dierentuin & Jungle tripje - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van radmer kuipers - WaarBenJij.nu dierentuin & Jungle tripje - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van radmer kuipers - WaarBenJij.nu

dierentuin & Jungle tripje

Door: rasmoes

Blijf op de hoogte en volg radmer

24 November 1999 | Indonesië, Batavia

beste vrienden ,kennis,bekenden,familie en andere schepsels.. ja denk je dat je even af bent van die verhalen van radmer en dan is ie er al weer just arived from jungle maar ik zal bij het begin beginnen oke..? day 6 daarover had ik al wat geschreven maar hier volgen de spannende verhalen van wat er na het internetten allemaal gebeurd is..ik heb dus toch maar die jungle trips geboekt meteen betaald die 3 daagse en een 10 daagse.. daarna even naar de dierentuin geweest best wel maf hebben ze kraaien en kippen en meer van zulke doodgewone beestjes maar die blijken heel bijzonder hier..eigenlijk voelde ik me de grootste atractie..ze noemden me zelfs white giant..nou nou dan hadden ze me anderhalf jaar geleden moeten zien..maar om niet te ver af te dwalen heb ik nog wat aapjes gekeken en zei mij en meer huis-tuin en keuken-standaard dierentuinbeestjes. na twee uurtjes ronddwalen in die zoo ben ik weer afgetaaid naar een of ander park..als ik zin heb ga ik wel weer es naar een dierentuin die 33 cent doen het hem oook niet.. o ja daarna na dat park waar allemaal stelletjes zaten ben ik es een pancake gaan eten om te testen of ze hetzelfde zijn als hier(dus not had gewoon zin in wat hollands) nou die naar binnen en daar zat toevallig ook een andere nederlander die vertelde over siberut islands waar mijn tien daagse reis morgen heen gaat..wat tips kreeg ik een van die tips was geen duur spul mee,.. dus ben ik meteen naar de markt gevlogen om een goedkope zonnebril..die gekocht ik zou ook nog wat onderbroeken kopen maar ik was bang dat ze niet mijn maat hadden en om ze daar nu te gaan passen..hihihi...dan worden die vrouwen allemaal zo wild dus dat heb ik maar niet gedaan..nou ja een zonnebril rijker ging ik naar (even spieken want ik schrijf alles in korte lijnen op)uhhh.. o weer even gaan internetten om te kijken wat heerenveen gedaan heeft..nou dat had ik beter niet kunne doen want ik ben er even niet of ze krijgen gelijk met drie-een aan de reet...ach pech..next time beter..o'ja daarna heb ik nog even zitten kletsen met een groepje die zweedsen en nog twee hollandeses en olga en de duitse vegetarier.. nou het volgende schrik niet....vanaf nu ben ik weer alleen..niet omdat we het niet vinden konden maar ik wou dus graag die jungle trips doen en olga niet dus die kan natuurlijk ook niet 13 dagen wachten dus is die samen met die duitse verder gegaan..nou ja geeft niks..maar in ieder geval heb ik afscheid genomen en afgerekend ik kreeg nog geld van haar..nou toen naar bedje en slapen hier kan ik verder niks over vertellen want m'n ogen gingen dicht.. next day..ik was al wakker om about 6:30 am even douchen en prepareren voor de 3 daagse jungle track..m'n overige bagage bij abdul de hoteleigenaar gebracht en toen werd ik opgepikt om 7:23 am de gids bracht ons naar een ander hotel om daar een 29 jarige japannerees op te pikken die uit japan kwam..en toen rijden maar even stoppen bij kings pallace een palijs van de koning van indonesie van vroeger ofzo..onderweg kregen we een mini ontbijdje wat banaan die ik zelfs heb opgegeten en een paar cakejes..daar was ik weer even een stoel omwisselen want die zitten niet al te best hier..nou waar was ik o'ja bij dat ontbijd na het ontbijd in de bus gingen we verder dat deden we trouwens tijdens het ontbijd ook al toen ariveerden we in weet-ik-veelie-stan.. daar een lunch bij de cousine van de gids en na het lunch met een kano de rivier op tot we de boot uitgingen toen lope n zweten als een otter want het was blody hot..nou na een lange reis door de real jungle kwamen we bij een hut aan in de middle of nowhere omheind door een tuin met kokosnotenbomen,bananenbomen,papaverbomen,lemongrass,kaneelplanten en een soort look-alike sinasappelbomen daaromheen weer allemaal rijsvelden nou daar moesten we dus slapen de hut van 4 bij 5 stond op houten palen en de weeer een cousine was aan het water koken op een openhaard in de hut..dus eerst een bakkie thee en wat uitpuffen toen rijst eten met wat vreemd spul..ik heb er suiker bij gemieterd en toen was het wel tye eten nou ik was echt uitgeput dus ben ik om 18:oo op bed gegaan en er om 21:00 weer afgekomen even een bakkie thee van lemongras en toen om tien uur het bedje in ..lekker slapen en de next day day 8 dus om 7:00 am wakker ontbijd brood met suiker en banaan een bakie thee en toen met iets minder bagage de jungle in eerst bij een kennis van de gids langs en daar wat fruit gegeten en toen verder even wisselen van schoenen naar slippers en toen rivierlopen door het riviertje lekker koud water tot we bij de caves kwamen grotten dus die in de zaklamp aan en toen de boel verkennen allemaal vleermuizen in de grot op de foto zetten en toen we op het eind waren weer terug naar de ingang toen de volgende cave daar zagen we een slang...brr.aaahhhwwwwrr,,.. ik zei: i HATE SNAKE (sorry voor de snekers onder ons maar ik kan het ook niet helpen.) daar oken een foto van en ik begon al wat meer op te letten of hij z'n vrouw of familie ook bij hem had ja die slang bedoel ik maar dat viel mee op het eind weer terug en de slang was vertrokken daarna weer een stukie lopen en toen kwamen we bij een hut waar we gelunchd hebben wat koude rijst met banaan en look-alike sinnasappel en daarna weer verder naar een waterfall daar in een beekje de kleren uit en lekker zwemmen onder de waterfall..heerlijk daarna weer verder een bospad en toen weer richting hut om een uur of 17:00 waren we daar en de neef van de gids was al aan het koken echt heerlijk dit keer het lekkerst tot nu toe.. rijst met sardines en uitjes en knoflook supergood..toen ben ik op bed gegaan (18:15) en werd pas weer wakker om 01:15 even pissen en weerr verder slapen ..toen de veolgende morgen weer een ontbijd en daarna de spullen pakken en lopen maar een superzware tocht..(bijna vergeten dit is dag 9) echt heavy nou ja goed voor de conditie ik had een nieuw t-shirt aangedaan maar dat was doorweekt na een uur of wat het t-shirt maar uit wat sunebrandmilk op het huidje en lopen maar weer tot we na 5 uur lopen weer bij de rivier waren daar met een bootje oversteken en weer naar de cousine toe daar eten niet zo veel wnt ik had meer dorts ..over dorst gesproken in malijsie ziet het zwart van de coca cola koelkasten en hier is er geen te bekennen dus warme fanta,cola en water nou ja t'is vloeibaar moet je maar denken toen de bus in een minibus zo'n altenburg bestelwagentje met 25 man erin lekker proppen dus maar ja ook nog haast verongelukt want we reden bijna een refrein in omdat de chaufeur een chekie aan het draaien was ..dan die muziek werd je ook gek van een soort van indonesische jantje smit muziek nou dan weten jullie genoeg..ach what te hack best wel gezellig toen overstappen ..ik voorin met z'n vieren naast elkaar viel nog mee want achter zaten ze met 5 of 6 naast elkaar ..daar aan de praat met een indonesische met wiens zus ik meteen wel trouwen kon..maar ik kijk wel uit met die never saw before dates ik herinner me nog die amerikaan..zou ik ook mee trouwen ..dus afwimpelen en verder rijden weer overstappen..in een soort van taksi die ons naar bukki tinggi bracht daar m'n kamer in alleen dit keer wel een keer zo duur maar 2,33 is nog te overzien..spullen uitpakken en de was wegbrengen en even verkleden en nu zit ik hiet te internetten morgen vertrek ik voor een 10 daagse jungle track naar siberut islands dus horen jullie tien dagen niks meer daarna ga ik es een beach opzoeken denk ik..om bij te komen ja ik ben nu alleen dus eigen baas..nou ik hoop dat jullie alles goed gaat en tot de volgende keer.. o'ja bijna vergeten kreeg nog bijna ruzie met een half dronken engelsman die riep i wan't beer do you know where i can find beer.. toen heb ik hem naar de dierntuin gestuurd kwam ik hem later tegen was ie kwaad..nou ja hij wou toch beer... nou ik kap er nu mee...bedankt voor diegenen die me geschreven hebben en tot de volgende brief..die zal nog wel langer worden omdat het tien dagen betrefd.. groetjes van radmer

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

radmer

Radmer C.P. Kuipers Dotterhof 13 8446BJ Heerenveen HOLLAND ( E.U.) tel.nr. 0031 (0)618050070 rasmoes@hotmail.com rasmoes@gmail.com www.rasmoes.nl

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 132
Totaal aantal bezoekers 311473

Voorgaande reizen:

17 Januari 1977 - 18 Oktober 2011

losse reisjes/tripjes Europa+Egypte

17 Oktober 2007 - 18 April 2008

Zuid-, Centraal en Noord Amerika en Carribean

04 Oktober 2005 - 12 April 2006

Zuid-Amerika Reis 1

01 December 2003 - 09 April 2004

Azie reis 2

16 November 1999 - 28 Augustus 2000

Afrika en Azie reis

Landen bezocht: