reisgenootje opgepikt - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van radmer kuipers - WaarBenJij.nu reisgenootje opgepikt - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van radmer kuipers - WaarBenJij.nu

reisgenootje opgepikt

Door: rasmoes

Blijf op de hoogte en volg radmer

15 Februari 2004 | Thailand, Bangkok

14&15 Februarie 2004,...Bangkok, Thailand....toktok tok er zit geen kip meer
op stok...

dag beste vage kennisie, familie, vrienden,colega's en andere mensensoorten,
Zo vandaag aangekomen in bangkok en voordat ik zo mijn reisgenootje van het
vliegveld haal wil ik eerst nog even de boel tot de laatste minuut up-daten
zodat ik niet straks met claudia de hele tijd in het internetcafe hoef te
zitten nadat zeis aangekomen.heb al te horen gekregen dat zeaardig aan de wijn heb gezeten en niet meer
al te fitis en dat de man naast haar aardig aan het snurken is geweest en
dat ze geen oog heb dicht gedaan.. jawat dat betrefd kun je beter een MOL
zijn die hebben daar geen last van..
nou zal maar beginnen in kuala lumpur daar was ik namelijk ook gestopt met
het schrijven van mijn vorige brief.. na smorgens zo tegen een uurtje of
09:01 te zijn wakker geworden ben ik eerst effe wezen scheren en douchen ja
beetje fris voor de dag is nooit verkeerd.
nou even later maar eens even gaan bellen naar de indiase ambasade alshet
mogelijk was om daar mijn visum te halen en binnen eenpaar dagen weer
tekunnen ophalen.. nou een of het ander ,af antwoord apperaat ervoor dus
daar verstond ik de ballen van en heb hem met dezelfde vaart er weer
opgeklapt. nou toen even gaan internetten om mijn mail techecken en te
kijken of ik nog wat wijs kon worden.. nou werd er eerder grijs als wijs..
dus ben maar afgetaaid en heb die ambasade zelf maar eens even bezocht.. ja
het heete daar ,, the HIGH Commission of India.. nou die commissie was
inderdaad high leek het want tsjonge joge wat een zootje daar zeg.. uhh ga
zo aftaaien naar een ander internetcafe..zit hier veel te dicht op het
scherm en heb een klote toetsenbord.. tot straks zo ondertussen zit ik weer
in een ander internetcafe waar het wel iets duurder is 15 bath duurder dus
60 bath per uur wat 1,20 euro is zoongeveer..
nou zal snel verder met waar ik was en dat was op de indian high commission
tsjonge wat een zootje daar ja eerst een nummertje trekken net als bij de
slager en daar stond op 92 en de counterteller was bij iets van 25 ofzo..
dus dat kon wel even gaan duren maar ik hoefde alleen maar een formulier te
halen en te vragen of het wel mogelijk was om dat visum in 3 dagen te
krijgen omdat ik de vrijdag weg zou naar bangkok.. maar eerst dat formulier
maar es ingevuld.. ja ze willen alles weten daar... je geboorteplaats en de
voledige naam van je vader en bij wie je in de klas hebt gezeten en bij wie
je in de rij stond voor het bestellen van een big mac menu 5 jaar terug op
18 november.. nou laat die laatste twee dingen maar weg maar ze wilden wel
alles weten..maar goed dat maar ingevuld en moesten ze er ook nog 3 pas
foto's bij hebben.. ja hele maal mooi nou gelukkig had ik er nog 4 stuks dus
daar de lelijkste drie maar van uitgezocht en na lang zoeken had ik er
drie.. ja da's ook best moeilijk om van zo'n knappe vent de lelijkste foto's
eruit te zoeken.. later kwam ik erachter dat ze allemaal dezelfde foto's
waren.. maar goed nou toen effe 40 ringgit da's 9 euro afdoppen voor een of
de andere telex.. ja die gingen ze opvragen in nederland om te kijken of het
wel vertrouwd was dat ik naar india ging en niet ergens banden had met bin
laden ofzo.. nou heb laatst wel bij zijn broer GE in een busje gezeten. nou
ondertussen stond ik maar te wachten samen met nog twee andere niet india
mensen zeg maar en met hun kwam ik aan de praat een van hen was een man uit
engeland die nu in malijsie woonde en de ander was een jonge dame uit canada
die engelse lerares was op een school.. ja waarschijnlijk niet op de
zondagschool want dan zou ze maar 1 dag in de week werken.. maar goed er
draaide een andere vrouw door die zat namelijk al een hele tijd te wachten..
ja ik ook maar ik had het geluk dat ik iemand anders nummer had gekregen
namelijk nummer 58 en dat scheelde mooi wat..ja die mevrouw die door het
lint ging had nummer 127 en het probleem met die nummers was dat zeg maar
per nummer er 10 mensen aan de bali verschenen die ook nog allemaal werden
geholpen.. ja voordringerij dus en wij stonden maar te wachten en die vrouw
die kon het niet langer aanzien en werdt me daar toch kwaad.. tsjonge wat
een feest.. ja even later kwam de high commission of india bewaking er al
bij en werdt de vrouw bijna het gebouw uit gezet. maar dat viel gelukkig nog
net allemaal mee. maar goed al na al was het meeste geregeld en konden we
bij toeval met z'n drieen tegelijk weer weg.. ja ik was er achter gekomen
dat er weinig tot geen taxi's waren terug naar waar ik heen moest en de
engelse man bood me aan met hem mee te rijden en de canadese ook.. nou ik
moest naar pudu toe ja zo heet dat maar dacht later laat ik ook maar meteen
naar de petronas towers gaan daar zat een shopping mall onder en kon ik mooi
even heen om het een en ander te halen.. nou de canadese moest daar ook heen
en zo zijn we daar met z'n tweeen afgezet en heb ik nog afgesproken om de
man om 20:00 uit zijn hotel te halen om wat te eten.. nou eenmaal in de
petronas towers dat zijn die twee hoge torens heeft ze me naar de winkel
gelijd waar ik heen wou en daar mijn inkopen gedaan en even later even naar
het postkantoor gegaan om postzegels te halen voor wat ansicht kaarten.. nou
dat was ook zo gepiept en daarna even een bakkie koffie gaan drinken bij
strabucks coffee. daarna mijn laatste 40 singapor dollar even gewisseld voor
malijsie ringgit.. ja wat moet ik anders met die singapore dollars. nou toen
maar eens even terug naar het hotel per taxi terug.. ja toen direct naar het
treinstation om een ticket te zien te regelen naar bangkok nou dat was een
beetje een vreemde rit dus heb ik maar besloten om niet een trein van KL te
nemen wat me twee dagen koste om in bangkok te komen.. maar om een bus te
nemen naar butterworth en vandaar per trein naar bangkok te gaan.. dus dat
effe geregeld en toen naar m'n kamer toe uhh shit het loopt even fout want
haal namelijk even een paar dingen door elkaar ik heb ergens deze dag
namelijk mijn vuile was naar de laundryservice gebracht en die ben ik nu
gaan ophalen staat er in mijn spiekbriefje... ja alleen effe vergeten waneer dat was... o 'ja gelijk toen ik na het douchen naar het internet ben
gegaan.. nou goed maar ik ben dus terug gegaan en heb de was even opgehaald
en ook maar meteen even mijn foto's die ondertussen klaar waren.. nou toen
maar eens even gaan internetten en een brief geschreven.. nou ja
overgeschreven.. nou ondertussen was het al een paar uur verder ja zo gaat
dat als ik aan het brief schrijven ben... maar goed ik ben maar naar mijn
kamer gegaan en heb me daar even verkleed nu ik weer voldoende schone
kleding had.. ja en toen per taxi naar het concorde hotel waar ik een beetje
te vroeg aan kwam en de man er nog niet was.. ja ben zijn naam even kwijt..
o'ja ahif abdul hamassa of zoiets ja beetje vreemde naam voor een blanke
maar zijn stiefvader was pakistaan en zodoende hebben ze hem die maffe naam
gegeven. nou hij was er dus nog niet en toen ben ik maar even twee cola;s
light gaan drinken in het naastgelegen.. ja schrik niet.. HARD ROCK CAFE..
ja het MINI ROCK CAFE kon ik niet vinden dus dan maar naar het hard rock
cafe.. nou na mijn twee cola light was het ook 20.00 en ben ik maar terug
gegaan naar het hotel waar hij als tond.. ja meteen maar met hem in de
monorail gegaan en na een tijdje kwamen we aan op bukkit bintang een straat
met allemaal cafe's en met restaurant en een groot shoppingcentrum.. hier
even doorheen gewandeld en daar zag ik allemaal dvd's en die moest ik net
hebben.. nou ja mijn zusje dus heb ik een briefje met alle titels erop maar
even aan die mevrouw gegeven en ik zou dan de volgende dag de dvd's ophalen
.. ja daarna zijn we in een indiaas restaurant beland en hier hebben we
heerlijk gegeten.. kip tandoor met allemaal van alles en nog wat erbij.. ja
de man at met zijn handen omdat ie islam of moslim of hindustaan was.. ja
haal die dingen allemaal door elkaar maar het kwam er op neer dat ie een of
ander geloof had en zo kwam ik er achter dat ie niet drinken mocht maar wel
max. 4 vrouwen mocht trouwen nou hij had er twee en die pasten elk op een
huis van hem.. hij was met beide getrouwd en had bij beide kinderen.. ja een
vreemd geval lijkt mij.. maar die vrouwen hadden er geen probleem mee... ik
natuurlijk hem de oren van de kop gevraagd over hoe en wat en met die twee
vrouwen.. maar die hebben elkaar nog nooit in het echt gezien.. ja dus een
triootje was er niet bij... maar goed na het eten is hij weer afgetaaid en
ben ik nog even in de shoppingmall gaan kijken. ja de dvd's waren nog niet
klaar.. nou toen maar even een wandelingetje gemaakt en zo even later de
monorail gepakt en nog ergens even een cola light gedronken en daarna naar
het hotel gegaan waar ik na nog even internet op bed ben gegaan. zo tegen
een uurtje of 07:30 al wakker en meteen maarde ,, standaard-doe-in-de-morgen'' dingen gedaan en daarna zou ik even een brief gaan tikken alleen was het daar in dat internetcafe zo klote met de
connectie en met het toetsenbord en met de stoel en het lawaai om me heen
dus dat werdt niks daaro.. nou eerst maar even gaan ontbijten ergens een
beetje gebakken rijst met wat huppeldepup.. ja weet het zo drie twee een
niet meer... nou ondertussen was het ook al 09:00 geweest en ben ik eens
even naar het postkantoor gegaan om te vragen wat het nu zoal kost om wat
rommel naar nederland te sturen daar de info van gekregen en daarna naar een
beter internetcafe gegaan waar ik ARIE aan de msn kreeg ja hij kon niet zo
best slapen geloof ik en zat nog achter het net.. nou met hem tot een uur of
10:00 zitten msn-en en daarna ben ik maar eens serieus aan het schrijven
gegaan en heb een mooi hoekje van mijn boek kunnen overzetten op de
computer.. nou de rommel versturen wat niet wou omdat ie zij dat ik al
teveel had verstuurd.. nou goed maar gesaved.. ja moet elke keer naar
ongeveer 100 mensen de hele boel toesturen en je kan maar 50 per keer dus
moet ik altijd twee keer zenden en dan zegt ie soms ho.. als ik ook nog wat
andere mails heb verstuurd.. maar goed ik was ondertussen al een mooi stuk
verder in de dag na dat ge-msn en dat gebriefschrijf... ik weet zo drie twee
een niet meer hoe laat het was maar ben met de monorail kuala lumpur
ingegaan en na een keer overstappen kwam ik ook al aan bij bukkit bintang
dat is de straat met alle kroegen en restaurants en ook waar het
shoppingcentrum zit waar ik die bestelling van dvd's heb gehaald.. nou
helaas hadden ze nog niet eens de helft van de dvd's die ik zocht.. maar
goed na wat sneupen vond ik er zelf ook nog een paar leuke en zo had ik er
30 stuks.. ja dat was niet helemaal de bedoeling want hoefde er maar 15 voor
mijn zus en 4 voor mijn neef.. maar goed die hadden ze daar net weer niet en
na wat gesneup heb ik er toch nog een paar kunnen vinden dit waren de
zogenaamde dvd 9's die zijn weer beter van kwaliteit en ook ietsje duurder
ook nog even wezen kijken of ik de juiste cd's kon kopen dat leverde ook
weer een resultaat van niks op.. ja heb zelf wel een paar leuke gekocht maar
die mijn zus wou hebben kon ik er maar twee van vinden.. maar goed ..
ondertussen was het geld ook nog op en ben ik eerst maar eens even gaan
pinnen daarna eerst even een bakkie koffie gedronken en toen zag ik de
moslamhindu... ja een moslam is een kruising tussen een moslim en een
islam.. en dan daar nog een beetje hindoe bij dan krijg je moslamhindu nou
daareven mee geluld en daarna maar eens terug gegaan ja en dat was me een
gekloot want meende slim te zijn door een station eerder er uit te gaan
alleen bleek dit nog verder weg te zijn en zo raakte slimme joopie mooi
verdwaald in een of andere krottenwijk.. ja daar liep ik met al mijn tasen..
en ook nog es geen taxi te krijgen daar.. uiteindelijk na mooi wat rondjes
lopen kwam ik toch nog goed terrecht en ben ik in een taxi naar het hotel
terug gegaan waar ik eerst even een paar dvd's heb geprepareerd en aan mijn
neef geadreseerd in een envelop heb gestouwd... 3 stuks dan in 3
enveloppen.. nou daarna nog even gaan internetten en mijn reisgenootje om
advies gevraagd waar ik zou eten en wat ik zou doen die avond dit belande
uiteindelijk in een avondje tappas eten.. ja na het internet ben ik naar een
tappas restaurantje gegaan en heb hier echt heerlijk gegeten ja best lekker
dat spaanse gedoe.. nou na een paar uur tappassen ben ik per taxi naar de
klcc gegaan dit is het complex van de petronas towers en hier had ik de dag
ervoor een bios gezien die ik vanavond even zou uit-testennou kwam daar aan
om ongeveer 20:35 en de meeste films begonnen om 21:00 -21:30 alleen stond
er daar zo'n gigantische rij voor de kassa.. ja negen kassa''s en maar 3
mensen dus dat schoot niet op nou dat belande uiteindelijk in dat ik 09:19
daar aan de beurt was en naar de film school of rock ben geweest ja eerst
nog even wat bikken halen.. ja betaal ik voor de bios iets van 1,30 euro en
werdt ik daar genaaid bij het drinken halen omdat ik 10 ringgit te weinig
terug kreeg ja zo betaalde ik daar dus 2,1 teveel.. nou goed de film was
echt lachen gieren en brullen.. ja best een aanrader.. gaat over een
rockfiguur die z'n band wordt uitgesmeten en dan werkeloos is.. hij woont
bij een soort van noodgevallen-inval leraar en dan belt er iemand die hem
nodig heb dan gaat hij er snel heen en komt op een super degelijke school
terrecht en gaat daar rock les geven.. ja echt lachen.. nou na de film heb
ik nog eens even goed naar die torens staan kijken ja voor je het weet komt
die Bin en zijn kornuiten en leggen ze plat... nou ook nog maar een paar
foto's gemaakt.. ja de kans is bets groot dat als jij een foto maakt er net
een vliegtuig instort en dan kun je gaan vangen.. eerst de brokstukken en
daarna het geld wat ze voor die foto bieden.. nou zonder resultaat dit keer
want er gebeurde niks.. dus ben ik maar even verder gaan wandelen en heb
even later ergens wat te drinken genomen daarna maar in een taxi terug naar
het hotel om daar vervolgens eerst even te gaan internetten en wie trof ik
daar aan..??? lysbethje de haring.. nou met haar had ik al een maand niet
meer gechat,gebeld of gemaild dus hebben we even flink zitten msn-en ja
later kwam claudia er nog bij. en mijn neef thaeke.. ja het was weer
beregezellig omdat even later ook nog gerrit hoogkamp en klaas muizelaar
erbij waren.. tsjong jonge wat een drukte en had bijna niet eens meer in de
gaten dat ik in malijsie zat maar meer het gevoel dat ik in het cafe in
langweer zat te lullen en sterke verhalen aan het vertellen met jan en
alleman.. nou even later begon het voetbal ook bijna in waalwijk.. en dit
wou ik wel even volgen nou dat werd een fiasco.. ja onder het msn-en door de
hele wedstrijd gevolgd maar na dat ze met 1-0 voorstonden werdt het opeens
terug gedraaid.. ja op internet dan en stond het weer 0-0.. mooie boel
allemaal.. nou daar is het ook bij gebleven en al met al raakte ik zo pas om
05:30 op bed.. ja was ik de hele nacht op gebleven voor zo'n lullige 0-0..
die knopper die miste een penalty hoorde ik.. ja wie laat hem dan ook door
een nederlander nemen dan vraag je om problemen had hem nu door een zweed
ofzo laten nemen... maar goed ik was wel mooi moe ondertussen en ben ook
meteen mijn bed in gedoken nadat ik thuis was.. nou na een nachtje lekker te
hebben geslapen was het al weer donderdag en moest ik vandaag weer naar die
high comission toe... om een uurtje of 09:00 ben ik me maar gaan douchen en
aankleden om vervolgens meteen maar een taxi ingegaan op weg naar de india
ambasade waar ik als ik een beetje geluk had niet al te lang hoefde te
blijven.. nou ja die nummertjes konden nog wel eens eten in het roet gooien.
maar gelukkig vioel het mee.,.. ja maar goed ook want mijn taxi stond buiten
te wachten.. ja ik dacht dat er stond 1 Rm voor 6 minuten ofwel 0.10 cent
per 45 seconden.
nou na dat er een man door het dolle heen draaide omdat ie was gearesteerd
op het vliegveld vanwege ik weet niet wat en hij een nacht op de ambasade
heeft doorgebracht en ook nog eens 10.000 rupiah moest betalen dat is 200
euro ongeveer.. ja hij was niet erg blij en greep daar bijna een
ambasade
man bij de strot... ja daarna was ik al snel aan de beurt gelukkig ja. er
stond een aardige man en die was vrij nehelpelijk en gaf me een beetje
voorang.. nou even 152 rm betaald ja al met al heeft dat visum me in totaal
246 rm gekost met taxi's en al.. excl. pasfoto's dit is omgerekend iets van
bijna 50 euro.. maar goed zal het toch nodig moeten hebben om in india te
geraken.. nou ik had een half uur staan wachten en terug in de taxi bleek
dat ineens 7 rm te zijn.. ja hohoho... dat klopt niet maar ik bleek me te
hebben verkeken en er stond 2 rm voor de eerste twee minuten en daarna 0,10
per 45 seconden.. ja dan kom ik op 6 rm uit en geen 7rm.. nou wij dikke
ruzie en de chauf zei niks meer tegen me... ja hij was kwaad
waarschijnlijk.. ik eens aan het narekenen en zo kwam ik op 7 voor de
heenreis en 6rm voor het wachten en dan 7 voor de terugreis.. nou ik denk
oke dan geef ik hem straks 20 of 21.. kom ik aan vraag ik hoeveel ie moet
hebben zegt ie 15.. ja dat klopt voor geen meter.. ik heb gezegd dat ie 20
kon krijgen en geen cent meer.. nou hij snapte er toen helemaal niks meer
van. nou stond meteen voor een of de andere supermarkt en heb daar even een
lege doos gehaald en ook wat plakband en wat te drinken
nou toen eens even gaan kijken wat voor rommel er allemaal naar huis kon..
omdat ikzelf niet in de doos kon heb ik maar wat andere dingen in de doos
gedaan zoals wat schilder-eien.. ja voor mijn eier verzameling en dan nog
die boomstamstring een ijzeren coffeecup uit china wat koffiebonen, dvd's
cd's,sleutelhangers rekeningetjes van hotels en restaurants etc. voor
declaratie.. ja weet nog niet bij wie.. en dan nog wat weet-ik-wattus-spul..
ja dit in een doos en op naar het postkantoor daar even wegen en ik hoopte
op 3 kg.. ja wat dacht je 7kg.. nou dat werd dus 10kg dus heb ik mijn foto's
eruit gehaald en zo kwam ik weer op 5kg.. wat weer een stuk minder koste..
ja met tape alles goed dicht plakken.. ik heb op het laatste moment de
poederkoffie er maar uit gehaald omdat dat vragen om problemen is denk ik
als ze er een scan opzetten.. ja van buiten zie je niet dat het koffie is..
zo zit er ook een hele meut met olie en balsum in en daar makenze hoop ik
geen troubles van.. nou goed het doosje goed dicht en toen versturen... ja
moest eerst weer pinnen wat het geld raande me de portemonee uit.. nou even
gepint en toen de hele zooi verstuurd. daarna ben ik even wat gaan drinken..
ja had de dvd's naar mijn neef ook al verstuurd dus was alles eerst zover
klaar wat postkantoor walvis betrefd.. nou even een orange juice en daarna
het internetcafe ingedoken om nog even een brief te schrijven.. ja hier heb
ik een paar uur aan gewerkt en toen was het ook al weer 16:00 en om
16:30-17:00 moest ik WEER naar die ambasade toe om mijn spul op te halen..
nou dus maar eens even een taxi zien te vinden wat best moeilijk was.. ja de
meeste waren al bezet en als ik er dan een had wist ie niet waar het was of
wou ie de meter niet gebruiken.. ondertussen tikte de tijd verder en had ik
eindelijk een taxi.. ja alleen ging die volgens mij zitten te rondjesrijden
omdat het zo druk was in kuala lumpur gingen we zeg maar via bangkok naar de
high commission.. zo.. komt er hier net een fan fare voorbij die een theme
van james bond speelt.. ja en een partij marjorettes erachteraan.. nou wat
een feest.. maar goed laat me dit keer niet weer verlijden door allemaal
afleid truukjes en zal gewoon verder gaan met schrijven.. uhhh.. waar was
ik...? ja die gast die reed me toch een stuk om ,om op het laatst toch nog
ergens in een file terecht te komen waar de klok maar door tikte.. ja het
was al 16:30 geweest en o jee stras kom ik daar niet op tijd en hebben we de
rapen weer gaar. maar goed we kwamen net op tijd aan en zo kon ik daar naar
binnen.. ja had de chauf even laten wachten want waarschijnlijk ging dit
niet zo lang duren.. zo was ik in een kwartier weer buiten en heb ik me
rechtstreeks naar het KLCC laten brengen.. jou ja rechtstreeks via een stuk
of wat rondjes enkon daar aangekomenmaar liefst 5 euro betalen voor een
uurtje taxi.. maar goed ik was in het klcc en het was een uurtje of 17:20 en
ben eerst even naar die bios gegaan waar ik meteen maar een kaartje heb
gekocht voor de film : COLD MOUNTAIN met renee zellinger, nicole kidman en
nog een anadere acteur... ja dit was een best mooie film en op het laatst
zat er me daar iemand uien te snijden ofzo want ik kreeg de tranen in de
ogen.. ja of zou het ergens anders van komen..?maar goed toen de film was afgelopen ben ik eerst maar eens even gaan kijken
waar ik wat kon eten.. ja kwam in een vage tent terecht maar dit was me een
beetje te duur allemaal dus heb ik daar alleen maar een colaatje light
gehad.. zo belande ik later in een stonegrill restaurant waar ik voor 6 euro
een mixed grill plate haden een soep met salade en een orange juice.. ja
kreeg me daar een gloeiend hete plaat met 3 stukken rauw vlees erop
voorgeschoteld.. nou na wat draaien.. ja niet de steen.. maar het vlees...
ja die steen kwam ik maar niet aan want die scheen 400 graden te zijn.. da's
bijna net zo heet als maxima in een catsuit... ja ze geven de temperatuur
van maxima altijd door op de radio in nederland na het weerbericht...maxima
vandaag 25 graden..maar goed het vlees was na verloop van tijd gaar en even
later kon ik de aanval openen.. ja een stuk lamsvlees.. niet van een islam..
maar een schaapslam.. en een stuk weet ik nietes. en een stuk kip... ja
hopelijk zonder gekke kippenziekte.. nou alles smaakte me heerlijk.. en na
nog even twee tellen met een man te hebben gesproken die ook fries was en
mij herkende omdat ik een heerenveen shirtje aan had..nou na het eten maar weer naar de bios gegaan .. ja was er nu toch bijna en
daar de film: runaway jury gezien met dustin hoffman en nog een paar
anderen. nou wel een boeiende film over een rechtzaak waarbij de publieke
jury werd gemainpuleerd door twee gasten. ja al met al een boeiend verhaal..
wel allemaal in het engels dus moest ik mijn kop er goed bij houden. nou
meteen na de film maar een taxi gepakt en terug naar het hotel gegaan daar
meteen even een ticket geboekt voor de volgende morgen naar butterworth
toe.. ja met een bus zou ik 08:30 vertrekken het was namelijk ongeveer 4 a
4,5 uur rijden dus zou ik daar dan om 12:30 a 13:00 aankomen en om 14:20
ging mijn trein naar bangkok.. nou ik wist nog niet in welke bus ik zou
zitten maar dat zou ik de volgende morgen wel komen te weten.. daarna snel
naar mijn kamer gegaan en hier mijn tas even ingepakt.. wat een stuk
makkelijker ging nu ik een zootje rommel naar huis had gestuurd. nou daarna
maar snel gaan slapen.. ja niet dat je snel slaapt dat het dan sneller dan
anders gaat maar bedoel snel op bed liggen om zo snel mogelijk in slaap te
komen.. dat lukte aardig en zo werd ik de volgende morgen weer wakker om een
uurtje of 07:30..
ja was al een paar keer eerder wakker geworden om te kijken of het al 07:30
was.. maar dit was niet het geval dus toen maar gaan slapen.. nou de laatste
keer was het echt 07:30 en ben ik maar meteen gaan douchen en aankleden en
al dat soort dingen en daarna rap uitchecken.. ja slimme henkie had zijn
deposit receipt al naar nederland gestuurd maar ik kreeg mijn 10 ringgit wel
terug gelukkig. ja zo even later kwam ik bij dat busgedoe aan waar 4
omgebouwde kerels stonden.. ja uitkijken zo vroeg in de morgen als je nog
niet goed wakker bent.. maar goed ze stonden daar wat te teuten en hadden
schijnbaar ook een bus geboekt.. even later werd de vertrektijd van de bus
ineens veranderd in 08:00 en ben ik rap naar de bus gegaan die ik hebben
moest.. dit was een superdeluxe bus met maar 24 stoelen.. ja 1 stoel rechts
en twee links... ja allemaal van die busness seats stoelen,... nou hier in
neergeplofd en zo wat muziek zitten luisteren en af en toe nog wat
geslapen.. ja we vertrokken pas om 08:30 maar goed na een tijdje stonden we
al aan de kant van de weg met pech.. ja was tenslotte vandaag de 13e
februarie.. nou dat duurde even en we gingen weer verder tot een uur of
11:45 toen stopten we bij een parking.. ja hier even een flesje water
gehaald.. alleen bleven we daar maar staan en heb ik maar eens gevraagd hoe
laat we in butterworth aankwamen nou dit was 13:00.. dusdat was oke.. ja het
was vlakbij.. maar na een kwartier was het al bijna 13:00 en stonden we er
nog.. ja toen moesten we ook nog overstappen in een andere bus omdat de onze
het had begeven waarschijnlijk.. nou die bus daar sodemieterde ik nog bijna
in ondersteboven omdat hij al begon te rijden terwijl ik nog niet eens zat..
ja was als laatste de bus ingekomen omdat ik niet wist dat we moesten
overstappen.. ja dat had ie wel verteld in het weet-ik-wates-taal maar dat
kon ik niet verstaan.. maar goed de bus reed en reed en reed,,, allemaal wel
mooi maar na een tijdje was het al 14:00 en waren we er nog niet.. ja ik
begon het nu echt benauwd te krijgen...nou met het zweed op de kop kwam ik
om 14:15 aan op station butterworth waar de trein al stond om te
vertrekken... al met al dus weer net op tijd,.... maar het had ook anders
kunnen aflopen... pfffff.. nou daar snel de trein in waar ik op vrijdag de
13e ook nog in wagon 13 zat en op stoel 39 dat is 3X 13.. tsja wat een
pech.. nou ik dacht dat het een slaaptrein was maar zag alleen maar stoelen
maar later bleek dat de boel zou worden omgebouwd in een slaaptrein.. ja
vreemde trein maar goed..na een paar uren muziek luisteren kreeg ik honger..
ja had vanaf de dag ervoor dat steengrilgedoe niks meer gegeten en begon nu
best een beetje honger te krijgen nou af en toe stopten we en haalde ik snel
wat te kanen al was dat niet echt veel.. na een tijdje kwamen we aan bij de
grens waar ik malijsie ben uitgecheckt en thailand ben ingecheckt.. ja en nu
was het even opletten omdat ik de 13e binnen kwam en de 13e ook weer zou
vertrekken alleen dan maart.. ja dus moest die gast er niet t/m 12 maart
inzetten.. je mag 30 dagen en 30 dagen na 13 februarie op dit schrikkeljaar
is precies 13 maart.. maar ik zag al dat ie bij de man voor me 12 maart
inplante door middel van een stempel.. dus even gevraagd of ie bij mij de
13e er van kon maken.. ja tenslotte is 30 dagen na 13 feb. ok 13 maart.. nou
dit werdt geregeld en zo kon ik zonder zorgen tot de 13e maart blijven..toen
ik de trein weer inging heb ik mijn laatste ringgit omgewisseld voor wat
bath da's de thaise munteenheid en hierna kwamen ze langs met een menu van
wat je wou eten.. ja dat kwam mij goed uit.. zo werd even later al een
lekker maaltje geserveerd ja we waren nu in thail;and en volgens mij zat er
ook KIP bij het gerecht maar goed alles maar opgegeten en daarna nog wat
naar buiten zitten turen.. ja ik zag geen KIP... niet dat ik niks zag maar
er waren weinig kippen te bekennen omdat de meeste al waren afgeslacht.. nou
na een tijdje was de man die de bedden ombouwde ook al ter plaatse en had ik
in de tussentijd nog wat bananen en annanas gekocht.. ja een heel gedoe dat
bed ombouwen maar uiteindelijk had ik een mooi stekkie om te slapen.. en dat
ben ik maar meteen even gaan uittesten of dat zou lukken wat met sucses tot
gevolgd had dat ik even later lekker lag te pitten nou zo werd ik de
volgende morgen wakker.. ja had mijn horloge ook al weer een uur verzet en
nu is het weer +6 uur vergeleken bij jullie.. nou na wakker te zijn geworden
ben ik eerst maar eens even met de kop onder de kraan gaan liggen en ben
even later dat bed maar eens even gaan opklappen en heb nog wat fruit
gegeten.. ja kreeg nog een paar koekjes van een man die daar zat en na nog
wat muziekkluisteren zij een andere man dat we er al bijna waren en hij
vroeg waar ik heen moest en gaf me door dat ik het beste bij
ik-weet-niet-wattus-station eruit moest en daar zou hij er ook uit gaan ja
hij was een golver want had nogal wat rommel mee een stuk of 5 tassen met
allemaal clubs.. ja andere clubs dan dat ik gewend ben.. hiermee kun je een
golfbal wegslaan namelijk.. nou we kwamen zo iets van 10:00 aan en ik ben in
een tuk tuk met een kamikaze piloot naar de ko san raod gegaan.. ja jeetje
wat reed die gast hard zeg.. maar goed even later kwam ik al aan en heb
meteen een zoektocht in gezet naar een double room met badkamer binnenin en
het liefs twee aparte bedden.. dit wou niet echt lukken en uiteindelijk had
ik een double room met badkamer en een tweepersoons bed wat volgens claudia
mijn nieuwe reismaatje wat krap is.. maar goed we zijn er nog niet
uitgevallen vanacht dus valt het ook wel weer een beetje mee... nou na die
kamer te zijn ingecheckt ben ik gelijk maar op jacht gegaan naar een ticket
om naar india te vliegen en vervolgens naar parijs.. dit lukte me vrij
vlot.. ja had namelijk een adresje waar dit voor 270 euro gepiept was alleen
kwam er weer van alles bovenop en was ik uiteindelijk 310 euro kwijt.. van
bangkok naar bombay en dan daar zolang blijven als je wil en vervolgens
verder naar parijs waar ik dan met de TGV of per euroliner naar nederland
kom.. nou na dit te hebben geboekt en betaald .. ja was eerst even wezen
pinnen omdat ik niet zoveel bath in de pocket had.. daarna ben ik even gaan
internetten en heb het een en ander even gecheckt zodat ik wist hoe laat ik
claudia kon afhalen van het vliegveld.. na een uurtje internet kon ik mijn
hotel maar niet meer terug vinden.. tsjonge jonge na 5 keer de straat op en
neer had ik het hotel eindelijk te pakken en daar ben ik me eerst maar even
gaan scheren en ben direct daarna even naar een of de andere indiase toko
gegaan om me daar even te trakteren op een brunchje een soepje en een
salade.. daarna even gaan internetten en het eerste stuk van deze brief op
papier gezet.. nou ja papier op het scherm..
uhh in het scherm.. nou jullie snappen het wel,.. alleen beviel me de boel
daar niet zo en ben ik verhuist naar een ander internetcafe waar ik ook maar
meteen een ticket heb geboekt om naar het vliegveld te komen.. ja hoefde
geen antie vliegen spul mee want dit was een vliegveld voor vliegtuigen...
nou daar ook nog even een stuk zitten tikken.. ja ik bedoel in dat cafe waar
ik die ticket had geboekt en daarna ben ik maar even voor een swedisch
masage gegaan.. ja had gedacht een lekkere zweedse dame maar dit werd een
thai.. ja ben eerst maar eens even gaan vragen hoe en wat dat zat met die
masage want de vorige keer dat ik hier een masage had was het iets heel
anders.. maar dit leek allemaal vertrouwd en zo werd ik even later al flink
in de olie gezet en gemaseerd.. ja heb nog wat geslapen ook geloof ik.. nou
na een uurtje heerlijke masage ben ik weer terug gegaan naar het cafe waar
ik dat ticket had geboekt en heb er nog even zitten internetten.. ja weer
een stukje brief schrijven.. nou toen was het ook al 17:00 en kwam de taxi
die ons.. ja er waren nog twee duitsers en een amerikaan.. naar het
vliegveld zou brengen.. na een 45 minuten door de stad heen kwamen we aan op
bangkok airport en had ik een dealtje gemaakt met de chaufeur dat ie even
zou wachten en mij en clau mee zou terug nemen.. nou toen was het grote
moment ik zou claudia ontmoeten die ik nog nooit eerder in real life had
gezien of gesproken.. alleen via internet en op een foto.. ja ik maar
wachten en na 8 look-alike claudia's.. ja dacht daar komt ze aan.. floep
liep ze me zo voorbij.. bleek het niet de echte te zijn.. maar uiteindelijk
was ze daar dan toch een beetje met amsterdams accent.. ze praat net zoals
kirsten van der burgh uit zuid-scharwoude. nou door haar werdt ik meteen aan
de drank gezet,.. ja kreeg een fles bacardi.. nou toen samen met de taxi
naar het hotel en daar even zitten lullen en later meteen maar even wat gaan
eten.. ja ik had iets besteld met kip maar dit hadden ze daar niet.. vanwege
de kippenpest. nou toen maar iets met zeevoedsel.. seafood dit smaakte
heerlijk en na even te hebben geinternet hebben we nog even een
wandelingetje gemaakt en zijn daarna op bed gegaan.. ja eerst even een paar
bacardi cola's light.. nou ik voelde meteen de alcohol naar mijn hoofd
stijgen.. ja een maand geen drank meer vallen ze zwaar.. maar goed een hele
tijd zitten lulllen en uiteindelijk toch wat geslapen.. ja ze had mijn deken
gejat!!! en heb mijn slaapzak maar even uitgerold zo hadden we een grote
deken en toen ging het slapen een stuk beter.. zo werden we .. nou ja ik
vanmorgen wakker om een uurtje of 08:00 claudia lag nog te pitten... ja ik
ben er even snel tussenuit gepiept en heb even internet gecheckt waar ik zag
dat heerenveen weer 2 punten heb verspeeld.. ja sukkels.. staan ze met 1-0
voor en zijn veel beter en bakken er niks van zodat ze ook nog gelijk spelen
door een goal in de laatste minuut.. maar goed shit happens.. even later ben
ik terug gegaan en was claudia ook al wakker en zijn we nadat ze had
gedoucht.. ja dat had ik om 08:00 al gedaan even gaan ontbijten en hebben
even gekeken wat we zouden gaan doen.. nou dat was een tepel bezoeken... uhh
tempel...en de kings palace.. ja daarvoor moest je een lange broek aan
hebben dus dat eerst maar even geregeld.. ja we hebben ook maar een potje
gemaakt.. nee niet dat we er een zootje van hebben gemaakt.. maar een potje
met geld voor de gezamlijke uitgaven zoals hotel,taxi,entree en eten nou
toen op naar dat palijs.. ja dat bleek dicht te zijn... nou toen eerst maar
even een boottochtje gemaakt over de rivieren van bangkok.. na een uurtje
leuke viueuws te hebben gezien keerden we weer terug en zijn we even wat
gaan drinken en daar kwam een man bij ons zitten die dacht dat we op
huwlijksreis waren.. tsjong jonge.. maar goed hij zei dat het plijs vandaag
dicht was en om 15:00 pas open was.. ja iemand anders had ons verteld dat
het om 13:00 open was en weer iemand anders zei van 13:30.. nou we zijn zelf
maar gaan kijken en het bleek gewoon open te zijn alleen mocht je niet op
slippers naar binnen dus heb ik sandalen gehuurd en hebben we sokken
gekocht.. ja na een paar uur rondstruinen en nog wat flauwe kul dingen zoals
een waterlelie op je hoofd slaan.. ja dat brengt geluk schijnt.. nou
allemaal van dat soort ouwehoerderij.. even later nog met een wacht op de
foto gegaan die daar stond met een dikke blaffer in zijn hand... ja twe uur
lang zonder een fin te veroeren.. nou had ie geen vinnen maar bedoel dat ie
niet beweegde.. toen nog een vaag museum bezocht en daarna zijn we afgetaaid
en hebben een weg overgestoken van 16 rijbanen.. ja met gevaar voor eigen
leven hebben we de overkant bereikt en zijn even wat gaan drinken.. daarna
zijn we terug gegaan naar het hotel en daar ben ik eerst even een paar uur
gaan pitten... ja was best beetje moe.. claudia heb ook nog even geslapen en
na om een uurtje of 17:45 ben ik hier gaan zitten te internetten om nu weer
alles up to date te hebben... nou we zullen zo even wat eten en dan een
masage pakken en daarna qwat drinken denk ik... ik zie jullie wel weer in
een volgende brief.. groetjes allemaal en tot mails.. kus Radmer

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

radmer

Radmer C.P. Kuipers Dotterhof 13 8446BJ Heerenveen HOLLAND ( E.U.) tel.nr. 0031 (0)618050070 rasmoes@hotmail.com rasmoes@gmail.com www.rasmoes.nl

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 309
Totaal aantal bezoekers 311684

Voorgaande reizen:

17 Januari 1977 - 18 Oktober 2011

losse reisjes/tripjes Europa+Egypte

17 Oktober 2007 - 18 April 2008

Zuid-, Centraal en Noord Amerika en Carribean

04 Oktober 2005 - 12 April 2006

Zuid-Amerika Reis 1

01 December 2003 - 09 April 2004

Azie reis 2

16 November 1999 - 28 Augustus 2000

Afrika en Azie reis

Landen bezocht: