Meespelen in Thaise Film - Reisverslag uit Phnom-Penh, Cambodja van radmer kuipers - WaarBenJij.nu Meespelen in Thaise Film - Reisverslag uit Phnom-Penh, Cambodja van radmer kuipers - WaarBenJij.nu

Meespelen in Thaise Film

Door: rasmoes

Blijf op de hoogte en volg radmer

10 Januari 2000 | Cambodja, Phnom-Penh

beste vrienden,vriendinnen,
familie,kennis,colega's,en andere contacten daar was ik dan weer na 6 dagen rust kom ik jullie weer eens plagen met een briefje waarschijnlijk niet zo lang als de vorige maar je weet maar nooit..zoals jullie kunnen lezen ben ik voor de verandering maar eens naar een ander landje gegaan want na 25 dagen thailand moet ik weer verder anders begint het te gewoon te worden..maar ik zal niet een te lang voorspel houden..alhoewel dat niet verkeerd is soms. nou ik was blijven steken...O'ja nog mijn exuses voor de vorige brief daarin ging namelijk van alles fout ten eerste de data het moest zijn dag45-50 en dan was er nog iemand die een vals e-mailadres opgegeven had dus kreeg ik wat terug..ik heb toen alles voor de zekerheid maar teruggestuurd..nou dag 50 dat was 4 januarie 2000..na dat internetten waar die bangkokeze travestieten zaten ben ik nog even een watertje gaan halen en daarna op bed gekropen want ik zou immers gaan acteren de volgende morgen..dus dag 51 5-1-00 om 04.00 al wakker pfoe...ja ik was zelfs wat zenuwachtig..toen ik naast me keek zag ik alleen marcella en geen mathew die was waarschijnlijk nog op pot pong dat is het uitgaanscentrum van bangkok..waar ik ook even ben wezen kijken en waar ze mij meteen uitscholden voor david backham nou die heeft geen ballen meer en die heb ik NOG wel maar in ieder geval nou niet ieder maar wel in dit geval ben ik na mij te hebben gescheerd en douchen en de hele standaardprocedure hup naar het politiestation alleen daar waren de onderregiseurs al aanwezen na tien minuten wachten dus te laat ik eerst al wat vloeken maar ja ik kom zelf ook wel eens te laat ..geen wayne en mathew dus maar eens in wayne's guesthouse kijken maar daar ook niks te bekennen dustoen maar weer terug in de taxi en op naar de filmset een soort van whithouse achtig gebouw maar dan anders daar meteen verkleden ik kreeg een smoking aan gereikt wit shirt en zwarte smoking lakschoenen..die deden al gauw zeer dus dacht ik eerst nog eraan op ergens lak-zeermiddel op de kop te tikken maar ja t'was ook maar een dagje ook nog een stropdas aan hij was wel dood hoor..nou en toen de scene in ik kreeg een thaise vrouw naast mij gezeteld en we waren bij een concert 7 augustes 1965 we moesten ons hoofd kaasrecht omhoog houden want we waren van de kakbrigade dus van de hoge stand nou na elk liedje 10 keer gehoord te hebben want die eikels hadden maar een kamera dus moest het vanuit alle postities worden opgenomen na een breakfast weer verder en na de lunch gingen we de amerikaanse ambasade in eerst van smoking wiselen nu had ik een witte smoking en witte pantalon en ik had die ray-ban zonnenbril op m'n hoofd en leek dus wel wat op zo'n securityguy of een secret fbi agent dus dat was ook meteen maar mijn rol wat serieus rondkijken en ik wat met m'n vinger naar m'n oor om mijn zogenaamde communicatiesysteem te beluisteren en ook wat praten in m'n smokingjas..nou na nog wat kleine scenes was ik uiteindelijk pas om 19.00 klaar 1000 bath in de pocket en naar huis daar nog een praatje met wat gasten in het guesthouse daarna wat dineren en ik heb nog 8 kassetebandjes gekocht 7 van the orb & orbital en 1 van the Grid daarna naar huis en hup op bed t'was tenslotte een zware dag..dus dag 52 6-1-00 pfff...06.00 wakker ja het is niet niks zo'n reizigersleventje vandaag zouden we thailand verlaten dus de hele rotzooi inpakken na gedoucht te hebben en de minibus in om 07.00 toen nog wat door bangkok rondracen door bangkok...ohh eerst even een engels mopje..why are blondjokes so short..?otherwise the men's will forget them....als ie te flauw is doe er dan maar zout bij..maar ja beter een flauw mopje dan geen mopje..oh dat hoeft trouwens ook niet waar te zijn..nou ja laat maar zitten dan(staan mag ook) nou na wat in bangkok rond te hebben gereden en nog wat anderen te hebben opgepikt gingen we dan eindelijk wat meer vaart maken en bereikten we na een paar pitstops en een uitgevallen moter..nou ja hij zat nog wel in het busje maar hij deed het niet meer..dus drukken..nou nja al dat gesodemieter kwamen we om 14.0 bij de grens van cambodja daar moesten we zo'n beetje 8 x ons paspoort laten zien nu weet ik wel dat ik zeer populair ben maar 8 x is wel veel..ook nog es 3 piek bespaard omdat ik een injectiepaspoort had (geel paspoort)en toen een pick up in..zo'n jonkman wagentje...of zo'n een als peter maar dan kleiner helaas..ja want we zaten met in totaal 16 man erin pf..en na 15 minuten al zere poten en kont..dus dat beloofde nog wat het was in totaal 154 KM naar siem reap maar allemachtig uik heb nog nooit zulke slechte wegen gezien dat is niet onder woorden te brengen en dan al die mensen met 0 of 1 been of geen handen nu weet ik niet of dat door die slechte wegen of de mijnen komt..ja niet ik maar een andere soort mijn..en helaas ook geen goudmijn..maar wel perfect hoe ze zich redden met 1 been fietsen is geen probleem nou na 4 uren craste de pick up een gebroken as of zoiets dus wij de wagen uit en de chaufeur aleen weer terug wonder boven wonder kon hij nog rijden en was ook nog weer bovenop de eerste wonder binnen een uur terug met gerepereerde wagen dus weer verder na een helse rit van 18 uur kwamen we aan in siem reap om 23.30 ook nog es 50 bath extra betalen omdat de wagen stuk was en toen een hoteletje in voor 6 US$ ja die cambodezen doen alles in dollar meteen onder de douche want ik was zo stoffig als een vrachtwagen vol stofjassen en daarna lekker slapen dus ook dag 53 in..ik werd om ongeveer 11,00 wakker de rotzooi inpakken douchen en de hele standaardprocedure en toen naar een ander guesthouse waar marcella ook zat maar die heeft wat meer contacten met andere reizigers dus we doen het meeste met z;n 3-en ook de was nog even weggebracht en toen maar eens even in het stadje an het rondneuzen..daar een lunchje en een t-shirtje gekocht nog wat vreemd fruit geproefd en toen weer terug naar het guesthousse de helft goedkoper dit guesthouse 3 $ da's maar 1 pp toen daar wat poelen met wayne om 0,5 $ eerst verllor ik toen kiet of dubbel toen won ik toen nog een keer kiet dubbel en weer won ik dus ook nog 2,5 dollar bij de kop daarna op bed gegaan en geslapen een soort van middagsdutje ja ik word ook ouder...en vooral met zulkec dagen als de laaste tijd elke dag vroeg op en laat op bed..nou na dat slaapje ja alle drie hoor zijn we naar een indisch restaurant gegaan daar wat eten en toen nog wat rondsjouwen en hier en daar een drankje nippen om 23.30 op bed en daar leek het wel een orkest...geluiden maken met de mond dicht..nou dan weten jullie genoeg..kwam denk ik van die curry's van die indier. maar ja toen de laatste nummers waren gespeeld in diepe slaap en de volgende morgen om (o 'ja dag 54 8-1-00) 08.00 wakker snel een douche waar water uit kwam koud maar ik heb sinds ik weg ben nog geen warme douche gehad dus ben er al aan gewent en toen naar onse brommertjes met chaufeur..o'ja ik wist namelijk niet eens dat hier de grootste tepels van de ..uuh..TEMPELS van de wereld waren de zogenaamde angkor tempels dus daar heen vroegen ze ook nog even 40 US$ entree voor een drie dagen paspartout nou ja vooruit dan maar dus hup die tempels bekijken en inderdaad reuzachtig en superoud wel heel indrukwekend aleen voor 5 minuten toen had ik het wel gezien..old schit..zei ik i prever new high(letterlijk en figuurlijk)tech buildings maar ja die pas had ik al in m'n zak na de hele dag daar met zo'n beetje 37,65 graden rond te hebben gesjouwd om 15.0 weer terug en weer een middagdutje daar de was ophalen en toen op naar de zonsondergang daar vond ik ook al geen reet aan..die zon ging onder en iedereen klappen en fluiten en schreeuwen alsof ze ontmaagd werden ..nou ja hup weer die heuvel af en met een groepje van 9 naar een restaurant toe..daar eten ik had een fisch/chicken/gekko soup met rijst ..beetje appart maar wel lekker nou daar nog wat goeie chinatips uitgewiselt en toen ben ik afgetaaid ..had zulke zere voeten van die klote slipper dat m'n poten helemaal open lagen..dus hup zo'n brommertje en die heeft me naar m'n guesthouse gebracht eerst nog even m'n bath gewisseld voor riel de cambodjaanse curency want ik werd er bijna gek van al dat gereken in dollar,bath en riel en dan uitrekenen hoeveel het is in guldens..voordat ze je bij de poot hebben..nu hebben ze mij niet zo snel bij de poot want ik heb alleen maar twee voeten... nou na al dat gedoe ben ik al om 21.37 op bed gegaan en daar lekker geslapen dag 55 in 9-1-00 om 05.45 wakker want we zouden naar sunrise gaan kijken..nou ik lag zo lekker dus ik zei tegen de jongens van :zeg maar tegen de chaufeur dat ie me om 10.0 op komt pikken en dat ik niet mee ga naar sunrise die zon gaat ook wel op zonder mij..en ansders maar niet dus leeker verder slapen toen om 10.00 heeft die chaufeur me rondrit gegeven rond de tempels ..dit is het betere werk mooi op je brommertje blijven zitten en toch alles zien.. nog even een fried-rice met vegetables ja dat heb ik liever dan sun-rice...en daarna weer naar het guesthouse daar lagen de twee jiongens al in coma op bed dus ben ik maar naar de crocodile fram gegaan dit was wel intresant ong. 500 krokodillen 1 slang een stuk of tien apen daar heb ik mezelf niet bij gerekend ..en nog wat hagedissen en vreemde vogels..daar wat foto's maken nou ja dat deed dat toestel en toen om een uur of 14,00 weeer terug naar het guesthouse daar mijn eerst foto's even beschreven van waar wat was enz. en toen met wayne die al wakker was wat brood gehaald met kaas daarna zijn we om 15.00 vertrokken op de brommertjes wat rondgereden rond de tempels toen wat lunch/dinner bij een mooie cambodjaanse schone...ja dat zag er goed uit.en om een uur of 17.07 naar de grote angkor wat...wat.? ja een wat is een tempel zoals ik al uitgelegd heb..daar dat tempeltje even beklommen en de zon onder zien gaan hij kwam me bekend voor van de vorige dag..toen nog even wat met twee monikken staan lullen of hoe ze ook maar heten die look-a-like oranje suporters toen met de brommers terug en ze betaald 11 $ voor twee dagen en daarna een ticketje geboekt voor de rit pnhom penh achterop een pick up... daarna proberen de laatste dag van onze tickets te verkopen maar dat wou niet echt lukken dus toen maar dineren daarna een ijsje halen daarna wat drinken en in dat maffe barretje hadden ze grates wiet maar ja dat hoef ik niet..maar toch wel appart nou na daar wat te hebben gezeten en elke keer de prosi'si weg te hebben gejaagd zijn we terug gegaan en op bed gekropen..dus dag 56 vandaag dus om 06.00 wakker douchen de rotzooi inpakken en op naar een ander gusethouse waar we de tickets hadden geboekt daar moesten we om 06:30 zijn en die klote pick up was er pas om 08:45 dus hup erin met z'mn 20-igen ja niet te geloven maar het is waar en toen rijden de wegen waren al een stuk beter na een pitstopje en een lunchje kwamen we na 8 uur rijden 312 km in pnhom penh aan waar ik nu ben daar een guestrhouse zoeken en meteen onder de douche gedoeken ik zie er nu niet uit want na 8 ur brandende zon heb ik nu een rode kop en witte ogen van de zonnebril noutoen de stad even verkennen en op zoek naar een internetcafe want in siem reap waren ze 10 US$ per ur!!!!!!!!! ja waar ik nu zit is het 5US$ per uur dus da's beter..nou eerst hebben we nog even lekker gegeten in de new zealand bakery en daarna rondgesjouwd tot we deze plaats hebben gevonden..dus alles wat ik nu ga typen is future...wat nog moet komen met andere woorden ik ben klaar met typen.. dan ga ik morgen wat research doen na visum's en ik moet ook weer naar de bank..niet zo'n bank waar je je zak kunt legen maar zo een waar je je zak kunt vullen ook zal ik even op ondezoek uit of ik ergens voor een prikkie post kan versturen foto's enz. in bangkok is het 320 bath p kg da's 20,- per kg..voor die prijs kan ik het beter zelf thuis brengen..nou ja ik zie ook wel..dan heb ik ook nog een mededeling..ik vind het allemaal heel aardig van jullie dat jullie zo veel intresse hebben in mijn verhalen daarom nodig ik jullie allemaal uit om op 17 januarie op mijn verjaardag te komen dan tracteer ik op een dineetje ..uh de reisT betaal ik maar de reis moeten jullie zelf verzorgen...hihi...nou ja na dit flauwe grapje ga ik er maar eens mee stoppen..want mijn vingers worden net zoals schapen vroeger:LAM dus voor zover was het dan weer alles dit keer dit rijmt bijna... ik zal goed uitkijken voor mijnen en dan kan ik volgende keer weer een verhaaltje tikken allemaal het allerbeste en nog bedankt voor alle e-mails en reactie's.. vriendelijke groet RADMER

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

radmer

Radmer C.P. Kuipers Dotterhof 13 8446BJ Heerenveen HOLLAND ( E.U.) tel.nr. 0031 (0)618050070 rasmoes@hotmail.com rasmoes@gmail.com www.rasmoes.nl

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 146
Totaal aantal bezoekers 311345

Voorgaande reizen:

17 Januari 1977 - 18 Oktober 2011

losse reisjes/tripjes Europa+Egypte

17 Oktober 2007 - 18 April 2008

Zuid-, Centraal en Noord Amerika en Carribean

04 Oktober 2005 - 12 April 2006

Zuid-Amerika Reis 1

01 December 2003 - 09 April 2004

Azie reis 2

16 November 1999 - 28 Augustus 2000

Afrika en Azie reis

Landen bezocht: