wildwaterrafting & surfing - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van radmer kuipers - WaarBenJij.nu wildwaterrafting & surfing - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van radmer kuipers - WaarBenJij.nu

wildwaterrafting & surfing

Door: rasmoes

Blijf op de hoogte en volg radmer

23 Januari 2004 | Indonesië, Batavia

23-Jan-u-ARIE 2004 ( rijmt op bier ), KUTA BEACH, BALI, Indonesie

dag beste wc-papier verbruikers,
Zo na weer een dagje of 5 rust te hebben gehad ,,am i back on the net'' dat
moet eigenlijk rijmen maar doet het geloof ik niet.. ik hoop dat de
verbinding dit keer wat beter is.. ja dit internetcafe heeft geen EHBO
diploma anders zou de verbinding wel iets beter zijn.. maar goed zal niet te
lang lullen want heb het nog druk ook.. ja heb vanavond een afspraakje met
mr. BLES en z'n zuid-amerikaanse knappe vrouw die ik hier gister tegen kwam
maar daarover later meer.
en dan moet ik voor 22:00 eigenlijk ook nog mijn ticket ophalen die ik
geboekt heb.. ja een bus van 24 uur naar jakarta koste 225.000 en een vlucht
289.000 en die duurt 2 ,5 uur ofzo.. dus heb ik dat maar gedaan en dan vlieg
ik de 28e januarie naar jakarta en daar zie ik wel hoe ik in padang kom om
daar vervolgens de jungle in te duiken.. nou dat ticket is dus net geboekt..
maar zal gauw verder met m'n story.. was gebleven op de 18e januarie toen
heb ik s'avonds mijn brief zitten tikken aan jullie en dat duurde nogal even
aangezien het best een lange brief was dus was het geloof ik een uurtje of
elf.. en ben ik meteen maar terug gegaan nar m'n hotel waar ik nog een duik
in het zwembad heb genomen en daarna m'n bedje in ben gekropen.. nou ja in..
op.. ja lig tegenwoordig spiernaakt op bed da's wat koeler .. alleen werdt
ik op een morgen wakker en schrok me de pleuris wantdacht dat er een slang
in bed lag.. maar het was wat anders.. uhmmm... nou na een nachtje goed
gerslapen te hebben ben ik de volgende dag vroeg opgestaan want zou die dag
te raften op een riviertje om 07:45 m'n nest uit en snel aan de ontbijd
tafel.. alleen duurde dat maar en duurde dat maar met dat ontbijd en ja hoor
daar was het busje ook al en heb ik de toast en het ei maar in een zakje
meegenomen en snel nog even wat papa ya en ana nas ( fruit ) naar binnen
gewerkt en ben toen in het busje gaan zitten voor een tripje van 2,01 uur
geloof ik.. ja heb de tijd niet echt bijgehouden.. nou er zat nog een jap en
een amerik-uit.. uhh aan in het busje en dan de drie zweedse mensen.. twee
van het voleybalteam en de trainer denk ik.. ja over zweden gesproken.. niet
jaap want die komt toch ook uit zweden.. jaap van zweden zeggen ze altijd..
maar er zijn vandaag weer 5 zweden geariveerd twee jongens en 3 meiden
alleen is 1 van de meiden niet lid van het zweedse voleybalteam maar van het
zweedse sumo-worstel team. tsja heb ikweer...
nou na een stukje rijden begon die amerikaan die z'n ouders volgens mij een
sjam fabriek hebben.. ja hij hij twee lege potjes bij zich op een montuur
geplakt.. ( mont-uur is geen familie van de andere uren zoals drie uren,
half uur, bijna een uur en avont-uur of regilio T-uur ) nou de amerikaan
lulde me de oren bijna van de kop .. ja bijna gelukkig heb ik ze nog.. en zo
waren we ook in ik weet-niet-waarie-stan waar we een bakkie koffie kregen en
ons gingen preparen voor de rafting.. een helm op en een zwemvest aan.. ja
waar dat voor nodig was want later bleek dat er weinig water in de rivier
zat..nou we zaten met z'n 4 in een raft.. een instructeur en die jap en die
sjampotglas-amerikaan..
ik natuurlijk stoere verhalen vertellen van mijn vorige rafting adventure in
afrika waar ik nog mee in een magazine ben gekomen zo spectaculair was dat..
nou na een stukje lopen kwamen we aan en werden de rafts opgeblazen en
konden we instappen ja even later gingen we de rivier al af..en konden we
aftellen voor onze 2 uur durende en twaalf kilometer lange trip.. ja het
ging allemaal mooi en aardig en na 45 minuten heb ik maar eens gevraagd
waneer de eerste rapid ( dat is een soort versnelling die je hebt in
verschillende klaasen t/m 7 geloof ik ) in afrika waren het t/m 6 en hier 3
en 4.. ) kwam.. nou het bleek dat we er al drie gehad hadden.. tsja dit was
dus wel even wat anders dan de rafting in afrika.. maar goed wel een dagje
leuk plezier gehad en zo zijn we nog onder een waterval doorgevaren en
werden we dus kletsnat.. ja we hadden een val-helm op en dit zal den wel
voor de water_VAL zijn geweest.. maar goed op het laatst kwamen we nog bij
een dam heb nog gekeken of er ook damherten waren.. maar die waren er niet
want waren aan het spelletjes doen.. hoogstwaarschijnlijk DAMMEN.. nou de
dam was 3 meter hoog en hier gingen we van af.. dat was dan nog wel een
beetje spectauculair maar het was schuin naar beneden dus viel het wel een
beetje mee..later kwamen we klem te zitten want het water van de rivier was
bijna op... ja dit bleek ook het einde te zijn van de trip en hier moesten
we de boot uit en in een soort van badkuip van 380 metr lang.. ja een soort
van stenen rivier van een meter diep en 380 meter lang en een meter breed..
hier ben ik met een rotgang doorheen gevlogen omdat er stroming in stond..
hierna was het het einde van het verhaal en moesten we een lange trap
omhoog.. ja tweehondert treen.. heb liever tweehonderd treeen bier maar
goed... nou eenmaal boven ben ik aan een tafel gaan zitten ja je kon ook
douchen en verkleden maar aangzezien ik niet op het flyertje had gekeken wat
je moest meenemen had ik niks bij me.. nou hier met 4 australiers aan tafel
zitten te eten want er was een lopend buffet.. ja deze liep niet zo snel en
kon ik wel bijhouden.. uhmm... nou na wat eten hebben ze me nog een foto
verkocht van ons vieren in die raft.. ja een wonder dat ie gelukt is.. nou
hierna nog 100 treen omhoog en daarna terug het busje in om weer 2,01 uur te
rijden naar het hotel terug.. daar gelijk even gaan zwemmen in het zwembad
en daarna nog even gaan internetten en meteen daarna voor mijn verplichte
masage gegaan maar onderweg naar een restaurant nadat ik van de masage terug
was kwam ik een paar gasten tegen die suporter waren van heracles en met hun
heb ik even wat gedronken.. ja een van hun kon riemer wel goed zei ie en hij
begon te vertellen dat heerenveen een of de andere speler van hun had
overgenomen en natuurlijk ook de trainer gert jan verbeek,, nou weet niet
als iemand even de groeten van jaap bruins aan riemer wil doen maar dan heb
ik mijn plicht ook weer gedaan. nou na even een tijdje lullen met hun ben
ikm maar gauw op zoek gegaan naar een tent om wat te eten en na een lange
wandeltocht heb ik eindelijk iets gevonden.. ja niet daar er hier geen
restaurants zijn .. want die zijn er zat.. maar goed deze sprak me wel aan
en hier wat eten besteld.. nou dit hapje achter de kiezen en daarna maar
weer verder gaan lopen.. onderweg nog langs het monument gekomen van de BALI
BOM... ja hier nog even gekeken en daarna bij een of de andere tent beland
om nog een toetje te nemen en een bakkie koffie.. zo kon ik mooi van het
uitzicht op de straat genieten en ben ik na een uurtje maar weeer even
achter het net gekropen.. geen visnet.. of voleybalnet van het zweedse
dameselftal maar het internet. ja hierna in een paar kroegjes geweest waar
live muziek was ja en allemaal van die NCRV programma RIJST-TAFEL iguren
waren.. ja die gast die dan altijd indonesisch kookt op tv die heeft hier
nogal veel broers geloof ik want iedereen ziet er zo uit.. nou na een paar
cola light en een paar fruit-juices ben ik maar eens terug gegaan naar het
hotel en ben daar nog even gaan zwemmen en daarna m'n bedje maar ingekropen
omeen nachtje goed te slapen en zo de volgende morgen weer wakker te worden
en dat was de 20e januarie.. nou m'n ochtendrituelen zoals ontbijten en
zwemmen en zonnebraden weer gedaan en daarna nog even gaan internetten en
even gaan checken of ik ergens een goedkope ticket naar PADANG kon regelen.
heb de nodige info opgedaan en kon voor 37,5 euro naar jakarta vliegen.. heb
dus net eentje geboekt die me 28,90 kost.. dus een betere deal.. nou na nog
even te hebben liggen zonnebraden kwam er een man langs met een vreemd soort
eien... namelijk schilder-eien... hier heb ik een stuk of wat van gekocht
alleen moest ik iets hebben om ze in te doen dus kwam ie later terug met wat
pandafood.. namelijk bamboo twee kokers en hietr zitten m'n schildereien in
.. jaheb thuis een eierverzameling en deze eien had ik nog niet.. heb al van
vele vogels een ei zoals, buizerd, mus,duif kip, beflijster, (kralen) reiger
en de battervogel ( batterei).. nou toen maar weer een beetje gaan zwemmen
en zonnebraden en daarna het dorp maar eens in om wat kaarten te gaan
kopen.. nee geen kaarten zoals de schoopen vrouw en klaver aas en ook geen
kaarten van china, oost-oezbekistan maar dit waren an-sicht-kaarten nou hier
41 stuks van gehaald en meteen ook maar even bij het postkantoor langs
gegaan om postzegels te halen 123 stuks.. ja na een uur te hebben zitten
likken als lassie zaten ze erop en ben ik terug gegaan naar het hotel om de
adressen er op te gaan zetten.. toen ik hier mee klaar was vroegen de
zweedse dames me of ik ook mee ging om te surfen.. nou oke danmaar dus ik
mee met ze en een surfboard huren voor 1 euro per uur... nou daar liep
surfboy rasmoes stoer met dat plankje.. alleen toen de zee in ja dat viel
niet mee om goed op die golven te komen en ik had ook geen instructeur bij
me maar na wat goochelen en afkijken van de andere miljoen surfers die er
waren heb ik toch een paar keer goed op een golf kunnen zitten en ging
als een speer voor de golf uit.. alleen ging het staan nog nietal te geweldig
maar goed wel leuk om eens te hebben geprobeerd.. ja aangezien er meer
surfers waren dan golven was het nogal druk en ook bloedjelink.. ik kon
natuurlijk nog niet al te best sturen dus weet niet hoeveel mensen ik een
surfboard door de kop heb geboord... nou het was me daar echt te druk want
elke keer als ik had zitten awchten op een goeie golf dan zaten er al andere
surfers op en liep ik hem maar weer lopen.. ja had vroeger mijn eigen golf..
alleen was dat een VW GOLF...
nou het uurtje was al ruimschoots voorbij dus heb ik m'n board weer
ingeleverd en ben weer terug naar het hotel gegaan waar ik nog even heb
gezwommen en daarna nog even wat kaartjes heb geschreven en daarna voor mijn
masage ben gegaan en me ook meteen maar heb laten scheren..
daarna was ik zo gammel als drie anderen die gammel waren omdat ik na mijn
ontbijd niks meer had gegeten en na dat surfen best wat engergie had
verbruikt dus ben gauw wat gaan eten ergens ja weet niet meer precies waar..
kon best weer dat mexicaanse restaurant zijn.. nou daarna nog een flinke
wandeltocht gemaakt en nog wat te drinken gehald en ook nog even wat
gepint.. nou daarna terug naar het hotel om weer een nachtje te gaan
pitten... o kom er net achter dat ik wat vergeten ben te vertellen.. ja was
een keer naar een andere masage gegaan.. ja er zaten drie meiden en die
vroegen of ze me mochten maseren.. nou vooruit dan maar .. voor 40.000
rupiah nou ik gaan liggen en binnen no time werdt ik door 4 meiden tegelijk
gemaseerd.. eentje wou m'n voeten manicuren en ik vroeg hoeveel dat me ging
kosten.. nou up to you zei ze... da's altijd makelijk en gevaarlijk.. nou na
3 minuten was ze al klaar met manicuren.. ja ik vroeg zo snel.. ja maar ze
was hel erg goed en snel.. nou goed ik maar eens vragen hoeveel ze moest
hebben.. zegt ze van : 200.000..!!! da's 20 euro voor 3 minuten.. nou ik zei
flikker maar mooi op je kan 2000 krijgen da's 20 eurocent... nou ze wou
meteen die 200.000 want moest weg.. ja mooi niet dus.. ondertussen gingen
twee meiden gewoon door met maseren en heb ik de manicure op het laatst
10.000 geboden.. ja eigenlijk ook teveel maar goed nou dat wou ze ook
niet.. na de masage heb ik de masage girls 50.000 gegeven en vroeg de
manicure hoeveel zei nu moest hebben..
nou 200 ja daar bedoeld ze 200.000 mee.. dus ik zei van 200...??? yes zei ze
.. nou toen heb ik haar een muntje van 200 rupiah gegeven da's 2 eurocent..
ja als je mij wil naaien dan zal ze dat toch anders moeten doen.. nou de
masage girls lagen blauw van het lachen om dit tafereel en de manicure was
witheet zo pissed of.. maar goed zal nu weer verder met waar ik was en dat
was op de 20.. ik ben dus gaan slapen en werdt de 21e weer wakker en ben na
m'n rituelen ( ontbijten,zwemmen,internet en zonnebraden ) weer verder
gegaan met kaartjes schrijven en heb er ook maar meteen een nustje gepost..
na nog 127 keer te hebben gezwommen en liggen zonnebraden ben ik even op bed
gaan liggen en heb een paar uurtjes geslapen.. tsja kon wel oud worden.. een
middagdutje..nou ondertussen was het 17:00 en ben ik maar weer voor mijn
masage gegaan en meteen na de masage ergens gaan eten in een of de andere
goedkope tent.. ja hier wat gegeten alleen was uik niet echt verzadigd dus
ben ik maar weer wat gaan wandelen en zo even later bij een ander restaurant
aangestoken om nog een wrap te eten.. dit was weer heerlijk.. ja dit
restaurant hete aromas en hier had ik een paar dagen eerder koffie
gedronken.. na hier nog een tijdje hebben zitten turen ben ik nog even gaan
internetten en daarna wat gaan drinken in wat kroegjes.. ja toen maar weer
terug naar het hotel en daar op bed.. alleen kon ik voor geen meter slapen..
nou lig ik sytil op bed dus hoef ik niet echt meters te maken maar bedoel
meer dat ik niet kon slapen... dus hup kleren weer aan en weer terug naar de
kroeg om nog wat te drinken.. hier een paar glzaen fruit juice gehad en
daarna maar weer naar het hotel gegaan om het nog eens te gaan proberen en
gelukkig lukte het ditmaal wel en ben zo in slaap gevallen om de volgende
dag weer wakker te worden en dat was de 22e januarie.. gisteren dus.. ja
chinees nieuwjaar geloof ik.. maar daar doen ze hier niet zo veel aan.. er
zijn hier allemaal van die moslims geloof ik of weet ik wat voor geloof..ja
overal staan bakjes met rijst,bloemen,koekjes en eten die moeten
zogenaamd geluk brengen en worden elke dag overal en nergens neergezet.. ging laatst
al boven op zo'n bakkie staan... maar dat geeft niks volgens de geleerden...
nou na wakker te zijn geworden maar weer even gaan ontbijten ja toast met
een bak thee fruit en twee gekookte eieren.. alleen kun je ze hier maar
niet aan het verstand brengen dat je ze even moet afkoelen na het koken...
tsja begin binnenkort een zaak hier.. een logicatheek.. wat is dat????? nou
da's een zaak waar ik dan de mensen wat logica ga bijbrengen zoals bijv. een
zogenaamde actie als je hier 1 van koopt krijg je er 1 gratis.. dus dan heb
je er twee.. maar als je dan bijvoorbeeld zegt van doe me er maar 3 van..
dan krijg je er 3 en rekenen ze ook 3 keer de prijs!!!! ja zulk soort dingen
die kun je ze hier maar moeilijk aan het verstand krijgen en zo zijn er nog
wel meer.. zoals die eieren.. die koken ze dan 15 minuten alleen in koud
water.. ja dan hebben ze 1 minuut gekookt in kokend water en de andere 14
minuten in koud water gelegen... dan zijn ze nog zo zacht als wat en kun je
ze drinken... maar goed als de eieren te warm zijn dan leg ik ze even in het
zwembad en haal ze naar twee minuten weer op en pel ze dan en drink ze dan
op.. nou dit was even een soort van bijlage van het dagelijks ontbijd... ja
je hebt ook nog andere dingen de eerste keer kreeg ik banaan,ananas en
papaya de tweede dag alleen papaya en ananas en de derde dag alleen maar
papaya... tsja is het fruit op ofzo...??? maar goed na het ontbijd ben ik
even gaan zwemmen en heb nog een paar kaartjes geschreven en ook meteen maar
gepost... ja daarna nog even aan het internetten geweest en daarna weer gaan
zwemmen en tijdens het zwemmen kwam er een man met zilver aan en bij hem heb
ik een ring gekocht en meteen nog maar een besteld.. die heb ik vandaag
gekregen.. nou heb m'n bad even later ook nog maar even uitgeprobeerd..
jadit had ik al een paar keer vaker gedaan en ben na het bad maar weer op de
toer gegaan.. ja heb de masage overgeslagen omdat ik die ringen had
gekocht.. nou na een stukje lopen richting het indiase restaurant in mijn
heerenveenshirtje.. ja de was , was klaar en zodoende kon ik hem weer aan..
nou loop ik daar een cafe voorbij en zie ik een man zitten die me zo bekend
voorkomt.. dus ik wat langzamer lopen en toen zei zijn bloedmooie
zuid-amerikaanse vrouw van he.. that shirt.. en toen wist ik zeker dat het
hem was.. ja een maat van johannes die geloof ik bij de friese flag werkt..
ene BLES ben z'n voornaam even vergeten maar ik ben wel eens in de zwanen
aan het werk geweest toen hij er ook was en een feestje of ruenie had.. nou
met hun even een uurtje zitten babbelen.. ja ze woonden nu in saigon vietnam
en waren hier op vakantie.. we hebben voor vanavond ( straks ) afgesproken
om wat te gaan drinken dus als ik deze brief klaar heb ga ik naar de kroeg
om wat met ze te gaan drinken..
nou na even met hun hebben zitten lullen.. o'ja johannes rinsma krijgt de
groeten nog van hem.. da's al de tweede die ik de groeten moet doen in deze
brief.. eerst riemer en nu johannes...
nou hierna ben ik maar eens verder gaan lopen en op een gegeven moment.. ja
weet niet wie me dat moment heeft gegeven... maar ben een zijstraat ingegaan
en maar verder gelopen en gelopen en zo een heel nieuw deel van kuta
ontdekt.. ja allemaal grote winkels dure restaurants etc etc.. nou zo kom je
nog eens ergens achter.. ja ben hier al 10 dagen en zag dit nu pas... ja
eigenlijk was ik op zoek naar cantina de brazil een braziliaans restaurant..
ja was ondertussen al weer veranderd van mijn indiase gedachten.. maar goed
ik maar lopen en lopen en nog meer lopen en kwam zo na een uur sjouwen langs
allerlei resorts met dure hotels en SPA.. ja spa blauw of spa rood.. nee
deze spa blijkt iets te zijn zoals schoonheidsinstituut of zoiets.. weet het
niet zeker... nou alles tegengekomen behalve een cantina de brazil dus op
het laatst maar een andere vage tent ingegaan en hier wat gegeten.. nou dit
smaakte best oke en na dit maaltje ben ik maar met een taxi terug gegaan
naar kuta.. waar ik nog even ben gaan internetten en even later de kroeg ben
ingegaan om wat te drinken.. daar kwam ik een eindhovenaar de gekste
tegen... ja die was ik de avond ervoor toen ik terug liep naar het hotel ook
al tegengekomen dus met hem even wat zitten kletsen en drinken.. zijn
portemonee was de avond ervoor gerold... ja da's minder leuk... ik nog
vragen of ie zo rond was dan... maar dat kon ie niet echt waarderen maar
goed even later kreeg ik de aandacht van een lekkere chica die daar rondliep
en na een paar keer verkeerd knipperen met m'n ogen zat ze ook al bij me en
heb ik haar maar een drankje aangeboden en ondertussen zat ze meteen met
haar handen aan m'n ... ja mischien dat ze vroeger als kind niet veel heeft
geknikkerd zoals wij altijd op school deden en dat ze dat nu probeerde in te
halen... nou ondertussen vielen mijn ogen op hele andere dames.. en na een
uurtje wat tute-boatsje en billeknijpen ben ik er vandoor gegaan en vroeg ze
of ze mee mocht maar dat koste dan wel geld... ik dacht eerst dat ze me wou
betalen maar het bleek andersom te zijn... nou aangezien ze geen eens echt
engels kon heb ik maar gezegd dat ze moest opzouten... nou eenmaal buiten
werdt ik meteen door een miljoen taxichaufeurs gevraagd of ze me naar huis
mochten brengen en heb gezegd : wie biedt het meest.... ineens waren ze
allemaal stil.. alleen niet voor lange duur... ja als je naar huis loopt dan
komen er meestal zo'n miljard taxi';s voorbij die je willen brengen of ze
hebben een YOUNG GIRL... ja alles wel mooi en aardig met al die meiden maar
ik zie nooit een meid.. het is zo'n beetje hetzelfde als dat alle ramen aan
de roze buurt bezet zijn door mannen die dan zeggen dat ze een vrouw voor je
hebben alleen zie je die niet.. nou als ik wat koop wil ik wel zien wat ik
koop.. nou na 10 dagen hier ben ik het ondertussen wel gewend en zo schud
ik ze meestal wel af.. ja halverwege de rit dat ik naar huis liep kwam er
nog een meid bij me.. eindelijk eens een meid herself... alleen was dit zo'n
type dat ik zag van: dan ga ik liever gewoon dood..... nou haar dus ook
afgeschud.. en na nog 278 taxichaufeurs met van alles en nog wat in de
aanbieding ben ik uiteindelijk thuisgekomen en meteen maar m'n nestje in
gedoken en weet ik niet waarvan allemaal gedroomd.. vanochtend werdt ik pas
om 10:30 wakker en da's een half uur te laat voor het ontbijd. nou snel de
ontbijdzaal cabrio in.. ja zeg maar een onoverdekt restaurant en de mevrouw
hong aan de telefoon.. even later kwam ze bij me en zei ze dat ik te laat
was voor het ontbijd.. dus ik zei.. tsja was hier om 10.00 uur maar jij
hangt al een half uur aan de telefoon te bellen.. nou deze truuk werkte dus
kreeg ik alsnog ontbijd... weer met eieren die een kwartier hadden gekookt..
alleen 14 minuten in koud water.. en weer kon ik de eien in het zwembad
mieteren om ze te laten afkoelen voordat ik ze kon pellen en ,, DRINKEN''
maar goed na m'n ontbijd maar even gaan zwemmen en wat liggen zonnebraden
tot de man met de bestelde ring kwam en daarna ben ik even gaan
internetten.. op de terugweg van het internet heb ik twee nieuwe
zonnebrillen van ocklay ofzo gekocht.. ja de andere van mij was tijdens de
raftrit toen ik uit het busje stapte tegen het dak aangekomen en
stukgebroken.. alleen kon ik hem nog weer even later in elkaar zetten en
twee dagen later viel ie van mijn hoofd en was ie echt helemaal stuk.. nou
een dealtje kunnen maken met twee zonnebrillen en 15
hartjes-sleutelhangers
met dolfijntjes erop en nog tien minisurfplankjes sleutelhangers met
dolfijntjes erop.. dist alles voor 7 euro... koopje dus aangezien hij bij 38
euro begon.. en ondertussen wordt je dan wat ervaren en loop je meteen weg
na het horen van die prijs... dan gaat ie meteen omlaag en kom je terug en
noem jij een prijs van 5 euro en zo loop je nog 4 keer weg... en keert elke
keer weer terug en kan dan uiteindelijk 31 euro goedkoper dan de
oorspronkelijke prijs de boel overnemen... ja ze noemen zo'n hoge prijs in
de hoop dat jij dan ook hoog begint te bieden.. zo hadik laatst een
schilderij voor 1 euro terwijl ie met 35 euro begon.. dus tip; geen waarde
hechten aan de vraagprijs..
nou met m'n hele zootje weer terug naar het zwembad en daar even gaan
zwemmen en zonnebraden.. ja even later begon het te regenen.. mischien omdat
het zwembad wat water had verloren en nu weer kon worden bijgevuld dmv
regen.. nou ik ben even later m'n kamer ingegaan en in slaap gevallen en zo
om een uur of 18:00 weer wakker geworden en meteen maar wat gaan eten in een
restaurantyje niet ver van m'n hotel dat was weer heerlijk en daarna ben ik
terug gegaan naar het hotel.. ja het schijnt vandaag vrijdag te zijn en dan
moet ik m'n malariapil in-nemen
dus dat maar even gedaan en toen op weg naar dit internetcafe.. ja
halverwege kwam ik dus een reisburootje tegen waar ik zonet een ticket heb
geboekt a 28,90 euro van hietr naar jakarta.. en dan zien we daar wel
verder.. daar zijn weer vluchten naar padang waar ik heen wil om die jungle
tocht te maken... maar er zijn ook boten alleem zijn die net zo duur dus zal
het wel weer op een vlucht van jakarta naar padang uitdraaien a 34,5euro...
nou ondertussen zit ik dus hier te tikken in dit lekkende airco internetcafe.. ja zit hier naast een lekkende airco... nou
heb m'n brief weer af en ga zo eens kijken of die blesjes er al zijn.. en
dan horen jullie het wel in de volgende brief hoe en wat...
groetjes van radmer en tot mails

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

radmer

Radmer C.P. Kuipers Dotterhof 13 8446BJ Heerenveen HOLLAND ( E.U.) tel.nr. 0031 (0)618050070 rasmoes@hotmail.com rasmoes@gmail.com www.rasmoes.nl

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 177
Totaal aantal bezoekers 311703

Voorgaande reizen:

17 Januari 1977 - 18 Oktober 2011

losse reisjes/tripjes Europa+Egypte

17 Oktober 2007 - 18 April 2008

Zuid-, Centraal en Noord Amerika en Carribean

04 Oktober 2005 - 12 April 2006

Zuid-Amerika Reis 1

01 December 2003 - 09 April 2004

Azie reis 2

16 November 1999 - 28 Augustus 2000

Afrika en Azie reis

Landen bezocht: