rijdende kerkdiensten en drank - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van radmer kuipers - WaarBenJij.nu rijdende kerkdiensten en drank - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van radmer kuipers - WaarBenJij.nu

rijdende kerkdiensten en drank

Door: rasmoes

Blijf op de hoogte en volg radmer

02 November 2007 | Argentinië, Buenos Aires

Dag beste Luistervinken en andere mensen wie ik ken,
Zo al weer effe geleden dat ik jullie een verhaaltje heb geschreven , nu moet ik zeggen dat er niet zo heel veel spectaculairs gebeurd is behalve dat ik nu in NEUQUEN beland ben in argentinie wat nogal wat benen in zand had ( voeten in aarde ).

Op de vorige week woensdags niet zo heel veel spectaculairs meer gedaan en zo sávonds met fernanda effe bij een all-you-can-eat buffetje aangeschoven en daar van alles en nog niks geprobeerd.. ja die tent wordt gerund door een stel chinezen dus weet je nooit wat ze er door mikken in china eten ze alles wat vliegt behalve vliegtuigen en alles met 4 poten behalve tafels.. maar het ging allemaal goed en na nog wat drinken in de local bars zijn we naar bedje gegaan.

De volgende dag met fernanda naar het busstation om twee retourtjes schoonouders-city te halen dat plaatsje heet daar SALTO, zo heb je in het voormalig joegoesloevikjie SPLIT en in het russchische boerkanistan het plaatske RADSLAG.. en zo dus in Uruguay SALTO.. nou die ticket was zo gepiept en aangezien fernanda op cursus van haar werk moest ben ik alleen op avontuur gegaan en heb zo op internet het een of ander over autohuur opgezocht in de united states of de vereniging van amerikaanse staten in amerika.

Die avond niet al te veel uitgevoerd en na wat wandelingetjes hier en daar in de don peperone beland om daar een beetje de sudoko-er uit te hangen en een pizzaatje te happen, flesje medio y medio erbij en na een uurtje of wat mijn kooitje weer opgezocht.. eerst effe de familie kakkerlak uit mijn bed gejaagd en daarna slaapie slaapie slaapie..

Na effe flink uitslapen ben ik de stad eens gaan verkennen en zo door heel ciuadad vieja gesjouwd.. wat de oude stad van montevideo is, vervolgens nog effe mijn fotorolletje laten ontwikkelen en wat boodshapjes gedaan en vervolgens met fernanda naar de rambla gegaan daar even de kermis over.. een of andere droogmolen die heen en weer ging.. ja wat van die salsasaus muziek erbij. maar goed allemaal levensgevaarlijk die afgekeurde kermisrotzooi van europa wordt daar dan neergepleurd om net zo lang door te draaien dat dat ding uit elkaar vliegt want onderhout hebben ze ook nog nooit van gehoord.. wel van tropisch hardhout..ohh.. nee da´s een heel ander soort hout.. nou goed vervolgens een plate met allemaal verschillende soorten vlees en een flesje medio y medio dat is dat wijn gemengd met cider wat me erg goed bevalt.

Toen naar de W LOUNGE een gigantische disco met allerlei zalen en helemaal geen security.. zo zag ik verscheidende groepjes jongelui stiekum hun meegabrachte flessen vodka en whisky leegschenken..tsja wel weer wat aandacht van een stel meiden die het schijnbaar nogal intresant vonden dat ik uit ,, HOLLANDA ,, kwam.. na zo´n beetje de hele kaart met cocktails te hebben geprobeerd zijn we maar eens afgetaaid en via een tussenstop op een bankje in het park in het hotel beland.

Fernanda moest de zaterdags en zondags werken dus moest ik me effe alleen vermaken het weekend.. nou dat was niet zo moeilijk.. aangezien de vrijdagnacht nogal verdacht veel op een zaterdagmorgen begon te lijken was mijn zaterdagmorgen weer een zaterdagmiddag geworden met als gevolg.. 16.00 op de klok toen ik wakker werdt.. tsja mezelf helemaal een jetleg aangesmeerd en zodoende zo klaar als wakker. na even het voetbal op internet te hebben gevolgt en heerenveen met 0-4 horen winnen. eens effe de stappersoutfit aangetrokken om het nightlife van MVD te inspecteren.. nou dat begint nogal laat na wat hapjes en snapjes was het al 23.30 toen er echt leven in de brouwerij was gekomen...

ondertussen was ik twee van de meiden die ik de dag ervoor was tegengekomen in de w.lounge tegen het lijf gelopen.. alleen die waren nogal snel van stapel... are you alone? ja... ja mijn vriendin is aan het werk.. vroegen ze meteen of ik met ze naar bed wou..tssssssssss... nou A. ik kwam net van bed af en was helemaal niet moe.
B.dat is me veel te ver sjouwen weer terug naar het hotel en C. ik heb een vriendin.. dus maar mooi afgeslagen dat aanbod.. tsja een waardebon vragen die je later kan inleveren doe je ook niet met zulke dingen.. toen vroegen ze of ze met me mee mochten op stap.. NEE!!!!
opzouten dat kost alleen maar geld en dan vervolgens zeker wel in bed belanden.

Toen in mijn eentje ( bedoel alleen en niet een citroen dechaveux )naar een of andere bar en daar de nodige versnaperingen achter de kiezen.. daar probeerden ze me nog een oor aan te naaien maar ik heb er al twee dus daar trappen we niet in.. tsja effe 4 eurie extra gaan rekenen zeker..pff..
zo was het een uurtje of 07.00 toen ik in een vage bar vol oudere jongeren kwam er waren trouwens ook veel jongere ouderen.. nou een soort van circus was het daar... ik had hem al aardig hangen dus in mijn spaanplaatspaans wat lullen alleen daar kwam ik ook niet ver mee en ben maar weer afgetaaid nog een broodje op de hoek en toen om 08.00 mijn kooi in..

Tot een uurtje of 12.30 ja toen opeens een kabaal.. dacht dat ik in de hemel was beland maar toen ik uit het raam keek zag ik een wagen met luidsprekers erop en een pastoor een heel praatje houden ook liepen er een nusje van die paters of hoe heten die gasten met van die badjassen aan.. kosters geloof ik..
tsja die liepen daar met een asbak aan een touwtje wat rook in de ronte te zwaaien en er werdt volop gezongen.
tsja dat hele ritueel maar effe gevolgd en er liepen nogal wat mensen achteraan. mischien dat hun kerk aan het verbouwen was dat ze nu effe op locatie gingen ofzo.. maar het was best intresant alleen was alles in het spaans.. nou goed ik had nog een hang over dus ben weer gaan slapen en heb die middag even het voetbal op internet gecheckt en was niet van plan al te veel uit te spoken die dag... effe later begon de ellende weer, dit keer een FILMSHOOT vlak voor de deur van het hotel.

Ja denk moet maar effe niet naar buiten want straks moet ik weer meedoen.. nou de boel even gevolgd en daarna even wat drinken en sudoko-en in de don peperone bar waarna een uurtje of 01.00 op bed gegaan wan de volgende dag moest ik naar schoonouders city.. daarover vertel ik in de volgende brief wel effe meer... de groetjes en tot mails..
ps: bedankt voor alle leuke reacties..
mijn privemail is rasmoes@hotmail.com
ps: nog effe een paar uurtjes wachten in het argentijnse NEUQUEN en dan naar bariloche ( lakedistrict , argentinie )

• 02 November 2007 - 22:11

Rasmoes:

de reacties op jullie reacties staan in de vorige twee berichten. bij de volgende brief reageer ik weer op de eventuele berichten bij de bovenstaande brief. groetjes rasmoes

• 03 November 2007 - 09:07

Hait:

Denk aan je lijn. Het ziet er pima uit daar.