rustig in HANOI - Reisverslag uit Kowloon, Hong Kong van radmer kuipers - WaarBenJij.nu rustig in HANOI - Reisverslag uit Kowloon, Hong Kong van radmer kuipers - WaarBenJij.nu

rustig in HANOI

Door: rasmoes

Blijf op de hoogte en volg radmer

11 Februari 2000 | Hong Kong, Kowloon

beste mensen die dit lezen,
na al weer mooi wat kilometers en een paar dagen verder dan de laatste brief ben ik nu in hong kong beland en heb hier met pijn en moeite een internetcafe gevonden een of andere india'se man stuurde me naar block E tenminste dat verstond ik maar als een engelstalige E zegt dan bedoeld die A dus ik maar zoeken en zoeken en nu heb ik het dan eindelijk gevonden..nou ik zal maar niet al te lang gaan ouwehoeren want het is niet echt goedkoop hier te internetten namelijk 40 Hk$ per uur...dat is ongeveer 12,- per uur..uhh...nou ik zal dan nu maar gauw de radiatorverf uit de kast halen oke daar gaat ie..ik wa gebleven nadat ik uit het internetcafe in Hanoi werd gekikt op dag 81 en kan dus nu met dag 82 van mijn reis beginnen en dat is op 5-2-2000..
na een hele nacht van feesten er rondlopen ben ik om een uur of weet ik niet meer naar bed gegaan..ja weer alleen...maar wie weet..komt er nog eens een tijd dat dat veranderd..uhh..vanavond..al want we hebben een kamer met een een en twee persoonsbed dus de kans dat ik met z'n tweeen in een bed stap is ongeveer 66,666%...oke ik heb geen tijd om mijn tijd te verspelen dus ga ik snel verder met wat er nog meer gebeurde...o'ja toen ik smorgens wakker werd ben ik eerst maar eens gaan kijken of ik nog steeds compleet was en toen ik daar toch op het toilet was heb ik ook meteen maar een plasje gepleegd..daarna even douchen..koud...aankleden en als de sodemieters maken dat ik uit dat ranzige hotel weg kon komen om een andere tent te zoeken dit lukte al vrij snel en nu hadden mathew en ik een mooie twee persoonskamer met eigen badkamer met warm water,...toen wat rondlopen want er was geen reet te doen met die niuewjaarsgedoe is bijna alles dicht..nou na wat rondlopen kwam ik een fietstaxi tegen en die heb ik verteld dat ik wel wat wou zien van hanoi en toen ben ik dus met hem een uur of twee aan het rondrijden geweest en heb van alles gezien halverwege moets ik alleen heel erg nodig pissen dus hup stoppen een restaurant in en uit fatsoen maar wat drinken bestellen..ja vreemd eigenljk wil je wat kwijt en ga je nog meer bestellen...nou na wat gigantisch grote hotels,meren en andere gebouwen bekeken te hebben vanuit mijn rijdende tandartsstoel ben ik weer terug gekeerd betalen en toen terug naar het ..o..Holy shit...ik zit net op mijn spiekbriefje te lezen en kom tot ontdekking dat deze fietstaxi trip niet vandaag was maar morgen dus ga ik nu snel verder met wat er echt gebeurde..dat rondlopen klopte wel alleen ben ik voor een ticket gaan zoeken naar china daarna zijn we weer wat gaan voetballen met z'n kruising tussen een veer en een badmintondingetje..toen verzamelen met de hele groep en toen naar Sega world..een amusementshal met allemaal computerspelletjes daar heb ik een haasje geschoten en deze aan een klein vitamees meisje gegeven
die was er meer blij mee dan ik want ik heb er toch niks aan als m'n rugzak nu leeg was ja dan was het anders maar dat is al een draaglast van heb ik jou daar..dus weg met die zooi..na van allerlei spelletjes zijn we afgetaaid en naar een Fast food restaurant gegaan..nou allemachtig ik bestelde eerst een baileys en een orange jus en een egg salad ..die orange jus hadden ze al niet dus toen maar eeb lemon juice en toen wachten...o'ja de menukaart kwam nog een keer dus ook maar een mixfried rice bestellen ..na twee UUR wachten kreeg ik m'n eiersalade en daarna nog wat wachten en toen kwam m'n mixfriedrice...PFff ik kookte zowat van woede..een simpel gerechtje als dat hoeft toch niet twee uur te duren...?nou gelukkig smaakte het goed en was het niet al te duur dus kon ik m'n woede nog net bedwingen ..nou ja je moet ook maar denken het hoort er allemaal bij,..toen ik m'n eten op had ben ik snel afgetaaid naar het hotel en daarna heb ik even het internet gecheckt en met m'n computervriendin wendy aan het babelen geweest via de mail..ook heb ik brief 19 geschreven en werd zoals jullie weten vanwege de tijdsoverschrijding uit het internetcafe verwijderd..toen weer terug naar het Fast food restaurant daar kwam ik een nederlander tegen die ik ook in shinoukville had ontmoet dat was in cambodja dus even een praatje maar ik had mijn hoofd niet bij de les want er werd toevallig ook de miss universe verkiezing uitgezonden..
wow..ja dat is veel intresanter natuurlijk...nou toen is die nederlander afgetaaid en ben ik naar de tweede verdieping gegaan want daar zat de rest van de groep nog te drinken..dus daar de miss verkiezingen even uitgekeken en toen met de hele groep naar buiten ..o'jee er viel een glas kapot per ongeluk en toen kwam de restaurantchef en die wou even 40.000 Dong hebben voor dat glas..nou dat was natuurlijk belachelijk dus ik met die man in discussie en toen begon hij in het duits te spreken nou dat verklaarde natuurlijk alles..ja hij zij dat hij die glazen uit duitsland moest importeren nou wij lagen in een deuk..kom nou zij ik.jullie maken hier alles na...NIKE..SONY...ROLEX...CALVIN KLEIN..en dan niet een lullig glaasje kunnen namaken...?..ja aber ich muss...NIcht zu mussen..als er een glas kapot gaat dan gebeurd dat niet met opzet en wij hebben hier note bene voor een paar miljoen aan dong opgegeten en gedronken..maar de jongen die het per ongeluk had laten vallen had al betaald en dus maar weg..op de terugweg nog een baguette gegeten en toen naar bed en dag
83 in dat was 6-2-2000 om 09.00 wakker snel een douche en hup internet checken want heerenveen had tegen az gespeeld en gelukkig weer eens gewonnen met 3-0...toen kon ik welgesteld een ontbijdje gaan genieten en daarna mijn foto's eens gaan uitzoeken en beschrijven daarna nog een kleine bespreking met mathew over hoe,wat en waar in china en daarna ben ik gaan rondlopen net zoals gisteren eerste kwam ik toevallig een gebakswinkeltje tegen..nou dat sla ik niet over natuurlijk dus een bakkie koffie en een gebakje de koffie was lekker dus nog maar eentje dat tweede gebakje heb ik maar niet genomen want ik wil absoluut niet groter terugkomen dan dat ik al was dus na een lekker warm bakie ben ik weer het koude Hanoi in gegaan want het was stervenskoud..brr..en toen heb ik die fietstaxi gepakt en me rond de stad laten fietsen zoals ik al verteld heb in de vorige dag nou toen ik terugkwam heb ik nog wat rondgehangen en toen hebben we besloten om maar eens wat luxer te gaan eten omdat het de laatse avond was met z'n allen de rest van de groep zou namelijk naar halong bay..dus moesten we in styl afscheid nemen nou na wat rondlopen in de stad zijn we naar het bewuzte restaurant gegaan Al Fresco..daar de financien regelen want iedereen had bij elkaar wel wat geleend..ik gelukkig niet ik kon mooi ontvangen een paar honderd duizen hier en een paar honderd duizend daar..dus dat was ook weer geregeld..we zaten al maar toen we menukaart zagen schrokken we erg..allemachtig wat een prijzen..en ik had toevallig ook nog verekte honger..nou ik ga ook niet bezuinigen dus hup een fles water een of ander maf voorgerecht en een kipding als hoofdgerecht..maar nog steeds honger toen ook nog maar een spare rib besteld..alleen deze was van een oliefant volgens mij.dus lekker smikellen...het toetje was de rekening van 277.000 dong da's 20 US$.
pff..daar kun je normaal 15 keer van eten...maar ja het had heerlijk gesmaakt dus what te hack..toen met z'n allen naar de bar van het fastfood restaurant want daar was het bier goedkoper..ik ben even m'n mail gaan checken want er waren een paar belangerijke wedstrijden gespeeld ajax,psv,feynoord..helaas allemaal gewonnen dus niet goed voor heerenveen..toen weer naar de bar terug en met z'n allen zijn we naar ons hotel gelopen en hebben al half afscheid genomen..toen snel op bed en dag 84 in om 06.00 al wakker om echt afscheid te nemen de hele club was vertrokken en toen zijn wij weer op bed gegaan..wayne,mathew en ik...om 11.00 waren we wakker en zijn na een vlugge douche snel naar de bank gegaan omdat wayne out of money was..
daarna gelijk door naar het treinstation maar de bewuste vrouw van de toeristentickets was er niet..dus maar weer teruglopen naar het sinhcafe maar deze was te duur dus weer naar het station terug en daar de tickets geboekt hard seats 6 uur lang..voor 5 us $..dat viel mee..
op de terugweg ben ik bij een kapster naar binnen gestapt en heb me laten scheren want dit was wel weer eens nodig..later heeft mathew zich nog laten knippen en daarna zouden we een kruispunt oversteken en iets keek niet goed uit wij of die fietser maar tsjak hij knalde over m'n tenen heen..nou het deed niet zeer gelukkig dus dat viel mee..
o'j ergens tussen deze echt waar gebeurde verhalen in heb ik mijn schoenen ook nog laten poetsen dus die blinken weer als m'n bovenbuurman z'n ballen..(kerst) toen we terugkwamen hebben we het hotel ook maar betaald en zijn we uit eten gegaan de laatste dong er doorheen jagen om het zo maar te zeggen een lekkere pizza..en een flesje water daarna nog even een snelle internetcheck en toen de foto's ophalen die ik had ingeleverd ook de kopies waren klaar meteen die hele zooi maar beschreven van wat waar was en wat waneer was en toen op bed want de volgende dag moesten we er vroeg af
tsja het is nu bijna 19.00 uur en ik heb om 19.00 een afspraak dus moet ik helaas stoppen..
ik schrijf zo snel mogelijk de rest van het verhaal ..nou ja de rest van de dagen oke..?
ik kap er mee en jullie horen snel van mij..
groetjes van Radmer..

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

radmer

Radmer C.P. Kuipers Dotterhof 13 8446BJ Heerenveen HOLLAND ( E.U.) tel.nr. 0031 (0)618050070 rasmoes@hotmail.com rasmoes@gmail.com www.rasmoes.nl

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 127
Totaal aantal bezoekers 311773

Voorgaande reizen:

17 Januari 1977 - 18 Oktober 2011

losse reisjes/tripjes Europa+Egypte

17 Oktober 2007 - 18 April 2008

Zuid-, Centraal en Noord Amerika en Carribean

04 Oktober 2005 - 12 April 2006

Zuid-Amerika Reis 1

01 December 2003 - 09 April 2004

Azie reis 2

16 November 1999 - 28 Augustus 2000

Afrika en Azie reis

Landen bezocht: