karie-okie en vissegraat - Reisverslag uit Weihai, China van radmer kuipers - WaarBenJij.nu karie-okie en vissegraat - Reisverslag uit Weihai, China van radmer kuipers - WaarBenJij.nu

karie-okie en vissegraat

Door: rasmoes

Blijf op de hoogte en volg radmer

07 December 2003 | China, Weihai

beste dit-lezenden,
hier mijn op-de-hoogte-hou-briefje nummer 4 alweer.
ben nog steeds in weihai maar ga vanavond per trein naar beijing om
vandaaruit verder te reizen.
eens even kijken waar ik gebleven was met mijn vorig verhaaltje... uhh o'ja
ik zat volgens mij op vrijdagmorgen ergens te internetten in een vaag
internetcafeetje.. ik was op dat moment even alleen want hessel en yang li
waren al op de zaak .. ik ben na het internetten maar eens even op de
looptour gegaan en zo kom je langs allerleizaakjes langs.. het kloterige is
dat als je denkt dat het bijv. een hoerentent is aan de letters te zien dat
het dan een gordijnenwinkel blijkt te zijn...
en andersom gebeurd het ook wel eens.. maar goed na een uurtje gesjouw.. ik
voelde bij tijden net een filmster omdat ze je zo aankijken of ik wat van ze
aan heb.. maar dat zou immers toch veel te krap zitten. maar goed op een
gegeven moment kreeg ik honger.. ja ik weet niet wie me dat moment gaf maar
ik kreeg in ieder geval wel erge honger en heb maar besloten om het eerste
de beste cafe binnen te lopen waar ik wat te kanen kon krijgen dus zo stapte ik een restaurantje in..yang li had voor mij een paar vertalingen opgeschreven zodat ik wat
makkelijker kon bestellen..
hup dus ik mijn boekje erbij en het woord: fried noodles aanwijzen. je
krijgt altijd direct een pot thee waar je oook maar komt dus was dat al
geregeld.. en ik heb er ook maar een biertje bij besteld.. die biertjes hier
in china zijn trouwens niet al te duur. een biertje..zijn trouwens flinke
potten.. 640 ml kost hier maar 2,5 yuan en dat is 25 eurocent!!
nou na een tijdje het plafond te inspecteren en wat rond te kijken kreeg ik
mijn bordje fried noodles.. om het maar op z'n fries te zeggen.. mien board
spagetti... dit was me een flinke bak vol...
maar goed had ook best honger dus na een tijdje goochelen met die stokjes
was dat bordje weer leeg.. even afreken.. ik schrok er van wat ik moest
betalen... 6 yuan voor 640 ml bier en een gigantisch bord spagetti.. nou
da's een koopje.
zo nu moest ik naar de zaak van hessel.. dus met een taxi en weer een
briefje met een of andere chinese text erop en rijden met die bak.. na een
tijdje ben ik in slaap gevallen en werd wakker gemaakt toen we er waren dus
even 4.5 euro afgerekend en de zaak bij hessel in.. daar wat zitten lullen
met jan en alleman en met de kaart van china wat routes uit zitten
stippelen.. ja ik zou van weihai naar urumqi dat is 65 uur per trein en
daarna naar kashgar da's nog eens 23 uur en dan zit ik bijna in kazachstan
helemaal aan de oostkant van china.. daarna verder naar lasha dat is bij de
mount everest en daarna naar cengdu-shanghai-hong kong-vietnam.. dus mooi
geregeld en toen heeft yang li vast een ticket geregeld naar ji'nan.. een
plaatsje 10 uur per trein van weihai waar ik nu zit.
na een tijdje was het al weer bijna 18.00 en heb ik na nog even met jack te
hebben geluld over jorritsma bouw ben ik met hessel yang li en nog een meid
per busje van de zaak naar huis gegaan.
daar aangekomen zijn we direct doorgegaan naar een koreaans restaurant dat was me wat..
daar hebben ze stoelen zonder poten...tsja ken je toch net zo goed op de
grond gaan zitten.. daar aangeschoven aan een tafel werd er van alles op
tafel gezet. als je het mij vraagd is het gewoon de container die geleegd is
gesorteerd en van alles wat op een bordje zo zaten er kleine visjes bij met
de ogen er nog in en wat bladeren van een zoeteaardappelboom... ja wat ze er
al niet bijdeden.
er kwam ook een soort van gourmetstel op tafel en hier werden een soort van
speklappen op gebalkken en met een schaar in stukken geknipt want met die
stokjes snijd het zo moeilijk.. nou ik moet zeggen dat het best een lekker
kostje was er zat ook nog een of andere vis bij en die smaakte ook
heerlijk.. ondertussen nog wat koreaanse berenburg en wat bier erbij
gedronken en een afwaswater-kleurige thee... na een uurtje of anderhalf zat
ik ook best vol en heb hessel afgerekend dit was 12,8 euro voor 4
personen.
toen zijn we maar eens naar huis gegaan en is dat meisje met een taxi naar
huis gegaan want ze moest voor 22.00 thuis KOMEN... ja dat komen had wel
anders geregeld kunnen worden....uhmm... nou ondertussen waren wij in
hessel z'n huis geariveerd en ben ik nog even snel het internet gaan checken.. er
was niet al te veel nieuws en ik had geen zin om een lange brief te
schrijven dus ben ik snel weer afgetaaid en gauw gaan slapen toen ik thuis
was.. nou ik weet niet wat er is gebeurd.. maar ik werd de volgende dag pas
om een uur of 13.00 wakker!!! ik had die avond wel gelezen dat het niet
mogelijk was om van kashgar naar lasha te rijden.. ja er rijden daar geen
bussen dus moet je achter op een vrachtwagen mee... toch niet portena hoop
ik.... nou hier sterft ongeveer de helft van de toeristen van de kou of van
de onmgelukken.. in mozambique heb ik ook al eens achter op zo'n vrachtwagen
gezetenn... tsjonge deze slingerde zo erg en was straalbezopen.. kon zo een
chaufie van portena geweest zijn...grapje stef... nou dus kon dit feest niet
doorgaan om daar helamaal langs te gaan dus heb ik mijn plannen maar weer
omgegooid en ga nu naar xi'amen om mijn neef tjerk te bezoeken di zit daar
op een universiteit.. ja wat ie daar moet.. ik zat liever in een
universiteit.. nee hij is daar met zijn vriendin aan het kustenaren.. bij
hun ga ik een kijkje nemen... maar goed het was ondertussen 13.00 en ik heb
me even gedoucht en ben daarna met hessel en yang li naar de haven gegaan..
daar was het me toch koud.. tsjonge het vroor zo'n 5 graden schat ik.. ja
da's niet zo schuin.. als je weet dat 90 graden recht omhoog is..... bij de
haven hebben we wat foto's gemaakt van ons.. ik heb er maar even een chinees
bord op laten zetten voor dat jullie straks denken dat die foto in harlingen
genomen is.. nou het was echt hurde nippel weer dus zijn we snel verder
gegaan en hebben een bak koffie gedronken bij spr coffee een soort van luxe
coffeehuis waar een bakie 2,8 euro kost.. tsja kun je meer dan 7 liter bier voor kopen!!!!!!
maar goed t'is niet anders nou..( is niet wijd ) toen na een tijdje lullen
zijn we maar eens verder gegaan per taxi.. en ik had hessel en yang li
beloofd om ze mee uit eten te nemen dus zo zijn we bij een seafood
restaurant beland.. hier stonden allemaal bakken met vreemde vissen en
kreeften. garnalen schelpen etc etc. ik weet niet hoe die dingen smaken dus
heb ik yang li maar wat uit laten zoeken ondertussen hebben hessel en ik een
chinese berenburg besteld en een biertje.. toen kwam het eten eerst een bord
met schelpen..mossels zeg maar dit was heerlijk.. daarna een bord met
garnalen van ong. 15 cm lang.. ja dit was geen sucses want je kon die
beesten zo moeilijk pellen... maar goed even later kwam er een als je het
mij vraagd GRAADVIS.. hier zat bijna helamaal geen vlees aan... hessel en ik
hebben de stokjes erbij neergegooid want dit was geen kloten waard.. alleen
maar graad en rommel.. het was eeen dikke zooi op tafel en ik heb betaald
19,20 euro en we zijn snel afgetaaid naar een ander restaurant daar hebben
we heerlijk kip gegeten en nog een biertje gedronken voor 3,10.. heerlijk
was dit.. gebakken pinda's met kip..
ja in nederland zit je wel eens met de gebakken peren... maar ik zit liever
met de gebakken pinda's
nou hier ben ik nog even met een chinese oma, moeder een dochtertje op de
foto gekomen... dat het een dochtertje was kon ik zijn aan uh... je weet wel
dat apperaat waar later haar boven gaat groeien.. ja die kleintjes hebben
hier namellijk broeken aan zonder kruis en kontstuk.,.. dat bespaart
luiers.. heel erg handig.. mischien wat voor op de wallen hoeven ze zich
niet steeds uit te kleden.. volgens mij lopen ze zo wel snel een
blaasontstekking op.. maar da's beter dan een ontsteking voor een bom... nou
toen zijn we weer naar huis gegaan en daar heb ik me geprepareed om naar de
disco te gaan.. we zouden naar de red tomato bar en daarna naar de banana bar!!!!!!
ja lekker gezond met al dat fruit.
eenmaal bij de banana bar aangekomen bleek dit een disco te zijn en had
iedereen z'n kleren nog aan... ja dat viel even tegen.. maar goed daar wat
zitten en toen zach ik jack L. met een chinees meisje daar zitten.. dat
meisje taaide direct af toen ze ons zag dus toen zijn wij maar even bij jack
gaan zitten.. hij was niet zo lekker en taaide even later ook af en nu
blijkt dat ie spoorloos verdwenen is.. hij is niet thuis en nergens te
bereiken..???? beetje vreemd.. straks is ie de pijip in... uhh de pijip
uit.. nou we hebben daar gezeten en eerst was er een of ander maf spelletje
waar ze 4 mannen op een stoel zetten en 4 vrouwen erachter zetten.. toen ze
te horen kregen dat ze een tongzoencompettitie moesten doen taaiden de
meesten af.. uiteindelijk waren er in die disco 3 stelletjes die er aan mee
wouden doen.. en zo werd er zo'n 5 minuten achtereen getongzoend en kreeg
dieggene met het meeste aplaus de prijs,.. een grote teddybeer.. even later
werd er een groot bord tevoorschijn gehaald en kon je voor 100-170 yen een
vakje openen en hier kon eventueel 800 yuan in zitten. een maf spelletje
waar ik maar niet aan mee gedaan heb..
even later hadden we ons nocht en zijn we naar de red tomato bar gegaan..
een soort van karaoke bar.. hier zat bijna geen kop.. dus durfde ik hetr wel
aan om even te karaoken.. en zo heb ik eerst het nummer van stevie w.
gezongen i just call to say i love you..
ik heb stiekum mijn ogen wel open gedaan anders kon ik de text niet lezen..
ja stevie himself doet het met zijn ogen dicht.... hebben jullie de tuin van
stevie w. wel eens gezien trouwens......?????
Nee.......?????? HIJZELF OOK NIET!
maar goed ik kreeg een staande ovulatie.. of hoe heet dat als ze aplaus geven....
en even later stond er een chinees te zingen zo dronken als een
zuid-japanse-kijkbuis aap..
die zong zo vals dat de apperatuur het bijna begaf.. maar goed toch maar
even aplaudiseren.. zo heb ik later nog een nummer gezongen samen met hessel
alleen hessel zijn microfoon deed het niet.. dit was het nummer: YELLOW
SUBMARINE... ( speciaal voor lysbeth,mirella en fransie b. )
toen heeft yang li nog een nummer gezongen en heb ik daarna nog een chinees nummer gezongen.
ja nu kon ik even echt uit mijn dak gaan zoals ik ook wel eens deed via de
intercom om zogenaamd met onze chinese kok martin veenie te comuniceren in
het chinees..
waarschijnlijk heb ik gezongen... hoofd-klerekast-knie en lantaarnpaal
(hoofd schouder kniee en teen ) even later heb ik nog de bonkevaart
aangevraagd maar deze hadden ze helaas niet.... jammer anneke douma...
nou toen met een taxi naar huis en daarv nog even wat zitten te kletsen en
zo ben ik maar eens op bed gekropen.. had geen trappetje nodig want het bed
is niet zo hoog... ja ook nog even mijn kleren in de wasmachine gegooid...
vanmorgen wakker geworden even gekletst en met yang li naar het station om
mijn ticket te veranderen naar beijing ja daar ga ik vanavond heen...
helaas kon ik susan niet meer bereiken want haar tel. nr deed het niet
meer... dus die vind ik niet meer.. ja ik weet dat ze een klein pukkeltje
onder haar venus heuvel heeft.. maar om nu alle chineze vrouwen uit te
kleden om te kijken of zei het is... dat moet vandaag maar even niet..
mischien morgen.. of dat ik binnenkort even een paar letterlijk en
figuurlijke steekproeven neem.
uhhmm zo kan ie wel weer dhr. kuipers.....
nou vanmorgen dus weer wakker geworden en even gedoucht wat kleren aan.. ooo
shit dat hed ik net verteld..... ja was dus op het station en ben daarna met
yang li naar een coffe cafe gegaan waar ik nu zit te tikken heb al twee
capuchino's achter de kiezen en nu staat er een broodje bacon koud te
worden.. ook heb ik een andere ontdekking gedaan wat zeer veel geld bespaart
met de taxi's... het zit namelijk zo een taxi kost 5 yuan voorijkosten en
dan is de eerste 2 km bij in daarna kost het 1,20 yuan per km. na 8 km is
het 1,80 dus als je 8 km rijd ben je 5 + 6 maal 1.2 kwijt dat is 12.2.. als
je daarna verder rijdt ben je 1.80 kwijt per km dus stel je rijd 16 km dat
is dus 12,2 voor de eerste 8 en daarna 8 maal 1,8 = 14.4 yuan.. nu stop ik
dus elke 8 km betaal ik en stap ik weer in dit scheelt me 2.2 yuan per 8
km.. dus 22 eurocent!!!!.. ja wat een ontdekking he.. je moet op de
klleintjes letten.. als je twee keer per dag zo'n rit doet bespaar je 44
cent per dag dat is 13,20 per maand dat beteknd dus 132 yuan daar kun je
weer 52,80 biertjes van 640 ml voor halen!!!!!!!!!
nou zo is het wel weer genoeg.. ik gaat stoppen.. hoorde trouwens dat ado
den haag met 2-0 verloren heb van heerenveen... dat is erg mooi... nu
vanmiddag nog even winnen van NAC ( nat achter clitoris ) of is het wat anders..???
doegie en tot snel ziens... dikke tut voor de females
groeten uit een happy china...
ja moet nu stoppen ze kijken hier nogal nouw... op de tijd...
see ya

ps:: mail welkom

en kan rienk zwaga mij even een mail sturen of het nog wat wordt in
shanghai...???
k'ga naar xi'amen naar changqing en dan met een boot wat een week duurd
naar
shanghai...
groetjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

radmer

Radmer C.P. Kuipers Dotterhof 13 8446BJ Heerenveen HOLLAND ( E.U.) tel.nr. 0031 (0)618050070 rasmoes@hotmail.com rasmoes@gmail.com www.rasmoes.nl

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 295
Totaal aantal bezoekers 311326

Voorgaande reizen:

17 Januari 1977 - 18 Oktober 2011

losse reisjes/tripjes Europa+Egypte

17 Oktober 2007 - 18 April 2008

Zuid-, Centraal en Noord Amerika en Carribean

04 Oktober 2005 - 12 April 2006

Zuid-Amerika Reis 1

01 December 2003 - 09 April 2004

Azie reis 2

16 November 1999 - 28 Augustus 2000

Afrika en Azie reis

Landen bezocht: