Paragliding en Oud en nieuw - Reisverslag uit San José, Costa Rica van radmer kuipers - WaarBenJij.nu Paragliding en Oud en nieuw - Reisverslag uit San José, Costa Rica van radmer kuipers - WaarBenJij.nu

Paragliding en Oud en nieuw

Door: rasmoes

Blijf op de hoogte en volg radmer

10 Januari 2008 | Costa Rica, San José

hallo beste bloemkolenfokkers en alle andere mensen,
Zo vanuit een kustplaatsje in costa rica zal ik jullie even verslag doen van de gebeurtenissen die gebeurd zijn... ja ondertussen heb ik goed en slecht nieuws.. de foto´s zijn eindelijk gescand en staan online..op deze site... het slechte nieuws is dat een compleet rolletje met foto´s van de lost city, venezuela het duiken in colombia zijn compleet mislukt.. dit komt door dat verrekte klote fototoestel die nog op diesel gestart moet worden en bij elke flits zie je ook nog zo´n rookwolk..net als die ouwerwetse fototoestellen.. ja het doek is bij dit toestel al weg.. maar verder kan ie zo het museum voor verrekte klote fototoestellen in..
maar goed de andere foto´s staan op de site bij dit bericht.. nu zal ik eerst even verslag doen en dat was vanuit medellin in colombia op 31 december.

om een uurtje of 11.11 werdt kuipers wakker en dacht we moeten vandaag maar eens wat speciaals uit gaan vreten.. ja frikandel speciaal eten valt daar niet onder maar PARAGLIDEN wel dit is als het ware met een parachute die al is uitgeklapt van een berg af draven en dan ga je zweven.. nou hiervoor moest ik wel een eindje weg en aangezien ik te laat was voor het reguliere transport moest ik er per taxi zien heen te komen.. dat was zo gepiept.. na wel twee bijna ongelukken.. maar goed heelhuids aangekomen en eerst een stukje berg op sjouwen.. daarna inschrijven en de hele reutemeteut.. en als je de pijp uit gaat dat het je eigen schuld is.. na twee uur wachten was het dan zover ... en een pakkie aan met wat kabels en andere touwtjes en zo aan een kerel vastgekopeld en de berg af draven.. ja binnen 5 meter voelde ik al geen grond meer onder me en zweefden we in de lucht..

een hele relaxte ervaring.. dacht eerst dat het mischien wel eng zou zijn.. maar no way.. heel erg relaxed zo zijn we wel tot bijna 2000 meter omhoog gezweefd en daar effe wat foto´s gemaakt die ook mislukt zijn.. ja heb nu alleen een foto waarik het pakje aan heb en eentje vanuit de lucht maar de foto van mij en de de andere kerel de paraglied piloot die zijn mislukt.. ja denk te dicht bij.. er lopen daar geen mensen die je effe kan vragen maak een foto.. namelijk maar goed na een half uurtje in de lucht gingen we weer naar beneden wat een piece of cake was.. daarna meteen afgetaaid en een bussie in op naar de busterminal daar wou ik een ticket halen voor de 1e januarie maar vergeet het maar alle bussen vol.. ja er was wel een lege beschuitbus maar daar heb ik niks aan.. dan maar een dag later en zo die geboekt naar cartagena ook in colombia.
vervolgens terug naar het hostel waar alles weer plat lag.. geen telefoon geen internet.. ja kon dus ook niet bellen voor nieuw jaar.. of internetten..

na een douche en klein slaapje ben ik de stad ingegaan om ergens te gaan kijken alleen dat viel vies tegen.. de meeste tenten waren dicht zo uiteindelijk ergens terechtgekomen en hier sushi gegeten en wat te drinken.. ja zat aan de bar waar een amateurbarkeeper zijn tweede dag had.. die deed zo´n beetje alles fout wat ie fout kon doen.. met als gevolg zijn colega barkeeper zo pised off als een pissebed.. na een paar drankjes en twee plates met verschillende suschi´s ben ik terug gegaan naar het hostel waar het dik feest was.... hier heb ik de hele avond vertoefd en zo de nodige dranken genuttigd.. om 00.00 iedereen effe handje shaken en af en toe wat tuuten uitdelen en daarna weer verder zuipen.. en nog even later met ee paar gasten naar een disco.. daar ging er wat mis met een bestelling en zo had ik een fles rum en twee cola light voor de prijs van twee cola light..tsja ook eens een meevaller.. nou die effe opgezopen samen met twee grietjes... zonder hansen..
en effe later kwam er wel een hans.. zo zijn we na sluitingstijd met zijn vieren terug naar het hostel gegaan en daar verder gefeestvierd tot een uurtje of 9-10 smorgens.. toen maar eens effe het nest in.. zo lam als een schaap bij zijn geboorte uiteraard.. ja die grietjes snel de deur uitgejaagd.. die werden met de minuut lelijker.. meestal is het andersom als je drinkt..

de volgende morgen.. heb ik overgeslagen ende halve middag ook zo was het iets van 16.00 uur en heb ik niet te veel uitgespookt... effe wat eten en wat film kijken en een beetje internetten en ook nog mijn ouders gebeld en daarna nog twee films zitten kijken op de bank.. met een colaatje light.. ja beetje een kater als het ware.. zo de film BLOOD DIAMOND gezien en de film HOTEL TRES MILLES over de hoetsies en toetsies en nog en film.. ja daarna maar weer het bedje ingegaan.. en de volgende morgen de tweede van januarie vroeg van bed en eerst eens even bellen om het een en ander te regelen met mijn creditcard.. die geactiveerd en daarna gaan internetten en daar de skype geactiveerd een programma waar je goedkoop mee kan bellen.. zo heb ik meteen wat telefoontjes gepleegd en zo ook de auto in de USA geboekt een PONTIAC G6 ja of een SIMULAR.. als het dan maar geen LADA SIMNULAR is... ja weer een beetje vaag.. je huurt een auto en als ze die dan niet hebben krijg je wat anders.. als dat straks maar goed gaat..

na al dat getelefoneer, geregel en ge-internet had ik honger als een beer en ben eerst maar eens effe wat gaan kauwen.. spare ribs... die waren overheerlijk moet ik zeggen... ja alle restaurants waren weer open dus no problemo.. even later was het al weer zo ver en moest kuipers weer verkassen naar een ander plaats.. de laatste bestemming in colombia want moest zsm naar centraal america zien te komen eerst nog effe betalen in het hostel.. een dikke vette rekening... alemachtig meteen bankroet.... ja wat telefoontjes, internet, zuiperij, overnachtingen ..
maar goed snel per taxi naar het station en daar effe later de bus in die meteen vertrok.. alleen weer van de klote bergen door dat ging zo traag als een slak maar uiteindelijk tuften we redelijk door.. hier en daar effe stoppen voor wat te bikken en wat nieuwe pasagiers toe te laten.. zo kwam ik nog aan de praat met een amerikaans mokkel.. nou ja colombiaanse.. die begon te vragen waar ik vandaan kwam.. nou zo aan de praat geraakt en een heel verhaal afgestoken..

uiteindelijk na een uurtje of 14-16 rijden kwam ik in cartagena aan.. ja was wel een beetje vroeg nog maar goed.. met een taxi de stad in naar een hostel waar ze mischien plaats hadden.. dus wachten..ja een duitse / oostenrijkse eigenaar DER HANS nou goed ik wachten en wachten en zo effe later nog wat weten te regelen met een eventuele boot naar panama.. eerst effe 20 usd gedokt en daarna kon ik met de boot mee..en die zou meteen die dag al vertrekken.. mischien.. ja mischien .. daar heb je daar nogal wat van.. het stormde dus konden ze niet uitvaren.. zo zat ik nog steeds te wachten en wachten en ben even later nog met wat andere mensen naar die boot gaan kijken en met de kapitein gaan praten.. alleen konden we niet weg en mischien de volgende dag dan maar....
nou terug in het hostel maar wachten en wachten.. en die vuile rotmof had ineens geen plaats meer.. ja duistere zaken daar.. nou alle hostels zaten vol dus had ik een trouble.. dus de kapitein bellen en die wist uiteindelijk wat en zo had ik een peperduur hotel voor mijn begrippen 20 usd..

nou ik was een beetje moe van al dat wachten en die nachtbus de nacht ervoor dus maar niet te laat op bed.. eerst nog effe wat bikken en een beetje internetten en daarna het bedje in gekropen.. een bak lawaai daar.. tsja uiteindelijk toch in slaap gevallen en een nachtje redelijk geslapen..

de volgende morgen de 4e januarie ik snel van bed en douchen.. nou ja douchen had een douche waar ongeveer een liter water per uur uit komt... daar wordt je niet blij van.. nou goed toch nog een beetje nat en schoon en rap naar een telefooncentre... daar bellen om te zien of die boot zou gaan.. maar die ging weer niet vanwege de storm.. nou zouden ze mischien smiddags gaan.. oke...hopen dan maar dat dat goed gaat.. zo ben ik nog effe een uurtje gaan slapen.. ja was iets van 08.00 smorgens.. maar goed moest bellen .. ivm dat we al zouden vertrekken.. na het uurtje tukken maar eens even de stad gaan verkennen.. ja een oude stad met allemaal muren met kanonnen erin van vroeger.. maar voor de rest niet mijn favoriet in colombia..
daarna eens even gaan kijken of die boot nu al ging.. maar die ging weer niet dus maar besloten helemaal niet te gaan.. ja ondertussen had ik bericht gekregen en met mirelle afgesproken dat ze samen met mij een paar weken zou reizen... dus moest ik als het ware wel op tijd in NICARAGUA zijn.. nou ben ondertussen in costa rica dus dat schiet al mooi op..

Toen een ticket via internet boeken.. nou als dat maar goed gaat...alles in het spaans.. maar met wat improvisatie had ik uiteindelijk een ticket naar panama.. wel weer peperduur maar goed moet er toch heen.... nou alles geregeld dacht ik... maar nee effe later een email.. van de maatschapij.. ze konden me niet telefonisch bereiken en zo de gegevens confirmeren.. nou ik daar heen bellen met de skype... en aangezien het een internantionale creditcard was moest ik hem de volgende dag meenemen om te confirmeren.. ja ik had alleen de cijfers maar niet de kaart... dus moest ik dan in cash betalen en zou de transactie gecanceld worden van de creditcard.. nou dat is nu afwachten.. met een beetje pech heb ik dus twee keer betaald en die vlucht was al zo duur..
maar goed had nog mooi wat cash us dollars dus was het niet een echt probleem.. daarna nog even met mirelle gebeld en ook met martin de jong.. die net uit het ziekenhuis kwam.. ja met hem zo´n anderhalf uur zitten lullen over koetjes klavjes,vrouwen,neukerij,eten,drinken en alles wat verkeerd is.. maar ook andere serieuze dingen.. zoals zijn operatie aan de lies...

die avond maar eens even de stappersschoenen aan.. ja heb maar een paar schoenen.. maar goed.. eerst effe wat eten en daarbij een lekker drankje.. en daarna van de ene bar naar de andere.. en wou nog naar een of ander strandfeest waar allemaal nederlandse DJ´s waren.. armin van buuren, paul van dijk, sander van doorn en vele andere.. alleen om daar te komen koste een godsvermogen dus dat maar overgeslagen en uiteindelijk maar in de locale barretjes beland.. dat was niet zo erg veel soeps.. ja hou er niet zo van die tafeltjes cultuur... ja zit dan maar aan een tafeltje.. ik zit liever aan de bar dan doe je sneller contacten op namelijk.
maar goed na de nodige drankjes belande ik in een bar waar twee vrouwtjes me gingen vertellen dat ik mooie ogen had...
ja dan wordt het gevaarlijk.. met hun nog wat zitten te ouwehoeren en wat omgehangen en daarna was het ook al weer laat en ben ik mijn nestje maar eens gaan opzoeken... ja zou de volgende dag dan eindelijk naar centraal amerika.. dus een spannende dag..
Nou daarover in de volgende brief meer.. dat was nog een heel gedoe namelijk om in panama te belanden..

zou zeggen kijk maar effe naar de foto´s... ja staan ook nog wat ouwere tussen van de amazone jungle en zelfs nog een paar vanuit langweer.. en van de koffietoestanden..
zou zeggen tot mails,bels,ziens,msn´s en schrijfs..
groetjes van RADMER

  • 11 Januari 2008 - 16:59

    Lucas:

    Lullo Koop dan een knap toestelletje voor je foto's kost tegenwoordig weinig en je hebt ze dan digitaal en kunt er honderden schieten en later selecteren
    Je bent op de verkeerde momenten zuinig.
    Maar wel weer mooi allemaal wat je doet en niet doet.Costa Rica is ook interessant land geloof ik wat de vrouwtjes betreft dus vermaak je

  • 12 Januari 2008 - 11:45

    Bonkie:

    Gaan zo naar Zwanen waar je ouders op mup en mij wachten. WEe gaan vanavond naar Hoofddorp en morgen stapt muppie in vliegtuig richting jou. Pas goed op haar.

  • 14 Januari 2008 - 14:30

    Lys:

    Ja, idd pas goed op Mup maar dot sil wol lukke he? Leuke foto's, vooral die van mij.... Hoe kom je daar nou weer aan?

    Tûtsjes hjer.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

radmer

Radmer C.P. Kuipers Dotterhof 13 8446BJ Heerenveen HOLLAND ( E.U.) tel.nr. 0031 (0)618050070 rasmoes@hotmail.com rasmoes@gmail.com www.rasmoes.nl

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 241
Totaal aantal bezoekers 311708

Voorgaande reizen:

17 Januari 1977 - 18 Oktober 2011

losse reisjes/tripjes Europa+Egypte

17 Oktober 2007 - 18 April 2008

Zuid-, Centraal en Noord Amerika en Carribean

04 Oktober 2005 - 12 April 2006

Zuid-Amerika Reis 1

01 December 2003 - 09 April 2004

Azie reis 2

16 November 1999 - 28 Augustus 2000

Afrika en Azie reis

Landen bezocht: