the killing fields en s-21 - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van radmer kuipers - WaarBenJij.nu the killing fields en s-21 - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van radmer kuipers - WaarBenJij.nu

the killing fields en s-21

Door: rasmoes

Blijf op de hoogte en volg radmer

12 Januari 2004 | Thailand, Bangkok

12th. January 2004,....(gang)Bangkok ,.......Thailand.....Local time
09:39

Dag beste Homo's..apiens,
Zo daar was ik al weer en ook meteen maar weer vanuit een andere stad want
ben nu namelijk in thailand.. ja gisternacht aangekomen en meteen maar even
een loopje op de koh san road gemaakt.. nou er wordt hier veel verbouwd...
ja jorritsma.. mischien handel hier.. alleen heb ik het nu wel over andere
verbouwingen van vrouw naar man of andersom.. moets gister wel 178 keer in
mijn ogen wrijven om te kijken of sommige nu man of vrouw zijn.. ja het
stikt hier van de transvestieten.. maar goed die moeten er ook zijn.. maar
wel uitkijken dus met die omgebouwde chocoladeridders hier. nou de vorige
brief heb ik nog in pnom phen geschreven en vanaf daar zal ik dan nu verder
gaan.. ja na dat briefje te hebben getikt ben ik maar naar m'n hotelkamer
gegaan waar twee fans waren van mij... ja serieus alleen waren dit van die
fans die ronddraaien.. nou die heb ik eerst maar eens aan gezet en daarna
mijn toetje voor die dag m'n lariammetje..uhh ,,one lariammetje in 7
day keeps the malaria away'' nou na dit feestmaal waar als je pech hebt je haren
en al van kunnen uitvallen.. ja heb eens gezien dat een man uitviel tegen
zijn vrouw nou dat ging me toch raar.. schelden dat ie deed.. maar gelukkig
viel mijn haar ,,nog'' niet uit. nou ondertussen was ik al weer 6 keer bijna
uitgemaakt voor ket-wiezel dus met andere woorden tijd voor de kapper.. dat
was zo geregeld want ik had die middag tijdens een wandeling al een partij
kappertjes gezien.. nou hier heen en me laten scheren.. koste 50 eurocent
stond er op de prijslijst.. na het scheren vroegen ze of ze mijn haar ook
mochten wassen.. nou vooruit dan maar, maar alleen dat op mijn hoofd he!!!
dus zo'n minicambodjaante met een trapje naast m'n stoel om me een paar keer
in de zeep te zetten.. ja wordt liever in het zonnetje gezet.. o by the way
ik schijn een megaklapper te hebben gemaakt in de langweerder
sinterklaasloterij.. weet nog niet wat ik gewonnen heb maar als het zoiets
is als een rollade dan is ie al weggelopen voordat ik terug ben.. nou ik
hoor dat vast nog wel. nou na goed in de shampoo te zijn gezet werdt ik daar
nog even in mekaar geslagen onder het motto ,,headmasage'' ja ja.. nou
eenmaal klaar bleek ineens de prijslijst te zijn veranderd en was het
scheren nu 80 eurocent.. ja de fuckers.. wat dat betrefd zijn die
cambodjanen wel vuile afzetters.
ben ook blij dat ik die 50 Us$ niet onder de armen heb verdeeld.. ja ze
hadden namelijk snel met een viltstift achter de 2.500 riel 1 Us$ gezet en
zeiden dat dat de foreigners prijs was..
ne heb ik wel een dikke kop.. maar da's omdat anders al dat verstand wat ik
heb er niet inpast.. maar om nu gelijk 40 % prijsverhoging toe te passen..
maar goed heb maar betaald en ben weer verder gegaan en kwam zo op een of
andere markt terecht waar ik even later allemaal lekker vlees aan een stokje
zag.. nou eerst eens 1 proberen en daarna nog een paar.. ja had die dag nog
geen vlees gehad en heb dat die avond nog weer rechtgezet die spiesjes
werden geserveerd met een of de andere vreemde salade.. nou toen terug naar
het hotel en mezelf even zodoende preparen om te worden overvallen.. ja mijn
paspoort in de kamer achtergelaten en alleen maar een klein beetje geld mee
.. want ik ging eens even kijken in een kroegje waar ik 4 jaar geleden ook
ben geweest.. alleen was ik nu alleen en als je een beetje pech hebt wordt
je door een verkeerd iemand meegenomen op z'n scootertje en eindig je in de
killing fields als een van de andere 18.000 die daar liggen.... maar
gelukkig viel het mee en werdt ik netjes naar dat kroegje gebracht waar
flink was uitgebreid.. niet met naalden en wol maar met verbouwen... ja hier
eerst maar eens 3 colatjes light achterover gekiept en toen aan de praat
geraakt met een schot.. ja niet uit een pistool maar uit schotland.. hij
begon meteen over voetbal en zei dat ik niet over het voetballen moest
beginnen maar hij begon er zelf over.. nou goed na een tijdje lullen zijn we
samen naar een andere kroeg gegaan en tsjonge die cambodjaanse meiden zijn
zo gek nog niet .. allemachtig .. maar goed de schot die kreeg meteen een
hormoon-stoot-aanval en wou naar een andere tent waar nog meer vrouwen
zijn.. ik zei dat ie moest doen wat ie niet kon laten alleen dat ik niet mee
ging.. ja was die ochtend om 04:00 in saigon beland na 33 uur trein en heb
daarna niet meer geslapen dus was best moe.. toen ik naar huis wou ging het
even mis met de duizend taxibrommertjes en werdt ik er zo door verward dat
ik maar weer de kroeg ben binnen gegaan om nog een jus'orange te pakken en
daarna maar afgetaaid en naar het hotel terug gegaan.. ondertussen wou de
brom-chaufeur me nog allerlei drugs aansmeren en ook nog bij een hoerentent
afzetten.. daar zijn we nog wel voorbij gereden en stond het hele
cambodjaanse vrouwen volleybalteam te zwaaien.. we zijn doorgereden en zo
ben ik veilig terug in het hotel beland. daar m'n bedje maar ingedoken en
niet al te best geslapen.. ja een van m'n fan's maakte nogal veel lawaai en
er waren nog een paar onuitgenodigde gasten op m'n kamer waaronder een gekko
( soort hagedis ) .. nou wat er nog meer rondliep op m'n kamer weet ik niet
maar het maakte wel lawaai... de volgende morgen zou ik om 07:00 opstaan
alleen was nog zo moe en ben mooi blijven liggen zo tegen een uur op 10.00
m'n nestje uit en eerst even gaan douchen en al die andere
doe-je-smorgens-dingen nou daarna even ontbijten. en toen een
bromtaxichaufeurtje regelen die me de hele dag zou rondrijden.. dit geregeld
voor 4 euro en zo eerst met hem naar de killing fields ja hier was ik ook al
eens geweest maar wou er nog wel eens kijken.. daar wordt je niet vrolijk
van al die massagraven en hier en daar ligt nog kleding en botten-resten..
ja nog even in een toren geweest met meer dan 10.000 hoofden!!! ja skeletten
dan. allemaal op volgorde gelegd in leeftijd.. van babyskelletjes tot
bejaardenskeletjes.. nou na hier een klein uurtje te zijn geweest ben ik
maar weer afgetaaid.. nog even op de foto met m'n bromtaxichaufeur en daarna
op naar de shooting range.. onderweg kom je dan weer van alles maar dit
hangt van de wind af.. als het niet zo hard waait zijn er veel kippen en als
het hard waait weinig kippen.. ja die kippen hier zijn zo mager dat het
alleen maar geraamtes zijn met veren erop.. en natuurlijk weer al die
brommertjes met complete huishoudens en al erop.. ja na een uurtje rijden
kwamen we aan op de shooting range.. ik had hier wel eens verhalen over
gehoord maar wist niet dat het echt bestond.. nou en of het echt bestond er
lag daar een wapenarsenaal.. raketwerpers,mitraileuren,pistolen,m-16's,
ak47's ja en geen plastic speeltjes... ik heb er een paar foto's van gemaakt
dus zien jullie het wel thuis.. en er lag ook een menukaart alleen dan geen
cola etc. erop maar dingen zoals handgranate, m-16, ak47,rocketlauncher, en
dan een partij revolvers
ja je kon hier flink BLAFFEN zoals charlie da silva zou zeggen... nou ik heb
maar voor de AK-47 kavelnikov gekozen een rusische mitraileur dit koste 20
Us$ voor een magazijn met 30 kogels.. ja dacht dat zullen wel losse folders
zijn.. maar nee hoor echte jongens!!! nou ik een hokje in met die dikke
ak-47 en een hoofdtelefoon op en die man eerst maar eens vragen hoe dat
werkt.. ja straks hou ik hem verkeerd om ofzo en schiet ik mezelf aan
flarden.. dat ding was trouwens aardig zwaar.. en na de instructies ben ik
maar eens begonnen te ,, BLAFFEN'' ( schieten ) ja eerst een paar 1 voor 1
en daarna op automitisch en knallen maar.. een hels kabaal en dikke
rookwolken en de lege hulzen en het kruid vloog me om de oren... natuurlijk
vooraf eerst een paar foto's gemaakt.. op de killing fields ook nog want
daar stond een groep van 40 koreanen en die zouden op een groepsfoto.. ik
snel naast de fotograaf en ook even een foto nemen... die koreanen allemaal
lachen en shank you sir.. shank you sir... ja maar goed.. nadat die ak47
leeg was zag ik dat er ook een papieren man in het veld hong waar ik dus op
had moeten schieten... ja weet ik veel.. er stond met vooral de nadruk op
STOND.... muurtje en omdat ik m'n gun wat te laag hield heb ik dat hele
muurtje aan gort geschoten.. ja helaas had ik m'n metselatributen niet bij
me anders had ik het wel even gerepareerd... nou na de blaffer weer te
hebben ingeleverd ben ik nog even op de foto gegaan met een paar andere
guns... ja kon dus ook een raket afschieten en zo'n koker op je schouder
alleen koste dit 200 Us$ per raket!!!.. nou aangezien roel kraak en de fam.
A v/d meulen hun huizen niet in het bereik lagen heb ik dit maar achterwege
gelaten.. ja kreeg nog wel dat papier mee van die man en daar zaten ook nog
een paar gaten in.. niet in het hart maar ergens onder in de buik, schouder
en hier en daar nog een paar... ja wat ik jullie niet vertel is dat er eerst
een ander papier hong alleen omdat ik die helemaal aan gort heb geschoten
was er geen papier meer en heb ik een ander papier gekregen.. ja die schoten
waren allemaal raak en zodoende bleef er geen papier meer over... uhhh nu
vertel ik het toch.. en neem dit maar met niet een korreltje maar een
vrachtshipje zout.. ja heb er niks van gebakken... er lagen ook nog allemaal
kogels op de grond en daar zou ik even 1 van meenemen alleen had ik eentje
meegenomen waar de punt nog op zat.. een weigeraar ofzo.. deze had ik al in
m'n tas en liet hem nog even zien aan m'n bromchaufeur.. ja daar kwam de
chief aangerend en ik moest dat ding meteen inleveren want dit was dus nog
een scherpe.. ja hij deed de handen bij elkaar met het gebaar van.. als ze
je met deze kogel pakken kom je in de boeien.. nou dat ding dus maar weer
ingeleverd voor een lege huls..
nou na dit schietfestijn eerst naar het postkantoor... ja heb namelijk zo
een ritueel dat ik uit elk land een paar kaartjes stuur.. dus hup postzegels
halen en daarna even wat drinken met m'n chaufie.ja aangekomen bij een boelevard zag ik een leuke tent met relaxte fauteuils
en hier maar neergeplofd.. op de tafel naast me lag een menukaart dus die
maar even van de tafel gepakt en gaan kijken wat er was.. opeens iedereen
lachen.. ik denk wat is er..ja er waren twee cafe's naast elkaar en ik zat
op het terras van cafe 1 in de kaart van cafe 2 te kijken.. niet echt slim
dus.. nou snel de kaart weer terug bij de buurman op tafel gemieterd en maar
even in de juiste kaar gaan kijken en een biertje voor de chauf besteld en
een water voor mezelf. na nog wat lullen en genieten van m'n flesje water..
:-(.... ben ik samen met de chauf naar het s21 museum gegaan waar ik ook al
eens geweest was alleen toen bijna geen foto's had genomen en daar 4 jaar
lang spijt van heb gehad.. ja dus dat nu eerst maar eens even rechtgezet en
meteen 60 foto's geschoten.. ja heb deze dag wat afgeschoten eerst op de
killing fields al wat foto's daarna een ak47 kalasnikov en nu weer allerlei
foto's.. nou was niet zo emo als de keer daarvoor maar het is niet iets om
blij van te worden.. al die mensen die daar gemarteld zijn en vermoord zijn
door die POL POT en z'n khmer's
ja viel deze keer met m'n neus in de boter want er was een
foto-tentoonstelling en een film bij en zo ben ik daar TWEE UUR!!! rond
blijven kijken.. ja da's een record wat museum's betrefd.. er zijn ongeveer
17.000 gevangen geweest en er waren maar 7 OVERLEVENDEN!!! ja van hun waren
er fotoportretten en een klein verhaaltje... ook waren er sommige bewakers
of leden van de khmer op de foto.. dit waren de goeien en zij werden
gedwongen om daar te werken.. ja na het bekijken van al deze foto's en
verhalen en schilderijen en pasfoto's... ja er zijn ook zo'n 17.000
pasfoto's van iedereen die daar in die gevangenis is geweest.. bij sommige
zie je de angst zo erg in de ogen dat je er zelf bijna bang van wordt.. de
gevangenis is een oude school en ze hebben in sommige klaslokalen muurtjes
gemetseld zodat er nu allemaal celletjes in zijn van 2 meter bij 80 cm breed..
nou de film begon om 15:00 en hierin werden wat mensen aan het woord gelaten
en kwam het verhaal van een achtpaar dat uit elkaar was gehaald door de
khmer en deze schreven elkaar brieven.
door deze brieven en het verhaal van hun moeder werdt het verhaal
duidelijk.. ja al met al een emotionele film.. na een uur was de film
afgelopen en gingen de andere 100 bezoekers en ik de zaal uit zonder dat ook
maar 1 iets zei... ja het was echt sprekend een begravenis... hier werdt je
niet vrolijk van.. nou na een kwartiertje op de brommer was ik al weer een
beetje meer happy en ben weer afgezet bij het hotel en heb de chauf z'n 4
euro gegeven en ben even internet gaan checken.na het internetten eerst maar eens even gaan douchen en de kaartjes
geschreven.. ja had ergens onderweg een paar kaartjes gekocht alleen hebben
ze in cambodja geen leuke kaartjes alleen maar van die saaie kaartjes.. nou
deze even snel invullen postzegelstjes plakken en daarna eens kijken waar ik
zou eten.. had wel zin in iets van pasta dus ben op een brommertje naar
nike's pizza house gegaan maar eerst nog even bij het postkantoor langs..
alleen was deze dicht.. en het blijkt dus dat er geen brievenbussen zijn in
cambodja.. dus als je wat wil posten kan dat alleen op een postkantoor..
tsja ik zou die volgende morgen weg dus had geen tijd meer.. nou toen verder
naar dat pizzahouse en daar een salade en een lasagne besteld samen met een
limejuice en later nog een colaatje light. nou dit was allemaal prima te
kauwen.. ja alleen heb nog niet vaak een salade gizien waar geen groen
inzat.. hier zat geen groen in.. wel ui, aardappel en tuna..
nou na me toch een partijtje hebben zitten te zweten daar ja.. die lasagne
was nogal HOT... en de temperatuur ook.. maar goed het eten smaakte prima en
na te hebben afgerekend ben ik maar even bij de buurman gaan internetten en
zo ook alvast even gaan kijken of er nog goedkope vluchtjes zijn naar india
vanuit bangkok en van india naar huis... nou dit varieerde nogal.. bij
sommige airlines vlieg je eerst naar de maan en dan van de maan weer naar
bombay... ja met andere woorden een hele omweg.. maar goed weet nu een
beetje wat de prijzen zijn da's 326 euro van bangkok naar bombay.. dat moet
goedkoper kunnen en dat gaat ook wel lukken... en van bombay naar amsterdam
zag ik ergens voor 542 euro.. dus zodra ik wat goedkopers tegenkom dan
schrijf ik dat op en kan er dan later op terugvallen.. ja verveelde me toch
en wou niet weer naar die kroeg toe want had vandaag al genoeg geld
uitgegeven met die shooting range.. dus na een tijdje internetten maar eens
terug gegaan naar het hotel per bromtaxi.. ja hier in het hotel aangekomen
heb ik gevraagd of zei wat wisten om die kaarten naar nederland te krijgen..
gelukkig wou een van de cambodjaanse meiden ze wel posten voor me.. alleen
heb ik het er niet zo op dat ze wel aankomen.. ja in afrika weet ik me nog
te herinneren dat ze soms je kaarten uit de brievenbus halen en de
postzegels er afweken en dan weer verkopen..tsja sommige mensen zijn wel
creatief.. zo heb je in india de restaurant's die je eerst vergiftigen en
daarna snel met een dokter aankomen die precies weet wat er mis is dus een
tegengif kan geven en dan ben je rap weer beter.. alleen kost dat wel een
mooie hoek geld.. en zo delen het restaurant en de dokter samen de winst...
in vietnam heb je brommerverhuurbedrijfjes die je een brommertje meegeven
met slot alleen hebben ze zelf een reservesleutel en jatten dan hun eigen
brommer van je af en laten Jou voor de brommer betalen.. ja zo zijn er nog
veel meer van die dingetjes waar je voor moet uitkijken.. in bangkok heb je
veel stripclubs waar je zogenaamd gratis naar binnen kan en dan opeens een
dikke rekening krijgt en twee gigantische uitsmijters voor je neus ..ja dan
wil je wel... gelukkig is mij nog geen van deze dingen overkomen maar het
blijft uitkijken geblazen zo hier en daar.. nou ik dwaal ondertussen wel
mooi af.. uhh die kaarten dus gepost en toen maar eens uit gaan zoeken of ik
in 1 dag naar bangkok kon komen.. uhh niet via siem siep zeiden ze maar ik
kon wel een bus naar shinoukville en daarna een boot naar de grens met
thailand nemen en dus dat maar geboekt a 17,5 US$ samen. nou toen weer terug
naar m'n kamer en daar m'n tas vast ingepakt en de wekker gezet.. ja die
bleek het niet meer te doen en ook niet als ik er een nieuwe baterei in
deed.. die had z'n beste TIJD wel gehad en ik heb hem daar dan ook maar
achtergelaten.. nou dan m'n horloge maar gezet.nou na nog even te hebben gedoucht( koud ) ben ik maar op bed gekropen en
nog wat gaan lezen..na een hele nacht slecht te hebben geslapen ja was
steeds bang dat ik de wekker niet zou horen en dan wordt je om de 1 minuut
wakker en denkt dat het tijd is... maar goed uiteindelijk heb ik de weeker
niet nodig gehad want was ik mooi op tijd wakker en ben nog even wat gaan
lezen in m'n lonly planets om te kijken hoe ik dat vandaag even moest
oplossen.. nou dat was zo gepiept en na een douche maar naar beneden gegaan
waar de bus om 07:15 zou vertrekken.. ja er waren nog meer die de richting
opgingen en ik had een zitplaats in de bus geboekt helemaal voorin.. ja niet
helemaal voorijn want dan zou ik immers de bestuurder zijn.. nou na een
tijdje begonnen we te rijden en wonder boven wonder hadden we nu een goeie
weg.. ja zonder gaten erin.. nou zo ging alles een stuk vlotter en schoot
het mooi op.. ondertussen wel weer cambodjaanse karaoke op tv maar daar kon
mijn walkman net bovenuit komen zodat ik er niet te veel last van had.. ja
een of andere cambodjaanse mafkees in een frans bauer bloesje stond daar wat
te zingen met 1 miljard muggen om zich heen.. hij was meer bezig met muggen
wegjagen dan dat ie met zingen bezig was.
nou na een tijdje stopten we bij waarschijnlijk de chaufeur z'n broer z'n
restaurant.. ja zo werkt dat hier in deze landen.. daar heb ik een flesje
water gekocht en twee stukjes verse anna-nas .. dit als ontbijd.. ik weet
niet wat er met dat water is gebeurd maar dat was niet te zuipen.. ja wat en
bagger was dat.. heb dan ook per ongeluk met opzet de fles in de bus laten
liggen.. nou na 8 minuten die telde voor tien minuten.. ten minutes break en
dan na 8 minuten al weer aftaaien.. ja er waren sommige die hadden net
koffie besteld en dat maar laten staan.
nou we gingen weer verder met de 4 uur durende reis.. ja we zouden om 11:15
in shinoukville aankomen.. nou onderweg opeens op de rem en een paar mensen
de bus uit met bananen, wierook en geld en een lege fles... we waren ergens
bij een of't ander heilig iets beland want de wierook werdt aangestoken de
bananen geofferd aan een of de andere god en het geld gedoneerd .. de fles
werdt gevuld met heilig water en deze werdt vervolgens over de ramen van de
bus gegooidt.. ja wat voor idioote dingen ze bij tijden uithalen... maar
goed met een nat vooraam gingen we ,, onstervelijk'' verder.. en kwamen zo
na 3 VCD's met karaoke aan in shinoukville waar een aantal mensen bij de
haven van shinoukville werden gedropt.. waaronder ik ja zo in het
havenkantoor beland waar normaal gesproken alles grondig werdt gecontroleerd
maar omdat het zondag was was de politie vrij !!! en kon ik zo doorlopen..
hier nog een paar kauwgommetjes en een flesje water gekocht wat wel te
zuipen was en daarna wachten op de boot die 12:00 zou vertrekken... nou toen
het 12:00 was de boot op en hier binnen maar op de voorste rij gaan zitten
en een film gaan zitten kijken van de thaise bruce lee.. die tegen
tweehonded man aan het vechten was en steeds won.. je kent het wel die
films.. ja alles was wel in het cambodjaans of weet ik wat voor
habbi-kababbie taal..maar met een beetje fantasie en de plaatjes bekijken
kon ik het verhaal aardig volgen.. na twee uurtjes varen kwamen we op een
of't ander eiland aan en daar is een mooi nustje van de cambodjanen van het
schip gegaan.. en ging de boot daarna verder.. dit was trouwens een zeer
snelle boot een soort van catamaran maar dan met 1 drijver.. uhh dan heb je
weer een gewone boot.. nou ik weet het ook niet precies maar hij had flink
de sok erin.. na een tijdje ben ik maar eens even op het dek gaan kjjken en
hier even van de zon genieten en een beetje bijbruinen.. of bij-roden.. ja
dacht twee uurtjes zon zonder zonnebrand moet kunnen... nou ben wel beetje
rood-bruin maar nog niet verbrand.. ondertussen voeren we langs KO KUT .. ja
echt waar dit is een eiland in de thaise golf.. ik had nog bijna plannen om
hier heen te gaan om een kaartje te sturen naar iedereen maar na het lezen
van de prijezn van de hotels daar viel ik bijna stijl achterover van de
boot.. ja het was een soort resorteiland met van die luxe hotels erop.. oa:
het KUT RESORT, en nog een paar andere weet ik wat....kut..hotel...
ja mensen het klinkt allemaal een beetje grof maar zo heet dit eiland nu
eenmaal... nou hier gingen we dus aan voorbij en zo kwamen we na 4 uur varen
in koh kong aan.. daar van de boot af en er stonden meteen 2 miljoen
brommerijders klaar... ja heb er maar een uitgekozen die me voor 1 us$ naar
hat lek wou brengen wat weer een plaatsje is bij de thaise grens is.. nou
achterop dit brommertje en zo een ritje...ja dacht dat het vrij dichtbij was
maar zat al met al bijna een half uur op de brommer.. nou onderweg vertelde
ik hem dat ie 1 us$ kreeg en 1000 riel die ik nog had da's 20 eurocent..
alleen had ik dat nog maar net verteld en toen was er een of de andere vage
post waar ze 1100 riel vroegen om verder te mogen.. tsja had nog maar 1000
dus heeft de bromchaufeur de andere 100 betaald daarna verder en toen begon
ie te lullen over een onvoordelige wisselkoers om dollars tegen bath te
ruilen.. nou hij gaf 37 bath voor 1 dollar en eigenlijk is het 39 dus heb ik
de deal met hem gemaakt dat ik 10 dollars zou wisselen en dat ie 1 dollar
kreeg voor het brommerrijden.. en dat ie dan verder niet zeuren moest.. nou
dat niet zeuren duurde een halve minuut en daarna wou ie nog 20 bath extra
omdat ik hem immers eerst 1000 riel extra had beloofd.. nou al met al heb ik
toen we na een flinke rit aankwamen bij de grens 1 us gegegeven en heb 10
dollar gewisseld..tegen 370 bath.. nou toen de grens van cambodja over en
daarna na een stukje niemandsland thailand binnen na weer een stapel
formulieren en een aantal keren mijn paspoort te hebben laten zien was ik
thailand binnen en kon een stukje verderop in een minibus voor 100 bath..
uhh 50 bath is 1 euro... dat jullie dat even weten zodat ik niet steeds hoef
te omrekene hoeveel het in euro is... nou 100 bath voor een minibusje naar
TRAT da's een iets grotere plaats een uurtje van de grens waarvandaan weer
bussen naar bangkok gaan.. nou na een uurtje rijden kwam ik in trat aan
samen met nog 7 andere toeristen waaronder 3 duitsers twee amerikanen en nog
twee weet-ik-nieters... ja in trat werden we om 18:00 gedropt bij een
bus-station maar de bus ging pas om 23:00 en er waren geen andere bussen..
nou even later had een duits meisje een andere bus ontdekt die om 19:00
vertrok dus daar maar bij geboekt zoals de meesten deden. nou ik had nog een
uurtje over dus ben eerst even gaan pinnen en heb daarna een restaurantje
opgezocht om wat te kanen.. ja had best honger na zo'n dag reizen op twee
stukjes ananas.. nou hier een of de andere noodleprak met kip erin..
gelukkig geen cambodjaanse kip
en een flesje water erbij en een jus orange.. nou ondertussen kwamen de drie
duitsers ook bij me zitten en hebben we nog even wat duits geluld ja een van
de duitsers was zo rijk en had hier een huis en daar een boot en weet ik wat
allemaal.. ja maar waarom ie dan niet vliegt van pnom phen naar bangkok...
maar goed ik heb m'n eten opgeten en nog een ijsje toe gehad omdat het fruit
op was.. daarna nog een paar cashewnoten gehaald voor in de bus en toen was
het ook al 19:00 dus rap de bus in waar ik achter twee dames zat en voor een
stelletje met een babietje... die gelukkig de hele reis stil was... na een
tijdje meende ik een verhaal te horen van de dames voor me dat aardig
nederlands klonk maar elke keer als er een G in het verhaal voor kwam dan
kon ik die niet horen.. wat bleek nu het waren limburgers en deze praten met
een zachte G.. ja vandaar dat ik die elke keer niet kon horen.. nou heb ze
maar gevraagd .. are you dutch..??? yes en jij ook vroegen ze aan mij... ik
zei : no i'm from froozenland it's northerns of holland.. hahaha... nou zo
ben ik aan de praat geraakt met de dames wat erg gezelloig was ..ondertussen
kreeg ik een soort van kerstpakketje met drinken en een broodje erin van de
bus-steward.... ja na een heel verhaal met de dames trok de rechter
dame...KATJA ja en ook nog met zwart krulhaar... nou zij trok haar broek uit
en de andere dame waar ik de naam niet meer van weet ging met haar hoofd
naar haar... dij om daar te beginnen te zuigen... ja ik schrok me een hoedje
en heb gevraagd .. wat zullen we nu beleven.. nou het bleek dat katja was
gestoken door een bij!!! ik heb eerst maar gezegd... van ja dat zou ik ook
zeggen als ik er zo bij lag... maar het bleek allemaal echt te zijn.. ze was
die middag met haar billetjes op een bij gaan zitten en dat begon nu au te
doen.. dus heb haar vriendin de angel er even uitgezogen.. nou allemaal
lekker fris... heb nog wel gevraagd wat voor bij het was een
dichterbij,aardbij,sambal-bij of een honingbij...hihihi... toen ze klaar was
met het uitzuigen ben ik maar au gaan roepen en heb gezegd dat ik ook was
gestoken door een bij uhhh... nou ze wou hem wel uitzuigen...tsja aangezien
er nog 36 andere mensen in de bus zaten en ik wel op een rare plaats was
gestoken zogenaamd heb ik dit feest maar afgeslagen.. na nog wat verder
ouwehoeren begon het ondertussen te regenen buiten ja het kwam echt met
bakken tegelijk naar beneden alleen moest je die bakken nadetijd wel weer
terug brengen.. nou na nog wat walkman te hebbenm geluisterd kwamen we zo
tegen 00:00 bangkok binnen en was de 5 uur ook al weer voorbij.. eenmaal op
het busstation wou een man me wel maar koh san road brengen voor 200 bath..
nou da's nogal prijzich dus met 4 anderen een taxi gecharterd en zo voor 25
bath p.p. op koh san road beland waar ik meteen het eerste de beste kamertje
heb genomen.. hier ingecheckt m'n spullen op de kamer gezet en de 150 bath
betaald en daarna eens even koh san road over.. nou daar had ik in het begin
al wat over verteld.. en zo ben ik na een half uurtje lopen tussen de andere
268.964 backpackers maar even gaan internetten en vervolgens op bedje
gegaan.. ja na weer een slechte nacht slapen ben ik vanmorgen om 08:00 voor
de 167 ste keer wakker geworden die nacht en maar gaan douchen.. ja m'n
spulletjes even bij elkaar en meteen maar voor nog een nachtje betaald en
ook m'n vuile was maar even ingeleverd bij de laundry service.. daarna m'n
fotorolletjes ter ontwikkeling gebracht en even een ontbijtje gaan
pakken..ja een zogenaamd amerikaans ontbijtje met koffie,jus
orange,toast,bacon,ei,ham en sjam... ja best lekker.. nou daarna nog in een
of de andere boekshop geweest om te kijken of ik een dealtje kan maken met
het ruilen van m'n lonly planets... ja heb voor mijn china boek 35 euro
betaald en kan er nu 4 voor terug krijgen.. en moet daarna voor 6 euro weer
een ander boek terugkopen...
dus dat gaat mooi niet door.. ik ruil het vandaag of morgen wel met een of
de andere van de 268.964 andere backpackers hier.. nou toen maar in dit
internetcafeetje gaan zitten omdat de stoel er wel realxed uit zach om mijn
briefje in te tikken... nou zo zit ik hier nu nog steeds lekker te tikken en
zijn we ondertussen al weer 2,5 uur verder...
nou ga zo even kijken hoe ik zo snel en goedkoop mogelijk op bali kan komen
en ga mischien even voor een thai masage ergens hier.. ja 2,40 euro voor een
uurtje masage... da's niet gek..
verder niet zo heel veel plannen hier.. straks m'n foto's en was even
ophalen en dan nog wat rondsneupen hier... ja kom hier nog weer terug mid
februarie om met iemand ( claudia ..schiffer.. of heet ze nu anders van achteren...???) samen te reizen.. en ga dan wel eens wat bezienswaardigheden
bij langs.. nou beste mensen dit was het eerst weer.. weet niet waar de
volgende brief vandaan gaat komen maar dat zien jullie vanzelf wel..nou groetjes en tot mails..afz. Radmer kuipers

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

radmer

Radmer C.P. Kuipers Dotterhof 13 8446BJ Heerenveen HOLLAND ( E.U.) tel.nr. 0031 (0)618050070 rasmoes@hotmail.com rasmoes@gmail.com www.rasmoes.nl

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 203
Totaal aantal bezoekers 311280

Voorgaande reizen:

17 Januari 1977 - 18 Oktober 2011

losse reisjes/tripjes Europa+Egypte

17 Oktober 2007 - 18 April 2008

Zuid-, Centraal en Noord Amerika en Carribean

04 Oktober 2005 - 12 April 2006

Zuid-Amerika Reis 1

01 December 2003 - 09 April 2004

Azie reis 2

16 November 1999 - 28 Augustus 2000

Afrika en Azie reis

Landen bezocht: