de slag over de harses Rodeo show - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van radmer kuipers - WaarBenJij.nu de slag over de harses Rodeo show - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van radmer kuipers - WaarBenJij.nu

de slag over de harses Rodeo show

Door: rasmoes

Blijf op de hoogte en volg radmer

24 Maart 2008 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

hallo beste Stierenplukkers,bananentemmers,belastingaanslagbiljettenfokkers en alle andere mensen,

Hallo vanuit een zonnig daytona beach bij FLOOR en IDA uhh in FLORIDA zal ik jullie weer even een beetje op de hoogte houden van de laatste gebeurtenissen hier in verweggiestan.. ondertussen ben ik bij een Kennis beland die ik 8 jaar terug in thailand heb ontmoet... het achternichtje van GARFUNKEL zijn maatje.. JULIA SIMON.. ja hier blijven we een paar dagen en dan wer verder touren..

Eens even kijken waar waren we?? dat was de 17e maart in oaklahomma city... nee gen familie van de beroemde HARIETTE HOMMA of JOHAN HOMMA in langweer maar een stadje waar ze een paar jaar terug een bomaanslag hebben gepleegd.. hier smorgens van bedje en zou ik even internetten alleen dat was zo traag als een spons door een koffiefilter.. uhh nou ja traag.. daarna zijn we naar IHOP gegaan een pannekoekhuis waar we even ontbeten hebben om daarna richting texas te gaan.. ja dat was een heel spectakel want er was storm,onweer,regen,orkanen,tyclonen en weet ik wat vor raar weer allemaal op komst.. nou het viel een beetje mee en met een paar gigantshe regenbuien en Rukwinden .. ja gulpen dicht.. hield het op..

na een paar uurtjes rijden kwamen we in DALLAS waar JFK niet jelle frank kuipers maar JOHN F. KENNEDY is neergeschoten,vermoord en de pijp uit is gegaan.. hier zou ergens een kruis staan waar dat gebeurd was.. nou wij verdwaalden uiteraard weer en behalve een paar voorbijlopende mooie vrouwtjes heb ik naar weinig kruisen gekeken.. nou maar weer draaien en nog eens proberen.. ja het wegwijzergebeuren is verschikkelijk in de USA er staat 1 keer een bord daarheen en dan verder niks meer.. zo reden we weer terug en vlogen per ongeluk over een weg heen waar dat kruis op stond.. ik snel stoppen op een bermwand en hedwich effe wat kodakmomenten gedaan.. ja daarna weer verder zo kwamen we in AUSTIN hier meteen goed gereden in een straatje vol PUBS,KROEGEN,CAFE's en andere excuustenten om wat te gaan drinken...

daar effe geparkeerd en daarna het feest in want het was st.patricks day.. nou na een paar borrels en wat om ons heen gesneup zijn we wat gaan eten bij een joegoslaaf die volgens mij nog niet in de gaten had dat het niet mer joegolsowakije is maar allemaal aparte landjes... hierna zijn we weer afgetaaid naar SAN ANTONIO.. ondertussen was het al 22-23 uur snachts in de avond.. een hotel zoeken dus ... nou zoeken en zoeken maar alles vol of te duur.. en allemaal van die INDIERS achter de bali.. ja vreemde zaak is dat hier in de USA dat al die motels door indiers worden gerund.. uiteindelijk ergens wat gevonden en daar rap op bed gegaan en gaan slapen na 560 mile bijna 1000 km te hebben gerden die dag..

de volgende morgen om een uurtje of 10 wakker efe douchen en weer verder tuffen
zo zijn we richting het plaatsje HUISVAT gegaan wat hier HOUSETON heet.. je weet wel van huisvat we hebben een probleem..
onderweg effe een broodje gegeten bij subway en zo kwamen we na een lange rit aan in HOUSTON waar we even naar een biblotheek zijn gegaan.. dat was gen succes want we moesten nog al lang wachten dus maar weer verder en zo in een hostel beland.. ja een beetje vreemd gebeuren daar een soort van JUNKIE HOSTEL.. maar goed we hadden beide een bed.. hedwich in de ladies dorm en ik in de mannendorm.. ook nog even naar een andere bibliotheek gegaan om daar wel te kunnen internetten en zo ook ht vorige verslag in elkaar te hebben geflanst.. uhh dat is geen juist nederlands maar goed...

die avond wat door houston heen gejakkerd.. ja het blek SPRING VAKANTIE te zijn in de USA maar ik heb niemand zien springen... wel was het overal gigantisch druk en hebben we daarom 6 flaggs geskipt... nou goed wij ergens wat eten waar nogal wat veel mannen waren die aan elkaar zaten te pulken .. later bleek dat we in een homo mexicaans restaurant beland waren... nou goed we hebben lekker gegeten daar dus wat maakt het uit.. terug in het hostel nog wat spelletjes gedaan en daarna op bedje.. ja ik lag weer in een kamer met een mafkees.. een kerstman look-alike die alle ramen wagewijd openhad zodat zijn hert en arreslee naar binnen kon vliegen denk ik.. in ieder geval washet bleodjekoud en had ik 2 dekens nodig om wat warm te blijven.. nou goed nog wel redelijk geslapen alleen de volgende morgen 07.00 al wakker en maar van bedje af.. hedwich sliep nog waaschijnlijk..

ik wou effe internetten alleen dat lag aan duigen dus maar wat zitten niksen en wachten tot hedwich kwam.. die effe later ook al verscheen.. die was het bed uit gevlucht nadat haar benedenbuurvrouw had verteld dat er nogal eens bedluis wrdt gesignaleerd... nou nu konden we weg en zijn zo richting houston space centre gegaan.. ja richting.. want dat stond weer zo slecht aangegeven dat we eerst drie ker verdwaalden met gevolg dat ik door een stopbord vloog.. uhh voorbij en daar stond net een SHERFF.. ja meteen werden we achtervolgt.. en kwamen er met en sisser van af een notitie.. 10001 borden met stop maar een bordje met HOUSTON SPACE CENTRE ho maar..
maar goed de sherff heb ons wel de weg gewezen en zo belanden we op houston space centre waar het stervensdruk was vanwege die spring break vakantie..
nou de eerste paar uur ging het nog redelijk en konden we alles zonder te lang wachten wat bekijken maar in de middag was alles mintstens een uur wachten.. na een lunchje en nog wat omgestruin.. naar OA het grootste indoor zwembad ter wereld waar de atrsonauten simuleren dat ze in de ruimte zijn ( onder water ) en nog wat maanstenenprakke en dat soort dingen.. daarna afgetaaid...

we wisten dat er in houston een rodeo spectakel was met een optreden van FERGIE ja daar had ik nog nooit van gehoord maar ze zag er wel lekker uit.. twee gigantische konijnen in het jak dus daar konden we wel even heen.. ja hedwich wist wel wie het was en dat ze oa voor de zwarte oog erwten heb gezongen die daar ,, THE BLACK EYED PAES ,, heten
en nu SOLO aardige succesjes had.. nou daar hen getuft wat in 1 x goed ging en daar een ticket.. er waren alleen nog staanplaatsen in het gigantische stadium.
dus die maar genomen.. daar naar binnen en effe later begon het spectakel al.. rodeo op en stier en paard en kalven vangen met een lasso, hindernissen met paarden etc etc etc allemaal gigantisch intresant moet ik zeggen en ook gevaarlijk.. zo kuikelde er nog een cowboy van een stier af die zijn nek brak
of bijna... ja hij ging op zo'n plankje van het veld af... ondertussen kwamen er steeds meer mensen en die kauwden daar van alles op.. jeetje wat een vette prakke allemaal daar zeg patat etc. en weet ik wat voor zooi nog meer...

om een uurtje of 21.30 begon FERGIE te zingen wat best wel leuk was en allemaal bekende nummers die zelfs ik herkende.. na een uurtje kijken zijn we afgetaaid zodat we voor de drukte weg waren.. zo de stad uit en een beetje oostenlijk gerden en na een uurtje rijden in een motel beland om daar een nachtje te slapen..

de volgende morgen 10.00 wakker douchen en wegwezen richting new orleans, onderweg bij een all-you-can-eat buffet restaurant echt heerlijk gegeten en daarna weer rap verder.. uiteindelijk na lang rijden kwamen we in NEW ORLEANS waar het zwart van de mensen zag.. lettrlijk en figuurlijk.. ja hier blijken heel veel zwarte mensen te wonen.. waarom weet ik ook niet maar het is nu eenmaal zo.. na weer een paar ker te zijn verdwaald belanden we eindelijk bij een hostel waar we zouden slapen... alleen moesten we effe wachten tot de staff er was.. ondertussen met wat locals aan de praat en die zeiden dat er niet echt veel te doen was... nou goed dat is ook weer lekker.. toen uiteindelijk het hostel ook nog eens vol bleek zijn we maar afgetaaid en zo richting florida gereden.. ja eerst nog effe twee uur in de file en over 1001 bruggen heen en daarna eindelijk de vaart er een beetje in en nog een eindje oostenlijk gerden... daar hebben we effe gedineerd bij ons favorite APPLEBEE en toen nog iets verder een motel zoeken
in uhh weet-ik-waar-ie-stan.. ja we zijn het plaatsnaam vergeten.. nou goed hier effe getukt in ieder geval..

nou wat er verder gebeurde schrijf ik wel in het volgende verslag.. ondertussen staan er weer nieuwe foto's op van de rodeo en space centre en skieen... en zal ik zo de laatste beschrijvingen er effe bijzetten..
jullie allemaal de groetjes en tot mails,reageers,bels,sms en weet ik wat allemaal..
groetjes RADMER ( en hedwich )

• 27 Maart 2008 - 11:59

Lys:

De roommate is yn t echt nog afschrikwekkender?

• 28 Maart 2008 - 08:02

Edwin:

Jongelui, waar blijft het verhaal LOST, over Rasmoes die verdwenen is?

(laat ik ook maar eens reageren, Lys, dan geven we nog een beetje het gevoel dat Rasmoes niet alleen voor zichzelf deze verslagen schrijft)

Have fun daar in de VS!

• 28 Maart 2008 - 18:13

Lys:

Maar dat doet hij toch ook alleen voor zichzelf? Wij kijken alleen maar foto's hoor....

• 28 Maart 2008 - 18:17

Lys:

Wij leitsje us echt een krul yn'e lul om die roommate! Hahahahahahahahahahahaa