540 kralenkettinkjes - Reisverslag uit New Delhi, India van radmer kuipers - WaarBenJij.nu 540 kralenkettinkjes - Reisverslag uit New Delhi, India van radmer kuipers - WaarBenJij.nu

540 kralenkettinkjes

Door: rasmoes

Blijf op de hoogte en volg radmer

02 April 2004 | India, New Delhi

30 maart t/m 2 april 2004,...Anjuna Beach, Goa, INDIA

dag beste gelovigen en niet gelovigen,
Zo daar was ik al weer en deze keer vanuit een nieuwe locatie namelijk
vanuit Anjuna Beach.. wat ook in Gos ligt maar ee stukje verderop van
palolem beach af.
ja hier is op woensdag de bekende flea market en daar wou ik eens even een
paar kijkjes gaan nemen. vandaar dat ik vanmorgen dinsdag de 30e maart ben
verhuisd naar anjuna en hier nu in een of ander hotteltje zit waar ik de
naam van ben vergeten maar dat doet er ook allemaal niet toe.. aangezien ik
de laatste paar dagen aflink wat heb zitten schrijven en doen wil ik het
niet te lang maken en daarom lijkt het me beter om maar meteen te
beginnen
met vertellen van wat er zoal gebeurd is de laatste dagen zodat ik
straks
weer mooi up to date ben en lekker kan te feesten hier.. ja want anjuna
schijnt namelijk de PARTY PLACE te zijn in goa... nou ik heb net al
even
over het strand gewandeld en wat daar voor mooi vrouwlijk shoon lag..
volgens mij waren het twee volleybalsters van het argentijnse nationale
damesvolleybalteam... ja die zal ik perongeluk met opzet vast nog wel eens
in het lijf lopen.... uhh tegen het lijf lopen... maar goed dat moet eerst
allemaal nog maar ik was gebleven in de vorige brief dat ik de dag erna zou
gaan dolfijntjes kijken.. nu heb ik dat als eens vaker gedaan...(-;
....uhmm... ja zo werdt ik al een paar keer in de ochtend wakker omda ik
bang was dat ik mijn horloge niet zou horen.. ja mijn wekker is net
zoals 7
van de 8 zonnebrillen naar de kloten dus moet ik het nu doen met het
gepiep
van mijn horloge waar ik het niet zo op heb staan met als gevolg dat je
om
de graanklap weer wakker wordt omdat je denkt dat het bijna 07:00 is..
nou
na ee paar van dit soort incidentjes was het dan uiteindelijk een keer
bijna
echt 07:00 en ben ik rap uit mijn nest gesprongen om me aan te kleden
en op
naar het strand waar martin en claire al stonden te wachten en even
later
julien een franse jongen er ook al aan kwam.. ja de oot lag nog op het
strand en die moest eerst het water in wat nogal wat voeten in aarde
had..
nou ja voeten in zand had want er lag daar alleen maar zand.. na een
beete
gepruts lag het bootje er dan eindelijk in en konden we instijgen en op zoek
naar de dolfijnen... ja mijn 11 delige dolfijnenband op mijn linker bovenarm
begon al aardig af te takelen en er was dan ook weinig meer van over maar
goed dit waren echte dolfijnen die we zochten.. na een tijdje zagen we al
een paar finnen boven water... nee beste kijkbuismensen geen mensen uit
finland maar de uitsteeekselen van dolfijntjes... ja die noemen ze ook
finnen nou daar snel heengevaren en eens even een kijkje gaan nemen..
ja
het viel niet mee om een beetje dchtbij te komen want dit waren wilde
dolfijntjes en geen circus of aquarum beestjes die alles maar doen wat
je
zegt of wil.. nou na een paar keer de boot te hebben vervaren werdt een
dolfijn een beetje erg gek in de kop want die begon opeens met sprongen
van
twee meter boven water de aandacht te trekken.. ja natuurlijk een mooi
gezicht... en ik vraag me dan weer af wat dat nu voor nut heeft... ja
gekke
beestjes zitten ze een beetje 2 meter uit het water te springen en dan
een
stuk of 10 keer achter elkaar... nou even later kwam er een bootje aan
met
drie vrouwtjes erin die ook aan het dolfijnkijken waren.. ja toen zijn
wij
maar weer afgetaaid en terug gegaan naar palolem beach... uhhhh even
een
tussendoortje ik heb zo het gevoel dat dit toetsenbordt zo af en toe
eens
vergeet om een letter op het scherm te zette.. dat jullie hier even
rekening
mee houden dat ik straks niet gezodemieter krijg als ik een keer kut
schrijf
terwijl ik kuit heb ingetikt maar ie de I niet aanslaat... zo waar was
ik
ergens... o ja we gingen weer terug naar het strand en hebben daar effe
200
rupee de man betaald en zijn toen met zijn vieren even wat gaan eten in
ee
restaurantje.. ja een ontbijtje want dat hadden we die dag nog niet
gehad..
ook hebben martin,claire en julian even in mijn vriendenboek
geschreven..
nou na een lekker ontbijtje ben ik eens even gaan kijken wat sc
heerenveen
tegen rbc had gepresteerd.. nou dat was een magere 1-0 overwinning maar
goed
dat levert wel weer 3 punten op en daar gaat het om in de
competitie... nou
daarna ben ik terug naar het hotel gegaan om nog even een oogje dicht
te
doen.. uhh twee oogjes dicht te doen.. ja dat even werdt nogal even
want om
een uurtje of 14:00 werdt ik pas weer wakker... ja ik had vandaag een
anti
zondag... en dat op zondag.. snappen jullie hem nog..? wou vandaag even
niet
in de zon... en dat op zondag.. dus ben ik na te hebben gedoucht maar
afgetaaid naar het internetcafe waar ik onder het genot van een flesje
water
een beetje heb zitten msn-en en wat mailen wat surfen, zelfs ook nog
een
stukje brief geschreven en de wedstrijden van die dag allemaal even
gevolgd
op internet... ja zo vliegt de tijd ook weer zo vorbij en was het al
weer
een uurtje of 20:00 ja snel terug naar mijn hotel en daarna even gaan
douchen en aankleden om vervolgens wat te drinken... ja ze hadden in
dat
kroegje arsenal-manchester op tv dus dat ben ik maar even gaan zien..
heb
daar ook maar even een vorgerechtje besteld en zou in de pauze naar
cafe-restaurant cool-breeze om daar even een lekkere steak te eten.. ja
die
mafkezen hier hebben helemaal nergens vlees .. alleen mar kip en vis..
ja ik
hou wel van een lekker stukje vlees maar aangezien de meeste mensen
hin-doe
zijn mogen ze geen vlees eten ofzo en verkopen ze dat dan ook niet in
hun
restaurant.. ja vandaar dat ik naar het schijnt christelijke restaurant
cool-breeze ben gegaan alleen daar werdt me even later meegedeeld dat
de
steaks waren uitverkocht ja dat heb ik weer.. nou kon ik net zo goed
terug
naar dat eerste cafeetje en daar ook de tweede helft gaan zien en daar
wat
eten te bestellen.. nou dat heb ik dan ook maar gedaan en zo ben ik
weer
naar cafee DOLPHIN gegaan om daar voetbal te kijken en even een burito
te
eten.. ja helaas niet zo lekker als MIRELLE alias dolfijntje ze maakt
maar
goed. na een tijdje was de wedstrijd ook afgelopen en de stand 1-1 en
ben ik
maar afgetaaid .. ja na te hebben betaald.. nou ben nog even een
kwartier
gaan interneten omdat het nog een beetje te vroeg was om naar de kroeg
te
gaan... ja zo ben ik om een uurtje of 23:00 naar cafe titanic gegaan om
daar
even te gaan stappen.. nou daar was eerst niet veel te beleven maar
goed
nadat ik een paar cocktailtjes had gedronken werdt het al een beetje
drukker
en raakte ik zo hier en daar een beetje aan de praat met allemaal maffe
figuren.. ja dat moet ik er namelijk wel bij zeggen het zijn allemaal
van
die vreemde mensen hier in india... niet gewoon normaal zoals ik maar
allemaal van die halve hippies met van dat rastahaar en van die gekke
jutezakken kleding en allemaal van dat niet-normale gedoe.. ja kwam er
weer
een gast binnen met een groot gewaad... de manlijke jomanda maar dan
niet in
het blauw maar rood... dan weer een met zulk goor en vet haar dat het
bijna
familie is van de staalbrstelsoort.. ja dan weer iemand met allemaal
maffe
tatoo's ook kwam ik nog een nederlander tegen.. alleen had ik het
gevoel dat
dit een chocolade dipper was.. uhh een man die op mannen valt.. ja wist
het
niet zeker maar kreeg zo wel de indruk.. ja ben maar even uit de buurt
gebleven want straks valt ie.. en valt ie op mij... ook kwam ik nog aan
de
praat met twee zuid-afrikaantjes.... nee geen bloemen mar twee dames
uit
johannesburg in zuid-afrika.. met hun ben ik nog even gaan lullen.. ja
een
beetje nederlands spreken zoals baby's dat doen.. dus :
waar jullie komen vandaan...??? jullie hier zijn met vakantie..??? nou
even
later nog met iemand aan de praat geraakt die in het israelische leger
zat
en in jeruzalem woonde ja hem heb ik gevraagd of ie ook een man kon die
altijd in een citroen eend de berg op ging... ja dat was daar namelijk
ook
in de buurt.. uhh hoe heet ie ook alweer.. o ja mozeven.. uhh mozes..
nou
ondertussen gingen de drankjes vrolijk verder in het slokdarmkanaaltje
van
dhr. kuipers en tikte de klok ook vrolijk verder en was het al weer
aardig
laat... ja even later kwam er een leonardo di caprio look-a-like die
een
beetje in mijn tas zat te neuzen.. ja die stond namelijk nog twee meter
verder op de bar.. en ik zat er dus twee meter vanaf,.... die di-caprio
zat
met zijn jatten aan mijn tas en ik dacht dat als ie zo door gaat ie
een
knal voor zijn harses kan krijgen... ja de vuile hufter zo een beetje
sneaky
in die tas kijken of er nog wat voor hem in zat .. tsja dacht al nog
even
doorgaan vriend en we gaan hier straks di-capriolen krijgen... maar
goed hij
liet de tas even later met rust dus kon ik weer rlaxed verder drinken..
ook
kwamen de twee noorse dames nog even langs en met hun ook weer een
praatje
maken... ja zo was het op het laatst iets van 04: nogwat en ben ik maar
naar
huis gegaan.. nou ja huis.. uhh naar het hotel gegaan om daar
vervolgens
snel op bed te gaan en een nachtje.. uhh wat er dan nog van over was..
te
pitten ja dat was dus niet zo lang en zo werdt ik ongeveer 5 uurtjes
later
ook alweer wakker en was het dus iets van 10:00 ja ik ben maar gaan
douchen
en meteen naar het strand gegaan om daar even een ontbijtje te halen
bij
cafe del mar daar heb ik ook maar meteen mijn dagboek van een beetje
inkt
voorzien door weer een stukje te schrijven.. ja ik wil dat ding vol
hebben
voordat ik terug in nederland ben.,.... dan heb ik in ieder geval aan
die
opdracht voldaan... ohh ja ik heb ook een vrouw ontmoet die ik mee naar
nederland mee. vanmiddag zullen we even een ticket gaan regelen en het
scheen geen probleem te zijn om eerst 6 maand in nederland te houden..
dus
ben ik ook geen vrijgezel meer....!!... uhh o ja een ding ben ik nog
even
vergeten er bij te zeggen dat het vandaag 1 april is als ik dit schrijf
en
het dus een grap is!! hihihi... hahaha wat zijn we weer grappig... maar
goed
ik ben dus even gaan ontbijten in cafe del mar en even later maar weer
het
strand opgegaan om een beetje te zonnebraden.. ja het was niet zo druk
omdat
het vandaag maandag was en dan zeker iedereen weer aan het werk is
ofzo...
dat lijkt me sterk maar goed... het doet er ook niet toe het was in
ieder
geval niet druk.. dat heeft zijn voor en nadelen.. ja het nadeel
verscheen
al snel.. en dat zijn de verkopers die dan minder mensen hebben om
lastig te
vallen en dus de mensen die er wel liggen weer vaker lastig vallen.. ja
zo
kocht ik al snel 17 houten armbandjes van een verkoper die ook zijn
hele
winkel wel aan me wou verkopen.. nou ik heb eens een bod gedaan maar
dat was
lang niet goed genoeg.. dus ging ie weer pleite. na een beetje
zonnen,muziek
luisteren en wat minuten verslijten.. uhh daar bedoel ik mee na een
tijdje... ben ik eens even gaan zwemmen of beter gezegd zou ik even
gaan
zwemmen.. ja halverwege de weg naar het water kwam ik een man in een
groot
wit gewaad tegen die mijn oren wou schoonmaken... oren wou
schoonmaken..???
ja .. dat had ik 4 jaar terug ook in delhi al eens laten doen en kan
best
lekker zijn... nou ja lekker uhh. een goed gevoel geven als je ziet wat
er
allemaal uitkomt dan denk je meteen dat je ineens weer beter hoort etc.
nu
doe ik het al regelmatig met wattestaafjes maar toch zo'n gast met een
naald
doet wonderen.. zo kon ik voor 50 rupee mijn beide oren schoon laten
maken..
ja eerst maar eens vragen of dat voor twee oren was of per oor.. nee
voor
twee oren.. ja dat was namelijk nogal goedkoop dus vandaar dat ik het
niet
vertrouwde.. nou na eerst het rechteroor te hebben schoongemaakt en
daar een
vracht rommel te hebben uitgespit begon ie met het linkeroor en daar
zat een
oorsteen in zei ie.. ja nog nooit van gehoord maar die moest eruit zei
ie..
ja hij tikte wat en deed wat vreemd en kwam toen met een briefje op de
proppen waar opstond dat per oorsteen 200-250 rupee werdt gevraagd..
tsja
daar begon dus de ellende al.. maar goed ik geloofde die gast niet dus
zij
dat ie 20 rupee kon krijgen nou hij murmelde wat en begon over 150.. ja
daar
heb ik niet op geantwoord en zonder dat ik wat voelde en merkte kwam ie
ineens met een balltje smeerrommel aanzetten die nog groter was dan het
gat
van mijn oor... ja die had ie zonder dat ik het voelde er even
uitgehaald..
ja nu geloofde ik er dus helemaal niks meer van.. die had ie gewoon in
zijn
hand en na wat hans kazan gedoe deed ie net of ie die uit mijn oor
toverde..
nou heb die gast 70 rupee gegeven en daarna snel ophoepelen ja als ik
goochetruukt wil zien ga ik wel na een vrachtwagendealer... ohh nee dat
zijn
andere truuks... nou toen even gaan zwemmen en na een beetje duiken en
wat
geouwehoer in het water ben ik maar eens terug gegaan naar mijn
strandstoeltje om weer verder te zonnen.. ja ondertussen waren er een
spaans
stelletje naast me komen liggen.. die uit spanje kwamen.. uhmm is dat
niet
meestal zo met spaanse stelletjes...? nou even later kwam er weer een
verkoper die ook zijn hele winkel wou verkopen alleen wel 3 keer zo
goedkoop
was als de eerste.. ja dat was nog te veel maar na een tijdje handelen
en
wat ouwehoeren heb ik de hele ratteplan van hem gekocht.
ja toen kwam die andere er ook weer aan en nu ik toch al zo'n boel
rommel
had heb ik die ook maar leeggekocht... ja dat betekende wel dat ik
opeens
met 539 kettinkjes in mijn maag zat en hoe krijg je die de douane
over.. er
ztaen namelijk ook haaietanden bij en koraal en weet ik wat allemaal
nog
meer.. ja dat moest ik maar gaan versturen via de post dan.. maar goed
ik
539 kettinkjes rijker ben maar weer verder gaan zonnen en heb even
later die
hele zooi maar even naar mijn hotelkamer gebracht... ja schat zo tien
kilo
kettinkjes... heb net een pakket laten inpakken van 18,5kg!! daar
zitten
namelijk ook nog andere dingen in die ik gister op een markt heb
gekocht
maar goed.. over 5 weken heb ik dus een vracht kettinkjes in huis... en
wie
er eentje of meer hebben wil is welkom..
nou goed...na weer terug te zijn op het strand en daar weer verder ben
gegaan met het zonnen ben ik na een tijdje ook maar even gaan
internetten en
heb zo even wat aan het mailen en chatten geweest.. ja daar was ik na
een
uurtje ook mee klaar en daarna ben ik maar terug gegaan nar het
strand.. ja
daar heb ik nog even gelegen en daarna maar eens naar het hotel terug
waar
ik de jongen van het hotel even heb gevraagd of ik mischien de twee
foto's
terug kon krijgen waar ik opstond met de twee shirtjes.. ja die had ik
hem
gegeven zodat ie mischien wat makkelijker mijn shirts terug kon
vinden.. ook
heb ik hem even mijn adresgegeven gegeven en erbij gezegd dat als ie de
shirts terug zou vinden en op zou sturen dat ie dan het geld van het
hotel
kreeg... ja ik had hem verteld dat ik niks betaalde voor het hotel en
dus 10
dagen gratis daar heb gezeten.. maar goed dat kon voor mij nog niet
uit.. ja
even later vroeg ie of ie dan wel het geld van de moterhuur kon
krijgen..
nou daar kon ie ook naar fluitemn.. ja heb hem gezegd dat als ie mij
6000
rupee betaald dat ik hem daarna het hotel en de moterhuur betaal.. nou
hij
en beetje sip kijken en toen heb ik hem uitgelegd dat ik degene was die
nog
het meest was gedupeerd door zijn schuld.. ja hij had namelijk voor het
eerst en denk ik ook voor het laatst de was eens buiten gehangen om te
drogen .. alleen ze ook in de nacht laten hangen.. maar goed om een
kort
verhaal niet te lang te maken en ben tot een oplossing gekomen met hem
en
ben daarna afgetaaid het dorp in ja daar ben ik in restaurant cool
breeze
gaan zitten waar ze vandaag wel steak op het menu hadden en zo ben ik
daar
even lekker gaan eten en heb ook mijn dagboek even bijgewerkt. ja eerst
even
een tapasje van gebakken champignons en een garnalencocktailtje en
daarna
een steakje met champignons en gebakken aardappels met salade.. ja
allemaal
heerlijk.. ondertussen even een beetje zitten meeluisteren met twee
engelse
meisjes waarvan eentje volgens mij actrice was maar dan in een vreemd
soort
films.. ja dit NAKED en dat SHAGING... wat ik allemaal niet hoorde..??
maar
goed na nog een bakkie koffie erachteraan te hebben gegooid had ik het
allemaal wel gezien en ben afgetaaid om nog even te internetten en daar
brief 38 af te maken en ook de deur uit te gooien.. ja die hebben
jullie
allemaal al binnen als het goed is.. nou na nog een beetje chatten op
de msn
ben ik maar afgetaaid naar het hotel terug om daar mijn laatste nachtje
palolem beach te gaan doen.. ja zou de volgende dag aftaaien.. na een
tijdje
ben ik in slaap gevallen en heb een nachtje lekker geslapen en werdt zo
de
volgende morgen om een uurtje of 09:00 wakker... dat was de 30e maart
ja maar meteen een douche genomen en daarna begonnen met het inpakken
van
backie de backpack.. ja weer een heel karwei omdat ik ook nog eens 10kg
aan
kettinkjes kon meeslepen.. maar goed elk voordeel heb zijn nadeel
zeggen ze
en bij mij was het even andersom.. elk nadeel heb zijn voordeel.. en
het
voordeel van het nadeel dat er van mij kleren waren gejat is dat er
weer
meer ruimte in de backpack was dus kon ik die kettinkjes allemaal net
kwijt.. alleen was die tas nu bijna niet meer te huffen maar goed.. mee
die
handel en daarna afscheid genomen van het hotel en eens op zoek gegaan
naaar
een bus.. nou ik had mazzel want er kwam er net eentje an en daar kon
ik
meteen instappen.. ja het was wel een beetje vol maar goed.. na verloop
van
tijd werdt het nog voller en volller.. maar wat wil je ook voor 30
eurocent
en hele busreis van palolem naar margao.. wat 35 km verderop is.. en er
dan
ook nog 1,5 uur over doen.. zeker geen familie van overtoom.. die
busmaatschapij.. nou goed nadat de bus nog voller werdt gingen er even
later
gelukkig weer een nustje uit.. en was het allemaal weer wat
comfortabler..
ja na wat muziek te hebben opgezet kwamen we een uurtje en nog wat
later ook
al in margao aan waar ik er bij een gebouw ben uitgesprongen waar ik al
eens
vaker was geweest.,.. ja ik wist dat er hier een pin apperaat zat dus
daar
ben ik eerst maar eens even op af gegaan.. na 20.000rupees uit de muur
te
hebben getrokken ben ik er weer van tussen gegaan en zo even later bij
een
taximnan gekomen.. ja ik zat op het verkeerde busstation bleek en
zodoende
heeft die taximan me even naar het goeie busstation gebracht voor 60
eurocentjes.. nou daar aangekomen meteen een ticket gehaald en naar
panaji
vertrokken wat de hoofdstad van GOA is.. ja mijn tweede busritje van
vandaag
was dit.. nou ook weer wat muziek op gezet en daarna kwamen we al snel
aan
in panaji.. nou daar moest ik weer in een andere bus.. ja allemachtig
kunnen
ze geen rechtstreekse verbindingen maken..? elke keer weer een stukje
van
20-30 km.. dit laatste busritje was maar 12 km.. nou na verloop van
tijd
kwam ik in maputa of zoiets aan.. tsja nog steeds geen anjuna beach
maar
goed.. hier kon ik zo een twee drie geen busje vinden naar anjuna dus
heb ik
maar even wat met een taxichauf geregeld.. die wou 2,40 euro hebben..
ja ik
heb meteen gezegd,... ik wil die bus niet kopen.. maar hoef alleen maar
naar
anjuna.. nou op het laatst 1,60 afgesproken en daarna rijden met die
bus..
ja was zo'n minibusje.. nou zo kwam ik na 3 busritjes een taxiritje met
tuk
tuk en nog een minibustaxi ritje eindelijk aan in anjuna.. wat maar 80
km
verder is dan palolem... maar goed het leek wel alsof ik van koog aan
de
zaan naar kornotivostok in oost-oezbekistan was gereden.. uhh alleen
was het
hier wat warmer dan.. nou eenmaal in anjuna ben ik maar eens een stukje
gaan
lopen om te kijken of er ook iets bij het strand zat waar ik kon pitten
voor
een paar dagen.. ja hlaverwege ben ik meegenomen door een man op een
moter
en die heeft me mee naar zijn hotel genomen ja daar een kamertje
gekregen na
wat ge-onderdhandel.. ja 1100 rupee voor 5 nachtjes... nou dat is niet
al te
raar hij begon met 1500... maar goed ik ben eerst maar eens even mijn
boel
gaan uitpakken en heb zo de vuile was even gesorteerd om vervolgens in
te
leveren bij de vuile-was-weer-schoonmaak-man.. ja daar ben ik ook
meteen
even gaan ontbijten.. nou ja ontbijten het was al iets van 14:00
volgens mij
maar ik had nog niks gehad.. ja daar een broodje kaas zonder salade en
patat.. ja zo serveren ze hier broodjes kaas...nou ook een cornflakes
met
melk en een orange juice. ja zo had ik in ieder geval wat achter de
kiezen..
ja mijn schedel zit ook voor een gedeelte achter mijn kiezen maar
goed..
jullie snappen me vast wel... zo ben ik na de brunch maar eens even op
de
wandel-verkenningstoer gegaan en zag even later het strand al waar hier
en
daar wat pannekoektenten en meloenetenten lagen te zonnebraaien.. ja
als je
begrijpt wat ik bedoel.. maar goed na verloop van tijd kwam ik op de
woensdag's fleat market terecht alleen het was vandaag dinsdag dus was
er
daar geen reet te beleven... ja maar nu wist ik in ieder geval waar ik
moest
zijn de volgende dag... nou toen maar weer het hele stuk terug gelopen
en
even later eens even op zoek gegaan naar een internetcafe... om daar
even te
checken of er nog post was en ook even een stuk van brief 39 te
schrijven..
ja daarna ben ik mijn moeder eens even gaan bellen want die was
vbandaag 31
jaar getrouwd en mijn vader ook.. ja samen 31 jaar... nou haar even
gesproken.. ja ze wachte nog op een uitslag van een onderzoek en dat
was
nogal spannend en bleek later niet zo hele positief.. nou met mijn
moeder
even geklets en daarna eens op zoek gegaan naar het postkantoor om te
kijken
wat de mogelijkheden waren om spul naar huis te sturen.. ja en ook om
te
kijken wat dat geintje me dan ging kosten. nou na een half uur lopen
kwam ik
bij het postkantoor aan alleen was dat zo dicht als drie andere
postkantoren
die dicht waren.. ja dus voor jan met de korte achternaam welke begint
met
een L en eidigd met een l en geen lol is of lantaarnpaal...... nou op
de
terug weg kwam ik bij een typisch oud indiase PAALDANSBROEKENWINKEL
langs en
daar heb ik even een paaldansbroek gekocht voor mirelle.. ja ook even
een
rokje en 4 sarongs en daarna snel afgetaaid voor ik straks de hele shop
weer
opkoop.. nou even later was ik al weer terug in het hotel. daar heb ik
maar
eens even een t-shirtje aan gedaan want ik liep de hele dag al in mijn
blote
bast... en de avond was nu ingevallen dus tijd voor een shirtje.. nou
daarna
in een of ander restaurant terecht geraakt en daar even wat te eten
besteld.. ja dit duurde en duurde maar en het ei waar de chicken-tikka
kip
inzat moest zeker nog worden uitgebroed want o o o wat duurde dat wat..
ja
ook de groentes moesten nog geoogst worden leek het.. nou ondertussen
had ik
even de tijd om mijn dagboek even van een stukje text te voorzien en zo
heb
ik een aantal pagina's kunnen bijschrijven in het radmer kuipers
wereldreis
boek deel 2.... ja toen ik daar mee klaar was was het eten er nog
niet.. en
begon ik me bijna te vervelen.. nou gelukkig kwam het even later al aan
en
was nog lekker ook. dus niet voor joker zo lang zitten te wachten.. ja
na
het eten was ik al weer een beetje moe en ben ik maar terug gegaan naar
het
hotel om een nachtje te slapen nou dat ging niet helemaal zoals gepland
want
ik ben zo van 01:00-04:00 ongeveer wakker geweest en was met mijn
gedachten
nal weer terug in nederland... maar goed de rest van de nacht nog wel
goed
geslapen en zo om een uurtje of 08:20 wakker geworden op de 31e maart
2004
ja vandaag was het woensdag en was de beroemde anjuna fleat market..
nou
daar zou ik vandaag heen dus als een rappe snel even onder de douche en
wat
kleren aangedaan en even een lege tas mee.. ja daarna een moter gehuurd
weer
een honda hero alleen nu een nieuwer moedel en hier eerst eens even een
liter of 7 peut ingegooid.. ja dan kon ik in ieder geval even vooruit..
nou
daarna nog even bij het postkantoor langs om even een kaartje te posten
en
ook maar eens even gevraagd wat en hoe en hoeveel etc. dat allemaal zat
met
dat pakketen versturen.. ja ik mocht max. 20 kg in een pakket stoppen
en dat
koste 12 euro voor de eerste KG en 3 euro voor elke kg daarna... dat
viel
dus mee,.. over viel gesproken.. mijn pakket met musqito coils voor
frits
cremer en wat houten dolfijnen, foto's boeken en andere rommel is ook
geariveerd... ja alleen hebben ze dat niet per zeepost gedaan maar
hebben ze
hem volgens mij met een honkbalknuppel naar nederland toegeslagen want
alles
bleek aan puin te zijn.. nou ja mijn houten dolfijnen dan.. had ik ze
met
opzet nog per zee-post verstuurd omdat de dolfijnen zich mischien dan
wat
meer thuis zouden voelen en nu zijn ze dus allemaal naar de
filistijnen...
uhh niet in het land de filistijnen maar ze zijn in nederland en aan
flarden.. maar goed .. ik heb eens even gevraagd hoe dat zat met de
post uit
india en die gaat per zee,land,lucht.. ja SAL heet dat hier dat ging 5
weken
duren zijden ze.. nou in 5 weken tijd kun je heel wat stuk maken in een
doos.. maar goed maar zien hoe dat komt.. nou daarna ben ik als een gek
naar
dat markje gereden waar ik net het gevoel had alsof ik op eelde liep..
ja zo
gezellig dat het er was... eerst even mijn moter geparkeerd voor de
hele dag
en daarna op jacht naar koopjes.. ja even later nog wat gedronken en
gegeten
en toen weer verder dingen gaan kopen.. zo heb ik wat koperen dingen,
sarongs,houtwerk en nog allemaal andere dingen. ja je moet daar wel
goed
onderhandelen zelfs als je wat te drinken koopt kun je nog afdingen..
zo wou
ik een cola light en die man vroeg 80 cent.. ja ik zij bekijk het even
60
cent kun je krijgen.. nou dat was oke.. dus had ik een colaatje
light... dan
heb je nog die koeien die overal en nergens maar lopen.. op het strand
en op
deeze markt en op de weg.. ja heb al verscheidende keren een vreemde
uitwijkings manouvre moeten doen om geen koe voor mijn moter te
krijgen.. ik
wordt zolangzamerhand gek van die beesten.. en dan schijten ze ook nog
overla neer dus dsaar moet je ook nog eens voor uitkijken. maar goed na
zo'n
6 uur rondspanen en kijken en iets van 3 tassen vol rommel te hebben
gekocht
voor een eurootje of 150 ben ik maar snel afgetaaid.. voor het uit de
hand
begon te lopen.. nou viel dat wel wat mee maar goed ik moet ook die
hele
zooi in nederland zien te krijgen.. nou snel naar huis om daar de
rommel in
mijn kamer de stallen en daarna eens even gaan toeren op de moter.. ja
zo
moest er ergens een bar zijn de zogenaamde nine-bar.. ja hier moest het
groot feest zijn zeiden ze.. ja die bar kon ik niet vinden dus ben ik
op het
laatst maar afgetaaid en ben even ergens gaan internetten..ja daarna
weer
terug naar het hotel en wachten op de was die nog niet klaar was... nou
heb
ik maar een oud shirtje aangedaan en ben er weer van tussen gegaan om
zo
even later ergens in een restaurantje wat te gaan eten.. ja de
zogenaamde
wunderbar.. nou dat was echt super eten daar een garnalencocktailtje en
een
steak met heel veel gebakken champions en uien en nog wat salade en
aardappel erbij.. echt een super maaltje gegeten daar.. ja nog een
bakkie
koffie na.. en ondertussen heb ik nog een dagje text in mijn dagboekje
kunnen schrijven.. daarna ben ik weer verder gaan toeren en heb eens
even
een paar andere toersiten gevolgd en ja hoor nu kwam ik wel bij die
nine bar
uit.. nou dat was me daar toch een feest... ja er waren daar zo'n 300
mensen
als gekken aan het dansen om een uur of 21:00 was dat.. ja die tent was
open
van 16:00-22:00.. nou het dak ging eraf.,.. uhh nu moet ik zeggen dat
het
daar al eens vaker was gebeurd want er zat namelijk helemaal geen dak
meer
op.. ja een openlucht disco was dit.. nou hier heb ik even twee
colaatjes
light gehad en werdt me even later een of andere drugspijp aangeboden..
dat
heb ik maar even overgeslagen.. ja het was hier een grote blowerij en
iedereen was zo gek en stoned al een partij garnalen.. ja wat een maffe
tent.. nou na nog een paar foto's ben ik even later maar afgetaaid en
even
gaan toeren en zo bij een internetcafe uitgekomen.. ja hier even aan
het
internetten geweest en daarna een kijken of er nog meer was te
beleven.. nou
er was wel een barretje die iets van 23:00 open ging maar daar was het
nog
te vroeg voor dus ben ik maar terug naar het hotel gegaan en ben daar
even
later gaan slapen... ja gelukkig kon ik deze nacht wel goed slapen.. en
werdt zo de volgende dag dus 1 april 2004 weer wakker.. ja wat ik op
die dag
allemaal heb uitgespookt horen jullie wel in een volgende brief want
deze
brief zit volgens mij op het aantal kb's dat ie niet groter gaat dus
gaat ik
er mee stoppen en schrijf een volgende brief wel weer verder..
ik zou zeggen de groeten allemaal en tot snel .. in brief 40..
groeten van een bloody hot Vagator waar ik nu zit
afz. Radmer kuipers

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

radmer

Radmer C.P. Kuipers Dotterhof 13 8446BJ Heerenveen HOLLAND ( E.U.) tel.nr. 0031 (0)618050070 rasmoes@hotmail.com rasmoes@gmail.com www.rasmoes.nl

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 420
Totaal aantal bezoekers 311340

Voorgaande reizen:

17 Januari 1977 - 18 Oktober 2011

losse reisjes/tripjes Europa+Egypte

17 Oktober 2007 - 18 April 2008

Zuid-, Centraal en Noord Amerika en Carribean

04 Oktober 2005 - 12 April 2006

Zuid-Amerika Reis 1

01 December 2003 - 09 April 2004

Azie reis 2

16 November 1999 - 28 Augustus 2000

Afrika en Azie reis

Landen bezocht: