clubs,dolfijnen en noodlesoep - Reisverslag uit Beijing, China van radmer kuipers - WaarBenJij.nu clubs,dolfijnen en noodlesoep - Reisverslag uit Beijing, China van radmer kuipers - WaarBenJij.nu

clubs,dolfijnen en noodlesoep

Door: rasmoes

Blijf op de hoogte en volg radmer

03 December 2003 | China, Beijing

dag beste lezers,
Hier brief nummer twee alweer.. ja had even tijd om wat te mailen voor ik
straks de trein in stap voor een 16 uur durende reis.
heb gister na het internetten even wat gegeten bij een locale chinees.. ze
hadden een menukaar met alleen maar chinese tekens erop dus daar werd ik
niet wijs van.. het had de krant van een week geleden ook wel kunnen zijn
want ik zie het verschil toch niet.. na wat hakitaki gebarentaal kreeg ik
uiteindelijk een emmer met water met spagetti, ei , tomaat en wat groene
bladeren erin.ze noemen dat hier noodlesoep ook nog een colaatje erbij en smikkelen maar..het was wel wat te veel en ik had een probleem... dat waterige gedeelte van
die soep kon ik zo moeilijk wegkrijgen met twee van die stokjes... dat
stokjes eten ging met by the way aardig goed a.. de vorige keer vlogende
stukken vlees tot het plafond aan toe....
nou na wat gegeten te hebben heb ik met hessel gebeld en geregeld dat ie me
op komt halen van de trein morgen.
ook nog even een minuutje ge-internet en daarna heb ik de stoute schoenen
maar eens aangetrokken en ben naar de bar street gereisd per taxi.. daar
aangekomen werd ik meteen lastig gevallen door een partij vrouwen die me mee
wouden nemen naar de lady bar..
mooi niet dus.. opzouten met de wandelende bijzet tafels. dus ging ik weer verder..
na een tijdje lopen en zo'n 367 keer te zijn aangesproken of ik een masage
wou of een leuke griet wou en ook nog een keppel gasten die me gekopieerde
dvd's wouden verkopen ben ik uiteindelijk bij de boys and girls club
beland.. hier was ik 4 jaar geleden ook al eens geweest met susan een locale
chinese schone... hier stonden een partij chinesen op het podium te spelen.
eentje zong zo hoog dat het bijna leek of z'n ballen waren afgeknepen...
hier eerst maar eens een coronaatje gedronken en daarna nog twee baileys en
een breezer..
ik werd lastig gevallen door een chinees die naast me zat en die vroeg of ie
een gratis biertje van me mocht drinken.. ik zei van nee.. alleen als je
even wacht dan kun je die gerecyclede corona wel krijgen. nou toen ben ik
ermaar weer eens van tussen gegaan buiten werd ik meteen weer verwelkomt
door het: you-want-a-lady-mister??-comite na die te hebben af geschud ben ik
verder gegaan en uiteindelijk in een taxi beland die 6 yuan ( 0,60 eurocent ) goedkoper was voor hetzelfde stukje.
om een uur of 00:00 was ik weer thuis en ben ik na 5 minuten internet op bed
gedoken om te slapen... dit wou niet echt geweldig lukken en om een uur of
03:45 of zoiets werd ik wakker en ben ik maar eens gaan lezen in dat chinese
boekje van me.. daar zag ik dat ze in de beijing zoo het grootste inlandse
aquarium ter wereld hebben.
na een paar uurtjes lezen ben ik maar es gaan douchen... ja tijdens het
lezen dacht ik nog even dat we werden aangevallen door de jappaners of
zoiets maar het bleek dat duitse meisje te zijn die lag te snurken... nou na
de douche de stad maar eens ingelopen en daarna met de metro naar het
station bij de dierentuin gegaan.. daar raakte ik de zoek kwijt en ben ik
per taxi het laatste stukje gegaan.. een ticket van 100 yuan en op naar dat
aquarium.. onderweg kwam ik nog een paar tijgers,beren,vossen, en andere
dieren tegen.. ook zag ik zo'n gele vogel die snel klaar komt.... uhhh een
parkietelaar... nou eenmaal aangekomen bij hetaquarium bleek dit pas om
09.00 open te gaan dus ben ik maar even gaan wachten.
daarna dat aquarium ingegaan alleen was alles in het chinees dus kon ik er
niks van lezen en horen..
ik kon dus alleen de vissen etc. zien maar verder geen info erbij..
na een rondrit door het aquarium ben ik maar even gaan lunchen bij yammi yammi.. een soort van kfc,mcdonnalds-burgerking achtige tent. een kleine burger en eenn kleine frites als ontbijd-lunch..
toen was het bijna 11.00 uur en ben ik richting de dolfijnenshow gegaan..
eerst traden er een paar zeeleeuwen op en daarna de dolfijnen..
dit was best intresant om eens te zien.. ik heb wel vaker dolfijnen gekke
dingen zien doen de laatse tijd.......uhmm mirella....
nou na de show moest ik maken dat ik weer terug naar het hotel kwam want ik
moest er voor 12.00 uit zijn... dat lukte niet helemaal dus kreeg ik de deur
niet meer open met mijn zeg maar chipknipkaart.. gelukkig was de
schoonmaakster in de buurt en die heeft de deur even open gedaan zodat ik
mijn tas kon pakken en kon uitchecken.. na mijn pasje inlevern kreeg ik mijn
borg weer terug en ben ik even achter internet gekropen om deze tweede brief
te schrijven..
ik ga zo nog een soepje nemen en dan de stad in en straks per trein richting
weihai want daar zit hessel alias onder-de-luifel bij hem ga ik een dagje of
mischien twee kijken en daarna weer verder reizen..
nou heel veel plezier daar in nederland..
tot brief 3 vanuit een andere stad..
groetjes van radmer ,alias walvis ,alias giovanni ,alias rasmoes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

radmer

Radmer C.P. Kuipers Dotterhof 13 8446BJ Heerenveen HOLLAND ( E.U.) tel.nr. 0031 (0)618050070 rasmoes@hotmail.com rasmoes@gmail.com www.rasmoes.nl

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 175
Totaal aantal bezoekers 311353

Voorgaande reizen:

17 Januari 1977 - 18 Oktober 2011

losse reisjes/tripjes Europa+Egypte

17 Oktober 2007 - 18 April 2008

Zuid-, Centraal en Noord Amerika en Carribean

04 Oktober 2005 - 12 April 2006

Zuid-Amerika Reis 1

01 December 2003 - 09 April 2004

Azie reis 2

16 November 1999 - 28 Augustus 2000

Afrika en Azie reis

Landen bezocht: