Pinpas kwijt en back in MVD - Reisverslag uit Montevideo, Uruguay van radmer kuipers - WaarBenJij.nu Pinpas kwijt en back in MVD - Reisverslag uit Montevideo, Uruguay van radmer kuipers - WaarBenJij.nu

Pinpas kwijt en back in MVD

Door: rasmoes

Blijf op de hoogte en volg radmer

24 Oktober 2007 | Uruguay, Montevideo

dag beste mensen met een naam,
Zo daar was ik weer vanuit een zonnig montevideo.. ja snap er niks van waarom het hier nog steeds montevideo heet, video is al lang uit de tijd maar goed mischien wachten ze nog effe om dan ineens de naam te veranderen in monte-mp4-0 of zoiets.

Maar goed om maar niet te lang om te blijven flauwekullen zal ik nu maar snel beginnen bij het einde van de vorige brief en dat was in sao paulo op volgens mij vrijdagmorgen. ja na het ontbijd in het luxe hotel van peter ben ik even deze brief gaan tikken en vervolgens weer op bed gegaan.. had nogal last van een vliegtuigbeen (jetleg) en vandaar eerst maar effe wat slaap in halen en mischien wat in het vooruit slapen.. zo werdt ik om een uurtje of 15.00 wakker en zijn we bezig gegaan om mijn tickets te regelen naar montevideo en ook meteen naar manaus.. ja het bleek(middel) goedkoper te zijn per vliegtuig dan per bus, en aangezien ik een beetje achter loop op schema straks vanwege de twee wedstrijden URUGUAY-CHILIE op 17 nov. en BRAZILIE-URUGUAY op 20 nov. die ik graag wil bezoeken. haal ik wat tijd in door meteen van sao paulo naar manaus te vliegen in de amazone dan door eerst per bus 60 uur naar belem en vervolgens 5 dagen per boot naar manaus te varen.

Met een hoop gedoe moesten we uiteindelijk naar het vliegveld waar geen vlieg te bekennen was maar wel een zwermpje muggen en een heleboel mensen, ja dus wachten en wachten tot we aan de beurt waren en zo hebben we de ticket geboekt en betaald en zijn we terug naar het hotel gegaan om vervolgens meteen weer naar een cafe te gaan we hadden tenslotte al zo lang geen drank meer gehad dat we bijna vergeten waren hoe het smaakte, zo hebben we effe wat gedronken ik aan de smeerkees ice of hoe heet dat ook alweer in zo´n flessie? en peter aan de Cerveza´s vervolgens zijn we op zoek gegaan naar een mexicaans restaurant.. ondertussen nog een keer gecheckt wat de kaartjes kosten voor de formule 1 alleen waren die tussen de 300-1100 EURO.. ja ik zei al ik wil die hele racebaan niet kopen.. maar goed dat moest maar eens niet door gaan.

Na een zoekwandeltocht zijn we bij het mexicaanse restaurant terechtgekomen waar ik een mojito heb besteld en we uiteraard wat te kanen hebben besteld.. na een uurtje of twee waren we wel uitgekauwd en zijn we maar eens wat gaan drinken in een lokaal bierdrinkhutje.
na een biertje of wat kakten we nogal in dus zijn maar rap terug naar het hotel gegaan om daar vervolgens wat rond te hangen en daarna op bedje en zo de zaterdag fris en fruitig weer bij de tijd om eerst effe de ontbijdtafel te attacken en met uitzicht op de pitpoezen van de formule 1 die daar maar stonden te niksen... peter zei al als ze nog lang blijven staan dan hebben we wel een ander klusje voor ze....uhmm...

na het ontbijd zijn we eerst effe wat inkopen gaan doen, een dagboekje een rekenmachine wat battereien en een hoofdtelefoon. daarna hebben we een plan de champagne gemaakt en zijn we naar de bowling gegaan om daar een potje te bowlen en dat ging wat stroefjes allemaal.. weinig strikes maar wel effe lekker gebowld om vervolgens een broodje te eten en direct door naar de paarderaces in sao paulo.. nou die knollen waar wij steeds op inzetten daar hadden ze beter pikanto´s van kunnen maken of opstoppen die beesten en op de kermis ermee... tsja dat was dus geen succes en zo waren we zo 50 reais (20e)
en zijn we weer naar het hotel gegaan daar even wat internetten en opfrissen en vervolgens naar een japans restaurant,
ai zie dat ik al weer een heel stuk getikt heb dus zal er effe een allinia insmijten.

heb meteen maar twee gedaan dan hoef ik straks niet meer, maar goed zo zijn we bij de jap beland waar we een soort van onbeperkt suchi eten hebben besteld,
ja dat was een hele hap met rauwe zalm,tonijn en weet ik wat voor andere gekke dingen allemaal. na een paar uurtjes tafelen en de nodige alcoholische versnaperingen zijn we weer naar het hotel afgetaaid.. ja daar zouden we op stap maar aangezien ik met fernanda aan het mesengen was en peter in slaap was gevallen hebben we dat maar overgeslagen, de volgende morgen ben ik na het ontbijd afgetaaid naar het vliegveld om daar de rommel in te checken en nog effe de eerste helft van az-heerenveen mee te pikken vervolgens naar de gate waar ik effe moest wachten en zo even later naar Porto alegre kon vliegen vanwaar ik moest overstappen naar een ander vliegtuig die me uiteindelijk in Montevideo bracht.

Aangezien die zakko´s in het vliegtuig me 2 minuten voor het landen pas de imigratiepapieren gaven en ik geen pen had moest ik ze in de arrival hal invullen met als gevolg dat het hele vliegtuig voor me in de rij stond.. dus effe wachten en nog effe wachten die immigratiemuppies die de stempel moesten zetten waren nog trager dan een slak een haas vangt( dat gaat volgens mij ook niet al te rap namelijk) na uiteindelijk de douane door te zijn moest ik mijn tassen uitapakken.. ja scanners hebben ze daar zeker nog nooit van gehoord. nou dat ging vlotjes en zo stond ik in montevideo dus eerst maar eens effe wat peso´s uit de muur.. ja dat ging dus helemaal mis.. in nederland krijg je namelijk eerst je pasje terug en dan pas je geld.. dus ik stond daar in het hoempapa spaans wat knoppen in te drukken en was allang blij dat er geld uit kwam dus wegwezen.. ja de volgende dag kwam ik erachter dat ik nog effe had moeten wachten op de pas... die ben ik dus nu kwijt.. nu zegt zo´n apperaat ook nog eens van: wil je nog meer geld opnemen?? maar ben erachter dat je dan wel weer je pin moet invoeren dus gelukkig is de schade als het goed is beperkt.

toen met een bus naar het busstation en vervolgens te voet verder met de backpack en het hele kakje... ja dat viel even tegen dacht dat het dichtbij was waar ik moest zijn maar dat duurde dus effe 3-4 km met het zweed op de beulig een hotel gezocht, wat niet een best hotel was dus meteen maar een andere gezocht voor de volgende nacht en daar de boel gestalt om daarna een niet te vreten portie lasangne te bestellen en gaan slapen.

de volgende dag fernanda gebeld om te zeggen waar ik zat en zo een afspraak gemaakt om 18.00. heb eerst ook nog even geregeld dat mijn pas geblokeerd moest worden en meteen een nieuwe aangevraagd bij de friesland bank daarna even gaan lunchen met een wijntje erbij en zo lekker de middag op een terrasje doorgebracht waarna het ook al weer bijna 18.00 was dus effe douchen opfrissen en daar was fernanda nog net zo mooi als de vorige keer dus dat zat allemaal goed, zij heeft me meegenomen om eerst wat te drinken en vervolgens ergens te gaan eten en daarna na een lange wandeling zijn we in mijn hotel beland waar ze is blijven ,, slapen´´
aangezien er een hele kakkerlak familie in mijn badkamer zat durfde fernanda niet naar de wc en is ze om 07.00 afgetaaid. ik ben nog even verder gaan slapen en zo heb ik haar later gebeld hoe laat we af zouden spreken.

na een tosti en wat internet en een wandelingetje door de stad zijn we samen op zoek gegaan naar een tripje buenos aires en punte del este. dat was zo gepiept en daarna wat gedronken op een terrasje en wat bijgeluld, daarna weer naar mijn hotel daar nog even gelegen en daarna moest fernanda even weg voor engelse busness les waarna ze terug naar het hotel is gekomen en we wat gegeten hebben en gedronken tot een uurtje of 23.00 waarna we op bed zijn gegaan.

ondertussen is het alweer vandaag en zit ik dit verhaaltje effe in elkaar te flansen, zal er ook even foto´s bijzetten.
zou zeggen de groeten allemaal en tot horens.

ps: bedankt voor alle reacties op mijn site.

groeten van radmer en fernanda

• 25 Oktober 2007 - 23:32

Lya:

Hee Ratmer, wat is dat altijd met jouw pinpas! tis ook wat stelen ze hem niet, dan raak je hem kwijt.
    Leuke vriendin zo te zien, neem je haar eens mee?
    Nou heel veel plezier nog en pas goed op jezelf en je spullen.

groetjes

• 26 Oktober 2007 - 10:48

Harry De W:

He gevaarlijke gek,Niet zo handig om nu al je pinpas kwijt te raken.Maar goed shit happens.Sorry nog dat ik me versliep en zo niet mee kon om jou weg te brengen.Ik hoop dat je nog een leuke tijd hebt daar,en als er nieuws is vanaf hier laat ik het je weten.Groeten Harry.

• 26 Oktober 2007 - 16:23

Ht 96:

Mooi Frommes Radmer,nim mar us mei .
    En oare kear better oplette op die pinpas fan dei.
    Groetnis fan dizze kant.

• 28 Oktober 2007 - 14:55

Lys:

Hee Rassie!
    Alles goed daar? Hier wel alleen veel te koud. Was alles goed met Fernanda? Zo te zien wel! Doe haar de groeten he?
    Olé!
    Dikke Tut Lys

p.s. Alleen maar foto's van vrouwen, vreterij en zuiperij.... Maar wol leuk hjer!

• 28 Oktober 2007 - 20:03

Colinda:

Heej rasmoes
    als ik dat zo zie coctails en lekker warm zo te zien heb jij het wel naar je zin met je girlfriend wat crossen door het land.Nou veel plezier en have fun
    groeten cootje

• 29 Oktober 2007 - 09:36

Heidihijheidiho:

No die vispallet sjogt der mar goed ut! Ik sjog der sagauw gjin rikke eel en rikke zalm oplizzen maar wol oare lekkernijen. Hest dien hier derau trouwens? No goeie! xxx

• 31 Oktober 2007 - 15:15

Roelof:

hey radmer en fernanda

alles wel daar, lekker temparetuurtje
    daar. hier ook alles wel heb nu een lekkerlang weekendtje vrij vanaf vandaag
    maar goed dat met die pinpas moet jou ook altijd overkomen. ik hoor wel weer van jou binnenkort

see you soon en de gr aan fernanda

gr roelof

• 02 November 2007 - 22:10

Rasmoes:

heej Lya, tsja stom he maar goed gelukkig nog een pasje.. vriedin was er in februarie..mischien komt ze nog eens
    ---------------------------------------
    harry, geeft niet joh.. ben immers ook zo weer terug ( april ) als je een bergingsklusje in de buurt heb meld het effe dan gaan we een biertje drinken.
    ---------------------------------------
    Dag HT96, zal ik doen een steen stoot zich niet twee keer aan dezelfde ezel.
    froumus was er in februarie...
    ---------------------------------------
    dag Lysje, tsja eerste weken effe bijkomen van het seizoen en wat op krachten komen door goed te eten (-:
    t´is ook best moeilijk om een foto te maken zonder mooie vrouw hier trouwens.
    dikke tuut en oant mails
    ---------------------------------------
    heej cootje, tsja bij warm weer horen cocktails.. kan er niks aan doen.. verder is er niet veel wat ik lust...uhmmm.. groetjes daar x ras
    ----------------------------------------
    heej Hedwich, dat noemen ze SUSHI is allemaal rauwe vis.. wel lekker trouwens de man die, de zalm moest roken was die dag ziek.. vandaar gewoon rauwe zalm.
    tot straks............ (-: x rasmoes
    ----------------------------------------
    heej roelof, als ik in de troubles kom kan ik je bellen ivm knokkerij???
    doe je voorzichtig daar??? hoop dat er geen ijs in de sloot komt met jullie boot, dan heb je straks ook 6 maand vrij
    ----------------------------------------

zo dat waren de reacties op de reacties..
    zodra ik de volgende brief schrijf reageer ik weer op de reacties.
    groeten rasmoes