Politie city..( mexico city ) - Reisverslag uit Belmopan, Belize van radmer kuipers - WaarBenJij.nu Politie city..( mexico city ) - Reisverslag uit Belmopan, Belize van radmer kuipers - WaarBenJij.nu

Politie city..( mexico city )

Door: rasmoes

Blijf op de hoogte en volg radmer

06 Februari 2008 | Belize, Belmopan

hallo beste trabant-cabrio bezitters en bezitters van wel of geen andere auto,

Zo vanuit een zeer tropische omgeving zal ik jullie weer even verslag doen.. ja ben momenteel op caye caulker geariveerd een tropisch eiland met een zeer mooie blauwe zee en allemaal reaggea figuren.. zeg maar bob marleys die hier wonen in Belize een britse nederzetting waarze nog steeds engels spreken.. uiteraard was er weer eens wat aan de hand en zo zijn hier morgen verkiezingen wat wel eens helemaal verkeerd kan gaan aflopen als ik het zo allemaal zag gister in belize city.. je hebt de rode en de blauwe partij en die maken elkaar helemaal ten schande in de spotjes,kranten en op spandoeken..
maar goed we zullen het wel zien hoe het gaat aflopen.. ik zal eerst maar eens even beginnen met vertellen over hoe en wat..

het was de 29e januarie dat we uit ons luxe bungalowtje in palenque ontwaakten door het geroffel van troffels..( zijn die aperaten waarmee je metseld )en hamers en weet ik wat nog meer.. ja bij die mexicanen maakt het een hoop geluid maar gebeurd er niks.. maar goed na een douche zij we bij het zwembad gaan liggen.. ja mirella lag er al en ik ben maar een beetje in de schaduw gaan liggen want die zon had me aardig te pakken gehad de dag ervoor dus effe kalmpies aan met dat ding daar boven.. zo hebben we wat gelezen en ben ik wat gaan zwemmen in de pool en voor we het wisten was het ook alweer tijd om te vertrekken zo zijn we gaan douchen en de hele rataplan gaan inpakken en daarna gaan ontbijten/lunchen in het hotel restaurant waar alles een stuk minder was dan de dag ervor zo liepen de levende kippen zo de keuken in... ja die komen daar vast niet voor een rondleiding.

toen we alle boel bij elkaar hadden zijn we een poging gaan wagen om te vertrekken naar palenque city... er kwam een busje aan dat rechtsomkeerd maakte en ons er wel heen wou brengen voor weinig geld.. nou dat was rap geregeld en zo kwamen we bij het busstation aan waar we de tassen in de lugage store hebben geplaatst waarna we op zoek zijn gegaan naar een internetcafe alwaar ik mijn verhaal heb geschreven vanuit palenque en waar we nog wat hebben gesurft,gesneupt etc etc. nadat we lamme handen hadden van het tikken zijn we ergens wat gaan drinken waar we nog maar net zaten en boem blaf paf klink donk klang .... daar ging een motorrijder plat op zijn plaat.. ja gelukkig was ie niet dood of gewond en kon ie effe later al weer wegrijden.. na een drankje en gebakkie zijn we op de wat-hebben-we-nodig-in-de-bus-tour gegaan en zo wat drinken, chips,pinda's en chocolade gaan kopen.

toen was het eindelijk zo ver we konden de bus in voor een ritje van 13 uur... ja nummer 1 & 2 en dat zijn niet de beeste plekken want je ken je poten daar niet strekken, maar goed als we maar een beetje doortuffen en niet te veel drempels kregen dan viel het wel wat mee.. zo stopten we hier en daar en kreeg mirelle het nog aan de stok met een electronische toiletjuffrouw... ja een soort hekwerkt waar je 3 peso in moet gooien en dan mag je erdoor... nou er was zeker storing ofzo want mirelle kon er niet door dus dan maar eroverheen klimmen.. wat weer als gevolg had dat het halve busstation zat te kijken alsof ze een slak zagen drafen.. nou ja na dit spectakel gingen we weer verder en zo na een paar uur tuffen weer ergens stoppen om een plasje te plegen wat te bikken halen en te drinken en daarna weer verder.. na een nachtje niet al te best slapen kwamen we dan eindelijk aan in MEGICO CITY.. nou ja mexico city... POLICE CITY .. allemenaggies wat een boel politie was daar op de been zeg..
die reden daar maar rond om benzinespaarzegels te sparen want anders zou ik niet kunnen bedenken wat ze daar moesten.. en altijd met de zwaailichten aan.. ja eerst nog wel proberen terug te zwaaien maar daar was geen beginnen aan..

toen we bij het hotel aankwamen bleek dat als we via internet boekten het meer dan de helft goedkoper was.. dus eerst weer weg en een computer opgezocht wat zo gepiept was.. meteen maar even wat gaan ontbijten in een bakkerijtje en daarna inchecken en slapen..
we hebben maar besloten om ieder even zijn eigen gang te gaan dan kon ik mijn dingetjes effe doen zoals internet, was wegbrengen en naar ander hotel zoeken voor als ik weer alleen zou zijn.. en kon mup lekker winkelen zonder een man erbij.. ja mannen zijn niet zo geduldig met winkelen zoals de mannen onder ons weten.. zo was dat ook weer geregeld en ben ik nog even gaan slapen om later te douchen en af te taaien de stad in... ja de grootste stad ter wereld bleek later met meer dan 20 miljoen inwoners die ik niet allemaal heb nageteld trouwens.

zo heb ik na een halve marathon sjouwen eindelijk een wasserette gevonden en hier en daar even ge-informeerd bij hotels alleen kreeg ik volgens mij steeds de vraagprijs voor het hotel te kopen ipv een prijs van 1 nachtje.. maar goed uiteindelijk niks gevonden en zo nog even wat gaan lunchen en internetten.
tot het alweer een uurtje of 18.00 was en ik terug ben gegaan naar het hotel waar mirelle al was... daar even opfrissen en vervolgens met een taxi naar de uitgaansbuurt wat de chaufeur maar moeilijk vinden kon bleek later... na bijna duizelig te zijn van het rondjesrijden en alle lichten om ons heen van politieauto's kwamen we aan in de juiste buurt alwaar we wat zijn gaan drinken in een of andere pub waar mevrouw GROUP ons serveerde.. ja deze jongedamme zat maar het haar mogelijk komende groepen die dan moesten zitten waar wij zaten.. ondertussen zaten er alleen een paar stelletjes in de tent en verder niks.. nou ja niks.. er waren wel een paar grietjes bij waarbij ik geen aangifte zou doen als die me zouden aanranden.. maar goed laten we het netjes houden.. na de nodige bacootjes zijn we op zoek gegaan naar een restaurant..

en op een pleintje aangekomen met 4 restaurants hebben een soort ieneminemutte spel ons een restaurantje doen toewijzen.. daar hebben we een soort kaasplankje gehad en daarna een heerlijk hapje eten.. ik had een salm,pasta schotel die erg lekker was.
na de nodige sapjes die er als warme broodjes ingingen was het ook alweer laat en zijn we maar eens richting huis gegaan.. eerst nog effe jan wassenaar een collect calletje bezorgen en zo hem meteen wakker gebeld at 08.00 dutch time.. 01.00 mexican time.. en daarna op insectenzoektocht... zo vonden we al snel een KEVER... hier in en zo naar huis toe... ja bij het hotel aangekomen nog effe een paar foto's gemaakt van mirelle op de kevermoterkap en in de taxi en toen het bedje in om de volgende dag om een uurtje of 09.15 op te staan..
eerst effe douchen en daarna zouden we op culturele tocht... uiteraard eerst even ontbijten.. dat was ook weer een heel festijn... ja niet al te positief allemaal.. een beetje een vreemde tent.. waarvan de schoonmaker dertien jaar terug is opgestapt en ze waarschijnlijk nog steeds geen nieuwe hebben gevonden..
daar kregen we pannekoeken zo droog als een spons die 10 jaar in de sahara woestijn heb gelegen.. en een bakkie koffie waar het dik , dik inlag.. en na een uur wachten een jus de orange die aan de andere kant van de stad kwam.. zolang duurde het.. toen op zoek naar cultuur...

eerst nog effe bij een stuk of wat winkeletjes aan om het een en ander in te slaan en daarna op een gigantisch plein waar het weer eens stikte van de politie.. ja hier een beetje rondgesjouwd en uiteindelijk bij een tourist information beland.. die adviseerden ons niet in de cultuurbus te gaan aangezien er demonstraties waren van boeren.. die de hele stad op zijn kop zouden zetten.. dus dat maar niet gegaan en zo zelf wat op sjouw om hier en daar wat te drinken en te kijken.. zo ook mijn nieuwe hotel gevonden een hostel wat er aardig uit zach..
na een middagje sjouwen zijn we terug naar het hotel gegaan en daar heb ik mijn was even later opgehaald en zijn we nog even gaan internetten om daarna op stap te gaan naar een indiaas restaurant
ja het was alweer de laatste dag voor mup samen met mij op reis.. zo vliegt dat ook alweer voorbij.. in een taxi naar het restaurant en daar de hele avond lekker gezeten om wat te drinken.. hapje eten.. nog wat drinken.. hoofdgerechtje.. nog wat drinken en een nagerechtje en nog wat drinken en dan is het ook zo weer laat en zijn we naar huis afgetaaid..daar het bedje in voor een goeie nachtrust..

de volgende dag was het dan zover en moest muppie weer teru8g naar nederland.. na te zijn gaan douchen en de boel inpakken en sorteren zijn we eerst even gaan ontbijten. wat erg lekker was.. en schoon.. daarna nog even internetten en toen op naar het hotel om de boel bij elkaar te pakken en te vertrekken.. ja eerst effe bij mijn nieuwe hotel langs waar ik rap ben ingechecht in een kamer met 12 bedden... de zogenaamde dormitory.. daarna op naar het vliegveld.. nou dat was me weer een heel feest zeg.. ja uiteraard weer een dikke file.. en na een 50 minuten kwamen we aan in terminal 2 de international terminal.. maar net niet de juiste... ja we moesten naar terminal 1 toe.. nou dat kon via een treintje alleen voor mensen met tickets... die ik niet had... toch naar binnen gesneakt en zo kwamen we in terminal 1 aan.. daar zoeken en zoeken en uiteindelijk terecht.. snel inchecken en daarna proberen jan te bellen.. ja proberen na 5 x bellen met weet ik wat voor gedoe... collect call.. credit card call.. uiteindelijk dus helemaal geen CALL.. toen wat gaan eten in een foodcourt.. ja een soort van tuin zonder bloemen en planten maar met tafels en eettentjes hier heb ik een sushi gegeten en mirelle teriyakkie of zoiets.
daarna afscheid genomen en stond ik er weer alleen voor..

aangezien er een busticketverkoop punt was heb ik meteen maar even een ticket naar chetumal in mexico gekocht.. een stad vlakbij belize en en 20 uur van mexico city.. daarna met de metro.. wat weer een heel gedoe was... ja ik moest een stuk of 3 x overstappen.. en af en toe een stuk lopen naar het nabijgelegen metroststion.. alleen als e zo'n donker ondergronds metro hol uit komt heb je nooit een idee van richting met als gevolg dat ik alle kanten uitliep behalve de goeien.. ja lost in mexico city.. maar toch goed gekomen en zo was ik weer op plaats van bestemming.. bij het hotel waar ik ben gaan douchen en daarna effe internetten om mischien met een meisje af te spreken wat ik via internet had leren kennen..
dat liep uiteindelijk mis... ze was aan het werk en te laat klaar dus kwam niet meer.. ik heb een aantal baco's en wat corona's achter de kiezen gemikt en nog wat gegeten bij een vaag tentje met mexicaans eten.. wat me trouwens erg tegenvalt vergeleken het nederlandse mexicaanse eten..
na een heftig avondje drinken ben ik met een taxi thuisbeland geloof ik...
ja had al een aardig slokkie op dus weet het niet meer zeker.. maar aangezien ik niet vliegen kan en ook niet zo'n eind lopen zal het wel een taxi geweest zijn die me thuis heb gebracht...daar snel mijn bedje in..

nou dat was het eerst weer voorlopig.. de volgende keer weer meer... ik ga nu eerst lekker het strand op en mijn duik naar de BLUE HOLE zien te boeken.. hier op het tropische eilandje.. en dan maar zien hoe het afloopt met die verkiezingen morgen.. dat zint me niet helemaal.. maar goed we zien het wel..
de groetjes en tot ziens,mails,bels etc etc

ciao van radmer kuipers momenteel in BELIZE

  • 06 Februari 2008 - 23:32

    Erwin:

    Jij kent me niet, maar ik zag dat je op Caye Caulker was! Ik ben ook in Belize in Toledo! ik denk dat we ons niet zo druk hoeven te maken over die verkiezingen! Gewoon even niet in Belize City zijn en dan komt het allemaal goed!

    Goede reis en geniet van Belize! Ik ben er aan verslaafd geworden!


  • 08 Februari 2008 - 09:56

    Mem:

    Dag Radmer
    Heb je het nog naar de zin
    Pas goed op je zelf

    Liefs van Hait en Mem

  • 10 Februari 2008 - 02:04

    Rasmoes:

    foto´s wordt aan gewerkt die scanidioot heeft ze ondersteboven gescand...
    en ik kan ze alleen maar 90 graden draaien

  • 13 Februari 2008 - 12:05

    Muppie:

    Hé Ras,

    Raar om de verhalen en foto's van ons samen te lezen en te zien, terwijl ik al weer lang en breed in ons koude vertrouwde kikkerlandje zit. Ik mis het allemaal wel weer.

    Heel veel plezier nog en ben benieuwd naar jouw duikervaringen in de Blue Hole.

    Ga je ook nog terug naar de Bay islands?

    Dikke tuut,
    Muppie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

radmer

Radmer C.P. Kuipers Dotterhof 13 8446BJ Heerenveen HOLLAND ( E.U.) tel.nr. 0031 (0)618050070 rasmoes@hotmail.com rasmoes@gmail.com www.rasmoes.nl

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 255
Totaal aantal bezoekers 311435

Voorgaande reizen:

17 Januari 1977 - 18 Oktober 2011

losse reisjes/tripjes Europa+Egypte

17 Oktober 2007 - 18 April 2008

Zuid-, Centraal en Noord Amerika en Carribean

04 Oktober 2005 - 12 April 2006

Zuid-Amerika Reis 1

01 December 2003 - 09 April 2004

Azie reis 2

16 November 1999 - 28 Augustus 2000

Afrika en Azie reis

Landen bezocht: