De plastic krukjes bus& de jank canadees - Reisverslag uit Mexico-stad, Mexico van radmer kuipers - WaarBenJij.nu De plastic krukjes bus& de jank canadees - Reisverslag uit Mexico-stad, Mexico van radmer kuipers - WaarBenJij.nu

De plastic krukjes bus& de jank canadees

Door: rasmoes

Blijf op de hoogte en volg radmer

23 Februari 2008 | Mexico, Mexico-stad

hallo beste onkruidverdeligingsmiddelen- fabrieks-manager En alle andere mensen,

Vanuit mexico staat ie.. uhh city zal ik jullie weer even een beetje bij brengen van de gebeurtenissen de afgelopen tijd.
om maar niet te lang om te gaan ouwehoeren en aangezien ik geen tijd heb om mijn tijd te verspelen zal ik maar meteen beginnen..tsja ondertussen staat er al weer een heel verhaal dus dat meteen beginnen die vlieger gaat al niet meer op...

uhmm.. 15 februarie waren we.. ik zat nog steeds op het hippie-relax eilandje UTILLA in honduras waar ik om een uurtje of 09.00 wakker werdt.. ja deze morgen geen duiken vanwege de bruilofd van de dag ervoor dus een beetje omhangen en gaan zwemmen met de chileentjes en de fransman PIERRE waarna een douche.. ja dat zoute water er effe af.. toen een ontbijtje en daarna nog even internetten en daarna nog een beetje lezen en zo was het alweer lunchtijd.. aangezien ik niet zo´n honger had ben ik met pierre meegegaan en heb alleen een fruitshakejuice gehad met fruit erin.
toen op naar de duikschool om de duikgear bij elkaar te sprokkelen en vervolgens op de boot naar een stukkie koraal..

hier lekker gedoken en weer de nodige nemo´s stoffel de schildpadden en weet ik wat voor onderwaterzooi allemaal..
de tweede duik zag ik een steenvis.. deze komen hier niet zoveel voor en zijn ook giftig.. ze zien er uit als een steen.. ja niet als een bloemkool anders hadden ze wel bloemkoolvis geheten.
na deze duik had ik er 10 duiken opzitten en al 24 duiken in totaal deze reis.. ja kan effe geen water meer zien zou je zeggen... na het duiken snel terug naar wal daar de boel even omspoelen en eens kijken of er wat te bikken viel.. nou dat ging allemaal prima en effe later zat kuipers al aan een Chili con carne friet...ja zo simpel als wat en erg lekker.. bakje friet met chili con carne saus erover en daar weer kaas overheen smelten.. nou dit spul is aardig machtig dus bleef het bij dat voorgerechtje..

na nog wat drinken met de chileentjes die ook nog steeds op het eiland waren.. ja ik snapte ze niet helemaal ze hebben geen geld en kunnen daarom niet gaan duiken.. maar wat ze dan uitvoeren???
joost mag het weten... en aangezien ik joost niet kon vinden om het hem te vragen weet ik het nog steeds niet.. nou goed die avond was er weer een feest in BAR IN DE BUSH dus daar eens even kijken.. onderweg kwam ik de friese jongen tegen samen met de israelische meid.. die waren ook onderweg.. maar gingen nog even een sexuele tussenstop maken.. ik vast naar die bar.. alleen was daar bar weinig te beleven.. dus 2 drankjes en kuipers had het wel weer gezien daar.. snel terug naar het duikschool en daar op bedje..

de Next morning.. ik was wakker en de chileentjes kwamen net binnen.. ja die hadden de hele nacht weer research gedaan naar het uitwisselen van lichaamsvochten waarschijnlijk.. maar goed de boot ging al bijna dus rappie tappie de boel inpakken en de boot op.. ja daar werdt ik meteen goed wakker want ik zat buiten en het waaide nogal hard.. zo hard dat de dolfijnen bijna het water uit waaiden.. tenminste die kwamen boven springen.. ja na aangekomen te zijn had ik een kapsel als robert long met aan BAD-HAIR-DAY..maar goed wat geeft het.. vervolgens vliegensvlug met een taxi naar een pin.. ja die lul de behanger bracht me naar een VISA pin en ik heb MAESTRO dus weer naar een andere waar het wel lukte..maar hij rekende bij elke pinstop wel 10 lempira´s extra (40ct) nou goed bij het busstation meteen een bus in naar san pedro de sula.. daar kwam ik aan na een uurtje of 3-4 tuffen en daar zou ik voetbal gaan volgen via internet.. tsja wat denk je????

hebben ze speciaal voor mij dat internetcafe dicht gedaan die dag vanwege verbouwing.. wel gloeiende gloeilampenfabriek.. en ik had net mijn ticket gekocht om 3 uur later te vertrekken.. nou goed maar eens even verder kijken en gelukkig was er nog eentje.. daar een beetje internetten,surfen,sneupen en mailen tot het voetbal begon.. ja heracles-heerenveen nou daar werdt kuipers niet vrolijk van.. na bijna 2 uur zitten werdt het 2-2 tsja dat was een zware tegenvaller.. ondertussen moest ik haast maken want de bus zou zo vertrekken.. nou in de bus aangekomen zat ie stampvol en moest ik staan.. tsja.. effe later werden er plastic krukjes uitgedeeld.. maar het gangpad was zo smal dat er tussen zitten erg moeilijk ging..
nou goed na twee uur plastic krukje touren ben ik gaan staan want ik had een zere reet.. gelukkig gingen er wat gasten uit de bus en had ik een gewone plaats..

voor me zat een canadees die een heel jankverhaal begon over hoe erg ie het wel niet vond dat ie van utilla kwam en een meisje daar moest gedag zeggen.. etc etc ik werdt er gek van.. vervolgens kwamen we aan en wou ie ook nog met me mee omdat ik het pas wist in copas ruinas... nou vooruit dan maar zo kwamen we in een dormitory waar een nederlandse meid zat een Jap en een litouw.. uhh dit is niet een soort touw zoals pickuptouw maar iemand uit LITOUWEN.. en nu dus nog een nederlander en een jank canadees..
ben eerst maar even gaan douchen zodat ik van die canadees af was en daarna uit eten gegaan.. de jap,touw,hol,jankcanadees vroegen of ik mee wou.. maar heb bedankt.. ik zou ze later wel opzoeken.. zo ben ik alleen in een restaurantje beland daar een beetje bikken en wat drinken en vervolgens naar de jankcanadees,jap,touw,hollander.. daar even bijgezeten en nog wat drinken en toen eens op zoek naar een cocktailbar.. waar ik al eens met mirelle en de duitse iranese was geweest.
hier een stuk of 4 cocktailtjes burgemeester gemaakt.. ja zo noemen ze dat als je een drankje opdrink schijnt het... nou er zijn bij mij al heet wat burgemeesters gemaakt zo staardig aan..

even later naar een disco waar je je coronaatje moest overgieten in plastic beker.. toen naar een karaoke cafe.. en daarna naar een ander bar waar ik aan de praat raakte met twee belgische belgen uit belgie en twee amerikaanse amerikanen uit EL SALVADOR die waren daar militair in het leger namelijk...
nou met hen hele verhalen.. uhh trouwens die belgen waren geen militair.. die waren op vakantie.. een soort van JAMBERS ON TOUR.. na een stuk of 5-6 drankjes ben ik maar eens afgetaaid want het was alweer 05:00 smorgens in de ochtend.. ja snel op bedje..

09:00 al weer wakker want de hele familie dormitory gangers ging uitchecken.. ik was nog niet helemaal wakker en een beetje brak dus effe een douchje en ontbijtje halen en nog een uurtje internetten en toen de bus alweer in naar ANTIGUA in guatamala..
na een paar uurtjes tuffen en ook tukken kwamen we aan bij de grens.. en daar moest iedereen betalen.. behalve kuipers.. he he.. eindelijk eens gerechtigheid.. ja ik was daar al eens langs geweest en had een stempel en hoefde daarom niet te dokken.. toen weer verder en stoppen bij een restaurantje om daar wat te eten.. een soepie.. ja ik met 3 verschillende soorten geld betalen wat weer een verwarring in de keet braht dat de hoogste plastic-stoel-restaurant-baas er aan te pas moest komen.. nou uiteindelijk mocht ik betalen in quetzal en dollars en niet en lempira´s dus die kan ik straks als wc papier gebruiken..

rap weer verder en zo kwamen we na een uurtje of uhhmm 8? rijden aan in antigua.. daar meteen naar hetzelfde hotel gegaan en eerst even een uurtje geslapen.. ja moest nog wat inhalen van de nacht ervoor.. even later douchen en op zoek naar het indiaase restaurant.. alleen was die zo dicht als wat.. ondertussen was er wel een soort van caranaval aan de gang en liepen alle locals in omgebouwde gordijnen rond..
uiteindelijk kwam ik bij een ander restaurantje waar ik de enige klant was.. ja en moet zeggen heb nog niet vaak zo lekker gegeten deze reis..
een kaasfonduutje met paprika erdoor als voorgerecht, een biefstukje pepersaus met verse groentes en een huisgemaakte tiramisu.. echt heerlijk... na nog een drankje was het alweer een uur of 22.00 en ben ik de kooi ingedoken..
ja er was stroomstoring en alles was pikdonker dus veel was er toch niet meer te beleven..

de volgende dag de 18e al smorgens vroeg wakker en eens even een HUISHOUD DAG georganiseerd.. ja de hele backpack opruimen en de vuile was naar de maak-van-vuile-was-schone-was-afdeling gebracht... daarna naar kapsalon het voetballertje.. tenmiste zo noem ik het maar want de hele keet hing vol met posters zelfs van AJAX.. ja die wilden ze waarschijnlijk nergens anders hebben en is zo in guatamala beland om daar tegen betaling aan de muur te mogen hangen.. daar heb ik me even laten scheren en zo was kuipers weer up to date fresch met bijna schone kleren.. dat was nog effe wachten vervolgens effe bij de SUBWAY ( broodjeszaak ) een ontbijtje en daarna mijn verhaal geschreven vanuit antigua.. waarna het lunchtime was.. deze keer een TACO.. ja een pannekoek van ander deeg met wat vlees en ui erin.. waar je een sausie overheen mikt en happen maar...

die middag eens kijken of ik wat tickets kon regelen.. na lang gesneup en gezoek heb ik besloten een vliegticket te kopen naar LOS ANGELES vanaf mexico city.. ipv een bus van 48 uur naar TIJUANA die alleen al duurder was dan de vliegticket naar L.A. en dan nog een bus naar los angeles en taxi naar het vliegveld.. ja dan ben ik al mooi wat lichter en aangezien het geld al steeds eerder op is dan de maand op is.. leek me dit een beter plan.. nou dat effe geboekt met american airlines en vervolgens in de stad op zoek naar een ticket naar mexico... san christobal.. dat was ook een hele operatie maar op het laatst had ik er een die rechtstreeks ging 45 usd alleen vertrok die 04:30!!!!! wat zijn dat voor tijden... het is vakantie.. waarschijnlijk een europese buschaufeur die vergeten is zijn horloge terug te zetten en zo denkt dat ie om 11.30 vertrekt... met als gevolg dat het dus 04.30 is.... ook heb ik die middag nog even de foto´s gerestaureert zodat ze goed staan en met LUCAS BIOSCOOP gechat die deze kant straks ook opkomt voor de heneken reggatta zie ook:

http://www.pompebledregatta.nl/

toen zou ik even voetbal kijken maar had me vergist... ja was maandag en het voetbal championsleague was dinsdag..
nou uiteindelijk een paar drankjes gaan drinken in de irische pub en daarna op naar de INDIAAR... wel allemachies.. weer dicht die toko.. tsja toen na lang wikken en wegen bedacht om sushi te eten.. wat denk je.. kuipers half guatamala afgestruind op zoek naar de sushi.. aangekomen en DICHT... toen was ik de kluts kwijt en ben maar naar het eerste beste restaurant gegaan daar een chilifrietconcarne voorgerecht besteld.
die was zo gigantisch.. allemachtig dit was de eerste keer in mijn leven dat ik een voorgerecht niet eens op kon..
na nog wat drankjes die er kwalijk meer bij in pasten ben ik maar afgetaaid want moest de volgende morgen 04.00 opstaan..

wat er toen weer gebeurde laat ik jullie wel weten in de volgende brief... kan wel alvast vertellen dat het niet veel scheelde of kuipers had moeten brommen in een mexicaanse cel..
de groetjes en tot mails,reactie-weerziens en weet ik wat voor comunicatieve mogelijkheden..

ps: als er een onbekend iemand reageerd graag even email erbij .. dan kan ik tenminste iets terug sturen..

de groeten

  • 23 Februari 2008 - 16:54

    Rasmoes:

    EVEN EEN PAAR FOTO´s UIT DE OUDE DOOS..
    azie,afrika,zuid-armerika

  • 24 Februari 2008 - 09:26

    Bonkie:

    Hir alles ok 29 maart a.s psychiater, dus ik weet niet of je deze zomer barkeeper of chauffeur of beide wordt...

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

radmer

Radmer C.P. Kuipers Dotterhof 13 8446BJ Heerenveen HOLLAND ( E.U.) tel.nr. 0031 (0)618050070 rasmoes@hotmail.com rasmoes@gmail.com www.rasmoes.nl

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 259
Totaal aantal bezoekers 311693

Voorgaande reizen:

17 Januari 1977 - 18 Oktober 2011

losse reisjes/tripjes Europa+Egypte

17 Oktober 2007 - 18 April 2008

Zuid-, Centraal en Noord Amerika en Carribean

04 Oktober 2005 - 12 April 2006

Zuid-Amerika Reis 1

01 December 2003 - 09 April 2004

Azie reis 2

16 November 1999 - 28 Augustus 2000

Afrika en Azie reis

Landen bezocht: