superheerlijk eten en op stap - Reisverslag uit Shanghai, China van radmer kuipers - WaarBenJij.nu superheerlijk eten en op stap - Reisverslag uit Shanghai, China van radmer kuipers - WaarBenJij.nu

superheerlijk eten en op stap

Door: rasmoes

Blijf op de hoogte en volg radmer

25 December 2003 | China, Shanghai

25th of December 2003,.....Shanghai city,......People's republic of China

Dag beste Aardbewoners,
hier een briefje op kerstdag..ja weet niet meer of het nu de eerste twee is
of mischien wel helemaal geen kerstdag... meende namelijk dat het hier de
26e pas kerst was maar nu blijkt het vandaag te zijn..vandaar dat het
gisteren ook zo druk was in de omgeving waar ik aan het stappen was.. of zou
dat komen omdat ze wisten dat ik kwam... nou het scheelde niet veel of ik
had vanavond op het buro gezeten ipv hier achter de computer ja heb het dan
wel over het politieburo.
was gisteren namelijk nogal een beetje bezopen en zou op het eind van de
avond tegen een uur of 05:00 even een taxi instappen.. ja zag het niet al te
helder meer en er stond een hele rij auto's met van die bordjes op het dak
dus taxi's stap ik in een auto zit ik ineens naast een politieagent... ja en
die was me toch pissig.. bleek ik per ongeluk in een politiewagen te zijn
gesprongen ipv een taxi.. nou snel er weer uit en toen maar in een taxi..
maar goed heb weer van alles meegemaakt.. kon vanacht ook opeens mijn kamer
niet meer vinden.. ja bleek een trap te veel te zijn opgelopen. en was aan
het zoeken op de 5e verdieping naar mijn kamer terwijl die op de vierde
verdieping zit.maar goed ik zal eerst eens kijken waar ik was gebleven want
ik lijdt geloof ik een beetje aan geheugenverlies. uhh was dat niet op de
23e..? ja geloof het wel toen ben ik volgens mij al aardig vroeg in de
s'ochtens gaan schrijven. zo ben ik later na het internetten volgens mij wat
gaan plakken en knippen met mijn dvd's en ben daarna de stad eens ingegaan
voor een wandeling... ja wat je dan allemaal wel niet tegenkomt.. ik heb een
onderzoek gedaan naar konten.. ja zo heb je dikke konten en dunne konten en
heb je kont-tributie waar ik het niet zo op heb staan en dan heb je de
bedel-AARS nou die zitten hier nogal veel.. ja je hebt er die zeg maar met
hun voeten 3 keer om de middel zitten en dan met de tenen recht naar boven
beetje vreemde zaak maar met deze truuk proberen ze geld te verdienen.. ik
denk dat er iets is misgegaan met de geboorte ofzo of ze zijn profesionele
bedelaars die hun voeten met opzet zo raar hebben gebogen dat het zielig
lijkt.. ja deze truuk trap ik mooi niet in.. ja over truuk gesproken.. loop
ik me daar ergens over een zebrapad heen en wordt ik bijna omver gereden
door een truuk met oplegger... nou als hier politie bij was geweest had die
nog een oplegger gedaan namelijk een boete opgelegd.. maar goed ik heb het
weer overleefd.. ja had ik trouwens al verteld dat dit alles is gebeurd
tijdens een lange wandeltocht die ik gemaakt heb na het internetten.. ja om
wat in conditie te blijven ben ik maar eens een stuk gaan lopen.. op een
gegeven moment was ik al een mooi eindje van mijn hotel af en liep nog
steeds langs een of andere ri-vijf...uhh ri-vier.. toen ben ik maar eens een
beetje meer richting de stad gegaan en kwam zo door een krottenwijk heen
waar alle krotten werden vervangen door hoge kantoren en gebouwen. ja ze
bouwen en bouwen maar door hier in shanghai het houdt niet op en ook gewoon
snachts en op vrije dagen.. ja snachts doen ze denk ik meer omdat dan de
zwartwerkers kunnen werken die vallen dan immers niet zo op... maar goed zo
zie je natuurlijk van alles op een wandeltochtje door shanghai.. zo zag ik
op een gegevn moment ook een bus pringles helemaal alleen tussen de andere
189 bussen pringles staan dit greep me zo aan dat ik ze daar maar heb
weggekocht en heb opgegetn.. ja lekker wat te knabbelen onder het lopen..
ondertussen ben ik ook door een wijk gelopen met allemaal van die typisch
chineze gebouwen ik weet niet meer waar het precies was welke wijk enzo maar
na een eindje lopen kwam het me allemaal wat bekender voor en ben ik maar
weer eens richting hotel gegaan ja ik zweete als een zuid-antiliaanse otter
en was wel toe aan een lekkere douche dus op naar het hotel en daar
aangekomen.. liep ik de kamer binnen en was er telefoon voor mij.. nou da's
mooi aangezien ik nog geen telefoon had bij me kwam me dit wel van pas..
maar het bleek dat ik de telefoon niet mocht hebben maar dat er iemand aan
de lijn was..ja ik heb nog gevraagd ben je dan zo dik dat je aan de lijn
moet... maar ik had iemand aan de andere kant van de verbinding eerst was
het iemand die verkeerd was verboinden dus heb ik hem maar terug gestuurd
naar het ziekenhuis om hem opnieuw te laten verbinden... nee even zonder
geouwehoer.. ik had angel lee aan de lijn dit was de kennis van lucas s. de
beroemde bierproever uit sint.nicolaasga die in de import zit van oa chineze
sestiekelen..uhh artiekelen en zodoende angel lee kent.. lucas had haar
email en nr.s aan mij doorgegeven en zodoende maakten wij contact.. ja ik
zou immers met haar uit eten.. als het dan maar wel in een bosje
zit...uhmmm... ja ik bedoel dat ,,haar''... maar goed ik zou dus met haar
uit eten maar dat slaagde er niet in de avond ervoor en nu was ze aan de
telefoon en vroeg ze of ik vanavond kon. nou natuurlijk kon dat geregeld
worden alleen had ik ook nog de eer om een restaurant uit te zoeken ik had
eerst wat chinees in gedachten en angel lee begon over hot potten... dit
zijn geen lesbienes maar een soort voedsel dat je in een hete pot met water
gooit en het zo kookt zeg maar fonduen. nou dit had ik al een paar keer
gedaan en leek me niet echt geweldig dus ben ik eens in mijn reisboek gaan
kijken.. ja niet voor een reist gerecht maar om een restaurant te zoeken..
toen viel mijn oog op een braziliaans restaurant.. ( heb hem er snel weer in
gedaan ) hier kon je veel vlees eten en ik ben gek op vlees.. ja ook
vrouwlijk vlees maar vooral op vlees dat je kunt eten.. ja sorry voor al de
vegies onder jullie maar zo hebben m'n ouders me opgevoed .. nou ik heb
voorgesteld om daar heen te gaan en angel lee zou even bellen voor een
reservering.. dus even later belde ze terug dat het gelukt was en heb ik
afgesproken daar om 18:30 te komen..( te komen..????? ) dus ben ik snel
onder de douche gegaan en heb m'n netjese kleren aangedaan en zo ben ik die
richting maar eens opgelopen aangezien de stad helemaal vast zat .. in het
verkeer dan ben ik maar gaan lopen en tegen een uur of 18::00 werd de tijd
toch wel krap en ben ik maar eens gaan kijken voor een taxi,.... nou die
waren er zat alleen zaten ze allemaal vol.. even later had ik er eindelijk 1
maar die gast snapte niet waar ie heen moest.. dus ben ik de wagen maar weer
uitgegaan.. ja ik best pissed natuurlijk sta ik daar een tijd te wachten op
een taxi en is het eindelijk zo ver weet die lul de weg niet of weet ie niet
waar ie heen moet.. maar goed even later een taxi die dit wel wist en zo ben
ik iets te laat aangekomen bij het restaurant.. ja het was me hier toch een
partij druk.. ik had die beste angel lee nog nooit gezien maar hoopte wel
dat ze me zou herkennen als westerling.. ja kom uit het noorden ( friesland ) en iedereen zegt hier westerling tegen me..maar maak ze dat maar eens
duidelijk,... na een poosje wachten vroeg ik me af of alles wel goed zou
gaan aflopen en ben ik eens gaan checken hoe het zat met de reserveringen en
heb gevraagd naar de naam lee... eerst kreeg ik ene BRUCE.... ja die in
films speelt en even later zag ik een nummer dat me bekend voorkwam alleen
zouden dat 9 pers-onen zijn.. pers sinasappels zijn nu trouwens in de
aanbieding in de buurtsuper op de nu-is-m'n-penweg 67a in sluitspierhuizen
aan de koog.... nou dat nummer klopte dus.. en zo kwamen ze even later al
binnen.. ja een hele familie ze had alle mensen van haar bedrijf meegenomen
en vroeg me ook nog om sjerk en femke te bellen.. diit hebben we een paar
keer gedaan maar ze namen niet op dus ging het feest voorbij aan hun neus
ondertussen heb ik om een bakje gevraagd om het water wat uit mijn mond liep
op te vangen want o o o o wat zag dat er allemaal lekker uit... ja had
gehoopt op braziliaanse serveersters maar die waren er niet.. maar het eten
zag er erg lekker uit nou goed even voorstellen aan alle mensen en daarna
rap aan tafel en daar werd meteen een pitcher bier voor mijn neus gezet met
een glas erbij.. ik dacht die krijgen we wel leeg met al die mensen alleen
was ik de enige die er van moest drinken want de anderen zaten allemaal mooi
braaf aan de cola .. nou toen begon het feest het was namelijk een soort van
buffet restaurant er was een saladebar met zo'n 30 verschilende dingen en
allemaal toetjes,soepen,italiaanse gerechten spagetti etc. maar voor ik daar
aan toe was kwam er een man met een spies van een meter bij me langs en een
groot zwaard en die sneed een stukje vlees voor me af op het bord dit was
erg lekker en na een halve minuut kwam er weer eens langs met ander vlees..
ja zo ging dat aan een stuk door.. in het begin kon ik nog sneller eten dan
dat ze langskwamen maar dat werd al snel anders.. maar sjonge jonge wat was
dat lekker zeg allerlei verschillende soorten vlees.. biefstukjes etc etc.
na een tijdje ook maar eens wat salade gaan halen en natuurlijk stug door
eten met al dat vlees.. ook nog zorgen dat die pitcher leeg kwam.. ja ik heb
geloof ik een boerdij vol met koeien aan vlees opgegeten en zat zo vol als
drie anderen die ook vol zitten. na een tijdje heb ik maar opge-,,geven''
voor ik een familielid van de ,,geven''-familie in mijn verhaal moet passen
namelijk de over-,,geven''... over geven gesproken heb angel lee tussen het
dinee door ook nog wat gegeven....mijn visitekaartje.. ja dit geef je met
twee handen aan.. niet omdat het zo zwaar is maar dat hoort zo als je iemand
respecteerd. na een kleine honderd keer nee zeggen tegen de obers met
spiezen die maar langs bleven komen . ben ik wat bijgekomen en heb nog wat
toetjes gehad ondertussen zaten we daar ook al weer bijna 2 uur schat ik en
hebben we het dinee afgesloten.. ja zeer de moeite waard echt een aanrader..
mischien moet ik mijn vader hier eens mee heen nemen want die is net als ik
gek op vlees en dus in dat restaurant in het paradijs is...
ja aangezien ik nog niet zo superveel met angel lee gebabbeld had omdat ik
steeds aan het eten was en er ook nog eens een groote tv aan stond met
jenifer lopez erop die me steeds zat aan te kijken terwijl ze een concert
gaf... of was het nu andersom wat dat aankijken betrefd.. maar goed we zijn
met z'n tweeen naar tai cong road gegaan waar allemaal barretjes zijn. maar
ik zat zo vol dat ik bijna niet meer kon lopen we zijn dan ook maar niet
naar een bar gegaan maar naar de starbucks coffee bar gegaan en hebben hier
koffie gedronken ja ik had een koffie met mocha alleen na die half leeg te
hebben gedronken heb ik gezegd als dit koffie is dan is mijn achterbuurman
de paus. het was pure chocolademelk tenminste daar proefde het naar dus ben
ik er mee terug gegaan en kreeg een nieuwe ja ze hadden er vergeten koffie
in te doen zijden ze.. alleen de nieuwe mocha koffie smaakte weer net zo..
nou dan zal het wel aan mij liggen dus heb ik naar mijn idee twee warme
chocolademelk gehad en angel lee een gewone koffie. ondertussen heb iki nog
twee weddenschappen gewonnen een ervan was dat ze zei dat china 12 miljard
inwoners had... ja dat zal wel maar dan rekent ze de insekten,vogels,vissen
en bladluizen erbij want het zijn er toch echt niet meer dan 1,2 miljard
ongeveer.. nou na onderzoek in mijn reisboek kon ik haar overtuigen..
even later was er nog een weddenschap over de inwoners van shanghai.. ik
weet niet meer wat en hoe precies maar hier had ik ook gelijk in.. ja in
aardrijkskunde heb ik toch nog wat van de kaas meegegeten. nou aangezien ik
zo vol als een ei zat heb ik maar besloten terug te gaan naar het hotel...
ja heb angel lee heel erg bedankt voor alles want mocht namelijk ook nog een
keer niks betalen de hele avond. maar als ze in nederland komt dan zou ik
haar een keer mee uit eten nemen... even naar de febo ofzo joh.... nee
grapje hoor. nou na nog even de straatnaam te hebben opgeschreven in het
chinees van waar al die barretjes waren ben ik maar naar het hotel gegaan en
heb daar geloof ik nog even een half uurtje ge-internet en ben toen gaan
slapen tegen een uur of 23:06.. heb best geslapen alleen was er weer iemand
die de geluiden van een oost-mozambique-uaanse bosgorilla probeerde na te
bootsen.. ja als het nu bootsen was met klei.. maar dit was die andere
bootsen ( nabootsen ) die snurkte me toch... ja niet normaal maar goed toch
goed geslapen en de volgende morgen kreeg ik het bericht door dat mijn
proefpakketje met dvd's was aangekomen en ben ik de operatie met de
enveloppen en postzegels maar gaan staken en heb even later na een ontbijtje
mijn tas ingepakt met spul dat wel naar huis kon en ben zo onderweg gegaan
naar het postkantoor.. onderweg vondt ik toch dat het eens tijd werd voor
een kapper.. ja heb al een half jaar niet meer naar de kapper geweest omdat
dit beter was zeiden sommigen.. maar nu ging het me tochy echt te gek.. nou
ik een kapsalon binnen waar twee meiden zaten en ook mooie kappersstoelen
stonden en daar het gebarentaal van knippen nadoen... ja dat kon daar niet
eens.. nou nu moet het toch niet gekker worden een kapsalon waar ze niet aan
knippen doen.. ze maakte me wel het gebaar dat ik wel een masage kon
krijgen.. nou ik wou toch echt m'n haar wat netjes hebben en heb hoe gek het
ook klinkt de masage maar afgeslagen.. ja zou eerst nog zeggen doe me maar
een masage maar pak hem maar in want het is voor een kadootje.. maar goed
even later ben ik een kapsalon binnen gelopen waar ze me wel konden knippen
en zo raakte ik na gevraagd te hebben hoeveel het was .. dit was 4 euro...ja
en hoeveel is het straks dan... nu het blijft 4 euro...( ik zei ,,was'' 4
euro )...verek over was gesproken ik had die ochtend eerst mijn vuile was
ook nog ingeleverd om te laten wassen bij de laundry service dit koste me 1
euro per machine... nou doe me dan maar een containerschip vol..hihi.. even
serieus.... het paste niet in 1 machine dus moest ie twee keer draaien... ja
niet twee keer draaien in de zin van 2 rondjes en klaar maar twee
machineladingen vol... dit had ik allemaal nog geregeld voor ik naar de
kapper ging.. maar dat was ik net vergeten te vertellen. nou bij de kapper
werd eerst mijn haar vijf keer gewassen en kreeg ik een soort kop masage..
uhh wel die bovenste kop van mij dan he... dit was heerlijk alleen is het
natuurlijk wel zonde dat ze al dat haar gaan wassen en het er even later
weer afknippen. maar goed na een half uur was het wassen klaar en kon ik in
de andere kapperstoel gaan zitten waar me een boek werd voorgelegd volgens
mij een boek met ongelukken met electriciteit en feunen ja.. een boek vol
met chineze mannen die het haar allemaal zo raar op de kop hebben staan dat
het niet meer mooi is.. nou dat was me helemaal niks natuurlijk allemaal van
dat ontplofte-feun-haar.
even later kwam er een boek met westerse modellen uit de kast en heb ik maar
iets aangewezen wat niet zo gek leek... dus die kapper aan het knippen en
knippen.. ja hij was zeker vroeger kaartjes controleur geweest want kon
donders goed knippen.. nou na een tijdje was het project af en werd mijn
haar nog een keer gewassen en kreeg ik nog een kop-masage en werd er nog wat
gel oin gedaan en werd ik nog even verlost van mijn bakker baarden.. ja ben
helemaal geen bakker dus wat moet ik met bakkerbaarden... geef die maar aan
marco.....( bakker )... nou even 4 euro betaald en daarna naar het
postkantoor en hier een dossje vol met spul naar nederland gestuurd.. dit
ging me allemaal vlot af en na dit hele gebeuren ben ik maar eens op weg
gegaan naar het....( het volgende kan als schokkend ervaren worden hou
daarom uw computer vast ).... ja ik ben naar het SEXMUSEUM geweest of
eigenlijk the museum of chinese sex culture... nou hier aangekomen met een
taxi snel naar binnen gegaan maar zag dat je geen foto's mocht maken daar
dat was jammer.. ook zag ik een bordje met erop : this museum is desinfected each day
nou wat er allemaal gebeurd daar tsjonge... maar het viel allemaal mee en
was meerendeels ouwe troep stenen in de vorm van een penis van weet ik
hoeveel jaar voor christes.. ja daar heeft eve nog mee gespeeld.. maar goed
allemaal plaatsjes met vrijende mensen erop... en allemaal dingen die ouwe
prostituties gebruikten allemaal van honderden jaren oud.. er was nog een
bezoekster een blanke vrouw .. en na het zien van al dat opwindende spul zou
ik haar bijna voorstellen om een paar scenes na te doen.. ja dat museum
wordt immers toch elke dag gedesinfecteerd.. want er ,,komen'' daar nogal
wat mensen stond ook ergens te lezen.. maar dat voorstel heb ik maar niet
gedaan en ben maar verder gaan sneupen en kwam zo na een uurtje rondkijken
weer bij de uitgang uit en heb nog even een foto gemaakt van het museum van
buiten. nou hierna de stoute schoenen maar weer veruild voor de
wandelschoenen... o'ja jullie mogen de computer wel weer loslaten hoor het
is niet meer schokkend...
nou na een lange wandeling ben ik in een vaag cafeetje even een
watermeloen-juice gaan drinken en heb er een paar kippepootjes bijbesteld en
mijn financielle boekhouding weer even bijgewerkt ja die taxi naar het museum en de entree even bijgeschreven in het grote
,,langweekendje-weg-uitgaven-boekje'' en na nog een stukje wandelen ben ik
maar een terug gegaan naar het hotel.
eens even nadenken hoor hoe en wat ik hier ook alweer heb gedaan... o'ja heb
even wat kaartjes geschreven die ik nog had van shanghai en deze later even
op de post gedaan.. alleen waren de kaartjes bijna kleiner dan de postzegels
die er op moesten.. en kon ik beter de kaart op de postzegel plakken ipv
andersom.. maar goed 10 kaartjes de deur uit.. even aan het likken geweest
als een lassie om die postzegels erop te krijgen.. in de bus die dingen (
brievenbus ) geen beschuitbus of streekbus of kubus... en daarna terug naar
het hotel om daar even een klein hapje te eten ja ik zat nog vol van de dag
ervoor dus heb het gedaan met een beetje spagetti en een klein stukje kip..
na dit eten zou ik even mij gaan preparen om eens even naar die bar-straat
te gaan en moest eigenlijk nog even wat gel hebben... dus ik het hotel uit
om dat spul te halen alleen bij de supermarkt aangekomen kon ik er niet echt
wijs uit worden wat nu gel was.. ja ik kon het opschrift niet lezen want het
was chinees.. en om nu zo maar wat mee te nemen.. ja ik heb het al eens
eerder meegemaakt dat ik dacht masageolie te hebben en het later nailremover
bleek te zijn... dus kijk ik nu wel uit wat ik in mijn haar smeer.. nou na
veel gezoek de gok toch maar gewaagd en een flesje meegenomen en een pakkie
kaugom terug naar het hotel hier douchen en tandjes poetsen en de knappe
kleren aan en die rommel in het haar.. nou het zag er allemaal piekobello
uit al zeg ik het zelf.. ja dit bleek later ook wel want de vrouwen kwamen
als bijen op de honing af en in dit geval ben ik dan even de honing.... en
de vrouwen de bijen... maar goed nu met een taxi naar straatje wat ik in een
boekje had opgeschreven.. ik had geen onodige dingen bij me alleen m'n
portemonee met 85 euro aan rmb en dat boekje met gegevens .. nou eenmaal in
de taxi.. bleek ik het verkeerde boekje te hebben en kon de chaufeur niet
precies wijzen waar ie heen moest alleen waren we al op weg in de richting
dus wou ik ook niet meer terug.. nou ik meende dat het iets was met tai cong
road.. dus heb gezegd tai cong lu... ( lu is straat in het chinees ) nou
daar gingen we dan.. ja kwam ik in een straatje dat heete taikonglu dat leek
er wel op maar was het dus niet.. nou de taxi maar uit.. ja was ook bijna
1,80 kwijt en de vorige keer 1,30 dus dat was al wat vreemd.. en ja hoor ik
stond daar weer in de verkeerde straat zonder kaart en nikis bij me.. dus
een supermarkt in maar daar hadden ze geen kaart nou ik de chaufeur een
andere chaufeur trouwens... want was weer in een taxi gestapt.. maar ik de
chaufie wat dansbeweginingen en wat drink bewegingen laten zien en wat namen
geroepen van cafee's die er zaten maar ook weer niet de preciese namen en
hij maar rijden.. hij stoppen ergens en iemand gevraagd die engels kon maar
die wist het ook niet maar zei wel dat er hier vlakbij een groote straat was
met barretjes.. nou eindelijk reden we er langs en bleek het de juiste
straat te zijn.. gelukkig maar een drukte daar tsjonge jonge niet meer
normaal.. ja het bleek kerstavond te zijn.. wist ik veel ik meende namelijk
dat het de 26e kerst was dus de avond van de 24e niks aan het handje was en
er dus rustig even een drankje kon drinken... nou dit viel dus even tegen
wat dat rustig betrefd.. maar goed na een paar keer heen en weer lopen had
ik meteen twee cchineesjes aan de haak... die erg vriendelijk waren.. ja nog
geen tien meter verder liepen we al arm in arm en nog een kwartier later was
ik arm... we zijn een kroegje naar binnen gegaan en hebben daar 3
breezertjes besteld.. ja ik denk ik bestel wel voor die wijven drekt een
dure fles wijn gaan bestellen ofzo.. en ik heb maar 40 euro per dag ter
beschikking dus kan ik die grappen niet gebruiken.. nu mag het best een
dagje wat duurder zijn maar ik moet blijven opletten.. nou na een tijdje
zitten daar werd ik niet echt happy en kreeg ik het gevoel dat de dames
wouden dat ik me wat meer in ze ging verdiepen.. en dan verdiepen op de
figuurlijke manier.
maar goed ik zei nog tegen anne zo heete de ene en de andere julia... ja
vreemde naam voor chinezen.. dat er een nederlandse kroeg was.. ze
fluisterde in mijn oor dat die bij haar thuis was...: my house is holland
bar...uhmmm.... ja ik wou een avondje stappen maar niet meteen zo snel van
stapel.. maar goed wij zouden naar een wat rustigere straat met barren waar
meer westerlingen
waren en daar zijn we dan ook heengegaan in een taxi ..waren die breezers
toch nog ergens goed voor want dit was een prima straatje bleek later.. maar
goed halverwege de rit in de taxi dacht anne van mij en ik van anne dat ze
een hartstilstand kreeg en zo begonnen we met een mond op mond beademing..
ook heb ik proberen even op het hart te drukken maar zat op een plank met
twee doperwten te douwen... maar goed in de barstreet aangekomen was het een
drukte van belang en zijn we de straat wat doorgelopen ja de dames wouden
ergens naar binnen maar hier moest je entree betalen en ik vertrouwde het
zaakie niet.. joopie zeker alles maar gaan betalen en...nou ik heb ze meteen
gedumpt en ben mooi alleen verderop een barretje ingedoken voor ze me
achterna kwamen ja daar aangekomen dacht een chineze vrouw die naast een
blanke man stond dat ik duitser was...!!! nou bedankt zei ik.. ik zei nog
,...stink ik zo naar stront dan... nee dat heb ik niet gezegd maar ze dacjht
dat als je groot en blank bent dat je dan meteen een duitser was.. de duitse
man verontschuldigde zich voor deze belediging en zo hebben we samen een
praatje gemaakt en wat gedronken hij werkte bij siemens ( niet romkes ) .
even later werd ik voorgesteld aan twee chineze leraaressen die oa: duits
spraken chinees en engels nou deze zagen er best uit en ik zou ze bijna
vragen of ze nog ergens anders les in wouden..uhhhmmm.. ja mijn hormonen
waren op hol geslagen na die mond op mond beademing...
maar goed na een tijdje praten en kletsen ben ik afgetaaid en de duitser met
z'n chineze vrouw en twee leraaresjes ook.. ik ben de straat maar weer een
paar keer doorgelopen en werd constand belaagd door vrouwen die me wel
wouden maseren en wel wat met we wilden drinken.. nou dat heb ik allemaal
mooi afgeslagen en ben ergens een barretje binnengegaan en weer wat
gedronken zo ging dat een stuk of wat barretjes door en kwam ik op een
gegeven ogenblik de leraaresjes weer tegen waar ik een hele tijd mee heb
gedanst na hier ook weer wat drankjes ben ik later weer verder gegaan en zo
langzamerhand begon de alcohol zich al aardig op te stapelen in het
lichaampje van radmer.. ja heb geloof ik nog eregens een rum-cola gedronken
en ben toen een of andere coctailbar binnengedoken nadat ik eerst nog weer
werd belaagd door 167 masage-aanbiedende dames maar in de coctailbar die er
aardig uit zag maar een coctailtej besteld en wat zitten kijken naar een
gezelschap dames met een paar populaire chinezen wat mij allemaal wat
maffia-achtig toeleek.. grote flessen whisky op tafel ( niet dat kattevoer )
en een stuk of wat lekkere chicks erbij... ja niet helemaal in de haak..
maar tot mijn schrik moest ik er maar even bijkomen zitten en mocht ik
plaats nemen tussen twee dames.. daar heb ik nog even een coctailtje besteld
voor mezelf want die whiskas hoef ik niet... en zo wat aan de praat geraakt
en ge-infiltreerd in de chineze maffia.. ja zo ging er af en toe een man
naar de wc naar boven alleen ging er dan meteen een vrouw mee.. mischien om
te helpen... maar goed ik raakte aan de praat met de leider van the gang een
chinees uit vancouver canada.. zo ben ik later nog wat aan de praat geraakt
met wat chineze dames en met twee superlekkere blondines die uit rusland
bleken te komen en dit waren niet van die planken-met-twee-doperwten types
maar deze dames hadden twee pallets met doperwten op de plank.... de
fricodomo melkfabriek is geloof ik met ze in onderhandeling voor een overname...
maar goed na een tijdje begon ,, hoe kan het ook anders'' de vancoever
chinees z'n vriendin te meppen en slaan want hij was met een ander meisje
naar de wc geweest en hier was ze boos over dus dat liep uit in een
knokpartijtje.. aangezien dit mijn dagelijkse gewoonte wordt keek ik er niet
raar meer van op maar heb wel gezegd ... het is kerst so make love not
war... yes zei het meisje : but my boyfriend fucks around with another
girl...ja zou bijna nog zeggen:
a good mouse knows more than one hole...... maar heb me maar wijzelijk stil
gehouden tussen die maffiozie voordat ik straks tussen 6 planken zonder
doperwten terug kom...
na een tijdje ben ik aan de bar gaan zitten en heb nog een shooter besteld
en nog twee coctailtjes even later kwam een van de chineze dames bij me
zitten en heb ik haar een frisje aangeboden want ze wou geen drank meer...
we zijn wat gaan praten en ze vroeg me of ze mijn hotelkamer eens van binnen
mocht bekijken.. tsja aangezien ik met 6 man in een dormitory slaap leek me
dit geen goed idee. en heb de aanbieding maar afgeslagen en zei dat het
,,grand hyatt hotel shanghai *****''
a $1000 per nacht dit niet toeliet.. ja zij hoeft niet te weten dat mijn
hoteletje maar $ 6 per nacht is.... nou even later stelde ze voor om nog
even 1 drankje te gaan drinken en daar ben ik maar mee ingestemd.. alleen
raakte ik al maar meer dronken en eenmaal in de disco aangekomen waar we
heen zijn gegaan zagen twee nederlanders dat ik een shirt met nederlands
opschrift aanhad en begonnen met me te lullen nou hun ook maar een biertje
aangeboden en twee baileys voor mij en julia.. ja zeker al die chineze
vrouwen heten julia maar was meteen 180 rmb ( 18 euro ) lichter.
ja zo gaat dat nu als je wat te veel drink dan komen de onverstandige
dingen.. maar goed ik wil de deune ook niet uithangen.. maar goed even later
nog aan de praat geraakt met een blond meisje uit parijs.. en was ik mijn
julia al weer kwijt want die zat met een andere vent te lullen ja dat deed
ik immers ook met die franseuze.. maar goed ik zat nu tot aan het dak vol
met drank en zou aftaaien maar kwam bij de uitgang een ander chinees meisje
tegen.. en heb met haar nog even gedanst.
ze had een truitje aan wat nog niet af was gemaakt met het breien want het
hele onderste stuk zat er nog niet aan.. ja alleen een kleedje over de
doperwten zeg maar... maar goed ze wilde niks drinken en bestelde wat voor
mij.. een whiskas .. ik wou nog zeggen nee!!! maar het was al te laat
maar kon nog wel zeggen dat er cola bij moest... ja 7,5 euro... en die had
ik net niet meer.. dus maar met mijn creditcard betaald en het laten checken
door een blanke man die naast me stond.. het klopte allemaal.. heb nog
gezegd dat ik normaal 100 piek vraag voor een handtekening maar vooruit het
is kerst dus 1tje gratis.... zo doen de familie folder dat ook : 100 piek
anders geen foto!!
nou ik dacht ik ben ook hartstikke gek als ik dat drankje nog opzuip.. dan
krijg ik hem straks twee keer door mijn keel.. 1 keer erin en 1 keer eruit..
dus heb hem maar aan die man gegeven en ben maar afgetaaid voor het helemaal
mis gaat... ja ben als eens vaker in shanghai geweest dat was in 2000 en
toen ging het ook al mis en raakte ik me toch dronken!!! ja ben mijn
portemonee toen verloren met geloof ik 500 piek minus het uitgegeven geld
van die avond. maar goed al met al was ik deze avond ook 882 rmb ( 88 euro )
kwijt.. als dat zo door gaat dan wordt ik ook lid van de kontenfamilie en
dan van de soort bedel-AARS... nou valt nog wel mee.. maar goed ik dacht dus
van wegwezen hier en ben snel naar buiten gegaan waar het al bijna 05:00
was.. ja binnen ook trouwens.. nou daar zag ik het allemaal wat wazig en zag
een rij van taxi's en 1 politiewagen ertussen bleek achteraf.. ja en ik stap
natuurlijk net die politiewagen binnen en ging naast de man in uniform
zitten die alleen in de auto zat samen met zijn blaffers ( pistolen volgens
charly da silva )
die man was niet blij dat ik naast hem zat en zo was ik rap de auto weer
uit.. ja wel lachen natuurlijk zo'n domme vergissing... dat vonden meer
mensen want die stonden aan de kant te lachen... nou de auto erachter was
wel een taxi en zo ben ik toch nog heelhuids naar het hotel gekomen .. ik
had nog 80 rmb.. wat achteraf ook genoeg bleek voor die whiskas cola... maar
goed de taxi was 20 rmb dus kwam het achteraf niet eens verkeerd uit dat ik
met de cc had betaald.. in het hotel aangekomen bleek de man van de lift er
niet meer te zijn.. ja in dit ouwe hotel waar dreistein...uhh einstein ook
nog heeft gelogeerd zit een lift waar iemand met de hand een hendel moet
overhalen en zo kun je op en neer maar aangezien het nu 05:00 was was
de man er niet meer en moest ik met mijn dronken kop de trappen op.. ja 4
omhoog en dan zijn het ook nog eens van die herekamers dus extra hoge
kamers.. maar goed eenmaal boven kon ik mijn kamer maar niet vinden.. en ik
met m'n dronken koppie zoeken en zoeken.. ja bleek ik op de 5e verdieping te
zitten ipv de vierde dus snel naar beneden en daar rap mijn bed in... ja en
bijna niet geslapen want eerst ging er een of andere wekker af.. even later
begon een singaporaan heen en weer te wandelen en later nog een.. het leek
wel of er 3754 man in die kamer woonden zoveel drukte en verkeer was er heen
en weer. ja en dat kon ik net niet gebruiken in mijn staat van toestand.
maar goed tegen 12:00 uur!!!! was het wat rustiger maar was ik niet meer
moe. dus toen maar uit bed gegaan en gedoucht en daarna nog wat met een
engels jongen die in taiwan woont geluld.. ja heb nu ook meteen sars... naar
goed ik heb met mijn laatse 60 rmb m'n hotelkamer betaald van 55 rmb en ben
daarna de stad maar ingegaan en heb eerst gepint en daarna moest ik wat eten
en ben ik bij gino's cafe naar binnen gegaan waar ik een jus'orange heb
gedronken en een menu had gekozen wat op zich de moeite waard was voor 3,5
euro een pot thee, vissoep en rijstschotel met vis.. ja maar was nog zo brak
dat ik niet eens alles op kon en ben zo min als pudding maar terug gegaan
naar het hotel waar ik nog wat geslapen heb omdat het nu rustig was.
zo heb ik nog een paar uurtjes geslapen en daarna nog even het net
gecheckt.. daarna naar de kamer terug en nog een paar pringles gegeten die
ik nog over had.. toen kwam de taiwan-engelsman met hem een hele tijd zitten
lullen en hem geholpen met z'n kadootje in te pakken voor z'n vriendin waar
ie nu heen is.. ik ben toen maar achter de computer gekropen om jullie die
korte verhaal te schrijven.. ja ben nog vergeten dat mijn was klaar was en
ik het op zou halen gisteren en alles zeiknat bleek te zijn.. ja ik zei wat
moet ik hier nu mee. dus hebben ze het voor mij gedroogd voor 5 rmb... en
heb ik het vandaag opgehaald nadat ze hadden gebeld naar m'n kamer dat het
klaar was.. ja alles gekreukeld terug maar goed ben maar even de huisvrouw
gaan uithangen en heb het netjes opgevouwen.... verder heb ik vandaag niet
zo veel gedaan dit ook in het kader van de bezuinigen.
maar gelukkig ben ik aardig opgeknapt en heb met heel veel plezier deze
brief geschreven ja.. houdt me van de straat en kost niet veel en zo kunnen
jullie ook nog een glimpje meekrijgen van wat ik hier allemaal beleef..
nou ik ga nu snel stoppen want de inkt van mijn beeldscherm is bijna op..
jullie daar allemaal een prettige kerst en tot mails...
tot een volgende brief
een fijne kerstdag verder, groetjes, dikke tuten en veel liefs van
walvisje
alias RADMER

ps1: tsja.. t'is wel kerstavond he... zal ik toch maar even naar die kapper
om even bij te punten..?????
neeee.uhhhh

ps2: maar het moraal van dit verhaal is wel...: als je een avond gaat
stappen en in een hotel zit neem dan een double room die nacht!!!

ps3: hoop dat m'n verhaal niet zo beroerd en saai was dat jullie erbij in
slaap gevallen zijn voor deze die dat wel zijn.....: KABOEM!!!!!! wakker
worden ( reakties welkom )

ps4: ja deze ps is om het aantal ps-en even te maken want een oneven
aantal
ps-en brengt ongeluk staat er in de zuid-denemarkse bijbel.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

radmer

Radmer C.P. Kuipers Dotterhof 13 8446BJ Heerenveen HOLLAND ( E.U.) tel.nr. 0031 (0)618050070 rasmoes@hotmail.com rasmoes@gmail.com www.rasmoes.nl

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 265
Totaal aantal bezoekers 311710

Voorgaande reizen:

17 Januari 1977 - 18 Oktober 2011

losse reisjes/tripjes Europa+Egypte

17 Oktober 2007 - 18 April 2008

Zuid-, Centraal en Noord Amerika en Carribean

04 Oktober 2005 - 12 April 2006

Zuid-Amerika Reis 1

01 December 2003 - 09 April 2004

Azie reis 2

16 November 1999 - 28 Augustus 2000

Afrika en Azie reis

Landen bezocht: