bijna de bak in & het polonaise verhaal - Reisverslag uit Mexico-stad, Mexico van radmer kuipers - WaarBenJij.nu bijna de bak in & het polonaise verhaal - Reisverslag uit Mexico-stad, Mexico van radmer kuipers - WaarBenJij.nu

bijna de bak in & het polonaise verhaal

Door: rasmoes

Blijf op de hoogte en volg radmer

26 Februari 2008 | Mexico, Mexico-stad

hallo beste durex-test-panel-leden en alle andere mensen,

Zo daar is kuipers alweer... ja gelukkig nog vrij rond lopend maar zoals de titel al zegt scheelde dat niet veel.. ja je kunt er op wachten hier in POLICE-CITY
maar goed ik zal eerst eens even beginnen met waar ik was gebleven.. uhh in Antigua, Guatamala..op 19 februarie

om 04.00 al wakker tsja dat zijn toch geen tijden voor vakantiegangers.. maar goed er moesten een aardig aantal kilometertjes worden afgelegd dus vroeg het nestje uit en de laatste boel inpakken en effe naar de douchekop kijken terwijl ik er onder stond.. even later kwam er al een bussie en ik ben voorin gaan zitten.. ja daar is het ruimer zitten NORMAAL.. ja normaal bij elk ander busje op deze aardbol behalve net bij deze uiteraard.. nou goed na een paar uurtjes tuffen kwamen we aan in de buurt van panajachel en hier moesten we overstappen en ben ik achterin gaan zitten naast een duister figuur.. daar later meer over...

na nog een aantal uurtjes tuffen kwamen we bij een tankstation aan en hier effe wat te bikken en drinken halen en daarna rap weer verder.. ondertussen had het duistere figuur haar jas uitgedaan en schuilden er twee gebergtes onder.. ja die had niet achteraan gestaan bij het uitdelen van de... uhmm.. nou goed na nog een paar uurtjes tuffen kwamen we bij de grens met mexico aan.. hier stempelen en daarna wachten op de bus van de andere kant.. ondertussen zat er ook een gigantische reus in de bus en hoe kan het anders dat was een hollandse dutchman uit nederland.. ja met hem een kort praatje en daarna even met het duistere figuur meisje aan de praat..
even later was het busje er en konden we verder en kwamen zo na 1267 drempels aan in san christobal de las casas in mexico daar ben ik samen met de duistere figuur een hotel gaan zoeken.. dat was een heel gedoe en uiteindelijk een hotel met twee kamers voor weinig geld..

toen met de duistere figuur die GLORIA heete en uit TAHAIETI kwam wat in FRANS POLONESIE ligt.. nee frans polonesie is geen smartlappenzanger zoals frans bauwer en het is ook geen modeking zoals frans zandman... of een punteenheid zoals frans frank.. uhmm.. maar een gebied midden in de oceaan met allemaal eilandjes en een daarvan is tahaiti en daar kwam GLORIA vandaan.. tsja het schijnt dat ze de locale dans van die eilandjes wat op feestmuziek achter elkaar aanlopen later wereldweid te hebben geintroduceert als de POLONAISE zo leer je nog eens wat.. nou goed met GLORIA ben ik naar de markt geweest en heeft zij wat spullen gekocht om te koken en ik wat rommel voor in de bus de volgende dag.. ja zou meteen door naar mexico city.. nadat zij had gekookt en met mij een heel praatje had gemaakt en me ook verteld had dat ik naar haar borsten had zitten kijken.. wat logisch is.. ja daar kun je moeilijk omheen kijken.. dat schip die de grote tieten uitdeelde heeft even een noodlanding gemaakt op polonesie.. en daar heb gloria er ook een paar weten te bemachtigen.. maar goed na dat praatje ben ik ook maar eens op voedselzoektocht gegaan..

zo kwam ik bij de locale JAP en hier was het twee sushi halen 1 betalen.. dat was mooi.. dus twee portie sushi en daarna terug naar het hotel.. daar mijn kamer en en even later kwam Gloria een biertje brengen en zo raakten we aan de praat en even later gebeurde er wat er in het 3-4e regeltje van het nummer ,, LANG ZAL ZE LEVEN,, gezongen wordt..

de volgende morgen .. uhh nou ja morgen kan je het niet noemen want morgen komt meestal na een nachtje slapen alleen was er weinig gekomen van slapen.. maar goed zo brak als het water tussen de zee en de rivier.. en zo aan het ontbijd beland samen met GLORIA , daarna de stad in om te gaan internetten en mijn verslag even te schrijven en daarna samen met haar ergens gaan lunchen, waarna we zo moe waren als tien anderen die ook moe waren en zijn we weer op bed gegaan. ja ik was al uitgecheckt dus even bij gloria op bed gaan liggen.. toen we wakker werden was het al 17.00 en vertrok mijn bus bijna.. dus snel inpakken,aankleden en afscheid nemen en wegwezen.. effe via de sushi bar want daar was vandaag afhaaldag en 2 halen 1 betalen.. zo 4 porties sushi mee en met de hele zooi per taxi naar de bus en daar de bus in voor 14 uurtjes.. bij de eerste stop de sushi uit de tas en daar aan de sushi.. ja de soya mengen met de wasabi en de stokjes erbij en hupee.. alleen zaten de mensen er bij te kijken alsof ze een olifant zagen knikkeren..

nu is het niet allerdaags dat men sushi eet in een bus moet ik zeggen maar goed.. effe later weer verder en zo tuften we de nacht in.. ja heerlijk comfortabel twee stoelen voor mij alleen en geen stoppen onderweg etc.

de volgende morgen werdt ik wakker en stonden we al in de file bij mexico city.. hup de sushi er weer bij en zo effe suhi gegeten in de bus als ontbijd.. nu zaten ze me aan te kijken alsof ze twee olifanten zagen knikkeren.. nou goed ik had honger en het is zonde om het weg te mikken..
na aangekomen te zijn in mexico per taxi naar het hostel waar ik eerder ook al was geweest.. daar inchecken en effe internet checken en daarna op bedje en wat proberen te slapen alleen is zo´n dormitory net een gemeentehuis.. dat loopt maar in en uit en heen en weer en voert niks uit.. nou maar weer van bedje af en wat lunchen.. uhh ja SUSHI.. ja het laatste gelukkig.. mijn ogen begonnen al naar buiten te trekken van al dat ge-sushi.. dus was ik blij dat de boel op was.. toen naar een internetcafe en even ERIN mailen voor ons afspraakje.. en vervolgens op zoektocht naar een hotel in LOS ANGELES..
daar werdt ik helemaal kierewiet van.. hadden ze wat leuks en goedkoops dan was het weer een takke-eind weg hadden ze wat moois dichtbij dan was het weer stervensduur en hadden ze iets moois,dichtbij en goedkoop dan was het weer VOL..

in de namiddag maar even bij het goedkope corona restaurant een paar coronaatjes weg getikt en daarna nog een paar illegale parfumpjes gekocht... dat verkopen ze hier goedkoop en echt alle merken.. voor weinig.. ja men neemt de pure parfum wat dikke siroop is men neme 25 gram hiervan.. dan mengen met weet ik wat.. denk alcoholachtig iets tot er 60ml in zit en huppe schudden en klaar is kees.. ja en ruikt goed en blijft ook lang ruiken nou daar effe 3 flessies van gehaald en toen terug naar het hotel en even wat bikken en daarna naar de bioscoop voor de film RAMBO en dan nog wat... ja al die titels zijn in het spaans dus je weet nooit wat voor film het is.. maar het woord rambo was OK.. en de films zijn met engelse taal en spaanse ondertiteling.. dus oke om te volgen.. na de film nog even in CONDESA gaan kijken de uitgaansbuurt en hier nog een paar gedronken en daarna terug en op bedje..

de volgende morgen 09.15 wakker en effe douchen en ontbijten.. en daarna nog eens ERIN proberen te bereiken tervergeefs.. toen aan het internetten en zo ook een hotel in los angeles geboekt en nog wat geklaverjast..
daarna de stad even ingegaan en uiteindelijk bij een chinees beland voor een onbeperkt chinees buffetje a 3,50 eurie waarna ik terug ben gegaan, eerst nog even een keer ERIN bellen maar weer geen gehoor.. ja toen terug naar het hostel en daar effe wat fatsoenlijke kleding aan en op naar de bioscoop.. het werdt vanavond toch niks meer met erin dus dan maar alleen op stap.. zo ben ik bij de bioscoop beland en daar de fil vintage point ofzo gezien over een aanslag op de president waar ze steeds hetzelfde lieten zien alleen dan uit een ander iemands ogen.. nou best een intresante film al met al.. en na de film maar terug gegaan.. ja even via de 7-11 een nachtwinkel en hier effe een coronaatje en een flesje fris..

het coronaatje smaakte lekker zo voor onderweg.. tot ik een paar politieagenten tegenkwam.. die eerst nog hallo zeiden en me direct daarna bij zich riepen.. WAT IS DAT?? nou dat lijkt me verdacht veel op een flessie corona..
tsja en dat mocht niet.. dus ik weer uhh ohh oke.. nou hier heb je het.. sorry en de groeten... maar die vlieger ging niet op.. mr. trouble zocht trouble en zei dat het 24 uur cel betekende en of 1000 peso boete.. tsja die was ik zo ie zo van plan niet te gaan betalen.. aangezien het geld al bijna op is en de maand nog niet kan ik niet zulke grappen gebruiken dan maar de BAK in..
nou goed ik probeerde steeds weg te komen maar dat lukte niet.. op het laatst zei ik OKE haal eerst maar eens iemand die een beetje engels spreekt want ik versta er de ballen van.. en dat allemaal in het hoempapaspaanplaatspaans
nou aangezien er duizenden agenten en poltiewagen zijn waren er binnen no time wel iets van 30 agenten minus 33% overdrijfingsfactor .. dat zijn er nog altijd 20.. maar geen van alle kon engels. en ikke maar een beetje de onozelaar uithangen wat niet zo moeilijk voor me is...

na een half uur gehannes en gedoe had de agent me al geprobbeerd geld afhandig te maken maar ik zei.. NO DINERO .. ( geen geld ) en zo dreigde de 24 uur bak eraan te komen.. een officier zei dat de agent die me had aangehouden het maar uit moest zoeken maar die wist niet wat ie moest doen.. als ie me laat gaan doet ie het mischien verkeerd maar een tourist opsluiten die met een flessie corona over straat loopt is ook geen goeie reclame.. ja uiteindelijk raakte de agent pissed off en gaf me een duw en dat ik moest oprotten.. PFFFF dat scheelde weinig.. van schrik ben ik uiteindelijk in een stripclub beland.. ja dacht dat het een gewoon huis tuin en keuken cafe was maar dat bleek anders toen ik binnen was.. het duurde niet lang of de moeder van pamela anderson dreigde bij me aan tafel te gaan zitten.. cup FF en een kapsel 1000% fake blonde.. ja daar zat ik niet op te wachten in het kader van de bezuinigingen en heb haar weggejaagd..
ondertussen gingen er verscheidende uit de kleren de een nog mooier dan de ander en zo ben ik weer een beetje van de bijna ARRESTATIE ( is geen familie van ARRE-SLEE maar als je wordt opgepakt )
schrik bekomen en daarna naar het hostel terug...

de volgende morgen na het ontbijtje van weer geklutst ei en toast met jam en thee effe gaan douchen en even gaan internetten en daarna weer terug naar het hostel om hier even een paar dvdtjes te gaan kijken..zo was de middag ook zo weer voorbij en ben ik me gaan douchen, knappe kleding aan en per KEVER die de weg niet wist.. naar CONDESA.. ja moet ik note bene in het hakke tak spaans die gast uitleggen waar ie heen moet.. uiteindelijk kwamen we aan in condesa en daar in een stervensdrukke bar even een coronaatje gedronken.. ja die dag had ik ERIN 4x gebeld en gemaild maar niks geen gehoor.. vandaag kreeg ik een mailtje dat ze 3 dagen ziek was geweest en in het ziekenhuis was beland.. ja dan houdt het op.. maar in ieder geval.. ik wat drinken en zo uiteindelijk in een andere bar met een CANADEES aan de praat gekomen.. deze jankte niet maar had intresante verhalen hij was soort van directeur / regelateur op een engelse school in TORONTO en moest studenten werven overal ter wereld op beursen etc. zo was er nu ook een student fair in mexico city.. met hem hele verhalen en in een andere bar nog wat gedronken en daarna is ie afgetaaid..

ik nog naar twee andere kroegen en uiteindelijk zag kuipers bijna alles dubbel.. dus tijd om te gaan.. het was al iets van 3-4 uur en zo na een hamburgertje bij de local MC EDUARDO.. ja zo heete de hamburgerbakker... maar goed met een taxi weer thuis beland en daar op bedje gekropen weer een fortuin lichter wat niet goed is voor de bezuinigingen.. maar goed.. de volgende dag niks uitgespookt.. behalve even het voetbal gevolgt 2-3 voor NEC daar werdt ik niet vrolijk van.. ja heb wat ge-ontbeten, heel veel geslapen, nog wat ge-internet en de rest van de middag en avond voor de TV gezeten en 4 dvd's gezien.. die avond nog een broodje gehaald en wat te drinken en daarna om 01.00 op bedje.. had die middag nog wel een contact opgedaan in MIAMI via mijn neef Sjerk timmer. dat kan altijd van pas komen als we straks in miami zijn..

nou goed er staat alweer een heel verhaal op het scherm dus kap ik er eerst weer mee... schrijf jullie warschijnlijk uit de USA het volgende verslag wel even..
groetjes en tot mails,bels,etc etc


  • 26 Februari 2008 - 19:05

    Rasmoes:

    Nog even de foto's uit de OUDE DOOS
    (zuid-amerika,azie,afrika)
    hoop snel de nieuwe te scannen en plaatsen.

  • 26 Februari 2008 - 19:51

    Lucas:

    Ben benieuwd naar foto van Gloria.En dat liedje kan ik me iets bij voorstellen haha
    En heb misschien nog adres voor je in de us of a in Sedona Arizona woont een vriendin(kennis) van vroeger midden in de woestijn zo een beetje is nederlandse en zangeres en ook nog paranormaal geloof ik misshien een jaartje of 34 of 35
    Ik zal je adres wel apart mailen alleen als je in de buurt komt.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

radmer

Radmer C.P. Kuipers Dotterhof 13 8446BJ Heerenveen HOLLAND ( E.U.) tel.nr. 0031 (0)618050070 rasmoes@hotmail.com rasmoes@gmail.com www.rasmoes.nl

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 310
Totaal aantal bezoekers 311652

Voorgaande reizen:

17 Januari 1977 - 18 Oktober 2011

losse reisjes/tripjes Europa+Egypte

17 Oktober 2007 - 18 April 2008

Zuid-, Centraal en Noord Amerika en Carribean

04 Oktober 2005 - 12 April 2006

Zuid-Amerika Reis 1

01 December 2003 - 09 April 2004

Azie reis 2

16 November 1999 - 28 Augustus 2000

Afrika en Azie reis

Landen bezocht: