bijbruinen - Reisverslag uit New Delhi, India van radmer kuipers - WaarBenJij.nu bijbruinen - Reisverslag uit New Delhi, India van radmer kuipers - WaarBenJij.nu

bijbruinen

Door: rasmoes

Blijf op de hoogte en volg radmer

29 Maart 2004 | India, New Delhi

25t/m29 maart 2004,..Palolem beach,...GOA,...INDIA

dag beste toieltgebruikers,
Zo om maar even zonder deur in huis te vallen zal ik jullie weer even van
een lapje text voorzien want leg namelijk nog steeds een paar dagen achter
maar zo langzamerhand komt het weer allemaal een beetje bij en de komende
dagen zullen wel niet van die lange verhalen worden want lig tegenwoordig
alleen nog maar een beetej op het strand te bakken en af en toe wat zwemmmen
en internetten en verder niet veel bijzonders dus zal het wel niet zo'n lap
text worden als dat waneer ik in films speel aan het treinreizen ben en
in
de middle of nowhere eruit spring op een moter zit om samen met
iedereen te
gaan spookrijden of een keppel lekkere vrouwen zie.. ja daar kan ik
meestal
ook nogal lang over doorlullen maar goed ik zal maar eens beginnen want
anders maak ik weer van een kort verhaal een lang verhaal en dat is ook
weer
niet de bedoeling.. nou ik was ergens gebleven op de 23e van maart 2004
en
dat 2004 rijmt op bier en dat heb ik al een hele tijd niet meer gehad
ja wat
dat er nu weer mee te maken heeft weet ik ook niet maar goed.. ik was
dus op
23 maart gebleven en ben die ochtend zo ongeveer tussen 08:06 en 08:08
wakker geworden en eerst eens even gaan douchen en al dat soort van
doe-in-de-morgen-dingen nou nadat ik daar mee klaar was ben ik eens
even
richting strand gegaan ja dit keer samen met een man namelijk de
walkman ja
die had ik namelijk uitgenodigd om ook eens mee te gaan naar het strand
en
omdat ie zich zo goed gedroeg gaat ie vanaf nu elke dag mee alleen
vandaag
ging er weer eens wat mis want ik lag op mijn rug en met de walkman
onder
mijn gezicht en omdat de zon nogal heet is en als je het heet heb ga je
zweten en omdat zweet naar beneden druppeld en niet omhoog viel dat
precies
op de walkman waardoor er een soort van langsluiting in kwam dat is een
andere versie van kortsluiting en heeft niks met ontsluiting te maken..
maar
goed hup dat ding dus naar de knoppen.. nou ja hij is nog steeds bij me
maar
doet wat raar.. en de display doet het book niet meer en af en toe
spoelt ie
zomaar vooruit.. maar goed dat was dus vandaag maar de 23e deed ie het
nog
prima.. maar goed na een ontbijtje aan het strand ben ik maar eens even
de
strandstoel gaan opzoeken en heb een paar uurtjes liggen bakken in de zon
wat best even lekker was ja wel bloedje heet natuurlijk.. en iedereen die
zit daar maar met van die parasol.. dit is geen familie van die asperines
want dat zijn para-cetamol... nou iedereen ligt daar onder die parasollen
maar dan kun je net zo goed in je hotel blijven dus ben ik lekker een
beetje
in de volle zon gaan liggen bakken na een paar uurtjes bakken ben ik
eens
even gaan zwemmen en ben daarna eens even gaan internetten.. ja niet te
veel
zon in een keer dat is ook niet goed.. nou even een uurtje of twee
wezen
internetten wat best gezellie was en daarna weer gaan zonnen en
zwemmen...
ja tussendoor nog even een lunchje gepakt.. de laatste lunch want vanaf
de
24e heb ik het lunbchen weer geskipt.. nou best lekker allemaal en na
nog
een keertje zonnen maar weer even gaan internetten want was al
behoorlijk
bruin gebakken en dat wil ik ook zo houden niet te lang dan wordt ik zo
rood
als een kreeft en begin ik straks te vervellen en ben ik weer zo wit
als een
witpootpapegaai die in de witte verf heeft staan te dansen.. nou na het
internetten ben ik nog heel even gaan liggen maar de zon ging er al
bijna
vandoor .. wel begonnen ze daar te volleyballen wat best eens leuk is
om
naar te kijken.. ja een soort van beachvolleybal maar dan met wat
andere
regels nou effe later ben ik maar afgetaaid naar het hotel en ben daar
even
onder de douche gegaan om het zoute water even af te spoelen ja ik had
een
fles vodka van mathias gekregen die nog half vol zat.. of een halvlege
fles
vodka.. ja die had ik even in de vensterbank gezet omdat de gordijnen
steeds
omhoog vlogen door de vent-tie-later.. ja toen ik klaar was met douchen
en
wat kleren aan had gedaan en de ventilator had uitgezet en de kamer
verliet
en weer even op slot deed was het ineens een doffe knal en ja hoor ik
eens
kijken.. ja was die fles vodka naar beneden gekuekeld en stuk
natuurlijk..
nou dat eerstr eerst eens even opgeruimd ja zonde wat een drankmisbruik
weer
maar goed hoef ik het ook niet meer op te drinken.. nou toen dat aan de
kant
was ben ik het dorp maar eens even ingegaan en zo even later bij een
internetcafe beland om daar nog even een stuk van brief 37 op het
scherm te
tikken daarna maar even aan de wandel gegaan om even te kijken of er
nog een
leuke tent was om wat te kanen nou die had ik al gauw gevonden namelijk
restaurant cool breeze ja hier zat ik aan een tafeltje en ben ik even
gaan
schrijven in mijn dagboek.. ja even later zag ik de twee noorse dames
binnenkomen en zijn die bij mij gaan zitten en hebben we even gezellig
zitten kletsen en natuurlijk lekker gegeten ik had een combinatie van
tappas
en een steak.. ja vooraf wat olijven en gebakken champignons en daarna
een
steakje met gebakken aardappels en salade wat weer erg lekker was.. nu
de
twee noorse dames er toch waren heb ik ze ook gelijk even mijn
vriendenboekje laten inschrijven.. ja zo vult die ook weer aardig op en
heb
ik een excuus om even een foto van ze te nemen.. dus na twee foto's en
twee
pagina's in mijn vriendenboek te hebben geschreven hadden we het eten
ook
al weer op en zijn we afgetaaid.. ja ik had de dames verteld dat je
nogal
goedkoop kon bellen dus zijn we even gaan bellen alleen duurde me dat
allemaal te lang dus ben ik even later maar afgetaaid en ben zo naar de
titanic bar gegaan daar raakte ik al snel aan de praat met een man uit
india
waar ik de hele avond gezellig mee heb zitten lullen.. even later
kwamen de
noorse dames ook nog weer terug en die vroegen of ik hun even wou
gezelschap
houden.. nou ik had het al gezellig met die man dus heb ik dat maar
afgeslagen ja je moet ook niet te happig zijn.. even later kwamen ze al
weer
vragen of ik erbij kwam zitten.. ja wat moeten die vrouwen toch..???
maar
goed ik zat nog steeds met die man uit india te lullen en dat was erg
gezellig zoals gezegd... even later kwamen ze al weer.. ja kwamen ze
bij mij
bedoel ik dan... nou nu gingen ze er vandoor.. en daarna heb ik ze ook
niet
weer gezien al moet ik zeggen dat ik ook nog niet meer ben wezen
stappen na
die tijd.. maar goed oz tegen een uurtje of 01:30 had ik ook mijn nocht
en
ben ik maar terug naar het hotel gegaan waar ik mijn bedje maar eens
ben
gaan opzoeken.. ja even een lekker nachtje liggen pitten om vervolgens
de
ochtend van de 24e maart weer wakker te worden ja dit keer was het
ergens
tussen 09:59 en 10:01 dat ik wakker werdt en ben weer dezelfde dingen
gaan
doen als de vorige morgen namelijk douchen,aankleden,tandenpoetsen en
naar
het strand.. ja daar weer mijn dagelijkse ontbijtje gaan pakken dat is
namelijk een juice.. ja weet nooit welke want ze zijn daar allemaal
niet te
zuipen.. en een koffie met melk en twee eieren en een cornflakes met
melk en
twee stukjes taost.. ja dat was deze morgen ook weer het geval alleen
had ik
vandaag eenbs gekozen om twee gekookte eieren te nemen in plaats van
gebakken eieren nou daar ging het al weer mis net zoals in indonesie
altijd.. ja hoor die eieren waen weer zo zacht als wat.. en ik denk
laat ook
maar dat is niet te kanen dus heb ze meteen mar aan de kant gesmeten..
by
the way als ik een paar tikfouten maak dan komt het van de afleiding
hier
rechts en links naast me er zitten namelijk twee mooie dames elk aan
een
kant van me ,,. ja eerst zat er een duitse vrouw die nu een beetje
problemen
aan het maken is omdat ze een minuut teveel moet betalen maar goed uhh
ja
daar heb je het al de hele kluts kwijt.. ohh ja was gebleven bij dat
klutsei.. uhh bij dat ei.. ja nou de jus was ook weer eens niet te
zuipen
maar verder kon er weinig aan verpest worden dus zat dat wel goed.. na
het
ontbijtje ben ik maar weer eens op het strandstoeltje gaan liggen samen
met
die man.. de walkman.. ja na een paar uur in de zon te hebben liggen
bakken
ben ik weer even gaan zwemmen en ben daarna even naar het internetcafe
gegaan om weer even een beetje te internetten.. als excuus om even uit
die
bloody hete zon te ontwijken ja na even te hebben ge-internet weer
terug in
de zon.. uhh alleen zat er zo'n ding tussen die je ook wel eens in de
koffie
doet.. ohh ja een wolkje... ja geen wolkje melk maar een wolkje in de
lucht
en die zat net met zijn reet voor de zon dus scheen ie niet meer zo als
dat
ie deed twee uur ervoor maar goed ik ben maar wat blijven liggen in de
zon
en was even later zo moe als drie anderen die moe waren.. ja waar dat
nu
weer van komt.. lig je de hele dag op het strand een beetje uit te
rusten en
dan wordt je nog moe ook.. maar goed het werdt ook al weer avond en ben
zo
tegen een uurtje of 18:00 maar eens terug naar het hotel gegaan om daar
even
te douchen en nog even een klein tukje te doen.. ja was behorlijk moe
zoals
al gezegd een paar regels trerug.. nou daarna het dorp maar weer in en
daar
in een internetcafe weer een stukje van brief 37 getikt.. ja dagje voor
dage
schrijf ik tegenwoordig omdat ik zo af en toe een beetje mijn nocht heb
van
al dat geschrijf en getik maar goed het is nog maar een paar dagen en
dan
zit ik weer thuis.. maar voed na brief 37 weer een stukje verlening te
hebben gegeven ben ik eens even een restaurant gaan opzoeken en dit
keer was
de keus gevallen op casa fiesta een mexicaans restaurant waar ik een
garnalencocktail heb besteld als voorgerecht en een chicken fajita als
hoofdgerecht en dan nog een orange juice en een mango shake en een
liter
water.. ja tsjonge jonge kon wel dorst hebben.. nou ondertussen even
mijn
dagboek aan het bijwerken geweest en even later was het voorgerecht er
ook
al wat overigens een van de lekkerste garnalencocktails was van de
laatste
twee dagen.. uhh dat was ook de enige van de laatste twee dagen.. nee
even
zonder dollen.. ja geen roeiboot zonder dollen want dat roeit zo
klote..
maar zonder flauwe kul dit was een verdomd lekker
garnalencocktailtje...
even later was het hoofdgerecht er ook al dat was me een hele kluif ik
wist
nooit wat een fajita was maar dat weet ik dus nu ook.. maar goed daar
begon
de elende al.. ja ik vond een stuk plastic in mijn eten.. nou goed dat
maar
aan de kant gesmeten en even later toen ik het op had.. zou ik nog even
een
slok van mijn mango shake nemen daar had ik al een paar keer in zitten
roeren en iets zwarts zien zitten maar dacht dat het een pit ofzo was..
ja
toen ik de hele shake ophad ben ik maar eens even gaan kijken wat het
nu
echt was en ja hoor een pit met poten was het.. was het een dikke
kever..
tsja dat gaat me een beetje te ver dus heb ik de man van het restaurant
er
maar eens even bijgeroepen en die vertelde me dat ie er net was
ingevallen..
ja ja vanaf dat ik die shake kreeg roerde ik hem en zat er al iets
zwarts
in.. maar goed hij zou van de rekening worden gehaald..nou even later
heb ik
even betaald en ben maar weer aan de wandel gegaan.. ja zo ben ik bij
een
telefooncel langsgekomen waar ik even harm en claartje heb gebeld en
ook
even jan wassenaar aan de lijn heb gehad en ook nog clara boertjens
alleen
was die niet thuis helaas.. uhh nou ja niet thuis ze was niet bij haar
telefoon denk ik want ik kreeg het antwoordapperaat ervoor na nog wat
wandelen ben ik nog even gaan internetten wat weer erg gezellie was
alleen
viel de connectie even later weg en kon ik dus niet meer verder ja
daarna
ben ik maar naar mijn hotel terug gegaan en daar in mijn nest gekropen
om
weer een nachtje te pitten.. nou de volgende morgen werdt ik weer
wakker wat
de 25e maart al weer was ja toen ben ik zo tegen een uurtje of 10:29
mijn
nestje maar eens uitgegaan om te controleren hoe nat de douche was..
nou na
dat even te hebben gecheckt ben ik m'n standaard naar het strand-ga
outfit
maar weer eens aan gaan trekken en dat is alleen mijn shortje.. ja
harikidee
snel naar het strand en daar eerst weer in mijn vaste prik ontbijd
cafeetje
CAFE DEL MAR een ontbijtje gehad. daarna als de zodemieters dat strand
op om
weer een paar tienden hoger te komen op de schaal van browning.. ja dat
ging
wel aardig lukken maar na een tijdje kwam er al een miniverkoopertje
aan ..
ja een meisje van een jaar of 12 die vroeg of ik HENNA wou... nou ik
zei dat
lijkt me wel lekker stuur haar maar naar mijn kamer en laat haar maar
vast
uitkleden dan kom ik zo wel... nou dat feest ging dus niet door want
HENNA
was niet haar 22 jarige zus wat ik had gedacht maar dat blijkt een of
andere
tatoo-techniek te zijn... nou goed omdat het zo'n klein zielig meisje
was..
leef je maar even uit dan op mijn enkel.. daar gaan straks toch sokken
overheen als ik terug in europe ben nou even later ging ze al aan de
slag
met een cocktailprikkertje en wat afgewerkte-olie look-a-like spul.. ja
dat
was dan die henna.. nou na een kwartier was het klaar en het was me
toch een
zootje.. tsja ze had er helemaal niks van gebakt.. het leek meer een
nasynchronisatie van de olieramp met de tricolore.. uhh of zat daar
geen
olie in.. nou ja wat maakt het ook uit het leek gewoon nergens op.. nou
snel
die 50 rupee betaald en wegwezen... nou toen weer even zonnen.. ja door
dat
geouwehoer kon ik nu ook niet meer zwemmen omdat het een paar uur moest
drogen.. even later kwam haar moeder eraan.. nou ja een vrouw met
allemaal
souvenirs en ook een boek met henna tekeningen nou daar ging ik alweer
want
maar besloten om een dolfijnen-ring tatoo op mijn linker bovenarm te
laten
zetten ja dit zou gebeuren met de zogenaamde olie henna die 3 maand
blijft
zitten volgens de geleerden.. nou ondertussen kan ik meedelen dat de
olieramp-nacynchronisatie tekening er nog staat en dat er al 3 van de
11
dolfijntjes bijna pleite zijn.. maar goed dat wist ik toen nog niet dus
die
vrouw haar werk laten doen en die was met een kwartiertje klaar.. ja
een
mooie band van 11 dolfijntjes die achter elkaar aanzwemmen.. nou omdat
het
olie was was het in twee minuten droog nou daarna maar eens even verder
gegaan met mijn zonne-braadkuur ja wat muziek erbij en zo bak je zo een
paar
uur weg... ondertussen nog een paar glazen armbandjs gekocht van weer
een
souvenir-verkoopvrouw.. ja en toen raakte ik bijna oververhit dus ben
maar
even verkoeling gaan zoeken in het internetcafe en daar ben ik meteen
aan de
slag gegaan om brief 37 af te maken en te versturen dat was na een
uurtje of
2 al gepiept en daarna ben ik maar eens terug gegaan naar het strand om
weer
verder te gaan met curses bruinen..
ja daar lagen ondertussen twee engelsen naast me te zonnen en dat was
wel
gezellig met hun.. dit waren claire en martin die hier ook op vakantie
waren.. nou hun hebben ook even een tatoo laten zetten.. even later
kwam er
een oud mannetje aan die masages aan de man wou brengen.. nou ik had
daar
eerst niet zo veel zin in maar vooruit dan maar weer.. als je mar
voorzichtig doet op de plaatsen waar de tatoos staan... nou daar begon
ie al
te maseren.. nou ja kan beter zeggen schuren want omdat ie wat zand aan
zijn
handen had en dan met die gore cocosnootolie.. ja ik ben niet zo dol op
cocosnoot en dus ook niet op cocosnootolie.. die rommel vindt ik
stinken..
maar goed hij is wat aan het schuren en wrijven geweest wat ik niet
echt
maseren noem.. en na 45 minuten was het uur voorbij.. ja effe
doorzetten
ouwe.. hupee wie wou mij nu zonodig een uur maseren..??? dus doorgaan..
nou
hij zweete hem de rambam.. en na 55 minuten heb ik hem maar laten
stoppen en
hem de 3 euro betaald.. ja ondertussen was de olieramptatoo op mijn
enkel
ook nog es in schaal vergroot en was het daar helemaal een bende maar
goed
wat ken't skele..... nou ondertussen begon de middag al weer aardig op
te
raken dus had ik niet zoveel zontijd mer ove.. nog even liggen met mijn
walkman op en daarna ging de zon er weer van tussen ja en ben ik maar
even
wat gaan drinken en daarna ook maar afgetaaid naar mijn hotel om daar
effe
een douche te pakken.. ja de armtatoo zag er goed uit en door het
douchen
zag de enkeltatoo er ook weer een beetje beter uit nou effe wat schone
kleren aan.. ja die begonnen zolangzamerhand ook al op te raken.. omdat
er
dus een korte broek, handoek en twee sc heerenveen shirts waren gejat
had ik
nog minder kleren.. en de rest was smerig maar durfde ik hier niet aan
de
wasman te geven want dan krijg je gemiddeld de helft terug.. tenminste
dat
is mijn gemidelde tot nu toe... maar goed vondt hier en daar nog wat
degelijks en dat heb ik maar aangetrokken om vervolgens het dorp in te
gaan
daar ben ik bij mijn vaste effe-wat-drinken cafe beland en heb daar ook
maar
een voorgerecht besteld ja ondertussen even mijn dagboek een beetje aan
het
bijwerken gegaan .. dat moet ook op zijn tijd gebeuren nou even later
kwamen
de nacho's al aan wat een lekker voorgerechtje was.. ja omdat dat zo
goed
smaakte heb ikmaar besloten om de geplande spare ribs avond te
veranderen in
een mexicaanse avond en heb maar een vegetarische fajita besteld.. ja
ondertussen nog een vodka met jus en stevig doorpennen in mij dagboekje
nou
daar kwam effe later de vegetarische fajita ook al aan en die smaakte
best
prima.. een 7tje op de schaal van smaakinov... nou om het af te ronden
zou
ik er even een capachino achteraan gieten alleen ging dat feest niet
door
want die hadden ze dar niet wel een of andere filterkoffie met melk..
nou
dat dan maar... ja toen ik die kreeg werdt ik zo NIET-VROLIJK als 5
anderen
die niet-vrolijk waren want die bagger was niet te zuipen.. uhgg wat
een
gore zooi was dat zeg nou ik heb dan ook mar niet opgedronken en meteen
de
rekening gevraagd en betalen en wegwezen...ja daarna ben ik nog even
een
telefoontje gaan plegen en daarna een internetcafeetje ingedoken om nog
even
te internetten.. dat duurde niet al te lang want was nogal beetje veel
moe..
ja hoe dat nu steeds zo kan.. lig je de hele dag op het strand in de
zon te
bakken en doe je dus niet veel en toch ben je s'avonds zo moe....
vreemd is
dat.. nou goed dat was nu ook weer het geval dus ben ik maar terug
gegaan
naar het hotel om daar mijn nest weer in te kruipen en een nachtje te
slapen
.. nou dat lukte aardig want binnen no time waren de luiken over mijn
oogjes
gesloten en ben ik in dromenland verzeild geraakt om de volgende morgen
dus
de 26e daar weer uit wakker te worden ja dat gebeurde zo tegen een
uurtje of
11:14.. dus al weer een hele morgen liggen pitten.. maar goed wat geeft
het
ook allemaal als ik maar lekker uitgerust was en dat was ik.. nou na de
dagelijkse douchetest ben ik maar eens even naar mijn dagelijkse
ontbijdspot
gegaan en heb daar voor de verandering eens een keer wat anders besteld
dan
het dagelijkse continental breakfast.. ja dit keer een pastasalade met
een
cornflakes en melk.. ja dat ging er weer in als ketelapper.. of hoe
zeggen
ze dat.. nou het smaakte allemaal weer prima.. ja het was niet verkeerd
om
vandaag even een bodempje te leggen want het waaide nogal hard dus had
ik
geen zin om van mijn strandbed te waaien maar goed daar heb je ook
nogal wat
wind voor nodig.. over wind gesproken.. hier in de buurt is een
plaatsje en
dat heet HAMPI mischien dat die HARM (HAMPI) WIND daar wel is heen
vertrokken.. ja hij zou naar elders toe maar ik ken meer mensen in
elders en
die hebben harm daar ook niet gezien.. dus mischien zit ie daar wel
maar
goed dat heeft helemaal niks met deze brief en mijn reis te maken dus
voordat ik een kort verhaal lang maak ga ik snel weer verder met die
harde
wind die er stond .. ja ik ben maar weer naast het engelse paartje gaan
liggen van de dag ervoor niet dat die naar nu nog lagen maar die lagen
er al
weer.. ja aan de andere kant naast me lagen een stel andere vrouwen en
waar
die vandaan komen ja dat raad je nooit.. ik dacht al wat russisch te
horen
maar dat bleek het niet te zijn.. na eens even te hebben gevraagd
bleken ze
met een vliegtuig met 200 mensen uit SIBERIE te zijn komen overvliegen
voor
een 15 daagse vakantie.. ja siberie..dat is ook lekker dan van de minus
40
naar de plus 40 graden.. hihi je kan er wel een hartverknetering van
krijgen
man... maar goed met hun dus aan de praat geraakt en ja hoor het duurde
maar
even en de vrouwen vroegen of ik nog vrijgezel was en ook een vriendin
wou
hebben... nou er zaten een paar types bij dat ik zeg van: dan ga ik
liever
gewoon dood... maar er zaten ook een paar bij waar ik wel een rolletje
beschuit mee wil eten.. ja maar heb het aanbod toch maar afgeslagen
omdat
het zo'n eind fietsen is naar siberie elke keer.. nou het was een
gezellige
bedoening daar met ons en even later begon het nog harder te waaien en
vloog
er hier en daar ook al een parasol.. da's geen aspirine zoals ik geloof
ik
al eens vaker heb verteld maar dat is een soort van paraplu maar dan om
de
zon tegen te houden... ja die vlogen dus door de lucht en dat kan
gevaarlijke situaties veroorzaken namelijk.. zo hebben martin de jong
en ik
eens een vakantie gehad in turkije en daar vloog toen ook een parasol
de
lucht in alleen was een van de naalden waar dat doek omheen zit
losgegaan en
nadat ie dus de lucht was ingevlogen kwam die parasol precies met die
naald
in een man zijn buik terecht... uhh zeg ik dat nu goed..? die man had
maar
een buik maar bedoel dat er meerdere mannen waren maar hij kwam in een
van
die mannen zijn buik terecht waarop ie geloof ik bloed begon te spugen
en
even later afgevoerd moest worden naar het ziekenhuis.. nou zover was
het
bij ons nog niet hier in india maar het is dan wel uitkijken geblazen
ja na
een tijdje werdt het allemaal wat beter met de wind.. ja we waren nu
ook al
twee uur verder in de dag en ik had al weer een flinke portie zon
achter de
kiezen.. dus even tijd om wat af te koelen.. nou dat maar even gedaan
door
een duik in de zee te nemen en daarna weer verder zonnebraden ja zo af
en
toe tussendoor nog even een liter water achter de kiezen en zo kom je
zo'n
dag dan weer een beetje normaal door.. maar goed na een tijdje
zonnebraden
begin je te zweten en ja ik had mijn walkman op mijn sarong liggen en
daar
weer mijn hoofd boven.. en door dat gezweet was er zweet op de walkman
gekomen en daar kan ie schijnbaar niet zo best tegen want even later
deed
die helemaal niks meer en had ik dus ook geen muziek meer.. ja even
later
begon die weer maar kon ik de display niet meer lezen en kon ook niet
de
knoppen gebruiken dus was het allemaal maar weer behelpen.. nou goed
even
later maar eens even gaan internetten maar daar werdt ik ook al niet
blij
van want de connectie was zwaar klote.. ja weet niet wat het hier
altijd is
dan weer geen stroom dan weer dit dan weer dat je ken hier nooit eens
een
dagje normaal wat doen zoals je het will.. maar goed maar snel terug de
zon
in om weer verder te bakken ja even later begonnen ze ook alweer te
volleyballen en ben ik ook maar eens even gaan meedoen en heb even mijn
kunsten laten vertonen.. ja jullie hebben ook al lang niks meer van het
zweedse damesvoleybalteam gehoord dus moet ik nu zelf maar wat
volleyballen
om de volleybalpraat er een beetje in te houden... ja waar dat nu weer
op
slaat..? maar goed na een uurtje volleyballen zweete ik me alweer de
rambam
dus ben maar even snel de zee in gedoken om het zoute zweed te veruilen
tegen het zoute water... ja dat schiet dus ook niet erg op.. nou daarna
maar
naar het hotel terug om daar even een douche te pakken wat wel weer
lekker
was.... en niet te zout daarna nog even een paar ogen dichtgeknepen..
ja heb
er maar twee vandaar een paar... en zo even een klein tukkie gedaan..
ja
daarna het dorp in en eens even gaan kijken of de verbinding al beter
was..
nou dat was het dus even aan het internetten geslagen..en even een stuk
van
brief 38 op scherm weten te zetten.. daarna was mijn pen ineens
pleite.. ja
nu kon ik mijn financiele boek niet meer bijhouden dus ben eerst als de
zodebliksum een pen gaan kopen.. daarna naar het tibetaanse restaurant
gegaan om daar de overheerlijke spare ribs te bestellen a 2,40 per
portie...ja ook nog even wat aardappels en salade erbij en tussen de
eet-bedrijven door heb ik mij dagboek ook nog een beetje weten bij te
werken.. nou na het hoofdmaal nog een custard toetje met cashew noten
erachteraan gekiept en zo was het buikje weer vol en konden we er weer
even
tegenaan..ja toen eens even gaan bellen naar frits cremers en naar
ellen wat
wel weer eens even gezellig was om daar wat van te horen.. maar goed
kom ook
al weer vrij vlot terug.. nou ja het grootste deel van mijn reis zit er
weer
op om het zo maar te zeggen....na een kwartiertje lullen ben ik even
naar de
titanic gegaan dat is namelijk THE PLACE TO BE... nou vindt er daar nog
niet
veel aan maar goed je moet toch ergens hee om wat te drinken.. nou na
twee
cocktailtjes klapte ik bijna in elkaar zo moe was ik.. ja hoe dat toch
steds
kan..?? lig je tot een uurtje of 11:00 op bed en verder de hele dag een
beetje op je strandstoel te zweten en te niksen en dan ben je nog moe
ook
als het om een uur of 23:00 is.. nou ben maar opgehouden met de
cocktailtjes
en heb even een diet coke besteld.. ja daarna ben ik ook maar naar het
hotel
terug gegaan en daar in mijn mandje gekropen om een nachtje lekker te
slapen..nou dat lukte wel aardig totdat het ochtend werdt en ik wakker
werdt
omdat ik het nogal warm had.. ja wat er nu weer aan de hand was... nou
de
stroom was voor de verandering maar weer eens uitgevallen en dus deed
mijn
ventilator het niet meer en werdt het dus nogal warm in de kamer toen
de zon
opkwam.. nou zo werdt ik om een uurtje of 09:00 wakker met het zweed
op'e
kop.. nou eerst maar eens even gaan douchen om het zoute water om te
ruilen
voor het zoete water.. tsja alleen was het wel pikdoniker.. maar goed
zolang
het water nog van boven kwam en ik nog nat werdt zou het allemaal wel
aardig
moeten kloppen zo heb ik na een blind-douche me maar eens even voorzien
van
wat kleedij om vervolgens mijn loopje naar het strand te maken om daar
in
cafe del mar een ontbijtje te snippen.. ja aangezien er geen stroom was
deed
de blender van cafe del mar het niet en kon er dus ook geen verse jus
worden
gemaakt ja.. daar had ik zo vroeg op de morgen al aan gedacht en dus
heb ik
maar niet het standaard continental breakfast genomen maar deze keer de
aardappelsalade en een warme melk met cornflakes... ja een flesje
chateau de
el cheapo erbij.. uhh water bedoel ik nou ondertussen zat het engelse
stelletje er ook al te ontbijten en maakte ik even een verkeerde move
en paf
daar ging mijn zonnebril naar de barrebiesjes... ja zal even een lijst
opstellen van de zonnebrillen die naar de knoppen/verloren zijn gegaan:
zonnebril 1 stukgegaan in china
zonnebril 2 stukgegaan in indonesie
zonnebril 3 stukgegaan in indonesie
zonnebril 4 stukgegaan in indonesie
zonnebril 5 stukgegaan in thailand
zonnebril 6 verloren in india
zonnebril 7 stukgegaan in india
zonnebril 8 stukgegaan in india ( hierover straks meer )
tsja daar zat handige harrie weer met een wereldrecord aan zonnebrillen
aan
flarde helpen.. nou had ik dus geen zonnebril meer en dat kijkt zo
moeilijk
tegen de zon in.. dus eenmaal op het strandstoeltje terecht gekomen had
ik
al snel besloten dat er rap een andere zonnebril moest komen dus ben ik
nog
even gaan wachten op het engelse stelletje zodat die op mijn tas konden
passen en ben daarna het dorp eens even ingegaan.. ja had al even bij
de
dichtsbijzijnde shop geinformeerd maar daar hadden ze geen zonnebrillen
dus
moest ik het dorp in.. ja eenmaal in het dorp heb ik eerst een fles
zonnebrandcreme gekocht van 1,70 ja wat voor merk het is weet ik niet..
het
zal wel zulk slecht spul zijn dat de producent zijn naam er niet eens
durft
op te zetten maar goed het was wel goedkoop.. nou even later zag ik een
cd
shop.. ja die had ik al eens vaker gezien en toen wat aan het handelen
geweest maar kwam toen niet goedkoper uit dan 7 cd's voor 10 euro en ik
wou
ze voor 9,50 en dat ging dus niet.. nou vandaag toch maar gekocht die 7
cd's
zodat ik weer wat nieuwe muziek had.. ja daarna een zonnebrilletje
gekocht
nogal een hippe en funky zonnebril.. nou daarna rap terug naar het
strand en
daar meteen maar even mijn nieuwe cd's geprobeerd gelukkig had de
walkman na
een nachtje rust er weer meer zin in want die deed het weer als
vanouds..
nou na een tijdje zonnen kwam de eerste handelaares ook al en dit was
niet
een van de snugersten want die ging zo vreemd heen en weer met de prijs
van
haar waar... ja ik had eerst een keer 560 geboden en bood later een
keer
550.. ja een beetje slim iemand zou dan zeggen van net zij je nog 560..
maar
deze was niet zo goochem en zo kon ik het handeltje kopen voor 550
rupee nou
even later ben ik maar eens even gaan zwemmen en daarna weer verder
gegaan
met zonnen ja daarna zou je zeggen dan is het tijd om te internetten
maar
helaas ging dat feest niet door omdat er nog steeds geen stroom was en
aangezien ze net de houtskoolcomputers hebben ingeruild voor de op
stroom
lopende computers werdt dat internetten even niks.. nou dan maar weer
verder
bakken en braden maar dat begon na verloop van tijd wel erg heet te
worden
dus heb ik maar besloten om er even tussenuit te piepen en even in het
restaurant te gaan zitten dagboekschrijven en een hapje rijst eten..
toen ik
hier mee klaar was weer rap terug in de zon om verder te gaan met
bakken..
ja nadat ik bijna weer op het kookpunt was geraakt ben ik maar even
gaan
zwemmen ja en eenmaal in het water was er opeens wat actie op het
strand een
masale knokpartij was aan de gang tussen een hele groep met
india-mensen..
ja als ik indianen zeg dan klikt het weer zo winnetoe en verliezetoe
achtig
en denken jullie dat ik in het wilde westen zit... dus vandaar dat ik
de
indianen ( mensen uit india ) maar india-mensen noem.. nou deze waren
dus
nogal aan het matten op het strand wat natuurlijk leuk is om naar te
kijken.. ik als ramptoerist bij uitstek stond meteen vooraan.. ja
alleen
duurde het niet zo lang want daar kwam de politie ook al aan om de boel
te
zussen.. ja wat bleek nu het geval.. een groep inda-mensen was van
alles en
nog wat aan het foto's maken en zo ook van een groep india'se vrouwen
die op
het strand zaten omdat hunnen mannen in het water aan het spelen
waren.. ja
de in-het-water-spelende-mannen waren er niet zo van gedient dat de
fotograven foto's namen van hun vrouwen en dat was genoeg om een masale
knokpartij te starten.. tsja zo beleef je nog eens wat... maar goed het
was
al weer snel gezusd en daarna ben ik het strandstoeltje ook maar weer
eens
gaan opzoeken en heb zo tussen neus en lippen door ook even een
afspraak
gemaakt met het engelse stelletje om de volgende morgen met hun te
dolfijn-kijken gaan... ja dolphin watch zoals ze dat hier noemen...nou
na
een tijdje zonnebraden nog steeds geen stroom. tsja zwaar klote was me
dat
weer.. nou even later ben ik maar even afgetaaid naar mijn hotel terug
om
daar even de souvenirs te brengen en even een douchje te nemen.. ja
effe
verfrissing na zo'n hete middag aan het strand.. nou daarna maar weer
naar
het strand gegaan en daar nog een pindahandelaar zijn shop
leeggekocht..
tsja een zak met apenooten gekocht van 60 eurocent... even later begon
het
dagelijkse volleybal ook al weer tot leven te komen.. ja helaas geen
wedstrijd van het zweedse nationale dameselftal maar een stelletje
indiase
mannen.. nou daar ben ik ook maar even bij-in gesprongen om zo samen
met
martin de manlijke helft van het engelse steletje even wat te
voleyballen..
nou allemaal best leuk en aardig maar je gaat er zo van zweten.. ja
helaas
speelden we niet in een airconditioned volleybalhal maar in een
bloedheet
strandveldje maar goed dat oververhittings en zweet probleem was ook
weer zo
opgelosd door een duikje in de zee.. nou het was ondertussen ook al
iets van
18:15 en dus hoogtijd om weer eens een zonnebril naar de knoppen te
helpen..
en ja hoor daar ging mijn hippe zonnebril al naar de knoppen.. ik pakte
hem
wat verkeerd van mijn hoofd en boef,bang,klap daar knapte ie al en daar
was
het sneufelen van zonnebril nummer 8 ook al een feit. tsjonge jonge
twee op
een dag nog wel... nou ben ook maar niet om een nieuwe gegaan maar ben
maar
even gaan internetten omdat er weer wat stroom was... ja wat stroom was
want
na een kwartier internet begon er van alles te piepen en bleek er maar
half
stroom te zijn ofzo... ja weer zo'n vreemd iets of ze hadden de helft
va de
rekening maar betaald en kregen dus maar 11o volt ipv 220... nou ik
weet
niet maar alles was in een soort van dimstemming... alleen kunnen
computers
daar niet zo goed over en daarom begon de stroomregelateur van de
computer
wat te piepen en was het na een tijdje gebeurd met de pret... tsja t'is
me
hier toch wat met die stroom.. maar goed ik ben maar afgetaaid naar
mijn
hotel en ben daar in een gedimde douche gaan douchen en me daarna in
een
gedimde kamer even gaan aankleden onder het genot van een op half
draaiende
toeren ventilator. ja daarna het dorp maar eens ingegaan om even een
tentje
te zoeken waar ik wat te kanen kon halen ja dat was al snel geregeld en
zo
belande ik in siona's wereldkeuken restaurant waar ik een tomatensoepje
en
een pastaschotel heb besteld en ondertussen even mijn dagboek van wat
text
ben gaan voorzien.. ja even later was het eten er ook al en heb ik mijn
soepje en pasta schoteltje even rap achter de kiezen gewerkt..
ondertussen
was er voor de verandering ook maar weer eens een soort van
knokpartijtje
uitgebroken in het restaurant .. ja de twee bazen twee oudere mensen
begonnen een beetje te vechten om wat geld ofzo.. ja het viel allemaal
best
mee en er werdt niet met de vuist geslagen alleen maar met de platte
hand..
nou alles was ook weer rap gezusd en daarna ben ik maar even gaan
betalen en
ben daarna even gaan internetten omdat nu er wel 220 aan stroom was...
ja
niet te lang want ik moest de volgende morgen om een uurtje of 06:45
mijn
nestje al uit om naar de dolfijnen te gaan... ja da's beter dan naar de
filistijnen...nou zo ben ik na even te hebben ge-internet maar naar het
hotel terug gegaan om daar mijn bed in te duiken.. ja wat er de volgende
morgen gebeurde moeten jullie lezen in brief 39 want deze brief is al weer
op zijn kb limiet dus moet ik er een eind aan breien.. ja ik zou zeggen veel
plezier met wat jullie ook maar aan het doen zijn of gaan doen.. en tot een
volgende brief... groeten van RADMER KUIPERS en Backie de backpack en de walkMAN..

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

radmer

Radmer C.P. Kuipers Dotterhof 13 8446BJ Heerenveen HOLLAND ( E.U.) tel.nr. 0031 (0)618050070 rasmoes@hotmail.com rasmoes@gmail.com www.rasmoes.nl

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 374
Totaal aantal bezoekers 311495

Voorgaande reizen:

17 Januari 1977 - 18 Oktober 2011

losse reisjes/tripjes Europa+Egypte

17 Oktober 2007 - 18 April 2008

Zuid-, Centraal en Noord Amerika en Carribean

04 Oktober 2005 - 12 April 2006

Zuid-Amerika Reis 1

01 December 2003 - 09 April 2004

Azie reis 2

16 November 1999 - 28 Augustus 2000

Afrika en Azie reis

Landen bezocht: