tijgers,bridge of river kwai & duiken - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van radmer kuipers - WaarBenJij.nu tijgers,bridge of river kwai & duiken - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van radmer kuipers - WaarBenJij.nu

tijgers,bridge of river kwai & duiken

Door: rasmoes

Blijf op de hoogte en volg radmer

01 Maart 2004 | Thailand, Bangkok

1 maart 2004,...Koh Phi Phi Island,Thailand

dag beste brief nummer 32 lezers,
Zo na volgens mij al meer dan eenweek internetstilte.. wat brieven betrefd
dan heb ik vandaag eindelijk weer eens even een beetjetijd om wat op papier
te zetten... nou ja papier.. op de Pc bedoel ik.. om een kort verhaallang te
maken begin ik maar niet meteen.. over meteen gesproken daar zit een dikke blaar op.. ja me teen past niet echt in die flippers en vandaar dat er een
blaar is opgekomen... ja ben namelijk bezig een duikcursesje maar daarover
straks meer.. nou nu het korte verhaal wat langer is kan ik beginnen met
waar ik gebleven was en dat was een heel stuk verder dan hier namelijk in
Chang mai.. na dat briefje dat jullie waarschijnlijk nog niet eens uit
hebben zo lang was het ben ik maar even met claudia waar ik nog steeds bij
ben... naar een masage salon gegaan waar we vandaag eens voor de
voetenmasage kozen nou dit was weer erg lekker moet ik zeggen en na een
uurtje muziek luisteren en masage.. jahad namelijk mijn walkman mee.. en die
wou ook wel een voeten masage.. ja hij heet niet voor niks WALK man... maar
goed het was nu zoongeveer 17:30 wat betekende dat we nog een uur de tijd
hadden voordat we de bus naar bangkok in moesten.. ja dus eerst maar even
wat eten.. bij een mexicaans restaurantje.. nou mexicaans ze hadden daar
geloof ik wel 6 verschilende soorten eten zoals, thai,chinees,
mexicaans,italiaans en nog een paar andere dingen.. indiaas geloof ik ook
nog.. nou hier even wat eten gescoord en daarna naar het hotel waar we een
half uur te vroeg aankwamen dus had ik nog wel even tijd om een half uurtje
te internetten.. nou een half uur is ook zo voorbij dus hup na het internet
maar naar dat hotel gegaan nou daar werdt ik me toch een partij niet blij
als drie anderen die ook niet blij waren.. ja het duurde maar en duurde maar
voordat die bus eens kwam zo weer een half uur te laat en na 5 minuten in
een minibusje waren we bij de grote bus... ja ditwas volgens mij de ex-bus
van sneeuwitje en de 59 dwergen ON TOUR want allemachtig wat zat dat daar
krap zeg.. ja zat zo'n beetje als een pizza calzone.. dat schijnt een
dubbelgevouwen pizza te zijn.. zo zat ik daar in die en in plaats van dat ie
nu meteen begon te rijden.. nee hoor daar eerst weer een half uur staan..
nou toen begonnen we te rijden alleen het eerste de beste tankstation
stopten we al om te tanken... ja dat kan je toch ook wel doen voordat
jevertrekt.. nou bij het volgende tankstation stopten we weer omdat de chauf
wat eten moest.. ja wij mochten de bus niet uit.. nou ik werd al knap
geiriteerd van al dat gesodemieter nou even later stopten we weer bij een
tankstation dit keer moest de chauf wat te drinken hebben ofzo.. nou daarna
ging het allemaal een beetje vlotter. ja we zouden om 24:00 een pitstop
maken.. nou ja pitstop nietdat we gaan liggen pitten... ja waarom ze dat in
de formule 1 zo noemen een pit stop..?
je kan in 7 seconden toch nooit effe pitten.. en ik heb er ook nog nooit
iemand met een aardappelschil mesgezien om even te aardappels ofzo te
pitten... maar goed wij zouden om 12:00 midernacht dus even gaan stoppen..
ik kreeg zo om ongeveer 23:00 al zin in wat drinken en om even de vus dus
mijn krappe stoel uit te gaan maar vergeet het maar hoor het was zo'n beetje
01:20 toen we eindelijk stopten ja de hele bus was al behoorlijk pissed
off... maar goed kon hier eindelijk wat drinken en even naar de Wc.. ja na
zo'n half uurtje gingen we meteen verder en had ik het aan de stok met twee
homofielen uit amrika.. ja niet dat er wat mis is met homofielen maar wel
als ze hun stoel achterover willen waar ik al met mijn voeten tegen aan
zat.. dus dat ging niet lukken.. die gasten pissig.. jaik kan er ook niks
aan doen.. op het laatst hebben we maar geruild dus zijn wij voorhun gaan
zitten en zij op onze plekken.. ja wonder boven wonder heb ik even later nog
een paar uurtjes kunnen slapen.. na al mooi wat cd'tjes op mijn walkman te
hebben gespeeld... zo werdt het even later al weer morgen en kwamen we zo'n
beetje een uurtje of 07:00 in bangkok aan nou hier werden we ergens gedropt
op ko san road en hebben we meteen maar een taxi naar het zuidelijke
busstation genomen waar we een kwartier later aankwamen en daar zaten we 5
minuten later ook al in een bus naar kanchanaburi.. ja dit is het stadje
waar the bridge of the river kwai is... nou hier was ik al eens geweest maar
claudia nog niet dus hebben we besloten daar even twee dagen te kijken er
scheen ook een TIJGER tempel te zijn waar ik wel even wou kijken.. nou de
bus naar kanchanaburi was een stuk beter en hier zaten we dan ook veel
lekerder en kregen zelfs nog wat te drinken.. ja zo kwamen we al snel aan
in kanchanaburi waar ik via een van de zweedsen die ik in bali had leren
kennen een adresje had gekregen waar hij had gelogeerd en wat een leuke en
mooie plek was nou daar zijn we vanaf het busstation met een taxi naartoe
getuft en zo even later hadden we al een mooi kamertjemet douche etc. en
hier zijn we eerst even een paar uur gaan slapen.. ja was nog behoorlijk
vermoeit van dat busreisje in die veel te krappe bus.. maar goed we hadden
eerst nog wel even een ticket geboekt naar de tijger tempel en zouden daar
om 15:00 heen dus eerst nog even een paar uur slapen.. zo tegen een uurtje
of 14:00 waren we wakker en gedoucht en al en hebben we eerst even
ge-ontbeten.. ja dit hadden we nog niet gedaan namelijk nou na het brunchje
werden we ook al opgehaald en ik mocht voorin de pick up truuk... ja een
luxereus plekje dus.. thuis ben ik gewend in dikke wagens te rijden en hier
moetik het doen als bagage op een verotte pick up en busjes.. maar good
that's the risk als je hier heen gaat.. maar goed na 45 minuten wijden
kwamen we aan bij de tijgertemopel waar ik eerst even een donatie van
minimaal 100 bath moest doen en ook een soort van verklaring tekenene dat ik
zelf verantwoordelijk ben voor in case ik bijvoorbeeld wordt opgegeten door
een tijger.. nou toen dat tempeltje in ja het leek meer op een
kinderboerderij want er liepen daar
pauwen,kippen,geietn,paarden,antilopen,koeien,varkens en van alles en nog
wat rond.. na een stukje lopen lagen er drie tijgers en daar kon je mee op
de foto .. nou aangezien ik niet bang ben voor tijgers heb ik de tijgers
daar even flink lopen knuffelen en begon er zelfs eentje mijn kop af te
likken.. ja da's weer wat anders dan een klein katje.. nou natuurlijk even
een paar foto's genomen en later weer verder.. de andere toersiten schenen
wat banger te zijn want die stonden er nogal schijterig bij..nou even later
gingen we naar een paar kooien en hier zaten de slagje gevaarlijke tijgers
in.. ja ze halen namelijk hier de tijgers die door mensen zijn gekocht als
status van macht enzo. hierheen.. en hier kunnen ze dan de rest van hun
leven blijven.. ja de tijgers in de kooi waren nog een beetje te link om los
te laten lopen omdat ze anders meteen alle andere dieren die er los
rondlopen opeten.. en dan wordt hetb zo'n zootje.. nou na hier even een
kijkje te hebben genomen zijn we naar een grote kuil gegaan waar een monnik
stond met twee grote tijgers ja hier mocht je ook mee op de foto dus dat
maar even gedaan.. ik mocht de tijgers daar niet knuffelen zij de monik
dusdan maar alleen een handje op de rug.. nou na de grote tijgers kwamen we
bij een paar apen aan waar je ook mee op de foto kon.. ja ik weet het al
weer.... hahaha twee apen op de foto..!!! nou even later nog een antiloop
wat bl;aderen gevoerd alleen pakte ik een blaadje wat een beetje verot was
en hier zaten allemaal grote rode mieren op die me even later begonnen te
bijten.. ja zo overleef je het zwemmen met witte ( mensen ) haaien.. slangen
om je nek en het knuffelen met tijgers en wordt je effe lekker gebeten door
rode mieren.. maar goed heb het overleefd en na nog een pauw te hebben
gefotografeerd die zijn veren nogal omhoog had zijn we weer terug gegaan
naar het hotel waar we bij terugkomst meteen even zijn gaan internetten. na
een uurtjeinternetten zijn we maar eens wat gaan eten en na lang zoeken
kwamen we bij een steakhouse uit waar ik even een 450 gr. t-bone steak naar
binnen heb gewerkt a 3 euro perstuk.. nou na het dineetje even voor een
thaise masage gegaan alleen werden we hier gemaseerd door een stel
kinderen.. ja het meisje dat claudia maseerde was geloof ik nog maar 12
jaar..het meisje wat mij maseerde was iets van 16 jaar.. maar goed ze deden
hun werk goed.. evenlater kwam de moeder van de beide zusjes ebn die nam het
over van de jongste omdat die op bed moest omdat ze de volgende dag naar
school moest.. na nog een bakkie thee zijn wij ook maarweer terug gegaannaar
het hotel waar we nog wat zouden drinken maar alles was al dicht dus zijn we
maar meteen op bed gegaan.. ja we hadden al een dagtochtje geboekt voor de
volgende dag naar the bridge of river kwai en naar een of de andere
waterval.. nou dus zijn we maar zo tegen een uurtje of 23:00 op bed gedoken
om de volgende morgten om 07:00 geklop op de deur te horen ja een teken dat
weons nest uit moesten komen waar ik ook maar meteen gehoor aan heb
gegeven.. even douchen en m'n kleertjes voor de dag bij elkaar zoeken en
daarna hup samen met claudia even wezen ontbijten wat erg lekker was.. zo
was het even later ook al 08:00 en kwam het busje ons ophalen voor de dag
tour...eerst werden we naar een olifantenfarm gebracht waar we een meisje
moesten droppen die een dag ging olifantenrijden ofzo.. ja wij mochten ook
even de auto uit en zo ben ik nog even op de foto gegaan met een olifantje
van 86 jaar oud.. twee van duie grote slagtanden had ie voor z'n bek hangen.
nou even mee op de foto en daarna de bus weer in ja op naar de watervallen..
tsja wat ze toch hebben met elke keer vallen te maken voor dat water.. maar
goed watervallen betekend vaak bergen en aangezien ik daar een pesthekel aan
heb was ik zo niet-blij als 3 anderen die niet blij waren.. maar goed
eenmaal aangekomen hebben we de eerste twee stappen.. ja er waren namelijk 7
verdiepingen.. stappen zoals ze dat daar noemden.. nou de eerste twee deden
we met onze gids en dit viel allemaal mee ja hij liet ons onderweg nog wat
dingen zien van het ERAWAN national park.. zo had ie spugende zaden.. ja dit
zijn zaden die dicht zitten en als je ze in warm water houdt dan knallen ze
open.. dat was even schrikken maar wel fun.. nou eenmaal bij de tweede stap
aangekomen mochten we alleen verder... ja we moesten eerst wel even een
deposit betalen voor een fles water die we bij ons hadden.. die moet je
namelijk kunnen laten zien als je weer terugkomt.. zodat ze weten dat je hem
niet ergens neer hebt gekwakt in de natuur nou dit even gedaan en toen als
een speer naar boven ja ik denk dan heb ik dat maar gedaan.. nou er waren
geen anderen die me bij konden houden dus kwam ik een halof uur later met
het zweed dik op de kop boven op de berg aan.. ja hier was de 7e waterval
nou die heb ik meteen even getest wat heerlijk en lekker koel was. er zaten
alleen wel vissen die steeds aan je zaten te bijten maar goed wat wil je
ook.. zo'n lekker lichaam...hihihi... na een half uurtje zwemmen kwam
claudia aankakken en hebben we nog even een stukje samen gezwommen... daarna
naar de 6e stap adfgedaald.. ja op blote voeten want had geen zin bij elke
waterval waar uik in wou zwemmen weer mijn schoenen aan en uit te moeten
doen.. nou bij de 6e stap ook even gezwommen in de waterval en zo ook bij de
5e ,4e ,3e en 1e... ja wewaren nu ook al weer een paar uur verder en ik werd
een beetje gek van dat gekriebel.. elke keer als ik in het water lag kwamen
die vissen weer aan me zitten te knagen.. en dat kriebelde bij tijden
nogal.. maar goed we moesten om 13:30 weer bendenzijn voor de lunch dus ben
ik nadat ik had kunnen aantonen dat ik mijn fles niet ergens had gedumpt
maar netjes mee terug had genomen kreeg ik mijn geld terug en ben ik nog
steeds op blote voeten naar beneden gegaan ja even later op een
asfaltweggetje nou hier kon ik ineens erg hard lopen want dit was nogal heet
onder mijn blote voeten met die kokende zon erop.. ja en dan dat zwarte
asfalt te branden.. maar goed eenmaal beneden hebben claudia en ik eerst
even wat gedronken en even later was het lunch time en hebben we gebakken
noodles gehad wat weer erg lekker was.. ja doe officieel niet echt aan lunch
maar goed het zat er bij in dus maar gedaan .. nou even later gingen we het
busje weer in en kwamen we even later bij een soort van apenheul langs .. ja
hier zaten honderden apen
langs de weg nou weer een paar foto's.. ja ik heb geen foto's gemaakt voor
je het weet ben je je fototoestel kwijt.nou na nog een stukjerijden kwamen
we bij een bergje aan waar de spoorlijn de zogenaamde DEATH RAILWAY.. ja die
hebben ze in de 2e wereldoorlog aangelegd daar en daar zijn nogal veel
mensen bij omgekomen omdat ze ziek waren en moesten doorweken of omdat ze
verdronken of omdat ze werden aangevallen door tijgers en andere gekke
beesten.. ja vandaar dus de DEATH RAILWAY..nou hier was ook een grot bij
waren de japanners in hebben geschuild toen de .. ja wie ook anders gooit er
met bommen!!!! de amrikanen natuurlijk.. nou die hebben daar een zootje
bommen neergeflikkerd en toen dat gebeurde vluchten de japanners in een grot
en die grot daar hebben wij even een kijke genomen.. ja we mochten niet te
ver want verderop in de grot was allemaal CARBONITE of zoiets als je een
vuuraansteker had en met de vuuraansteker naar beneden ging dan brande hij
niet meer omdat onderop de grond geen lucht was maar dat zogenaamande
carbonite.. ja een maf gezicht een vuuraansteker waar vuur uit komt maar dan
pas een centimeter of 5 boven de vuuraansteker.. nou toen nog een stukje op
de dooie railweg gelopen en even later kwam de trein er al aan waar we twee
uurtjes in zouden.. dit hebben we gedaan en zo kwamen we na twee uur rijden
op de bridge of river kwai aan die ze weer hebben herbouwd ofzo.. want ik
meende dat dat ding is platgebombardeerd door de amerikanen.. nou nog even
een paar foto's gemaakt van die brug en daarna met het busje naar het hotel
terug waar we eerst even voor een lekkere voetenmasage zijn gegaan.. ja ik
had vanaf dat ik ben gaan zwemmen de rest van de dag op blote voeten gelopen
en dat zijn ze nog niet zo gewend en dat gaat dan zeer doen na een dagje op
die babyhuidvoetjes... nou een lekkere masage en daarna zouden we even naar
een atm machine voor claudia en ook zouden we even wat gaan eten.. maar
vergeet het maar na twee uur lopen hadden we nog geen degelijk restaurant
gevonden.. en eindelijk een atm... ja even later hebben we de hoop maar
opgegegeven en zijn we met een srommertaxi naar het restaurantje van de dag
ervoor gegaan en hebben hier weer elkker gegeten ik heb weer zo'n 450 gr.
t-bone steak gehad wat weer erg lekker was... nou daarna nog even wezen
internetten en toen terug naar het hotelwaar we ook maar meteen een
enkeltje naar bangkok hebben geboekt voor de volgende dag.. daarna zijn we
op bed gedoken en hebben een heerlijk nachtje geslapen om de volgende dag
weer wakker te worden ja en vandaag was ik bewust even een beetje vroeger
wakker want heerenveen had de afgelopen nacht tegen ajax gevoetbald en ik
was natuurlijk helemaal niet nieuwsgierig hoe ze hebben gespeeld.. nou
vandaar dat ik zo om een uurtje of 08:00 mijn bedje maar eens ben uitgegaan
en even heb gedoucht om vervolgens weer wat kleren aan te trekken en me zo
rap mogelijk te zien verplaatsen naar een internetcafe.. nou toe nu toe ging
dat alles oke alleen was het probleem dat het internetcafe pas om 09:00 open
ging dus snel naar een ander internetcafe alleen ging deze ook pas om een
uurtje of 09:00 dus ben ik eerst maar ergens gaan ontbijten een engels
ontbijtje.. allemachtig dat die engelsen dat smorgens eten zeg.. spek en
worst en gebakken tomaat en eieren en toast en koffie en fruit juice maar
goed een hele kluif om dat effe achterover te kiepen maar had wel een leuk
praatje met de eigenaar van de shop die volgens mij ook uit engeland komt..
nou goed even later ben ik maar eens even gaan kijken daar in dat
internetcafe en daar zag ik een kop staan... ook ajax onderuit bij
heerenveen.. nou dat zag er al goed uit dan hebben ze minstens
gelijkgespeeld... maar nee hoor heerenveen met 4-1 gewonnen nou mijn dag..
wat zeg ik.. week.. kon niet meer stuk na het horen van dit nieuws.. ja
hebben ze ook nog een eigen doelpunt gescoord maar goed dat kan beter als je
met 4-0 voorstaat dan als je gelijk staat... nou na nog even wat surfen zo
hier en daar ben ik maar eens terug gegaan naar het hotel waar claudia al
wakker was en wat zat te lezen..die is meteen ook even internet gaan checken
en ik ben me even gaan scheren en heb daarna mijn tas even ingepakt want we
zouden om 13:30 worden opgehaald om vervolgens naar bangkok te gaan... dus
hupa die hele zooi weer mijn backpack in en daarna was claudia ook al weer
terug.. ja zo zijn we maar gaan uitchecken uit de kamer want als je er na
12:00 nog in zit moet je namelijk een volle dagprijs betalen en dat zou
zonde geld zijn.,.. maar goed 12:00 is nog geen 13:30 dus moesten we nog
even wachten nou die wachttijd heb ik maar even gevruikt om weer even wat in
mijn dagboek te schrijven waar ik nu ongeveer op de helft van de pagina's
ben... ja dat boekwerk heeft 400 pagina's en ben nu op de helft dus moet ik
nog een heel stuk schrijven voor ik het vol wil hebben maar goed zo
staardigjes aan komt het boekje al aardig vol en hebben jullie straks ook
weer wat te lezen als ik terug ben voor de liefhebbers.. nou na een uurtje
pennen en nog wat drinken kwam het busje al aan.. nou ze hebben in nederland
een nummer van busje komt zo busje komt zo.. dat is waarschijnlijk dit busje
geweest want hier zat toch een gek achter het stuur.. eerst met het tas
achterin gooien riep ie al wat van UHHMM....OHHH...UHHH...AIII ja ik denk
wat lult die vent nu.. toen begon ie te rijden.. ja er zaten nog 9 anderen
in de bus.. en die vent maar uhh ahh ohh.. ja en af en toe trok ie eens raar
aan het stuur.. nou ik denk die deugt niet.. maar wat bleek nu hij had iets
van parkison en had de hele tijd spastische bewegingen waar ie zelf niks aan
kon doen.. ja allemaal wel mooi en aardig maar die zat dus wel achter het
stuur van de bus die ons levend in bangkok moest brengen.. dat hij een
rijbewijs heb is mij een raadsel want af en toe schokte de hele bus en
gingen we heen en weer omdat ie weer een aanval kreeg.. maar goed voor de
rest ging alles vrij goed tot op een gegeven moment.. ja wie me dat moment
heb gegeven weet ik niet meer maar ik weet wel dat ik diegene er niet
dankbaar om ben.. want dat gegeven moment had die chauf weer zo'n aanval en
schokte de bus wat raar en vreemd waardoor ik met mijn harses tegen het
plafond van de bus klapte en een kraak hoorde ja ik had een zonnebril op
mijn hoofd en die had het door dit akkefietje begeven nou dat was zonnebril
nummer 5 al!!!! ja eerst 1 uit china al naar de barrebiezen... daarna 1 uit
hong kong naar de filestijnen... nee de barebiezen en de fielestijnen zijn
geen vakantie rsorts ofzo maar dat betekend simpelweg gewoon dat ze kapot
zijn... ja toen twee uit bali.. allebeide ook al stuk.. omdat ze geknapt
waren in de tas.. en nu had ik nog 1 nieuwe die ik had gevonden op de bergen
tijdens de jungletocht..nou die heb dus nu ook het loodje begeven.,.. of hoe
zeggen ze dat.. maar goed al met al reed de bus vrolijk door en werden de
aanvallen steeds heftiger en lag iedereen in de bus in een deuk niet alleen
van het schokken van de bus maar ook van die kerel die zo maf deed.,.. nou
uiteindelijk in bangkok beland op ko san road. daar hebben we eerst even
onze volle fotorolletjes ter ontwikkeling gebracht en zijn daarna onze
backpacks eens even gaan stallen daarna even pinnen want dat kon 4 jaar
terug niet op het eiland waar ik nu zit.. ja nu staat het hier bol van de
pin apperaten maar goed.. nou toen maar eens even gaan kijken of we een luxe
bus naar krabi konden regelen.. dit kon niet op ko san raod maar moest op
het zuidelijke bussstation waar de bussen van 18:00-21:00 vertrokken... de
luxe bussen dan... nou dan eerst maar wat eten... dat hebben we gedaan in
hetzelfde restaurantje waar weer eerder ook al eens hadden gegeten dit was
weer erg lekker alleen duurde best lang.. claudia had wat troubles met haar
toetje dus ben ik eerst maar even de foto's gaan ophalen.. nou daar stond
slimme henkie met zijn briefje om de foto's op te halen.. in de verkeerde
shop... ja da's proberen te winkelen in de aldi met een kortingsbon van de
c1000 maar goed de beste mevrouw heeft me een winkel verder gestuurd.. ja
die klote winkels lijken ook allemaal zo op elkaar.. nou de foto's even
opgehaald en daarna terug naar claudia die ondertussen al had beataald en
ook al de boel had gepakt zodat we zo weg konden.. ja eerst nog even te
pissen en daarna rap onze tassen ophalen en vervolgens een taxi in alleen
was ik rap weer terug want die gast vroeg me toch een prijs.. allemachtig
hij dacht zeker dat ik de prijs vroeg om de hele taxicentrale op te kopen..
tsjeezes.. maar goed even later hadden we een betere chaufeur alleen wist
deze niet waar we heen moesten ja hij kon geen engels en aangezien ik geen
thais kan wordt het dan een beetje moeilijk,... maar met behulp van een
kaartje en plattegrond belanden we na een kwartiertje toch bij het juiste
busstation waar we meteen maar de luxte bus hebben geboekt ja ik wou niet
weer als een pizza calzone zitten opgevouwen in een bus.. dus een 24 zitter
bus.. dit betekend dat er maar 24 stoelen in de bus zitten die bus is wel
net zo groot als een bus waar ze normaal 48 stoelen inproppen alleen staan
er hier maar 2 en 1 op een rij dus 3 en staan er maar 8 achter elkaar dus
ook meteen een stuk meer beenruimte.. ja wel een beetje duurder maar goed nu
zaten we ook beter.. het enige probleem was dat de bus pas 20:00 weg zou en
het nu nog maar 18:40 was dus dat we ons nog even een uurtje moesten zoet
houden nou dat lukte wel aardig door even een markt over te gaan en later
even wat te drinken en even de foto's goed bekijken van de tijgers etc... ja
ik met mijn stenen-tijdperken cameraatje heb natuurlijk weer allemachtig
belabberde foto's en ga denk ik weer de prijs winnen van slechtste foto van
het jaar.. de foto's van claudia die er een weet-ik-wattes-lens op hebt
zitten waren allemaal wel 10 keer beter maar goed.. als je goed op de foto
kijkt kun je zien dat het een tijger is en niet de sporthal van de
oostzaanse korfbalclub de ,, bijenkorfjes'' nou goed ondertussen was het
tijd om eens naar die bus te gaan die met enige vertraging later al snel
kwam.. ja alles was echt perfect we kregen cola,chocola,melk en water en
verfrissingsdoekjes.. ja allemaal mooi en aardig maar ik eet geen chocola
meer sinds 1 januarie en drink ook geen cola meer sinds 1 januarie ..dus
daar had ik al weinig aan.. melk lust ik niet zo graag dus dat feest ging
ook niet door dus bleef er alleen water over maar goed.. nou we begonnen
meteen te rijden zonder bij elk tantstation te stoppen alleen hadden ze op
de twee tv's die in de bus hongen de thaise goede tijden slechte tijden
erop en dat was op zich niet zo erg alleen was het meer sneeuw dan beeld en
het kraakte toch.. ja echt geen kijken aan.. en wat nog erger was dat het
boven de walkman uit kwam dus daar had ik ook niet veel steun meer aan...
nou op een gegeven moment is claudia er maar heengegaan en heb gevraagd of
ie ook uit kon.. nou dat mocht tot mijn grote verbazing ook nog dus uit dat
ding en een beetje slapen wat aardig goed wou.. ja een beetje muziek in mijn
oren en even later was het ook al 12:00 middernacht en stopten we om wat te
eten.. ja hier stonden wel 100 bussen... geen kusbussen , beschuitbussen of
brievenbussen maar allemaal van die luxe coaches zoals ze dat hier noemen.
nou op deze parking dus even goed de bus in de gaten houden voordat ik
straks per ongeluk in de verkeerde bus spring en ik weet-niet-waaris
beland.. na een proefje te hebben gedaan bij de locale bbq specialist die
van alles en nog wat had zijn we weer verder gegaan ,.. ja dit was allemaal
van dat vreemde spul knakworstjes aan een stokje en weet ik wat er allemaal
nog meer aan een stokje was.. maar goed die rommel heb ik de bus weer
uitgeflikkerd en even later tuften we al weer vroolijk verder over de thaise
wegen heen.. ja de stoelen kon je zo plat leggen dat het net bedden waren en
ik heb dan ook best geslapen en werdt in de morgen weer wakker we waren nu
al weer bijna in krabi en de 12 uur zat er bijna op..ja zo kwamen we na nog
een beetje een parcours over een hobbelweg op krabi aan dit ligt aan de kust
van thailand en zit naast de zee.. uhhh ja da's meestal zo als je aan de
kust zit...maar goed hier werden we meteen de bus uit gezet en kwamen er ook
allemaal zogenaamde TOUTS.. dit zijn mensen die je iets proberen aan te
smeren ... nou hier zijn we mee in zee gegaan alleen dan niet de echte zee
maar de zogenaamde zee.. ja ook geen Wzee.. nou een ticket gekocht daar naar
phi phi islands a 5 euro per stuk en even later werden we ook al met een
minibusje naar de boat terminal gebracht die al een stuk gemoderniseerder is
dan 4 jaar terug.. toen moest je geloof ik door de drek en over wat plankjes
je bootje op zien te komen nu was er een modern complex met restaurants en
al... ja alleen was het nog te vroeg dus waren de restaurants allemaal nog
dicht maar goed.. even buiten het complex heb ik een soort van ontbijtje
gehad en wat te drinken en daarna zijn we maar eens richting de boot gegaan
die al klaar lag ondertussen.. nou daar aan boord gegaan en ben ik eerst
onderin even weer mijn dagboekje gaan bijwerken en ben daarna maar eens op
het zonnedek gaan kijken.. ja ondertussen was de boot al weer een tijdje aan
het varen en kwamen we dus steeds dichter bij bestemming.. nou na even een
beetje te zijn bijgebruind op het dek.. en claudia die een kreeft zou
imiteren.. zo rood was ze.. ja eenmaal op koh phi phi aangekomen kwamen er
weer allemaal van die TOUTS die ons accomedatie probeerden aan te smeren...
ja ik wist wel dat dat wel eens moeilijk en duur kon gaan worden om dat in
de loop der jaren er hier veel gebeurd is op toeristisch gebied.,.. maar
goed wie niet vraagt weet ook niks.. dus eerst maar eens even naar het
mooiste plekje alleen daar was het nogal prijzig dus waren we daar rap weg..
ja die TOUTS bleef maar om me heen hangen en op het laatst heb ik hem aan de
kant geschopt en heb gezegd dat ik het zelf wel zou uitzoeken.. nou na een
stuk of wat hoteltjes en bungalowparken kwamen we bij een die een aardig
aanbodje had alleen was het geen bungalow maar een kamer en was er geen
aircoi en geen warme douche en was het best wel lawaai-ig daar dus dat feest
is niet door gegaan na nog een bungalowpark die geen korting wou geven had
ik ook bijna mijn nocht opm daar met 38 graden met een zware tas op mijn rug
te moeten sjouwen nou zo kwamen we aan bij het andaman beach resort en hie
boden ze ons een bungalow aan vlakbij het strand met airconditioning, warme
douche, elke dag schone lakens en handoeken en ook gratis drinking water...
nou dit klonk niet zo raar alleen de prijs was 1700 bath per nacht wat 34
euro is.. maar als we 6 nachten bleven kon het voor 30 euro per dag... nou
we zijn eerst maar eens gaan kijken en iok heb voorgesteld om het geintje te
laten doorgaan bij 8400 bath.. da's iets van 28 euro per dag...nou dat kon
niet maar wel 8500 bath wat twee euro meer is over 6 dagen gedeeld dus
hebben we maar accoord gegeven en zo wel een dure 14 p.p. per nacht
maar wel een superdeluxe en mooie bungalow.. ja en die airco is zo gek nog
niet want je raamt hier bijna van het strand af zpo bloody heet is het
hier.. nou eenmaal ingecheckt en betaald ben ik eerst even gaan slapen want
dat kon ik wel gebruiken... claudia is even gaan zwemmen. na een paar
uurtjes slapen was claudia ook al weer terug en hebben we geruild.. ja toen
ben ik even gaan zwemmen en heb de zee even verkend daar.. tsja mooi helder
blauw water allemaal daar... als je de film THE BEACH hebt gezien dan weet
je waar ik nu uithang.. nou na een uurtje zwemmen en even naar de kant van
het water turen.. ja ik denk zie ik dat nu goed daar.. eerst dacht ik dat er
allemaal kokosnotenshops stonden op het strand maar na nog eens kijken lagen
er daar een stuk of wat voleybalsters te zonnen met de konijnen uit het
hok.. ja dit is nooit verkeerd om naar te kijken.. maar goed na een uurtje
,,zwemmen'' ben ik maar eens terug gegaan naar het bungalowtje en daar zat
claudia ook al .. na een douche zijn we het dorpje maar even ingegaan om
even te internetten en om even te eten en om even te kijken naar
duikscholen.. ja het eerste wat we vonden was een internetcafe dus hier
hebben we eerst maar even een uurtje ge-internet tot de verbinding het niet
meer deed toen maar betaald en afgetaaid en zo even met claudia op sneup
gegaan naar een duikschool nou daar zijn er hier 15 van geloof ik dus is dat
niet moeilijk zoeken.. dat is een speld zoeken in een berg spelden... nou zo
liepen we even later al aan tegen een plaats waar ze nederlandse
instructeurs hebben en daar even zitten lullen en zo maar besloten dat ik
mijn advanced curses ging doen.. ja dan mag je net even wat meer en leert
weer wat meer van het duiken zoals:
multi-level diving, wreck diving, night diving, navigation diving en deep
diving ja nou je kon er nog een extra duik bijdoen en dan was je voor het
hele gebeuren incl. de 6 duiken en materiaal en de lunches en drinken aan
boord 8500 kwijt dat is 170 euro... nou dat heb ik maar gedaan... claudia
had nog nooit eerder gedoken en die heeft zich ingeschreven voor de open
water diver.. ja dat dus even geregeld en ook meteen een boek meegekregen om
te lezen.. ja alleen hadden ze geen boek met nederlandse texten dus moest ik
het met een engels boek doen. nou na een uurtje lullen begonnen we honger te
krijgen.. ja claudia moest meteen een video gaan bekijken over het duiken
etc. en daarna zijn we rap eens even wat gaan zoeken om te eten en even
later liepen we al wat moois tegen het lijf.. nee ik liep niet tegen een
spiegel maar ik liep tegen een restaurantje aan waar ze een eat as much you
can bbq hadden.. ja voor 4 euro.. nou dat maar gedaan en een kwartier later
zaten we al aan de spare ribs kip, worst, pasta salades en andere
lekkernijen.. nou ik moest de volgende morgen meteen beginnen met mijn
duikerij dus wou niet al te laat op bed zo zijn we na het eten ook maar
meteen naar de bungalow terug gegaan... ja claudia heeft nog even gemaild
omdat ze wat ze had geschreven had opgeslagen op de computer en zodra er
weer verbinding was ze het dan kon versturen dus huppa even terug en de boel
versturen en daarna naar de bungalow.. ja daar ben ik meteen maar even 1
hoofdstuk gaan maken van het boek.. maar dat viel niet mee.. al die
ingewikkelde engelse namen daar weet ik geen klap van.. ja ken wel een
beetje engels maar ze moeten met niet van die te moeilijke woorden beginnen
nwant dan snap ik er geen hout meer van.. maar goed al met al het hoofdstuk
toch doorgekomen en daarna meteen proberen te slapen.. alleen wou dat niet
echt.. ja we hebben zo tot 3 uur in de nacht zitten lullen over een bepaald
onderwerp dat begint met een S en eindigt met een X en er zit nog ergens een
E tussenin.. ja ik kan wel verklappen dat het geen SOLEX is wat ik bedoel...
nou zo raakte ik dus pas een uurtje of 03:00 in slaap en moest ik er om
07:15 al weer af.. ja dat lukte me aardig omdat ik mijn horloge op piepen
had gezet.. claudia hoefde pas om 09:30... dus die had weer mazzel.. nou na
een douche en m'n spullen te hebben gepakt ben ik maar op weg gegaan naar de
duikschool.. onderweg nog even een lime juice gehaald en ook even een
broodje ham-kaas.. ja bij de duikschool aangekomen was het al aardig druk en
moest ik samen met een zweedse instructeur mee.... ja da's heel wat anders
dan een nederlandse maar goed de nederlandse intstructeur was wel aan boord
en in het geval ik iets niet zou snappen dan kon ik bij hem terecht... nou
er was nog een italiaan en een australisier en dan nog een engels meisje en
als klap op de vuurpijl een winares van de ,,
mooiste-zweedse-damesvoleybalster-van het jaar '' verkiezingen... ja genaamd
anna... nou die ging dus ook mee... die had ook een paar beste konijnen bij
zich...by the way.. maar daar ga ik het nu niet te veel over hebben want ik
probeer altijd een beetje een netjes verhaal op papier te krijgen...
nou na de weight belt.. ja da's een riem met allemaal lood eraan.. die moest
mee en daarna op naar de boot.. hier aanboord en meteen onze duikspullen
gaan instaleren dus je duikjasje aan de tank en de zuurstof regulater eraan
etc. nou toen dat allemaal klaar was waren we ook al bijna op plaats van
bestemming waar we een deep dive zouden gaan doen.. dit betekend een
metertje of 30 diep en daar moesten we dan een rekensommetje doen en je naam
achterstevoren schrijven op een bordje.. ja even later kwamen we op plaats
van bestemming en moesten we een body check doen... dit is niet zoals bij
ijshockey iemand zo hard rammen dat ie met het hele kakkie overboord ligt
maar betekend controleren of alles wel oke zit bij iedereen en of ie klaar
is voor het duiken.. ja en ik had weer de ,, pech '' pech dat ik de body
check moest doen bij die zweedse anna... ja helaas mag je alleen het
duikmateriaal controleren... nou dat zat allemaal wel goed bij haar... en zo
heb ze mij even later ook gecheckt en bij mij was ook alles oke.. o ja we
hadden beide vergeten de luchtkraan open te zetten.. ja lekker handig duiken
is dat.. nou nadat die aan stond was dus alles oke....ja toen het water in
nou dit ging allemaal prima alleen anna had wat te weinig gewicht aan lood
bij haar... ja die konijnen geven alleen maar drijf vermogen dus moest er
meer lood aan.. dat was zo gepiept met behulp van de instructeur.. ja even
later moesten we wachten om dat de australier zijn oren niet kon klaren..
dus de druk op zijn oren niet kon wegkrijgen nou daar zaten we maar te
wachten op de bodem.. ja ik heb even in gebarentaal de kaarten geschud en
uitgedeeld.. als geintje.. iedereen in een deuk daar op de bodem... ja even
later waren we zo ver en konden we naar beneden .. zo zaten we zo op een
diepte van 30 meter waar we wat testjes hebben gedaan... ja mijn buddy was
de italiaan en ik de zijne dus.. nou na wat rondkijken daar kwamen we nog
het een en ander aan vis tegen de broers en zussen van NEMO en ook nog een
zeeslang... ja als deze je bijten kun je nog 5 minuten om je heen kijken en
dan ben je zo dood als een dooie duiker die net 5 minuten nog om zich heen
heeft kunnen kijken... ja zeer giftig die slang.. hij wil namelijk niet dat
zijn prooi een heel eind weg zwemt nadat ie hem gebeten heeft daarom is zijn
gif zo sterk dat je binnen 5 minuten de pijp uit bent.. ja dit hoorde ik
later pas.. en ik was nog naar die slang toegezwommen ook.. en later kwam ie
achter de italiaan aan..!!!! ja moeie boel.. nu bijten ze je niet zo snel
omdat ze een hele kleine mond hebben en die giftanden erg ver achterin zijn
bek zitten dus kan ie alleen in je vinger,teen of neus bijten maar da's
genoeg om 6 houten planken te bestellen... nou na een tijdje rondneuzen
kwamen we weer boven en hebben we even gelunchd ja dat moet ook op z'n
tijd.. ik kreeg een andere lunch dan ik had besteld maar anna wou graag
ruilen dus heb ik mijn broodje voor de rijst van anna de zweedse geruild...
nou na een paar uur.. ja even wat lullen en nog een kleine uitleg over een
kompas kwamen we aan op maya bay waar de beach is gefilmt... hier moesten we
navigeren onder water.. ik samen met de italiaan en dit ging echt goed.. ja
op dat kompass kijken en dan een vierkantje maken.. nou we kwamen opdezlfde
plek uit waar we waren begonnen dus was het oke.. daarna een driehoek.. toen
moest ik het kompas bekijken en na 3 keer een bocht van 120 graden ja da's
weel erg warm ... nou toen kwamen we weer bij hetzelfde punt uit. ja daarna
zijn we nog even wat wezen sneupen op de bodem.. wat rondkijken naar vissen
etc. daarna weer naar boven waar ik later nog een heel verhaal had met een
andere nederlandse jongen die een curses beginnen deed.. ja alleen kon ie
zijn oren niet klaren en dus ook niet duiken.. ja er was ook nog de
nederlandse inbstructeur die een 100% ajax suporter was en niet zo blij was
met mijn shirtkeuze voor die dag.. maar goed even later kwamen we weer aan
in de haven van phi phi en hebben we even een video bekeken van de zoon van
jacques cousteau.,.. ja het was niet de zoon van maar zo zag ie er wel uit
en hij filmde de hele dag maar wat in het rond... nou die bekijken en daarna
de logboekjes invullen.. nou toien dat gepiept was ben ik maar vertrokken en
heb halverwege nog even een paar minuten aan het internetten geweest en
daarna naar de bungalow gegaan waar claudia al was... ja ik was best moe van
dat geduik en ben eerst maar even op bed gegaan.. na een paar uur slapen ben
ik even gaan douchen en daarna zijn we de dorp weer ingegaan om even wat te
eten.. dat slaagde aardig en zo kwamen we even later al in een thai
restaurantje aan ja...daar heb ik even een gebakken visje gehad.. nou ja
visje.. een haai wel te verstaan niet een hele haai maar een stukje ervan
samen met een salade en nog wat drinken
ja dit was best wel lekker al had ik wel gedacht dat er iets meer smaak aan
zou zitten.. nou na het eten ben ik linea recta naar de bungalow gegaan om
te slapen.. ja heb nog 1 hoofdstuk gemaakt uit het boek en daarna zou ik met
het tweede hoofdstuk beginnen maar hier snapte ik geen fluit van met al die
moeilijke engelse woorden dus ben ik maar gekapt... ja even later lag ik ook
al rap te pitten als een pitboel.. dat is zo'n slaaphond toch...???
nou ik geloof dat ik maar moet stoppen met schrijven en in een volgende
brief maar verder moet gaan want de brief is volgens mij al weer aardig lang
en de inkt van de computer raakt op..
nou ik hoop dat jullie eerst weer wat te lezen hebben en ik schrijf de rest
van mijn avonturen wel in de next brief.. ik zou zeggen een plezierege dag
en tot mails...
groeten van een zeer zonnig koh phi phi.. thailand.....
kus toe all tha ladies

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

radmer

Radmer C.P. Kuipers Dotterhof 13 8446BJ Heerenveen HOLLAND ( E.U.) tel.nr. 0031 (0)618050070 rasmoes@hotmail.com rasmoes@gmail.com www.rasmoes.nl

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 287
Totaal aantal bezoekers 311517

Voorgaande reizen:

17 Januari 1977 - 18 Oktober 2011

losse reisjes/tripjes Europa+Egypte

17 Oktober 2007 - 18 April 2008

Zuid-, Centraal en Noord Amerika en Carribean

04 Oktober 2005 - 12 April 2006

Zuid-Amerika Reis 1

01 December 2003 - 09 April 2004

Azie reis 2

16 November 1999 - 28 Augustus 2000

Afrika en Azie reis

Landen bezocht: