slaapbus & boemeltrein - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van radmer kuipers - WaarBenJij.nu slaapbus & boemeltrein - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van radmer kuipers - WaarBenJij.nu

slaapbus & boemeltrein

Door: rasmoes

Blijf op de hoogte en volg radmer

06 Januari 2004 | Vietnam, Hanoi

6th. of january 2004,.....HANOI capital of VIETNAM, local time 15:42 ( +6.00 uur )

dag beste mede-wereldbolbewoners,
Zo na een lange rit die de gezondheid niet veel goed doet.. ja ben in een
zogenaamde slaapbus gaan liggen.
nou daar kan je alles behalve slapen... tsjonge ben zo door elkraar geschud
dat m'n longen in m'n knieen zitten en mijn knieschijven op m'n rug en m'n
**** in m'n nek.. want die is de hele tijd stijf..of zou dat van dat helicopteronderdeel komen dat in m'n kamer hangt om het koud te maken ook wel ventil-ATOR ( nee geen familie van de vibr....)
maar goed ben dus heelhuids in vietnam aangekomen en m'n vingers zitten gelukkig
nog niet niet achter m'n oren die weer onder m'n scheenbeen zitten... dus
m'n handjes zitten nog op de juiste plaats om deze brief nummer 17 alweer te
tikken.. over al-weer gesproken het WEER is hier prima met zo'n 20+ ja weet
niet hoeveel maar heb al m'n korte broek aangedaan. maar goed ik zal niet te
lang ouwehoeren en nu maar met m'n brief beginnen van wat er weer gebeurd is
de afgelopen dagen.. de laatste keer dat ik aan het brieftypen ben geweest
was in kunming op 3 januarie 2004.. nou na dit briefje te hebben getikt waar
ik trouwens niet alleen zat want er vloog de hele tijd een dikke rat door de
internetroom heen.. ja die piepte af en toe wat en zat wat in het eten rond
te snuffelen wat daar stond... maar goed na het briefje te hebben getikt ben
ik weer terug naar het hotel gegaan en heb even een t-shirtje erbij
aangedaan en ben nog even naar de zee geweest.. ja wel de W zee... daarna de
stad maar eens in ja weet niet waarom maar ik voelde me op een of de andere
manier zo lekker als wat en ben eens een flink stuk met de benenwagen te
touren gegaan ( lopen ) na een paar blokjes om ben ik in een vage tent
beland om eens wat te drinken.. nou hier leek het net de bronx maar dan in
het chinees want er liepen allemaal van die mafketels rond met kettingen om
en het haar als een net-ontplofte-feun-model op de kop.. nou hier maar even
een verse jus o'range bestellen en een of de andere snack wat ze noemden
skrimpchip.. ja dacht eerst dat het een onderdeel van de computer was maar
het bleek een soort kroepoek te zijn.. alleen kreeg ik een hele schaal vol
en aangezien ik wat minder probeer te snoepen...( behalve van de vrouwen)
heb ik maar een paar stukjes gehad en ben daarna de bronx.. uhh het cafeetje
wat paper tiger heete weer uitgegaan.. ja papieren tijger wie noemt dat nu
zo.. hier is ook een cafe in hanoi zag ik wat de golden cock heet.. nou dat
doet me meer aan een gayclub denken.. maar goed zo zie je af en toe nog es
wat.. zo zag ik laatst dat er ook een pagina is die www.radmer.at heet ja
kijk maar eens..
nou na het bezoek aan dat vage cafe ben ik nog een stukje gaan wandelen en
ben daarna naar het hotel terug gegaan en ben daar gaan pitten.. na een
nachtje slecht slapen dacht ik dat ik in praag was.. ja had me namelijk wel
15.052 keer omgedraait en als je dat doorberekend kwa omvang van mij dan kom
je op een km aantal uit dat ik ergens in praag lag. nou maar ik lag nog in
bed .. dan heb ik me zeker 7.526 keer links en 7.526 keer recht gedraaid..
dan kom je op dezelfde plek uit.. maar allemaal wel mooi die rekensommetjes
maar ik had wel een nacht beroerd geslapen. niet alleen van dat draaien op
dat bikkelharde bed.. want het was gewoon een bed met een stuk papier
eroverheen wat ze dan matras durven noenem... maar goed dus dat ook nog es
en dan al die mensen de hele tijd heen en weer te lopen in die dormitory ( slaapzaal ) nou om een uur of 08:30 maar eens gaan douchen wat ik ook bijna
met een ongeluk moest bekopen.. ja ineens vloog de hele metalen douchekop
eraf recht op m'n hoofd af.. gelukkig kon ik hem net optijd vangen voor ie
mischien m'n ogen er uit had geboord.. nou die buis er weer opdraaien en
verder douchen.. na de douche en de rest van de zaakjes die iedereen zo
smorgens doet ben ik m'n tas maar eens opnieuw gaan inpakken. en kwam zo ook
aan de praat met een belgisch meisje.. ja er zaten geloof ik nog 6 belgen in
de dormitory.. en dan heb ik mezelf niet eens meegerekend.. ja de bus van
brussel naar antwerpen had een verkeerd afslag genomen waarschijnlijk en zo
waren ze hier in china gestrand.. of zouden ze ook backpackers zijn..????
maar goed na nog wat rommel in een envelop te hebben gedaan want die moest
ik nog naar huis sturen.. ja wat kassabonnetjes etc. die spaar ik namelijk
uit china.. ja ga ook elke keer een hapje eten voor de kassabon.. en niet
omdat ik honger ofzo heb. nou dit in een envelop en richting postkantoor
maar ik was halverwege erachter gekomen dat ik wat was vergeten en ben eerst
toen maar gaan ontbijten en heb me toch een partij gezond zitten te doen..
ja een fruitplate.. met appel,ban-uit..uhh aan , peer ,aardbei en yoghurt
samen met nog een gekookt ei en een verse jus-orange nou als dat niet gezond
is.. maar goed het was wel een hele hap die fruithap en zo ben ik na het
ontbijt eerst nog maar even gaan internetten en daarna terug gegaan naar het
hotel en m'n twee lichtgevende dolfijntjes paraat gemaakt voor een vlucht
naar nederland.. ja heb ze gedomonteerd en op een kaart geplakt zodat ie
halverwege niet begint te branden en we straks een tweede 11 november ramp
krijgen omdat ik twee dolfijntjes in een envelop in een vliegtuig heb gedaan
die halverwege zijn gaan branden...envelop vlam gevat..vliegtuig in brand..
neerstorten op de bijlmer of waar dan ook... ja dat wil ik niet op mijn
geweten hebben dus hop demonteren.. maar vraag af of ze wel aankomen ivm met
die bombrieven dit lijkt ook wel een bom met al die metalen onderdelen..
maar ik hoor het wel van haring en dolfijn als ze er zijn.. nou de boel
posten per brief op het postkantoor en daarna maar weer eens een stuk te
lopen gegaan.. ja moest die avond met een bus mee en nu ik nog fatsoenlijk
de ruimte had heb ik mijn voeten maar wat bewegingen in het vooruit laten
maken en ben daarom gaan wandelen.. onderweg in een ced shop beland waar ik
5 dubbel cd's heb gekocht voor in totaal 5 euro.. daarna terug naar het
hotel waar ik m'n bagage heb opgestald want moest namelijk voor 14:00 het
hotel uit zijn.. uhh m'n kamer uit zijn nou hierna maar eens wat gaan
lunchen en dat viel niet best.. ja had een lemon juice en een of de andere
kip-groenteschotel met witte rijst.. alleen had na drie happen al geen zin
meer en heb het maar laten staan.. nog wel even de rommel en de doosjes van
de cd's afgehaald ja da's makkelijker meenemen heb nl. een disctasje waar
alleen schijfjes in kunnen en geen doosjes dus na dit te hebben geprepareerd
ben ik eens verder gaan lopen en zo even later een slotje voor op m'n
eventuele kluisje of kast te doen.. ja overal waar je komt heb je van die
kluisjes onder je bed maar je moet daar je eigen slotje op doen dus een
slotje gekocht.. nee mensen geen kasteel met water eromheen maar een slotje
o iets mee op slot te zetten.. wel weer een investering van 35 eurocent maar
goed.. even later zag ik een kapper en aangezien ik al weer een beetje op
ketwiezel begon te lijken kwa baardgroei ben ik maar naar binnen gegaan om
te vragen of ze me konden scheren.. dat lukte wel en zo begon de beste man
die me scheren moest even later met dat mes langs m'n voorhoofd,ogen en
overal langs te gaan.. ja dacht nog dit gaat niet goedkomen... ik zag een
kwastje staan en dat was mazzel.. de kapper was nogal pissed dat ie me moest
scheren kreeg ik zo de indruk.. er moest eerst nog warm water worden gekookt en alles.
ja toen dat klaar was kon ie beginnen en met een warme natte doek eerst even
m'n huidje soepel maken en daarna ik weet niet wat erop gesmeerd en toen
scheren met die handel.... ondertussen zaten de 4 assistent kapsters me de
hele tijd zo aan te kijken van... nou je raad het al.. maar pech voor ze
want had niet veel tijd om mijn tijd te verspelen en ben daarom na het
kappers gedoe afgetaaid ja eerst nog wel weer 30 eurocent betaald.. en
daarna pleite waar ik bij een of ander stadium langskwam op mijn route naar
het hotel.. na een stukje wandelen kwam ik nog bij een KFC langs waar ik
even een maiskolfje heb genuttigd want die zijn zo lekker ( en gezond )
toen maar eens terug naar het hotel om m'n tas te halen.. eerst nog even een
flesje water gehaald en dacht ik van biscuits.. maar dit bleken later van
die toastjes te zijn alleen had ik niks om erop te doen.. nou ja des te
gezonder.. in het hotel aangekomen nog even naar de plee en daarna met een
taxi naar het busstation.. ondertussen was het 19:00 en de bus zou 19:30
weg.. nou ik werd me daar de hele tijd van het kastje naar de meur gestuurd
en op het laatst kon ik bijna een meubelzaak beginnen zoveel kastjes.. maar
uiteindelijk werd ik naar een bus gebracht.. ja er stonden daar bijna nog
meer bussen dan dat er haren op het hoofd van ketwiezel staan ( die heeft
toch veel haar???) nou m'n bagage ergens onderin de bus met de kans van 1-2
dat het er niet meer in zit als ik de bus uitkom.. ja zo'n gevoel heb ik
altijd.. nou toen de bus in.. je moet je eens voorstellen hoe dat eruit
ziet.. een stapelbed van 40 cm breed dan een gangpad van 40 cm en dan weer
een stapelbed van 40 cm en dan een gangpad van 40cm en dan nog een stapelbed
van 40cm dan zit je op 2 meter breedte da's een bus toch ongeveer.. nou dan
6 rijen achtereen een bed van 1,70 schat ik.. ja in totaal 3x2x6 bedden is
36 stuks.. nou ik had bed nr. 17 en dat lag me toch klote ja dacht als ik
levend uit deze bus kom dan is't een wonder.. even later kwamen er nog twee
belgen en een engelse jongen in de bus maar die wisten niet waar ze moesten
zijn.. er lag een chinees op het achterste bed want achterin waren namelijk
5 bedden naast elkaar.. met hem heb ik geruild en zo lag ik achterin op een
groot matras van 2 bij 1,70.. ja 5 persoons bed dus.. ja waar heb ik dat
eens vaker gezien zo'n groot matras..uhhmmm.....lelystad mischien????
nou de belg kwam er later ook bij en nog een chinees en meer gelukkig niet..
ja met z'n drien dus een 5 persoonsbed.. nou dat was weer een gelukkie.. ik
kon nu m'n voeten in het gangpad steken en lag zo leker dat ik nog tegen de
belg hebt gezegd..( lees in belgisch:) zoas ukik drrr nu beie lieg mag diene
buss van mei naar antwerp hee'n'weer rije!!!
maar de bus stond nog stil en dat was ik even vergeten.. ja even later toen
de bus begon te rijden begon de elende en heen en weer dat ik vloog .. ja
achterin zo'n bus gaat het het raarst..
en aangezien meneer breker nog niet in china is geweest.. ja bedoel dhr. schok....
schokbreker...de uitvinder van de schokbreker.. maar helaas is hij nog niet
in china geweest en was het dus bar en boos met die bus.... ook nog een
vrouw met een baby erin die af en toe alarm gaf...nou de bus zou er in twaalf uur zijn dus dat viel mee.. alleen met zo'n
ritje duurd ieder uur 3 uur..
ja zit dan liever 47 uur in een trein.. nou maar wat muziek luisteren en
verder hobbelen.. de man die normaal het stopsein gaf dat de chaufeur moest stoppen omdat er iemand moest pissen die was vandaag niet mee dus stoppen om
te pissen was er niet bij.. nou na een stuk of wat cd's en flink door elkaar
te zijn geschud kwamen we ergens in de bergen terecht waar die gekke
chinezen een weg hebben gebouwd door het bos... alleen elke keer als ze een
boom tegenkwamen dan bouwden ze de weg eromheen.. dus je kan nagaan wat voor
een geslinger dat was.. en elke keer op het randje van een refrijn langs...
zo'n gat tussen twee bergen.. ja en dan ook nog eens 120 rijden met die
bus... ik snap dan ook niet dat de reis die 468 km was 12 uur kan duren..met
zo'n snelheid en af en toe de bus op twee wielen door de bocht.. ja werd er
af en toe benauwd van...
die chaufeur heete geloog ik ook chu ma cher van achternaam, wat weer
familie is van ralf en michael.. maar goed uiteindelijk kwamen we om een uur
of 07:00 aan in hekou.. het plaatsje bij de grens.. daar de bus uit en eerst
staan pissen als een bolle.. ja wol sa hut mar net sa volle ( frysk )
nou daarna de spulletjes die wonder boven wonder nog in de bus lagen eruit..
en eens kijken waar ik heen moest.. ja ik wist dat er een uur verschil was
en dat de grens om 08:00 open was.. maar wat bleek nu het uur verschil was
de andere kant op dan ik dacht het is nu namelijk 6 uur verder ipv 7 uur..
nou dat was wachten dus.. na een uur wachten kwam er een chinees bij me die
graag wou dat ik geld ging wisselen en ik wou dat wel want had nog 107 rmb
bij me die me in hanoi moesten brengen hoopte ik.. dus met die gast mee. de
engelse en de twee belgen ook alleen was de bank niet open en kreeg ik
steeds meer het gevoel dat ie me wou besodemieteren.. nou ik zei bekijk het
maar ik ga naar de grens.. dus ben er van tussen gegaan en de andere 3
gingen mee... bij het grenskantoor aangekomen heb ik m'n geld verwisseld met
vietnamese dong.. ja dat geld in vietnam is zo weinig waard dat ze het maar
het fryse woord voor stront ( dong ) hebben vernoemd..
1 euro is meer dan 20.000 dong.. ben dan nu ook miljonair.. ja lekker
gevoel.. na 100 euro te hebben gepint.. 2.000.000 dong!!! alleen kost bijv.
een cola light waar ik nu aan zit wel 9.000!!!
maar goed de grens over wat me weer een gesodemieter was.. ja die man heb
eerst een uur naar m'n paspoort gekeken voor ik china uit mocht... even
later een brug over en vietnam in.. daar eerst weer allemaal formulieren
invullen en daarna m'n paspoort weer inleveren er werdt weer door 174
verschillende mensen mijn paspoort bekeken.. ja zo'n knappe vent zien ze
daar natuurlijk niet vaak...uhhhhmmm... nou dat paspoort ging samen met de
twee belgen en de engelse ( die overigens een dubbelganger is van OKKE SAPPE ) hun paspoorten mee in een kantoor waar even later twee mannen met de
paspoorten het kantoor weer uitkwamen op.. 3 controles na was alles
gepiept... ja nog een formulier invullen.. en daarna verder.. waar weer het
paspoort werd gecontroleerd en zo belande ik uiteindelijk in lao cai da's
het grensplaatsje in vietnam.. daar achter op een brommer met backpack en al
naar hat station.. toen heb ik ook afscheid genomen van de andere 3 want die
gingen naar sapa en ik naar hanoi.. ja achter op het brommertje met backpack
en al naar het station en daar werd ik meteen tehulp geschoten.. da's beter
dan neergeschoten toch.. door een vietnamese schone.. met haar mee naar het
station en daar een ticket naar hanoi geboekt een treinreis van bijna 10 uur
voor 55.000 dong da's minder dan 3 euro.. alleen wel hardseats want ze
hadden geen sofseats.. nou de trein ging pas later dus heb ik eerst met de
vietnamese schone wat gegeten.. en gedronken.. ja het cafee was van haar en
aangezien me had geholpen wou ze graag dat ik bij haar kwam eten.. nou een
baguette met de smeerkaas en tomaat en twee jus orange ( vers ) toen zag ik
dat het cafee ernaast internet had.. nou dit was me wat.. daar heen en de
verbinding was nog net niet met rooksignalen.. maar al met al kon ik online
en heb nog even geinternet.. na een uurtje internetten ben ik naar het
station gegaan en daar de trein in gegaan.. dat was me weer een ramp..
alleen al van het zien van die houten bankjes kreeg ik een zere reet... ja
en eenmaal erop gaan zitten werdt het nog erger.. na 156 keer draaien in een
uur want het deed zo zeer ... waren we nog niet eens op 1/8e van de reis..
nou na wat muziek luisteren en proberen te slapen wat niet lukte.. ja had
immers twee nachten ervoor al slecht geslapen in dat hotel waar ik me zo
vaak omdraaide.. de nacht erna in die bus helemaal niet geslapen en nu was
het dan wel overdag maar ik was best moe.. maar goed op het laatst voelde ik
al niks meer van die houten bank en raakte ik er aan gewend.. na een
baguette gekookt eende-ei en een vietnamese red-bull wat heel anders
smaakt.. had ik weer wat power voor de rest van de reis.. ja alles verliep
vlotjes tot ongeveer 5 uurtjes verder. toen begon de ellende en kregen er
een paar ruzzie wat jammergenoeg net niet op mepperij uitbrak.. even later
had er een vrouw niet betaald ofzo denk ik want ze kreeg een boete.. ja ze
moest huilen en al en dat greep me best aan..
de beste vrouw had denk ik teveel bagage mee want ze had zo'n 10 zakken van
50 kg rijst ofzo bij zich.. of ze zat op de verkeerde plek.. ja er was ook
een wagon met helemaal geen stoelen.. gewoon zo'n rijdend hokje... nou die
vrouw moest even 10.000 afrekenen met de spoorwegpolitie ( 1 euro... zou het
nog bijna voor haar betalen maar dan kom ik zelf mischien in de trouble....
nou dat was dus wat actie en zo was ik al weer een uur verder.. ja af en toe
dan zou ik bijna vragen of ik even drukken moest want de trein ging zo
allemachtigste langzaam dat de slakken ons bij tijden voorbij liepen.. of
kruipen.. en dan weer stoppen omdat er een koe op de rails stond en allerlei
van dat soort zaken.. ik kreeg ook elke keer weer andere mensen naast me..
ja kun je nagaan dat een toerist soms 400% moet betalen van wat een
vietnamees betaald en aangezien ik maar 2,75 euro hoefde te betalen voor die
10 uurse trein-trip... nou goed na nog een paar uur verder hobbellen kreeg
ik een sinasappel van m'n tegenover-reisgenoot.. ja hem heb ik later m'n
bijna lege ASITO aansteker maar gegeven omdat ie steeds met lucie aan het
klooien was.. ja de zus van kers en kees VERS... lucie-vers nou na nog een
uurtje muziek luisteren.. ja bleek ook nog dat twee cd's denk ik verkeerd
waren opgenomen.. of dat ze ipv het concert alleen de pauze hebben opgenomen
dus het verkeer om hebben gedaan... nou ja wat wil je ook voor 50 eurocent
per cd.. de andere 4 dubbelcd's waren wel oke... nou om ongeveer 20:00 uur
kwam ik in hanoi aan waar ik een taxi heb genomen naar het hotel waar ik nu
NIET zit.. ja ben er naar binnen gestapt en ze hadden een mooie kamer van
4x6 meter met airco,koelkast en tv en een kingsize bed maar die gekken
vroegen daar maar liefst 10 us$ voor.. ja even later was het 8....( oei
vergeten te vertellen dat ik van het station eerst nog met die taxi naar een
atm machine ben geweest en 100 euro heb gepint.. da's 2.000.000 dong ) nou
ik vroeg hoeveel het in donfg was en dat was 130.00 dong da's 6,5 euro..
ik zei voor 110.00 dong ( 5,5 euro ) gaat de deal door.. maar ze wouden niet
van stag dus ben ik weer verder gegaan en zo heb ik nu een hotel met airco
kingsize bed en badkamer voor 97.000 da's 6 us$ of iets minder dan 5 euro..
nou daar ben ik dus ingecheckt en meteen gaan slapen.. eerst nog wel even
m'n kleren uit en m'n tandjes gepoets en daarna plat.. ja het was nu ongeveer 21:00
nou ik heb me toch een lekker nachtje geslapen en werd vanmorgen om een uur
of 08:30 wakker en moest eerst kijken waar ik was.. ja was zo diep in slaap
gevallen dat ik niet eens meer wist waar ik was en aangezien het bed net zo
lekker sliep als dat bed bij me thuis .. dacht ik even dat ik in langweer
was.. maar zag geen wiebe naast me ( die huurt m'n huisje ) dus kwam
erachter dat ik in hanoi vietnam was.. zo ben ik eerst even gaan douchen en
daarna als een speer naar de cambodjaanse ambasade en daar m'n paspoort,
foto en US$ 25 ingeleverd en die kon ik om 15.30 weer ophalen... nou daarna
zag ik dat het station niet al te ver weg was dus daar maar eens even gaan
kijken en zo ook maar meteen een treinticket naar saigon geboekt.. a 787.000
dong voor een softsleeper van 32 uur!!! nou daarna met een brommertje .. ja
taxi's zijn er hier niet zo veel je springt achterop een brommertje die je
voor een kwartje eurocent overal heenbrengt..
nou eenmaal terug in het hotel ben ik eerst even gaan internetten en m'n
mails beantwoord en ben daarna wat gaan eten.. een broodje kaas en
springrolls.. dat waren vietnamese loempia's bleek later.. dit was best
lekker samen met weer een jus orange.. ja daarna de stad maar eens ingegaan
en zo na een lange wandeltocht maar eens verdwaald.. ja ik loop altijd maar
wat rond en dan zie ik wel hoe ik terug kom.. nou ik was bij het
stomatoligisch instituut.. ja wie dat bedacht heeft om er een groot gebouw
voor neer te zetten in hanoi... maar stond er echt.. stoma-tologisch.. nou
ben er maar niet naar binnen gegaan... nou even later kreeg ik de juiste
navigatie weer en ben ik naar een meertje gelopen wat midden in hanoi zit en
heb hier nog een paar ansichtkaartjes gekocht en ben het meer rondgelopen om
zo bij een muziekwinkeltje uit te komen... ja heb nog plaats voor 5cd's in
mijn mapje dus heb er nog maar 3 bijgekocht... van THE ORB, UB40,GROOVE ARMADA
ja wel weer 10.000 p. stuk ( 0,5 euro ) nou toen nog even naar het
postkantoor om postzegels te halen en toen dit klaar was werd ik achtervolgt
door een vrouw die me van alles wou verkopen.. over vrouwen gesproken.. viel
ik niet even met de neus in de boter en liep ik van de ambasade naar het
treinstation en waren ze met een foto-shooting bezig met zo'n 50 miss vietnam dames...nee geen miss saigon maar miss hanoi.... nou al die meiden daar in mooie
jurkjes wat rondparaderen en ik stond voor rood te wachten.. stoplicht dan..
en na nog drie keer groen en drie keer rood werdt ie weer groen wat ik zag
en ben toen maar doorgelopen.... maar goed de dame die me achtervolgde was
niet een van hem en met wat een snellere looppas was ik ze rap kwijt en ben
ik naar het hotel gegaan en heb even m'n cd's beluisterd en nog wat
boekhouding gedaan en ben daarna met een bromtaxi naar de ambasade gegaan om
m'n paspoort te halen daar staat nu een cambodja visum in.. daarna terug
naar het hotel waar ik ben afgestapt en 50 meter verder gelopen om dit
internetcafee binnen te lopen en jullie weer lastig te vallen met een lange brief...
ja het lezen van mijn brieven is nog altijd vrijwillig dus is geen moeten..
nou ik ga zo denk ik eens een hapje eten want t'is bijna 18:00 alweer zo'n
2,5 uur aan het tikken dus.... ja wat ik vanavond ,morgen en overmorgen weer
allemaal wel of niet doe dat lezen jullie wel in brief nummer 18...
nou beste mensen.. tegenwoordig sta ik ook op WWW.SINTNYK.NET wat gerund
wordt door mijn neef thaeke... hij vroeg me of mijn verslagen daar ook op
mochten dus bij deze ook die lezers gegroet en tot mails...

groetjes en geen tuten meer voor de vrouwen..ja nu er zoveel lezers zijn hou
ik daar mee op...straks wordt er nog iemand verliefd op me of dat soort kuren...

ciao uit HANOI.. van de walvis alias Radmer kuipers

  • 18 Oktober 2006 - 19:18

    Okke Sappé:

    Hoi radmer, leuk stukje grappig dat er meer okkes rond lopen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

radmer

Radmer C.P. Kuipers Dotterhof 13 8446BJ Heerenveen HOLLAND ( E.U.) tel.nr. 0031 (0)618050070 rasmoes@hotmail.com rasmoes@gmail.com www.rasmoes.nl

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 196
Totaal aantal bezoekers 311655

Voorgaande reizen:

17 Januari 1977 - 18 Oktober 2011

losse reisjes/tripjes Europa+Egypte

17 Oktober 2007 - 18 April 2008

Zuid-, Centraal en Noord Amerika en Carribean

04 Oktober 2005 - 12 April 2006

Zuid-Amerika Reis 1

01 December 2003 - 09 April 2004

Azie reis 2

16 November 1999 - 28 Augustus 2000

Afrika en Azie reis

Landen bezocht: