Onder water & de ongelukkig bruilofd - Reisverslag uit Mexico-stad, Mexico van radmer kuipers - WaarBenJij.nu Onder water & de ongelukkig bruilofd - Reisverslag uit Mexico-stad, Mexico van radmer kuipers - WaarBenJij.nu

Onder water & de ongelukkig bruilofd

Door: rasmoes

Blijf op de hoogte en volg radmer

20 Februari 2008 | Mexico, Mexico-stad

dag beste personeel van gordijnen & stoferingszaak ,,het mariakleedje,, en alle andere mensen,

vanuit een ietsje kouder san christobal de las casas in MEXICO zal ik jullie weer even op de hoogte brengen... over hoogte gesproken ik zit momenteel op zo´n 2301 meter hoogte.. ja die 1 meter komt van mijn stoel hier, maar goed zal even snel beginnen met vertellen.

het was de 11e van februarie dat ik smorgens vroeg wakker werdt en snel ben gaan douchen om vervolgens nog een beetje met de mini-maxima´s te praten en daarna met een taxi naar de terminal.. dat was zo gepiept en effe later had ik mijn ticket al naar UTILLA ja het bootje was een beetje een mislukte catamaran zonder mast en toen hebben ze er maar een cabine op gebouwd waar je in kon zitten met een man of 85 schat ik zo..
na een broodje en wat te drinken was het vertrektijd en op naar UTILLA.. ik zat buiten.. ja ZAT want het duurde niet lang og de golven kwamen al over de reling die er niet was.. en zo snel naar binnen.. de reis ging vrij vlot en effe later kwam ik al op Utilla aan daar stonden een partij proppers die op de poten van een duizendpoot kwalijk te tellen waren.. uhh tsja dat zeg ik weer helemaal verkeerd,.... bedoel te zeggen op 1 hand niet te tellen.. dus op een voet niet te tellen... en dan..uhh nou ja laat ook maar... het waren er in ieder geval een mooi zwikkie..

aangezien ik al een adres had ben ik doorgesjouwd en kwam zo bij duikschool paradise.. hier een beetje onderhandelen en zo heb ik een pakket van 10 duiken genomen voor 185 USD en gratis accomodatie een kamer met 3 bedden voor mij alleen..na een klein tukkie.. niet zo´n koekje maar een slaapje van een paar uur ben ik even gaan internetten wat aardig aan de prijs was trouwens..
en vervolgens een hamburgertje gegeten om me daarna paraat te maken voor de eerste duik.. meteen een WRAKDUIK.. ja 31 meter diep effe in en om een gezonken bootje koekeloeren.. en een paar visjes gezien.. toen vroegen ze of ik nog een duik wou doen maar aangezien ik zo moe was als een elfstedentochtschaatser bij het bereiken van de finisch heb ik dat maar afgeblazen.. een beetje zonnebaden op het dek en wat lullen met de kapitein.. die praten daar als een soort dronken engelse.. ja dat schijnt de locale taal te zijn..

na weer op wal te zijn gekomen maar weer even op bed gegaan en een uurtje geslapen en daarna eens kijken of er wat te bikken viel.. zo kwam ik bij RESTAURANT MARIPOSA ( vlinder ) alleen hadden ze het beter restaurant,, dat hebben we niet,, kunnen noemen.. zo hadden ze dit niet en dat niet en uiteindelijk iets met kip gegeten.. de noorse restaurant stewardess was extreem aardig.. ja leek bijna een verdwaalde zweedse volleybalteam member.. nou met haar een beetje lullen en na het eten wou ik een ijsje.. wat denk je? DAT HEBBEN WE NIET.. nou toen maar een white chocolate liquer cocktail.. alleen mikte er rum bij ipv vodka.. met als gevolg dat ik er nog een gratis kreeg.. na een paar cocktailtjes werdt de noorse steeds mooier en was het beter om af te taaien voordat ik met vermenevuldigingspraktijken zou beginnen
zo snel terug naar mijn hotel en een uurtje of 23.30 op bedje want moest de next morning weer vroeg van bed

toen ik wakker werdt was de stroom op.. ja de ventilator was er mee uitgescheiden.. en het water was ook op.. tsja zit je midden in de oceaan en is er geen water.. het moet niet zouter worden.. uhh het oceaanwater dan.. maar goed dan maar een DEO douche en vervolgens mijn zwembroekie aan en op naar een ontbijt tent.. dat was een vrouw met een grote plastic gamma bak.. ja zo´n bewaardoos.. daar zaten pasteletjes in met gehakt een aardappel.. daar twee van opgekaand en een jus orange die stijf stond van de suiker.. zo was kuipers meteen zo wakker als wat.. nog effe een snikcker en red bull halen voor tussen de duiken en daarna snel de boot op daar was de eerste duik bij een soort van wal.. van koraal.. en de tweede ook koraal maar met allemaal grotten erin waar ik ben ingegaan en mijn reet niet kon keren.. ja nauwe toestand maar wel spectaculair zo´n cave duik.. nog een familielid van stoffel de schildpad gezien en wat andere nemo´s en famili leden..

toen ik terug kwam snel even ergens wat lunchen en nog even een uurtje internetten en daarna was het alweer tijd voor de 3e en 4e duik.. ja ondertussen was ik mijn private room kwijt want waren er twee chileense grietjes ingetrokken.. ja die zagen er trouwens niet verkeerd uit.. om frits cremers woorden maar te gebruiken... :
als die me zouden aanranden zou ik geen aangifte doen..
nou snel de boot op en nog twee keer duiken deze keer met een FRANS man..
uuhh hij heete pierre en kwam uit frankrijk maar woonde in MIAMI waar ik als VIP regelateur werkte voor een grote club.. tsja dat kunnen we later nog wel eens misbruiken.. maar goed de fransman was een rare duikelaar en zo kwam ie bijna zonder zuurstof te zitten dus weer naar boven... de 4e duik ging beter met hem en zo nog een schildpadje,moreel en pijlstaartrog gezien..
bij terugkomst effe een siesta gedaan van een paar uur en daarna was het alweer 19.00 dus eens kijken of er wat te bikken viel..

zo kwam ik in bar banda terecht waar een van de duikmasters aan het gitaarspelen was en later heel het eiland zat.. het was een gezellige boel daar.. na een stuk of tien drankjes en cocktails.. zaten de chileentjes ook al bij me.. die CHARLY DA SILVA alias de BLAFFER niet eens kenden.. tsja wat is me dat nou..
ook kwam er nog een uruguyaan bij die in montevideo woonde.. met hem nog even zitten lullen en zo om een uurtje of 00:30 maar eens terug gegaan.. in mijn bedje nog een beetje met de chileentjes praten en rap slapen..

de volgende morgen weer vroeg van bed een douche pasteitje en de duikspullen in de boot.. we gingen naar de andere kant van het eiland vandaag daar een diepe duik gemaakt en weer een mantaray gezien .. is geen OPEL MANTA maar een of ander beest onderwater.. ja effe later gingen we weer weg en moest ik effe pissen.. ja van het achterdek.. alleen ging de zee nogal te keer.. en ja hoor kuipers verloor zijn evenwicht en klets zo overboord.. ja de kapitein kwaad.. nu moest ie terugkomen.. tsja die was zo ie zo al om alles kwaad.. maar goed ik weer aan boord en effe later zagen we een gigantische manta ray.. 3m doorsnee alleen was ie ook zo weer weg nou goed wij weer verder om de tweede duik te maken.. dat was allemaal weer prima en toen terug naar de wal.. daar snel een lasagne achter de kiezen en weer de boot op om nog eens twee duiken te doen.. deze keer waren er maar een paar en moest ik met een oudere canadese man duiken.. die zaaide nogal paniek om alles en uiteindelijk zat die ook met nog een paar happen lucht in zijn fles.. dus naar boven.. de tweede duik die middag was weer prima en daarna snel terug..

daar effe een tukkie van een uurtje of twee.. ja dat duiken vergt wel energie en helemaal als je er 4 per dag doet.
die avond iets gegeten met pierre en nog een fransman en daarna op stap.. ja eerste de nodige drankjes in de TREETANIC bar een hele mooie vreemde kunstzinnige bar met allemaal tegeltjes schervenkunstwerken.. vervolgens naar een bar waar het halve personeel van de suikschool aan het werk was en waar ze ballonnen verkochten met NARCOTISA erin.. uhmm???????? ja dat zijn balonnen met het gas wat ze gebruiken om iemand onder narcoze te brengen dit hebben ze vermengd met lucht en als je de luch inhaleert dan ben je effe in dromenland.. ja een soort poppers zeg maar.. dat was wel lachen en met de nodige drankjes erbij helemaal..
zo was het 3 uur en gingen we ( de chileentjes, me en een israelische meid en een nederlandse jongen en een italiaan ) naar de nederlander zijn hotel.. daar gitaarspelen en zingen..
nou dat was best lachen alleen was ik nogal moe dus viel bijna in slaap.. en dat terwijl het niet eens slaapliedjes waren dus maar naar het hotel en gaan slapen en de volgende dag de 14e feb.

om 7 uur een gemook en geknal.. ja een of andere idioot was een koe aan het slachten in duizend stukjes voor de bruilofd van die dag.. en ik was al zo brak als het water tussen de zee en een rivier.. dat heet toch brak???
nou maar mijn nest uit en de chileentjes waren ook al wakker en ook zo min als pudding..ik zou met de fransman ontbijten maar die was opeens weg toen ik uit de douche kwam.. dus alleen gegaan en een beetje gegeten en daarna mijn zus gebeld die was jarig namelijk en nog even gaan internetten met oa fernanda en hedwich.. ook nog even een verhaal in mekaar geflanst en daarna was het alweer middag en was het feest al aan de gang.. ja een horde mensen bij de duikschool en een boel lawaai en gratis drinken en eten zoveel als je wou.. tegen 19.00 kwam de bruid.. ja dat was een beetje sneu.. het meisje was 15 jaar!!! en was zwanger want haar vriend hield niet van condooms.. nu moesten ze trouwen van de moeder van het meisje.. de jongen waar ik wel twee keer inpas was weer een zoon van de duikschool eigenaaresse.. snappen jullie het nog??

nou de jongen stond daar in een bij elkaar gezocht pak en zijn nike´s eronder en deed alles fout.. de ring aan de verkeerde hand zetten.. veel te vroeg JA ik wil zeggen.. nou en het meisje die had een kop als iemand die niet blij was.. ja ik had het er bijna mee te doen.. erm kind.. die wist niet wat haar overkwam.. 15 jaar.. trouwen zwanger en al die mensen erbij te koeleloeren.. nou goed nadat ze getrouwd waren ging het feest nog effe door en ben ik met gevaar voor eigen leven met twee israelische meiden naar een israelische eettent gegaan.. ja 50 % kans dat dat ding de lucht in gaat met die gasten.. maar moet zeggen echt heerlijk gegeten SHAKSHURKA of zoiets en HUMUS met pita.. uhh pita is niet een meisje of de hond van de buren van familie flodder maar een soort brood wat ze daar veel eten.. ja echt lekker gegeten en daarna terug naar de bruilofd waar alles bijna op was en het dus over was.. gelukkig maar nu kon ik weer mijn bedje in want was nog steeds zo brak als een baracuda..

nou wat er nog meer gebeurde schrijf ik in de volgende editie weer...
moet nu snel weg met een meisje wat ik gister heb leren kennen.. eentje uit THAITI.. ja dat is een van de frans poloesische eilandjes vlakbij hawaii..
tussen australie en zuid-amerika in..
nou lieve mensen de groetjes en tot schrijfs en mails..

• 21 Februari 2008 - 00:59

Ook In Mexico:

Beste voor mij onbekende,

Wat zie ik! Jij bent ook al over de hele wereld geweest zeg! Tof joh, leuk om ook te lezen!
    Nou, veel plezier met al je reizen, echt tof!

Groeten uit Yucatan.

• 22 Februari 2008 - 12:51

Froukje:

hoi rasmoes
    verhaal gelezen foto,s bekeken
    erg leuk ,nog een goede reis gewenst
    groetnis en oant sjen

ronny en froukje.

• 23 Februari 2008 - 08:51

Agnes:

Wat een machtig verhaal!! Haha! Je mutte der even voor sitten gean, mar dat wie et wol waard.. Mooie humor! ;)
    Veel plezier nog!!

De groeten vanau de oare kant!