de borstenhoudersmoeders ( BeHa Ma's ) - Reisverslag uit Nassau, Bahama's van radmer kuipers - WaarBenJij.nu de borstenhoudersmoeders ( BeHa Ma's ) - Reisverslag uit Nassau, Bahama's van radmer kuipers - WaarBenJij.nu

de borstenhoudersmoeders ( BeHa Ma's )

Door: rasmoes

Blijf op de hoogte en volg radmer

13 April 2008 | Bahama's, Nassau

Dag beste radiatorverf fabrikanten en alle fabriekanten van andere soorten verf of helemaal geen fabrikanten en alle andere mensen,

Zo het is me elke keer weer een heel gepuzzel om de titel en het goedendag zeggen weer een beetje normaal op papier te krijgen.. ondertussen zit ik nog steeds op het cruise ship en zijn we vandaag bij de BORSTENHOUDERSMOEDERS wat ze hier ook wel de BeHaMa's noemen.. ja daar heeft de norwegian cruise lines zijn eigen prive eilandje waar we vandaag hebben vertoefd.. uhh zal eerst eens beginnen met waar we waren gebleven en dat was de 8e toen we op de dominicaanse republiek waren..

zo om een uurtje of 10.00 wakker vanwege de gebruikelijke ijsschep.. ja op de gang staat een bak met ijs en elke morgen om omstreeks 9-10 uur beginnen ze daar in om te scheppen met als gevolg: cabine postma-kuipers klaarwakker.. maar goed dat geeft niks.. kunnen we douchen en naar het ontbijtbuffet waar we ondertussen de schalen gerookte zalm hebben ontdekt en die moet er aardig aan geloven sinds hewich en ik nogal gerookte zalmliefhebber zijn.. dan nog wat croisantjes en van die smorgens-vroeg-eet-dingen.. daarna ons TENDER tickets gaan halen.. ja tickets met nummers die worden omgeroepen en als jouw nummer aan de beurt is kun je met een bootje naar de wal.. ja die dominikezen zijn te lui een fatsoenlijke aanlegstijger te bouwen met als gevolg dat alle 2200 + crew (1100) met bootjes naar de wal moeten worden gevaren..
eenmaal aan wal werden we bedolven onder een vloet van touroperater gasten..

zo hebben we wat aan het afdingen geweest en hadden een trip incl. all you can drink drankkoelbox voor 25usd p.p.
ja meteen ruzie in de keet want somigen hadden 40 p.p betaald.. maar goed eenmaal in onze omgebouwde vrachtwagen met bankjes achterop was alles weer koek en ei en zijn we eerst gestopt bij een sigarenmakerij.. ja een garage met wat sigarenprakke erin.. nou ik daar nog zo'n dikke sigaar gerookt.. ja rook erin en meteen uitblazen met die rommel.. daarna zijn we bij een proevrij beland wat best intresant was allemaal verschillende natuurproducten.. DRANK... KOFFIE.. CHOCOLADE.. VRUCHTEN..HONING.. en nog wat van dat abracadabra spul..
ik nog een lap pure cacao gekocht en daarna weer verder.. ondertussen gleden de drankjes er lekker in.. rummetjes en colaatsjes en biertjes..

eenmaal via drie hobbeldebobbelwegen bij het strand beland daar nog een uurtje omgespaand en met jan en alleman lullen..
waarna we naar een waterval zijn gegaan daar heeft hedwich nog even gezwommen en ben ik de fotograaf gaan uithangen.. zeg maar harry paperazzi.. van de zakenman een soort van telegraaf maar dan 1 x per twee week en wat kleiner formaat en een kleinere oplage.. nou daar de fotograaf van.. en die heb ik effe na gedaan.. uhh wat een gedoe weer zeg.. nou goed daarna zijn we weer verder getuft en gaan shoppen.. nou ja shoppen.. bij een cafe wat gaan drinken waarna we even later weer aan boord gingen om terug te varen naar het cruiseship.. daar aangekomen ben ik eerst even gaan slapen en is hedwich wat aan het rondsneupen gegaan..
ja kon haar nergens meer vinden en ben toen maar alleen wat gaan eten in een van de vele restaurants.. en daarna nog even internetten en toen op bedje..

de volgende morgen kwamen we om een uurtje of 10-11 aan in st.thomas een van de US maagdeneilanden.. hier hadden ze wel een aanlegstijger en lagen we naast nog een gigantisch cruise ship.. eerst uiteraard weer even gaan ontbijten en een aanval gedaan op de schaal gerookte zalm en daarna ben ik even het dorp ingegaan en is hedwich op het dek gaan liggen zonnen.. die komt straks nederland niet eens meer in.. zo bruin is ze ondertussen.. ik ben in ieder geval even op de sneup gegaan en zo nog even ge-internet en een postkantoor opgezocht om nog wat post te versturen..
waarna ik nog op zoek ben gegaan naar een nieuwe zonnebril.. de ouwe is namelijk gesneuveld de dag ervoor..maar je kan er nog wel doorheenkijken..
na een middagje omsneupen ben ik weer aan boord gegaan en heb hedwich even vergezeld om samen bruin te worden.. ja dat zonnetje bakt er aardig op los.. en zo wat relaxen bij een van de zwembaden een beetje in de jacuzzi omhangen etc.
die avonde heb ik nog even een verhaal geschreven op internet en zijn we in een luxe restauerant gaan eten een italiaans restaurant aan boord..

hier heerlijk gegeten.. ja overal uitgeserveerde 4-5 gangen dinees etc.. echt super op zo'n boot.. nou nog even bij de foto's gezien.. ja er zijn 6 fotograven.. ,,harry papperazzi's,, aan boord en deze nemen elke keer foto's en die kun je kopen als je wilt.. met een leuke achtergrond erop.. zoals het cruiseship etc.. nou hier even bij gestaan kijken.. ja sommige foto's leken echt op bagger.. ja dat de lens niet knapt verwondert me.. maar wij stonden er gelukkig redelijk op.. nou goed daarna zijn we nog even bij de dagelijkse aanbieding gaan kijken .. aan boord hebben ze ook nog winkels met allemaal rotzooi zoals diamanten, juwelen en tasjes en weet ik wat voor prakke.. hierna zijn we maar eens op bedje gegaan..

de volgende morgen kwamen we aan bij tortula een plaatsje op de britische maagdeneilanden.. eerst uiteraard even ontbijten en al die doe-in-de-morgen-zaakjes en daarna van boord.. nou in dat engelse maagdeneilanden is geen reet te beleven .. ja verwonderd me dat iedereen nog maagd is daar als er niks te doen is ga je maar wat met elkaar spelen.. uhmm
dat slaat natuurlijk weer helemaal nergens op maar goed.. nou wij zijn even wat winkeltjes gaan bekijken en hebben zo een paar uurtjes daar omgestruind en zijn maar weer aan boord gegaan om nog even een beetje te zonnen,zwemmen en relaxen bij de pool..ijsje erbij en wat te drinken en bakken maar weer..
tegen het eind van de middag taaiden we weer af en heb ik nog even een verslag geschreven op internet waarna we zijn gaan eten in een mexicaans restaurant aan boord wat ook weer erg lekker was.. ja daarvoor nog wezen shoppen in de winkeltjes aan boord en zo heeft hedwich nog twee zonnebrillen gekocht.. en ik niks..

na het eten in de mexicaan zijn we naar de bioscoop gegaan die we ook aan boord hebben en hier de film DAN IN REAL LIFE gezien wat een erg leuke film was.. ja best lachen.. over lachen gesproken.. na de film was er in de loungebar een komiek aan de gang.. tsja een dikke IER uit Ierland stond daar een beetje grappen te maken.. ja zo ouderwets als de stenen in de weg naar meteuzalem.. maar goed hier nog even staan kijken en toen was het ook zo weer een uurtje of 01.00 en zijn we maar eens afgetaaid naar onze cabine voor een nachtje slapen..

wat er de volgende dagen gebeurde vertel ik wel in de volgende brieven.. ja mijn dure internetminuten zijn bijna op.. dus ik ga er een eind aan scheiden..
morgen komen we weer aan in miami en zal ik zien of ik die foto's er eens op kan mikken.. ja dan weten jullie een beetje waar we het over hebben zeg maar..
nou de groetjes en tot mails..
ps: nog bedankt Edwin Ibri voor de rectificatie van de webpage van het cruiseship..

de mazzel allemaal.. groeten radmer

• 13 April 2008 - 07:24

Mem:

Nou nog even en ben je weer thuis dan zal het wel op een houtje bijten worden we zien er naar uit om je weer te zien tot woensdag gr Hait en Mem

• 13 April 2008 - 08:08

Edwin:

Op een houtje bijten???? In Schiedam hebben we Ketel1, de grootste molen van de wereld en een overdekt winkelcentrum. Daar kunnen de States echt niet tegenop!!! ;)

Hetty, Razmoez, nog een paar daagjes...allerhoogste tijd jullie (ja, zelfs jou, Razmoez) weer te zien!

Gr.
    Edwin

• 13 April 2008 - 22:42

Lys:

Allemaal prima dat jullie weer thuiskomen, heel leuk zelfs maar...
    LAAT DIE HAWAI SHIRTS DAAR!!!!!!!
    :):);););)
    Nee hjer leaven, oan't gauw!
    Tut Lys
    ps. Edwin... Schiedam versus the States? :S

• 15 April 2008 - 17:16

Lys:

p.s. Ras z'n moeder schrijft dit en dat "op een houtje bijten" heeft hier een andere betekenis denk ik zo...