aangekomen in hong kong - Reisverslag uit Kowloon, Hong Kong van radmer kuipers - WaarBenJij.nu aangekomen in hong kong - Reisverslag uit Kowloon, Hong Kong van radmer kuipers - WaarBenJij.nu

aangekomen in hong kong

Door: rasmoes

Blijf op de hoogte en volg radmer

30 December 2003 | Hong Kong, Kowloon

30-12-2003........kowloon....H.K. ( dit betekend niet hele krentenbrood,
harige kop, herfst kleur maar staat voor HONG KONG ) local time 13:14

dag beste aardbewoners,
zo daar was ik dan eindelijk met mijn brief nummer 14.. ja jullie zullen nu
eerst wel denken van heb ik dan brief 13 gemist..? maar net zoals ze in
gebouwen geen 13e verdieping hebben heb ik maar besloten om mijn 13e brief
over te slaan en dus van 12 naar 14 te gaan.. dus vandaar ..
niet denken hij heb het sars opgelopen en is helemaal van het potje gerukt
en de tel kwijt geraakt..
over sars gesproken dat is hier een paar km vandaan geconstateerd en
aangezien ik steeds kuch en verkouden lijk te zijn.. heb ik het
waarschijnlijk ook.. dus kijk maar uit.. nou het zal allemaal wel wat
meevallen maar er wordt wel heel erg streng gecontroleerd bij de grens van
hong kong .. je moet overal formulieren invullen en wordt met computers
bekeken een soort van x-ray scan dat ze je zonder kleren zien.. ze dachten
dat ik een buks bij me droeg maar dat bleek wat anders te zijn op de
x-rayscan.... ja uhmm.... nee verder gaan ze met een soort van infrarood
lampje op je voorhoofd schijnen om te kijken of je wel bij je volle verstand
bent ofzo.. ja bij mij begon ie te piepen omdat er veel te veel verstand in
mijn hoofd zat..( nu alleen nog gebruiken )..
maar goed dat was dat wat de ziektes betrefd laat ik nu maar gauw weer
verder gaan met waar ik was gebleven in de vorige brief want dat is al weer
een paar dagen geleden en was in shanghai op de 25e toen ik jullie die lange
brief heb geschreven was ik om een uur of 23:00 klaar en zou ik mijn haar
even laten bijpunten maar dit heb ik maar niet gedaan en ben maar meteen op
bed gegaan en heb een heerlijk nachtje goed geslapen en werd de 26e weer
wakker nog steeds in shanghai.. ja ik ken iemand die slaapwandelde wel eens
en heb toen in zijn slaapwandel de avondvierdaagse gelopen in 1 nacht.. maar
goed ik was dus nog steeds in shanghai en ben in de morgen eerst maar eens
even gaan internetten om te kijken of er nog nieuws was.. nou er was wel wat
mail maar weet niet meer precies wat wie en hoe.. dus dat sla ik maar over
na het internet ben ik de stad in gegaan en ben gaan ontbijten bij een soort
van pizzeria zonder pizza's ja beetje vreemd maar aangezien er hier ook
kappers zijn waar je niet terecht kunt om te knippen zie ik er niet meer van
op.. ja mischien hebben ze 1 letter verkeerd begrepen bij dat knippen.. en
dan doel ik op de eerste letter..o en de tweede... ( kn = W ).
nou na het ontbijd was ik op zoek naar een kantoor waar ik mijn ticket naar
hong kong kon regelen alleen slaagde dit niet echt omdat al die gebouwen
hier om het jaar worden gesloopt en weer opnieuw worden gebouwd bleek het
gebouwtje waar ik moest zijn al weer weg te zijn en kon ik dus niet boeken..
ja toen maar met een taxi naar het treinstation waar je in een hotel kon
boeken dus daar gauw heen en had ik me daar even mazzel dat dit een speciaal
loket was waar je treinen kon boeken naar hong kong dus zo geregeld zo
gedaan wel weer 60 euro lichter maar affen daarvoor wil ik er niet heen
lopen. toen dit gepiept was heb ik ergens onderweg nog 4 cd's gekocht voor
m'n zus en ben ik daarna aan de wandel geslagen en ben onderweg nog een
soort van dramascenario tegen gekomen want iedereen stond zo over de rand
van een leuning te kijken en ja hoor er was een chinees in het water
gevallen van een ballaestrade van 10 meter hoog zo ploep de plomp in..
allemaal redingsboten waren er en politie en zo werd de man meer dood dan
levend op de boot getakeld en naar het ziekenhuis afgevoerd..ja dat was me
weer wat.. het was niet zo warm daar dus zal ie wel onderkoeling hebben
gehad.. ja dan is ie van boven toch nog warm want ze hebben niet van
bovenkoeling gesproken. maar goed mijn wandeltocht weer verder en zo ben ik
op een gegeven moment een groot gat ingelopen en dat bleek een
metrosstation te zijn.. dit was nogal ingewikkeld en na wat ontcijveren van chinese tekens
ben ik eindelijk in de metro geraakt en eregens halverwege overgestapt en
kwam zo bij een of ander museum uit en hier ben ik maar eens een kijkje gaan
nemen het hete het: science en technology museum shanghai
nou hier naar binnen en een kaartje kopen en hup op de sneuptoer.. eerst
belande ik in een tropisch regenwoud met hoe kan het ook anders oa: allemaal
aquaria met vissen.. ja die had ik immers nog maar 4 keer gezien op mijn
reisje dus werd het wel weer eens tijd.,.. verder nog wat nepinsecten
bekenen en wat vreemde bomen en daarna verder gegaan naar een afdeling waar
werd uitgelegd hoe de wereld onstaan is.. ja op dit moment reisde ik nog
steeds in mijn eentje door china en had ik pech gekregen want had een lekke
band zo heb ik de citroen dealer gebeld om mijn ,,eentje'' te repareren..
alleen las ik hier ergens dat dat eentje van mij dus al 567e hands is want
mozes heeft er een berg mee opgereden.. ja die ging in z'n eentje de berg op
en ik ging in mijn eentje door china... maar goed de wereld is ontstaaan
door wat gekke dingen en na dit allemaal te hebben bekeken ben ik gauw
verder gegaan en kwam bij een soort van wetenschapspaleis uit.. ja hier kon
je allemaal truukjes doen alleen was alles in het chinees en begreep ik er
dus geen zak van..ja daar was ik dus rap weer weg na nog wat rondneuzen had
ik het allemaal wel bekeken en ben ik pleite gegaan en zo weer buiten beland
waar ze opnames aan het doen waren.. ja geen zieke mensen die in hun bed
worden gelegd want dat is een ziekenhuisopname maar dit bleek een tv opname
te zijn.. nou rap weg want ik wil niet WEER op tv.. ja ben al zo vaak
op tv geweest.. straks herkennen ze me nog etc.. ja ben er een keer afgevallen..
toen ik sex op tv had.. iemand vondt dat geweldig sex op tv dus heb ik dat
ook maar eens geprobeerd.. maar goed na een lange wandeling kwamen de twee
hoogste gebouwen van shanghai steeds dichterbij ( latijnse naam :
closer-ius-honingvliegus ) of kwam ik dichter bij de gebouwen.. ja toen ik
er bijna was ben ik maar met een lift naar boven gegaan want ga niet 346
meter traplopen.. ja deze lift was lekker rap want binnen een minuut was ik
boven en ook 5 euro lichter.. maar goed om de stad eens te bekijken van het
hoogste gebouw is ook wel leuk.. ik heb eerst de omgeving nog gecheckt op
vliegtuigen ja want je weet het maar nooit met die bin laden en z'n
mannetjes.. maar alles was veilig dus ben ik boven even een kijkje gaan
nemen en na het allemaal wel gezien te hebben ben ik weer met de lift naar
benden gegaan en ben daarna met de metro .. ja wel een groot verschil
niet..? eerst op het hoge gebouw de 88e vedieping 340 meter hoog en dan
onder de grond de metro in... nou met de metro richting huis en na een
stukje lopen was ik thuis en ben ik eerst maar eens wat gaan eten wat erg
lekker was en me 40 eurocent koste,.. maar had best honger en ben naar een
andere vage tent gegaan en heb hier nog wat gegeten. ja heb ondertussen maar
even mijn hoofdtelefoon opgezet want zit hier namelijk in een internetcafe
waar ze van die oorlogspelletjes doen en het meer lijkt dat ik in bagdad
zit.. maar goed met zoveel verstand als mij kan ik nog net mijn kop erbij
houden en deze brief verder schrijven.. ja heb dus nog eregns een hapje
gehad en ben hierna naar mijn hotel gegaan heb nog een half uurtje gemaild
en ben daarna mijn bed in gegaan waar ik zag dat er weer nieuwe mensen op de
kamer waren oa: een jongen uit duitsland waar ik nog even mee heb
gesproken... de volgende morgen na een half uurtje internetten ben ik de
stad in gegaan en op zoek gegaan naar dvd's die mijn zwager graag wou hebben
na een tijdje shoppen heb ik alles gevonden en ben ik terug gegaan naar het
hotel om hier alles verstuurklaar te maken.. ja wou het eerst in kunming
doen mijn volgende bestemming maar aangezien ik zulke strenge formulieren
bij mijn treinkaartej naar hong kong had heb ik maar besloten om ze vanuit
shanghai te sturen en dan ben ik ook maar van al die rommel af.. als het
maar aankomt... is mijn grootste zorg.. nou na terug te zijn in het hotel
heb ik de rommel van de dvd's afgehaald ja had er zelf ook nog een paar.. en
ben zo met alles wat wel weg kon naar het postkantoor gegaan en heb onderweg
nog een paar bus pringles gehaald want ik ken iemand die deze bussen
spaart.. en aangezien ik per kg betaal dus 4,1 kg is 5 kg.. kan ik deze als
het ware gratis meesturen... nou met de hele prak naar het postkantoor en
alles in een doos en opsturen die handel.. ja een hele operatie maar hij is
onderweg.. ja hoop niet dat de bussen met pringles expolderen vanwege het
drukverschil 10.000 meter hoger.... maar dat zal wel meevallen.. als ik
mazzel heb gaat het met een laagvlieger mee... uhhmm.. in twee weken is het
daar dus op 10 januarie moet ie aankomen... nou op de terugweg nog ergens
een flesje drinken gehaald en wat noodles en toen terug naar het hotel want
had met die duitser afgesproken om te gaan eten in dat braziliaanse
restaurant.. na nog wat internetten , douchen ben ik maar tv gaan kijken en
heb twee leuke films gezien namelijk JOE and THE VOLCANO... en MATILDA wel
in het engels maar dat maakte me niks uit...ja ondertussen tikte de klok
door en de duitser zou om 19:30 bij me zijn.. maar om 20:00 nog geen
duitser.. ja toen ben ik maar alleen gegaan en beneden in de lobby zou ik de
lift uit stappen en kwam daar de duitser tegen samen met een tropische
verassing... een singapoors meisje.. nou wij weer naar de hotelkamer en
daarna weer terug en zo met een taxi naar het braziliaanse restaurant waar
je voor 6,6 euro zo veel vlees kon eten als je wilde... dit was weer
heerlijk en samen met de duitser en het singapore meisje hebben we best
gezellig gegeten en zijn na het eten met een taxi naar maoming road gegaan
waar ik een paar dagen ervoor nog zo dronken weg ben gekomen... ja er was
toen immers iets niet goed met de drank.. ik was immers zo brak.. ja er moet
iets verkeerd zijn geweest.. maar goed hier aangekomen hebben we even
gezellig wat gedronken en een paar coctails gehad alleen begonnen de
singapoorse en de duitser een demonstratie mond op mond beademing te geven
en ben ik even later afgetaaid nadat ik eerst nog wel twee dolfijntjes had
gekocht die licht geven.... ja leuk gezicht... niet die duitser en die
singga maar die dolfijntjes.. nou na nog wat te hebben gesneupt en zo'n 124
masages te hebben afgeslagen ben ik een 7 -11 dat is een supermarkt die 24
uur per dag open is ....ingegaan en heb er nog wat lekkers gekocht en zo ben
ik daarna met een taxi naar huis gegaan waar ik nog even een rondje heb
gemaakt over de buurt.. ja het was ondertussen al 02:00 geweest en ben
daarna op bed gedoken om weer een nachtje te slapen. na een kwartier was
daniel er ook al weer.. en is er zeker iets misgegaan... want.. nou ja.. ik
ben gaan slapen en werd de volgende morgen al vrij vroeg wakker en ben maar
snel gaan douchen en heb m'n rommeltje bij elkaar gezocht.. ben nog even
gaan ontbijten en internetten waar ik een vrouw tegen kwam die met toch een
paar blauwe ogen had... ja die heb zeker wat verkeerd gedaan.. nu moet ik
ook zegen dat ze best wel veel op een tippelaaster leek.. of een junkie..
maar goed wel een raar gezicht. nou toen m'n spullen pakken
en met een taxi naar het station waar ik werd behandeld als een zwaar
gedetineerde zo streng was alles daar beveiligd maar na een paar strenge
controles oa: op sars kon ik eindelijk de trein in en zat ik me al te
verheugen op wat ging komen... ja de 5 zweedse volleybalsters zouden ook in
deze trein zitten in dezelfde cabine... maar nee hoor ik zat met twee oudere
chinese vrouwen in een cabine en de andere 3 bedden waren leeg.. de cabine
naast me zaten twee australiers twee jongens waar ik nu mee samen ben.. maar
goed aan de andere kant van de cabine woonde een vrouw die in haar vorige
leven LUIDSPREKER is geweest want allemachtig wat gaf zij een lawaai.. ja
het leek constant dat er ruzie was maar ik kon er niks van verstaan dus wist
het niet zeker. maar goed dit moest ook bijna wel want elke keer is er
immers wel ergens een knokkerij dus zou het me niks verbazen dat het ergens
fout ging lopen.. maar de reis die ging ok en we kwamen steeds dichterbij
hong kong.. het werd ook warmer en warmer.. na een paar keer de cd van
coldplay te hebben beluisterd en een bakkie noodles een aantal bakken koffie
en een paar glazen water waren we al een mooi eind verder en ben ik maar aan
het dinee begonnen een bakkie rijst met van alles en nog wat erbij.. wat me
heerlijk smaakte.. na dit hapje nog een fruithapje.. ja watermeloen en peer
ofzo.. wat ook heerlijk smaakte en daarna weer verder met muziekluisteren en
zo ben ik na een tijdje maar gaan slapen en heb een heerlijk nachtje
geslapen.. ja de volgende morgen om een uur of 09:00 bleek dat de reis die
ik dacht van 28 uur was maar 23 uur te duren en waren we er al over twee
uur. dus snel even mijn tandjes poetsen even wassen.. ja met m'n kop onder
de kraan en hup mijn spulletjes bij elkaar zoeken en de boel paraat
maken,... ook moest ik nog weer een partij formulieren invullen en na dit te
hebben ingevuld heb ik m'n kop buiten het raam gestoken en had zo een mooie
vieuw van de secenery van shenzen naar hong kong.. eenmaal op hong kong
aangekomen ben ik de trein uitgegaan samen met de twee australiers en zijn
we door de controle heen gegaan waar we weer van top tot teen werden bekenen
op sars en eenmaal in hong kong kwamen er nog twee israelies bij en zijn we
met z'n vijven verder gegaan alleen dachten ze dat ik het pad wel wist omdat
ik al eens vaker in hong kong was geweest nou dit lukte niet helemaal om de
juiste route te pakken te krijgen en toen maar na wat te hebben gepint in
een taxi naar het hotelcomplex waar je meteen werd belaagd door 100 indiers
die je een goedkope kamer aanbieden.
nou aangezien ik al een beetje contact had met een hotel ben ik daar eerst
maar heen gegaan en samen met de twee israeliers konden we het niet echt
overeen komen met de prijs... zo kwamen we even later de twee australiers
weer tegen en zijn hun met z'n vieren een kamer gaan checken en even later
was alles geregeld en zo hebben we nu een kamer met z'n vijven . ja als ik
dat maar overleef bij die twee israeliers op een kamer.. straks gaan we met
de hele boel de lucht in.. maar goed zit nu wel voor 5 euro per nacht in
hong kong midden in het centrum.. nou de twee israeliers waren meteen
vertrokken om een of ander visum te regelen.. of om explosieven te halen...?
maar goed ik ben eerst even gaan douchen en daarna met de twee australiers
wie nog maar 19 zijn de stad in gegaan om wat te brunchen wat al snel lukte
en we zo wat hebben gegeten .. daarna zijn we verder gegaan naar een
internetcafe en zou ik deze brief schrijven alleen is dat er even niet van
gekomen en zodoende schrijf ik hem vandaag maar.. ja ik ben hem nu wat aan
het aframmelen want heb over 10 minuten afgesproken met de twee aussies...
uhh weet je wat laat ik er nu maar een eind aan breien en in de volgende
brief maar verder gaan met waar ik nu was..
de groetjes allemaal een plezierig oud en nieuw en tot mails...
groeten RADMER

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

radmer

Radmer C.P. Kuipers Dotterhof 13 8446BJ Heerenveen HOLLAND ( E.U.) tel.nr. 0031 (0)618050070 rasmoes@hotmail.com rasmoes@gmail.com www.rasmoes.nl

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 183
Totaal aantal bezoekers 311324

Voorgaande reizen:

17 Januari 1977 - 18 Oktober 2011

losse reisjes/tripjes Europa+Egypte

17 Oktober 2007 - 18 April 2008

Zuid-, Centraal en Noord Amerika en Carribean

04 Oktober 2005 - 12 April 2006

Zuid-Amerika Reis 1

01 December 2003 - 09 April 2004

Azie reis 2

16 November 1999 - 28 Augustus 2000

Afrika en Azie reis

Landen bezocht: