stroomuitval & gekookte eierenramp - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van radmer kuipers - WaarBenJij.nu stroomuitval & gekookte eierenramp - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van radmer kuipers - WaarBenJij.nu

stroomuitval & gekookte eierenramp

Door: rasmoes

Blijf op de hoogte en volg radmer

29 Januari 2004 | Indonesië, Batavia

als je even verder leest dan kom je te weten waarom er twee plaatsen en data
in de ,Kop' staan...

28-ja nu Arie- 2004, Kuta Beach, (info)BALI, Uitdonesie..uhh Indonesie

Dag beste vrienden,kennis,familie en andere vage figuren,
Zo alweer van Kuta beach schrijf ik mèn briefje 24.. ja dit is al de derde
bief die ik vanuit hetzelfde plaatsje schrijf maar goed dat heb je als je
hier zo'n meer dan twee weken hebt rondgespaand.
nou aangezien ik nogal haast heb zal ik maar meteen beginnen.. ja moet
namelijk om 20:30 naar het vliegveld en moet nog eten en m'n tas nog
inpakken en ook nog deze brief schrijven.
nou was gebleven op de 23e januarie toen ik na het internet meteen naar het
cafe ben gegaan waar ik een ontmoeting had met meneer bles en zijn
zuid-amerikaanse vrouw.. nou ik was er om een uurtje of 22:00 alleen nergens
geen bles en vrouw te bekennen.. aangezien ik het een gezellige avond vondt
heb ik het omgetoverd tot een ''special event" en dan mag ik van mezelf wat
drinken dus ben ik maar vast begonnen met van alles en nog wat maar al wat
er binnen kwam geen bles en vrouw.. tsja mischien iets verkeerds afgesproken
had namelijk geen tijd erbij gegeven en mischien dat zei om 20 of 21 uur
daar waren geweest of naar daddy's pub waren ipv Padd's pub.. nou goed
ondertussen raakte ik aan de praat met een zweedse man genaamd okar of
zoiets met hem een hele tijd zitten lullen ja hij was hier voor onderzoek
naar de bom van oktober 2002 en kon me pecies vertellen hoe alles was gegaan
er is eerst een zelfmoordmannnetje naar binnen gegaan met een klein bommetje
van een paar kilo en deze is binnen in de disco afgegaan en daarna is
iedereen naar buiten gerend en ook van andere plaatsen kwamen mensen kijken
en toen het daar heel druk was is de bom van 35 kg TNT en 1000 kg FOSFOR die
in een auto zat afgegaan.. tsja daar zijn toen 202 doden bij doodgegaan..
hij vertelde ook dat er nog steeds 4 slachtoffers onge-identicifeerd waren..
tsjezes wat een moeilijk woord... nou het komt er op neer dat ze van 4
mensen niet weten wie ze zijn.. ja er waren ook een heleboel hoertjes binnen
zoals in elke cafe.. die betalen dan entree en kunnen daarmee wat te drinken
krijgen en proberen dan een mannetje op te pikken.. alleen zeggen ze tegen
hun familie dat ze naar jakarta gaan te werken ofzo maar dan op bali in de
postitutie gaan.. en nooit meer wat van zich laten horen.. nou goed de zweed
heeft me alles verteld en we hebben samen wat gedronken tot op een gegeven
moment ik in contact kwam met drie dames van het zuid-afrikaanse
damesvoleybalteam dat hier op bezoek was.. ja met hun in het
,,babynederlands,, aan het praten geweest en het nog over gehad dat ik ook
in zuid-afrika was geweest.. naastdat ze hier kwamen volleyballen waren ze
ook op allerlei kunst en spul uit om hier in te kopen en vervolgens in zuid
afrika weer 5 keer zo duur te verkopen.. nou om een uurtje of 2-3 was ik de
zweedse man kwijt want die was met een pinda vrouw aan het lullen en ik ben
er vandoor gegaan en zo nog even gaan pinnen en toen per taxi naar club 66
gegaan hier was een soort van houseparty aan de gang en moest ik eerst even
4 euro entree dokken.. nou maar gedaan en daarna kon ik met dat entreebewijs
een biertje gaan halen.. ik zag de eindhovenaar ook die ik al twee keer
eerer had gezien en wou hem het biertje geven alleen wou ik geen bier hebben
nou toen ben ik er zelf maar aan begonnen alleen kan ik me nog herinneren
van 4 jaar terug dat ik in shanghai op een houseparty was en ook een biertje
ofzo met mijn entreebewijs kreeg en dit liep toen niet goed af... nou
ondertussen was ik in contact gekomen met een balinees meisje tsja zeg maar
gerust een hoertje want ze zat gelijk overal weer aan met haar fikken en
toen ik even wat een en weer keek vertrouwde ik het niet meer aangezien er
al 58 mannen bij me waren geweest om me XTC, Drugs en paddestoelen aan te
smeren.. tsja vertrouwde het niet met dat drankje en heb dat maar weggegooid
en ben even later aan de vodka cruiser gegaan tsja ze hadden 3 smaken en
omdat het zo moeilijk kiezen was heb ik ze maar alle drie genomen en met 3
rietjes tegelijk drinken kreeg je weer een nieuwe smaak.. nou ik zat daar
een beetje naar de bungyjump toren te kijken waar zo nu en dan iemand
afsprong met een touwtje aan zèn benen... tsja dit moest voor mijn maar even
niet want dan weet ik het wel met zo'n scheut alcohol in mèn buikje dan is
de alcohol straks eerder beneden als ikzelf... nou dan weten jullie genoeg..
maar goed even later kwamen de zuid-afrikaantjes.. dit zijn geen bloemen
maar die drie vrouwen Katrina,lilly en lizz
ja met hun de hele avond staan dansen wat best gezellig was.. nou zo tegen
een uurtje of 06:00 ben ik maar afgetaaid en achter op een brommertje naar
mèn hotel terug gereden.. de volgende morgen pas tegen een uurtje of 11:30
m'n nestje uit en dus te laat voor het ontbijd.. nou dan maar buiten de deur
dus met een nog duffe kop naar het bamboo house restaurant.. en daar aan een
tafeltje gaan zitten maar ik moest bij een canadees en z'n vrouw en nog een
nederlandse schilder DENNIS uit amsterdam gaan zitten dus maar gedaan wat
wel gezellig was en zo wat kletsen en werdt ik even later uitgenodigd om mee
te gaan op een trip alleen had ik daar niet zo veel zin in.. ook werdt ik
nog uitgenodigd om een keer wat sushi met z'n 4en te gaan eten alleen ben ik
bang dat dat niks meer wordt aangezien ik vandaag naar jakarta vlieg. nou na
een indonesisch ontbijtje ben ik maar even gaan checken op het internet als
er nog post voor me was en dat is er elke dag wel dus daar even op
gereageerd en daarna maar terug gegaan naar mèn hotel waar ik eerst nog even
heb gezwommen en daarna nog even heb liggen bakken in de zon en daarna op
bedje ben gegaan voor een middagdutje. ja zo werdt ik tegen een uurtje of
17:00 weer wakker en begon ik ook alweer een beetje op ketwizel te lijken
kwa baardgroei dus op naar de hapy saloon ja daar me even laten scheren en
daarna voor een masage gegaan en wat oorde ik daar toch een vreemd engels
taaltje tegen over me in de masage cabine naast me .. ja als dat geen
nederlandse was dan ben ik ketwizel.. o' nee had me net geschoren.. nou ik
eens vragen waar ze vandaan kwam en dat bleek uit amsterdam toen ze vroeg
waar ik vandaan kwam en ik friesland antwoorde vroeg ze meteen waneer de
sneekweek nu was.. nou ik zei dan moet ik artis even bellen of even vragen
aan reptielenhandel,, de tuinslang'' maar ik was in de war met SNAKE WEEK..
ja da's wat anders.
maar goed zei was ondertussen klaar met de masage en vroeg of ze even bij
mij in de masage cabine mocht komen..!!!! ja later bleek dat ze alleen even
wilde zien wie ik was.. nou ik lag daar voor 87,8 % naakt.. ja alleen mèn
korte broekie nog aan.. en zei stond daar.. maar niet een verkeerde meid..
nou ik was blijkbaar goedgekeurd en ze vroeg of ik om 20:00 ook kwam film
kijken in een of het andere tentje in poppies gang.. ja da's geen moterbende
ofzo maar een soort van klein straatje hier op kuta beach.. nou zei is goed
alleen moet eerst nog wat eten.. nou na mijn masage ben ik maar een stukje
gaan wandelen en zo even later bij een indiaas restaurantje aangekomen waar
ik een soort van menu had besteld.. ja het kloterige van die indiase
gerechten is dat die namen zo vreemd zijn en je nooit weet wat je besteld..
maar goed ik kreeg een metalen bordt met allerlei spul erop een soort van
eitje van cake.. dat heb ik eerst maar opgegeten en daarna wat naan... ja
da,s een soort brood met een of de andere saus nou dit smaakte allemaal best
lekker en na de rijst en de curry's had ik het zweed ook dik voor mèn kop
staan.. ja dat heb je met dat indiase eten.. nou ik had het hele zootje op
en zat maar te wachten op mijn dessert.. ja en maar wachten nou op het
laatst maar een even vragen waar da bleef.. ja dat zat namelijk ook bij het
menu in.. maar wat bleek nu dat cake-eitje wat ik als eerst had opgegeten
dat bleek het dessert te zijn.. nou was dat even een tegenvaller... maar
goed mar betaald en daarna op naar die poppies gang waar die film speelde..
alleen was handige harry 20 minuten te laat en was het daar aardig vol en de
film al begonnen dus ben ik maar doorgelopen... jammer voor die amsterdamse
schone dat ze nu deze knappe fries misloopt... allemaal dat indiase
restaurant hun schuld.. nou toen maar even gaan internetten en nog wat
mailtjes beantwoord.. ja er bleken ook weer allemaal zaken dicht te zijn
omdat ze hier KERST vieren.. tsjonge jonge met 35 graden en op 24 januarie
kerst vieren.. ja zijn ze volgens mij een maadje te laat mee maar goed...
nou even later ben ik maar naar aromas cafe gegaan waar je altijd wel
relaxed kunt zitten en hier een lassie gehad... ja da's geen hond maar een
soort van yoghurtdrankje en ook nog een verse jus zonder water..en zuiker..
ja bij sommige cafeès persen ze een halve sinasappel uit en doen de rest
opvullen met water.. nou hier kwam een mannetje langs die zo vaak langskomen
met allemaal kranten en rommel maar hij had daar ook het jaaroverzicht van
de panorama bij.. ja er stond een prijskaartje op van 6,5 euro.. alleen kost
die in nederland 3,5 euro.. maar goed ik dat ding eens bekijken en zei ik
geef je er 2,5 euro voor maar toen ik nog eens goed keek bleek ie minstens
237e hands te zijn en heb ik gezegd dat ik er niet meer dan 20.000 is 2 euro
voor gaf.. dus dat ouwe ding gekocht voor twee euro en meteen maar even
zitten lezen.. ja heb echt voor het eerst alle lettertjes en woorden van een
hele panorama gelezen.. zo ben ik even later naar die paddyès pub gegaan
waar ik ee stuk of 7 flesjes water heb gedronken en ook stevig aan het lezen
ben geslagen.. nou hier kwam ik de zuid-afrikaantjes ook weer tegen alleen
had i het te druk met lezen.. ja met zo'n takkeherrie van de
muziekinstalatie kon ik niet lezen en ben zo even daarna maar terug naar het
hotel gegaan.. onderweg nog 287 keer gevraagd of ik ook transport,
masage,hasjes of een young lady wou.. nou allemaal mooi overgeslagen want ik
had mijn panorama..
tsja onderweg heb ik nog wel even zitten kijken of er ook een internetcafe
was want het was bijna 03:00 en op dat tijdstip zou vitesse-heerenveen
beginnen.. maar alle internetcafes waren al gesloten dus maar op bed
gegaan. nou zo tegen een uurtje of 09;00 wakker en maar meteen gaan
ontbijten met de canadees die hier 3 maanden woont.. ja ik weet niet of ik
hem moet geloven... hij heb alles een groot huis hoeft nooit te werken en is
overal geweest.. ja hij heeft echt alles.. zelfs kanker vertelde ie.. en dat
ie binnen 3 maanden dood ging.. nou hij zag er nog zo gezond uit als een vis
dus geloofde ik er geen bal van.. ja vroeg hem nog wil je dan niet bij je
vrienden en familie zijn.. maar die had ie niet zei ie.. nou goed na een
uurtje lullen en ontbijten ben ik eerst maar eens even als een speer naar
het internetcafe gegaan en zag daar dat heerenveen met 0-1 had gewonnen
dankzei een goal van knopper. ja de goals waren van vitesse.. en het stadion
en veld ook... uhmm.. nou na het internet maar even verder gegaan met waar
ik al bijna twee weken mee bezig was .. namelijk betje zonnen en zwemmen...
tussen het zwemmen en zonnebraden door de panorama nog even uitgelezen en na
nog even in mijn lonlyplanet te hebben gekeken en ook nog een klein
middagdutje ben ik de stad of town maar eens ingegaan en heb zo even later
ergens een hapje gegeten.. wat me goed smaakte.. na een lange wandeling
daarna ben ik nog even een keer gaan internetten en heb even een paar potjes
geklaverjast op gamesquare
nou ik kreeg me toch een klote kaart.. werdt er bijna sacharijnig van maar
gelukkig na 4 boompjes eindelijk een goeie kaart en zo een boompje
gewonnen.. ja had al met mezelf afgesproken dat ik niet eerder zou stoppen
dan dat ik een boompje had gewonnen.. nou toen dat gebeurde ben ik maar
meteen gestopt en terug gegaan naar m'n kamer tsja en wat ik daar weer
meemaakte.. het was ondertussen donker en in mijn kamer ook en ik zou even
het lichtknopje an doen alleen zat ik er een beetje naast en ik kreeg me
toch een allemachtige schok.. tsja zat met mèn klauwen in het
stopcontact...!! normaal is dat niet erg alleen had een van de vorige
bewoners waarschijnlijk ee stekker die niet in het stopcontact paste en zo
er twee draadjes in gedaan en die met de stekker verbonden zodat ie stroom
had.. ja heel slim allemaal maar hij had de draadjes er niet uitgehaald en
daar kwam ik tegen aan met mèn klauwen.. nou van schrik ben ik maar even wat
drinken gaan halen en zag daar ook een of de andere BEEF-ROLL ja het leek
wat op een sauzijzebroodje.. ik dacht daar moet ik een grap van hebben dus
inpakken dat ding. even later nog even wat gedronken in de bar en toen ook
maar weer naar huis gegaan... ja had al een paar dagen last van rooie
bultjes en dat kon wel eens iets met die kippentoestand in thailand hebben
te maken maar ondertussen zijn ze al weer weg en ben ik weer zo gezond als
een VIS. nou goed ik ben maar gaan slapen en zo werdt ik de volgende morgen
weer wakker en dat was de 26e januarie.. nou om een uurtje of 09:00 mijn
ontbijtje gan halen samen met de zweedse dames die ondertussen in de kamer
naast me waren getrokke.. ja zou jorritsma bouw al even bellen om even een
mannetje naar me toe te sturen die de muur er even kan uitbreken tussen mij
en de 3 zweedse dames .. nou heb hun mijn india lonly planet even te
leen
gegeven...........................................................................

29-ja-nu-ARIE-2004, Bukkatinggi, Sumatra, Indonesie

Na het schrijven van nog en half uur text na het woordje ,,gegeven''
was het
1 grote knal en werdt het ineens donker in het internetcafee en bleek de
stroom eraf te zijn... ja mooi klote dus want daardoor is dat half uurtje
text wat ik na het woordje ,,gegeven'' had geschreven allemaal verdwenen en
daar wordt je natuurlijk niet blij van.. ja ik heb dan ook maar meteen de
pakken erbij neergegooid.. dit waren geen pakken melk, hooi of pakken die je
moet dragen als je naar een chique receptie gaat maar dit waren de
figuurlijke pakken... ja had geen zin meer om het hele verhaal twee keer
achter elkaar te schrijven dus ben er maar mee gestopt en ondertussen ook
maar meteen een paar duizend kilometer verhuist maar goed zal zo goed
mogelijk proberen op het verhaal in te haken.. en dan maar hopen dat hier de
stroom niet uitvalt.. ja zit hier ondertussen al een half uur te internetten
en de eerste computer die kon de woorden niet lezen het textformaat zeg
maar.. de tweede gelukkig wel en daar zit ik nu op te tikken... ja het duurt
ook ongeveer een half uur voordat je iets kunt openen.. maar als ze je
vragen te betalen en je dan zegt van.... ik kan mijn beurs niet
openkrijgen... net zoals die computer de hotmail niet kan open krijgen dan
kijken je ze aan alsof je net een boterham met slagroom en 3 liter
zuid-japanse bosbessensap hebt opgedronken... maar goed ik zal een beetje
haast maken want met een beetje pech heb ik om 21:00 een meeting... en moet
ik er dus weer vandoor.. nou ik was gebleven bij de 26e januarie dat ik die
dames een india lonly planet te leen heb gegeven omdat ze waarschijnlijk
naar india gaan.. ja waarom dat is: nou ten eerst omdat ik daar ook heen ga
en ten tweede omdat ze mischien daar een volleybalwedstrijd tegen het
indiase vrouwenvolleybalteam moeten spelen... of omdat ze daar gewoon ook
eens willen kijken. na het ontbijten met de zweedse dames ben ik maar even
in het zwembad gaan liggen om te controleren als het zwembadwater nog wel
vochtig genoeg was zo ben ik even later even achter een computer gekropen
maar dat zat zo lastig tussen al die draden dus ben ik ervoor gaan zitten en
heb even mijn mail gecheckt... nou na een tijdje mailen ben ik weer terug
gegaan naar het hotel alleen kwam ik onderweg een paar cd's tegen die daar
lagen samen met nog meer cd's in een cd winkel.. nou ik heb 3 van hun
meegenomen na eerst even flink te hebben afgedongen.. ja heb gevraagd wat
een leeg hoesje koste nou die wou ie verkopen voor 5.000 per stuk.. dus zei
ik oke.. dan neem ik 3 cd's maar zonder hoesjes dan betaal ik dus maar
15.000 voor alle drie cd's maar die zon ging natuurlijk niet op... uhh
vlieger.. ja heb nog gekeken waar de wind vandaan kwam om te kijken of die
vlieger dan wel op ging.. maar goed op het laatst de drie cd'tjes meegenomen
voor 2,5 euro samen.. en daarna als de bliksum naar het hotel terug om
vervolgens weer even te gaan zonnebraden. na een tijdje zonnebraden en
zwemmen ben ik het dorp nog even ingegaan om te kijken of ik nog ergens een
goedkoop ticket van jakarta naar padang kon regelen maar dat wou niet echt
lukken nou maar weer terug naar het hotel en daar de cd'tjes even beluisterd
in de canadees zijn stereoset.. eerst de cd van DIDO en later de cd van
COLDPLAY toen die was afgelopen zette de canadees weer een of de andere
takke herrie op waar ik niet vrolijk van werdt... waar ik trouwens ook niet
vrolijk van wordt is dat ik hier achter de PC zit en ondertussen al 10 keer
ben gestoken door waarschijnlijk een vlieg met 1. malaria 2.H.I.V. 3.SARS
4.de kippenpest 5.nog een keertje sars( ja die vlieg zag er hetzelfde uit als vlieg nummer 3 )nou en nog 5 andere vliegen die waarschijnlijk een maffe ziekte bij zich
dragen.. maar goed ik typ vrolijk door nou na zo'n lawaai heb ik mijn
walkman maar opgezet en ben lekker in mijn stoeltje gaan zitten ja
eigenlijk mag dit niet want het is een WALKman en geen ZITman..ondertussen
had ik het uitzicht op een aantal pinda's die een kamer op de tweede etage
hadden van het hotel.. ja zei waren aan het zwemmen.. nou ja zwemmen ze
waren aan het leren zwemmen kun je beter zeggen.dit leek helemaal nergens op en een gespartel gekuch en ge-luchthap.. ik lag
in een deuk en de zweedse dames naast me ook.. ja na een tijdje zijn we weer
uit de deuk gekomen waar we in lagen en toen kregen we de volgende show.. ja
de zweedse dames waren topless en zoals ik mischien al eerder had gezegd
hebben ze niet achteraan in de rij gestaan met het uitdelen van de borsten..
de pinda's stonden met de ogen wagewijd open en hun monden stonden ook
wagewijd open zo stonden ze te kijken.. ja ik ben wel het een en ander
gewend van zo hier en daar.. uhmmm GOGO
ja dat betekend iets van Graag-OGen-Open of zoiets.... nou na een
kwartiertje loeren hadden de zweedse dames er genoeg van en gingen de
gordijnen er weer voor.. ondertussen was het ook al weer een uurtje of 18:00
en was het weer tijd voor dinner dus ben ik maar de stad of dorp in gegaan
en heb mezelf getrakteerd op een of ander vaag dineetje. daarna ben ik een
heel stuk gaan wandelen en kwam ik zo even later aan bij een hard rock
cafe.. ja dit leek me wel wat om hier eens even een blik te werpen.. ja
bedoel niet zoals met speerwerpen maar dan met blik maar meer om even
te kijken.. maar had ik de pech weer was de boel dicht... wel was er in het
hotel ernaast een (honing)bij-eenkomst van de andeelhouders van susu
bandera ( FRIESE VLAG) maar dan alleen de aandeelhouders vanaf surabaya in java t/m
kuta Bali.. nou allemaal grote vlaggen met het friese logo erop.. en ik liep
in mijn heerenveen shirtje voorbij.. ja zou bijna naar binnen gaan maar
waarschijnlijk zaten er alleen maar van die kakdozen die het dan weer niet
snappen of waardere en dan sta ik daar voor joker.. dus maar niet gedaan nou
toen maar even gaan internetten en na het internet nog een beef-rolletje
gegeten en daarna maar eens naar bedje gegaan om een nachtje te slapen en
vervolgens de 27 januarie weer wakker te worden.. nou zo tegen een uurtje of
09:28 lukte dat en ben ik maar meteen naar de ontbijt-tafel gegaan.. ja de
zweedse dames zaten op hun kamer te ontbijten zag ik wel.. maar goed ik naar
de ontbijt tafel en daar zaten aan de ene kant een stuk of 10 jappen te
kakkelen en te babbelen en aan de andere kant de pinda's die het
waarschijnlijk nog steeds over de tieten van de zweedse dames hadden... nou
ik.. die net uit bed kwam werdt er al met al niet vrolijker op en vroeg of
ik ook niet het ontbijd op mijn kamer kon krijgen maar dat kon niet... nou
vreemd waarom de zweedse dames dan wel???? nou die waren ziek zei de
serveerster.. nou dan ben ik vandaag ook ziek... tsja wat een flauwe kul..
nou goed ben maar blijven zitten en even later kwam de thee , de taost en de
fruitplate.. dit had ik op en toen kwam mijn gekookte ei van 15 minuten.. ja
daar is elke dag wel wat mee.. nou ik dat ding pellen en beetje zout erop en
ik neem een klein hapje en ja hoor loopt me niet alles uit het ei over de
klauwen heen... ja en ik was al niet al te vrolijk dus ik werdt me toch
pissig en heb zo dat ei daar over de tafel heen geflikkert en heb die
akelige onozelige domme serveerster nog beheerst uitgescholden voor alleen
maar ,,IDIOTS''
en ben maar naar m'n kamer gegaan voor ik iemand van hun ging vermoorden...
onderweg vroegen de zweedse dames die in het zwembad lagen wat er was
gebeud.. nou ik heb de serveerster even onder haar rok gegrepen... ja mijn
hele handen zaten eronder... ja niet onder die rok maar onder het ei... nou
de dames lachen natuurlijk en ik heb m'n handen even afgespoelt en ben maar
bij ze in het zwembad gesprongen om af te koelen.. even later ben ik de stad
in gegaan om even mijn dagelijkse mailcheck te doen en ben toen ook nog maar
even bij het reisburootje langsgegaan en hier kon ik a 30,9 euro een ticket
van jakarta naar padang kopen met lion air de Q class... nou dat heb ik maar
gedaan en daarna even achter het internet gekropen en na een uurtje mailen
ben ik weer terug gegaan naar het hotel waar ik weer beetje heb liggen
zonnebraden en aan het zwemmen ben geweest ja de canadees had weer
rockmuziek op.. en ik hou niet zo van rock.. nou ja minirock vindt ik nog
wel leuk maar de rest is me niks... ja split rock ook nog wel maar hard rock
etc is me niks... na een heel verhaal met een van de zweedse dames heeft ze
nog even in mijn vriendenboekje geschreven dat ik van janneke,clara,sabine
en lysbeth heb gekregen en waarin ik mijn vrienden moet alten schrijven..
nou hier staat dus ook een zweeds verhaaltje in. even een fotootje van haar
gemaakt om er bij te plakken.. ze heete olga.. o nee MARIA nou na nog een
beetje zwemmen kwamen er twee nederlanders in het zwembad die een heel
verhaal begonnen over een busroute die de man deed door amstelveen.. ik heb
net gedaan alsof ik geen nederlander was en mooi alles zitten meeluisteren
even later na nog wat lullen met een paar duitsers hadden ze waarschijnlijk
al gehoord dat ik wat een nederlands accentje had en vroegen ze waar ik heen
ging etc.. nou en heel verhaal maar op een gegeven moment viel het woordt
sri lanka... nou daar zijn jan en mirelle net geweest en dat vertelde ik
ze.. nou zijn vrouw ( vriendin ) was daar geboren bleek later.. nou ik zei
die moeder van een goeie vriendin van mij ook.. en aangezien ze het eerder
al over amstelveen etc. hadden begon het intresant te worden en zo ben ik
maar eens gaan vragen en ja hoor de moeder van mirelle woonde in den helder
en dat bleek de zus van de mevrouw te zijn die in het zwembad lag.. en tot
overmaat van toeval hadden ze mirelle ook nog gezien op een
verjaardagfeestje van weer een andere zus.. ja hoorde dat er iets van 22
zussen,broers,halfbroers en halfzussen waren... dus dan moet je ook wel een
keertje eentje tegenkomen.. nou hele verhalen natuurlijk en de man ED
genaamd vertelde me nog dat ,, die mirelle'' er niet verkeerd uitzag... maar
dat wist ik natuurlijk al... nou ED vertelde me ook dat waar ie ook heenging
op vakantie als hij er was dan was er ook regen en ja hoor daar regende het
al heen... nu heb ik het geloof ik wel in verkeerde volgorde verteld... maar
goed na de regenbui ben ik maar eens even gaan kijken of er nog ergens wat
te dineren was en zo in een restaurantje terecht gekomen om een
tomatensoepje te bestellen en een lime juice.. ja die zijn daar zo lekker..
even later naar het mexicaanse restaurant gegaan voor de maincours en een
lekke nagerechtje.. nou allemaal weer heerlijk na het mexicaanse dinner heb
ik mijn ticket opgehaald die ondertussen al klaar was en ben ik nog even
gaan internetten en zo ben ik even later daarna weer terug naar het hotel te
gaan om nog even te zwemmen en wat te lullen met de zweden.. ja even later
hebben ze me een soort van poker geleerd ze noemen het CHICAGO en dit hebben
we de hele avond gespeeld.. ja maria en ik en de twee zweedse mannen.. de
andere zweedse dames zaten samen met nog twee gasten bij de canadees ja en
die hadden een lawaai...pff.. maar goeed wij hebben de hele avond gezellig
gekaart en zo ben ik na nog twee flesjes water te hebben gedronken tegen een
uurtje of 01:00 op bed gegaan... nou... het is ondertussen 21:00 en ik moet
naar m'n meeting dus ga ik er een eind aan breien en vertel ik in de
volgende brief wel weer verder wat er is gebeurd etc.. mischien morgen wel..
dan ben ik weer een beetje up to date...
groetjes en tot mails...

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

radmer

Radmer C.P. Kuipers Dotterhof 13 8446BJ Heerenveen HOLLAND ( E.U.) tel.nr. 0031 (0)618050070 rasmoes@hotmail.com rasmoes@gmail.com www.rasmoes.nl

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 216
Totaal aantal bezoekers 311331

Voorgaande reizen:

17 Januari 1977 - 18 Oktober 2011

losse reisjes/tripjes Europa+Egypte

17 Oktober 2007 - 18 April 2008

Zuid-, Centraal en Noord Amerika en Carribean

04 Oktober 2005 - 12 April 2006

Zuid-Amerika Reis 1

01 December 2003 - 09 April 2004

Azie reis 2

16 November 1999 - 28 Augustus 2000

Afrika en Azie reis

Landen bezocht: