

wel GLOEIENDE GLOEIENDE GLOEIENDE>>>>>>>GLOEIENDE......en nog 1000X
alle
nare woorden die er te vinden zijn op deze aardbol...!!!!!

ja jullie denken wat is er nu weer... nou een uur geleden was ik bij
hetzelfde woord waar ik zonet mee ben geindigd en na een uur tikken zal ik
weer even de boel saven en ja hoor ploep dikke ERROR en weer een uur voor
joker zitten te schrijven.. nou ik kan wel janken zo allemachtigste kwaad
ben ik hier op dat irritante KUT compter systeem hier.. maar goed zal maar
weer van voor afaan beginnen ja ging allemaal zo mooi brief 1 - 23 geen
problemen en nu de vorieg brief al een heel stuk verloren en nu weer een uur
.!! ja daar wordt de gemiddelde .. ,,nederlandse man die in bukkittingi een
uur typen verliest op een compter waarvan de ,, U'' het niet doet ''
niet echt vrolijk van...t'is maar goed dat ik hier 3 dagen zit te wachten en
verder toch geen reet heb te doen.. k'zal eerst even de boel saven voor ik
alles weer kwijt raak...
hou of het ooit goed gaat komen met deze brief weet ik niet ik heb de kans
groter dat herman brood zwanger wordt van een 19-ling.. dan dat deze brief
zal aankomen...
een aangezien herman brood al dood is en ook nog een man is.. die worden
niet zo snel zwanger en dan ook nog eens van een 19-ling die niet zo heel
vaak voorkomen kunnen juliie zo ongeveer wel berekenen hoe groot dat de kans
is dat jullie deze brief veilig thuiskrijgen.
nou ik ga maar weer verder en maak straks wel een foto ofzo van het hele
verhaal .. zodat het niet weer wegvalt.. nou goed ik was dus weer in jakarta
waar ik niet al te best had geslapen maar om 07:25 m'n nest ben uitgegaan om
eerst eens even te gaan checken wat heerenveen tegen ajax had gedaan... ja
was natuurlijk helemaal niet niewsgierig naar dat resltaat.. maar ja hoor
alle internetcafes nog dicht.. nou mijn taxichaufeur waarmee ik om 08:15 had
afgesproken stond er al wel.. maar het was nog lang geen 08:15 ds moest ie
nog maar even lekker wachten... nou dan maar even ontbijten.. een js orange
en een jaffle kaas en ham.. nou de koe van waar de ham van af moest komen
moest nog geboren en geschoten en geslacht worden want het duurde allemaal
zo lang.. maar uiteindelijk was ie er dan toch en ben ik nog eens even gaan
kijken of er nu wel internetcafe's open waren.. ja het was nu 0800 geweest..
nou met een beetje mazzel vondt ik er een en na even te hebben gecheckt
bleek de wedstrijd zijn afgelast vanwege sneew op het veld ofzo.. nou
helemaal voor joker eerder van m'n bed gegaan... maar goed toen snel m'n
bagage halen en de taxi in op weg naar het vliegveld.. daar aangekomen vroeg
ik de chauf welke terminal ik moest hebben en hij heb weer even verder
gevraagd en zo werdt ik bij de jiste terminal.. ja ik krijg zo staardig aan
wat van die computer hier.. eerst die ,,U'' die het af en toe niet doet en
dan alles weg en n kan ik er weer nieuwe steenkool opgooien... ja dit is
zo'n oud ding dat loopt nog op steenkool... maar goed ik bij de juiste
terminal eruit en daar zo ik de terminal in.. ja vergeet het maar had die
knakker me wel bij de verkeerde terminal itgezet en kon ik weer met een of
de andere shuttlebus naar de andere terminal toe.. nou mooie boel weer..
daar aangekomen kon ik de check in desk maar niet vinden en na een tijdje
zoeken begon de tijd ook te dringen.. ja uiteindelijk toch gevonden.. een
tafeltje waar iemand zat om me in te checken.. nou niet al te goed
vooruitzicht.. maar goed kreeg m'n pasje en kon verder.. naar de juiste gate
hier aangekomen was het nogal drk.. ja er waren meer die naar padang
moesten.. nou als dat allemaal in 1 vliegtig past..?? maar goed na naturlijk weer een partij vertraging konden we dan in de
bussen.. ja we werden eerst met bussen naar het vliegtuig gebracht alleen
was dat zo'n stuk rijden dat ik bijna zou vragen van:
rijden we naar padang of gaan we ook nog vliegen...??? nou uiteindelijk toch
bij het vliegtuig aangekomen en hier ben ik als laatste aan boord gegaan om
mijn stoel 1f te zoeken.. ja waarschijnlijk helemaal voorin .. no dat klopte
alleen waren dat tot mijn verbazing busness seats.. ja mooie grote leren
stoelen.. nou ik dacht al in bali.. wat lult die vent toch met z'n q class
en wat is dat toch een duur ticket.. ( 30,9 euro ) maar nu snapte ik het..
ja zat busnessclass.. alleen zat er iemand anders op mijn stoel met een kind
op schoot en een vrouw ernaast met ook een kind op schoot... tsja er waren 8
stoelen en er was nog 1 vrij dus ben ik daar maar even gaan zitten en heb de
stedwardess.. ja dit waren by the way allemaal missen... ja kwam ze al
eerder tegen in de terminal met mooie splitrokken aan.. en het leek meer op
de presentatie van een miss verkiezing dan op een nustje stewardessen dat op
weg was naar hun werk.. maar goed de stewardess is even gaan checken en zo
werden de man en vrouw en twee kids even later van hun stoel geschopt en
waren ze weer leeg.. ja toen zou ik er gaan zitten maar gaat er niet net een
vent voor mijn nes op mijn stoel zitten..??? nou die heb ik meteen verteld
dat ie van z'n stoel moest oprotten... ja wegwezen met die gast nou
eindelijk zat ik en konden we ook meteen de lucht in.. ja een mooie vieuw
had ik dit keer... nou na een broodje en wat drinken en het gejank van
kinderen heb ik mijn walkman maar even opgezet.. of beter gezegd vliegman...
even later begon de man naast de man waarik zat.. dit was ikzelf niet..!!!!
wel heel vreemd en raar te doen.. hij zweete.. ja en kreeg overal en nergens
last van.. maar gelukkig heb ie het overleefd.. zo na een uurtje en nog een
half uurtje kwamen we in padang aan en kon ik meteen het vliegtuig uit en
liep er een aardige man met me mee die vroeg waar ik heen wou etc. no hij
heeft me geholpen en heb een van z'n mannetjes mijn bagage laten oppikken en
zo zijn we samen in een taxi gegaan naar zijn kantoor van zijn travelagency
daar kreeg ik meteen wat te drinken aangeboden en werdt er iemand gebeld die
me kon helpen op siberut te komen .. ja daar wou ik namelijk heen. en ik had
gelezen dat er maar 1 boot per week ging en die ging op donderdag 18:00 nou
het was op dat moment donderdag 13:30 dus mooi op tijd.. nou even later kwam
de man die ook nog gebrekkig nederlands kon. en is hij aan het bellen
geslagen... ja de boot bleek op woensdag te zijn en er was maar 1 per
week... mooi klote dus.. nou nu kon ik er niet meer heen.. ja kon wel maar
dan ben ik te laat terug in bangkok waar ik een afspraak heb op 14
februarie.. nou de man had nog wel wat anders voor me maar dat vondt ik niks
ds heb ik gevraagd of ie een busje kon regelen naar bukkittingi en dat heb
ie gedaan.. even later kreeg ik nog een rekenmachine kado en nog wat te
drinken voor onderweg.. ben nog even op de foto gegaan met de mensen en zo
kwam even later de bus al en ben ik naar bukkit tingi gebracht.. ja zeg niet
hoe.. die chaufeur had zeker geen zin meer in het leven want reed als een
idioot en wonder boven wonder zijn we niet ergens bovenop gevlogen.. nou
gelukkig veilig in bkkittingi en hier meteen maar een hotel geboekt en
daarna even het internet gaan checken.. even kijken wat de uitslagen waren
van de wel gespeelde wedstrijden en daarna maar weer terg gegaan naar het
hotel.. hier gevraagd waar ik het lekkerst kon eten en dat was aan de
overkant van de straat in het apache cafe.. ja dat heete vroeger star cafe..
toen ik hier 4 jaar terug was..
nou hier gegeten en zo kwam ik er ook achter dat er niet 1 maar 3 boten per
week naar sibert gingen.. dus was het toch nog mogelijk.. ook was er een
canadees die er wel heen wou alleen wou die 5 dagen door de jungle en 5
dagen surfen.. ja het blijkt dat op siberut na hawaii de beste en grootste
golven zijn.. en de beste plaats om te surfen.. golven van 6 meter...
mijn vw golf was iets van 4 meter.. weet ik nog.... uhmm... nou ik kan
naturlijk nog niet al te best surfen maar als ze me dat een beetje leerden
surfen dan wou ik wel mee op dat tripje.. ja ze moesten nog 1 iemand hebben
dus kwam dat mooi uit.. nou om 21:00 was er een meeting en daar zou ik dan
zijn.. dus tussentijds nog maar even gaan internetten want als het feest
doorging zo ik de volgende dag al vertrekken.. maar om 2100 aangekomen in
het cafe bleek dat de canadees die morgen de hoop had opgegeven op dat er
nog iemand zo komen en was vertrokken... ja heb ik weer... nou toen was ik
weer de enige kandidaat en moest wachten tot maandag.. no goed ik heb wel
een hele tijd met ED zitten lullen wat mijn oude gids was van 4 jaar terug..
met hem nog wat gedronken en zo even later maar naar m'n hotel gegaaan want
al met al was radmer best beetje moe.. dus gauw gaan pitten en zo werdt ik
tegen een uur of 10:00 wakker van allemaal apegeluiden die in de bomen zaten
bij het hotel.. maar goed toch nog beetje door kunnen slapen en zo tegen een
uurtje of 12:39 m'n nest maar eens uitgekomen... ga nu eerst weer even de
boel saven.. hou m'n hart vast.......pffff was ik weer gelukkig is het
gelukt.. maar goed de brief is nog niet af helaas,... nou dus zo tegen een
uurtje of 13:00 even gaan ontbijten en daar zag ik ook een bord met siberut
staan dus eens informeren en hier hadden ze al twee mensen ,, mischien.'' ja
aangezien ze collectief werken ds als ze in het ene cafe twee hebben en het
andere ook twee dat ze ze dan bij lekaar zetten.. nou goed.. ds was er weer
hoop.. toen maar even gaan internetten en iets itgevogeld met MSN.. ja dat
heb ik dus nu ook.. eerst alle meer dan honder emailadressen erop gezet wat
een flink karwei was en zo even later begon het zijn vruchten af te werpen
want kwam ik aan de praat met kirsten,janneke,clara,janny en een andere
maat uit leeuwarden.. nou allemaal beregezellig en zo was het ook zomaar
weer een uur of 18:00 en tijd voor dinner dus ben ik eerst even terug gegaan naar het
hotel en heb daar meteen ook maar een dagtripje geboekt naar van alles en
nog wat.. daarna gaan dineren en een salade gehad en een of andere vage
taco.. ja allemaal best lekker en aangezien ik verder toch niet veel had te
doen ben ik maar weer even gaan msn-en en zo met mijn neef thaeke,aerjen en
lucas S. alias schoonpa en later janneke,clara en klaas muizelaar nog en ook
nog even erik H., ilse ook nog en nog een werknemer van lucas..o ja en jelke
haven nog even.. en niet te vergeten mijn toekomstige reismaatje Claudia..
ja die heeft even een foto naar mijn neef gestuurd en die heeft hem weer op
www.sintnyk.net gezet... ja allemaal beregezllig tot een uurtje of 23:00
toen was hat BAF.. en ja hoor de stroom viel it.. pikkedonker was het.. nou
toen heb ik maar betaald en ben afgetaaid.. eerst nog even mijn teen stoten
tot bloedens toe en later als een blinde mijn hotel in zien te komen.. nou
wonder boven wonder lkte dit ook nog en ben ik maar gaan slapen.. de
volgende morgen vroeg eraf voor het tripje.. nou zo tegen een uurtje of
08:20 was ik klaar en zei de hotelman dat ik wel rustig aan kon doen dus ben
ik even gaan ontbijten en even later kwam het busje me al oppikken en gingen
we naar een of de andere burt toe waar allemaal groenten,fruit en koffie
groeide ja alles door elkaar... hier kregen we uitleg over en konden zo
later een heel stuk lopen om de prachtige scenery te zien.. de groep bestond
uit 8 toeristen voornamelijk ouderen waaronder een nederlandse man die al 20
jaar in brazilie woont en nu bezig was om in 4 jaar rondt de wereld te
zeilen.. met hem de hele dag een beetje zitten lullen zijn.. vrouw kon geen
engels alleen maar portugees.. no even later werd het intresant want kwamen
we bij een koffieplantage aan.. ja mijn vader is koffieproever alleen
ging
het hier wel een beetje anders.. de bonen werden in een draaiend vat 45
minuten lang boven een vuurtje gebrand zeg maar.. dan gingen ze naar een
ander huis waar we later heengingen en werdt via een waterrat ( geen beestje
maar een draaiend rad aangestwd door water ) allemaal palen omhoog geduwd en
die kwamen weer neer op de bonen om ze zo te malen zeg maar.. dan ging het
weer terug en werd het in zakjes gedaan eerst gewogen op een schaaltje met
gewichtjes.. alleen dan de andere kant van de schaal.. en hup in een pakkie
en dicht die handel.. klaar voor verkoop.. nou er liep een indonesier in
ajax shirt en ik had mijn heerenveen shirt aan ds even samen op de foto..
naturlijk verteld dat mijn vader koffieproever was en kreeg meteen een
kaartje mee ja ze woden ook gaan eporteren.. de producti was 250 kg per
dag... dat hebben ze bij douwe egberts per minuut denk ik... maar goed heb
later nog wat koffie gekocht en wat bonen meegekregen voor m'n vader.. de
koffie werdt verkocht voor 2 euro per kilo.. ( gemalen ).nou heb ze beloofd om het even tegen mijn vader te zeggen zodat die
mischien
wat kon betekenen voor ze.. dus als pa het even doorgeeft aan de afdeling
inkoop.. heb hun kaartje wel en ook wat proefmonsters..... nou na nog even
een bakkie te hebben geproefd ging de reis weer verder en kwamen we bij the
kings palace.. hier gingen we lunchen.. iedereen behalve ik.. ja ik heb het
lunchen afgeschaft... nou toen iedereen was uitgegeten dat palijs in wat
niet veel soeps was.. wel verkochten ze er een soort van tijgerbalsum maar
dan in de olievorm.. hier heb ik een flesje van gekocht.. en hup weer verder
naar een huis van 350 jaar oud.. ook niet veel soeps en daarna verder naar
een meertje waar ik nog even heb gezwommen wat wel leuk was. alleen was de
ondergrond zo glibberig.. twee van de andere toeristen meenden dat de masage
olie geen olie was maar benzine... ja ze waren kwaad en zouden naar de
politie.. nou voor die 1,75 ero ga ik niet terug naar dat palijs of naar de
politie.. en volgens mij was het gewoon echte olie maar goed we zien het wel
in nederland als ik dat spul ga gebruiken of weggeef.. na een rtje relaxen
bij het meer ging de tor verder en gingen we naar een stierengevecht.. ja
dit was wel aardig.. de hoorns van de stieren werden schoongemaakt en er
kwam wat vaseline op ofzo.. en hopa daar gingen ze al tekeer twee stieren
met de hoorns tegen elkaar aan en wie het eerste op de loop ging had
verloren.. er waren zo'n 500 indonesiers die joelden en schreeuwden omdat ze
hun geld er op in hadden gezet..
nou na een 5 minten ging 1 stier er vandoor en had de andere dus gewonnen..
toen het tweede gevecht alleen waren deze stieren meer verliefd op elkaar
en zaten ze een beetje met de neusen tegen elkaar aan te ruiken en werdt er
niet gevochten en werd het gevecht afgeblazen nou dat was het dan dus
iedereen weer terug.. ik pleurde nog bijna ondersteboven zo glad was het
daar.. toen weer verder in het busje richting huis.. ja we zouden nog naar
een weverij maar dat geloofde iedereen wel dus zijn we maar meteen naar huis
gereden waar ik ben gaan internetten en wat heb gegeten.. daarna nog even
wat drinken halen in het starcafe en eens even gecheckt hoe het leek met
mijn jungletocht.. nou ik was nog steeds enige kandidaat.. en zit er nu over
te denken om alleen te gaan maar dan wat meer te betalen.. nou zo tegen een
uurtje of 2300 maar naar m'n hotel terug gegaan en daar op bed gaan liggen
en even boekhouden... ja er waren nu twee maand om.. ik dacht een muis te
zien lopen op de grond maar na nog eens even goed kijken bleek het een spin
te zijn... geen sikerspin of een spin voor achter op de fiets maar een dikke
zwarte spin van een centimetertje of 10 groot.. ja en hier wordt de
gemiddelde nederlander in een hotelkamer met zo'n spin op de kamer niet erg
vrolijk van.. nou zou eerst gewoon gaan slapen maar ja als dat beest n een
stukje gaat touren en m'n bed ingaat..???? was mischien beter dat ie
oprotte.. alleen hoe doe je dat... ben niet superbang voor spinnen maar om
hem nu zo even op te rapen en de kamer uit te zetten.???? uhmm... nou eerst
proberen dood te meppen maar hij ging op de vlucht.. toen met mijn bus met
deodorant en een vuuraansteker in de aanslag alleen was de kans dat het
hotel in de fik zou vliegen groter dan dat ik de spin ermee kon doden.. heb
het wel even geprobeerd met een dikke steekvlam maar straks ontplofd die bus
ofzo eb zijn we verder van huis.. nou had ook nog dat chinese spul haarlak
ofzo.. ja waar ik van dacht dat het nailremover was.. nou hier eens even mee
gaan spuiten en daar werd de spin niet blij van en na een flinke lading
legde die het lootje en kon ik hem de kamer uitwerken.. ja zou hem onder de
der door meppen maar dat paste niet daar was ie te groot voor.. dus naar op
een slipper de kamer uitgetrapt en toen gaan slapen.. tot ik vanmorgen weer
wakker werd van allemaal kabaal van het een of andere feestje.. ja ze hebben
vandaag weer es een feestje en alles is dicht.. bijna alles dan.. ben zo
tegen een ur of 10:00 hierheen gegaan en heb tijdens het briefschrijven
zitten ontbijten.. ondertssen 4 uur zitten tikken waarvan 1 uur voor joker..
en als het tegenzit dit laatste uur ook wel..
nou de groeten zou ik zeggen.. heb lamme klauwen en zal eens kijken of er
ook een kapper open is..
de groetjes en tot mails..
afz. radmer kuipers

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

radmer

Radmer C.P. Kuipers Dotterhof 13 8446BJ Heerenveen HOLLAND ( E.U.) tel.nr. 0031 (0)618050070 rasmoes@hotmail.com rasmoes@gmail.com www.rasmoes.nl

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 291
Totaal aantal bezoekers 311575

Voorgaande reizen:

17 Januari 1977 - 18 Oktober 2011

losse reisjes/tripjes Europa+Egypte

17 Oktober 2007 - 18 April 2008

Zuid-, Centraal en Noord Amerika en Carribean

04 Oktober 2005 - 12 April 2006

Zuid-Amerika Reis 1

01 December 2003 - 09 April 2004

Azie reis 2

16 November 1999 - 28 Augustus 2000

Afrika en Azie reis

Landen bezocht: