bejaarde maseuze - Reisverslag uit Singapore, Singapore van radmer kuipers - WaarBenJij.nu bejaarde maseuze - Reisverslag uit Singapore, Singapore van radmer kuipers - WaarBenJij.nu

bejaarde maseuze

Door: rasmoes

Blijf op de hoogte en volg radmer

13 Januari 2004 | Singapore, Singapore

13-1-2004,....Singapore city,.....Singapore

Dag beste bierdrinkers en niet bierdrinkers,
Zo zoals je kunt zien ben ik weer in een ander landje.. ja landje want
singapore is niet zo groot en als je aan de ene kant staat kun je de andere
bijna zien.. nou ben vandaag per vliegtuig naar singapore gekomen en als het
een beetje tegen zit dan vertrek ik vandaag nog naar indonesie..
ja had een mooie guesthouse gevonden maar dat zit nu vol dus of moet ik
ergens anders heen of ik ga gewoon direct naar indonesie en zie dan daar wel weer verder.maar zal eerst even mijn brief nummer 20 tikken..ja beste kijkbuismensen
jullie denken natuurlijk allemaal een special edition omdat het de 20ste is
maar ik heb de 13e overgeslagen dus is dit eigenlijk maar de 19e.
nou zal maar even verder gaan met waar ik gebleven was en dat is in bangkok
waar ik briefje nr. 19 heb in mekaar zitten flansen.. nou na dit feest ben
ik eens even gaan rondkijken voor wat lonly planets van landen waar ik nog
meer heen ga en een tijdje blijf. dit zijn oa: indonesie en india
nou er lag wel een nieuw india boek maar geen nieuwe editie van de indonesie
dus ben ik maar weer verder gegaan en kwam zo even later maar eens op
ticketjacht gegaan om te kijken wat het kost naar bali te komen.. nou dat
was op zijn goedkoopst 140 euro dus best prijzig er waren nog een paar van
160 en hoger maar niet echt prijzen waar ik blij van wordt.. zo na een
uurtje zoeken begon ik zin in wat te krijgen en ben zo maar even in het
indiaase restaurant beland waar ik even wat heb gegeten dit smaakte me
allemaal prima en hierna ben ik maar eens even wat gaan rondneuzen en kreeg
beetje zin in een masage zoals ik die op phi phi ook altijd kreeg.. nou na
een stukje lopen zag ik een salonnetje waar het 140 bath koste en da's niet
zo raar voor een uur.. dus maar doen dan .. nou er zat een ouder vrouwtje
van een jaartje of 60 en die nam me mee naar boven waar twee grote matrassen
lagen zoals in de meeste masagesalons liggen ja soms ook meer.
nou alles goed en wel ik deed m'n shirtje uit en m'n slippers en ging mooi
op het matras liggen... maar nee hoor m'n korte broek moest ook uit... dat
hoefde bij die andere thai masages niet maar goed maar uit dat ding en zo in
m'n onderbroekje weer op het matras neergeplofd... maar het vrouwtje wilde
dat ik m'n onderbroek ook uit deed..tsja wat is dit hier een masagesalon of
een hoerenkeet..?? nou mooi niet en dacht dat ze een geintje maakte dus
schudde van nee.. maar nog geen 5,87 seconden later begon ze weer te wijzen
en te zeuren dat ie uit moest... nou ja moet maar weer dan dus hup die
onderbroek ook uit en daar begon het vrouwtje even later al rijkelijk te
smeren met olie.. nou dat was ook al vreemd want bij echte thai masage is
het meer ruig drukwerk dan het smeerwerk.. maar goed ik werd helemaal van
oor tot teen in de olie gezet en was zo glad als een aal... ja aangezien ik
niet meer drink zodat ik op die manier niet meer in de olie kan geraken moet
het maar op deze manier... nou na een tijdje kietelen en smeren moest ik me
omdraaien.. ja zo met de vlaggenstok omhoog.. nou mooi is dat de gordijnen
van de salon stonden gewoon open en ik kon de mensen zien langslopen.. maar
goed na een tijdje bezig te zijn met het insmeren met olie vroeg ze of ik om
het zo maar even te zeggen: even een trompetconcert wou geven in de grote
zaal!!!! ja nu moet ie niet mooier worden maar als ik hier op uit was dan
had ik wel een masseuse van een jaar of 20 genomen dus vandaag maar even
niet en zo heb ik maar wat van nee geschud en gezegd dat ik liever gewoon
dood ga... nou de vrouw pissed maar ze ging wel verder met het kneden en
smeren.. even later begon ze weer en vroeg ze of ze even op de ,, trompet''
mocht blazen.. tsja wat is me dat nu hier een masage of niet.. nou maar weer
nee geschud want m'n maatje werdt ook niet echt happy van die ouwe vrouw..
nou zo duurde het nog een tijdje met smeren en had ik na vijf minuten al
door dat het geen thai masage was maar een olie masage.. ja die koste 200
bath.. nou vooruit maar weer dan dus dat vrouwtje 200 bath gegeven en snel
afgetaaid nog zo glad en glimmend als een aal... even later toen ik door een
vaag steegje liep wou ik even een bus naar singapore boeken of in die buurt
want die vluchten waren me allemaal te duur.. nou de bussen gingen niet
omdat die maffe chinezen bijna nieuwjaar hebben en het hartstikke druk is
overal rijden de buissen richting malijsie niet meer.. ja dat heb ik
natuurlijk weer nou goed treinen dan..? tsja dat kon wel maar niet naar
singapore enwel naar hat yai maar da's nog in thailand.. nou toen kwam de
beste man met een vliegtuig suggestie en dat leek niet zo raar.. het duurd
anders 40-46 uur om in singapore te komen schijnt het.. ja ik dacht van 25
maar dat bleek dus niet zo te zijn... nu kon de man die overigens ook nog
nederlander was of is geweest... ja zag de naam jeroen.. en heb hem toen
maar even gevraagd.. maar hij woonde bijna z'n hele leven al in azie. nou
dat ticket koste me 71 euro.. dus dat maar gedaan en zo heb ik daar m'n
gegevens even doorgegeven en ben weer verder gaan toeren te voet.. zo kwam
ik nog een nustje kaarten tegen met postzegels die ik gekocht heb en meteen
ook maar beschreven en zo ben ik even later m'n was gaan ophalen en nog even
later ook m'n foto's nou daarna weer terug naar het hotel om de rommel daar
neer te leggen en eerst maar eens even wat gaan drinken na het drinken weer
treug naar het hotel en daar meteen ook maar een bus naar het vliegveld
geboekt.. ja je moet 2 uur voor je vluch al aanwezig zijn en de rit naar het
vliegveld duurt ook een half uur tot 45 minuten dus moest ik met de 04:00
bus.. nou dan moest ik er om 03:30 al af.. ja daar werdt ik nu niet echt
vrolijk van maar goed hoort er allemaal bij.. onderussen was het ook al een
uur of 18:00 en kon ik mijn ticket ophalen dus dat eerst maar even gedaan.
dat was zo gepiept en daarna eens even een plakje zoeken om wat te dineren..
ja indiaas bevalt me goed dus naar een indiaas retaurant gezocht en twee
gevonden alleen die ene was veel duurder en zo belande ik in hetzelfde
restaurant als die middag en heb een chicken tika masala of zoiets besteld
met plain rice.. ja dit was weer een heerlijk hapje en na dit feest ben ik
koh san road nog even overgegaan om nog eens te kijken voor een indonesie
boek.. nou dat wou niet helemaal lukken maar kon mijn andere twee boeken wel
kwijt voor 400 bath... nou da's niet veel ik heb voor dat chinaboek 35 euro
betaald wat 1750 bath is en voor het cambodjaboek 3 euro.. nou even later
kon ik er bij een ander winkeltje 700 bath voor krijgen wat 14 euro is.. dat
leek er meer op en zo heb ik een dealtje gemaakt dat ik het
splikslinternieuwe indiaboek van 1120 bath kon kopen voor 300 bath en dus
eigenlijk 820 voor de andere twee boeken kreeg nou dit was niet zo'n gekke
deal dus dat maar gedaan.. even later ook nog een cd'tje van ub40 gekocht
want die andere doet het wel maar niet in mijn cdman.nou even later ook nog even aan het internetten geweest en wat koersen en
gegeven uitgezocht.. en daarna maar terug naar m'n kamer gegaan om proberen
vroeg op bed te raken.. maar tsjonge het regende en stormde.. en het raam
stond wagewijd open.. dus slapen wou niet echt.. zo ef en toe toch nog een
oogje dicht gedaan en later dacht ik dat ik een natte droom had gehad maar
het bleek de regen te zijn... nou na elke minuut weer wakker te zijn
geworden om te kijken of het al 03:35 was was het uiteindelijk zover en ben
ik m'n spullen in gaan pakken die ik nog niet had ingepakt en ondertussen
werdt er ook al een demonstratie sinterklaas-kunsten uitgeoefend.. ja er
werdt op mijn deur geklopt.. nou was al wakker dus kon meteen open doen..
ben even gaan douchen en daarna naar het restaurant gegaan waar de bus me om
04:00 op zou pikken.. nou dat duurde maar en duurde maar en uiteindelijk
heeft de man maar even gebeld en kwam de us van 04:00 om 04:25 aankakken..
ja daar werdt mijn bagage zo los boven op het dak gesmeten.. mooie boel was
dat direct komen we aan op het vliegveld en licht m'n bagage ergens
halverwege.. maar gelukkig reden we maar een klein stukje en pikten we nog 3
mensen op zodat we met 12 in het minibusje zaten en de chauf de boel even
vast op het dak hebt geknopen.... nou op naar het vliegveld en hier
aangekomen maar meteen gaan inchecken bij de balie van air india.
dit was zo gepiept en nu nog even 500 bath betalen aan luchtvaarttax en toen
even een stempeltje in m'n paspoort en daarna verder .. nou eerst maar even
een bakkie koffie drinken wat hartstikke lekker was alleen kwamen ze met een
rekening aanzetten .. ja ik zou nog bijna zeggen.. wil maar 1 bakje koffie
afrekenen en niet een hele koffiefabriek opkopen... nou goed er bleek 10 %
service en 7% goverment tax op te zitten.. ja zo betaalde ik uiteindelijk
100,04 bath wat meer als 2 euro is.. even later maar gauw afgetaaid en even
gaan internetten en eens kijken of ik dat meisje uit india nog kon opsporen.
ja als ik daar straks ben wil ik wel even met haar afspreken.. ik wist al
van de vorige keer dat ze model was dus zou er vast wel ergens wat over haar
staan en dat bleek ook zo te zijn.. ze was famous model en VJ en had ook nog
twee zusjes die model waren en 1 ervan had zelfs een moddelenburo in
amerika.. ja als het niet lukt met dat volleybalteam uit zweden dan maar met
sushama reddy.. nou even wat gemaild om met haar in contact te komen en nu
maar afwachten.. ondertussen was het 06:45 en m'n vlucht was om 07:10 en het
inchecken begon om 06:30 dus ben ik zo langzamerhand die kant maar eens
opgegaan en zo daar aangekomen en ingecheckt.. ja een vliegtuig vol
indianen.. niet winnetoe en verliesetoe maar bedoel mensen uit india..de
stewardesses waren allemaal vertegwoordigers van tafelkledene want die
droegen ze om.. ja het leek meer op carnaval daar dan op een vlucht van
bangkok naar singapore.. nou goed die bak de lucht in en vliegen met dat
ding... ondertussen kwam ik erachter dat ik niet alleen was vertrokken uit
bangkok maar ook een heel nest met mieren in m'n tas had.. ja mooie boel
want ondertussen zitten ze niet alleen meer in m'n tas maar ook in m'n
nek,oren en overal waar je maar bedenken kan.. nou na een of de andere vage
maaltijd .. wat ze ontbijd noemen kwamen we naar een paar uur vliegen ook al
aan in singapore waar ik meteen uit het vliegtuig voor een gratis
internetvoorziening kwam te staan.. ja had van een maat gehoord dat er een
leuk hostelletje was in singapore en hier had ik op bangkok al even gemaild
of er nog plaats was.. nou kon nu mooi even kijken of dat ook zo was.. maar
helaas nog niks terug gekregen.. nou ja dan maar op goed geluk.. zo ben ik
eerst via een of de andere bus op rails naar terminal 2 gegaan van singapore
airport en van hier een metro de stad in .. na eerst ook nog even wat te
hebben gepint.. ja zo kwam ik na uit de metro te zijn gestapt en na 8
minuten lopen bij the inncrowd alleen was hier nog geen plek.. en hebben ze
me op de wachtlijst gezet en kon ik m'n tas even parkeren hier.. nou maar
even de stad in op zoek naar een postkantoor.. vanwege mijn gewoonte om uit
elk land een kaartje te sturen...
nou hier werdt ik echt gek,, ja kon het niet helemaal vinden want de vrouw
van het hostel zij dat het in de kelder was.. nou daar was een
parkeergarage maar geen postkantoor.. nou maar weer vragen en toen werdt ik naar de
andere kant van de straat gestuurd door de man die bij de toiletten stond te
dubbeltje vangen.. dus naar de andere kant van de straat.. maar hier geen
postkantoor... nou maar weer vragen en zo werdt ik weer terug gestuurd naar
de andere kant van de weg.. na nog 67 keer vragen en heel wat kastjes en
muurtjes te hebben gezien kwam ik uiteindelijk bij het postkantoor waar ik
al 4 keer was voorbijgelopen omdat het de look had van een schoonheids
salon.. nou hier postzegeltjes gehaald en ook meteen maar wat bonnetjestroep
naar huis gestuurd in 3 enveloppen.. nou nu op zoek naar kaarten waar je
anders mee wordt doodgegooid.. maar nu even niet.. heb 1 miljard producten
en winkels bijlangsgelopen maar geen kaarten.. nou op het laatst stond ik in
een foodcourt en heb ik eerst even een lekkere citroenjuice besteld hierna
weer verder zoeken en zo uiteindelijk een man gezien die kaarten verkocht...
daar even een paar kaarten gehaald en daarna wat gaan eten in weer een
andere foodcourt... nou toen terug naar het hostel maar halverwege even twee
cola's light gedronken ja het is hier bloodyhot en je zweet je de rambam...
nou de kaartjes geschreven en meteen gepost en daarna weer terug naar het
hostel... en aangezien het vandaag de 13e is.. niet echt een geluksdag dus..
bleek dit ook waar te zijn want er was nog geen plaats... nou na die zware
mentale klap ben ik maar achter het internet gekropen en zit hier nu een
verhaaltje te tikken en te bedenken wat ik nu zal doen.. tsja meteen maar
naar indonesie zometeen.. t'is nu 16:15 dan ben ik daar 18:00.. ik denk dat
ik dat maar moet doen...
maar hoe dat afloopt horen jullie nog.. ja ga het nu een beetje afraffelen
omdat ik met al m'n bezittingen nog twee metro's moet nemen en een ferry van
40 minuten en weet niet hoe laat de grens dicht gaat.,..dus ot een volgende keer...
groetjes radmer

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

radmer

Radmer C.P. Kuipers Dotterhof 13 8446BJ Heerenveen HOLLAND ( E.U.) tel.nr. 0031 (0)618050070 rasmoes@hotmail.com rasmoes@gmail.com www.rasmoes.nl

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 154
Totaal aantal bezoekers 311547

Voorgaande reizen:

17 Januari 1977 - 18 Oktober 2011

losse reisjes/tripjes Europa+Egypte

17 Oktober 2007 - 18 April 2008

Zuid-, Centraal en Noord Amerika en Carribean

04 Oktober 2005 - 12 April 2006

Zuid-Amerika Reis 1

01 December 2003 - 09 April 2004

Azie reis 2

16 November 1999 - 28 Augustus 2000

Afrika en Azie reis

Landen bezocht: