heerenveen shirtjes gejat )-: - Reisverslag uit New Delhi, India van radmer kuipers - WaarBenJij.nu heerenveen shirtjes gejat )-: - Reisverslag uit New Delhi, India van radmer kuipers - WaarBenJij.nu

heerenveen shirtjes gejat )-:

Door: rasmoes

Blijf op de hoogte en volg radmer

25 Maart 2004 | India, New Delhi

23t/m25-maart-2004,...Palolem Beach,..GOA (state),..REPUBLIC OF INDIA

hallo beste europeanen,
Zo even een verslagje van radmer zijn reisje.. momenteel nog steeds in
palolem om alles weer een beetje op regel te krijgen ik ben weer alleen want
heb mathias mijn zweedse reismaatje gisteren naar margao gebracht om hem op
de trein naar bombay te zetten.. vandaar dat ik even wat meer tijd heb om
alles een beetje in te halen ja liep nogal wat achter maar dat wordt nu
steeds minder doordat ik elke dag probeer een beetje in te halen maar om een
kort verhaal lang te maken zal ik niet te lang gaan lullen en maar eens gaan
schrijven op deze typemachine waar de letters allemaal met typex op zijn
geschreven ja .. mischien is het vroeger een arabisch toetsenbord geweest en
hebben ze het om laten bouwen om er een europees toetsenbord van te maken
nou goed volgens mij gaat het allemaal nog oke en zal ik maar eens even
beginnen met wat ik op de 19e maart zoal allemaal heb uitgespookt dat was de
dag na de eerste nacht in palolem toen ik sochtends wakker werdt en
even
mijn was zou ophalen kreeg ik het verschrikkelijke nieuws te horen dat
er 4
van mijn te wassen kleding weg waren... ja dat heb je er nu van je
speeld
even een keer mee in een film en wordt beroemd en dan jatten ze gelijk
je
kleding nou er zat een korte broek bij die ik in turkije had gekocht en
er
zat een handoek bij met allemaal palmbomen erop.. gelukkig geen napalm
anders is ie zo warm.. ja en dan de klap van de vuurpijl mijn twee sc
heerenveenshirtjes .. ja die van bataves en die van upc.. nou die
apperaten
kosten 60 euro per stuk en vooral die batavus die was ook al mee op
mijn
vorige reis door azie en afrika dus die heeft bijna nog meer gezien dan
ikzelf en als ie een beetje mazzel heeft gaat ie nog meer zien.. ja
allemaal
wel mooi en aardig maar ik ben daardoor wel 120 euro lichter en ben
mijn
shirts kwijt dat heb ik die gast ook even goed duidelijk gemaakt ja hij
scheet bagger zo bang was ie en momenteel verblijf ik dan ook gratis in
zijn
hotel en kan ook gratis zijn moter huren.. ja maar daarmee heb ik die
shirts
nog niet terug... nou ik heb hem twee foto's gegeven waar ik op sta met
die
shirts aan zodat ie ze mischien weer kan terugvinden ondertussen zitten
er
hier twee israelische meisjes naast me dus kunnen we zo ook best eens
de
lucht in gaan.. maar goed ik hoor nog niks tikken behalve dan mijn
toetsenbord nou al met al was ik er dus niet blijer van geworden dat
mijn
shirts waren gejat en ben maar even met een zagerijnige kop gaan
internetten
en heb een stuk van brief 35 in elkaar weten te zetten ja even later
kwam
mathias ook al en hebben we samen even ge-ontbeten daarna naar het
hotel
terug waar we de moter zouden huren en die stond al klaar een honda
hero
geloof ik ja een vrij platte maar goed even later reden we al en we
zouden
vandaag naar bolomo beach gaan om daar eens een kijkje te nemen en na
een
uurtje rijden kwamen we al wat dichterbij ja wat een gekken rijden er
hier
rond op de indiase snelweg.. ja wat wij een B-weg noemen noemen zij
hier een
highway... nou af en toe wordt je bijna van je moter geblazen door een
vrachtwagen en ik weet niet wat het is maar die motrer rijd dan iets
van 60
en we halen alles in.. ja mischien zijn het wel mijlen per uur want kan
me
niet voor stellen dat het snelste voertuig.. dus is niet een apperaat
waar
je bijv. beesten mee kan voeren maar een iets dat op de weg rijdt nou
die
haalden we dus allemaal in en even later waren we ergens beland wat ons
bekend voorkwam ja hoe toevallig het ook kon we waren op de plaats waar
we
een dag eerder uit de ttrein waren gesprongen ergenbs vlakbij vasco de
gama
ja een portugese havenstad... heel goa is nogal portugees namelijk..
maar er
worden verder geen wedstrijden gespeeld voor de ek ofzo hoor... nou na
een
paar keer fout te zijn gereden zijn we uiteindelijk toch op de juiste
plaats
beland en hier hebben we even op een paar strandstoelen gelegen in de
zon..
ja die waren van een of ander duur hotel en als ze zouden komen zeuren
zouden we gewoon zeggen dat we in kamer 318 zaten en onze naam dhr.
snel
pleito en mr. weg wezen maar gelukkig kwamen er geen butlers ofzo om te
kijken of we wel in dat hotel zaten.. nou na even een duikje in de zee
wat
lekker verfrissend was zijn we maar eens wat gaan eten en hebben zo een
paar
spring rolls gehad dat zijn zeg maar vietnamese loempia's maar die
noemen ze
hier spring rollen... ja waar ze datt nu weer vandaan halen maar goed
die
apperaten smaakten best en met nog wat drinken erbij waren wij weer
happy..
ja kwam er ook nog een t-shirt man langs waar ik nog een paar shirtjes
heb
gekocht ja had nu immers weer plaats in mijn backpack.. nou daarna zijn
we
weer afgetaaid en ben ik eens even gaan rijden .. ja dat was me wat dat
is
weer eens wat anders dan een brommer wanbt hier moest je steeds iets
inknijpen en dan een pedaal indrukken om een versnlling hoger of lager
te
gaan... ja mooie boel daar.. nou even later vlogen we al op het
achterwiel
de weg over omdat ik een beetje teveel gas gaf.. mathias vertrouwde het
voor
geen meter en daarin kon ik hem wel gelijk geven ook.. ja we hadden ook
geen
helm op daar hebben ze hier nog nooit van gehoord er zijntocfh zo veel
india-mensen dus als er een paar de pijp uitgaan door een ongeluk zijn
er
altijd nog genoeg over.. nou we hebben maar weer snel geruild en zijn
na een
stukje toeren uiteindelijk op een of ander strand aangekomen waar ons
de
naam van onbekend was.. hier hebben we nog wat gedronken en even liggen
zonnen en werden we even later al vergezeld door een leger van
souvenirsverkopers die ons van alles en nog wat probeerden aan te
smeren wat
ze ook nog was gelukt.. ja zo kocht ik even later twee sarongs voor 95
eurocent per stuk.. dat is volgens mij geen rare prijs een paar sarongs
met
dolfijnen kosten me 1,90 maar goed da's nog niet gek ook nog een
ketingkje
gekocht voor mezelf dat ik nu om heb en daarna weer snel pleite want we
waren nog een heel eind van huis af... ja na een lange rit hadden we
allebeide een zere reet maar waren we wel weer thuis beland en zijn
even ons
gaan verfrissen in het hotel om vervolgens even te gaan internetten
waar ik
brief 35 de deur heb uitgedaan die jullie al binnen hebben als alles
oke
is.. ja zo af en toe gaat het internet hier volgens mij door middel van
rooksignalen zo traag als dikke beton door een koffiefilter.. maar goed
na
het versturen van die brief zijn mathias en ik eens even wat gaan eten
en zo
even later in een of het ander restaurant terecht geraakt waar we wat
hebben
zitten kanen dat was allemaal weer dikke prima en onder het genot van
een
paar breezers was het allemaal best te kanen.. nou toen even twee
leesboeken
van mathias verkocht en daarna heb ik mijn foto's nog even ter
ontwikkeling
gebrachtondertussen waren we al aardig moe van dat getour de hele dag
maar
we zouden eerst nog wat drinken en ja hoor hadden ze daar geen
aanbieding 3
vodka jus voor 1,90 euro.. nou dus moesten we elke drie cocktails
drinken
alleen die dingen waren nogal sterk... ja die rommel kost hier ook niks
een
liter vodka kost iets van 2,85 in de slijterij.. nou de jusderanges
appels
groeien hier ook gratis aan de boom dus kan het allemaal ook wat
goedkoper..
nou na drie cocktails ja eerst een vodka meloensap en daarna twee vodka
lime... ja want de jus orange-persman was al naar huis.. dus moest het
even
anders.. nou daarna zijn we maar eens terug naar het hotel gegaan om
onze
bedjes eens op te zoeken en een nachtje te slapen..ja dat nachtje
slapen dat
lukte wel aardig al heb ik wel eens een bed van betere kwaliteit gehad
dit
was meer een categorie planken op poten met matras erop wat in de
schaal van
dikte een 3,78 haalt maar goed ik was weer wakker en was helemaal niet
nieuwsgierig wat heerenveen tegen gronigen had gepresteerd... nou
aangezien
mijn shirts gejat waren was dat al een slecht voorteken... en ja hoor
ze
hadden net zo goed thuis kunnen bvlijven want 0-0 schiet ook niet erg
op
maar toch weer een puntje..nou nu ik daar toch zat achter die computer
ben
ik ook maar even een stukje van brief 36 op het scherm gaan rammelen en
had
met mathias afgesproken dat die zou komen om te gaan ontbijten.. nou na
een
lapje text was ie er al dus heb ik het internet maar afgesloten en ben
samen
met hem gaan ontbijten wat wel aardig was.. een 7 op de schaal van
ontbijting.. ja daarna zouden we weer gaan toeren op de moter dus zijn
we
maar terug naar het hotel gegaan en hebben de motoren gestart.. ja er
zat
nog genoeg peut in want we hadden de dag ervoor voor 330 rupee aan peut
erin
geflikkerd ja dat kost hier 60 eurocent de liter.. en dan zie je al die
india gasten daar elke keer 1,6 liter inkiepen dat schiet toch helemaal
niet
op dan.. wij hadden hem vol geflikkerd en er ging iets van 10 liter
in.. er
paste wel meer in maar toen zijn we maar gestopt voordat die pomp
overstuur
raakte ja 10 liter in een keer getankt dat gebeurd eens in de 56 jaar
bij
die pomp.. maar goed er zat dus nog genoeg peut in dus zijn we even
later
maar begonnen met rijden nou dat ging allemaal vrij vlotjes tot we
ergens
bij een slagboom waren.. ja een bos met slagbomen... hier groeiden geen
eikels aan zoals aan een eikelboom maar de eikels stonden ernaast want
we
moesten stoppen namelijk en onze papieren laten zien.. ja de
moterverhuurder
had er kopies bijgegeven en ja hoor dat was weer niet goed dus gingen
we er
op aan dat we een boete zouden krijgen.. ook moest mathias zijn
rijbewijs
laten zien.. nou goed die kopies waren niet voldoende dus moesten we
een
boete betalen.. nou hoeveel is dat dan vroeg ik me zo af.. nou zij de
douaneman.. dat is aan jou.. hoeveel je maar wil geven.. tsja nou zo
bond
heb ik het nog nooit gescheten tsja wat is me dat nu voor een gedoe..
een
boete en dan zelf bepalen hoeveel je betaald.. dat mogen ze in
nederland ook
wel invoeren.. nou we hebben die gast eens 20 rupee gegeven en zijn
weer
verder gegaan... ja ten eerste was het al flauwekul dat er slagbomen
stonden
want we waren nog steeds in india.. je moet het je voorstellen dat ze
een
grens tussen groningen en friesland gaan bouwen met 3 slagbomen
ertussen en
allemaal controles.. maar goed we waren nog geen honderd meter verder
of
daar stond een tweede slagboom die gelukkig vrij snel open ging en waar
we
zonder boete door konden rijden.. nou na nog eens honderd meter stond
er nog
een slagboom en daar zaten we ook weer in de piepzak... ja mee naar
binnen
naar een kantoor en daar begonnen ze weer net zolang te zoeken dat er
iets
niet klopte en ze weer een boete konden geven nou deze keer was het
allemaal
oke en heb ik gezegd dat ie maar moest opzoutebokken met zijn boetes
want
alles was wel oke.. nou hij vroeg nog wel om geld maar dat hebben we
niet
gegeven en zo zijn we snel weer verder gaan rijden en waren we in een
andere
provincie alleen was het nog eens 70 kilometer naar de plaats waar we
naar
toe wouden en dat was de plaats GOKARNA nou na een stukje rijden kregen
we
weer last van het zere-reet-syndroom en zijn we maar even gaan stoppen
om
wat te drinken en daarna rap weer verder tot we op het strand van
gokarna
aankwamen en dit moest zo geweldig zijn zijden ze.. nou ik vond er maar
weinig aan want het was er een grote bende.. maar goed volgens de
verhalen
moest er ergens een soort van geheime toegang zitten waar we een ander
strand opkonden alleen moest je dan een heel stuk lopen en dat waren we
niet
van plan.. ja we hadden die moter niet voor niks gehuurd dus zijn even
later
maar ons eigen gang gegaan en zo op een gegeven moment ergens op een
ander
strand terechtgekomen waar we even aan het zonnebraden zijn gegaan
alleen
had ik daar al snel mijn nocht van en ik ben eens even een stukje gaan
rijden over het strand ja vlakbij de waterlijn was het zand hard genoeg
om
over heen te rijden dus een heel stuk gereden en zo op een gegeven
moment
bij een vissersvloot aangekomen die allemaal op het strand zaten te
schijten
ja weer een mooie boel dus daar snel voorbij gesjeesd en even later
liep ik
tegen een doodlopend stuk aan.. ja er zat een rivier in de weg dus kon
ik
niet verder en ben ik maar weer terug gegaan na nog wat rondhangen op
het
strand zijn we maar eens afgetaaid omdat ik even een belangerijk
telefoontje
moest plegen om iets te regelen in nederland... ja na een cross door
het
mulle zand waren we weer op begaanbare paden en zijn we even later bij
een
of ander restaurant terechtgekomen maar dat werkt nogal vreemd hier in
india
met de restaurants want zoals ze bij ons een rokers en niet-rokers
gedeelte
hebben hebben ze hier in india een vegetarisch en niet vegetarisch
gedeelte
en wij zaten in het vegatarische gedeelte van een restaurant een beetje
lappen vlees te bestellen wat dus niet ging... ja ik had het eerst niet
in
de gaten ik dacht wat lult die vent nu de hele tijd dat ik dan een
restaurant verder moet zijn maar op het laatst kreeg ik het in de gaten
en
heb maar wat vegetarisch besteld een rijst met groenten nou tussendoor
even
snel mijn ouders gebeld in nederland.. ja dat bellen kost hier nog
minder
dan in nederland zelf.. namelijk 25 eurocent van hier naar nederland..
nou
eenmaal terug in het restaurant hadden we bijna het wereldrecord
wachten
verbroken want het duurde maar en duurde maar en nooit geen eten op
tafel..
ja we werden op het laatst pissig van nou opeens kregen ze de boodschap
door
en hadden in de gaten dat we de bestelling niet alleen voor de sier
hadden
besteld maar dat we die ook graag wilden hebben.. nou even later kwam
het er
dan eindelijk aan en hebben we het opgegeten en ondertussen was de klok
ook
niet stil blijven staan.. nou ja hij hong nog op dezelfde plek maar de
wijzers waren wel veranderd en zo was het al iets van 16:00 en zijn we
maar
eens terug gegaan na een lange tocht hebben we vanwege het
zere-reet-syndroom evenb gewisseld en ben ik verder gaan rijden en zo
even
later baf ineens een dikke slagboom voor mijn neus nou hier gingen ze
weer
moeilijk doen maar toen we zeiden dat we die morgen er ook al waren
langsgekomen mochten we door en konden we ook zo onder die andere twee
slagbomen door.. ja even later was het 17:30 en waren we weer in
palolem
terug waar ik even mijn foto's heb opgehaald die ondertussen klaar
waren..
nou die waren nogal wazig vondt ik dus die moeten in nederland nog maar
een
keer door de machine.
na een douche in het hotel zijn we even gaan internetten en na even te
hebben ge-internet zijn we eens even een hapje gaan eten in een
tibetaans
restaurant waar ze spare ribs hadden.. ja ik weet nog steeds niet van
welk
beest die ribs waren maar het kon best eens van een zuid-bafriaanse
dwergolifant zijn want ze waren nogal vreemd van vorm.. maar wel lekker
nou
na een lekker maaltje zijn we maar even op de wandeltour geraakt en zo
even
de winkelstraat doorgelopen even later ben ik lysbeth even gaan bellen
want
die was vandaag jarig en hebben we nog wat afther sun gekocht.. ja door
dat
gesjees op die moter stond ons haar steeds achterover en begon het
randje
onder het normaal platliggende haar te verbranden.. ja hier hadden we
beide
last van dus even twee flesjes afther sun gehaald en even aan het
smeren
geweest. nou toen maar eens even wat gaan drinken in de titanic bar
ergens
aan het strand.. en daar hebben we geloof ik twee drankjes geahd en
zijn
daarna afgetaaid en ik zei dat we beter een shortcut konden maken.. nou
dat
ging een beetje mis want dat werdt een long-cut ja zo zaten we ergens
midden
in een bos en zijn na een half uur lopen pas weer op het juiste pad
gekomen
en konden daarna het hotel vinden waar we even later ook maar ons bedje
zijn
gaan opzoeken.. ja eerst nog een beetje al mijn verslagen bijhouden..
dat
zijn er nogal wat zo heb ik een vriendenboek een dagboek een financiele
boekhouding een postkaart-verstuur boekhouding en een dvd boekhouding
en dan
nog mijn verslag op de computer... en jullie daar maar zeggen dat
radmer op
vakantie is.,. nou dat valt dus allemaal wel een beetje mee.. maar
goied we
zijn dus gaan pitten om de volgende morgen weer wakker te worden ja dat
lukte al vrij snel want zo waren we om 08:00 al weer bij de pinken ..
nou ja
bij de pinken.. bij positieven.. ja vandaag hadden we een stranddagje
ingepland om een beetje bij te bruinen dus heb ik maar besloten om nog
even
te blijven liggen en ben zo om een uurtje of 11:00 van bed geraakt om
eens
even te testen hoe nat het water van de douche vandaag was.. na een
testje
effe wat kleren aan en daarna op naar het strand om daar bij het cafe
del
mar even een ontbijtje te pakken.. nou ik weet niet wat ze daar met die
jus
orange doen maar het smaakte naar eel dingen behalve naar jus orange..
maar
goed leef nog steeds dus zo erg was het nu ook weer niet..na een paar
kaartjes te hebben geschreven zijn we het strand op gegaan om daar even
op
een strandstoel te gaan zonnebraden.. ja dat lukt aardig met zo'n zon
van
die caliber.. allemachtig wat was het daar heet.. ja uitkijken dus dat
je
niet te snel verbrand..na een paar uurtjes bakken had ik mijn nocht
ervan om
daar maar wat te liggen wachten tot je bruin bent dus ben ik even gaan
zwemmen wat lekker cool was..nou ja het water is hier volgens mij ook
een
graadje of 30 dus zo coolo was het nu ook weer niet maar goed wel even
lekker.. na het zwemmen ben ik eens even gaan internetten ja en dat
liep een
beetje uit de hand want een beetje msn-en en wat chatten hier en daar
en dan
nog wat emailen en surfen zo hier en daar en dan vliegt de tijd weer
voorbij
dus zo was het ook al gauw een uurtje of 16:00 en ben ik maar eens
terug
gegaan alleen was mathias al vertrokken.. ja hij wist wel waar ik zat
dus
had ie ook kunnen langskomen maar ik ben er maar vanuit gegaan dat ie
terug
was naar de kamer in het hotel en daar ben ik dan ook maar heengegaan
en ja
hoor gelukkig was ie daar en had ook mijn spullen meegenomen nou daar
ben ik
nog maar even verder gegaan met kaartjes schrijven tot alles klaar was
ook
ben ik nog even gaan douchen en daarna ben ik met mathias het dorp in
gegaan
om eerst even bij de kapper langs te gaan om me even te laten scheren
want
dat doen ze hier erg goed moet ik zeggen en kost ook niet al te veel
iets
van 30 eurocent... ja sabine boertjens daar is weer een getal!!
hihihi.. nou
na het scheren zijn we even gaan shitheaten onder het genot van een
bacardie
breezertje a 75 eurocent ja dat is een of ander zweeds kaartspelletje
wat ze
me ooit eens hebben geleerd in de jungle 4 jaar terug.. dat shitheaten
ging
me aardig goed af want ik stond binnen no time met 7-2 voor.. ja
mathias
helemaal sacherijnig natuurlijk... dat is by the way een 31 jarige gast
uit
een of ander klein dorpje uit zweden.. ja hem had ik leren kennen samen
met
nog een jongen en 3 zweedse dames in bali zoals ik mischien al had
verteld..
hun zeiden dat ze naar india gingen en daar ging ik ook heen dus hebben
we
zo een beetje contact gehouden al die tijd en zo vroeg die mathias me
of ik
niet eenpaar weken samen met hem wou reizen om wat achter de vrouwen
aan te
gaan en hier en daar eens een kijkje te nemen.. ja de zweedse dames
waren al
weer terug in zweden op eentje na die was helemaal betoverd door al dat
reikie gedoe en zat net als jomanda laatst in een stille zone en mocht
niet
praten dus daar had mathias niet veel aan en vandaar dat ie dus alleen
op
pad was.. nou met hem was ik dus aan het reizen.. ja ondertussen zit ie
al
weer terug in zweden als het goed is nou dat was even een korte
introductie
van mathias die ik ondertussen al weer kwijt ben.. maar goed na het
shitheaten zijn we maar even wat gaan eten en omdat het mathias zijn
laatste
avond was heeft hij gekozen waar we gingen eten en dat was weer
dezelfde
plek als de dag ervoor namelijk dat tibetaanse restaurant daar zijn we
gaan
zitten en hebben weer wat lekkers besteld.. ondertussen dat we wat aan
het
drinken waren vloog er een rat van het formaat van een
oost-oezbekistaanse
blauwslurf-oliefant voorbij richting de keuken.. ja zo gaat dat hier in
india.. je moet niet te hygienisch zijn ingesteld hier want dan kun je
nergens meer heen te eten.. al ging het gister bij de mexicaan wel erg
bond
moet ik zeggen eerst een stuk plastic in mijn eten en al de hele tijd
zag ik
wat zwarts in mijn mango shake alleen dacht ik dat het een pit ofzo
was.. ja
toen ik hem op had ben ik eens even gaan kijken wat het nu was.. nou
het
bleek een pit met poten.. want was een dikke tor.. ja toen heb ik er
maar
eens wat van gezegd en kreeg de mango-tor-shake kado.. daar kom ik dus
niet
weer.. maar goed even later kwam ons gerecht al aan en dit was me toch
een
portie allemachtig daar kun je heel afrika wel mee voeden zo'n portie
dat
kon ik dus ook nooit op maar goed na een tijdje viel de stroom ook nog
uit..
ja dat gebeurd hier om de graanklap.. uhh haverklap... nou toen zaten
we in
het donker te kanen.. maar even later deed de stroom het al weer na het
dinner zijn we nog even gaan kijken op internet want mathias verwachte
een
mailtje van maria die zweedse reiki girl die samen met hem terug zou
vliegen.. ook heeft mathias nog even wat an het shoppen geweest wat
bacardie
en vodka.. ja de vodka kost hier iets van 2,90 per liter.. je zou er
bijna
alcoholist van worden en een fles bacardi iets van 6 euro na nog wat
shoppen
kwamen we de twee noorse dames weer tegen die ook nog steeds in palolem
waren en nog een weekje bleven... nou ik zei dan zien we elkaar vast
nog
wel.. mathias wou niet meer te drinken want moest zijn tas nog inpakken
en
we zouden de volgende morgen om een uurtje of 08:30 al weg naar margao
toe..
ja ik zou hem daar op de trein zetten die dag omdat ik toch gratis de
moter
kan gebruiken en gratis in het hotel zit omdat die gast mijn shirts a
6000
rupee is kwijtgeraakt moet ik er maar een beetje gebruik van maken en
wat
gratis te moterrijden en zo lang mogelijk hier gratis in het hotel
blijven..
of tot ik het bedrag van 6000 rupee heb opgemaakt aan moterhuur en
hotelovernachtingen.. maar aangezien de moter 200 rupee per dag kost en
het
hotel ook.. kan ik nog even vooruit..nou na een babbeltje met de noorse
dames zijn we maar richting het hotel gegaan alleen werden we
halverwege de
rit bestookt met vuurwerk.. ja die idioten hier het scheen dat india
een
wedstrijd cricket van pakistan had gewonnen en daar waren ze zo blij om
dat
ze met vuurwerk begonnen te smijten.. ja daar moesten wij weer net
tussedoor
om naar ons hotel te komen.. maar goed even later waren we al weer
bijna in
het hotel.. ja bijna want we hebben eerst nog even wat drinken gehaald
bij
de plaatselijke drankenhandelaar en zijn daarna naar het hotel gegaan
en
daar is mathias zijn tas gaan inpakken en heb ik nog even wat
boekhouding
gedaan in mijn dagboek en al die andere bijhoudtboeken daarna zijn we
maar
gaan slapen omdat we de volgende dag er al weer vroeg af moesten.. ja
na een
nachtje slapen was het ook zo weer ee uurtje of 08:00 en zijn we maar
even
gaan douchen en daarna meteen op de moter gesprongen ja dit keer was ik
de
coureur en na een beetje oefenen gaat het steeds beter met het
moterrijden
en raak je ook al gewend aan al die spookrijders.. ja als je zelf ook
gaat
spookrijden dan zijn er geen andere spookrijders meer zo vlogen we met
een
gang door de bergen op weg naar margao.... ja eenmaal in margao was het
allemaal een beetje chaotisch omdat het nogal druk was en de wegen zo
slacht
waren dat je het niet eens meer een weg kan noemen maar goed we zijn na
ongeveer een uur aangekomen op het treinstation van margoa waar ik even
de
moter heb geparkeerd. dat koste me ook weer een rib uit mijn lijf want
ze
vroegen daar maar liefst 3,5 eurocent om tot maximaal 6 uur te
parkeren..
nou vooruit dan maar weer.. daarna eens even op dat station gaan kijken
en
daar liepen nogal wat soldaten die ook de trein gingen nemen naar
mumbai..(bombay) ja deze hadden allemaal grote blaffers bij zich.. dat
zijn
geweren volgens charly da silva van de bruinsma affaire.. ja nou we
hadden
nog niet geontbeten dus zijn eerst maar even wat gaan ontbijten en
hadden zo
de keus tussen een propvol vegetarisch restaurant of een
non-vegetarisch
restaurant waar geen kip zat.. nee want die zou immers worden
opgegeten..
hihihi.. nou daar zijn we maar gaan zitten en hebben bij toeval ook
vegetarisch eten besteld.. ik had een jus een koffie en een kaas
sandwich en
nog twee gekookte eieren en mathias had een koffie en een kaas sandwich
en
een ei-sandwich nou dat hadden we vrij vlot achter de kiezen en toen
zijn we
maar eens even gaan kijken hoe het met die trein stond.. nou die stond
al
klaar en na even sneupen wisten we ook waar mathias zat.. uhh lag want
hij
had namelijk een sleepertrein.. ja ik ben even gaan kijken hoe de
airconditioned 2e klas slaapwagon eruit zag omdat ik van plan was om
die te
boeken nou daarna heb ik afscheid genomen van mathias en was weer
alleen op
reis... ja eerst eens even bij dat boekingskantoor langsgegaan om een
plaatsje in de trein te boeken.. nou ik had mazzel want ze hadden een
speciaal loket voor buitenlanders zeg maar daar was het niet zo druk
dus was
ik meteen aan de beurt.. ja alleen was de klasse die ik zou boeken al
vol op
5 april.. nou ook weer wat.. ik kreeg een formulier in mijn handen dat
ik
even moest invullen alleen was alles in het hindu geschreven en dat is
ongeveer hetzelfde als een tekening van een kind van 3 weken oud.. ja
daar
werdt ik niks wijs uit... nou even later eens op de achterkant gekeken
en
daar stond het in het engels dus even rap die boel ingevuld en daarna
terug
naar het loket en eens vragen hoe het dan op 4 april leek.. nou daar
was nog
plaats vrij dus heb ik die maar geboekt.. ja daarna weer naar mijn
moter toe
want ik zou vandaag naar anjuna toe rijden alleen ging dat helemaal mis
want
binnen de kortse keren was ik zo verdwaald als drie anderen die ook
verdwaald waren.. ja mooi klaar mee. ze hebben hier in india ook nog
nooit
van wegwijzers gehoord geloof ik.. want je moet elke keer maar gokken
welke
afslag je moet nemen... zo heb ik een uur lang wat omgesjeesd en kwam
uiteindelijk weer op de b-weg uit.. wat ze hier highway noemen even
later
kwam ik al in pananji aan dat is de hoofdstad van goa.. ja ik had mijn
nocht
al een beetje van al dat getour dus heb maar besloten om niet naar
anjuna te
gaan maar om maar in pananji wat rondt te neuzen.. hier was ik 4 jaar
terug
ook al eens geweest namelijk.. en er was nogal wat bijgebouwd.. na wat
rondrijden zag ik dat ze hier en daar ook nog wat foutgeparkeerde
moters op
een wagen takelden .. ja dit moest mij natuurlijk niet gebeuren dus
goed
opletten waar ik hem zou parkeren nou even later een plaatsje gevonden
en
daarna eens even gaan internetten.. alleen stuurden ze me naar een
ander
internetcafe omdat dat van hun het niet deed.. ja bij dat andere
internetcafe aangekomen was de pret van korte duur want de stroom viel
na
een tijdje uit dus zeiden ze dat ik na een half uurtje maar terug moest
komen... nou dan eerst maar even wat drinken ergens en wat eten
scoren.. zo
ben ik in een of ander restaurantje beland om daar een jus en een
mangoshake
en een springroll te bestellen die even later al aankwam ja dit smaakte
me
allemaal prima en na dit hapje ben ik gaan afrekenen en ben weer terug
gegaan naar het internetcafe waar ik nog een tijdje heb zitten
schrijven,
chatten,sneupen en emailen.. ja ook nog even ge-msnt met erik h. en
lucas s.
ondertussen was het al weer iets van 17:30 en werdt het tijd dat ik
eens
terug ging omdat het ook nog wel 2 uur rijden was ongeveer.. nou
eenmaal op
de moter die er gelukkig nog stond ging het meteen mis want binnen no
time
zat ik ergens in een wijk die op een berg zat en daar kon ik niet meer
vanaf
dus moest ik het hele pad terug en via een andere weg het stadje uit..
ja
dat nam nogal wat tijd en zo kon ik pas om een uurtje of 18:00 serieus
de
sok erin zetten.. nou dat ging allemaal oke tot op een gegeven moment
ik een
vrachtwagen inhaalde en de moter pruttel pruttel zei.. ja
waarschijnlijk was
de peut op.. de peutmeter deed het namelijk ook niet dus kon ik ook
niet
zien hoeveel er nog in zat.. ja ik had die morgen wel 6 liter getankt
maar
dat was dus nu al weer op door al dat gerondrij en dat on-economische
gescheur van mij.. maar goed ik had mazzel want pricies waar de peut
opraakte was een tankstation dus hup nog even 3 liter erbij ingekiept
en dat
moest me wel weer thuis brengen.. ja heb ook geen zin om hem vol te
tanken
en dat iemand anders dan de volgende dag de tank weer leeg rijdt.. nou
na te
hebben getankt weer vlug de sok erin en op naar palolem .. ja even
later was
het laagvliegseizoen voor de muggen en vliegen ook al begonnen want
ik
kreeg me toch steeds een vliegen in mijn ogen.. zoals urbanes
zegt:alee....
toene kik ne kruispunt overvloog kreeg ikik een strontvlieg in mijne
oog...
nou dit gebeurde mij dus steeds ja maar goed na nog bijna van de weg te
zijn
afgeraakt door een inhaalmaouvre in een bocht in de bergen..ja je wordt
op
het laatst een beetje te enthousiast met dat gemoterrij. maar goed ging
allemaal maar net goed en zo ben ik gelukkig levend weer in palolem
aangekomen waar de hotelman meteen vragen begon te stellen.. hoelang ik
nog
van plan was te blijven... ja dat weet ik nog niet zij ik.. ik heb hem
later
verteld dat we maar een dealtje moesten maken met de
hotelovernachtingen en
de moterhuur om zo mijn shirtjes te compenseren nou daar bleek ie het
mee
eens te zijn.. nou ja hij vroeg nog geen geld aan me omdat ie wel weet
dat
als ie dat doet ik hem dan eerst even mijn 6000 rupee ga vragen... dus
zat
dat wel snor nou na even een douche ben ik maar eens even wat gaan eten
in
een restaurantje.. dit keer het italiaanse restaurant waar ik de eerste
dag
ook had gegeten daarna nog wat aan het wandelen geweest en hier en daar
even
een kijkje nemen.. ook nog even wat gedronken ergens en even mijn
dagboek
wat bijgewerkt ja ondertussen was het ook al weer een stukje later op
de
avond en ben ik maar terug gegaan naar het hotel waar ik even later
maar op
bed ben gekropen ja was weer alleen dus had de hele kamer en bed voor
mezelf
ja na een tijdje ben ik in slaap gevallen en werdt weer wakker de
volgende
morgen maar wat er toen gebeurde vertel ik jullie wel in een volgende
brief
want ik heb eerst weer mijn nocht van het schrijven en ga zo weer even
terug
de zon in om een beetje bij te bruinen en wat muziek te luisteren en af
en
toe even mijn ogen te laten genieten van het vrouwlijk schoon wat er af
en
toe langs komt.. nou de jeuzel zou ik zeggen en tot een volgende
brief..
groetjes van RADMER KUIPERS

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

radmer

Radmer C.P. Kuipers Dotterhof 13 8446BJ Heerenveen HOLLAND ( E.U.) tel.nr. 0031 (0)618050070 rasmoes@hotmail.com rasmoes@gmail.com www.rasmoes.nl

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 420
Totaal aantal bezoekers 311682

Voorgaande reizen:

17 Januari 1977 - 18 Oktober 2011

losse reisjes/tripjes Europa+Egypte

17 Oktober 2007 - 18 April 2008

Zuid-, Centraal en Noord Amerika en Carribean

04 Oktober 2005 - 12 April 2006

Zuid-Amerika Reis 1

01 December 2003 - 09 April 2004

Azie reis 2

16 November 1999 - 28 Augustus 2000

Afrika en Azie reis

Landen bezocht: