TEMPELTJE hier TEMPELTJE daar - Reisverslag uit Kunming, China van radmer kuipers - WaarBenJij.nu TEMPELTJE hier TEMPELTJE daar - Reisverslag uit Kunming, China van radmer kuipers - WaarBenJij.nu

TEMPELTJE hier TEMPELTJE daar

Door: rasmoes

Blijf op de hoogte en volg radmer

06 Maart 2000 | China, Kunming

hallo beste familie,kennis,vrienden,colega's,bazen en andere relatie's

ja jullie hebben het verslag van gisteren nog niet eens uitgelezen en dan is hier nu al weer het volgende verslag.nou dit komt omdat ik de komende dagen erg druk bezet ben en weinig kans zie om te internetten en ook omdat ik nog 41 minuten over heb op mijn holiday inn card nou dus dit betekend dat het nooit een lange brief kan worden..ik ben vandaag ook nog eens in een supergoed humeur want heerenveen heeft met 3-0 van feynoord gewonnen ja ik zit hier nog net levend achter want er blijken ook nog twee kale feynoorders om me heen te zitten..maar gelukkig valt het mee..nou verder is er weinig extra te vermelden..ja ik ben me aan het prepareren voor een bustochtje van 30 UUR!!!!...wel een slaapbus dit is een bus met allemaal bedden erin dus dat is wel weer oke..nou ik zal nu snel de radiatorverf uit de kast halen voor ik alles een beetje dubbel ga vertellen..nou ik was gebleven bij dag 109 deze had ik voledig verteld dus kan ik nu gaan beginnen bij dag 110 deze begon voor mij om 09.30..nou ja hij begon al om 00:00 maar voor dat ik m'n ogen voledig open had was het 09.30
na een snelle douche en vlug aankleden heb ik wayne en mathew wakker gemaakt want dan konden we nog even snel een ontbijdje gaan halen dit was tot 10.00 gratis dus vlug naar het restaurant en daar een ontbijdje genieten dit keer extra opgelet met dat ei..ja ik ben ook nog vergeten te vertellen dat toen we de fietsen huurden dat ik toen met mijn net nieuw aangetrokken broek in de kettingkast kwam dus deze was meteen smerig nou ja pech hoor..als ik nu over straat loop dan trek ik wel wat gekke gezichten en dan kijken de mensen naar je gezicht en dan zien ze die vetvlek niet..ja wie niet dom is moet wel slim zijn..nou na dit ontbijd ben ik eerst maar eens even gaan scheren want ik begon al aardig op m'n vader te lijken ..nu heb ik hier geen bezwaar tegen alleen vinden de meeste vrouwen een mooi glad gezicht wat aantrekkelijker en vooral chinezen want deze hebben zelden een baard of snor..na het scheren ben ik de tas gaan inpakken en ook meteen m'n was gaan ophalen en deze ook meteen ingepakt toen zijn we gaan uitchecken en hebben onze bagage afgegeven bij de LEFT LULUGAGE afdeling..nou ja zoiets m'n engels is niet 100 % dus mij excuses..toen ben ik alleen op pad gegaan want ik wou brief 27 gaan schrijven..maar het internet systeem was shut down..dus snel naar buiten en hier kon ik nog net op tijd WMW tegenhouden en met hun in de taxi naar een of andere tempel met budha's en zo..dit is welk niet mijn favoriete bezigheid maar ja als het niet is om mezlef te vermaken dan doe ik het wel voor de statestieken..dus hup snel die tempel in en wat rondkijken er waren allemaal beelden waar je over heen moest wrijven en daarna met de hand over je lichaam strelen en dit werkt dan genezend...zeght men..dit even gedaan en toen naar een theeplein..ja denk je dat je in een tempel bent verkopen ze daar bier en alles en druk dat het daar was..wij werden een of andere toren ingeluisd en betyaalden hier 1,75 voor een bakkie thee..nou ja pech hoor het was in ieder geval wel High thea...hierna hebben we onze ontdekkingstocht door de tempels voort gezet en er was een groot gebouw waar een of andere monik een concert gaf..dus ook maar even kijken en toen kwamen we nog een ouwe man tegen die van alles vertelde over de geschiedenis ja hij was in 1940 engelse leraar nou hier even mee praten en toen zijn we naar buiten gegaan en hebben een bowl met noodles gegeten met een of ander brood direct hierna zijn we wat boodschappen gaan doen voor in de trein wat fruit en koffie en noodles enz. toen met een taxi terug naar het hotel en hier de bagage opgehaald en ingeladen en meteen verder gereden naar het station waar we meteen in de trein konden dus daar eerst wat noodles eten en fruit en maar wat liggen en wat niksen..ja hoe die tijd toch altijd zo snel voorbij kan gaan in een trein dat weet ik ook niet want je doed eigenlijk niks..en eet alleen maar wat slaapt wat luisterd wat muziek..ja voor ik op reis ging zei ik..ik hoef geen muziek mee ik kan wel zonder..maar ik ben er nu achter gekomen dat dit niet kan..
ook nog wat kaarten en hierna op bedje gegaan ..in de nacht werd ik wakker en heb ik nog wat met een mooie chinese dame gebaren-taal-gecomuniceerd..toen maar weer op bed en dus ook de volgende dag in..welke 5-3-2000 was en ook dag 111..nou de hele dag maar weer wat niksen ,fruit eten en koffie drinken ook nog een bakkie rijst gehad en wat muziek geluisterd en nog even wat research gedaan over laos dit viel tegen ..ik dacht van kunming naar laos is een eitje..ja vergeet het maar dat is minstens 34 uur om in laos te komen..nou om 16.30 ariveerden we in Kunming en hebben eerst maar even wat cake gegeten hierna met een taxi naar het hotel daar wat m'n dagboekje bijschrijven en toen met z'n vieren er op uit..ik ben alleen achergebleven in het holiday inn en heb hier gisteren 2 uur ge-internet en mijn brief 27 kunnen schrijven..hierna om 20.00 ben ik terug gegaan naar het hotel waar niemand van de andere 3 was dus heb ik eerst maar even een douche genomen en ben om 21.00 maar eens even wat eten gaan halen een fried rice en een aardappelsalade welke niet te kanen was ..toen ik het restaurant verliet zag ik WMW en peter en deze kwamen net terug..ja we zouden hond en rat eten maar dit is er niet van gekomen..toen terug naar het hotel en gelijk hierna met de taxi naar de universiteit ..daar waren helaas geen goede uitgaansgelegenheden dus na een tijdje rondlopen zijn we weer terug gegaan en kwamen weer bij het holiday inn hotel hier zijn we gaan internetten en heb ik even de uitsalgen gecheckt..hierna ben ik alleen op stap gegaan en ontdekte een trendy club..dus maar terug en de rest halen WMW toen de club in..welke supermooi was en dan de dames die er rond liepen..wow...ja het is ongeveer een chinese baja beach club..alleen dan niet zo schaars gekleed maar mooie vrouwen dat er waren..ja het enige probleem was dat we niet met ze konden comuniceren..ze vroegen de obers om ons te vragen of we chinees konden..maar helaas..dat konden we niet..dus bleef het wat bij danesen..ja ik was de enige die danste WMW zaten maar wat aan de bar
maar even lekker dansen si niet verkeerd vind ik..om een uur of 2 zijn we terug gegaan..en meteen het bed in gedoken
toen dag 112 vandaag 6 maart 2000..om 10.20 wakker..meteen aangekledehn en naar de laos consulaat hier voor 90 piek een 15 daags visum aangevraagd welke we vandaag kunnen oppikken..toen even wat geld gewisseld en direct een busreis geboekt welke 30 uur gaat duren...wel goedkoop 35 piek...na dit te hebben gedaan konden we nog net voor uitchecktijd even een douche nemen en hierna meteen de tas inpakken en vlak voor 12.00 uit de kamer..de bagage afgeven en toen ben ik met wayne en mathew wat gaan eten in een of ander noodlerestaurant..nou daarna ben ik hier heen gekomen om mijn internetcard leeg te maken ik heb nu nog precies 12 minuten dus dat kan mooi..ja helaas heb ik geen tijd om mijn mailtjes te beantwoorden maar zo gauw als er weer een gelegenheid komt dan beantwoord ik ze uitgebreid..
nou dat was het wel weer...
vriendelijke groeten en doe voorzichtig..
groeten Radmer..

ps:het e-mail adres van fam. v/d kamp is onjuist denk ik want ik krijg steeds de mails terug..met een of andere error..dus ik hoop dat fam.v/d kamp even contact opneemt en dan moeten we het op een andere manier zien te fiksen..

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

radmer

Radmer C.P. Kuipers Dotterhof 13 8446BJ Heerenveen HOLLAND ( E.U.) tel.nr. 0031 (0)618050070 rasmoes@hotmail.com rasmoes@gmail.com www.rasmoes.nl

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 147
Totaal aantal bezoekers 311769

Voorgaande reizen:

17 Januari 1977 - 18 Oktober 2011

losse reisjes/tripjes Europa+Egypte

17 Oktober 2007 - 18 April 2008

Zuid-, Centraal en Noord Amerika en Carribean

04 Oktober 2005 - 12 April 2006

Zuid-Amerika Reis 1

01 December 2003 - 09 April 2004

Azie reis 2

16 November 1999 - 28 Augustus 2000

Afrika en Azie reis

Landen bezocht: