Een RAT op mijn kop - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van radmer kuipers - WaarBenJij.nu Een RAT op mijn kop - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van radmer kuipers - WaarBenJij.nu

Een RAT op mijn kop

Door: rasmoes

Blijf op de hoogte en volg radmer

10 December 1999 | Maleisië, Kuala Lumpur

beste vrienden kennis,familie en andere contacten.. ja daar was ik weer, met een brief vanuit maleisie dit keer..zoals jullie al opgemerkt hebben reis ik momenteel wat af en zit haast elke dag in een andere stad en of land..maar daarom word het ook wel reizen genoemd..want als je op een plaats zit dan heet het wonen geloof ik..nou ik zal niet te veel flauwekul meer schrijven want anders raakt de inkt van dit toetsenbord op.. daar gaat ie dan ..ik was gebleven op dag nr. 17 ik zat toen nog steeds op dat bewoonde onbewoond eiland siberut met die bijna naakte mensen met tatoes die wat aan het jagen zijn en vissen,baaompjehakken en meer van deze jungle activiteiten.. om 09:00 werd ik gelukkig weer wakker ja je zal maar es niet wakker worden..dat zou zonde zijn van al dat geld wat ik nog moet opmaken ..maar in ieder geval ..om snel verder te gaan..kregen we weer een ontbijdje en gingen we daarna maar weer kaarten want het regende weer es..ja wat ze in afrika soms te weinig hebben is er daar te veel.. zal wel een delivery foutje zijn van de regenpostbode daarboven..maar nadat het part-time droog was gingen we toch maar na alles in te hebben gepakt weer op reis..en dat was voor korte duur want na nog geen 278 meter verzwikte een van de zweedse meiden haar enkel..of het nu fake was of echt weet ik niet maar onze jungle trektocht werd stop gezet en er werd in hoog beraad besloten dat een opperhoofd en de gids een boot gingen regelen en wij bleven achter in een krakkeminkige hut waar koeien onder woonden en als er eentje op ging staan dan kwam de floer weer een meter omhoog was wel leuk..daar wat rondhangen en toen kwam de boot daar met z'n allen in en varen maar het regende ook weer dus nat werden we ook weer en toen gingen we de andere groep oppikken en samen naar de strandhut te varen waar we onze trip ook begonnen daar wat zwemmen .slaapkamer prepareren.lunch en dinner in een en toen na wat bijbabellen met de andere groep maar eens het bedje op zoeken en dat was wat..op een gegeven moment..ja wie mij dat moment gegeven heeft is onduidelijk maar toen hoorde ik trippel de trippel..en aangezien ik veel hagemanders(kruising tussen hagedis en salemander)had gezien dacht ik dat zullen wel van die dingen zijn..en opeens sprong er eentje op m'n gezicht..had wel een deken over me maar ik schrok me de plures en schoot overeind en ja hoor de hele klamboe kwam nar beneden dus een paar keer best vloeken en toch maar weer verder slapen..toen hoorde ik weer getrippel en opeens een knal van jewelste ..ik dacht dat is geen saladis maar dat moet minstens een kat ofzo zijn..dus m'n mclite (zaklampje) aan en schijnen was het niet een dikke RAT...waaaawaaa ik ben niet bang voor ratteb maar waarschijnlijk was het ook een rat die op m'n gezicht was geland dus slapen was er vanaf toen niet meer bij..later lande er nog iets vlak bij m'n hoofd maar ik heb me er maar bij neergegeven was toch de laatste nacht op dat eiland dacht ik maar..nou de volgende morgen dag nr. 18 dus 8:00 wakker spul inpakken ontbijdje..want de boot kon om 11.00 al komen..maar toen kreegn we te horen dat de boot niet eerder dan zondag of maandag zou komen dus 2 a 3 dagen later pas..shit..nou toen de spullen maar weer uitgepakt en heb ik geregeld dat ik m'n was kon doen daar want alles was smerig van die modder daar dus de was doen en wat zwemmen in de C toen ben ik naar een dorpje gelopen en heb daar een korte broek gekocht t-shirts hadden ze er niet in XL laat staan XXL.. ook zag ik nog een slang..bij een ,,under construction" te bouwen steiger..een jongetje kwam bij me staan en die zei wat tegen een van de bouwvakkers daar en die kwam met een ijzerstaaf en maakte die slang dood..nou waar dat goed voor was weet ik ook niet maar die slang sist nooit meer..na terugkomst in de beachhut wat noodle's bestellen en wat kaarten en van dat soort huis-tuin-en keuken bezigeheden als het regent..toen de mtv movie awards kijken op de enige tv van het eiland..en daarna naar bed..dit keer zonder ratten of ander ongedierte..wel stoote ik m'n hoofd zo erg dat het gebouw ervan stond te trillen..m'n schoenen stonden nog buiten te drogen en mijn gids zij dat ik ze beter binnen kon zetten dus ik in m'n witte slaapzaklaken en klamboe over me heen naar buiten en toen zag ik de bovenkant van het deuromhelzel niet dus bojnk..au....ik leek wel een mummie zeiden de zweedse dames..nou ja kan gebeuren..ik heb ook een dikke kop natuurlijk maar dat komt omdat anders al dat verstand er niet in past..hihihihi.. toen day 19 4-december 1999 08:00 wakker wat zwemmen een uurtje of zo toen het strand op en neer rennen om droog te worden daarna pankoek ontbijd en daarna met een groepje het dorp in daar wat snoep en zo kopen en weer terug naar de beachut was 2 uur lopen in totaal.we konden ook een boot charteren voor 1.850.000,-rupiah is..zeg maar 600,- maar dat was te duur is dan wel gedeeld door 11 personen maar de volgende dag zou de boot al komen..toen we terugwaren even lunchen kaarten en wat reisinfo uitwisselen over zuid-amerika waar een noors echtpaar was geweest en mij vanalles vertelde dit heb ik genoteerd was wel handig..de was was ook klaar heb ik dat meisje 13.000 voor gegeven zei blij ik blij..daarna maar weer es wat kaarten en dineren toen domino spelen met een siberut -indiaan was wel leuk..en daarna maar weer es op bed..volgende dag day 20 dus 5 december..08:00 wakker even naar het toilet controleren of ik nog compleet was en toen maar weer verder slapen want anders was er toch niks te doen..het begon namelijk zo langzamerhand al aardig te vervelen..een soort van big brother project op een eiland leek het wel..alleen helaas geen liefdes affaires..nou toen ik van bed af kwam maar weer een pannekoekje en wat noodle'stoen weer kaarten en domino want het regende weer als een gek het water kwam met bakken naar beneden die bakken hebben we trouwens niet teruggebracht.. toen s'avonds wat mtv kijknen de spulletjes pakken en wachten tot een uur of elf toen naar de haven gelopen..onderweg dacht ik een scorpioen te zijn (is geen familie van de kampioen of meloen)maar dat was een krab.. en die amerikaan A.J weer OHH MY GOD.. was wel lachen bij elk vreemds zegt ie dat..toen bij het havenkantoot wachten tot de boot kwam en die kwam om 02:00 uur snachts dus eindelijk konden we vertrekken wij de hut weer in eerst wat ruzie achtig gedoe..want de chieff officer van de police van het eiland had een van onze hutten bezet ..die is daar heer en meester natuurlijk en doet waar die zin in heeft maar gelukkig had een van de twee gidsen contacten met een nog hogere legerofficier dus vertrok de police uit de hut..wij erin en toen maar wat slapen s'nachts begon een van die meiden te gillen want er zaten muizen ..ik zij tegen haar nee er zitten geen muizen daar wel waar zij ze..nee zei iik kijk maar ze zitten daar niet ze lopen..hihihi..werd ze ook nog bijna kwaad..nou de next morning dag 21 dus veel regen en om 12.00 waren we in padang daar wachten tot het vloed werd anders konden we de haven niet in..toen zagen we een kudde dolfijnen zwemmen..en om 14:00 de haven in toen naar het hotel en daar zou ik in eerste instantie blijven en dan naar bungus beach te gaan om wat te bijbruinen maar omdat het weer zo slecht was ben ik maar terug gegaan naar bukka tinggi..daar even internet checken 10 berichten..heel erg bedankt hiervoor..betse mensen.. toen samen met een oostenrijkse jongen waar ik nu mee samen reis een hotel zoeken daar douchen en ben ik weer es gaan pinnen toen hebben we een ticket gekocht voor de volgende dag..s'avonds heb ik mexicaans gegeten en daarna zijn we met de andere groep naar hun hotel gegaan om daar samen de video te bekijken die een van de anderen gemaakt had was erg leuk..toen op bed..en op naar dag 22, 7 dec 08:00 wakker douchen tas inpakken en scheren want ik had bijna nog meer haar dan m'n vader..voor mensen die hem niet kennen zeg maar een soort van ian reberhoff (opera zanger) dsu zeg maar baard ik had gelukkig nog geen baard in de keel maar eronder al wel..nou na twee scheersessie was ik weer aardig glader..toen de stand van zaken wat bijschrijven en daarna naar het starcafe om te brunchen(breakfast/lunch) toen de stad in om een battery voor m'n horloge want deze was gaan staken..ook m'n fototoestel was gaan staken ivm geen battery's...mischien was het wel een soort van hondsdag voor batterijen weet je wel er bestaat een dag dat allen vlees heel snel bederft hondsdagen noemen ze dit ..en dan voor batterijen.. toen na een dinnertje om 14:00 gingen we de bus in om te vertrekken naar MEDAN grootste stad van sumatra in een best wel luxe bus..na een uurtje rijden begon er iemand achter me toch een partij over te geven..niet te filmen complete bananen,tomaten,rijstvelden en weet ik wat nog meer vlogen door de bus heen getverderie..nou ja kan gebeuren..de hele avond en nacht doorrijden dus ook de overstap naar: DAY 23....om 12:30 kwamen we aan..ppffff een busreisje van 20 uur...650 km..20 uur is wel zeg maar van nederland naar italie ofzo en dat voor maar 16,50...de hele reis wat koekjes gegeten en toen heb ik maar besloten dat dit de laatste koekjes waren die ik ga eten deze komende reis..als ik nu honger heb koop ik wel fruit,,banaan ofzo..toen de taxi naar een guesthouse met een engelstalige gids die ons hielp met van alles en nog wat..daar naar internet om brief 5 te schrijven en ondertussen regelde die gast een ticket naar penang..waar ik nu zit..daarna wou ik wat van dat geld af..dat ik nog over had we konden het niet inwisselen voor thai bath en malijsisch geld had ik nog genoeg..dus ik met die gids de stad in naar een shopping centre om daar een lonely planet te kopen maar deze waren nog duurder dan in nederland dus dat heb ik niet gedaan toen mischien een inschuifbare werphengel maar dat was zo'n gezodemieter dus dat ook maar niet gedaan daarna leide hij me naar een soort van rosse buurt waar je naar de meiden van plezier kon maar dat heb ik niet gedaan waren niet van de juiste klasse als het hier mee moet dan ga ik liever gewoon dood..zij ik tegen hem..was wel goedkoop voor 20.000 is 6,50 maar dus niet gedaan,..toen naar mc donalds daar wat gegeten met die gids hij hoefde alleen maar een colaatj'e toen heb ik maar een calculatertje gekocht en twee fotorolletjes daarna zijn we weer terug gegaan naar het hotel en druk dat het was in die stad iedereen was namelijk voorbereidingen aan het treffen voor de RAMBAM die gister begonnen is.toen om 19.00 effe douchen en toen op bed..een superbeste matras de beste tot nu toe..dus lekker geslapen om 06:20 de volgende morgen dus dag 24 had jurgen de wekker gezet effe douchen en wachten tot de was klaar was want die hadden we ook gedaan ..(laten doen) om 07:15 m'n schoenen even ingesmeerd met anti-rain polis of zoiets en daarna vertrokken naar de ferrymaatschapij die ons met een bus naar de haven bracht en waar we op een soort van speedferry werden gezet eerst natuurlijk weer een stempeltje halen van het indonesische bordercontrol daarna na 4,5 uur varen ariveerden we in pedang,,georgetown daar weer een stempeltje van malijsie en het horloge een uur vooruit zetten toen eeen kwartiertje lopen naar een goed guesthouse daarna even gaan eten een soort van nasi goreng en dan zonder goreng..daarna even internetten stand van zaken van heerenveen bekijken en toen terug naar hotel daar proberen te bellen maar dat lukte niet daarna lekker douchen en toen was er film het is hier erg modern overal vcd dus konden we uitzoeken uit 45 films mij maakte het niets uit en er werd the matrix gekozen deze had ik al gezien dus ben ik na een uurtje op bed gegaan 22:00 om vervolgens day 25 in te gaan en dat is vandaag dus..08:00 wakker douchen jurgen ging naar het industrie gebied om daar een stempeltje te halen voor het duitse consulaat en ik ben de stad in gegaan op zoek naar een lonely planet van zuid-oost azie ..met een fietstaxi naar het shopping mall daar wat rondneuzen maar de meeste winkels waren dicht dus maar even een croisantje gaan halen bij delifrance toen het winkelcentrum uit en daar ontmoete ik wat later bleek een hufter hij sprak engels en een praatje was wel leuk..hij nodigde me uit wat te drinken ik zij oke en hij bestelde meteen een liter bier en een pakie sigaretten en ik had een watertje besteld dus dat was 22RM is 12 piek..nou ik heb het wel betaald maar was ook weer rap vertrokken en ben weer het shopping mall in gegaan en heb er een nieuwe lonely planet en en rugzak op de kop weten tikken voor fl 50,- da's goedkoop al klinkt het duur maar die boeken zijn nu eenmaal duur in indonesie kon ik er ook 1 kopen alleen het boek was al 85,- dus dit was oke..nou en nu zit ik hier te internetten al zo'n twee uur..dus ik kap er nu mee. want volgens mij staat er al weer een hele lap text..ik zou zeggen de groetjes..en auke jan en vriendin van harte gefeliciteerd met jullie zoon maurice.. en voor iedereen alvast een prettige kerst en milenium mocht mijn volgende brief er niet voor de tijd zijn.. heel veel sucses iedereen daar en hou je taai.. groeten van RADMER ps: ik had beloofd om weer wat te gaan onderzoeken maar aangezien deze brief al superlang is doe ik dat de volgende keer okido..?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

radmer

Radmer C.P. Kuipers Dotterhof 13 8446BJ Heerenveen HOLLAND ( E.U.) tel.nr. 0031 (0)618050070 rasmoes@hotmail.com rasmoes@gmail.com www.rasmoes.nl

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 158
Totaal aantal bezoekers 311293

Voorgaande reizen:

17 Januari 1977 - 18 Oktober 2011

losse reisjes/tripjes Europa+Egypte

17 Oktober 2007 - 18 April 2008

Zuid-, Centraal en Noord Amerika en Carribean

04 Oktober 2005 - 12 April 2006

Zuid-Amerika Reis 1

01 December 2003 - 09 April 2004

Azie reis 2

16 November 1999 - 28 Augustus 2000

Afrika en Azie reis

Landen bezocht: