duiken, duiken en nog es duiken - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van radmer kuipers - WaarBenJij.nu duiken, duiken en nog es duiken - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van radmer kuipers - WaarBenJij.nu

duiken, duiken en nog es duiken

Door: rasmoes

Blijf op de hoogte en volg radmer

05 Maart 2004 | Thailand, Bangkok

5 maart 2004,.....Koh Phi Phi,...Thailand

Dag beste asfaltwegen-gebruikers,
Zo na een weekje internetstilte is het weer hoogtijd om eens even de boel
een beetje bij te werken ja er is al weer van alles en wat gebeurd en ik was
in de vorige brief al bezig met een duikcurses advanced diver en heb die met
goede resultaten afgerond en heb me net al ingeschreven voor de volgende
stap wat RESCUE DIVER is.. ja dit gaat samen met een soort van EHBO dat
betekend niet Een Hele Boel Orgies maar Eerste Hulp Bij Ongelukken.
ja als ik hier dan ook voor slaag kan ik daarna voor de DIVE MASTER gaan dit
is de hoogste orde van het recreatieduiken daarna kun je ook nog weer verder
als instructeur etc. maar eerst maar eens even zien als ik over een paar
dagen RESCUE DIVER kan worden en dan heb ik eerst wel weer genoeg gedoken
voor deze vakantie. nou verder heb ik nog een nieuwtje ik ben namelijk weer
alleen ja claudia is afgetaaid naar koh phan gan ze wou namelijk na koh phan
gan een weekje nog alleen reizen nou ik had al niet zo'n zin om naar dat koh
phan gan te gaan dus hebben we maar meteen opgesplits en ben ik vanaf
vanmorgen weer alleen ja eigenlijk al vanaf gister maar we hebben de laatste
avond nogal wat gezopen en toen ging er de morgen erna ook nog het een en
ander mis wat betrefd ,,een gebeuren onder de lakens'' en daardoor heeft ze
de boot gemist en is dus vanmorgen afgetaaid ipv gister... ja ik weet niet
hoe lang het duurd voor ze weer terug is want ze had er vanmorgen al een
beetje spijt van dat ze alleen ging en zat met de tranen in de ogen naast me
in bed.. maar heb haar verteld dat ze altijd mag terugkomen als het haar
niet bevalt. nou ondertussen heb ik al weer een heel lulverhaal op het
scherm maar ben nog niet een streep verder met waar ik was gebleven dus ga
ik daar nu maar gauw aan beginnen... uhh even checken o ja was een
duikcurses aan het doen en was gebleven op de 29e februarie toen was ik zo
om een uurtje of 07:14 wakker en ben even later gaan douchen en aankleden ja
we moesten om 08:00 bij de duikschool zijn want ik zou vandaag 3 duiken
maken dus moest een beetje fit zijn.. nou snel naar het dorp en hier kwamen
we een beetje te vroeg aan dus ben ik eens even op de sneuptour gegaan om te
kijken of ik een internetcafe kon vinden waar ik de uitslag van
NEC-HEERENVEEN kon checken en dit slaagde even later al en wat nog mooier
was is dat heerenveen ook nog gewonnen had... ja mijn dag kon al niet meer
stuk.. tenzij ik zou worden gebeten door zo'n zeeslang die levensgevaarlijk
zijn.. 5 minuten en dan ben je rijp voor 6 planken.. maar goed na het
internet met een big smile snel naar de duikschol terug en hier zaten de
andere cursisten ook al klaar ja even later zijn we vertrokken en op de boot
richting duikspot gegaan daar heb ik op het voordek samen met ANNA een
superschone zweedse de hele tijd zitten lullen.. ja ze voelde zich een
beetje eenzaam want was helemaal alleen samen met haar twee ,,konijnen'' die
ze altijd bij haar had. nou met haar heb ik de hele tijd zitten lullen en
even later kwam de zweedse instructeur jockje ofzoiets ook al om ons een
brieving te geven over het wrakduiken want dat gingen we namelijk eerst
doen. nou na wat informatie werden we aan elkaar gekoppeld en ik had weer de
pech dat ik met die mooie anna samen moest duiken en de bodycheck bij haar
moest doen nou nadat alles gecontroleerd was dat ze er wel zuurstof op had
staan dat alle riemen goed vast zaten en haar zuurstofregulator het wel deed
en de konijnen goed in het hok zaten.. uhh dit hoorde er niet bij maar heb
ik als extra gedaan.. nou toen hup het water in om via een lijntje af te
dalen naar de bodem dit was een metertje of 25 geloof ik daar aangekomen
waren er al weer een hele meut vissen die me opwachten en een beetje om me
heen zwommen.. nou een beetje rondneuzen daar in dat wrak wat geloof ik een
passagiersschip was ofzo.. nou na een 50 minuutjes onder water zijn we weer
naar boven gegaan en zijn weer aan boord gegaan waar de lunch al klaar
stond.. ja een beetje gebakken rijst met wat groentes en heel veel water ja
we moesten veel water drinken want dit was om niet te worden uitgedroogd het
schijnt dat een 50 minuten duiken nog lichaamlijk en erergiek zwaarder is
dan een wedstrijdje voetballen.. tsja dat had ik niet gedacht.. dus na een
lekker hapje eten en veel water zijn we naar de volgende plek gevaren waar
we de tweede duik zouden doen dit werd een zogenaamde Multi level duik dan
ga je eerst een metertje of 20 diep daarna 14 dan 8 en dan naar boven en
eerst op 5 meter nog 3 minuten niksen. nou na weer een bodycheck met anna
snel het water in en voor de tweede keer naar beneden. na een 50 minuten om
een soort van rots te hebben gedoken kwamen we weer boven ja ondertussen al
weer van alles en nog wat gezien waaronder een schildpad.. ja schildpad..???
om over te lopen...??? nee joh dat is een schelpenpad maar goed dit was een
kikker met een schild er om wat ze dan een schildpad noemen. ja deze lag
lekker te niksen op de bodem van de zee.. ook nog een haai gezien en nog van
alles en wat waaronder ook weer een aantal broers van NEMO nou zo even later
kwamen we weer aan de oppervlakte en zijn we nog een keer gaan lunchen dit
keer een broodje.. ja na nog wat video-opnames .. ja er werdt namelijk die
dag een film van ons gemaakt van het duiken. na een uurtje en een half
uurtje pauze dus 1,5 uur pauze gingen we voor de derde keer het water in en
hebben we 62 minuten gedoken ja op het laatst was mijn fles met zuurstof
bijna leeg en kon ik bijna niet meer onder water blijven ja doordat je zeg
maar aardig gebalanceerd bent en dan je fles leegraakt krijg je meer
drijfkracht en hierdoor kon ik mezelf met pijn en moeite onder water houden
maar goed het is allemaal wel gelukt en zo hebben we na 62 minuten de duik
goed afgerond. eenmaal boven had ik wel een beetje pijn in de kop en heb ik
snel wat water gedronken toen ik weer boven was.. even later met david aan
de praat geraakt en samen met hem besloten om samen die video te gaan kopen
en dan kopieren en dan hebben we de film dus voor half geld.. ja die dvd
koste namelijk 34 euro!!! maar nu dus maar 18,50 ( incl. het kopieeren ) nou
ook wou hij wel te zeevissen en daar had ik ook wel zin in dus hebben we
besloten dit samen te doen dan konden we de boot delen. nou dat hebben we
afgesproken en zouden die dag dat bootje boeken.. na een uurtje of twee
varen kwamen we weer in de haven aan en zijn meteen naar de duikschool
gegaan waar we samen de logboeks hebben ingevuld.. ja ik was nu nog 1
nachtduik verwijderd van mijn diploma en die zou ik de volgende dag gaan
maken.. ik moest nog wel wat theorie doen maar daar had ik de volgende dag
tijd zat voor nou toen alles klaar was ben ik naar de bungalow gegaan en ben
daar eerst even gaan pitten en heb later nog even mijn mail gecheckt.. ja
claudia moest om 20:00 haar theorieexamen doen en ik zou haar daar om een
uurtje of 20:30 ontmoeten nou daar om 20:30 aangekomen was ze nog niet
helemaal klaar en ook nog eens gezakt... ja na wat geouwehoer en wat
nakijken heeft de instructeur een paar foutjes goed gerekend en was ze wel
geslaagd.. met de hakken over de sloot. nou toen snel een hapje eten want
het was ondertussen ook al 21:00 geweest dus zijn we in een of de andere
pizzatent beland waar we lekker hebben gegeten.. ja voor herhaling vatbaar
nou toen na het eten nog even een half uurtje internetten en daarna wat gaan
drinken in de hippiesbar alleen hadden ze daar zo'n show met vuur en alles
tsja die flauwekul hoeft van mij niet.. als ik vuurwerkshows wil zien dan ga
ik wel naar een circus of naar enschede.. tsja ik heb 1 colaatje light gehad
en ben daarna afgetaaid naar de bungalow en ben daar gaan slapen. heb eerst
nog even een hoofdstukje uit het boek gemaakt en ben daarna snel naar bed
gegaan om een nachtje goed te slapen want was behoorlijk moe van al dat geduik.
nou de volgende morgen hoefde ik er niet al te vroeg af dus kon ik eens even
een beetje uitslapen wat ik ook gedaan heb.. ja eerst nog wel even wakker
omdat claudai er om 07:00 af was omdat die moest duiken die dag na een paar
uur ben ik er ook maar eens afgegaan en ben ik gaan douchen en heb even
later even nog een hoofdstuk gemaakt uit het boek even later ook nog een
beetje de boel opgeruimd want het was al weer een aardige zooi geworden. nou
de vuile was ook meteen maar even naar de laundry gebracht en daarna even
een uurtje gaan internetten om brief 32 op papier te krijgen nou na een
stukje wikken ben ik eerst maar even het dorp in gegaan om wat te eten en
daarna weer terug naar de bungalow om de laatste twee hoofdstukken af te
maken van het advanced duiken nou toen dit klaar was ben ik verder gegaan
met het briefschrijven op internet en zo tegen een uurtje of 16:30 was deze
eerst weer klaar en ben ik nog even een maiskolfje gaan halen.. ja stond
namelijk in het hoofdstuk van het nachtduiken dat je je eten niet over moest
slaan maar wel goed moest eten. dus hup effe een maiskolfje er achteraan..
nou terug naar de bungalow waar claudia ondertussen ook al zat en die had
haar duiken goed gedaan dus had haar brevet ook binnen nou zo tegen een
uurtje of 17:20 ben ik maar richting duikschool gegaan waar ik om 18:00
moest zijn ja eerst nog even wat te drinken gehaald en even later zijn we
vertrokken.. ik had ineens een heel ander duikpak wat niet al te best was..
mijn flippers waren te klein.. maar goed om die handel en even later toen
het donker was het water in.. ik was nu buddy dat betekend duikmaatje met
DAVID omdat anna niet mee was.. ja david zijn eventwichtsjas om het zo maar
even te noemen die was lek dus heeft ie hem geruild met de duikinstructeur..
nou daarna naar beneden.. daar kwam ik erachter dat mijn duikbril niet echt
waterdicht bleek te zijn want hij liepde hele tijd onder water wat zwaar
kloten is.. ja ik heb geloof ik 2865 keer mijn masker geklaard.. wat wil
zeggen door te blazen met je neus en het masker omhoog te houden dan blaas
je het water eruit.. nou ondertussen was het daar ook nog eens pikkedonker
en hebben we wat met de zaklamp aan het schijnen geweest en dan is het net
alsof je in een bos loopt zo ziet het er uit tenminste ja ik heb al met al
weinig genoten van de duik omdat mijn masker dus steeds vol water zat.. ja
na 45 minuten waren we weer boven en waren we allemaal geslaagd nou na een
ruig tochtje over de zee kwamen we weer aan bij de duikschool waar onze
duikboeken werden bijgewerkt en waar we ook de diploma in ontvangst kregen.
nou dit moest natuurlijk even gevierd worden dus heb ik maar even een vodka
jus genomen en daarna nog een en nog een en nog een... tsja je raad het al..
dat ging effe mis.. samen met david heb ik een stuk of wat van die dingen
gehad.. ondertussen ging simon ook nog gestrekt die had niet genoeg water
gedronken en ging zo maar uit de tijd.. ja ploep daar lag ie.. nou hem
hebben ze weer opgelapt.. en david en ik zouden wat eten.. wat er nooit van
gekomen is.. op het laatst was het al weer zo laat dat dat eten al niks meer
werdt.. ja anna zei dat we naar de monky beach moesten daa hadden ze een
groot feest dus hupee david en ik daar heen en een paar drankjes nog gehad
toen kwam er een meisje naar ons toe die vroeg of we wilden dansen nou
vooruit maar dus wij dansen.. ja david die werdt zo gek als een deur.. die
is namelijk ski instructeur voor free skieing en ook nog skydiver en weet ik
wat.. hij heeft al 19 keer in het ziekenhuis gelegen en is een keer dronken
van het dak gesprongen en op een tafel beland en heeft toen beide benen
gebroken.. nou nu begon ie uit staande beweging ineens flip over's te
maken.. dit zijn niet die brave schoolkindermoeders die dan met zo'n oranje
jas en zo'n bordje de kinderen helpen oversteken maar dit zijn koprollen
maken in de lucht uit staande beweging even later begon ie te break dancen
alleen had ie nogal wat gezopen en dat ging niet helemaal goed.. ik nog een
paar foto's maken en zo ook van twee engelse grietjes... nee niet de vrouw
van HANS maar bedoel gewoon twee engelse vrouwen die ons vroegen of we even
een jointje met ze wilden roken.. nou vooruit maar.. ja ik niet maar david..
nou ik ben even wat drinken gaan halen en toen ik terug kwam wouden de
engelse meiden naaktzwemmen.. ja ze hadden de kleren al uit en dat zag er
allemaal niet verkeerd uit. ik denk ik hou het effe rustig en david ook dus
zijn wij het water niet ingegaan ja david heb nog geholpen om het slippie
weer aan te trekken... ik was ondertussen al aardig als een aap en weet het
allemaal niet meer.. nou zo tegen een uur of wat.. ja ben even een paar
delen van het verhaal kwijt.. het schijnt dat ik ook nog een uur aan het
breakdancen ben geweest maar ik heb geloof ik weinig gebroken en de tent
staat ook nog dus die heb ik ook niet afgebroken nou op een gegeven moment
zijn we maar naar de bungalow terug gegaan alleen was het nog lang niet zo
ver ja david had me de goeie richting opgestuurd en daar kwam ik een 24 uurs
zupermarktje tegen waar ik nog even wat melk heb gedronken schijnt het.. ja
toen kwam ik erachter dat mijn slippers pleite waren.. dus ben ik weer terug
gegaan maar ik kon ze nergens meer vinden.. ja pleite dus nou toen maar weer
terug naar de bungalow.. ja wat er onderweg allemaal gebeurd is weet ik niet
meer maar ik kwam een uur later pas aan in de bungalow.. ja en dat was
geloof ik 07:30 en om 09:00 moesten david en ik te zeevissen.. als dat
allemaal goed zou gaan... het schijnt dat ik nog iemand heb gevraagd om mijn
horloge te zetten op 08:30 maar ik lag natuurlijk in de dikke coma van al
die drank... mijn tas had ik aan ANNA gegeven voor ik naar die strandparty
was gegaan dus die was nog wel veilig.. nou zo om een uurtje of 09:20 was
het een gebonk op de deur.. ja daar stond david en de visjesman al klaar om
te vertrekken.. nou mooie boel was dat ik kieperde bijna mijn bed uit want
stond nog stijf van de drank maar snel wat kleren aan.. ja claudia vroeg of
ze ook mee mocht want die zou dus met de duikcurses beginnen voor advanced
diver maar had opeens geen zin meer en heeft die morgen dus afgezegd en had
nu de hele dag geen reet te doen dus vroeg ze of ze mee mocht nou dat kon
wat ons betrefd wel alleen moest ze haar eigen eten meenemen want de visman
had maar voor twee man eten. nou zo min als een putje die boot in en op naar
de visplek.. ja eerst moesten we aas gaan vangen en daarna konden we pas
voor de grote vissen.. ja met een draad en een stuk of 10 haken eraan wat op
een neer door het water en ploep even later had ik een GOUDVIS aan de
haak... ja alleen kiepte die er weer af voordat ik hem binnen had.. nou
daarna heb ik weinig sucses meer gehad en hebben david en de visman nog wat
aas gevangen en konden we daarna voor de grote vissen van als je mazzel hebt
35KG en bijna 2 meter!!!! ja even later gingen we de hengels uitgooien en
maar wachten en wachten.. david had 1 keer beet maar die heb hem niet binnen
kunnen halen.. na wat zwemmen lunchen en een heleboel water drinken hadden
we nog geen vis.. we hadden ondertussen wel al weddenschappen om de meeste
vis, grootste vis en eerste vis.. nou even later gingen we strollen dat is
zeg maar varen met de hengel op sleeptouw.. dit duurde maar even of david
haalde aan BARACUDA binnen. ja hij had dus de eerste vis binnen .. nou even
later was het bij mij ook bingo en had ik er ook een BARACUDA aan ja alleen
was die van mij wel groter dan die van david dus stonden we weer gelijk in
de competitie.. nog even later was het weer bingo voor mij en had ik er een
hele vreemde vis aan met allemaal slierten en helemaal rond.. maar goed een
vis is een vis.. nou toen gingen we even later met een ander soort
gereedschap vissen en vong david weer een baracuda.. nu stond het twee twee
en ik had nog steeds de grootste vis.. ja met dat andere gereedschap kreeg
ik even later meende ik een dikke haai aan de haak.. allemachtig wat ging
dat zwaar zeg.. maar even later knapte de lijn en wat bleek nu we waren bij
een boei langsgevaren en die had ik aan mijn haak gekregen.. tsja een
tegenvaalertje dus.. nou afen.. even later vong ik een tonijn.. nee geen
konijn maar een TONIJN da's geen familie van de duitse vis TONZWEI.. of
TONDREI... nog even later vong ik weer eentje en had dus al 4 vissen en het
stond nu 4-2.. dus en had ik de meeste en de grootste alleen niet de
eerste.. nou helaas vong david er ook nog eentje.. ja weer een baracuda..
die dingen gebruiken ze alleen maar om soep van te maken schijnt.. nou goed
de dag was ook al weer bijna voorbij en we gingen weer terug naar de haven..
op een gegeven noment zei de schipper dat we de hengels moesten binnenhalen
en dat betekende dat de prijs voor mij binnen was.. ja ik had de hengel al
binnen en die david zat maar te tijdrekken om nog zijn hengel wat langer in
het water te kunnen hebben en wat denk je,... haalt die lul niet nog een vis
uit het water door al dat tijdgerek.. tsja nu stond het dus weer 4-4 nou
goed ik had de grootste en hij de eerste dus stonden we precies quite.. wat
ook wel weer leuk was.. nou bij de haven aangekomen hadden we meteen veel
bekijks omdat we 8 vissen hadden.. ja vraag me niet wat voor formaat en
kilo's maar samen waren ze meer dan 12 kilo dat weet ik wel.. nou we hebben
besloten om de vissen maar samen op te gaan eten en de vrouwtjes er ook bij
te gaan uitnodigen.. claudia en kathy de vriendin van DAVID ja we zijn naar
het hotel van david gegaan en hebben daar gevraagd of ze 4 vissen voor ons
klaar wilden maken en die andere 4 mochten ze dan zelf houden..dat waren de
4 baracuda's nou ze wouden de vis wel klaarmaken en dat koste ons dan 300
bath dat is 6 euro en dan kregen we er ook rijst en salade bij nou dat
hebben we maar gedaan en zo konden we om 19:00 aan tafel. aangezien het nu
nog maar 18:20 was zijn claudia en ik eerst even naar die duikschool gegaan
waar mijn tas nog lag die ik aan anna had gegeven en ook onze diploma's ..
daarna nog even aan het internetten geweest en zo ook lysje tegen gekomen op
de MSN wat erg gezellie was.. nou om 19:00 naar dat restaurant dat aan de
zee zat,.. ja het waaide nogal een beetje erg veel dus waaide de sla bijna
van mijn bordje af.. ja de vissen waen best lekker alleen die grote ronde
vis die ik had gevangen was het lekkerste .. na een flinke portie vis.. ja 6
kilo met z'n 4-en dat konden we nooit allemaal op.. maar goed... nog een
ijsje na en daarna hebben we afscheid genomen.. we hebben nog wel even de
dvd naar een winkeltje gebracht waar ze hem wel konden overbranden.. daarna
hebben we afscheid genomen en zijn terug gegaan naar de bungalow ja iki was
natuurlijk al met al niet al te fit meer na zo'n dag vissen en de avond
ervoor wezen stappen dus na nog een beetje schrijven en wat muziekluisteren
ben ik ook al snel daarna in slaap gevallen om vervolgens de volgende dag
weer wakker te worden zo tegen een uur of 07:15 al weerwakker ja dat was
natuuerlijk een beetje aan de vroege kant als je een uitslaapdag hebt. nou
zo ben ik een beetje blijven liggen tot een uurtje of 11:15 en ben daarna
gaan douchen en aankleden om vervolgens het dorp in te gaan om die Dvd bij
david weg te halen en ook om even een paar kaartjes te kopen.. nou had eerst
een stuk of 7 kaartjes en daarna ben ik eens gaan kijken of david er ook
was.. nou ik vond zijn vriendin wel bij het zwembad en daar heb ik evenmee
zitten te kletsen tot david terug was met de video.. ja die hebben we meteen
ook maar even bekeken in een internetcafe en alles zag er prima uit dus was
de kopie geslaagd ja toen hebben we ook mar meteen afgesproken om die avond
met zijn 4-en wat te gaan eten wat ons wel gezellig leek.. nou daarna ben ik
op zoek gegaan naar nieuwe slippers maar deze heb ik niet kunnen vinden ik
vond even later wel een postkantoor alleen was die pas om 13:00 open en nu
was het 12:30 dus ben ik eerst maar even wat gaan ontbijten en daarna naar
dat postkantoor gegaan ja even 40 postzegeltjesgehaald en daarna ook nog 33
kaarten nu klopte het weer.. 40 kaartjes en 40 postzegels..ja toen terug
richting bungalow waar ik onderweg eerst nog even een fotorolletje heb
gehaald want ik scheen die avond dat ik aardig wat sapjes op had nogal veel
foto's te hebben genomen waarvan weet ik ook niet maar goed.. nou bij de
bungalow aangekomen eerst even mijn boekhouding op rij en daarna aan het
likken geweest als een lassie om die 40 postzegels erop te krijgen ja dat
was weer een heel karwei.. ipv die kleine waren dit weer van die grote
postzegels maar goed even later zaten ze erop en heb ik ook maar meteen de
adressen erop geschreven en heb een stuk of wat kaartjes beschreven met
text..ja anders is het zo'n groot wit vlak. even later kwam claudia weer
thuis zeg maar en die kwam ineens ermee aanzetten dat ze na de full moon
party op koh phan gan nog een paar dagen alleen wilde reizen dat had ze nog
nooit gedaan ofzo.. nou best alleen dan ging ik liever meteen uit elkaar en
blijf ik hier op dit eilandje ipv helemaal naar de andere kant te tuffen met
boten en bussen om daar dat full-moon feest te gaan beleven. dus heb ik
tegen haar gezegd dat ik hier blijf en dat zei mocht gaan en staan waar ze
wilde.. nou dat avontuur dus ook weer voorbij.. ja als ik heel eerlijk moet
zijn reis ik liever alleen maar goed het was best nog wel gezellig af en toe
met claudia en we hebben gelukkig ook geen ruzie en zien elkaar in bangkok
wel weer omdat we op dezelfde avond naar huis vliegen en ik naar india dan..
ja nou na nog even een beetje internetten en msn-en heb ik nog een paar
kaartjes geschreven en ben daarna met claudia het dorp in gegaan waar zij
een ticket naar koh phan gan heeft gehaald en nog dollars heeft gewisseld
voor thaise bath. daarna was het ook al 19:30 geweest en moesten we rap naar
kathy en david die al klaar stonden..na wat gesjouw zijn we bij een pizzeria
gekomen alleen was deze vol dus eerst nog maar een blokje omsjouwen en
daarna weer terug naar de pizzeria.. daar hebben we lekker gegeten en hebben
kathy en david ook nog even in mijn vriendjesboek geschreven. zo komt daar
zo staardigjes aan ook al wat vulling in.. nou na nog een half uurtje
internet ben ik nog even een stuk of wat kaartjes gaan schrijven en daarna
zou ik met claudia nog wat gaan drinken ja het was tenslotte onze laatste
avond.. nou even later zijn we naar de hippies bar gegaan en daar heb ik een
wodka jus gehad en clau een pina coladedaarna zijn we het dorpje ingegaan en
kwamen we anna tegen.. pffff... die zat me aan te kijken.. ik weet niet wat
ik gedaan heb maar goed.. nou wij weer verder en even later bij de tin-tin
bar aangekomen alleen zaten daar net zoveel mensen als bij het concert van
ibas biharomin de zuid-oesbekistaanse gitaarspeler zonder handen die tijdens
het afrikaanse bloembol-vergooi festijn in de locale bar de Hoetsietoetsie speelde.
met andere woorden niet veel mensen.. nou daar zijn we dus maar niet naar
binnen gegaan maar zijn even later naar de roling stoned bar gegaan en hier
speelde een bandje.. nou jaspeelde... het was meer alsof er een gebouw
instorte allemachtig allemaal van die hardrock(janhenk) muziek.
killing in the name of, en nog wat van pud of mudle en allemaal van dat ACDC
en METALLICA gedoe.. tsjonge jonge we konden elkaar amper verstaanen ik heb
een vodka jus gehad en claudia vroeg of ze een MULTIPLE ORGASM van me
mocht..... nou nou moet dat zo raar.... maar het bleek een drankje te zijn
wat niet te zuipen was want er zat wat met cocosnoot spul in.. nou even
later nog naar een andere bar gegaan die heete CARLITO'S ja hier heb ik de
versnelling erin gezet en heb nogal wat gezopen op het laatst zelfs emmers
vol.. ja je hebt hier van die emmertjes met drinken die noemen ze BUCKETS
nou daar nog twee van en nog een stuk of wat gewonevodka jussen... ja ik was
al weer aardig in de olie.. maar goed nog aan het lullen geweest met een
japans meisje uit O-ZAK-A of zoiets dat schijnt een grote stad in
NEEPAN uhh
JAPAN te zijn.. even later kwam er nog een ander meisje naar me toe die ik
twee avonden daarvoor had leren kennen op dat feestje op monky beach.. ja
die vertelde dat ik nogal heb staan dansen daar.. daar weet ik zelf niks
meer van maar goed... nou even later kwam er nog een zweedse jongen die
herkende mijn heerenveenshirtje omdat zijn neefje marcus daar ook in had
gespeeld.. ja dat was dus de neef van marcus alback waar ik mee stond te
lullen.. omdat marcus er zo groot mee was geworden was hij nu ook fan van
heerenveen en had thuis ook een shirtje met de handtekening erop van marcus...
heeft die boef van een marcusdus een shirtje meegejat uit heerenveen!!! maar
goed als oelemetoeters zijn we naar huis gegaan en daar deed ineens claudia
alle kleren uit... ja het viel me eerst niet eens op maar de volgende morgen
begonnen de activiteiten en zal ik het uurtje maar als een grote
PIEPPPPPPPPPPPP te boekzetten... ondertussen had claudia de boot gemist en
bleef nog een dag extra ja ik heb nog een dagje bijgeboekt en kon er niet
uitkomen met de man om een vriendenprijsje te maken voor 7 dagen meer... dus
toen eerst maar voor1 dag.. nou even later ben ik even gaan internetten
alleen was ik zo brak als drie anderen die ook elk zo brak waren als drie
brakken... ja ik ben meteen maar rechtsomkeer gegaan en ben weer gaan
slapen. na een paar keer wat drinken te hebben gehaald en het internetten
nog eens een poging te hebben gegeven wat niet erg wou lukken ben ik maar
weer op bed gegaan en heb zo eigenlijk zo'n beetje de hele dag op bed
gelegen. na nog een paar kaartjes schrijven ben ik samen met claudia om een
uurtje of 18:30 het dorp ingegaan om wat te eten.. want dat had ik de hele
dag nog niet gedaan met al dat geslaap... ja ook nog even een nustje kaarten
op de post gedaan en daarna een restaurantje uitgezocht.. claudia had
ondertussen die middag haar ticket omgeboekt naar een dag later.. in het
restaurantje fatty's genaamd heb ik iets met rijst salade en gyros gehad wat
erg lekker was.. ja en een flinke portie ook nog... even later zijn we weer
afgetaaid en vertelde claudia dat ze me wou trakteren op een masage in een
salon dan... dus zijn we eerst maar weer terug gegaan naar de bungalow en
zijn zo even later maar voor een masage gegaan welke erg lekker was.. ja ik
had al een paar dagen geen masage meer gehad dus is het dan wel weer even
lekke. nou aangezien ik al een paar dagen op blote voeten rondliep was de
staat van mijn voeten er niet beter opgeworden en heb ik maar besloten om er
meteen een pedicure behandeling achteraan te gooien dus werden mijn voeten
weer een beetje opgekalefaterd en zo was ik weer zo top-shape als een
..uhh.. tsja nou was weer keurig netjes verzorgd om het zo maar te zeggen..
claudia was nog wel even zoet omdat die met haar vingers aan het klooien was
om er nagellak op te smeren zodat dat een beetje leuker leek tijdens de full
moon party.. die vanavond is.. de 5e maart dus..maar goed ik ben even gaan
internetten alleen was dat niet van lange duur want het internetcafe ging
dicht dus was ik na 10 minuten al weer klaar.. ja had ondertussen nog steeds
niks op papier voor mijn brief 33 maar goed ben nu vandaag de 5e al weer een
tijdje aan de gang dus is er al weer een beetje leesvoer.. toen ik het
internetcafe ben uitgegaan ben ik maar op bed gegaan en heb een lekke
nachtje geslapen .. zo werdt ik vanmorgen om een uurtje of 07:30 wakker en
lag claudia naast me te huilen ja wat er nu weer aan de hand was.. nou ten
eerste had ze een internetvriendje die niet zo blij was met het uurtje waar
ik een PIEPPPPPPP van gemaakt heb .. ja dat had ze hem verteld en ten tweede
kreeg ze spijt en twijvel als ze wel alleen moest gaan.. dan had ze niemand
meer waarze haar ei bij kwijt kon.. tsjaze wou zelf alleen op pad dus daar
kan ik ook weinig aan doen.. heb natuurlijk wel gezegd dat ze wel kan
terugkomen of mailen en in het ergste geval kan ik altijd naar haar toekomen
mocht ze in serious trouble zijn... maar goed heb gezegd dat als ze het niet
alleen probeerd ze het ook niet weet ofhet nu wel of niet leuk is om alleen
te reizen. nou goed even later is ze toch maar gegaan en had ik het rijk
weer helemaal voor me alleen... ja zat nog wel met een accomodatie
probleempje ik zat in een bungalow van 28 euro per dag die wel erg mooi en
comfortabel is.. ja daar moest ik het nog maar eens met de beste man van het
bungalowpark over hebben.. ik had eigenlijk in gedachten om niet meer te
gaan te betalen als 1000 bath en dat is dan 300 bath meer dan ik betaalde
toen ik met claudia was.. alleen kon ik dat niet helemaal voor elkaar
krijgen de dag ervoor waren we blijven steken op een deal van 8500 voor 7
dagen daar had ik al 1400 van betaald voor de voorgaande nacht dan bleef er
nog 7100 over voor de laatste 6 nachten en dat is meer dan 1000 maal 6 dus
moesten we nog even onderhandelen.. ja ik heb hem nog een keer 6500 geboden
ipv van de 7100 die hij wou maar nee hoor dat werdt hem niet.. nou toen mijn
tas maar gepakt en eens even gaan kijken in het dorpje zelf.. eerst nog bij
een paar andere bungalows langs maar die awren nog duurder dus eens even bij
wat guesthouses informeren.. daar werdt ik ook niet beter van want dat koste
500 per nacht maar daar zat dan geen douche in de kamer en ook geen airco en
zat je niet aan het strand en zat je tussen het lawaai.. nopu dat was met de
andere guesthouses idem dito dus ben ik zonder resultaat weer terug gegaan..
heb onderweg nog wel even een kwartiertje aan het internetten geweest en heb
even later na eerst nog even pinnen de beste man van het bungalowparkje maar
geluk gegeven zoals ze dat zeggen.. ja 7100 bathjes.. elke bath is twee
eurocentjes.... nou goed toen maar eens even wat aan mijn verslagje doen op
internet en daar even twee uurtjes aan gewerkt ja zo stonden er weer de
nodige kb's op en ben ik eerst even voor een break gegaan en heb even een
hapje gegeten als brunchje.. even later heb ik me ingeschreven als rescue
diver en kreeg meteen een dik boek mee om te leren.. ja daar werdt ik niet
vrolijk van alles in het engels en een moeilijke woorden dat er instonden..
maar ben al een mooi eindje op weg en al het een en ander wijzer.. ja morgen
moet ik beginnen met duiken en kan ik op het strand een beetje mensen gaan
redden die zogenaamd troubles hebben in het water.. ja mensen thuis nu niet
meteen denken dat jullie straks thuis te maken krijgen met een baywatch
boy.. want zo ver is het nog lang niet.. maar goed na een paar uurtjes
studeren ben ik maar eens even verder gegaan met het verslag en heb zo nog
een paar kb's op het scherm weten te tikken.. daarna had ik eerst mijn nocht
en ben ik eens naar die duikschool gegaan om te kijken of die instructeur
van me er al was.. maar die was er nog niet.. ANNA was er wel en die ging
vanavond een nachtduik maken.. ja helaas niet bij mij in bed maar op phi phi
ley wat een eilandje verder is.. nou omdat ik nog even moest wachten ben ik
maar weer achter de computer gaan. zitten... uhh VOOR de computer om zo even
het laatste deel van deze brief op het scherm te krijgen en dat is weer
aardig gelukt nu .. ja ik ben gelukkig weer helemaal bij en kan me nu verder
gaan concentreren op die rescue diver course waar trouwens ook een soort van
EHBO gebeuren bij in zit.. of had ik dat al verteld vanmorgen of
vanmiddag... nou ik zal nu straks naar de eet-zoveel-jekan BBQ en daarna
eens even met die instructeur om de tafel van wat nu de bedoeling is
morgen... nou ik blijf nog 6 nachtjes hier op dit eilandje en ga dan
hopelijk als RESCUE DIVER verder het leven door en vlieg de 13e naar bombay
om daar de boel eens even een beetje onveilig te maken.. ik hoorde ook via
via via dat ik een colegaatje minder heb omdat er iemand gestopt zou zijn
met werken in de zwaantjes maar daarover hoor ik vandaag of morgen vast wel
weer meer.. nou hopelijk kunnen jullie het daar allemaal nog een beetje
harden in het kouwe nederland.. en zo niet ik heb een tweepersoonsbungalow
dus er is nog een plekkie vrij.. wel opschieten anders dan kon er wel eens
een ander in zitten...
groeten en tot mails..
afz. RADMER KUIPERS.. aanstaand ADVANCED OPEN WATER RESCUE DIVER
(ja aangezien ik op school geen vreemde tekens en namen voor mijn naam heb
kunnen verdienen,dan moet het maar via de duikbusness!)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

radmer

Radmer C.P. Kuipers Dotterhof 13 8446BJ Heerenveen HOLLAND ( E.U.) tel.nr. 0031 (0)618050070 rasmoes@hotmail.com rasmoes@gmail.com www.rasmoes.nl

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 322
Totaal aantal bezoekers 311334

Voorgaande reizen:

17 Januari 1977 - 18 Oktober 2011

losse reisjes/tripjes Europa+Egypte

17 Oktober 2007 - 18 April 2008

Zuid-, Centraal en Noord Amerika en Carribean

04 Oktober 2005 - 12 April 2006

Zuid-Amerika Reis 1

01 December 2003 - 09 April 2004

Azie reis 2

16 November 1999 - 28 Augustus 2000

Afrika en Azie reis

Landen bezocht: