weer de jungle in - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van radmer kuipers - WaarBenJij.nu weer de jungle in - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van radmer kuipers - WaarBenJij.nu

weer de jungle in

Door: rasmoes

Blijf op de hoogte en volg radmer

23 Februari 2004 | Thailand, Bangkok

9876-9853=23...Februarie,..2004 ( 2004 rijmt op bier )...Chang Mai,...Thailand
Dag beste uhh.. ja wat moet ik er vandaag weer eens neerzetten....uhh ja
weet al wat...dag beste Achteruitkijkspiegelkijkers en
Non-achteruitkijkspiegelkijkers,
Zo na 3 dagen jungle ben ik weer back in town en heb vandaag de hele dag de
tijd om briefje 31 in elkaar te rammelen wat een jubi-leum brief is.. ja
namelijk de 30ste brief al weer.. nou zal het dan ook een beetje feestelijk houden en geef vanavond een feestje met groot dinee en
drink-as-much-you-can!!! ja jullie zijn allemaal uitgenodigd ik zal zo even
het adres geven...
krachonitrep soi 34, 76196, Chang Mai, thailand ( bar onder het regency hotel hier )
zelf ben ik by the wat afwezig vanwege een 11e teenagelinfectie... nou
allemaal weer mooi flauw zo op de maandagmorgen maar zal nu maar snel
beginnen met het verhaal ik was ergens gebleven op de donderdag voor deze
maandag en dat was geloof ik de 19e van februarie 2004.. ja toen werdt ik zo
pas om een uurtje of 12:30 wakker.. tsjonge jong wat een slaapkop die radmer
is't niet..?? nou meteen maar even een douche genomen daarna ben ik eerst
even naar het postkantoor gegaan om nog een paar enveloppen met cd's en
dvd's te versturen aan mijn lievelings zusje en aan mijn neef thaeke... ja
dit was zo gepiept want ik had ze al verzendklaar gemaakt er hoefden alleen
nog maar postzegeltjes op.. nou toen dat klusje was geklaard zijn we even
gaan brunchen.. ja eerst even bellen met een paardestal.. ja we zouden gaan
paardrijden alleen wist ik niet als dat wel kon en wist ook niet waar die
stal zat.. dus even bellen maar ja dan krijg je er een of andere figuur voor
die volgens mij een taaltje sprak van een andere planeet dus dat schoot niet
op.. heb hem er maar weer opgegooid en ben daarna met claudia bij een
italiaans restaurantje wat gaan eten.. een soort van verlaat ontbijtje wat
ze ook wel eens BRUNCH noemen nou dit was allemaal weer erg lekker en nu we
toch daar waren hebben we maar even gevraagd of zei daar mischien wat meer
wisten over die zogenaamde Pack Squadron riding Club... maar nee hoor dat
schoot ook niet op dus zag het er niet al te rooskleurig uit voor ons
paardrijavontuur... nou we kregen nog wel een magazine met allemaal
uit-formatie... uhh Informatie bedoel ik.. ja hier heb ik even in zitten
sneupen maar kwam wederom geen info tegen over het paardrijden. nou toen
hebben we dat maar uit ons hoofd gezet .. ja toen moesten we wat anders
uitvinden en claudia wou een berg ofzo op om daar een tempel te bekijken
maar aangezien ik een pesthekel heb aan bergen en ook aan tempels had ik
daar niet zo'n zin in en heb ik maar besloten om even te gaan internetten om
zo mijn vorige brief te schrijven.. ja claudia wou even wat rondsneupen in
town en is gaan wandelen... ik ben dus even later achter het internet
gekropen en heb wat lopen briefschrijven.. nou ja ik zat op een stoeltje..
maar bedoel dat ik een brief heb geschreven en ook nog wat heb ge-msn't en
nog wat andere info heb gezocht nou zo tegen een uurtje of 16:30 zijn
we,.... ja claudia was ondertussen al bij me in het internetcafe komen
zitten... toen zijn we naar de meeting gegaan van de jungletocht van de
volgende dag.. we zouden namelijk een jungletocht maken en kregen vandaag
meer info en ook de andere deelnemers te zien.. nou wij waren een beetje te
vroeg maar hebben eerst even wat gedronken daar tot even later de eerste
twee al aankwamen zetten dit waren een zweeds stelletje... de jongen leek
sprekend op ruud van nistelrooy en de vrouw had een beetje meer van pipi
langkous maar dan geen rood haar maar blond haar... claudia en ik waren er
al dus zaten we nu op 4 even later kwamen er 4 duitsers aan... ja da's niet
zo mooi maar goed elk nadeel heb zijn voordeel en het voordeel van dit
nadeel was dat er 3 van de 4 duitsers van het vrouwlijk geslacht waren dus
zeg maar duitseressen.. ja en een jongen met een hanenkam... dit is niet
zo'n ding die je bij je draagt als een zak-kam maar een soort van deurmatje
boven op je kop... de drie dames zaten op de schaal van walvis... ja dit is
een soort van schaal van richter maar dan niet voor aardbevingen maar voor
een meting van het vrouwlijk schoon.. de zogenaamde schaal van walvis.. nou
deze behaalden zo tussen de 5 en 7 op de schaal van walvis... maar goed we
hadden nu al 8 stuks... toen gebeurde er een soort van ramp.. ja er kwam een
jongen bij uit engeland dat was het ergste nog niet maar die had weer een
vrouw bij zich uit ISRAEL.. ja niet de Kat van Carcamel .. ja en aangezien
tegenwoordig zich 1 op de 2 israelischen zich opblaasd was de kans op
overleven van deze jungletocht meteen een stuk gedaald... ja maar goed.. ik
zat bijna met de tranen in de ogen.. maar gelukkig gebeurde er weer iets
moois.. er kwamen namelijk twee noorwegerinnen bij.. ja twee dames van het
noorwegense nationale dames voleybalteam en deze zaten zo ongeveer tussen de
9,75 en 9,76 op de schaal van walvis.... ja een goeie zaak dus.. na eens
even tellen kwam ik... ja niet omdat die noorwegerinnen zo knap waren maar
ik kwam met tellen op 12 stuks waarvan 4 heren en 8 dames... tsjonge jonge 1
op 2 dus... nou elke voordeel heb zijn nadeel en ik heb niet lang kunnen
genieten van de noorwegerinnen want even later werden ze bij de groep
vandaan gehaald... ja en omgeruild voor een engelsman en een mexicaan... dat
kon natuurlijk nooit uit voor mij maar goed.. nu was het weer 6 om 6.. nou
even later kregen we wat info en ook een plastic zak waar we ons spul in
moesten doen voor de trip.. na een half uurtje lullen zijn we weer weg
gegaan en eens even voor een masage gegaan.. claudia voor een olie masage en
ik voor een thaise masage.. nou ik werd daar zo'n beetje half vermoord door
die vrouw.. maar goed de spiertjes waren nu wel weer goed soepel allemaal.
nou de masage koste me 2 euro en er zat ook nog een uur gratis internetten
bij in.. ja en ook nog zonder haken en ogen... ja zoeits van gratis
internetten maar dan moet je zelf de stroom betalen ofzo.. nee dit was echt
1 uurlang gratis internet en 1 uur lang masage voor maar liefst 2
eurootjes... nou na even wat sneupen kwam ik opeens haring ( lysbeth ) tegen
op de msn en met haar heb ik even zitten lullen wat natuurlijk weer erg
gezellig was ondertussen tikte het uurtje ook al weer weg en was het bijna 8
uur savonds en begon ik al een beetje erg veel honger te krijgen. nou na een
uurtje internet zijn we eerst even claudia's schone was op gaan halen die ze
deze morgen in had gebracht toen ik nog lag te slapen ik kwam per ongeluk
met opzet nog een fotozaak tegen waar ik 3 rolletjes heb gekocht.. ja
fotorolletjes dan.. nou toen de was terug naar het hotel brengen en daarna
naar een soort van mexicaans restaurantje waar we heerlijk hebben gegeten..
nou ja we... ik dan want cluadia vondt het eten koud en heb maar een paar
hapjes gehad.. nou ik heb lekker alles opgepeuzeld en heb ook nog een toetje
gehad. even later zijn we maar terug gegaan naar het hotel om onze tassen
vast in te pakken en om een nachtje goed te slapen voor we de jungle
ingingen. nou eenmaal in het hotelletje aangekomen dus even de tasjes
ingepakt en toen maar op bed gedoken waar we ongeveer tot een uurtje of
02:00 hebben zitten praten over.. ja raad eens..sex.. maar we hebben het ook nog over andere dingen gehad zoals sex en sex..
ja weer gezelllig dus... nou uiteindelijk toch maar gaan slapen en zo de
volgende morgen al vrij vroeg wakker zo tegen een uurtje of 07:44... ja ik
ben meteen maar gaan douchen ja heb me eerst even geschoren want er begon
zich al weer een aardig oerwoud aan baardhaar te vormen nou dit er dus even
afgeschoren en daarna nog wat van die standaard doe-in-de-morgen dingen
zoals tandjes poetsen en wat meer kleren aan dan toen ik had toen ik werd
geboren. nou even wachten op claudia.. ja vrouwen hebben net altijd even wat
meer werkt met allerlei crempjes en hutte-metutjes gedoe..
nou toen dat klaar was zijn we maar die kant opgelopen van het andere
guesthouse vanwaar we zouden vertrekken dus na een wandelingetje van een
kwartiertje waren e daar ook weer.. ja veel en veel te vroeg claudia had
zich een uurtje vergist in de tijd.. maar goed nu hadden we wat tijd over en
konden daar even ontbijten.. wat voor mij inhield een bakkie koffie een
orange juice en een yoghurt met muesli en ook nog een melk met cornfakes....
uhh flakes... ja allemaal weer lekker.. zo even later begonnen er ook al wat
meer van de groep te komen en zaten we even later al op 8 man...uhh 5 vrouw
en 3 man... er misten dus nog 4..ja we hebben onze backpacks daar even
gestald en ook maar even een kamer geboekt voor als we terug kwamen van de
jungle daar 1 nachtje konden blijven... nou toen maar wachten en wachten
maar geen meer mensen dus zijn we afgetaaid.. ja het bleek dat de engelse
jongen en het israelische meisje niet meer meegingen... dit gaf de kans op
overleven ook weer te goede.. ja we zouden ook naar een waerval om te
zwemmen en als ik dan zeg zullen we een bommetje maken kan het wel eens heel
anders aflopen dan een sprong van 2 meter in het water.. uhmm..
bommetje..?????? nou goed de twee gingen dus niet meer mee en even later
zijn we vertrokken en hebben we de mexicaan opgehaald en de engelse jongen
ja toen waren we dus met 10 stuks.. da's al 9 meer dan de laatste
jungletocht toen ik alleen was.. nou toen rijden met die bak eerst een
stukje file... ja daar konden we nu nog van genieten want in de jungle zie
ik dat nog niet zo snel gebeuren.. nou even later kwamen we aan op een markt
waar we wat spul konden kopen ja ik als ervaren jungle trekker... weet dat
je wat voor de mensen moet meenemen bijv. sigaretten,pennen,papier etc. etc.
nou dat dus maar even ingeslagen ebn omdat er in de laatste jungle nogal
veel honden en katten waren heb ik ook meteen maar een zakje met
kattebrokjes gehaald en een zakje met hondekoekjes... ja we zouden ook gaan
olifant rijden maar ik kon geen olifantenkoekjes vinden en ook gee
olifantenpers.. ja deze gebruiken ze om de olie uit de oliefanten te
persen..uhmm...????? nou ja.. maar goed even later nog even met de
noorwegerinnen gekletst die vonden het ook erg jammer dat ze niet bij ons in
de groep zaten.. ja de andere groep bestond namelijk uit 9 losgelaten
engelse gekken en nog een meisje en dan de twee noorwegerinnen. nou om de
kans op besmtting van het kippenvierus wat te verhogen heb ik ook maar even
3 chicken kebab gehad een soort van satestokjes met kip maar dan zonder
saus... dit was erg lekker.. hierna zijn we weer verder gegaan en hebben nog
zo'n 1,5 uur gereden tot we uiteindelijk ergens in de bergen aankwamen waar
we van de pick up zijn gestapt en eerst even hebben zitten lunchen.. ja er
waren daar nogal wat kinderen dus ben ik gelijk maar aan het uitdelen gegaan
met mijn zak snoep.. alleen lijken die klote kids allemaal zo veel op elkaar
en zo had ik 20 snoepjes nodig voor 8 kinderen met andere woorden er zaten
een paar tweelingen tussen die geen tweeling waren maar twee keer bij me
kwamen... ja zo brutaal als wat die kids daar.. maar goed we kregen ook nog
wat te lunchen en een paar bananen... ja heb maar niet te veel gehad voor
dat ik straks nog apegeluiden begin te maken... nou toen de jungle in.. ja
eerst een berg af dat is niet zo hele moeilijk.. alleen was het nogal bloody
heet en zweete ik meteen als 3 anderen die vervolgens elk ook weer zweeten
als 3 anderen dat kwam er dus op neer dat ik zweete als 9 anderen.. ja
beetje ingewikkeld maar om een kort verhaal lang te maken,.... ik zweete me
de rambam.. nou toen we niet meer verder naar beneden konden moesten we weer
omhoog.. ja dat is nu waarom ik zo'n hekel heb aan die bergen.. het zijn
alleen maar obstakels nou omhoog dus.. ja dat ging eerst nog wel maar even
later was er daar een of de andere plantage met een sproeiinstalatie erbij
en dat is op zich niet zo erg alleen sproeide deze ook meteen het pad
helemaal nat waardoor het gladheidspercentage meteen met 279% steeg met andere woorden het was er dus spekglad,... ja en het duurde niet lang of ik liep daar en opeens had ik geen benen meer onder mijn bovenlijf en kwam daar
lag ik al languit in de drek.. helemaal onder de modder.. nou goed had niks
gebroken gelukkig..even later was het pad weer droog gelukkig en ging het
allemaal een stukje beter.. na zo'n twee uurtjes trekken,.... ja wat een
vies woord maar zo noemen ze het als je de bergen en de jungle ingaat.. nou
na twee uur kwamen we aan in het huis waar we die avond gingen overnachten..
ja ik had een slaapzak bij me dat was een heel gesjouw de hele tijd maar het
scheen nogal eens koud te kunnen worden daar boven in die bergen... ik heb
nog even gekeken of ik mevrouw de VRIES ook zag daar..... die schijnt daar
te wonen... o nee dat was met die blauwe dekens... in die bergen woonde een
chinees... dat gaat van :
daar boven in die bergen... daar boven in die bergen .. daar woont een
chinees .. daar woont een chinees .... nou en dan de rest,..... nou die
chinees woonde dus niet in die bergen waar ik nu zat.... maar goed gelukkig
waren we aangekomen in het huis waar we gingen slapen en hier heb ik mijn
slaapzakje meteen maar even uitgestald.. ja even later zijn we met z'n
allen.. ja daar heb je ook weer een liedje van van hennie huisbuis,, of hoe
heet die gast..??? met z'n allen.. met z'n alllleeeeenmet z'n allen...........van de miniplaybackshow.. nou met z'n allen dus
naar een dorpje wat daar vlakbij lag en daar hebben we een beetje rondgesjouwd en
heeft claudia nog wat schriftjes uitgedeeld en kreeg ik haar zakje met
hondekoekjes wat ik op heb gevoerd aan de varkens en de honden die daar
rondsjouwden.. ja ook ben ik als levende kermisatractie aan de slag gegaan
namelijk de kinderen van het dorp daar bij de handen pakken en dan
rondslingeren.. op het laatst met twee tegelijk.. alleen werd ik een beetje
duizelig daar... ja ze ook nog even honkballen geleerd met een bamboestok..
en stenen.. ja dit was weer lekker slim want even later vlogen de stenen al
in het rond en leek het meer op een burgeroorlog dan een curses
honkballen... na een uurtje spelen zijn we terug gegaan naar het huis waar
ik mijn naakte-vrouwen kaartspel even erbij heb gehaald en hier hebben we
even mee gespeeld... gekaartspeeld dan.. ja even een paar potjes shithead..
ja zo heet dat spel.. degene die verliest is dan de shithead... nou
ondertussen waren ze ook al bezig met het dinner te bereiden en zo konden we
even later al aan tafel.. nou ja tafel.. een tafel zonder poten dan en
zonder tafelbald.. uhh.. dan blijft er niks over dus.. en dat klopte ook
want we zaten in een kring om de pannen heen die op de grond stonden.. ik
moet er wel even bijzeggen dat het allemaal erg lekker smaakte dat
dineetje.. ja ik had ondertussen al twee bier op.. ja van die grote flessen
van 640 ml per stuk.. ja ze hadden alleen maar koud bier en geen water,...
en aangezien ik zo'n dorst had heb ik toen maar een biertje genomen wat niet
echt super lekker was.. ja het bier is hier ook nog eens 6,7 % alcohol...
maar goed na het eten zijn we wat gitaar gaan spelen.. ik eerst.. ja ik kan
niet gitaar spelen dus ik was gauw uitgespeeld de zweedse jongen gelukkig
wel een beetje en hij heeft een heel aantal nummers gespeeld en ik heb er
wat bij lopen zingen.. ja allemaal zelfbedachte texten maar goed.. wel
gezellig.. het was ondertussen ongeveer 20:30 maar voor mijn gevoel was het
01:00 snachts zo moe was ik dus ben ik even later... ja eerst had een van de
twee gidsen die de middag al een jointje had gerookt in de pick up.. een
paar kaarttruuks gedaan... dit zijn geen vrachtwagen maar soort van
goochelperikelen met kaarten... ja de eerste truuk was om met 52 van mijn 54
kaarten te verwijnen en vervolgens pas na een uur terug te komen... ja dat
heb je met die naakte vrouwen kaarten .. nou toen een paar andere truuks die
steeds mislukten.. nou daarna ging die gast OPIUM roken met wie maar wou..
claudia heb ook meegerookt maar ik moet niks van drugs hebben dus ben ik
maar op bed gegaan en gaan slapen in mijn warme slaapzakje
dit ging heel erg best en ik heb dan ook geslapen als 3 anderen die
elke hebben geslapen als 3 anderen zo tegen een uurtje of 07:30 was ik al weer
wakker en had ongeveer 9 klagende mensen om me heen ja die hadden het
allemaal nogal koud gehad die nacht.. en ik kookte bijna zo warm had ik
het.. ja och nog ergens goed voor dus die slaapzak... nou even later ben ik
eerst maar eens even onder de douche gegaan wat lekker koud was en daarna
heb ik even mijn tas ingepakt ja we moesten vandaag weer verder dus inpakken
en wegwezen maar eerst nog even ontbijten.. nou ik was wat aan de vroeg kant
dus heb ik eerst maar even mijn dagboekje zitten bijwerken en ben daarna
gaan ontbijten een broodje ei... ja twee stuks want claudia heb het niet zo
op ei...nou ook nog een bakkie koffie en daarna gingen we weer verder de
jungle in.. dit ritje duurde ongeveer 2 uur ja eerst gingen we de berg op
wat wel zwaar was maar goed ik was nu nog een beetje fris.. na een uurtje
berglopen hebben we even gepauseerd en hier heb ik een zonnebril gevonden..
ja dat was weer mooi meegenomen.. want die andere 3 van mij waren allemaal
stuk.. of 4 zelfs al.. even later na wat water drinken en een kleine pauze
gingen we weer verder en schrok ik me opeens een hoedje ja er liep een slang
over mijn schoenen heen.. uhh gleed... ja slangen schijnen geen voeten te
hebben... maar even zonder dollen... ja geen roeiboot anders roeit het zo
moeilijk... maar de figuurlijke opmerking zonder dollen... met andere
woorden even serieus.. er schoot opeens een slang uit de struikjes en die
stak het pad over precies op het moment dat ik langs liep.. ja die vloog dus
over mijn schoenen heen.. het ging allemaal best snel en ik kon alleen zien
dat het niet zo'n grote slang was en ook geen tuinslang.. ja hij was een
beetje bruin zwart groen.. maar hij heb me niet gebeten ofzo dus kon ik weer
veilig verder lopen..na een klein uurtje kwamen we aan in een of het andere
dorpje waar twee huizen stonden en hier hebben we even gepauseerd en konden
we gaan zwemmen in de waterval.. ja eerst even een stukje lopen de berg op
en even later kwam ik al aan bij de waterval.. nou ja waterval het stelde
weinig voor het water viel 2 meter naar beneden en er zat een klein meertje
omheen van 3 bij 4 meter ongeveer het hele gebeuren was ongeveer een meter
diep dus baantjes trekken was er even niet bij.. het was ook nog eens heel
erg koud dat water maar dat was wel weer verfrissend.. na een tijdje was de
hele groep er en 1 van de duitse meiden had me toch een badpak aan.. tsjonge
jonge echt uit het jaar 0 nou dit was zo'n afschuwlijk lelijk badpakje dat
alle levende wezens in een straal van 267 km meteen de pijp uitgingen...
maar goed na een half uurtje zwempret was het weer mooi geweest en zou ik
het water uitmaar vond ik opeens een metalen armbandje die ik even ben gaan
oppoetsen .. ja ik vind ik van alles.. dan vind ik weer een zonnebril dan
vind ik dat de duitse een lelijk badpak heeft en dan vind ik weer een
armband ja maar goed.. deze even een beetje opgepoetst en daarna weer terug
naar het dorpje.. op de weg naar het dorpje kwam ik de andere groep tegen en
heb ze verteld dat het water erg warm was omdat het een hot spring was... ja
dus niet.. maar aangezien die groep werdt vergezeld door de twee
noorwegerinnen zou het water meteen in temperatuur stijgen... ja bij het
dorp aangekomen ben ik maar eens even wat kattebrokjes gaan uitdelen wat de
kippen,varkens,honden en puppies erg lekker vonden zo erg lekker zelfs dat 1
van de puppies zo enthousiast was dat ie even het verschil niet meer kon
tussen een kattekoekje en een vinger van radmer.. dat deed even au.. maar
gelukkig bloede het niet zoveel... een beetje maar.. nou ondertussen was het
een drukte van belang en waren alle kippen,biggetjes,honden,pupies en
varkens in een straal van 100 km.. ja die hadden de badpakramp overleefd...
bij me en vlogen als dollen om me heen op zoek naar kattevoer.. zo was m'n
pakkie ook zo leeg en heb ik nog een paar hondekoekjes uitgedeeld.. ja ook
nog wat sigaretten aan de mensen in het dorp tweehuis,... ja zo noem ik dat
dorp maar.. en nog wat snoepjes aan de kids.. zo tegen een uurtje of 13:00
vertrokken we weer voor nog eens een uurtje trekken... ja je komt zo in die
jungle wel aan je trekken... uhmm... nou een uurtje trekken dus wat allemaal
best meeviel.. ja was er nu wat aan gewend en dan gaat alles een stuk beter..
nou zo kwamen we even later al aan op het olifantenkamp waar we eerst even
hebben gelunchd.. ja even later dacht ik dat james last een trompet concert
gaf daar in de jungle maar het waren een nustje olifanten die ons kwamen
ophalen.. nou een lekkere lunch hebben we even gehad en toen op naar de
olifanten.. ja ik had nog een stuk of 5 hondekoekjes over en die heb ik eens
even aan de olifanten gevoerd... hup daar ging die grote slurf al naar mijn
hand en als een stofzuiger werdt dat koekie opgezogen en vervolgens naar de
olifantenmond gebracht.. ja allemaal weer mooi appart ace ventura
RADMER die
de olifanten hondekoekjes voert.. ja als ze maar niet beginnen te blaffen
straks.. nou toen de koekjes op waren.. ja eentje die was er niet zo gek op
dus heb ik die maar aan de andere olifant gegeven.. nou toen een soort van
torentje op en daarvandaan op de kop van de olifant springen en dan op het
stoeltje dat ie op zijn rug had.. ik zat samen met claudia op een olifant en
we hadden ook meteen de grootste olifant... ja best hoog zit je dan.. nou
toen aan de wandel.. het ging allemaal niet zo snel want elke keer als er
een groen blaadje was en soms een complete boom dan ging die slurf er heen
en knak en complete boom omver af en toe sloeg ie met de slurf waar ie de
boom of tak invast had om zich heen om de vliegen we te jaagen.. ja zo nu en
dan gingen we ook flink stijl omhoog en omlaag wat niet altijd even prettig
was.. nou na een half uurtje lopen moest ik een beetje dichter op claudia
gaan zitten want het gewicht was niet echt goed verdeeld en straks glijdt
dat zitje van de olifant af en hangen we straks onder de olifant.. dus maar
wat dichter bij claudi gaan zitten.. na zo'n uurtje kwamen we bij een soort
van rafijn langs waar de olifant op het randje liep.. ja dit was ook niet
echt super straks glijd ie uit en liggen we daar met olifant en al beneden
in dat rafijn.. ik had het nu niet meer zelf in de hand en dan moet je op
die olifant vertrouwen.. ja sl je naar beneden valt is het op zich niet zo
erg maar als de olifant dan maar eerder beneden is dan jezelf anders kon het
wel eens verkeerd gaan.. maar goed het viel allemaal mee en zo kwamen we na
1,5 uur al aan op de afstapplaats waar de olifant neerknielde en we via zijn
hoofd konden afstappen.. ik heb de olifantenman die er bij liep maar een
pakkie sigarette gegeven want ik kwam maar niet van dat spul af.. ja in
indonesie rookte alles wat kon lopen maar dat was hier niet zo.. maar goed 1
van de olifanten had zeker een beetje nocht want er hing me daar toch een
******* onder allemachtig.. daar heb ik maar even een foto van genomen.. nou
toen verder en nog een half uurtje lopen... ja we kwamen weer een slang
tegen alleen heb ik hem niet gezien want hij zat ergens in de bosjes en onze
gids zag hem wegritselen onder de bladen.. en we hebben maar geen slapende
slangen wakker gemaakt.. ja zo is dat spreekwoord toch..???? nou even later
kwamen we aan bij het huis waar we gingen overnachten en hebben daar onze
spullen nergelegd en daarna ben ik samen met de duitse hanenkam jongen het
dorp in gegaan om mijn laatste snoepjes en schriften en pennen en sigaretten
kwijt te raken.. na 10 minuten waren we in het dorp waar het allemaal een
stuk moderner was ik zag ook al een grote schotel staan.. nee geen
shoarmaschotel maar een schotel antenne.. ja hier en daar ook wat kinderen
dus die snoepjes en de pennen en schriften daar was ik rap vanaf.. de
sigaretten gingen wat minder snel.. na een tijdje zoeken vonden we nog een
winkeltje waar ik 4 flesjes rum heb gekocht.. ja de zweedse jongen had ook
een fles whisky mee maar die was al op en aangezien ik en de duitser de
enige waren die naar het dorp waren gegaan hebben we maar een zootje van
die drap meegenomen en zijn even later weer terug gegaan waar we ineens een
brommertje zagen voorbij vliegen met 4 man erop waaronder cluadia en de
gids.. ja we hebben maar niet gevraagd of we konden meerijden aangezien er
al 4 op zaten.. ja even later kwamen we aan bij een huisje waar ze 4 puppies
hadden ja mijn koekjes waren al op dus heb ik ze maar wat bier gegeven wat
ze ook wel lekker vonden.. nou eenmaal bij het huisje aangekomen heb ik de
rum daar gestald en ben nog even het maisveld ingegaan om te kijke of ik nog
een paar cobra's kon vangen.. uhm,mm... ja had geleerd hoe dat moest alleen
er waren geen cobra's om het uit te proberen dus viel dat even tegen even
later kwam ik wel de andere groep toeristen tegen en met hun heb ik nog even
een praatje gemaakt.. nou toen weer terug naar het huis waar ecven later het
diner al klaar was wat weer heerlijk was en ook meer dan genoeg... ja iets
met groenten en weet ik wat allemaal.. na het dinner ben ik aan het
waterzuipen geslagen en heb zo 3 flessen water van 950 ml opgedronken de
rest zat aan de drank en aan de rum.. ja we hebben weer de hele avond gitaar
gespeeld en wat gezongen en ook nog gedanst.. ja ik niet maar de mexicaan
omdat de zweed het nummer speelde van la bamba.. ik erbij zingen nou weer
een fraai tafereel allemaal.. zo tegen een uurtje of 22:08 ben ik maar eens
mijn bedje in gekropen en even later kwam claudia er ook al bij.. die kroop
wel heel erg dicht tegen me aan.. ja straks nog ongelukken.. maar ze had het
koud scheen het.. ja zo heb ik wel iets minder geslapen dan de nacht ervoor
maar al met al hoefde ik niet zo te klagen... nou de volgende morgen werdt
ik weer wakker ja maar goed ook anders had ik hier nu niet zitten
schrijven.. zo tegen een uurtje of 09:00 maar eens van bed gegaan en weer
even een stukje in mijn dagboek geschreven ondertussen ook even een bakkie
thee gedronken en even later was het ontbijt ook al klaar ja weer een
br9oodje ei. wat wel lekker was. na m'n tas te hebben ingepakt en ook even
mijn laatste twee pakjes sigaretten te hebben uitgedeeld aan de twee gidsen
als dank voor dat we allemaal levend de trip hadden overleefd ben ik ook
maar even gaan douchen nou ja douchen.. even met de kop in de rivier wat
lekker koud was.. ja daarna moesten we ook alweer verder en zijn we weer de
jungle in getrokken.. nou ja jungle het begon er allemaal al weer een stuk
beschaafder uit te zien als de dag ervoor en de paden waren ook al een stuk
beter en zo nu en dan zag je zelfs al een winkeltje.. na een uurtje trekken
hebben we even gepauseerd en hebben claudia en ik een hele tijd met de
mexicaa zitten lullen wat een erg gezellige gast is.. ja toen weer verder en
na twee keer bijna te zijn gevakllen kwamen we ergens op een top van een
berg aan waar we even een paar foto's hebben genomen van de mooie viuew die
we daar hadden.. toen weer verder en een stukje wel erg stijl naar beneden..
ja uitkijken geblazen want anders lig je nog sneller beneden en kun je
meteen tussen de verpleegsters... maar goed iedereen is veilig beneden
gekomen en zo kwamen we na nog een stukje sjouwen aan bij een soort van
restaurantje waar we lunch kregen .. ja hier zat de andere groep ook al te
lunchen en we zouden samen gaan bambooraften even later... eerst alles even
goed prepareren ja zo weinig mogelijk kleren aan en de rest van je spullen
in de tas die hoefde niet mee op de rafts... nou toen op naar de bamboorafts
dit was me weer wat fraais.. ja een vlot van bamboo waar iedereen een lange
stok kreeg en met 3 a 4 man per vlot moest.. claudia ik en de mexicaan en
een gids op 1 raft.. wij vertrokken als tweede en de raft van ons leek meer
op een duikboot.. maar goed we moesten op de raft staan en dan door te bomen
( zo heet dat als je je met een stok voorduwd ) kwamen we vooruit.. even
later kwamen we bij een soort van waterval aan.. ja deze moesten we nemen om
verder te gaandus dat ging even rap.. na een half uurtje raften kwamen we
aan bij een andere rapid zoals ze dat noemen als het water een beetje meer
en sneller naar beneden gaat. bij deze rapid hebben we even gewacht tot de
rest ook kwam.. ja ondertussen waren er al twee rafts met lui van de andere
groep geariveerd die elkaar aan het bekogelen waren met en soort van zeewier
maar dan uit de rivier dus zeg maar rivierwier... ja dit was weer een mooi
gezicht klets daar kreeg er weer iemand en pak rivierwier voor zijn kop.. o
o o stelletje gekken daar... nou na een tijdje was iedereen er en konden we
weer verder.. ja wij gingen nu zonder gids verder en de mexicaan was onze
piloot.. ja dat ging allemaal wel aardig tot we een rapid namen en vol gas
bovenop een rots vlogen ja dan staat de raft ineens stil en vlieg jij bijna
slag over de kop over dat raft heen.. dit gebeurde later nog een paar keer
en zo bleef er na verloop van tijd ook steeds minder raft over en begonnen
de bamboo al los te laten.. maar goed na een tripje van ongeveer 2,5 uur
schat ik kwamen we als eerst aan.. ja ik had het zweed best te pakken van
dat bomen,... en de blaren ook bijna op mijn klauwen nou ik weet niet
precies hoe laat het was dat we daar aankwamen omdat ik mijn horloge had
afgedaan.. ja even later toen iedereen er was zijn we ook maar meteen
vertrokken en zo in de pick up richting chang mai vertrokken.. ja onderweg
even bij een 7-11 aangestoken dit is een soort van supermarkt die 24 uur per
dag open is.. hier heb ik wat te drinken gekregen van de zweedse stel omdat
ik die rum ook had gekocht,..... ja die rum was maar iets van 1,60 per halve
liter fles... da's niet duur.. nou even in het zonnetje zitten en daarna
weer verder richting changmai.. ondertussen begon claudia dat rastahaar eraf
te snijden omdat haar eigen haar eruit kwam.. ja het waren een soort van
haarextensions in haar eigen haar nou ik vondt het al niet mooi dus daar was
ik wel weer blij om wel een heel karweitje om al dat haar eruit te halen
maar ze was in ieder geval even zoet.. nou na ongeveer 2 uur rijden kwamen
we zo om een uurtje of 17:30 in chang mai aan en daar hebben we eerst sergio
bij zijn hotel eruit gezet ja hij had iedereens adres en zal deze even
forwarden naar iedereen.. zodat als iemand een keer bij iemand in de buurt
was ze elkaar kunnen opzoeken.. zo heb ik ook meteen een adres voor als ik
in sydney ben ja daar woont die mexicaan namelijk.... hij heeft geloogf ik
ooit eens een verkeerde boot genomen.. nou sergio dus afgezet en daarna naar
het andere guesthouse genaamd:
nice place nummer 1.. en sergio zat in nice place nummer 2... ja eenmaal in
nice place nummer 1 aangekomen heb ik direct mijn bagage gepakt en ben naar
de kamer gegaan die we al vooraf hadden geboekt... ja daar eerst maar eens
even lekker gaan douchen ja even wat nieuwe kleren aan.. nou ja al die
kleren van mij zijn al zo oud als metuzalem z'n overgrootvader.. maar goed
bedoel meer fris en schoon gewassen kleren.. nou claudia was nog wel even
bezig met dat touw uit haar haar te slopen dus ben ik eerst maar eens even
gaan kijken wat heerenveen ervan had gebakt tegen PSV,,,, en tot mijn grote
vreugde zag ik dat ze met 3-2 hadden gewonnen wat heel keurig netjes is
natuurlijk... nou toen de vuile was nog even bij de vuilewas-weer-schonewas-maakman gebracht en ook nog even wat gaan drinken..
daarna maar eens kijken of claudia al klaar was maar dat was nog nie zo dus
ben ik beneden even gaan zitten voetbal kijken nadat ik de 2 zweedse had
uitgezwaaid en ook paul de engelse jongen had uitgezwaaid.. samen met de
engelse idioten hebben we even naar aston villa- birmingham zitten kijken en
heb ik zo tussen het kijken door nog even een stuk in mijn verslag
geschreven.. nou even later kwam claudia ook alweer van boven en zag ze er
meeten twee punten beter op de schaal van walvis dan dat ze er daarvoor
was... ja met haar ben ik even wat gaan eten... nou ja zoeken naar eten.. en
naar een pin.. mijn geld was al weer bijna op dus heb ik eerst even gepint..
ja zag een busje staan met een pinapperaat erin gesponserd door de ABN
AMRO... tsja best maf een portable pinapperaat.. dat had ik nog nooit eerder
gezien.. wel handig voor evenementen etc.. maar ook lekker gevraalijk.. als
de chauf er vandoor gaat met pinapperaat en al... nou ik vertrouwde het maar
niks zo'n pinbusje dus ben maar ergens anders gaan pinnen wat later al
slaagde en zo was ik weer 200 euro rijker met andere woorden 10.000 BATH...
ja zo heet de munt hier.. 50 bath is dus 1 euro voor de niet-rekenwonders
die dat nog niet hadden berekend.. nou na een lange zoektocht langs allemaal
restaurantjes zijn we uiteindelijk bij de pizzahut beland.. ja eerst nog een
een duits brauhaus vol met bejaarden maar dit leek ons niks,.,. in de
pizzahut hebben we lasagne gegeten en ook even een garlic bread ja allemaal
weer lekker.. even later zijn we op zoek gegaan naar een lekkere masage en
zo kwamen we na verloop van tijd bij een salonetje aan waar we twee olie
masages hebben besteld.. ja mee naar boven op veel te kleine slippertjes en
daar op een bed naast elkaar.. hup de meeste kleren uit en dat thaise
vrouwtje maar giechelen en babbelen ja waar ze het over haden mag joost
weten.. dus zal ik dat joost binnenkort eens even vragen... maar goed al mat
al weer flink in de olie gezet.. ja echt alles op 1 ding na,... nou na de
masage nog een bakkie kruidenthee en daarna zijn we naar de zogenaamde
zondagmarkt gegaan hier blijkt alles veel goedkoper te zijn. hier hebben we
dan ook even rondgestruind en nog een paar prulledingetjes gekocht.. ja best
een mooie markt alleen jammer dat we daar zo laat aankwamen en dat alles
bijna al dicht ging... ook weer een paar van die thaise logica dingen
gezien.. zo kon je eenhalf uur voeten masage voor 49 bath.. maar als je een
uur nam koste het 100!!!!! tsja ik kan daar nooit helemaal bij die logica
hier zo nu en dan... maar goed na een uurtje markten zijn we nog wat drinken
gaan halen en zijn daarna terug gegaan naar het hotel waar we meteen zijn
gaan slapen.. ja weer een lekker nachtje geslapen vanochtend werden we zo rond een uurtje of 10:30 wakker en ben ik maar
even gaan douchen en heb me ook meteen maar even geschoren claudia is
ondertussen even de schone was gaan halen en na het douchen ben ik mijn tas maar
eens even aan het herinpakken gaan.. ja we gaan namelijk vandaag weer verder
namelijk per bus naar bangkok.. nou na het tasinpakken nog even een stukje
geschreven in mijn dagboekje en ook even de financiele boekhouding op orde
gesteld.. daarna was claudia ook zover en hebben we even twee tickets
gehaald voor naar bangkok.. ja ook even onze backpacks gestald en daarna
zijn we gaan brunchen het was ook al weer iets van 11:30 dat we daar
aankwamen en na twee croisantjes en en bakkie koffie en een jus zijn we even
naar het postkantoor gegaan waar ik even een envelopje moest versturen dit
was allemaal zo gepiept en daarna zijn we hier in dit internetcafe beland
waar ik ondertussen iets van 3 uurtjes heb zitten tikken om deze brief in
elkaar te flansen.. ja zo nu ben ik weer mooi up to date,,, zal nog even een
zelfbedacht mopje vertellen...
komt een man in een italiaans restaurant.. zegt de ober ruim je het zelf
even op!!!!nee grapje hier komt ie... komt een man in een italiaans restaurant en
vraagt de ober aan hem wat mag het zijn: zegt de man doet u mij maar een
SPA.. ohhh zegt de ober wat voor spa..??? spa rood of spa blau..?? nee zegt
de man een SPA-GHETTI..!!! hihihihi... ja heb al 1 iemand gevonden die er om
kon lachen en dat ben ikzelf... maar goed ik zal jullie nog even vertellen
wat de planning is voor de komende paar week.. we gaan vandaag naar bangkok
waar we meteen een bus nemen naar kanchanaburi en daar blijven we dan twee
nachtjes en gaan weer terug naar bangkok.. in kanchanaburi is de bridge of
the river kwai.. ja hier ben ik al eens geweest maar goed.. ook een
tigerfarm.. zouden ze daar tigerbalsum maken...??? nou na kanchanaburi terug
naar bangkok en vandaar een bus naar koh phi phi.. dit is een tropisch
eilandje..hier een paar dagen relaxen en mischien duiken,.,.. ja moet even
kijken of mijn boekhouder dat toelaat... nou dan steken we over ja van de
ene kant van dat smalle stukje thailand naar de andere en daar gaan we naar
de FULL MOON PARTY die daar op 6 maart is.. dan nog een paar dagen uitblazen
en dan terug naar bangkok waar claudia naar huis vliegt en ik naar india
ga,.... ja wat ik allemaal in india ga uitspoken dat weet ik nog niet... nou
dat was het weer ik gaat er mee stoppen en hoop van jullie te horen en
anders horen jullie wel van mij..groeten en tot mails,schrijfs,ziens,bels,msn's of rooksignaals'to all the ladies a kiss!!
groeten RADMER KUIPERS & Backie the Backpack

ps1: ook de groeten van claudia
ps2: deze ps is om het aantal ps-en op een even aantal te brengen
psV: die heb lekker verloren van heerenveen
ps4: zie ps 2....
ps5: heeft er iemand wat zout voor me.? want ik begin behoorlijk flauw te
worden met al dat ge PS!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

radmer

Radmer C.P. Kuipers Dotterhof 13 8446BJ Heerenveen HOLLAND ( E.U.) tel.nr. 0031 (0)618050070 rasmoes@hotmail.com rasmoes@gmail.com www.rasmoes.nl

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 302
Totaal aantal bezoekers 311364

Voorgaande reizen:

17 Januari 1977 - 18 Oktober 2011

losse reisjes/tripjes Europa+Egypte

17 Oktober 2007 - 18 April 2008

Zuid-, Centraal en Noord Amerika en Carribean

04 Oktober 2005 - 12 April 2006

Zuid-Amerika Reis 1

01 December 2003 - 09 April 2004

Azie reis 2

16 November 1999 - 28 Augustus 2000

Afrika en Azie reis

Landen bezocht: