de kartonnen doos mag niet mee :-( - Reisverslag uit Road Town, Britse maagdeneilanden van radmer kuipers - WaarBenJij.nu de kartonnen doos mag niet mee :-( - Reisverslag uit Road Town, Britse maagdeneilanden van radmer kuipers - WaarBenJij.nu

de kartonnen doos mag niet mee :-(

Door: rasmoes

Blijf op de hoogte en volg radmer

10 April 2008 | Britse maagdeneilanden, Road Town

Dag beste broodbakmachine uitvinders en alle wel of niet uitvinders van dingen die met een ,,B,, beginnen,
Nou daar was ik alweer na nog aan wal te liggen hier in de britse maagdeneilanden.
ja geloof dat er een paar pasagiers zoek zijn.. die moeten eerst weer terug en dan kunnen we weer verder.. geen reet te beleven hier maar goed je moet zo af en toe effe een beentje strekken.. uhh beentje strekken dit schip heb wel 11 dekken voor publiek gebruik en dat maal 300 meter lang en 40 meter breed is 12.000 vierkante meter x 11 = 132.000 vierkante meter.. uhh daar kun je volgens mij een aardig beentje op uitstrekken.. maar goed ben hier niet om de wetenschapper uit te hangen maar om even te vertellen hoe alles gaat..

we waren nog aan de vaste wal en wel op 5 april in Miami hier zijn we uit het eerste hotel gegaan en op zoek naar een ander hotel in het meer uitgaansgebied..
ja dit viel niet zo mee.. dan weer vol dan weer zo duur dat je beter zelf een hotel bouwen kent.. maar goed op het eind van het verhaal hadden we een hostel van 40 usd p.p. midden in het uitgaansgebied.. hier ingetrokken en daarna even gaan lunchen en daarna eens even kijken in de local shops voor het een en ander waarna we nog effe een tukkie hebben gedaan om daarna op stap te gaan.. eerst even uit eten.. nou dat liep uit op een fiasco.. die rukkers hadden peperloze pepersaus.. ja dat smaakt naar alles behalve pepersaus.. vervolgens was mijn biefstuk die ik RARE had besteld zo doorbakken als een ei die 3,5 in de pan heb liggen bakken.. dus terug met dat ding.. vervolgens kreeg ik een andere biefstuk weer terug die half de groote was als de eerste..
nou ja laat ook allemaal ik zou op de cruise de schade weer kunnen inhalen..
toen eens even te paraderen op south-beach ,, the place to be,,

hier allemaal dure restaurants en dure cafees.. hedwich had niet zo'n zin in stappen en is een schoenenwinkel ingedoken en ik ben in mijn alleentje verder gaan sneupen.. ja ik zou een soort van hooters binnen een bar met allemaal mooie schaargeklede vrouwen achter de bar maar hier mocht ik niet in omdat ik een korte broek aan had.... ja zonder pijpen is goedkoper zeggen ze wel eens.. nou goed.. dan maar naar wat andere cafeetjes.. onderweg vondt ik nog een briefje van 20 USD.. dus helemaal feest.. een corona 7,75 usd, bacardi cola 11,50 usd tsja daar wordt je niet vrolijk van.. nou goed na wat gehop van de ene naar de andere kroeg ben ik nog in een sushi bar beland.. de goedkoopste van miami.. echt superlekker sushi gegeten eindelijk weer eens.. ja hedwich wil geen sushi dus was dit mijn kans om weer een sushi te gaan eten.. na nog een barretje en even te hebben staan kijken bij twee disco's waar een rij van hier naar tokyo voor stond ben ik maar terug gegaan naar het hostel en het bedje in..

die nacht zo slecht geslapen als iemand die niet heb geslapen.. ja een bak lawaai daar naast het hostel in een parkeergagare.. en dan die kamergenoten van ons lawaai te maken.. nou goed uiteindelijk om een uurtje of 10.00 uit bed beland en gaan douchen en de zooi inpakken , nog even internetten en de auto opgehaald uit de parking.. toen op naar het cruise ship.. nou dat was zo gepiept.. de afzetters daar maakten ons meteen 140 Usd aan parkeergeld lichter.. nou goed achteruit maar... uhh voorruit maar.. zo moesten we eerst de bagage uit de auto halen en een zwarte neger uit donker afrika zou daar voor zorgen.. nou mijn kartonnen doos vol kleding mocht niet mee.. .. DISCRIMINATIE!!! nou de hele inhoudt maar in mijn beschermzak gemikt en zo kon de zooi uiteindelijk wel mee.. zo heb ik vervolgens meteen een uur staan te vouwen om alle kleding weer netjes te krijgen.. na 276 controles van van alles en nog wat konden we eindelijk aan boord en het schip van 300 meter lang, 60 meter hoog en 39 meter breed een beetje verkennen..
14 deks.. hoog.. met bioscopen, theaters, 8 restaurants, 6 barren,3 zwembaden en 5 jacuzzies en nog allemaal galereien, bibliotheken,casinos,internetcafes,
fitnessruimte,schoonheidssalon, etc etc
hier zijn we eerst gaan lunchen een gigantisch buffet met ALL YOU CAN EAT!!!

even later waren onze kamers klaar wij met nummer 10017 ( 10e verdieping ) zo zijn we nog even gaan zonnen en hier en daar wat sneupen en nog naar een show in het theater en daarna uit eten in een chique restaurant een 4 gangen dinee.. compleet uitgeserveerd.. ja all inclusive... echt geweldig zo'n cruise..
toen nog even Tv kijken in onze kamer en daarna gaan slapen..

de volgende morgen uurtje of 10.00 wakker en gaan douchen en daarna onbijten.. ja even onze handoeken op een stoeltje leggen want we zouden de hele dag varen dus nergens aan wal.. zo hebben we lekker liggen zonnen, beetje eten, drinken in de jacuzzi omspanen etc.
die middag nog meegedaan aan een bingo.. helaas niks gewonnen maar nog wel kans op een 7 daagse cruise door de carribean voor 2 personen.. ( uitslag morgen )
daarna ben ik nog even gaan internetten en ben ik bij een 70's show gaan kijken en vervolgens met hedwich eten een 5 gangen dinee in weer een ander luxe restaurant.. ik ben die avond nog even in twee verschillende barretjes gaan kijken en daarna ook naar de kamer voor slappie slaapie te doen.. de volgende dag zouden we in de domincaanse republiek aankomen.. ja daarover vertel ik in de volgende brief wel meer..
helaas nog geen foto's en dit zal denk ik ook niet eerder dan de 13 of 14e zijn als we terug in miami zijn..

nou beste mensen wij vermaken ons hier nog wel even op dit bootje en maar tot een volgend verslag..
groetjes en tot mails en reageers..
afz. radmer kuipers

• 10 April 2008 - 23:50

Rasmoes:

www.ncl.com/nclweb/fleet/shipinformation.html?shipCode=DAWN

een kijkje op ons schip...
    groetjes rasmoes