de MILENIUMDUIK - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van radmer kuipers - WaarBenJij.nu de MILENIUMDUIK - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van radmer kuipers - WaarBenJij.nu

de MILENIUMDUIK

Door: rasmoes

Blijf op de hoogte en volg radmer

04 Januari 2000 | Thailand, Bangkok

beste vrienden,vriendinnen,kenissie
,familie,colega's,reizigers en andere relaties .... Vanuit een gezellig bangkok ga ik jullie deze 11e brief schrijven en aangezien er de laatste paar dagen heel wat gebeurd is ga ik dan ook snel beginnen met schrijven wat het is namelijk zo dat ik geen tijd heb om mijn tijd te verspillen...en vers-pillen is geen medicijn ofzo..hoor nou daar gaat die dan: day 45 da's 30-december-vorig jaar, na jullie mijn carboleum uuuhh..jubileumbrief te hebben geschreven(nr 10)ben ik even een gebruikelijke orange-jus gaan halen bij mijn jamaicaanse vriend anthony..daarna eens even een filmpje gaan scoren ik had deze al eens gezien denk ik want hij kwam me zeer bekend voor het was the SIEGE..dus actie en avontuur..zat er dan wel alleen maar ja dat geeft niet..ik kwam er toch voor de film..dus ..toen de film afgelopen was om een uur of 5pm=17.00..ben ik weer naar de bar gegaan om een jus'je range daar zat ik en toen stonden er een paar mensen op het punt om weg te gaan ..nou ja stonden ze zaten maar zouden weg gaan en dit waren een man,vrouw en dochter..hoe die man en vrouw er precies uitzagen weet ik niet want daar had ik geen tijd voor want die dochter was daar te mooi voor en dan is het zonde om van je zuivere tijdkijk een beetje naar die oudjes te gaan zitten kijken..dit moeten jullie ouderen onder de lezers niet verkeerd opvaten maar ja .je bent wild en je jongt wat..uuhh jong en je wilt wat bedoel ik..maar in ieder geval die vrouw vroeg where are you from..? ik zei from the netherlands.. aha than i winn 100 bath ..zei ze ze had een weddenschap met haar man ik vroeg natuurlijk waar komen jullie vandaan..nou dat was daytona beach ,FLORIDA..wow zei ik daar wil ik altijd nog eens heen om te controleren of de vrouwen op het strand echt zo mooi zijn als in die films..nou zij ze dan kun je wel bij ons logeren..toen gingen ze weg en kwam die dochter terug en gaf haar adres...wow..ik stond echt perflex..na twee minuten gaf ze haar adres al..en al...nou na helemaal geperflexereerd liep ik terug naar m'n hutje en heb meteen een brief geschreven in het americaans aan haar..om te vertellen dat als ik dan mischien kom dat het dan beter is dat ik een 50% onbekende ben ipv een 100% onbekende en daarom deze brief schrijf..daarna werd het al weer snel donker dus dinertijd..eerst de was even wegbrengen en daarna dineren .nou dat was me niks die saus op de salade was zo zuur als een olietanker..dus die half opgegeten en toen GYROS dat was perfect..toen op naar de bar..ik kwam die twee vrienden van peter de fischerfriend weer tegen dus met hun mee naar tintin daar zaten we wat tot een nederlandse sarah 25 jr. uit amsterdam ons kwam vergezellen ze had namelijk contact met stephen uit zwitserland een van die twee de andere was zo dronken en stoned dat hij er als een mummie bij zat dus maar wat met z'n drieen praten en dat was een hele gezeligge tante ze was journaliste voor een paar bladen als uitgaans en filmverslagever..nou mooie baan of niet..nou toen het al 3.00 was ben ik op bed gegaan..en dus ook dag 46 in geslapen 31-12-99 om 10.00 al wakker dit keer..en meteen het strand opgehold en branden maar..factor 4 geeft veel plezier ...tenminste als je het er goed op smeert..waarschijnlijk was ik wat vergeten want een paar dagen later voelde ik het al aankomen..beetje verbrand ..onder mijn buik..uhh.nou ik loop al te ver vooruit dus ..in ieder geval na het zonnebaden en zwemmen ben ik maar weer eens voor de vearndering het dorp in gegaan had dat tenslotte vandaag ook nog niet gezien...daar even gelunchd en een jus'je gehaald en ook even een foto gemaakt van de barman en mij.. daarna naar de duikshop voor info over de mileniumduik..ik moest er om 23.30 zijn..ok is goed..dacht wel wat laat maar ja wie ben ik.. nou toen weer een filmpje gescoord bad boys 2 was wel leuk..en daarna een postzegeltje gehaald en die brief gepost..toen weer een orange jus..ja krijg je dorst van al die warmte en dat niks doen..nou ja niks doen ik heb me niet verveeld..had wat dingen te doen maar doe die wat verdeeld over de dag ..stel dat je oververmoeid raakt..op vakantie..nou weer naar m'n bungalowtje en daar de was opgehaald en toen onder de douche en mijn laatste dineetje halen van 1999 daarna ook maar een massage..ai..dat was niet een slimme zet ik was zoals ik zei een beetje verbrand en met dat maseren dan gaat het er ruig aan toen dus au au...maar ja na een gezichtsmasage erachteraan was ik weer de man..nog even een drankje halen en toen weer terug naar de bungalow daar de hele boel inpakken de rugzak enz..en op naar de duikshop om een uur of 23.00...daar was ik om 23.15 maar geen kop te bekennen dus naar de pier en daar lag de boot al met de trossen los..ik was een beetje pissig want 23.30...en nu wouden ze al bijna weg om 23.15..dus als ik niet wat vroeger was gekomen...??oei dan had die duikshop wel op kunnen duiken..want mijn milenium verpesten oei...maar ja gelukkig was ik net genoeg te betijd..dus de spullen aan en op maya bay waar die film is gemaakt van ja daar gaat die weer Leonardo di caprio.. daar het water in..met zaklantaarn met z'n vieren een masterdiver die duikinstructeur en een meisje en ik..ik zou met de duikinstructeur maar het meisje was zo coveus..uhh nerveus dat die met die instructeur wou..dus ik met die japanner..we waren om 23.54 nog bovenb water dus ik zei..gaan we deze mileniumovergang of wachten we tot 2100..? dus snel onderwater en daar op 16 meter beneden de zeespiegel 2000 ingegaan tussen de vissen..geen geknal geen champagne en oliebollen.. wel zoute haring maar ik kon ze niet te pakken krijgen.. na zo'n 50 minuten kwamen we weer boven en uitkleden,drogen,aankleden en met een longtale. da's een soort bootje..naar het strand daar was een megafeest..maar ja superdonker,,een muziekinstalatie waar je je niks van horen kon veel te licht..ja niet licht want het was ook nog es superdonker maar die muziekinstalatie had geen genoeg volume..dus na 5 minuten had ik het wel bekeken en wou weer naar phi phi..dus ...ai..ik schrik nu even want een look-alike-broer van vader abraham komt hier achter me staan...zal hem even vragen waar hij de mosterd altijd koopt...nou ik wou dus weg en vroeg zo'n bootje ..zecht die eikel 1500 bath!!!!!!!!!!!! allemachtig..ik zei ik wil die boot niet kopen ik hoef alleen maar naar phi phi da's 14 minuten..da's de zelfde tijd waar jullie normaal 50 bath voor vragen..nou ik wat verder zoeken maar 1200 is al niet veel beter..dus ik werd al wat meer zoekerig en zei tegen zo'n thai..ik wil zo goedkoop mogelijk en snel mogelijk hier weg..ok zei hij follow me..toen kon ik in een joekel van een speedboat voor 150 bath...2 X 140 PK yamaha lag erachter wow...dus in 3 a 4 minuten was ik er..toen in de apache bar een blue-hawaiian beach cocktail gehaald om toch een beetje te toasten op 2000 deze achter de kiezen(bacardi,gin,blue curacau,orangje juice en pinaple juice)en toen naar bed..de wekker om 8.15 gezet..en dag 47 in ..1-1-00 om 8.15 werd ik wakker van die wekker..oke ik dacht ik heb alles al klaar dus nog even een kwartiertje liggen...ja je raad het al.. om een uur of 10.00 werd ik weer wakker schit de 9.00 boot gemist..nou ja pech hoor..dus douchen de laatste rotzooi inpakken en m'n 2 kussenslopen,korte broek en telescoophengel achtergelaten want ik was overbeladen..toen naar een travelshop..daar info halen over een bus naar bangkok..na veel gezodemieter en 550 BATH had ik een bus naar bangkok..toen even mijn medicijn halen een cashuwnut-chocolat gebakje en een koffie en toen zo langzamerhand maar es die boot op..eenmaal van wal begonnen ze wat zenuwachtig heen en weer te varen want er zaten 9 man te veel op en dit kon 9X10.000 bath boete opleveren dus moetsen we midden op zee overstappen..stoote ik m'n kop ook nog es zo hard dat die boot een halve meter uit het lood ging...auww g..v..en de rest....nou het zouden ook weer geen duitsers wezen...ik zat daar mooi en twee mensen een man en vrouw waren aan het ruzie maken...du laufst alziet hinten die junge jungen an..und ich bestehe nicht merh was ist los...nou na een half uurtje de duitse gute slechte zeiten gutez zeiten gevolgd te hebben maar eens even een sinasje er in gekipt..en zo langzamerhand waren we ook al in krabi aangekomen daar de bus in en rijden maar..ja dat viel tegen de chaufeur was denk ik familie van theo knoop want overal werd gestopt voor dit en dat ..zat er ook nog een engelse man achter me te vloeken in het engels omdat die zich zo ergerde..nou ja rijden met die handel of niet..in de bus ook nog een nederlands meisje ontmoet..en een engelse jongen..na 14 uur was ik in bangkok..daar met z'n drien een toektoek taxibrommer naar khosan road de guesthousse straat.daar een driepersoons kamer geboekt ..die jongen is mathew uit engelnd dus en dat meisje is marcelle uit soest 25 jr. beide....oei...bijna vergeten ondertussen is het ook al weer zo'n 7 uurtjes dag 48..nou ik ben even internet gan checken kon weer es wat goedkoper..bedankt voor alle mailtjes trouwens..ga zo door.... daarna even wat op ticketjacht voor bangkok cape town...was al 350 goedkoper dan op phi phi..dus 850,- gulden voor een enkeltje..daarna weer terug naar het guesthouse J&Joe's guesthousse...daar een middagdutje en om een uur of 16.00 wakker en even gebeld naar m'n ouders even internet checken want was een verzendprobleempje toen ook nog een late lunch en daarna met mathew wat rondlopen en een paar monikshuizen ingeweest daarna naar het hotel en mijn foto's naar de ontwikkelaar gebracht..ik zou ze eerst naar de ontwikkelingslanden sturen maar ja heb het toch maar hier gedaan..toen met z'n drieen dineren daarna naar de bar even zitten en een ijsje eten en toen was het ook al weer 00:30 dus op bed en naar dag 49 3-2000 al om 9.00 wakker douchen ontbijdje en coffee even mijn gekochte bangkokplattegrond doorsneupen en zag daar een straat met allemaal travelagensies,airline offices en ambasades silom Rd. nou na een tijdje wachten kwamen de andere twee ook even een lemonjuice drinken pasfoto's maken en toen de visumaanvraag en paspoort inleveren en daarna zouden we mathew en ik want marcella moest wat anders doen bankzaken ofzo..we zouden naar die silam rd maar het was een holiday dus was alles dicht zij de toektoek chaufeur hij zei een rondrit met wat bezienswaardigheden 20B per uur...dus oke want dat is amazing goedkoop..eerst naar een monnikshuis daar leven dus allemaal oranje supporters in het geheim ...ja dat wisten jullie niet maar ze dragen zelfs oranje gewaden..nou daar wat mee praten..en wat info zelfs ook nog een foto gemaakt..er leven 200.000 van die mosks in thailand..ik heb nog gevraagd als het een soort van legerdienst was maar dan voor monniken dus een moniksplicht net zoals wij altijd een dienstplicht hadden maar nee alles was uit vrijwillige wil.. ja t'is waar je van houdt..geen vrouw,geen drank geen fessten en na 12.00 in de middag niks meer eten tot savonds nu deed ik dit laaste ook welo eens ...nou ja daarna na een of andere wholesale-factory kijken..daar wou een man ons een smoking aansmeren maar ik zei meteen he man listen..i'm bricklayer what the hell i must with an smoking..nou ja hij legde wat uit en zo en na 20 minuten wij weer verder..toen naar de volgende suitmakers..er zat dus een python onder het gras want als wij naar binnen gingen en 15 minuten intresant deden dan kreeg hij een bon voor een volle tank benzine bandaar dat het zo goedkoop was..nou ja wij de volgende in daar ik erg intresant doen want ik wou mischien wel een smoking bestellen in heerenveen blauwe kleur met een heerenveen logo voorop en achterop s.c.heerenveen..ik was echt serieus want het kon al voor 130,- maar hij had het zeker door dat we voor zo'n cooupon kwamen dus zij wanna order or not..?? ja ik zei mischien nou ja mislukt en toen geen coupon,...nou we moesten weer een zaak in ik zei als het nu lukt of niet daarna gaan we verder oke amigo..? ja was oke maar wij de zaak in dat liep na 5 minuten al mis maar met toch weer goed acteerwerk weer aan het praten ik wou mischien een ring kopen voor m'n vriendin maar omdat ik deze nog niet had was het wat moeilijk ivm met de maten..dus na lang discuseren toch maar niet..wel 24 minuten dus een coupen..nou goed acteerwerk of niet..wij verder naar kingspalace..een gigantisch groot gebied met koninklijke dingen..en die koning die is populair zeg..tsjee overal echt overal foto's van hem inmens groot en allemaal met bloemen omringd enzo..die gast is echt populair..daar kan een bijv..michael jacksen niet tegen op..maar ja we hadden korte broek aan en slippers en mochten zo niet dat palijs in..dus toen maar een boottrip geregeld met z'n tweeen was reuze intresant..daarna werden we afgezet letterlijk en figuurlijk want toen we de boot verlieten op een superkrakeminkige steiger moesten we een boatlandingfee betalen van 20 bath..is een soort van 10 secondenligplaats geld...rekening.. nou ja toen kwamen we weer bij zo'n WAT en ja watwat...???? een wat is niet zo'n ding die je bij de trekplijster koopt ook niet waar lampen mee worden aangegeven en ook niet wat de boxen hebben maar het is een soort van moinksbudhahuis..dit was wat pho... ja ik word hier zo langzamerhand helemaal gek want alles is hier zo'n beetje genaamd zoals wat,kho.pho.san.dha.tho dus alles klinkt hetzelfde maar ja dit was een intresant ding er lag een slapende budah van 46 meter lang en 6 meter hoog..wow....en allemaal van goud wel bladgoud maar toch..gigantisch groot ik heb er ook wat foto's van gemaakt met mij erbij..daarna wouden we weer naar ons straatje kosan Rd. maar ja weer zo'n toktok en dit keer 1 shop oke,...weer naar zo'n suitemaker en daar een hele show doen en dit duurde wel 30 minuten omdat mathew er aan zat te denken om er echt een te kopen..nou we zouden morgen terug komen met mijn vrouw om te kijken of zij de kleur wel goedkeurde..DUS NIET..de man een coupon en wij voor 10 B p.p naar ons straatje..daar heb ik meteen de foto's opgehaald daarna wat drinken en toen na opfrissen zijn we gaan dineren daarna voetbal gekeken maar ik zag een beauty van een ik dacht zelf een india'se schone...ja nu ik zo mooi bruin ben wil ik geen blauwtje lopen..maar ja ik zei i take the risk..dus ik er heen alleen en vragen of ik aan haar tafel mocht komen zitten,..toen eerst 3 minuten niks gezegd en wat om me heen gekeken ja anders valt het teveel op..daarna voorzichtig vragen waar kom je vandaan..ja hoor INDIA..aha da's intreasant ik ga daar mischien naar toe..nou bingo dus een heel verhaal zij was 27 en had een eigen zaak in natuurgeneesmiddelen en reizde over de hele wereld was ook al in nederland geweest ..ze heeft me wat uitgelegd over india en ik heb haar ook nog vragen gesteld zoals...are you married,are you alone here..ja dan valt het niet zo op weet je...nou nadat ze haar e-amail had gegeven en een uur later is ze weggegaan omdat ze haar tas had laten liggen..jaja..dus ik ook weg zit ik daar aan de overkant weer bij mat..ging ze aan dezelfde tafel zitten..shit..natuurlijk een verkeerde zet..mischien dacht ze dat ik even naar de wc was en zo weer terug kwam..of mischien dacht ze wel wat anders dus ik er snel heen sluipen en weer naar haar toe..aha you got your bag back..yes ..maar ja toen stond ik daar wat en wist niks meer te zeggen en voor ik rood word heb ik maar snel gezegd ik ga er van tussen..dus pleite toen weer naar mathew arsenal-tegenstander 1-1 toen zag ik twee meiden van phi phi dus daar heen..tsjee..heb ik dat volgens mij komer er nu twee transformatervrouw?mannen naast me zitten..hij/zij ruikt wel lekker maar da's ook alles..nou ja zo beleef je ook nog es wat..ik ga niet te veel kijken want dan valt het zo op.. maar die twee koh pee pee meiden hadden hun duikcurses bij dezelfde instructeur gedaan twee dagen later dan ik vandaar dat ik ze herkende daar een heel gesprek mee ze waren engels maar waren lerares in japan en verder nog wat gebla bla..en toen ben ik om 01.00 op bedje gegaan tsjee zitten hier op m'n scherm te kijken..allemachtig en nu gaat er een haar pieper ook nog af..zal wel iemand een soort van pizza besteld hebben alleen dan ipv een pizza een straviet nou ja snel verder dag 50 vandaag..4 januarie 2000 om 09.15 klop klop op de deur het was een bekende van die twee anderen een soort van aggasi look-alike..gezellige gast dat wel..nou even een ontbijdje en toen met z'n drien naar silom rd de staat met al de travelagensies enz. marcella moest iets halen in het ziekenhuis dus die ging niet mee wij daar met een bus heen voor 3,5 b PP da's niks daar eenmaal waren we echt in het centrum superdruk met auto's en grote gebouwen..na een stuk of wat bezoeken aan travel en airline agensies ben ik zelf niet veel zijzer geworden de raarste airlines zijn we binnen gelopen:guerdena,ethiopian-airlines,thai-airways,china-airways,nippon,bangladesch..deze wat spotgoedkoop en mathew heeft er een vlucht van bangkok naar londen geboekt een enkeltje voor 550,= da's echt niks... anderen wouden 1000,- voorhetzlfde hebben..nou ik kan nu voor 350,- van hongkong naar bangkok als ik wil nou ondertussen hebben we ook nog even een bigmacmenu gehaald en toen weer terug ja ik zei hee daar is bus 15 dus jump in..wij erin en alles kwam zo onbekend voor..dus de bus uit..en vragen waar zijn we..tsjee ik een winkel in en om het adres vragen...wisten ze hun eigen adres niet eens..en dat moet laserdiscs verkopen..o o o waar moet dat heen..nou toen zagen we twee studentes 15 jr. ofzo dus die vragen die zijden dat we ong 20km ervanaf zaten..schit dus de bus in de verkeerde richting ingedoken.. nou ja,..toen na drie andere bussen en 3 uur rijden waren we er eindelijk om ongeveer 19.15 dus snel naar marcella..daar zat ik mee an tafel en toen kwam er een man hij keek zo vreemd dus ik dacht oh da's de ober dus one lemon juice please..shit was het een regisuer..hij zocht 20 mensen westerse blanken dus voor een filmset.. dus oke zei ik i'm in..marcella gaat morgenvroeg al weg en wij morgennacht dus kan dat nog net voor ons drien..mathew,wayne(aggasi.loo-alike)en ik.. we krijgen 800B is 48,= eten en drinken en vervoer dus oke.. alleen moeten we morgen om 05.00 paraat zijn tot ong. 16.00..uhhh maar ja word straks wel filmster...daarna zijn we even naar de italiaan geweest en nu zit ik hier te tikken... ik heb dan ook al weer bijna lamme vingers omdat er heel wat te vertellen viel..mischien deze keer niet zo veel humor in het verhaal maar dat komt omdat ik te veel moet nadenken om alles te kunnen rememberen..ja na zo'n luilakenperiode gebeurd er nu echt wat..dus ... nou wie weet wat er allemaal weer gaat gebeuren morgen op de filmset..en daarna...het is trouwens een filmscene waar we in een groot feest moeten spelen..met 100 thaien en 20 blanken..ik vraag wel om een kopie van de film want wie weet komt er een glimp in voor van mijn goddeloze lichaam...uhhh..ja er was iemand vandaag die dacht dat ik david beckham was..nu weet ik niet hoe hij er uit ziet..maar de meeste voetballers zijn wel oke... nou ik hoop dat jullie alle vingers nog hebben na oud en nieuw want het zou zonde zijn als jullie me niet terug kunnen schrijven enzo.. dit was het wel weer ik kap.. love ya all... groeten radmer

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

radmer

Radmer C.P. Kuipers Dotterhof 13 8446BJ Heerenveen HOLLAND ( E.U.) tel.nr. 0031 (0)618050070 rasmoes@hotmail.com rasmoes@gmail.com www.rasmoes.nl

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 176
Totaal aantal bezoekers 311741

Voorgaande reizen:

17 Januari 1977 - 18 Oktober 2011

losse reisjes/tripjes Europa+Egypte

17 Oktober 2007 - 18 April 2008

Zuid-, Centraal en Noord Amerika en Carribean

04 Oktober 2005 - 12 April 2006

Zuid-Amerika Reis 1

01 December 2003 - 09 April 2004

Azie reis 2

16 November 1999 - 28 Augustus 2000

Afrika en Azie reis

Landen bezocht: