Krijg het zuur met die chinese muur - Reisverslag uit Beijing, China van radmer kuipers - WaarBenJij.nu Krijg het zuur met die chinese muur - Reisverslag uit Beijing, China van radmer kuipers - WaarBenJij.nu

Krijg het zuur met die chinese muur

29 Februari 2000 | China, Beijing

hallo beste Dit-lees-mensen,
vanuit de hoofdstad van china breng ik jullie deze al weer 26e editie van mijn reiservaringen ja het begint zo staardig aan al een mooi boekwerk te worden al die verslagen bij elkaar maar dat moet ook want hoe meer tekst des te beter jullie weten wat er allemaal precies gebeurd..en ik natuurlijk ook als ik straks bijv. 76,23 ben en mijn jeugd weer wil herinneren..nou ja jeugd...ik moet zeggen dat je door te reizen steeds meer volwassen word..door de hoge zelfstandigheidsgraad waar je in verzeild komt geraakt..nou deze brief omvat waarschijnlijk weer een dag of 5 a 6 dus het zal wel weer een heel verhaal worden en gelukkig is er ook weer wat gebeurd dit keer voor mij gelukkig positief..dus het word weer de censureer-regelementen erbij pakken om het niet te bont te maken..over bont gesproken is er een reizigersbond...?net zoals de horecavakbond en de bouw en hout bond...nou waarschijnlijk niet..oei de weer eens beeldschone vrouw van dit internetcafe laat iets stukvallen...ja ik kan me het voorstellen als ik vrouw was en ik had zo'n dutch-model in mijn internetcafe zitten dan zou ik ook zenuwachtig worden..over model gesproken mijn gewicht is helaas met 2,5 kg toegenomen..ik was zelfs 95 maar na drie sauna's ben ik nu weer 92,5..nou staks in afrika en/of india zal ik het er wel afzweten..en ik ben vandaag ook begonnen met mijn six-pack-getting..program..de eerste pusch-ups zijn bevestigd..nou ik zal niet te lang gaan voorwoorden..en nu meteen de radiatorverf maar uit de kast halen..
dag 101 24 feb. na het schrijven van brief nummer 25 ben ik om 21:21 maar een broodje gaan eten en in een bar een bakkie gedaan..daarna wat rondwandelen in nanjing waar ik op dat moment verbleef het was ook weer eens tijd om mij te scheren en dit kon mooi wand ik moest de tijd toch een beetje zien vol te maken want 02.07 ging de trein pas naar beijing..dus na wat rondlopen vond ik een wat afgelegen kapsalon en vroeg de twee dames met mijn gebarentaalbestand om mij te scheren dit kon wel en koste me 1,25 een koopje dus..nou de dames welke overigens weer eens beeldschoon waren ,waren nogal zenuwachtig..ja als je een fout maakt bij een foreigner ..dat is natuurlijk fataal..dus met z'n tweeen in het spier om mij gereed te maken voor de scheerbeurd de ene met een warme doek en de andere met het scheermes..toen begonnen ze ook nog omstebeurten te scheren..tsja..maar een nam het touw over en maakte het karwei af..het was best wel lekker om eens goed verzorgd te worden..en mijn haar voelde als een staalborstel die in de olie had gelegen dus vroeg ik of ze het konden wassen..dat kon wel dus de shampoo erin en rossen maar..na het haarwassen begon de kapster mijn hoofd te masseren en later zelfs mijn armen en rug..ja ik werd al wat zenuwachtig want de laatste keer dat ik geaseerd werd belande het heel anders ..dan gepland..maar gelukkig bleef het bij de massage dit keer..ja ik had tenslotte niet eens om een massage gevraagd..nou na het hele gebeuren ben ik nog met haar op de foto gegaan..ja voor de lol..nou en toen maar weer terug naar de bar waar WMW zaten deze waren vergezeld..ja geloof het of niet..door een dronken-chinese-gay-politieman...ja dit is een bijzonder soort menstype..hij probeerde van alles maar we konden hem op afstand houden..ook zat er een jezus look-alike aan tafel hij waswel aardig en kwam uit australie of zo nou na een tijdje werd de dronken politieman zelfs wat te vervelend en gooide en glas stuk..toen zijn we maar weg gegaan en naar het internetcafe gegaan dit keer niet om te internetten maar om een soepje te halen en daarna vervolgens onze backpacks oppikken en hup met de taxi naar het station en daar de trein in voor de 14 uur durende trip..nou na wat praten en niksen ben ik in slaap gevallen en dus naar dag 102...
10.00 wakker slecht geslapen maar ja..nou toen maar wat noodles eten het standaard trein voedsel..je hebt namelijk in alle treinen een kokend water voorziening en dus kan je zelf thee maken en koffie en ook cup of noodles nou na hier wat van gegeten te hebben maar wat luieren in bed en wat muziek luisteren op mijn walkman en zo nu en dan naar buiten kijken..toen zagen we ook dat het pijpestelen sneeuwde ja het was zo wit als m'n kont buiten..maar dit gaf we weer een extra dimensie aan de reis...sneeuw..ja zo zit je in een plek waar je ogen bijna uit je hoofd koken van de warmte en zo zit je in een plaats waar het sneeuwd en het zo hard vriest dat als je buiten staat te pissen..het voor het de grond heeft bereikt al bevroren is
nou na een tijdje naar buiten kijken maar eens even wat koffie klaarmaken en toen kregen we te horen van een chinees dat de reis niet 14 uur maar 20 uur duurde later werd het zelfs 22 uur..ja dit betekende dat we ipv 16.00 pas 00.15 ariveerden..nou dus de rest van de tijd ook maar wat vol niksen en wat kaarten met een paar chinesen ..die erbij stonden te kijken toen we aan het kaarten waren dus hebben we ze maar even gevraagd mee te doen..nou om 00.17 kwamen we aan in Beijing dit is het grootste station van heel azie..zeggen ze..maar gelukkig konden we de weg naar buiten vinden..hier werden we meteen aangevallen door een groep taxichaufeurs die vroegen 100 yen..ja hallo we willen die taxi niet kopen...nou na wat zoeken kwamen we beland bij een chinees die engels sprak alleen het enige wat ie kon zeggen was 10 us dollar..wat te veel was p.p..dus toen maar de lonely planet erbij en met een taxi zijn we in een goedkoop plaatsje beland met een berg aan faciliteiten een 24-uurs bar,sauna,internet,travelagency,massage,tafeltennis en nog meer van dit soort maak-het-de-gast-naar-z'n-zin-dingen nou daar heb ik eerst maar eens eem broodje gehaald in die bar en wat te drinken daarna gaan slapen en met de walkman op in dromenland beland..na wat dromen en een paar uur de ogen dicht te hebben gehad werd ik om 10.00 wakker in dag nummer 103.en ben eerst maar eens gaan douchen want dit had ik in de trein niet kunnen doen want daar is geen douche nou WMW waren weg naar een of andere museum en ik ben nadat ik de was had weggebracht maar eens even kijken op het internet en hierna een ontbijdje genieten toen nog met een of andere hippie die dezelfde hoeveelheid haar had als de mensen in mijn dorp bij elkaar hebben..met deze man heb ik nog even een praatje gemaakt en toen ben ik maar eens de stad in gegaan met een bus wat rondrijden en toen heb ik besloten naar de dierentuin te gaan dus met wat zoeken belande ik hier en ben een kijkje gaan nemen bij de pandaberen,reptielen,apen,vissen,vogels,vossen en nog veel meer helaas had ik geen tijd meer om bij de tijgers en leeuwen te kijken want het was al 17.00...dus uit de dierentuin en proberen de weg terug te vinden dit lukte helaas niet al te best dus heb ik maar een taxi genomen naar de derde ringweg en hier een bus naar het hotel terug daar wat eten en toen met z'n drieen naar de sauna welke maar 2,5 koste nou dit was de eerste sauna in mijn leven dus weer een ervaring rijker geworden nou het was een houten hok met een kachel erin welke gloeiend heet was en daar moest je dan zo nu en dan water op gooien..ja dat zo nu en dan werd bij ons al gauw constand en het was dan ook flink zweten geblazen mathew hield het 20 minuten vol en wayne en ik 25 minuten..toen in een stoomkamer nou dit was helemaal niet te houden..mat werd toen ie de deur opende al achteruit geblazen door de hitte en we konden het er niet langer dan 2 minuten uithouden daarna een bad en toen een douche..de sauna werd beheerd door twee chinese volgens mij gays want ze hadden hun ogen maar in een richting en die hoef ik jullie niet te vertellen..nu heb ik niks op gays tegen alleen als ze ons gaan lastigvallen dan word het anders...nou bij het omkleden deden ze hun uiterste best om een glimp van een van onze drie golden ''knop''op te vangen..maar dit lukte niet echt..ja ik had een zwembroek aan en mat en wayne een sarong..nou na de sauna waar we een uur later nog van zweten..zijn we de bar in gegaan en hebben hier nog wat gegeten en ook met peter en zijn engelse vriendin gepraat ja deze hadden we in hong kong ontmoet hij reisde samen met wendy en ging een andere kant uit..maar een engelse schone heeft hem doen betoveren en zodoende is hij met haar naar beijing gevlogen en hij zag me deze ochtend aan het internetten dus hadden we afgesproken wat te gaan drinken in de 24-uurs bar zodoende...na hier wat te hebben gezeten hebben we naar een mooie dansclub gevraagd en met wat gebarentaal vonden we een taxi die het wel wist..ja hij reed wel een paar kilometer om en hiervoor hebben we dan ook niet betaald..waar hij niet zo blij mee was en wij ook niet ..maar gelukkig kwamen we nog levend de Den club in en hier heb ik maar een sprite genomen en ben gaan dansen..ja en wat gebeurd er..ik was de grootste man in die hele club..en komt er niet de kleinste chinees bij me gaan dansen..shit dat heb ik weer..nou met wat goeie smoezen en tactieken kon ik haar afschudden..ja ik voelde me wat vreemd bij zo'n minnie..je krijgt dan het gevoel van..een oliefant die een muis .neu....ik hoop dat jullie het snappen.....nou toen kreeg ik oogcontact met een bloedmooie chinese dame..maar helaas ook een of andere chinees en die begon tegenover haar te dansen wat ik ook probeerde maar die chinees die nam zo veel ruimte in beslag en was daar zijn hele karate-technieken arsenaal aan het uitoefenene..ja het leek op jetten.(leek nergens op) nou toen ben ik maar even gaan uitrusten tegen de muur en daar stoote die zelfde bloedmooie chinese schone mij per ongeluk met opzet aan en vroeg me te dansen..dus dit maar doen dan..ja en dit is het ergste wat er is want die muziek was 3 dubbelklote en dan sta je ook nog net te doen alsof je het heel mooi vind..ja waar vrouwen je ook al niet intoe staat brengen..maar ja na een tijdje dansen zag ik dat wendy ook beet had met een of andere gast welke later een duitser bleek te zijn..ja dan ga ik liever gewoon dood..maar ieders eigen keuze wayna had ook al een vogeltje gevonden..alleen mat nog niet..nou iik heb mijn vogeltje maar wat te drinken aangeboden en ben met haar naar beneden gegaan hier wat zitten en het werd intiemer en intiemer en het duurde niet lang of we waren met elkaars tongen de tanden van elkaar aan het tellen..ook wel zoenen genoemd..(tong) ja met tongzoenen bedoel ik niet die zeevis maar iets anders..dit werd steeds heftiger..nou tussen deze fases door hadden we ook nog tijd om wat info uit te wiseelen ze was 22 jaar studeerde busness in engels en nog wat van die gegevens..dit ging de hele avond zo door en om 7.00 uur zijn we naar huis gegaan..mat was al weg alleen..en wendy was met die duitser aan het mond-op-mond beademen oefeningen aan het doen wayne had een supermodel gevonden..pff...wonderschhone vrouw een schotse genaamd caroline en ze sprak vloeiend:Chinees,frans,spaans en engels..en dat op 21 jarige leeftijd...nou vanwege accomodatieproblemen ben ik alleen naar huis gegaan nou ja alleen ik bedoel zonder suzanna..de chinese schone..en caroline wayne wendy en de duitser zijn meegegaan naar het hotel hier hebben we nog wat gedronken en gegeten en ik ben toen om 08.00 in de morgen maar op bed gegaan..dus ook al lang in dag 104...27-2-2000...nou dat was dus slapen geblazen..omstreeks 12.30 werd ik wakker en vroeg mathew me mee naar het natural history museum dus hup aankleden na een douche en met de taxi naar dit museum met z'n tweeen..ja want wendy lag nog te pitten en wayne die samen met caroline in de bar was in slaap gevallen ...toen kwamen er allemaal gasten te ontbijten...en toen zijn ze om 10.00 wakker geworden en maar met z'n tweeen in een bed gedoken dus die lagen ook nog te pitten..nou met mat naar dat museum dus en daar eerst maar even naar de Mcdonnalds om wat buikvulling te verorberen daarna het museum in..waar allemaal nep dinosaurussen waren..niet van rusland...wat je anders wel zou zeggen omdat ze dinosauRUSSEN heten..ook waren er een arsenaal aan dode slangen in potjes en gepelde schildpadden..na wat rondlopen kwamen we in de 3e verdieping hier waren allemaal menselijke organen in potjes van lever's tot vagina's en armen,benen,complete hoofden en alles..er waren complete mensen welke door midden waren gezaagd en er was een man waar ze z'n vel hadden afgestroopt..ja allemaal vreemde dingen ook nog van die miskramen..baby's met een oog boven hun neus en meer wan dat soort wonderen..ja je zou er bijna angstig van worden..daarna ook nog wat andere opgezette vogels,krokodillen en andere dieren bekeken..zeg maar een dooie dierentuin..hierna een bakkie koffie gaan drinken in de KFC en toen maar vanwege moeheidsproblemen teruggekeerd naar het hotel..hier weer op bed gedoken en zo nu en dan wakker..ik heb nog wat spaans geoefend met caroline en ook heb ik suzanne gebeld en we hebben om 02.00 in de nacht afgesproken in dezelfde club..ja wel wat een vreemde tijd maar ze moest naar haar ouders en dan weer terug dus kwam ze pas laat weer in beijing..nou toen we allemaal de slaap wat uithadden ben ik met wayne een sauna gaan pakken..eerst 45 minuten in dat hokje met die kachel..alleen heb ik het deze keer wat rustiger aan gedaan met het water en daarna nog 5 minuten in dat stoomhok..toen ging ik bijna van m'n stokje en had bijna een uur nodig om weer bij te komen..daarna nog even scheren en douchen ja want ik had een afspraak..toen ben ik met wayne nog even het internet gaan checken en zag de resultaten van heerenveens concurentie clubs
daarna samen met wayne de taxi in en op naar de club..ja weer niet kunnen vinden toen belanden we in een straat vol met bars..maar we moesten naar die club want wayne had daar om 23.00 afgesproken met caroline en het was nu al over twaalven. dus maar weer een taxi deze reed 5 meter en toen waren we er al..daar wat drinken met caroline en ik ben gaan wachten op suzanne welke om 02.00 kwam..helemaal in het bond..ja je zou bijna denken zit dat wel snor..maar ze had die jas van haar moeder gekregen welke een kledingzaak had..ja ik heb wat met vrouwen welke hun moeders kledingzaken hebben Evelina mijn bulgaars internet contact welke ik heb bezocht..haar moeder had ook al 3 kledingzaken..maar goed zal wel toeval wezen..nou het duurde niet lang of het was weer raak ..weer even checken of onze tanden er nopg in zaten..om 3.00 ging de bar dicht..en wayne was al weg met zijn caroline ik ben met suzanne naar de boys en girls club gegaan waar we een appelsap en een jus de range hebben besteld..maar met die curses mond-op-mond beademen heb ik bijna meer appelsap geproefd dan mijn eigen jus de range..nou na een tijdje waren we allebei zo moe als een kieviet ..en ging het zoenen ook niet meer al te best ja zo nu en dan een gewone zoen en dan weer een tongzoen dat gaat spaak lopen..als de ene denkt dat het tijd is voor een zoen en de andere denkt dat het tijd is voor een T-zoen dan krijg je rare botsingen..nou ik zal er ook niet te lang meer over lullen..ze zei van ja anders konden we wel naar mijn appartementje en daar koffie drinken,tv kijken en muziek luisteren maar ik heb een kamergenote en die is daar ook..dus...
ja en ik had een hotelkamer die ik deelde met WMW dus weer accomodatie problemen en weer werd het niks..toen ben ik maar naar huis gegaan en zag daar in de taxi voor me wayne..alleen uitsteppen..ze hadden geprobeerd een hotel te vinden maar omdat ze hun paspoort niet bij hun hadden kon dit niet..dus hij baalde nogal wat..toen maar rap gaan slapen en om 07.45 werd ik wakker dus in dag
105 ..snel aankleden en in de bus naar de Chinese muur na twee en een half uur in de bus wat te hebben geslapen kwamen we aan bij de great wall daar eerst maar even een noodlesoep gaan eten en toen de muur op..nou dat was een tegenvaller ik dacht namelijk mijn leven lang al dat het een soort van highway was door de bergen waar auto's en alles op reden..maar forgett het het was een grote trap...pff...en sterveskoud daar in die bergen..het was wel mooi de muur bedoel ik en die vieuw alleen al die trappen..pff...we werden ook nog vergezeld door een groep van 20 mongoolse vrouwen die ons kaarten probeerden aan te smeren voor 30 yen..welke later in de toeristenshops maar 7 yen kosten...nou ik heb een soort van bom gekocht voor 1,= en deze in de muur aangestoken..ook nog heel wat fotop's gemaakt wat kaarten gekocht en na een tijdje weer terug gegaan want om 14.00 moesten we weer in de bus zijn..in een restaurant hebben we nog een bakkie gedronken en toen zagen we ook dat we op de gopede tijd waren want er waren foto's van zomerse dagen dat er meer mensen op de muur rondliepen dan dat er in heel china zijn..nou dat is mischien wat te overdreven maar het zal niet veel schelen..nou na dit muurfestijn in de bus terug..hier heb ik op de achterbank geslapen en om 17.00 waren we weer op de plaats van bestemming..toen meteen naar het station om tickets te boeken naar Xi'an daarna weer terug en even gaan kijken oop het interbnet dat heerenveen met 2-0 verloren had..shit...de eikels toen met mat en wayne weer de sauna in en daarna in het stoombad en toen ook nog postzegels gekocht en mijn kaarten aan het schrijven gegaan..we zouden deze avond slang eten en ratten en honden enz. maar het werd al maar later en later ik heb maar even een tonijnsalade gegeten want had erg honger na een hele dag klimmen aleen maar een noodlesoep..na de salade zijn we in de taxi naar een mc donnalds gegaan en hebben hier gewacht op caroline..ook nog twee koffie gedronken..ja de tweede was nog gratis ook..toen met twee taxi op pad alleen ging er iets mis en alle twee taxi's gingen een andere richting op..ik zat bij caroline en wayne in en had het guideboook bij me en wendy en mat waren in de andere taxi zonder talk en zonder guidebook...nou na een half uur wat heen en weer rijden tussen verschillende restaurants bleek het ook nog eens dicht te zijn de slangenrestaurants..toen zijn we maar terug gegaan naar het hotel en hier heb ik een aardappelcurry en een paar spring rolls besteld..oook nog wat drinken en na een tijdje kwamen mat en wendy ook al terug..
daarna ben ik op bed gegaan..en werd vandaag dag 106 wakker meteen de spulletjes inpakken en aankleden enz. toen even de ambasade gebeld van laos maar het visum halen we nu in kunming..ook nog drie games tafeltennis met mathew gespeeld..ja hij speelde in de top 5 van engeland..dus ik werd met gemak verslagen alhoewel ik toch aardig weerstand biede..nou wayne kwam terug ..hij had deze avond ebn hotel kunnen huren en dus afgelopen nacht uiteindelijk zijn doel bereikt..
ik ben met wendy en mat naar het station gegaan waar we onze bagage hebben achtergelaten toen met een taxi naar het tinman square..en nu zit ik hier al 1 uur en 57 minuten te tikken aan brief 26..
oke ik kap er nu mee want als ik 2 uur en 1 minuut doe moet ik 50 yen betalen en nu maar 40 yuan ...
oke vriendelijke groeten van radmer

ps:ik hoop dat jullie nog steeds genieten van de verslagen zo niet stuur dan even een mail met wat ik moet veranderen of moet toevoegen..
bedankt voor het lezen en eventueel verspreiden...

ps2: voor de mensen die jarig zijn of geweest zijn:van harte gefeliciteerd allemaal...