veel masages en slangen - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van radmer kuipers - WaarBenJij.nu veel masages en slangen - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van radmer kuipers - WaarBenJij.nu

veel masages en slangen

Door: rasmoes

Blijf op de hoogte en volg radmer

19 Februari 2004 | Thailand, Bangkok

19-februarie-2004,...CHANG MAI,....Thailand

dag beste aardbolbewoners,
Zo zit effe te internetten en heb even tijd om alvast een stukje reisverslag
te schrijven dus dat ga ik maar even doen..
ik zal niet te lang ouwehoeren en maar meteen beginnen met waar ik was
gebleven en dat was in bangkok waar ik in een internetcafeetje mijn
briefnummer 29 in elkaar aan het flansen ben geweest.nou na een paar uurtjes tikken stond er al weer een aarig verhaal op het
scherm en dat hebben jullie ondertussen al gehad en gelezen.. nou na dat
internetten was het ook al weer een uurtje of 20:00 en zijn claudia en ik
maar eens even wat gaa eten... ja dat moet ook op z'n tijd.. nou we belande
in een indiaas restaurantje waar ik een of de anderekipschotel he gehad.. ja
zal allemaal best met die vogelpest maar zolang het nog op de kaart staat
zal het wel veilig zijn mag ik aannemen.
na een hele tijd wachte.. ja ze moesten die kip waarschijnlijk eerst nog
vangen en aangezien er niet meer zo veel in de buurt zijn is dat een best
moeilijk karwei met als gevolg dat ik maar zat te wachten en te wachten maar
gelukkig hadden ze er och nog een kunnen vinden en die is in de pan gehakt
en kreeg ik later voorgeschoteld.. beetje rijst erbij en een NAAN.. da's een
soort van brood.
nou na het dineetje zijn we voor een masage gegaan en aangezien we aardig
vol zaten hebben we maar een olie masage genomen.. ja zo raak ik als
non-alcoholist ofwel alcoholtarier.. toch nog eens flink in de OLIE.. we
zaten samen in een hokje naast elkaar en hup de kleren uit en liggen maar..
twee van die thaise vrouwtjes een beetje op onze ruggen aan het wrijven.. ja
al met al wel lekker hoor zo'n masage.. en kost ook maar 4 euro per uur p.p.
daar hoef je het dus niet voor te laten.. maar oed na de masage zijn we nog
even een beetje gaan rondwandelen en zijn zo even later in een cafeetje
beland waar ik aan de praat raakte met een engelsman die dacht da mij
shirtje van shefield wedsday was ipv heerenveen.. maar daar heb ik hem even
gauw vanaf geholpen van die gedachte en na een heel verhaal over voetbal
zijn we even naar de tweede verdieping gegaan.. ja claudia en ik dan.. die
engelse begon me nog te kussen omdat ie clauia ook had gekust.. tsja heb ik
weer maar goed het bleef alleen bij kussen dus viel het wel wat mee allemaal
en hoefde ik geen karate truuks uit de kast te halen.. na nog even hebben
zitten kletsen op de tweede verdieping zijn we maar es afgetaaid en zo even
later op bed gegaan.. ja eerst nog even wat kletsen en muziekluisteren en
daarna gaan slapen.. en dat slapen dat lukte aardig want we werden pas om
een uurtje of 11:26 wakker en zijn eerst maar even gaan douchen en wat
kleren aan.. ja even een lange broek want we gingen naar de slapende boedha
toe.. die ligt languit in een tempel en is ongeveer een metertje of 50-60..
maar eerst even wat ontbijten en ook nog even een uurtje geinternet en
daarna nog een busticket gehaald naar chang mai toe da's in het noorden van
thailand.. nou toen een tuk tuk te zien te regelen naar de snake farm toe..
ja daar zouden we ook nog heen en dit kon mooi even voor we naar ie slapende
boedha gingen.. ja dus wij in een tuk tuk en zo heel bangkok doorgescheurd
totdat we uiteindelijk bij het WHO... aankwamen ja die geeft ook alle
informatie over die kippenpest... dit is de wereld gezondheids
organisatie.... world healty organisation in het engels.. nou hier zat ook
een snakefarm bij die gif produceerd wat ze vervolgens weer bij paarden
injecteren en die schijnen daar best over te kunnen en een soort van antistof
te maken in hun bloed... dat bloed nemen ze dan weer af van het paard en
daar schiden ze de anistof weer van en dat gebruiken ze dan vervolgens weer
voor als er iemand wordt gebeten door een cobra ofzo..ja hier op deze
snakefarm aangekomen zagen we allemaal slangen zowel tuinslangen als echte
levende slangen.. een partijtje cobra's ja deze lagen leker te pitten in hun
kootje.. even later kwamen we bij een grote bak aan die gewoon openstond en
helemaal vol met slangen zat.. ja lekkere bedoeling.. deze slangen werden
als voer gebruikt omdat ze ook een aantal zogenaamde VIPER'S hadden dit zijn
slangen die andere slangen eten.. ja lijkt me geen frisse bedoelin... ik heb
nog even naar een paar slangen gezwaaid maar ze zwaaiden helaas niet terug..
tsja later kwam ik erachter dat ze geen handen hebben en dus ook een beetje
moeilijk terug zwaaien kunnen.. nou na een aantal slangen te hebben bekeken.
en een bak me muizen... ja deze hadden hun langste ijd ook gehad want deze
werden gewoon levend in de kooi bij de slangen gezet en zodra ze honger
krijgen dan eten ze ,ze op.. nou even later zijn we nog een slangenmuseum in
geweest en hier stonden ook weer allemaal verschilende slangen en lange
huiden van soms een metertje of 8!!!
ja daarna zijn we in een soort van filmzaaltje gaan zitten waar helemaal
werdt uitgelegd hoe het werkt met dat gif en ook wat je moet doen.. ja zo
kan het gif van 1 cobra wel 50.000 muizen doden!!! of 2500 konijnen.!!! ja
je hebt twee soorten gif .. eentje die je zenuwstelsel platlegt waardor je
niks meer ziet en op het laatst je hersenen het begeven,... en je hebt een
soort gif dat in je bloed komt en waardor je zeg maar verlamd raakt en heel
veel pijn krijgt en daardoor flauw valt waardoor de slang makkelijk kan
beginnen met dineren... ja de wurgslang die wurgt zijn prooi door steeds
harder an te knijpen en zodra je uitademt en je buikje dus iets kleiner
wordt knijpt ie weer wat aan en zo kan je op het laatst dus niet meer
ademhalen e daardoor ga je het ook begeven..
nou er werd nog even verteld waar alle slangen voorkwamen de
meestvoorkomende kwam bijna bij elk huis voor maar bleek gelukkig
ongevaarlijk.. dit was de zogenaamde TUINSLANG..hahahaha...
wat zijn we weer grapig beste schrijver.. maar goed er kwamen 160
verschilende soorten ,, levende'' slangen in thailand voor. waaronder een
stuk of wat cobra's.. ja deze waren samen met de viper's het gevaarlijkst en
heir maakten ze dan ook dat anti gif voor ja als je gebeten wordt door een
slang dan moet je de wond gaan afbinden zodat het gif niet in je bloed kan
komen..ook moet je zo snel mogelijk naar een ziekenhuis of first aid.. wat
je niet moet doen is beginnen te snijden om het gif eruit te krijgen of het
op een zuipen zetten dat verdund het bloed namelijk wardoor het gif
makkelijk z'n weg kan gaan.. nou allemaal dingen die ik niet hoop mee te
maken... nou na het filmpje was er een slangen show.. dit was me toch
spectaculair.. eerst werd er daar even een king cobraatje van een metertje
of 3 voor ons neergekwakt die meteen begon te sissen... ja weer wat anders
dan oviede en pie ja dit is dat slangetje van die tekenfilm..... ja deze
zogenaamde King Cobra lag daar en werdt een beetje geplaagd door een man die
ook al een vinger kwijt was omdat een slang er even een hapje van had
genomen.. nou hij was dat beest wat aan het plagen en deze stond
rechtovereind.. nou ja niet helemaal maar een half metertje dan.. even later
pakte die hem vast.. ja dat moet je van acheteren doen.. een cobra valt
alleen naar voren en onderen aan.. dus als je boven hem bent of achter of
nsst hem is het no problemo.. eve later kwamen er drie cobra's dit waren de
zogenaamde siamese cobra's... ja volgens mij noemen we ze in nederland
brilslangen.. dat zijn die cobra's met dat oog op hun kraag.. niet een echt
oog maar een soort van tekening.. nou deze werden ook eve flink geplaagd..
ja dit waren spitting cobra's en deze spuugen tot twee meter.. als je daar
een rachel van in je oog krijgt wordt je meteen blind. nou na deze show
kwamen er nog een paar kleine slangetjes en even later een pythonnetje..
deze kon je op je nek nemen... dat leek me eerst niks maar aangezien ik dat
al eens vaker heb gedaan en er toen foto's van heb gemaakt die vervolgens
zijn gejat bij die overal heb ik er nooit echt bewijs van gehad en dit kon
ik nu goedmaken dus hup at ding om mijn nek.. ja sloeg die slang mijn
zonnebil ook nog van mijn hoofd. nou even een paar foto's.. ja riep er daar
iemand uit het publiek.. mooie foto maar jammer van dat shirtje.. wel
allemachtig gaan we staan katten op mijn shirtje.. wel eens een slang op je
kop gehad...maar goed.. had vandaag een goeie bui dus heb hem maar laten
leven... die man dan he.. niet die slan.. ja die ook natuurlijk... nou
claudia ook nog even met dat ding om de nek en daarna hebben we wat
gedronken en zijn we afgetaaid naar die WAT PO... ja de slapende budha dus..
nou met een tuk tuk chaufeur gingen we op pad.. alleen wist ie de weg niet
en reden we niet echt in een keer erheen.. onderweg ook nog een andere tuk
tuk tegengekomen met twee nederlanders die even een foto van ons hebben
genomen met hun toestel.. ja heb ik ook maar even een foto genomen van hun
met mijn toestel.. en even later hebben we onder het rijden nog briefjes
uitgewiseld met email adressen.. nou na een stuk of wat rondjes kwamen we
eindelijk aan bij de wat po waar iedereen ons vertelde dat ie dicht was.. ja
dar moet ik even een bijlichting aan geven want ik weet niet wat het is maar
de dag ervoor toen we naar dat palijs gingen zij iedereen ook al dat dat
dicht was.. ik heb het gevoel dat de thaise mensen geen toeriste willen in
hun palijsen en tempels en daardoor maar zeggen dat ze dicht zijn.. ja we
zijn gewon heengegaan ondanks dat twee van de twee mensen waarmee me
gesproken hebben zeide dat ie dicht was.. en eenmaal daar aangkomen.. niks
dicht hoor we konden gewoon naar binnen wat we uiteraard ook hebben gedaan.
ja zo even later stonden we al op blote voeten.. ja dat moet in die tempels
en ook een lange broek.. naast de slapende budha.. ja heb claudia nog
gewaaschuwd dat ze niet teveel lawaai moest maken want straks wordt ie
wakker... en dan hebben we de apen aan het dansen... en komen de poppen uit
de mouw.. ja dat moeten we niet hebbe daar in die tempel.. nou na nog een
beetje rondgesjouw hadden we het ook wel gezien daar en hebben we eerst nog
even op een bankje zitten te lullen bij het masage instituut voor blinden...
ja daar even zitten lullen en daarna maar de wandeling begonnen teug naar ko
san road... waar we even later al aankwamen.. ja onderweg nog wat
gedronken.. nu hadden we ook meteen bekers waar we die bacari metcola light
in konden gooien en er zat nog een beetje ijs in ook.. dus eenmaal in het
hotel aangkomen meteen maar twee baco's achterover geslagen.. ja na nog wat
liggen zijn we zo tegen een uurtej of 18:15 maar voor een thai masage gegaan
ja dit was een marteling.. ik kreeg eerst een schotse ruitjeskortebroek
aan.. nou toen liggen op een matrasje en daar een soort van pak slaag
krijgen wat ze dan masage noemen.. wel thai masage dan.. ja m'n botten en
spieren zijn even flink op de proef gezet.. na een uurtje was het klaar en
zijn we even een wandeling gaan maken.. halverwege kwam ik nog langs een
winkeltje waar ik een grotere cd-bewaarhoes heb gekocht.. ja die van mij zat
vol dus heb ik een grotere gekocht hier kunnen 96 cd's in.. nou even later
zijn we een intaliaans restaurantje ingedoken waar we echt heerlijk hebben
gegeten... ja alleen zij claudia dat er een soort van tomatenspul bij
stond.. ik meende eerst dat dit van die spaanse peperzaden waren die me
bekend voorkwamen uit afrika omdat ik daar eens een keer een zakje van door
de soep had gegooit toen iemand vroeg of de soep wat pitiger kon.. nou de
hele vrachtwagen waarop ik toen zat met 18 andere toeristen die spuwde
vuur.. maar goed dit was tomatenzooi.. dus ik wat op mijn pizza later.. ja
had eerst een tomatencreme soepje gehad.. maar alles wat dat was behalve
tomaat.. tsjonge ik had er weer veel te veel over mijn pizza gegooit en
spuwde nu vuur... ja heel mijn pizza verpest maar goed toch dat apperaat
maar even opgekauwd en als afkoeling een ijsje genomen.
nou we hadden een mooi uitzichtje en konden genieten van alles wat er zoal
op een doorsnee toeristenstraatje rondloopt in bangkok.. en dat is nog al
wat... van blinde zangers tot hoogbejaarde mensen op een fiets met een stuk
of wat poedeltjes in een mandje die allemaal roze strikjes om hebben.. en
dan nog de ladyboys.. ja hier moet je voor uitkijken.. maar goed na een
lekker dineetje en even wat ijs als afkoeling te hebben gehad zijn we even
later een wandelingetje gaan maken en heeft claudia bij zo'n kruising tussen
dreadlocks en hair extension en vlechtjes in.. ja zo'n geintje duurt 5 uur..
en in die tijd ben ik even gaan internetten en heb later nog een paar
souveniertjes gekocht.. ja ook nog even wat wezen drinken en daarna maar
eens even bij claudia gaan kijken die zat daar nog wel even op dat stoeltje
om die vlechten erin te zetten.. wat bij mij by the way onder de kategorie
valt van: ''moet wel even wennen,, met andere woorden dat is een soort
voorzichtige vertaling van.. ik vind het nergens op lijken en niet mooi..
maar goed het is mijn haar niet.. nou ik heb de sleutel even bij haar
opgehaald en ben toen maar richting hotel gegaan waar ik eerst bij de 7
eleven da's een soort winkel die 24 uur per dag open is.. ja hier even een
frisje gehaald met ijs en op mijn hotelkamer de laatste scheut bacardia van
de 0.5 liter fles erdoor gemengd.. ja nu was ik ook weer van die rommel af
en kon ik weer alcoholvrij verder in het leven... nou van dat spul ken je
goed slapen dus even later lag ik al heerlijk te pitten en werdt pas een
uurtje of twee wakker toen claudia thuiskwam.. ja schrok eerst wel even
omdat ze het haar nu heel anders heeft. nou na een stuk of wat uurtjes
slapen zijn we zo tegen een uurtje of 10:00 maar es van bed gegaan en hebben
even gedoucht.. ja koud.. omdat ze het warm water daar in dat hotel nog
moeten uitvinden.. maar goed dan ben je wel meteen goed wakker nou toen de
tasjes maar es inpakken ja vandaag gingen we verkassen naar chang mai dus
moesten we voor 11:30 het hotel uit,.... nou de tassen ingepakt en toen die
even gestald bij de stalling.. daarna met een tuk tuk naar silom road gegaan
dit is een grote straat in bangkok waar veel winkels zitten.. ja moest
namelijk even op zoek naar nog een nustje musqito coils voor frits cremer..
nou eerst maar even wezen ontbijten in een tentje aan silom road en daarna
een groot shoppingcentrum in waar ik na een tijdje al een soort van
supermarkt had te pakken waar ze ook musqito coils hadden.. ja hier even een
doosje of 40 van ingeslagen.. allemaal verschilende soorten.. want ze hadden
wel 10 verschillende soorten daar.. ja toen met die hele troep naar het
dichtsbijzijnde postkantoor.. ondertussen had claudia even een reisstekker
gehaald zodat ze haar telefoon kan opladen.. ja zal even haar nummer geven
dan kunnen jullie sms-en dit nummer is 06-14995971 ik ben bij haar en dus
zodoende ook berijkbaar
nou gelukkig was er een postkantoortje in de buurt dus hoefde ik niet al te
veel te sjouwen... ja had namelijk zo'n 7,5 kg met musqito rommel bij me en
nog 5,5 kg aan souvenirs,foto's en een reisboek.. nou dit maar afgegeven aan
de medewerkster van het postkantoor maar dat was zo'n vreemde inpakster dat
het nooit ging passen.. dus heb ik het zelf maar even ingepakt.. ja zo even
later was het doosje klaar 13 kg in totaal en rijp voor verzending... huppa
plakbandje er omheen en een adresje erop en zo moet ie na een maandje of 2-3
aankomen bij huize kuipers.. nou al met al weer een hele operatie maar ik
was nu verlost van weer 13 kg bagage en had nu eindelijk een licht
rugzakje.. nu maar hopen dat ik niet te veel leuke dingen tegenkom anders ga
ik weer voor de bijl en heb ik straks weer een zooi aan rommel mee te
sjouwen.. maar goed na het postkantoor uurtje zijn we even wat gaan drinken
en hebben even een half uurtje aanhet internetten geweest.. daarna zijn we
op zoek gegaan naar het kantoorvan cathay pacific om de terugvlucht van
claudia te boeken.. ja zij gaat net als mij op de 13e maart vliegen ..
alleen gaat zij dan naar huis en ik nog even naar india.. nou dat was me een
heel gedoe om het kantoor van die gasten te vinden tsjonge jonge nergens te
vinden en we werden van het kastje naar de muur gestuurd na verloop van tijd
hadden we bijna een meubelzaak vol zoveel kastjes hadden ze ons naartoe
gestuurd.. uiteindelijk kwamen we wel steeds dichter in de buurt en na een
stuk of 10 keer op en neer met een lift in een gebouwtje kwamen we bijn
pacific leisure.. ja da's nog geen cathay pacific.. nou na nog wat zoeken
hebben we uiteindelijk bij een reisburo haar terugvlucht geconfurmd..(
bevestigd ) ja ondertussen waren er al weer een paar uurtjes voorbij en
kreeg cluadia honger.. zo zijn we naar een mc donalds gegaan.. ja ik heb een
colaatje light gehad en clau een ijsje en een kippe-nugget-dinges.. nou toen
maar weer eens terug zien te komen. nou dat ging allemaal vrij vlot want we
hadden zo een taxi te pakken die ons naar ko san raod heb terug gebracht.
daar aangekomen zijn we eerst eens even voor een lekkere voetenmasage
gegaan... ja had al twee keer een olie masage gehad en een keer een thaise
en vandaag dus een voetenmasage.. nou die was best lekker.. weet ik wat
allemaal werdt er op onze voeten gesmeerd.. nou na een uurtje was de masage
ook alweer voorbij en zijn we even wat gaan eten.. ja ik dan claudia had
geen honger dus heb ik even wat gegeten alleen kwam het hoofdgerecht eerder
dan de soep.. die soep een zogenaamde champion creme soep was by the way
niet te kanen er zat een soort van chocolade smaak aan.. gatverdamme echt
niet lekker.. maar goed toch maar opgegeten dat soepie en die pad thai... zo
heet dat gerecht wat ik had.. toen begon het ook al bijna tegen 6-en te
lopen en zijn we na te hebben betaald onze tassen maar eens even gaan
ophalen en hebben de boel even reisklaar gemaakt.. ik mijn cd'man in mijn
kleine rugzakje met de cd's nog wat water halen en daarna richting het
reisburootje waar we vandaan zouden vertrekken.. ja brak ik mijn arm nog
bija.. ging wat mis met mijn rugzak die ik op schouder had... ja die viel
naar achteren mijn arm draaide mee.. dat deed even best een portie AU.. maar
hij zit er nog aan.. even later moesten we nog een heel eind sjouwen wat
voor geen meter wou met zo'n rugzak in plastic zeg maar. dus hebben we de
rugzak maar weer uit het plastic gehaald en op de rug gezet. nu ging het
allemaal wat makkelijker en konden we aan de stoptrein route beginnen naar
de bus toe.. ja bij elk reisburootje pikten we weer een paar mensen op.. op
het laatst hadden we een hele meute en konden we eindelijk naar de bus toe..
daar aangekomen het backpackie in de bus en hup naar een stoeltje.. cluadia
bij het raam en ik met mijn lange voeten in het gangpad.. ja en toen maar
rijden met die hap.. dit ging allemaal vrij vlot.. zo nu en dan even stoppen
en wat drinken halen.. ja zo heb ik ook nog superbest geslapen in die bus..
en werdt ik om 06:20 wakker en waren we al 12 uur later dus.. in chang mai
hier aangekomen werder we door een zeer vriendelijke dame toegesproken en
via kleine busjes naar een hotel gebracht waar we koffie kregen en info over
een jungletocht.. dat klonk allemaal goed en zo hebben we die ook maar
meteen geboekt.. ja over 45 minuten hebben we een meeting in datzelfde hotel
met de rest van de jungletochtgangers... dit zijn er 12 stuks geloof ik.. ja
da's weer wat anders dan alleen... nou goed na dat bakkie koffie en dat
jungle verhaal zijn we de stad in gegaan waar een vage kennis van claudia
ons een hotel had aanbevolen. daar zijn we heengegaan en hebben een double
room genomen... dit bed was wel een meter breder dan het bed in bangkok..
dus wat meer ruimte.. nou hier zijn we meteen maar gaan liggen en werden zo
pas tegen een uurtje of 13:00 wakker.. even douchen en daarna de stad in om
even ergens te ontbijten.. nou ja ontbijten beter gezegd brunchen.. dit was
heerlijk twee croisantjes met salade en ham en kaas en kip.. ja heb
ondertussen al zo veel kip gehad en ben nog steeds gezond dus valt het
volgens mij wel een beetje mee met dat kippeziekte gedoe.. nou na het
brunchje zijn we even gaan internetten en na een uurtje internetten.. ja
kunnen er ook best twee zijn geweest zijn we naar de masage salon gegaan en
hebben deze keer een gezichts masage genomen.. nou dit was ook weer wat.. ik
weet niet wat voor bagger ze allemaal op mijn kop hebben gesmeerd maar op
een gegeven moment zag ik niks meer en bleek er een dikke laag zeewier op
mijn hoofd te zitten wat er later als een soort rubberen nasker weer werdt
afgehaald.. ja een vreemde bedoening daar maar goed het schijnt nogal gezond
te zijn dus zal het wel ergens goed voor zijn.. onder de masage door had ik
een heel lulverhaal met de maseuse en die wou wel graag naar nederland komen
om daar het een en ander te gaan maseren.. nou dat moet op de ene of andere
manier wel kunnen dacht ik zo dus heb ik haar de nodige informatie gegeven
zodat ze mischien ooit eens naar nederland kan komen.. ja heb haar ook
geadviseerd dat ze beter een nederlandse vriend kan zoeken.. mischien is het
wat voor roelof ofzo..
maar goed nadat het masker af was kon ik weer verder praten en ging alles
weer een beetje makkelijker.. ja m'n ogen zaten dicht en m'n mond ook dus
moest ik even een kwartier mijn mondje houden wat best moeilijk is... maar
goed na een uurtje was de masage ook alweer voorbij en had ik een lekker
babyface-je.. nou toen op naar restaurant the riverside.. ja hier zouden
claudia en ik gaan eten op een boot een zogenaamde dinnercruise.. nou daar
aangekomen na een stukje lopen konden we meteen op de boot waar we aan een
tafeltje kwamen te zitten.. ja een kaarsje erbij allemaal wel erg
romantisch.. zo hebben we dan ook maar een flesje wijn besteld.. ja ik heb
geen reet verstand van wijn en heb de ober maar gevraagd dat de wijn zoet
moest zijn.. nou even later kwam ie al aan met een flesje chileense wijn..
nou nog een fles water erbij en toen bestellen.. ja een voorgerechtje en een
hoofdgerechtje bij claudia ging er iets mis met de bestelling want die kreeg
namelijk twee hoofdgerechten maar goed.. de tafel waar ik aan zat was niet
al te stevig en die zodemieterde bijna in elkaar ja een poot lag eraf... nou
even later kwamen ze met een gratis fruit-punch aan omdat de zaak 20 jaar
bestond kregen we die en ook nog eens 10% korting... ja allemaal weer mooi
meegenomen... na het voorgerecht wat een salade was voor mij en een soep
voor claudia was het wachten op het hoofdgerecht.. ja de boot lag nog steeds
aan de kant en zou pas gaan varen als het hoofdgerecht er was.. ze hadden
namelijk geen keuken op de boot het was een klein bootje met 9 tafels.. nou
vlak voor we weg zouden werdt de vrouw achter ons helemaal niet goed.. ja
die had nog nooit in haar leven alcohol gehad en nu die fruitpunch gedronken
wat helemaal verkeerd viel.. die hebben ze van de boot af moeten dragen...
ja mooie boel weer.. nou even later kwam het hoofdgerecht wat voor mij een
mixed grill plate was.. ja daar ben ik maar meteen aan begonnen en voordat
de boot weg was had ik het al bijna op.. maar goed heb nog wat rijst gehad
en een gepofte aardappel.. ondertussen lekker zitten lullen met claudia en
dat flesje wijn even burgemeester gemaakt (leeg gedronken). nou toen waren
we ook al weer zo'n 1,5 uur verder en belande de boot weer bij het
restaurant waar we nog een ijsje hebben gehad.. toen daarna de rekening.. ja
al met al een duur etenetje voor thaise begrippen 30 euro voor ons tweeen
maar dan wel incl.. de wijn en de boottocht en een voor-hoofd en
na-gerecht... nou toen maar eens even terug gewandeld.. ja ik was
tijdens de
boottocht gestoken door een ik weet niet wattus.. maar het leek wel op een
teek.. want hij zat vast in mijn been en heb de helft er maar kunnen
uithal;en.. nu zit er een rooie plek waar ie heb gebeten.,... maar leef nog
steeds dus zal alles wel meegevallen zijn.. nou na een wandelingetje kwamen
we op een markt waar ik nog een paar cd's heb gekocht oa voor mijn zus.. dit
was echt een gigantische markt met van alles en nog wat twee keer zo groot
als beverwijk schat ik zo... ja hier hebben we tot ongeveer 00:00
rondgelopen en daarna zijn we nog wat gaan drinken in een barretje.. ja ben
maar weer over gegaan in het ouwe ritme dus een citroensap zonder suiker..
claudia heb nog een paar cocktails gehad daar.. ja er speelde een bandje en
het was een best gezellige boel daar.. alleen kon het wel een beetje minder
vals zo nu en dan maar goed al met al hebben we daar een uurtje en eenhalf
gezeten en zijn daarna maar terug gegaan naar het hotel.. ja daar nog even
wat muziek luisteren en even later in slaap gevallen.... nou wat er daarna
allemaal gebeurd is horen jullie in de volgende brief wel... het is namelijk
nu 20:00 en heb om 18:00 een thaise masage gehad van een uur en dat was
incl. een uur gratis internet wat nu net voiorbij is.. ja dit alles voor 2
euro!!!! een uur masage en een uur internet... nou morgen ga ik de jungle in
voor 3 dagen om daar oa op olifanten te rijden en te gaan raften.. groeten
zou ik zeggen en tot mails maar weer...
liefs RADMER KUIPERS

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

radmer

Radmer C.P. Kuipers Dotterhof 13 8446BJ Heerenveen HOLLAND ( E.U.) tel.nr. 0031 (0)618050070 rasmoes@hotmail.com rasmoes@gmail.com www.rasmoes.nl

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 376
Totaal aantal bezoekers 311655

Voorgaande reizen:

17 Januari 1977 - 18 Oktober 2011

losse reisjes/tripjes Europa+Egypte

17 Oktober 2007 - 18 April 2008

Zuid-, Centraal en Noord Amerika en Carribean

04 Oktober 2005 - 12 April 2006

Zuid-Amerika Reis 1

01 December 2003 - 09 April 2004

Azie reis 2

16 November 1999 - 28 Augustus 2000

Afrika en Azie reis

Landen bezocht: