Cocaine en mooie cha cha - Reisverslag uit Chongqing, China van radmer kuipers - WaarBenJij.nu Cocaine en mooie cha cha - Reisverslag uit Chongqing, China van radmer kuipers - WaarBenJij.nu

Cocaine en mooie cha cha

Door: rasmoes

Blijf op de hoogte en volg radmer

17 December 2003 | China, Chongqing

Dag beste verweggiestanners,
Even een briefje uit elders ...ben harm en boudewijn hier nog niet tegen
gekomen maar ik kan het ook zo slecht zien als de harm-undercover chinees
knippert.. ja die ogen zitten immers al bijna dicht en dan zie je het wat
moeilijker .. over zien gesproken ik denk de hele morgen en middag al dat
het mistig is maar dat komt van de drank van gisteren ja was zo dronken als
een chineze aap en heb weer van alles mee gemaakt.. over gemaakt gesproken
heb geloof ik de deur van de disco er per ongeluk uit geslagen...tsja ging
wat mis.. verder nog half aan het vechten geweest met een chinees ..gedanst
gezopen en verdwaald maar verder is alles goed laten we maar in die begin
beginne.. tsja even nadenken of voordenken nee terugdenken waar ik was toen
ik mijn vorige brief schreef..
ja natuurlijk voor een computer.. ja voor want als je er achter zit is het
zo lastig met al die draden.. nu is deze computer wel plat.. het beeldscherm
dan hoe heet dat zo'n lsd scherm geloof ik..over lsd gesproken zit ik
gisteren in die disco vragen ze of ik even een rondje wil meesnuiven met de coke!!!
naa... vandaag effe niet heb ik gezegd
maar goed ik was dus na het internetten de vorige keer verdwaald hier in
chongqing ja mijn orientatie is niet meer wat het was zo ben ik laatst ook
laatste geworden in een orienteringsrit maar dat was natuurlijk niet mijn
schuld.. had drie vrouwen bij me in de auto die alles fout deden.. grapje
hoor lys,clara en hedwich.. maar goed ik wist dat ik bij een soort van toren
moest zijn alleen was ik daar ook maar kon ik vier kanten op lopen en ik nam
de eerste drie keer de verkeerden dus elke keer weer terug.. alleen toen ik
mijn vierde poging zou wagen wist ik niet meer welke drie ik precies gehad
had.. tsja dus kon ik weer overnieuw beginnen.. ja ik raak nog eens
verdwaald in mijn eigen huis...(huurhuis) maar goed uiteindelijk ben ik dan
toch terecht gekomen en ben na het hotel in te zijn gegaan eerst maar eens
even op zoek naar een kapper gegaan ja die waren er genoeg alleen was het
overal zo druk.. ik zag er namlijk uit als een soort van ketwiesel of hoe
heet die gast.. maar na een tijdje zoeken wou het niet echt slagen en ben ik
wel bij een kapper geweest maar die had alleen maar een scheerapperaat dus
ben ik weer terug gegaan naar het hotel en heb me daar even geschoren met
mijn eigen gereedschap..ja lieve kijkbuismensen dit was niet niks.. na een
scheersessie met aansluitend een bloedbad over bloedbad gesproken dat rijmt
op bagdad en daar hebben ze zoedam hassein gevonden toch of hoe heet ie..
saddam hoesein.. zou saddam hoessein een broer van isa hoes zijn...??????
maar goed dit weten jullie niet maar ik ben hier oa op speciale missie en
heb de juiste coordinaten doorgegeven aan de usa en zo hebben ze hem
gevonden.. ja dankzij mij dus.... nou na het scheren ben ik maar eens op
zoektocht gegaan naar wat eten en dat draaide uit op een bezoek aan het
wereldberoemde ACME pizza restaurant ja ik wou weer voor safe gaan want had
honger als een beer en wou graag weten wat ik eete... het is by the way ook
lastig om alleen uit eten te gaan als je in china bent ja als je besteld
krijg je overal altijd zo'n bak vol van.. ik snap ook niet waarom die
chinezen zo klein zijn want ze kauwen de hele dag door maar goed ik dus bij
acme pizza ja.. als dat is wat je er van krijgt..??? acme ( puistjes ).. nou
goed een acme suprime besteld wat te drinken wat bier en naderhand nog een
ijsje. ik kreeg nog een bon van 20 yuan voor een volgende keer maar die heb
ik weggegeven aan een stel chinezen.
ik wordt hier by the way gek van dat gekakel van die chinezen om me heen..
heb even een koptelefoon opgezet met een muziekje maar goed zal even wat
serieuzer met mijn verhaal bezig.
na het pizza eten heb ik geloof ik nog even gezocht naar een cafe om wat te
drinken dit wou niet echt slagen en toen maar bij het internetcafe geweest.
toen ik daar terug van ben gekomen heb ik nog even mijn foto's ingeleverd
uhh het rolletje dan.. ja ik zou ze eerst opsturen naar de
ontwikkelingslanden maar ze kunnen ze hier ook laten ontwikkelen... toen ben
ik maar naar een ander cafe gegaan nl. cafe het mandje.. slapen dus.. daar
zag ik tot mijn verbazing een andere toerist een man genaamd james uit de
united kingdom met hem nog even gebabbeld maar hij wou snel slapen want
moest de volgende morgen om 06:00 af... ja na een nachtje slapen werd ik om
04:00 wakker en ben weer verder gaan slapen tot ik om 06:01 weer wakker werd
van de net wakker geworden united kingdommer.. nou goed toen ie weg was heb
ik nog een paar oogjes dicht gedaan ja.. ik heb maar twee dus da's snmel
uitgeteld... om een uur of 8:59 werd ik weer wakker en ben ik snel gaan
douchen en die hele taferelen eromheen daarna als de bliksum naar de
ontbijdzaal op de 4e verdieping.. ja ben blij dat ie niet op de 14 zit.. heb
namelijk gezien dat er helemaal geen 13e verdieping is maar wel een 14e..
tsja moet je dan een stukje klimmen ofzo..?
wel leuk om te zeggen dat het ontbijd op de 13e verdieping is tegen een
andere toerist.. maar eenmaal aangekomen op de 4e etage ben ik niet veel
aangekomen..ja kwa gewicht dan dat ontbijd was 3 keer niks.. nou dan maar
alleen een eitje gegeten en een soort van oliebol maar dan in de vorm van
een platgeslagen japanse spierkevermug. een soort van kaasstengel dus maar
dan zonder kaas. na het ontbijd ben ik de foto's gaan ophalen maar eenmaal
buiten gekomen zag ik zo'n 582 vrouwen voor de deur staan.. ik heb nog
gevraagd wie mijn adres hier in china had doorgegeven... ja dat komt er nu
van.. maar het bleek dat ze niet voor mij kwamen.. dus de foto's opgehaald
en de stad maar eens ingegaan ja na even een uurtje internetten ben ik maar
eens de culturele schoenen gaan aantrekken een soort van stoute schoenen
maar dan niet stout maar cultureel. ja ik ben naar een museum gegaan nou
daar had je bij moeten zijn eerst heb ik een record gezet voor in het
guiness book of records ja ben namelijk een fosielen museum ingeweest alleen
ben er zo snel geweest dat ik zeg maar om 12:01 naar binnen gegaan ben en om
12:00 er weer uit was ja dat was drie keer niks echt een zooitje bouwstenen
en ik had allemaal verschillende vossen verwacht zoals de
poolvos..bosvos..vosfor etc etc maar die vosielen bleken dus stenen te
zijn.. zo kan ik ook een museum beginnen zeg.. wel heb ik nog 1 foto gemaakt
nou goed het koste maar 50 eurocent.. daarna naar een ander museum hier heb
ik bijna iemand vermoord.. ja ik kwam binnen en de man achter de balie
schrok zo dat er een bezoeker was dat ie bijna een hartaanval kreeg..
tsjonge jonge dat was lachen zeg.. ik versta geen chinees maar ik weet
precies wat ie zij...:
o jee een klant.. hoe moeten we dit hebben.. dit is me nog nooit eerder
gebeurd in die 15 jaar dat ik hier werk.. o jee een klant......
nou goed hier 5 rmb betalen rmb is niet die lekkere muziekbeat maar de
munteenheid van china
nou goed de lichten van het museum moesten allemaal nog worden afgezet en
alles werd snel een beetje afgestofd ja ik was nu in het chongqing
munticipal museum beland.. het is ook zo moeilijk om uit te spreken dat er
al geen hond naar toe komt.. maar goed hier heb ik een uur rondgelopen ja
sneller kon ik niet om alles bij langs te gaan.. overal ( niet die je
aantrekt ) stonden chineze tekens bij dus was ik snel uitgelezen.. na het
museum ben ik maar eens even op de wandeltoer gegaan ja en zo belande ik bij
sophie's coffee house hier even wat gegeten en gedronken ( koffie )
en daarna met een taxi naar het CITS gegaan dit is een reisorganisatie de
chaufeur kon het niet vinden en na wat rondrijden heb ik hem het
telefoonnummer gegeven en heb ie gebeld waar het was dus zo uiteindelijk
daar beland en een bootreisje geboekt voor 578rmb dat is 57,8 euro voor drie
dagen en nachten ga vanavond om 19:00 weg en ben dan 20 december in
yingchang waar ik de trein neem 32 uur!!!! naar shanghai.. maar goed de
bootticket dus geboekt en daar nog even zitten wachten tot de ticket er was
ja ondertussen in de slaap gevallen.. da's beter dan in een kuil
na een tijdje was de ticket er en ben ik weer verder gegaan terug naar het
hotel. hier even wat papierspul in drie enveloppen gedaan en deze naar mijn
eigen adres gestuurd in nederland..ps zijn er al mensen die post van me
hebben? en wiebe heb jij die bruine envelop al..? zou er nu bijna moeten
zijn denk ik... mijn ouders moeten even mailen als het pakketje er is svp..
dat waren de mededelingen nu weer back to busness.. met die drie enveloppen
naar het postkantoor en deze versturen per avion.. die avion heeft het maar
druk met mijn post.. de vorige heb ik ook al aan avion meegegeven...
ondertussen weer terug naar het hotel waar ik bijna kasje weilen werd gegooi
door weet ik wat er van boven kwam.. ja ze zijn hier met alles aan het
bouwen dag en nacht en ik liep dus ergens onder door waar wat naar beneden
kwam van 30 hoog ofzo.. ja werd snel door een vrouw opzij
getrokken...getrokken.?????? uhhhmmmm...bha bha...nou ik heb de klap overleefd anders zat ik nu niet hier meer natuurlijk...
ik ben even naar het hotel gegaan en heb mijn schoenen verwisseld.. ja beste
kijkbuiskinderen ik heb de culturele schoenen uitgedaan en de stappers
schoennen aangedaan en zo ben ik eerst eens wat eten gaan scoren in een vaag
tentje ergens hier kreeg ik kip met pinda's en sticky rijst wat te drinken
erbij.. heerlijk was dit toen eens op de wandeltoer gegaan en zo onderweg
nog 4 dubbelcd's gekocht twee van u2 1 van pink floyd en 1 van pil collins
ja ik moest pillen halen maar heb nu per ongeluk pil collins gehaald deze 8
cd's kosten me 5,4 euro zo heb ik wat meer keus muziek op mijn cdman voor op
de boot straks .. ook al zou ik ze bij een grenscontrole weg flikkeren dan
heb ik er nog plezier van gehad immers.. nou die cd's even naar het hotel
gebracht en toen eens even te stappen .. ja had een tentje gezien wat er wel
leuk uit zag.. dus daar heen en daar aangekomen aan de bar gaan zitten en
wat cointreau 7up gedronken dit was wel lekker .. ondertussen zaten er wat
chinezen kabaal te maken kabaal is geen familie van de glas-aal of de
ijselmeer-aal.... nou een boel bombARIE en daar er zat ook een supermooi
vrouwtje bij ja echt miss china 2005 als ze er dan nog zo uit ziet.. ik had
haar al wat op het oog alleen kon ik toen niks meer zien..maar goed naast me
zaten een paar chinezen coke te snuiven met een rietje ja ja waar was ik
weer beland na een tijdje kwam een dronken chinees naar me toe en die begon
aan me te hangen en vroeg waar ik vandaan kwam ik zei nederland en hij begon
meteen met ajakkes te roepen dat is een voetbalclub uit amsterdam schijnt..
nou even later werd ie toch wel verveld en moest ik hem van me afdrukken..
die rotchinees bleef maar door gaan en ik heb hem een hijs verkocht ( klap )
jaja er kwam meteen security aan en dacht dit loopt uit de hand.. dus heb ik
mijn hand maar dichtgeknepen zodat er niks uit de hand liep ik heb de
chinees weer een hand gegeven en we waren weer vrienden alleen als ie maar
op afstand bleef even later is ie trouwens ook vertrokken.. ondertussen was
er ook een andere chinees bij me gekomen of ik even een rondje met hun mee
wou snuiven.. uhh vandaag even niet.. ja ben je helemaal van de p
gerukt zeg
ik ga daar niet zitten te drugsen.. dat is natuurlijk vragen om problemen..
maar goed ondertussen werd er op een groot scherm fashiontv gedraaid met
allemaal toekostige exen van mij op het scherm modellen uit parijs ( par-ijs
met slagroom is by the way lekker)
en milaan ( mi-laan is naast de do-laan en de re-laan in oudeamst aan de
ijsel ) ook nog uit moskou (moswarm is veelk lekkerder trouwens) en new york
ja mooie vrouwtjes allemaal naarmate de avond verstreek kwam playboy tv op
het scherm alleen als je zeg maar de winkel in beeld kreeg was het wazig
gemaakt de borsten waren wel gewoon te zien ja die borsten van die modellen
waren nog meer van inhoud dan alle tieten bij elkaar gezet van de disco waar
ik was. ondertussen had ik wat oogbewegingen gemaakt en kwam de mooiste
vrouw van de hele disco bij me zitten ze heete SHASHA was 19 jaar en nu nog
niet zwanger... grapje hoor heb niks uitgespookt.. heb samen met haar wat
gedronken en zo ben ik overgegaan op de breezers en af en toe een tequila
erbij ja heb vanmorgen even gecheckt was zo'n 70 euro kwijt zoveel heb ik
gezopen.. nou goed met haar een beetje zitten gebarentaalflirten en
ouwehoeren en nog een spelletje met dobbelsten gespeeld ja had liever een
ander spelletje gedaan maar goed.. we deden wie het hoogste gooide.. ja mijn
dobbelstenen raakten de hele tijd het plafond.. we deden toch wie het
hoogste gooide......
ondertussen heb ik een paar keer met haar gedanst en vermaakte me best heb
die chinezen daar even het moonwalken geleerd... ja heb me helemaal de
rambam gedanst.. tussendoor nog even weer wat gedronken en zo vertreek de
tijd en was het al aardig in de nacht .. ik ben op een gegeven moment
afgetaaid maar deed even iets verkeerd bij de deur en zo donderde de
complete deur uit de deurpost ja hoe ik dat nu had.. ik was een beetje
aangeschoten.. heb nog geprobeerd de kogel te ontwijken maar was
uiteindelijk wel wat aangeschoten en ben met een taxi naar een andere tent
gegaan maar hier was niet veel dus weer terug naar die maffe bar en hier nog
wat gedronken en samen met shasha nog even op een bankje gezeten...
even later is ze zeg maar uit de tijd gegaan met al die drank.. ik had haar
nog gewaarschuwd doe nu rustig aan.. maar nee hoor net zohard als ik
meezuipen.. ze wilde met me mee eerder al maar dat heb ik maar niet gedaan..
ja opa radmer wordt verstandig... of onverstandig...???
nou na nog wat dansen ben ik maar afgetaaid naar huis toe .. ja zigzag ben
ik over de weg gegaan kwam nog een zebrapad tegen en wou hem wat te eten
geven maar dit lukte niet.. uiteindelijk in het hotel beland en daar via de
13e etage op de 8e etage beland daar schrok ik me een hoedje.. er lagen nog
drie ieren in de kamer deze ieren kwamen uit ierland.. heb nog met 1 van hun
zitten lullen een soort van mr. bean look alike maar dan anders.. ze waren
om 02:00 aangekomen die nacht.. ik weet niet meer hoe laat ik er was maar
weet wel dat ik mooi min op'e bulich wie ( fries )
na een tijdje ben ik in slaap gevallen en werd vanmorgen gelukkig weer
wakker ja wel met een kater niet zoeen die van melk houdt maar een kater van
de drank.. uiteindelijk toch maar het bed uit gedoucht en mijn spullen
gepakt en mooi voor de limiettijd van 12:00 mijn kamer uitgegaan daarna
eerst eens ontbunchen ( ontbijd lunch ) bij een bakker niet famillie van
marko maar een bdie brood verkoopt hier knapte ik weer aardig van op en zo
had ik weer een beetje puff om te internetten en jullie deze brief te
schrijven.. ja ondertussen zit ik hier al weer een tijdje en is de brief dus op z'n end...o ja ik kwam nog een bekende tegen hier namelijk de buurman van riemer en
die zijn achterneef z'n zwager die een keer in de rij stond bij de
bakker en
3 mensen voor hem een chinees stond die een restaurant had in tokio en daar
de dochter van die haar geschiedenisleraar z'n vader.. die kwam ik dus tegen
alleen herkende hij me niet meer...
verder gaat alles weer goed met me .. ben al weer aardig opgeknapt en moet
straks naar het dok om daar een boot te nemen deze gaat het water op en zo
langs de yangzi river richting yingyang of zoiets daar kom ik na drie dagen
aan en neem dan meteen de trein naar shanghai en zal dan 21 december in
shanghai ariveren...als alles verloopt ( niet de datum ) zoals het hoort te verlopen..
zit wel met drie andere mensen 3 dagen in een cabine op dat schip.. laat het
nu dan alstjebliefd een keer 3 zweedse voleybalsters zijn en in de cabine
ernaast de rest van het team.. dan slopen we de wanden er wel tussenuit..
nou ik ga er een eind aan maken... ho hoho aan de brief bedoel ik he....tot mails groetjes van radmer en een dikke tut voor de vrouwen.. kijk uit dat je niet
dronken word want .....
de mannetjes weer de groeten en tot mails...
de jeuzelllllll.......

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

radmer

Radmer C.P. Kuipers Dotterhof 13 8446BJ Heerenveen HOLLAND ( E.U.) tel.nr. 0031 (0)618050070 rasmoes@hotmail.com rasmoes@gmail.com www.rasmoes.nl

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 186
Totaal aantal bezoekers 311282

Voorgaande reizen:

17 Januari 1977 - 18 Oktober 2011

losse reisjes/tripjes Europa+Egypte

17 Oktober 2007 - 18 April 2008

Zuid-, Centraal en Noord Amerika en Carribean

04 Oktober 2005 - 12 April 2006

Zuid-Amerika Reis 1

01 December 2003 - 09 April 2004

Azie reis 2

16 November 1999 - 28 Augustus 2000

Afrika en Azie reis

Landen bezocht: