Filmster rasmoes ,, the rising\ - Reisverslag uit New Delhi, India van radmer kuipers - WaarBenJij.nu Filmster rasmoes ,, the rising\ - Reisverslag uit New Delhi, India van radmer kuipers - WaarBenJij.nu

Filmster rasmoes ,, the rising\

Door: rasmoes

Blijf op de hoogte en volg radmer

23 Maart 2004 | India, New Delhi

Palolem,...Goa-state,....India,.....20t/m23-3-2004

dag beste bed-gebruikers,
zo om de sok er even in te zetten ben ik vanmorgen al vroeg uit de veren
gegaan om jullie weer een lapje text te bezorgen van mijn belevenissen in
india.. ja ben nog steeds pissed off van mijn heerenveenshirtjes en je ziet
het meteen ze spelen meteen gelijk tegen groningen nou daar had natuurlijk
meer in moeten zitten dan 1 puntje.. maar goed beter als 0 puntjes.. ik heb
hier ook een punt alleen dan een punthoofd van al dat gedoe hier in india
waar ik een beetje idioot van wordt maar goed zal eerst eens even verder
gaan met mijn verslag en ik was ergens gebleven op de 14e maart geloof ik..
na een nachtje slecht slapen tussen de bedluis en weet ik wat allemaal in
dat leger des heils/rode kruis huis moest ik al vroeg uit de veren vanwege
een uitchecktijd van 09:00 maar goed om een uurtje of 08:00 was ik wakker en
heb even met mathias zitten lullen want die had ik de avond ervoor nog niet
gesproken dus even bijkletzen en daarna ben ik eens gaan kijken hoe koud de
koude douche was.. nou dat viel best mee die haalde een 7 op de graad van kou-zen.
na het douchen zijn we gaan ontbijten want dat bleek bij de prijs van 2,15
euro in te zitten... ja zowaar een 3 sterren leger des heils huis.. wat hier
army of salvation heet by the way.. nou bij het ontbijt heb ik nigel en
stephanie leren kennen want zij waren ook geselecteerd voor de film waarin
we zouden meespelen.. ja mathias had ons opgegeven om mee te spelen in een
film en dat zouden we vandaag gaan doen.. we zouden om 09:00 worden
opgehaald door ene annabelle... ja ik heb wat met die anna's is het niet
joanna dan is het wel de zweedse anna en is het die niet dan is het annabel
wel... hee dat rijmt.. maar goed die zou ons komen ophalen .. alleen kwam ze
maar niet en er waren wel allemaal andere mensen die ons mee wouden nemen
alleen probeerden deze mensen witte mensen te leveren op provisiebaziz.. ja
zo werkt dat hier... een soort van slavenij maar dan met blanke slaven.. nou
goed het ging wel even durenb en daarom heb ik mijn kans snel gegrepen dooor
even naar het dichtsbijzijnde internetcafe te gaan om daar te kijken wat
heerenveen tegen volendam had gedaan.. nou dat is gelukkig net goed gegaan
want ze hebben met 2-1 gewonnen.. even later weer terug en toen bleek er
meer schot in de zaak en was er iemand die ons meenam naar een andere plaats
waar we in een bus moesten.. nou die buschaufeur spaarde zegels geloof ik
want die reed maar heen en weer en op en neer en belande uiteindelijk weer
op dezelfde plaats.. nou uiteindelijk kwam er meer schot in de zaak en
begonnen we serieus te rijden alleen was het niet van lange duur want even
later stonden we alweer stil en zijn we even wat gaan drinken.. ja begon me
zowaar al wat te vervelen en had wat balonnen gekocht die zo groot waren als
een schaap.. ja zeg maar een meter bij een halve meter... en ook in het
rond.. na wat drinken gingen we weer verder en raakten we zo tegen een
uurtje of 12:00 bombay pas uit.. tjsa dar ddus 3 uur zitten niksen en
rondtouren.. maar goed eenmaal bombay uit stopten we zo tegen een uurtje of
14:00 om wat te lunchen .. nou ik had nog steeds geen schoenen of slippers
en moest daar over asfalt lopen van 60 graden.. ja helaas niet de schuinte
maar de temperatuur.. tsjee wat was dat heet aan je voeten zeg.. nou eenmaal
het restaurant in hebben we wat te bikken besteld wat ook weer superheet
was.. ja waarom al dat eten hier zo allemachtigste pittig moet zijn mag
joost weten maar goed.. nou even later de bus weer in om een paar films te
kijken.. allemaal in het hinditaal dus kon er geen reet van verstaan .. na
nog een paar uur rijden door de bergen en soort van woestijn kwamen we om
een uur of 18:00 in een of ander gat aan waar we hebben theegedronken nou
dat was me wat dat hele restaurant ging uit zijn bol omdat ze dachten dat er
allemaal beroemde filmsterren waren aangekomen.. nou zo ver was het nog
niet.. nou effe later gingen we weer en zo tegen een uurtje of 20:00 kwamen
we dan eindelijk aan in een plaatsje panchgani ergens in de bergen van india
van de maharajastan provincie geloof ik.. hier zijn we bij 3 hotels gestopt
en de bus uit en de bus weer in en zo uiteindelijk in hotel mountvieuw
beland om daar in een kamer met 4 bedden te gaan.. ja ik zat met mathias op
een kamer met twee belgen van marokaanse afkomst.. ja ze leken nu niet echt
blankj maar goed als het maar foreigners zijn was het motto.. na een beetje
lullen over manneke pis en het schipperskwartier in antwerpen zijn we weer
de bus in gegaan om wat te gaan eten in weer een ander hotel.. ja dit was
best lekker alleen weer zo allemachtigste pittig.. maar goed met goed wat
water achter de kiezen was het allemaal nog wel te doen.. daarna weer terug
naar het hotel waar de helft van de acteurs al zat te blowen en met grote
waterpijpen aan het rondgaan.. ja daar doet ik niet aan mee dus ben ik maar
op bed gegaan en mathias is ook gaan slapen.. zo hadden we het eerste dagje
van onze carriere erop zitten en zouden om 06:30 gewekt worden zodat we
07:30 konden vertrekken naar de set de volgende dag.. nou ik ben zo tegen
een uurtje of 23:16 in slaap gevallen en werdt de volgende morgen dus gewekt
ja met wat geklop op de deur kwam baba binnen.. ja zo heete de jongen die
daar alles regelde.. nou ik eens kijken op mijn horloge en bleek het 05:30
ipv 06:30.. ja ik zei wat is me dit hier nou weer.. maar goed zo werkt dat
in india.. ons een beetje aan het lijntje houden om vrienden te blijven..
nou goed na een douche en wat kleren aan konden we de bus in naar de set
toe.. ja we gingen namelijk meespelen in de film : THE RISING die ergens in
januarie 2005 uitkomt in alle bioscopen van de wereld met andere woorden dat
wordt een kaskraker het is dan ook de grootste en duurste productie in en
uit india ooit.. nou eenmaal met de bus geariveerd gingen we eerst even
ontbijten.. ja er kwamen maar meer en meer bussen alleen waren dit allemaal
india mensen en die zien er niet echt uit om het engelse leger te vertegenwoordigen.. maar goed ze hadden iets van 400-500 man nodig dus een
hele zwik india mensen. na het ontbijd was het omkleden geblazen.. tsja daar
ging het fout met de carriere van radmer.. het soldatenpakje paste niet echt
lekker en dus werdt ik op reserve gezet.. nou ja reserve ik hoefde niks te
doen maar kreeg wel betaald. nou mathias en nigel waren ondertussen al in
hun pakkies aan het rondlopen en stephanie nigel zijn vriendin konden ze ook
niet gebruiken dus hebben wij met zijn tweeen wat rondgespaand.. ja zo zijn
we op een kar achter een paard aan gegaan.. uhh hoe zeg je dat.. paard en
wagen.. en dan zatenb wij op de wagen.. ja we gingen een rondje maken over
de berg.. de opnamen waren namelijk op het tafelplateau ja zo heete het daar
een soort van tafelberg in india een hele grote vlakte en hier ging het
allemaal gebeuren. nou het ging zo wild met die paard en wagen dat we al na
10 minuten ons nocht hadden van onze 2 uur durende rit.. dus zijn we maar
afgestapt en eens gaan kijken bij de film.. ja ik kon nu mooi eens een
kijkje achter de schermen nemen.. nou ja er stonden geen schermen maar
figuurlijk dan.. ja best wel intresant om te zien wat er allemaal moet
worden geregeld.. nou het had nogal wat voeten in aarde voor de opnames
konden beginnen.. ja het was een heel leger met paarden,kamelen,kanonnen,olifanten en dan een stuk of 400 militairen.. die
kwam uit de verte aan marcheren.. ja dat moest effe op film gezet worden
alleen lukte dat niet echt want dan praate er weer iemand doorheen of dan
liep er weer een toerist doorheen dus moest het wel 4 keer over geloof ik..
nou dat was nogal een karwei met 450 man.. toen de opname eindelijk was
gelukt moesten er nog een paar kleine opnames worden gedaan met de acteurs..
ja eentje speelde ook in de laatste james bond film schijnt... maar goed het
was lunchtime en we hebben even gelunchd.. ik was ondertussen al aardig
opgeklommen want was nu adviseur van de regiseur.. ja die vroeg me wat ik
van de opname vondt etc. maar goed ik zou met stephanie gaan internetten
omdat ik daar toch niks meer had te zoeken.. alleen nog even bij mathias en
nigel kijken want die waren zich aan het omkleden en zo werdt mij ineens een
officierspak in de handen gedrukt dat gelukkig wel paste nou aan die handel
en zo was ik ineens officier van het engelse leger samen met nigel die was
ook officier.. nou allemaal medailes en een zwaard en een pistool mee en
daarna de set op.. ja we moesten ook nog bijna voorop lopen in de lange
stoet ja dit keer was het een mars en reed er een andere officier welke een
acteur was uit de film.. nou die reed achter ons en kreeg een boodschap van
een boodschapper wat niet al te positief was en daarop riep de acteur DAMNIT
dat betekend iets van klote in het engels.. nou dit moest een paar keer over
en we moesten voorbij marcheren met de hele stoet.. olifanten,kamelen,paarden,kanonnen en het leger van 500 man.. ja dit alles
nam nogal effe in beslag en zo was het ook al weer een uurtje of 17:00 en
gingen we er een einde aan maken voor vandaag.. ja alle indiase soldaten
stonden al netjes op rij om zicht te ontmantelen van alle kleding en
wapens.. alleen hadden wij voorang en zaten in een speciale tent om onze
kleren weer af te doen.. ja eenmaal omgekleed en weer in ons eigen pakkie
konden we de bus in alleen stonden me daar een partij handtekeningjagers..
ja heb een flink aantal handtekeningen uitgedeeld.. en daarna zijn we
afgetaaid naar het hotel terug eenmaal bij het hotel zijn mathias en ik de
stad even ingegaan om te kijken of we ergens wat konden internetten en ook
om ergens wat normaal voedsel te scoren ipv dat vreemde indiase hete spul.
ja eenmaal de stad in konden we het niet echt vinden wat betrefd dat
internetgedeelte van het verhaal.. ja we hadden wel wat maar daar zaten
allemaal schoolkinderen die die avond les hadden.. nou toen eerst maar even
wat eten een of de andere vage tent in waar ze eerst alle ingredienten nog
moesten halen want de een na de andere loopjongen vloog de deur uit om spul
te halen.. uiteindelijk was onze pizza toch klaar en hebben we best even
lekker gegeten.. toen eens kijken of die kids al op bed lagen.. en dit was
het geval dus nu konden wij ook gaan internetten alleen was dat niet echt
vor lange dur want na een uurtje ging er wat mis en konden we met geen
mogelijkheid meer online komen dus zijn we maar afgetaaid en in een of
andere permit room gekomen.,... ja dit is zeg maar een bar .. nou hier
hadden ze cricket op tv.. dat schijnt nogal populair te zijn hier in india..
ja we hebben hier een poaar vodka lime gehad en zijn daarna afgetaaid naar
het hotel terug.. ja onderweg nog even gekeken of er ook slippers waren maar
al die dingen die pasten niet echt en het waren allemaal van die met zo'n
stukje tussen je tenen en daar hou ik niet van dus werdt dat even niks met
het slippergedeelte van dit verhaal. nou eenmaal bij het hotel aangekomen
ben ik nog even mijn papierdagboek gaan bijwerken en is mathias effe een
sigaretje gaan roken... even later ben ik gaan pitten en viel al vrij snel
in slaap na zo'n dagje filmen. nou de volgende dag zouden we vrij hebben
alleen was dat ook alweer veranderd en moesten we een zogenaamde
nachtshooting doen.. maar goed ik lag dus lekker te pitten zo werdt ik de
volgende morgen al vroeg wakker wat niet echt de bedoeling was dus ben ik
nog maar een keer gaan slapen en dit keer werdt ik 11:00 wakker wat een
betere tijd was..ja er was ook meteen ontbijd.. nou dit was weer helemaal
niet te kanen maar goed..de planning van de film werdt om de minuut
veranderd en het was echt een zootje ja dan weer wel dan weer niet dan weer
zo laat5 en dan weer zo laat.. ik werdt er gek van.. nou uiteindelijk scheen
het dat we dan om 17:00 gingen vertrekken naar de set toe even later ben ik
maar eens gaan douchen en heb wat in mijn dagboek zitten te schrijven om
weer een beetje op pijl te komen.. ja daarna was het al weer lunchtijd en
hebben we even gelunchd weer van die sterke indiase prakke maar goed je
raakt eraan gewend op het laatst.
na de lunch konden we met iemand meerijden de stad in dus hebben we dat maar
gedaan en zo zaten we 5 minuten later al in de stad waar we nigel ook al
tegenkwamen we zijn eerst bij een of de andere slipperstent terechtgekomen
want ik had er schoon genoeg van om elke keer op dat kokend hete asfalt te
lopen dus een paar slippers gekocht die eigenlijk helemaal niet zaten maar
goed ze kosten dan ook maar 1 euro.. even later zijn we op zoek gegaan naar
internet.. nou de plaats van de avond ervoor was dicht en de rest had geen
computer of geen internet maar wel een computer... met andere woorde er was
overal wel wat.. zo konden we het maar nooit vinden.. ondertussen nog wel
tegen een leeg fotorolletje aangelopen dat ik net nodig had en ook bij een
horloge reperateur terechtgekomen waar ik mijn horloge heb laten repareren a
10 eurocent!!! ja heb hem maar het dubbele gegeven. even later hadden we dan
eindelijik een internetcafe met computers en internet gevonden en zijn daar
even gaan internetten alleen ging dat weer zo traag als wat en zo zijn we na
een half uurtje maar gestopt.. ja weer terug naar het hotel.. en ondertussen
had ik het bloed al op m'n voeten staan van die slippers dus heb ik meteen
dat rubber er afgesneden en had nu alleen nog twee zolen over daar heb ik
tape overheen gedaan en zo had ik weer inschuifslippers.. alleen zat eentje
wat te strak en de andere wat te slap..,.. maar goed ik had in ieder geval
wat onder mijn voeten..nou na nog even wachten was het dan zover en konden
we weer de bus in naar de shooting toe.. ja het was 17:00 en na 5 minuten
rijden waren we er al en zijn we ons gaan omkleden ik was weer officier net
als de dag ervoor... ja even later op naar de set en kwam er ineens een
vrouwtje aan die vroeg wie van onze 5 officieren op een paard kon rijden..
nou twee konden dat wel en dan bleven er nog 3 over.. ja ik zij ik weet het
niet het is wel 6 jaar geleden dat ik op zo'n apperaat zat en om nu meteen
in een film mee te spelen.. maar goed de andere had er ook niet zo'n zin
in.. en toen kwam de vijfde officier eraan... ja dat was een india man van
50 die nog nooit een paard had gezien dus dat werdt hem ook niet echt.. nou
dan moesten wij met zijn tweeen op een paard.. ja elk een paard dan.. nou
even later kwam het er op neer dat ik de lul was want ik was de enige die op
het paard moest.. maar goed nigel kon ook wel een beetje rijden en zou me
vertellen hoe het moest..even later waren we op de set en ben ik eens even
bij de paarden gaan kijken en eens even een rustig paard gaan uitzoeken.. ja
dat werdt DIANA zo heete het paard.. effe later zou ik weer naar mijn paard
toe om op te stijgen.. en ja hoor pleite dat paard.. nou mooie boel was dat
had iemand anders mijn paard gestolen... maar goed ik kreeg later een nieuw
paard genaamd chiabatta of zoiets.. ja ik weet het niet meer precies hoe ie
heete maar het was iets van italiaans brood. effe later was het dan zo ver
en zat ik op het paard.. nou dat viel allemaal reuze mee.. ja eerst even
kijken hoe ie vooruit moet en hoe je moet remmen.. maar dat kreeg ik al gauw
in de gaten.. nou zo was dat klusje ook weer geklaard en konden de eerste
opnames beginnen.. dit was een marstocht waar we met 6 officieren en een
generaal achter de cavelerie aanreden .. ja de drie officieren voor ons
waren ,,DE'' acteurs en wij zaten daar achter
nou na een stukje rijden was die opname oke en konden we even gaan pauzeren
en ook even wat eten.. ja dit was weer eens niet te kanen dus hebben we onze
officierspetten maar volgegooid om het aan het paard te geven.. ja na 45
minuten pauze was het weer zover en konden we weer... we waren met drie
officieren en dat was dus nigel, ik en een indiase lul.. ja die wist alles
beter en lulde je de oren van de kop.. we kregen al snel een bloedhekel aan
hem maar we waren niet de enige.. ja een nogal bazig typje die gast...ja
even later vroeg ie of we even zijn pet konden vasthouden omdat ie moest
pissen toen heeft nigel snel zijn...PIEPPPP.. aan de binnenkant van de pet afgeveegd en even later toen ie terug kwam zijn wij in ons eigen petten gaan
ruiken en zeiden stinkt die pet van jou ook zo... en ja hoor daar ging ie
al.. hij aan zijn pet ruiken.. ja die van mij ruikt ook een beetje het zal
wel zweet zijn want het is zo warm hier.. wij lachen natuurlijk.. ja de
eikel alles beter weten en maar advies geven hij deed net alsof ie kees van
grunsven was.. de man van ankie nou na de pauze moesten we in een scene
achter de 3 acteur officieren aanrijden en ineens stoppen omdat er een
boodschapper kwam die vertelde dat ze waren omsingeld en daarop reageerde de
generaal dat ie iedereen zou neerschieten ofzo.. ja wij hoefden alleen maar
met de paarden op de achtergrond te blijven vlak achter de 3 acteur
officieren aan.. ja even later was er een scene waarbij er 400 soldaten met
fakkels op ons afkwamen en ons omsingelden dit was een van de leukste scenes
want iedereen moest doen alsof ie in paniek was dus ik met mijn paard heen
en weer en wat zenuwaxhtig rondkijken en draaien dat hele beest was helemaal
opgefokt door mijn vreemde gedrag ja dan weer vooruit dan weer in de
achteruit en dan weer opzij.. dat paard zal wel hebben gedacht wat wil die
gast daar op mijn rus nu eigenlijk.. maar goed die scene moest een stuk of 5
keer over omdat dan weer de gasten met de fakkels het niet goed deden en dan
deden de acteurs weeer niet paniek achtig genoeg en dan weer dit en dan weer
dat.. zo waren we al met al om 05:30 klaar en zijn we ons snel gaan
verkleden om daarna een ontbijtje te scoren ja na het ontbijd zijn we meteen
in de bus terug gegaan en bij het hotel aangekomen zijn we meteen gaan
slapen... ja er zou een bus voor ons worden geregeld om 10:00 zodat we
verder konden reizen naar goa.. maar goed eerst even een nachtje.. nou ja
nachtje ochtendje geslapen ja om een uurtje of 11:00 werden mathias en ik
wakker.. en was de bus al weg.. tsja had die lul ons niet gewekt.. ja hij
zij later wel dat ie op de deur had geklopt om ons wakker te maken.. nou de
dag ervoor kon ie ons ook wel wakker krijgen toen we naar die filmset
moesten maar goed na eens even wat vragen was er niemand die ons kon
helpen.. en we hadden ook nog steeds geen salaris van 1200 rupee voor twee
dagen dus maar eens even op onderzoek uit.. ja even een ontbijtje en een
bakkie koffie en even later kwam baba onze man er al aan.. ja hij wou even
met me praten want hij wou graag dat we nog een dag bleven maar mathias en
ik hadden er schoon genoeg van elke keer dat gelieg en voor de gek houden..
nu ook weer er zou een bus voor ons klaar staan om 10:00 maar nee hoor.. ik
geloof ook nooit dat ie een ticket had... nou hij wou even met mij praten om
me voor nog een dagje te porren omdat wij zo belangerijk waren als officier
en voor de continuiteit was het beter dat ik nog een dag ging officieren..
nou bekijk het maar... ik zei dat als we zo belangerijk waren dat ie dan
maar met meer geld over de brug moest komen.... nou dat was ineens
chantage.. tsja ineens was ik het boze schaap.. of hoe zeggen ze dat als jij
alles op de schuld krijgt en alles had gedaan.... ineens waren er ook geen
bussen meer naar de plaats waar we naar toe wouden en werdt ons aangeboden
om een nacht te blijven en dan de volgende dag de bus te pakken... ja ja en
als we dan ja zeggen dan kunnen we ook wel meespelen in de film als we er
dan toch zijn... zo zal dat wel gegaan zijn.. nou daar zijn we dus niet
ingetuind maar hebben onze eigen boontjes gedopt en gezegd dat we het zelf
wel zouden regelen.. ja we hebben ons geld gekregen en een taxi laten
bellen.. alleen kwam die maar niet omdat ze ons nog steeds wouden hebben...
ja nigel en stepahnie wouden er ook vandoor en die zouden in eerste
instantie met ons de taxi delen.. nou toen werdt er ineens gezegd dat ik
alle mensen wegkaapte van de set.. tsja nu moest het niet mooier worden maar
goed stephanie en nigel wouden nog een aardbeienplantage bekijken.. ja daar
waren wij al geweest maar de aardbij-en waren er niet die waren even te
vliegen met hun familie de honigbij-en maar goed we hadden onze tassen al
gepakt dus zijn zelf maar op zoek naar een taxi gegaan en zo hadden we even
later al een taxi te pakken die ons voor 3,90 25 km verder heeft gebracht in
een of ander vaag plaatsje.. ja ik liep weer op blote voeten over kokend
heet asfalt.. maar goed in dat vreemde plaatsje waren geen directe bussen
die middag dus hebben we besloten om een bus naar de plaats satara te pakken
en daar een trein te nemen naar goa toe.. dus moesten we eerst weer een bus
in en die ging pas om een uur of 14:30 dus hadden we nog tijd om even wat te
eten.. nou een fastfood restaurant kwamen we bij uit.. ja het enige wat fast
was aan dat fastfood restaurant is het,, de rekening brengen'' voor de rest
ging het zo traag als verhard beton door een panty.. maar goed net op tijd
kwam onze plate met kip-nogwat aan en hebben we dat kippetje even snel naar
binnen geschrokkeld en zijn toen snel naar de bus gegaan die al klaar stond
ja dit was me toch een oud barrel volgens mij liep dat ding nog op
steenkool.. nou ja liep.. er zaten wel banden onder dus dan heet dat rijden
geloof ik.. nou goed wij de bus in waar maar kwalijk plaats was voor ons..
helemaal achterin zaten we en toen rijden met dat apperaat nou dat ging
helemaal neet tsjonge jonge volgens mij waren we in een eendagsbus beland
want die chauf die scheurde me toch door de bergen heen af en toe stond de
bus gewoon op twee wielen volgens mij.. ja ik ben wel wat gewend maar zo
bond heb ik het nog nooit meegegaamt.. tsjonge wat ging dat neet.. ja het is
een wonder dat we niet ergens naar beneden zijn gestort.. maar goed na dat
ruige busritje zaten mijn maag en longen al weer achter mijn knieschijven en
mijn hersens in mijn buik.. ja vandaar dat die zo dik is.. uhmm.. maar goed
ik bedoel daar maar mee dat we zo door elkaar waren geschud dat het niet
meer mooi was.. nou eenmaal in SATARA aangekomen wou ik eerst even bellen
naar jantje wassenaar alias DE BONK of BIG JOHN want die was vandaag
jarig,... nou ik heb van alles wat geprobeerd maar kon hem maar niet te
pakken krijgen op het laatst had ik dan wel MIRELLE alias MUP of DOLFIJNTJE
ja daar heb ik even mee gesproken en ook nog even met LYSBETH alias DE
HARING ja na een minuutje of tien lullen heb ik mijn moeder ook nog even
gebeld maar ik kreeg het telefoonbeantwoorder ervoor dus heb ik even
een boodschap achtergelaten en ben daarna met mathias mijn zweedse reismaatje op
zoek gegaan naar een taxi.. nou dat wou niet erg slagen want die vroegen me
toch prijzen... ja even later zat er daar een gast die volgens mij zo
dronken was als een appeheuvel vol apen of zo stoned als een ROLING maar
goed die gast vertrouwde ik niet dus zijn we maar gaan lopen om even later
een tuk tukje te pakken die ons wel voor een schappelijke prijs naar het
station zou brengen.. eenmaal op het station aangekomen was alles paars....
ja paars??? nee niet het kabinet van harry balkenende(potter) maar dit was
een of andere poeder die ze gebruiken voor een of ander feestje dan gooien
ze mekaar allemaal onder en is zo een heel dorpje rood,paars,groen en wat
voor kleuren dan ook.. nou dit feestje hadden wij net gemist maar we konden
nog wel zien dat het er flink vreemd was gegaan.. nou we konden pas om 19:00
kaartjes kopen dus moesten nog even een paar uur wachten.. dat hebben we dan
ook gedaan door wat te schrijven en lezen en af en toe wat bikken en drinken
zo zijn we om 19:00 twee kaartjes gaan halen om de trein in te kunnen.. ja
daar zat ook nog een gecko die in de vitrinekast was geklommen om daar een
beetje vliegjes te vangen nou dat schouwspel heb ik even bekeken en daarna
kreeg ik ook al te horen dat de trein nogal wat vertraging had opgelopen..
da's nog altijd beter dan een vreemde ziekte oplopen maar goed... nou zo
duurde het tot een uur of 21:00 tot de trein kwam en zijn we in wagon 6 gaan
zitten om ons stoel up te graden naar een bed.. ja we hadden kaartjes voor
een stoel maar wouden een bed.. dus eerst even naar de conducteur.. nou die
stuurde ons naar wagon 7 toe.. tsja en dat was de wagon achter de
keukenwagon dus moesten we door de keukenwagon en allemachtig wat was dat
daar een gore bedoening zeg als je een keer een kijkje neemt in de
keukenwagon dan durf je nooit meer wat te eten in een trein.. tsja daar
stonden bakken met eten in de gloeiende hitte te bacterie-vermenevuldigen..
tsjonge ze hoefden daar geen eens vuur om de boel warm te houden want dat
werdt het vanzelf wel als het niet al eerst was weggelopen.. maar goed
eenmaal in wagon 7 aangekomen ons plaatsje opgezocht en maar wachten op de
conducteur die even zou langskomen om geld te halen.. nou dat duurde ons
allemaal te lang dus zijn we nadat we onze tassen met kettingen hadden
vastgemaakt maar gaan slapen.. ja de trein zou om 06:30 in margao aankomen
maar omdat we nogal wat vetraging hadden zou dat wel een uurtje of 08:00
kunnen worden dus zijn we maar lekker gaan pitten en werden zo de volgende
morgen om een uurtje of 06:45 wakker omdat de trein was gestopt ja na een
tijdje stonden we daar nog steeds en ben ik eens even gaan vragen hoe dat
station hier eigenlijk heete.. ja MARGAO.. shit dat was het station waar wij
eruit moesten dus snel mathias wakker maken en onze tassen losmaken.. maar
helaas het was al te laat want de trein ging verder... ja we reden met een
aardig gangetje dus konder er ook nog niet uitspringen we zijn wel naar de
uitgang gegaan.. die conducteur was ook nog steeds niet bij ons geweest dus
hadden we daar mazzel mee... ja na een bakkie koffie remde de trein
eindelijk een beetje af en stopten we even nou die kans hebben we gegrepen
en zijn snel de trein uitgesprongen ja gelukkig alleen stonden we nu wel in
de middle of nowhere ergens in een bos.. met allemaal bergen.. ja net waar
ik een hekel aan heb dat zijn bergen.. dat zijn wel zulke domme dingen die
staan alleen maar in de weg en zijn echt nutteloos als je er overheen wil
moet je of omlopen of eerst een stuk omhoog en dan een stuk naar beneden
tsja nutteloze apperaten maar goed we stonden daar mooi in the middle of
nowhere maar aangezien er in india 1 miljard mensen wonen zal hier vast ook
wel ergens iemand wonen en ja hoor even later zagen we al een huisje en
hebben we eens even gevraagd hoe we naar margao moesten komen.. nou dat was
een berg op en achter de berg zou wel een weg liggen naar margao ofzo.. dus
maar die berg beklommen.. ja ik had nog steeds die handmade vreemde slippers
die voor geen meter zaten dus dat bergbeklimmen ging weer fraai.. maar
uiteindelijk toch op de weg beland waar ik die klote slippers zo ver
mogelijk heb weggesmeten.. ja klote dingen dan maar op blote voeten.. nou
even later kwamen we al iemand tegen die ons vertelde waar we heen moesten
om naar margao te kunnen zo kwamen we na een stukje lopen bij een busstop
aan waar we even hebben zitten wachten op een bus naar margao.. ja er kwam
een 30 persoonsbus aan met 130 mensen erin en daar moesten wij nog weer bij
dus lekker knus hebben we een half uurtje in de bus gezeten om vervolgens in
margao te komen waar we eerst even mathias zijn vliegticket zouden confirmen
en even een treinticket halen nou het kantoor was nog dicht dus zijn we
eerst even wat gaan ontbijten in een of andere vage tent. na het ontbijd was
het kantoor nog niet open dus zijn we nog even gaan internetten tot het
kantoor wel open was.. ook heb ik even een paar postkaarten gekocht om op te
sturen en daarna eens even kijken bij dat kantoor nou dat vliegticket was
wel gelukt alleen dat treinticket nog niet dus moesten we eerst naar het
station van margao.. nou een taxichauf had ons die morgen al verteld dat ie
ons voor 200 rupee wel naar palolem wou brengen alleen konden we die gast nu
niet meer vinden en alleen maar chaufeurs die 400 vroegen.. uiteindelijk
hadden we de 200 man toch en hebben we hem verteld dat ie via het
treinstation naar palolem moest eenmaal bij het treinstation ismathias even
een ticket gaan halen en ben ik in de taxi blijven wachten waar de chauf
nogal emotioneel begon te doen met het erbij halen van jezus christus ja
daar had ie een foto van en weet ik wat allemaal en hij was zo arm en dit en
dat en zijn kinderen waren zo arm.. tsja daar kan ik ook niks aan doen.. nou
toen wou ie meer geld hebben en wou ie opeens 300 hebben.. ik zei dat als
mathias het er mee eens was ie 250 kon krijgen.. nou even later kwam mathias
en die vondt dat wel oke dus 250 nou toen naar palolem een ritje van een
kilometr of 35 ja onderweg lag er nog een gekantelde vrachtwagen langs de
weg die had effe een foute MOVE gemaakt waarschijnlijk.. nou eenmaal in
palolem beach aangekomen zette ie ons af in een of ander guesthouse waar we
eens even de kamer zijn gaan bekijken en daar vroeg ie 250 per nacht voor
dat is iets van 5 euro.. ja we wouden eerst 4 nachten blijven dus heb ik hem
voorgesteld ipv 1000 rupee 800 te betalen.. nou ik denk als ie nu 900 zegt
is het okee.. maar wat doet die domme gladiool..??? ja 800 is ook oke.. nou
dat was een makkie.. dus dat betaald en meteen even gaan slapen na een paar
uurtjes waren we weer wat fitter en zijn we maar eens even de boel gaan
verkennen ik heb mijn vuile was nog even ingeleverd en daarna zijn we naar
een mexicaans restaurant gegaan om wat te bikken.. daarna ben ik eerst even
naar een kapper gegaan om me te scheren want ik had meer haar op mijn kin
dan dat een peloton sinterklazen op hun kin hebben.. ja dat moest er eerst
maar eens even af dus effe naar de kapper om me te laten scheren nou dat was
zo gepiept en daarna zijn we nog even gaan kijken voor een boek om te lezen
voor mathias daarna op het strand geraakt waar we meteen maar even een duik
in het water hebben genomen en dat was wel erg lekker.. ja het water is hier
een graad of 30 denk ik dus een lekker temperatuurtje nou na het zwemfeestje
het dorp weer ingegaan waar ik nog een paar postzegels heb gehaald en even
later ergens in een telefooncelletje mijn moeder nog even heb gebeld omdat
ik die de dag ervoor niet te pakken kon krijgen.. ja daarna terug gegaan
naar het hotel en daar is mathias even gaan lezen en ben ik naar een
internetcafe gegaan om een stukje reisverslag op het scherm te zien krijgen
en mathias zou me daar komen ophalen om daarna samen wat te eten gaan.. ja
na een uurtje of anderhalf kwam ie al en zijn we even twee leesboeken van
hem gaan ruilen voor een nieuwe dit was zo gepiept en daarna naar een of de
andere pizzeria gegaan waar ik twee meiden zag die me nogal bekend
voorkwamen ja alleen wist ik niet meer waarvan en na lang nadenken wist ik
het weer dat waren die twee noorse dames die eerst bij me in de groep zaten
in chang mai en later eruit werden gehaald en werden gewisseld voor een
mexicaan en een engelse jongen.. ja dat kon nooit uit maar goed die twee
meiden zaten dus ook in dat restaurant.. ja die waren na thialand ook naar
india gegaan.. nou met hun even een babbeltje gemaakt en ik zou ze vast nog
wel tegenkomen in palolem dus snel weer verder eten en daarna heeft mathias
even zijn foto's opgehaald die die die middag..uhmm klopt die zin wel????
drie keer die achterelkaar..?? maar goed hij had die foto's die middag
gebracht en die waren nu klaar dus heeft ie die even opgehaald en hebben we
ze samen even bekeken en zijn daarna het strand weer opgegaaan om wat te
drinken. ja bij een of andere tent hebben we een stuk of wat bacardi
breezers gehad ja die kosten hier maar 75-90 eurocent per stuk... da's een
weggeefprijsje nou na een stuk of wat van die dingen zijn we maar afgetaaid
naar het hotel terug om daar het bed in te duiken... ja en wat er allemaal
nog meer gebeurde horen jullie wel in een volgende brief want ik ga er nu
eerst even mee uitscheiden en even op het strand een beetje bijbruinen...
nou de groeten en tot later zou ik zeggen.. see ya.. liefs RADMER
KUIPERS
alias WALVISJE

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

radmer

Radmer C.P. Kuipers Dotterhof 13 8446BJ Heerenveen HOLLAND ( E.U.) tel.nr. 0031 (0)618050070 rasmoes@hotmail.com rasmoes@gmail.com www.rasmoes.nl

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 309
Totaal aantal bezoekers 311481

Voorgaande reizen:

17 Januari 1977 - 18 Oktober 2011

losse reisjes/tripjes Europa+Egypte

17 Oktober 2007 - 18 April 2008

Zuid-, Centraal en Noord Amerika en Carribean

04 Oktober 2005 - 12 April 2006

Zuid-Amerika Reis 1

01 December 2003 - 09 April 2004

Azie reis 2

16 November 1999 - 28 Augustus 2000

Afrika en Azie reis

Landen bezocht: