vissen in het riool - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van radmer kuipers - WaarBenJij.nu vissen in het riool - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van radmer kuipers - WaarBenJij.nu

vissen in het riool

Door: rasmoes

Blijf op de hoogte en volg radmer

21 November 1999 | Indonesië, Batavia

beste vrienden kennis en familie,
daar was ie al weer een brief van radmer uit het zonnige indonesie..ja jullie zullen wel denken van wat doet hij daar nu weer maar dat is zo gekomen we zagen dat er een boot vanuit malacca ging naar medan(indonesie) dus hebben we dat maar gedaan..maar om even de klapschaats uit het vet te halen(zelf bedacht spreekwoord voor:om even bij het begin te beginnen)we waren gebleven op dag 3 s'midags heb ik jullie de tweede brief gemaild daarna ben wat de stad melacca aan ht verkennen geweest en na de tij even lekker babbelen met een duitse,nog een duitse ja ik had ook twee duitsers kunnn zeggen trouwens..en twee nederlandse en nog een nederlandse(olga)om een uur of twaalf bn ik nog even wat drinken gaan halen in een of andere vage tent..daarna weer terug en slapen op een dormitory 3 persoons slaapzaaltje de next day dag 4 dus wat gaat het langzaam h..zovel text en dan zijn we nog m,aar bij dag 4 maar ja die internetcafe's moeten ook wat verdienen natuurlijk..om een uur of 10.00 ben ik van bed gegaan locale tijd uiteraard..we zijn samen een wandeling gaan maken maar het was bloody hot..op een gegeven moment..ik weet niet wie het gaf..maar toen wou olga de stad in en ik wou (kieviet's)EI-genlijk wel ff naar het strand dus zijn we elk alleen verder gegaan..nou dat was wat denk je dat je aan het water zit helemaal nergens een strand te bekennen mischien moesten ze dat nog uitvinden nou ja ik ging er van uit dat ik wel een strand zou vinden dus eerst terug naar het guesthousse en daar m'n zwemkleding aantrekken wat geld in een leeg kodak-24-foto's-fotorolletje-omhulzel en dat in m'n zwembroek anders zou het immers nat worden ..dus ik weer verder maar nee hoor na 3 uren lopen nog geen strand gezien ook al eens even vragen maar dat heb ook niks geholpen..nou ja in ieder geval ben ik toen weer terug gegaan heb m'n zwembroek weer verwisseld voor m'n cakykleurige survivalbroek en ben de stad in gegaan daar zag ik net een rondvaartboot voor m'n neus vertrekken..dus te laat toen ben ik maar eens even gaan karten bij de lubricants racebaan..was wel luk ik was wel alleen op de baan maar dat is logisch natuurlijk niemand durfde tegen radmer coulthard te racen nou ja na ongeveer een kwartir was dat ook weer voorbij en ben ik rustig de stad in gegaan en heb de rondvaartboot van 5 uur gepakt dat was en hele belevenis voor 7 ringgit(4,- ) we hebben nog een of andere kruising tussen een krokdil en een hagedis gezien zeg maar een krokodis die zwemmen kon en ik zag van allerli visjes in die rivijf uhh sorry rivier nou dat bracht me op een idee en toen ben ik maar eens op zoek gegaan met m'n beste engels heb ik uitgedacht om es te vragen naar fisch-equipment dat lukte en zo kwam ik bij een viswinkel daar de geodkoopste hengel gekocht wat dobber's,lood,draad,haakjes en vissen maar ik was voor 35 ringgit klaar dat is uhh..nou dat doet er ook niet toe ik heb wel even gevraagd waar ik het beste mee kon vissen dat waren proms verstond ik ..noui dact ik wie gaat er nu met pruimen vissen ik sta zo al voor lul en dan zeker ook nog met pruimen vissen nou ja ik heb maar brood gekocht en ben op zoek gegaan naar een rivier daar gaan zittn de hele handel in elkaar knutselen en vissen maar iedereen stond te kijken van die is gek maar what te hach vissen met die handel ..en een rotzooi dat er in die rivier dreef allmachtig als je daar zo zit komt binnen een uur heel wijster voorbij drijven nou ja 7 uur,8 uur,9 uur nog steeds niks toen begon het ook nog te regenen om een uur of 10 pm dus schuilen en daarna ben ik maar gestopt maar natuurlijk liep ik de verkeerde kant uit en verdwaalde in melakka..dus maar weer eens vragen ik lip dus al een half uur seeds verder van het guersthousse af en ben toen maar weer terug gegaan en kwam om 23.:00 aan daar weer even wat drinken enz. en toen naar bed want de volgende dag zouden we naar indonesie ..next morning day 5 dus effe wat brood roosteren en opeten en toen de spulletjes pakken en naar indomall een rederij die ons voor 65 ringgit naar indonesie bracht het duurde wel haast 8 uur maar ja dat hoort erbij paspoortcontrole enz. nou op de boot moesten we nog eens overstappen tot we op de juiste boot zaten daar was alles hetzelfde als in een vliegtuig behalve dat we 1030km per uur gingen maar we kregen drinken bezorgd eten bezorgd superhott ..nou ik kreeg nog een soort koude kipburger van een mal-ijs en om 17:00 kwamen we aan toen weeer controle en daarna waren we dan eindelijk op indonesi wat zijn die mensen opdringerig zeg..mij kan het niet zoveel schelen wat het kost of waar we naartoe gaan maar olga oei oei die was woedend..nou ja we moesten de klok ook nog een uur terug zetten dus geen plus zeven maar plus zes is het nu..dus was het weer 16:00 na lang gezodemiter vonden we een minibus naar butatingi op indonesie..ik had een plekj achterin naast twee zweedse schonen..hihihi..nou de bank daarvoor zat olga en die duitse meid en een of andere pimpelmees o sorry uhh vietnamees..nou dat was wel gezellig met die twee zweedsen dus ik had immers wat zweeds geleerd dus ik dacht even indruk te maken met te zeggen van:jag har liten snopp (you are beatifull) maar dat zei ik dus en die twee zweedse hlemaal in in duek dus ik vragen wat zo funny..? toen bleek het heel iets anders te betekenen ..i have a small willy...dus ik stond mooi voor paal..ik zou eerst zeggen van zal ik het tegendeel bewijzen maar dat leek me niet verstandig maar als ik ze straks tegen kom die andere zweedse meiden anna and monica dan zwaait er wat ..noui ja ah ik doe zelf ook wel eens een grapje ..in ieder geval daar zaten we dan eerste vroeg ik iemand hoe ver het was hij zij 800 km later vroeg ik nog eens en toen bleek het maar 400 km te zijn ..nou ja in totaal hebben we zo'n beetje 9 uur in dat busje gezeten om 17:15 vertrokken en om 02:15 waren we er... ondertussen nog een razia van de politi meegemaakt en nog twee keer gegeten eerst van dat vreemde chinees best wel lekker en daarna bij de tweede stop een pak koekies..die vond iedereen heerlijk..nou toen we aankwamen een guesthousse gezocht voor unbelieveble 4,000 ruppie p.p da's fl 1,15 ...cht ongelooflijk en ook nog es onbeperkt koffie drinken..nou ik was om 09:00 wakker effe douchen en even koffie drinken even wat gidsen doorgelzen over tour's bijv. een 10 daagse survival tour echt amazing die foto's daarvan je komt bij een of andere stam en daar maak je van de schil van bomen je eigen onderbroek dames krijgen en bananenbladeren rokje en je moet jagen de mannen dan met pijlen met gif op apen..echt really amazing ik zei dat ik dit wel graag wil doen maar dan doe ik eerst een 2 daagse tour om te kijken of het me wel bevalt het survival gebeuren en dan
op donderdag ga ik mischien wel die 10 daagse jungle tocht doen voor ik geloof 275,- da's 27.5 per dag..dus valt mee..nu weet ik dus niet wat olga en dat duitse meisje haar plannen zijn maar als ik dit graag wil dan moeten we maar wat regelen dat ze met z'n tweeen verder gaan dat bepraat ik straks even met haar ..want ik ben eerst even wat gaan pinnen 1.200.000,- ruppie yes eindelijk miljonair...hihihi.is maar 380,- of zo maar ja..nou toen even wat spul gekocht en straks weer naar ht guesthouse om te zien of de meiden al wakker zijn.. dus mischien is dit wel de laatse brief als ik ht niet overleef in de jungle...grapje.....tot kijk en dan zal het wel wat langer duren voor jullie weeer een verslag krijgen van dat jungle gebeuren als het doorgaat tenminste...nou de groetjes en liefs van radmer...