rasmoes live on radio & DUIKEN - Reisverslag uit Taganga, Colombia van radmer kuipers - WaarBenJij.nu rasmoes live on radio & DUIKEN - Reisverslag uit Taganga, Colombia van radmer kuipers - WaarBenJij.nu

rasmoes live on radio & DUIKEN

Door: rasmoes

Blijf op de hoogte en volg radmer

22 December 2007 | Colombia, Taganga

dag beste japanse weightwatchers en alle andere mensen,

Zo daar was ik weer... ja ondertussen weer heelhuids uit de colombiaanse jungle geariveerd alwaar de lost city gevonden en ook een cocainefebariek alleen daarover in de volgende brief meer.. zal eerst even vertellen wat daaraan vooraf ging.

we waren gebleven op 11 december na een helse rit door venezuela en een nachtje slapen in de dormitory a 2,66 e per nacht ben ik de volgende morgen eerst maar eens even gaan kijken of het internet nog nieuws had.. ja was net weer bekomen van de kramp in mijn poot van de nacht daarvoor... dus eerst effe rustig aan doen.. zo zag ik een berichtje van een of ander radio station en die zochten mensen in venezuela waarmee ze een intervieuw wouden doen over dat die president kaasschaafes of CHAVEZ in venezuela de klok een half uur wou terugzetten.. ja wat mij betrefd zet die gast de klok 100 jaar terug met al die cor rupte bende.. de meest voorkomende naam in venezuela is dan ook COR en achternaam RUPT. maar goed aangezien ik te laat was voor dat intervieuw hebben we een nieuwe data afgesproken en wel meteen om 12.00 die middag 18.00 nederlandse tijd..

zo ben ik eerst maar wat gaan ontbijten en een biertje gaan drinken voor de zenuwen en vervolgens effe een proefgesprekje per telefoon ja daarna even live zitten lullen over mijn reizen en website en nog wat dingen en uiteraard iedereen de groeten gedaan... ja er zal wel geen kop naar hebben geluisterd maar daar gaat het niet om..
vervolgens eens kijken in het plaatsje taganga alwaar veel duikscholen waren en zo had ik binnen no'time een deal om 7 duiken te gaan doen voor 100 eurie
daar kon ik ook gratis slapen dus meteen weer terug naar het andere plaatsje en daar de bagage inpakken.. dokken en wegwezen naar taganga alwaar ik eerst even een opfriscurses heb gedaan per video.. ja had al een tijdje geen duiken meer gedaan , behalve in het bed dan
vervolgens even ergens gaan eten en wat drinken en niet al te laat het bedje in.

De volgende morgen de duikprakke bij elkaar sprokkelen en op naar de boot samen met een duits meisje en een duitse jongen en een engelse jongen.. ja effe een stukje varen de carribische zee op en daar het water in.. ja dat was geen pretje want het ging een beetje mis.. ja niet helemaal lekker allemaal.. maar goed na 5 minuten was ik weer gewend en ging alles prima.. zo heb ik een aquarium aan tropische visjes gezien en hier en daar een kreeftje.. ja verder niet zo heel erg veel.. vervolgens na een 45 minuten weer naar boven en daar even een broodje eten... ja dat gaat nogal moeilijk onder water.. nog effe wat drinken en meteen weer het water in.. ja allemaal wel een beetje haastig maar goed.. de tweede duik had ik ineens een ander masker en dat kolere ding liep me steed vol met water... ja alsof ik al niet genoeg water om me heen had.. maar goed na wat gepruts en gefix was dat ook allemaal weer in orde..

vervolgens weer terug naar taganga en daar de duikspullen schoonmaken en effe een middagdutje gedaan en vervolgens achter het internet gekropen om een verhaal op de proppen te laten verschijnen.. of hoe zeg je dat in het nederlandisch?? meteen daarna met een busje naar santa marta.. ja ik had de dag ervoor mijn lonely planet uitgeleend en die was nog in het andere hotel dus die even opgehaald en meteen ook een aanbetaling gedaan voor de lost city trip.. een 6 daagse rit naar de lost city in de jungle.. waar ze de indiana jones film the temple of doom hebben gemaakt schijnt.. nou daar even voetbal gekeken.. ja championslaeugue op tv en daarna nog wat gegeten en weer terug naar taganga om daar het bedje in te kruipen want de volgende dag de 13e moest er weer worden gedoken..

na te zijn opgestaan voelde ik meteen al dat het niet helemaal in de haak zat.. ja had nogal pijn in mijn keel wat vaak duid op een komende verkoudenheid.. wat je net niet kan gebruiken met duiken... ja al die internetcafe{s met airco en dan weer naar buiten waar het bijna 40 graden is.. daar wordt je lichaam niet erg vrolijk van.. maar goed maar zien hoe het loopt.. ook nog wat vertraging en vervolgens de zee op.. ja wat denk je gingen we ook nog een diepduik doen.. bijna 40 meter... bij een metertje of 35 een pijn in mijn oren en kon ze niet meer klaren dus daar maar een beetje om blijven zweven en niet dieper gegaan..
na de lunch gingen we een stroom duik doen.. ja GO WITH THE FLOW... nou dat was een meterje of 25 diep waar ik niks anders heb gedaan dan mijn nesu dichtknijpen en oren probreren te klaren.. ja weer een klote duik dus.. maar goed dat go with the flow... vergeet het maar... kon ik daar tegen de stroom inzwemmen.. ja zwemmen als die gast hoe heet ie.. pieter van der zweedband.. of die beroemde zwemmer en niet een meter vooruit komen.. het is net alsof je met windkracht 27 tegen de wind in moet lopen... maar dan onderwater

zo was ik aardig kapot na de duik.. ja hoofdpijn.. pijn in mijn oren en helemaal energieloos.. zo heb ik de nachtduik maar geskipt en ben eerst even gaan slapen bij thuiskomst.. waarna nog wat gegeten en wat internetten en wat edrinken in santa marta wat de geboortestad van shakira schijnt te zijn..

de volgende dag ben ik maar verhuist terug naar santa marta en heb afgesproken met de duikschool dat ik na de lost city de laatste 3 duiken zou doen
die dag heb ik niet al te veel uitgespookt ja een beetje zitten lullen met de andere backpackers in het hostel en wat gaan eten en drinken en internetten en niet al te laat op bedje..

de zaterdags de 15e bij het ontbijd een hele tijd met een gast zitten lullen.. ja een andere backpacker en na een half uur kwamen we erachter dat we beide uit nederland kwamen.. ja zo maar in het nederlands verder geluld.. waarna met een busje naar taganga om daar eerst nog even een verhaaltje te plaatsen en daarna het voetbal gaan volgen NAC-HEERENVEEN... ja wat denk je zit ik er helemaal klaar voor... gaat het internetcafe ineens dicht.. mooi klaar mee weer.. ja snel ergens even lunchen en de tweede helft in een ander internetcafe gevolgt met goed gevolg 1-5
ja zo was ik weer een beetje blijer dan dat ik al was.. en ben ik nog even gaan shoppen voor de volgende dag.. ja baterijen etc etc toen gaan dineren en vervolgens nog even wat drinken in een of andere vage disco.. ja hier was niet zo veel aan dus maar verhuist naar een ander cafeetje... hier was live muziek.. een of ander bandje die daar in het spaans aan het hoempapa'en was.. na nog een sjslickje zag ik een barretje met nogal veel muziek naar buiten.. ja was dat effe mazzel de portier stond bij me toen ik een sjaslickje aan het eten was en vroeg of ie ook een mocht.. nou vooruit maar en zo liet ie me nu met voorang binnen..

ja hoor eenmaal binnen wat denk je.. allemaal weer vrouwen en een podiumpje met een paal.. stja daar gaan we weer...
nou het duurde niet lang of daar zat de eerste vrouw al in die paal.. en het duurde ook niet lang voor er een ander mesije bij me aan de tafel zat... tsja ik had er effe geen zin in.. al dat gedoe dus ben na twee drankjes maar weer afgetaaid en zo mijn bedje ingegaan..

de volgende dag moesten we vroeg weg naar de LOST CITY.. ja dat was me weer wat allemachtig.. pfff... het zwaarste wat ik ooit heb gedaan... maar daarover in de volgende brief meer...
iedereen maar een prettige kerst en gelukkig nieuwjaar gewenst vanuit een bloedje heet COLOMBIA..

groetjes en tot mails,bels,sms,etc.


ps; wat denk je ik hier met mijn fotootjes klaar om ze te scannen.. is dat apperaat kapot. of heeft de internetcafeebaas er geen zin in.. tsja dus weer geen foto's

  • 23 December 2007 - 09:45

    Arie:

    1-2 verloren van Twente. Met een beetje geluk was het anders gelopen. Alves miste strafschop voor 1-0. Twente was eigenlijk beter. Goede kerstdagen, (hebben ze de ballen daar ook in de boom?) en alvast een gelukkig nieuwjaar.

  • 23 December 2007 - 13:29

    Lucas:

    ga je ook nog op bezoek bij Liset en Paul in Colombia of zitten die niet in jouw richting goede kerst en ook alvast maar een gelukkig nieujaar

  • 24 December 2007 - 09:41

    Jan Henk:

    Hee Ras jij ook prettige kerstdagen en een gezond en gelukkig nieuwjaar.
    Volgens mij kun je daar beter een nieuwjaarsduik gaan introduceren met die temperaturen.
    Groeten Jan Henk en Melissa

  • 24 December 2007 - 11:48

    Christa:

    héé radmer...mijn ouders en ik hebben naar je radiopraatje geluisterd hoor!
    Jij ook prettige kerstdagen en een gelukkig nieuwjaar gewenst.

    groetjes christa

  • 25 December 2007 - 18:58

    Willemien:

    we hebben een paar dagen vorst gehad
    met rijp aan de bomen
    het is hier net een groot schilderij
    een gezond 2008 toegewenst
    jan en wilhelmina

  • 27 December 2007 - 07:36

    Lys:

    Hee Ras,
    wat erg voor je zeg, al die vrouwen om je heen... heb medelijden met je!
    Hoe was je kerst daar? Seker wer frette en supe! Ik mail je nog even.
    Tut Lys

  • 27 December 2007 - 19:45

    Heidi:

    Ja frette, supe en oer de wiev'n hinne kroepe! Ik ben er zondag trouwens ook bij als feyenoord 'm aan de reet krijgt! tut

  • 28 December 2007 - 15:49

    Rasmoes:

    dag arie..heb alles gevolgt op omrop fryslan internetradio.. jammer.. roda ook al verloren.. gaat verkeerd zo..
    -----------------------------------------
    dag lucas ben nu bij liset en paul.. heb ze een paar friese klompjes gegeven
    jij ook gelukkig nieuwjaar
    -----------------------------------------
    ja nieuwjaarsduik is afgelast hier... het water is te warm.. gelukkig nieuwjaar jan henk
    -----------------------------------------
    super christa... was het een beetje om aan te horen??? gelukkig nieuwjaar
    -----------------------------------------
    hier is het ietsje kouder maar in santa marta 37 graden!!! voorlopig geen rijp aan de bomen.. groetjes in annen
    -----------------------------------------
    tsja lys wat mut dot mut.... vooruit dan maar weer he.. ja uiteraard ga ik niet op een houtje bijten met kerst.. jij gelukkig nieujaar.. tuut ras
    -----------------------------------------
    wel winnen he. hedwich... zondag!!!
    mail je nog effe CC is bij catharus op de bast.. kun je afhalen daar..
    groetjes en tuut ras

  • 31 December 2007 - 16:39

    Froukje De Vries:

    rasmoes ik wens je al vast een gelukkig nieuwjaar toe. en verder nog een hele mooie reis.groetnis fan ronnij en froukje.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

radmer

Radmer C.P. Kuipers Dotterhof 13 8446BJ Heerenveen HOLLAND ( E.U.) tel.nr. 0031 (0)618050070 rasmoes@hotmail.com rasmoes@gmail.com www.rasmoes.nl

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 174
Totaal aantal bezoekers 311660

Voorgaande reizen:

17 Januari 1977 - 18 Oktober 2011

losse reisjes/tripjes Europa+Egypte

17 Oktober 2007 - 18 April 2008

Zuid-, Centraal en Noord Amerika en Carribean

04 Oktober 2005 - 12 April 2006

Zuid-Amerika Reis 1

01 December 2003 - 09 April 2004

Azie reis 2

16 November 1999 - 28 Augustus 2000

Afrika en Azie reis

Landen bezocht: