Het blauwe gat & dubbel genaaid - Reisverslag uit Antigua, Guatemala van radmer kuipers - WaarBenJij.nu Het blauwe gat & dubbel genaaid - Reisverslag uit Antigua, Guatemala van radmer kuipers - WaarBenJij.nu

Het blauwe gat & dubbel genaaid

Door: rasmoes

Blijf op de hoogte en volg radmer

18 Februari 2008 | Guatemala, Antigua

dag beste Multimiljonairs en alle mensen met wat minder geld,

Zo daar was ik alweer deze keer vanuit het antieke ANTIGUA waar ik al eens vaker was geweest met mirelle destijds,
nu ben ik op doorreis naar mexico city en vervolgens los angeles, dus zo snel mogelijk weer weg hier.. ik zal eerst eens even een stukje schrijven over de gebeurtenissen..

we waren gebleven in belize city de 6e februarie waar ik smorgens wakker werdt en de canadese kamergenoot al met de noordwester zuidooster zon verdwenen was.. ik mijn bedje uit en douchen met gevaar voor eigen leven met zo'n krakkeminkig hotel kan de boel zo instorten bij het minste of geringste...vervolgens naar de haven en daar een ticket naar het eilandje caye caulker.. de bangladesche bootvluchteling hoteleigenaar had daar ook een zaakje en zo bij hem nog een broodje en drinken gekocht en de boot in.. na een uurtje varen op het gloedhete caye caulker aangekomen.. hier meteen met een bob marley lookalike op een golfkarretje naar een hostel.

daar twee nachten geboekt en op onderzoek uitgegaan over de BLUE HOLE ja volgens een andere gast waren de twee engelse meisjes er ook heengeweest en die kon ik wel vragen... ja alleen waren die er niet.. hoe zien ze eruit dan???
uhh ja allebeide twee grote tieten.. maar goed om nu naar alle vrouwen te lopen met grote tieten om te vragen of ze naar de blue hole zijn gegaan.. dus zelf maar even op onderzoek en zo bij een tentje beland die de trips verkochten.. 190 USD!!!!! jeetje ik wil die hele duikshop niet opkopen.. alleen maar even een duik in de blue hole..
nou met de kamergenoot op zoek naar de grote tieten engelsen die we al snel gevonden hadden.. die zijden dat het de moeite waard is en inderedaad 190 usd kost.. dus dat maar geboekt.. ja kon niet pinnen op dat eiland maar gelukkig met de nummers van mijn creditkaart betalen.. daarna even een verhaaltje geschreven in een weer familie van de bangladesch bootvluchteling hoteleigenaar.. ja dat moet een flinke boot zijn geweest..

op het eind van de middag ben ik even gaan zwemmen en zonnen.. tot ik lekker lag en er een hele POOLSE familie precies met hun witte poten voor de zon gingen staan en daar hevig aan het discuseren waren.... ja altijd van die moeilijke mensen.. ga gewoon liggen met je reet op een handoek en niet janken.. maar die stonden daar maar te prsony krosny vrosny lullen.. ja ik chagerijnig en maar weer afegaaid de zon was van schrik ook al bijna ondergegaan.. die avond even een hapje eten.. een lasagne en daarna nog wat drinken in een of ander vaag discotheekje om daarna nog even met de hostelgenoten zitten te zwetsen en zweren over van alles en nog wat.. zo een uurtje of 01.00 op bed.

de volgende morgen oervroeg van bed.. ja iets met een 5.. weet niet meer precies.. en vervolgens onder een douche zonder water.. ja dat helpt ook niet echt maar er was geen water.. nou goed dan effe met de DEO DOUCHE.. en zo op naar de boot.. ik had mijn duikkledingmaten al opgegeven en zo konden we de boot in met iets van 17 man.. effe ontbijten en 3 uur varen naar de blue hole.. daar aangekomen de duikprakke aan en hopee naar beneden tot 140ft ( 45 meter ) daar was het vrij donker en zagen we stalaganirietiettrietnieten.. uhmm!!!!
STALAGNIETEN dit is niet een soort niet wat in een nietmachine past maar zijn van die druipgrot dingen alleen ditmaal onderwater.. omdat de blue hole op zo'n 40 meter diepte schuin loopt.. uhh hoe leg ik dat uit.. ja de diameter is boven 50 meter en onder 60 meter.. snappie????

daar een beetje rondgesneupt en nog een HAAI gezien die daar een beetje de JAWS aan het uithangen was.. maar geen schade heb aangericht.. na een klein half uurtje waren we weer boven en daar effe een banaantje en wat drinken en op naar de volgende plek.. dit was een koraal met een heleboel vis eromheen.. ja ook nog een ROG(manta) dit is een vis.. die vleugels hebt.. ja heeft niks te maken met ROGGEBROOD overigens.. toen naar een soort van BOUNTY RECLAME eilandje.. echt een supermooi eilandje met ook nog een vogelkolonie ja van die zwarte meeuwachtige beesten met een rode reddingsboei aan hun keel.. die ze kunnen opblazen.. ze noemen ze daar ,, the pirates of the carribian,, maar wat de echte naam van die vogels is ben ik effe kwijt.. op het eilandje liepen ook nog een partij leguanen rond na een lunch van rijst en kip en sla zijn we voor de derde duik gegaan.

deze was ook weer erg mooi en na 45 minuten onder water te zijn geweest nog een schildpad en wat andere vreemde zwemmende voorwerpen te hebben gezien zijn we snel weer terug gevaren naar het eilandje waar mijn hostel was.. onderweg nog hele verhalen met een canadees en zo ook nog een stuk of 5 glazen van een of ander fruithapje met rum gedronken.. punch heet dat daar.. eenmaal op wal aangekomen had ik honger als een hele berenkolonie en ben ik met een arikaan naar de afhaalchinees gegaan daar wat te bikken gehaald en dat in het hostel opgekauwd. vervolgens met een stuk of 10 hostelgasten een muziekspel gedaan.. ja een of andere richard cheese die allemaal bekende nummers nazingt maar dan op een andere manier.. heel langzaam.. alleen zong ie allemaal van die hardrochknummers waar ik geen verstand van heb.. verder nog wat rum coke gedronken en wat raadsels gedaan en zo was het alweer bedtijd en het bedje in.

de volgende morgen vroef af.. effe snel naar het postkantoor de boel posten.. trouwens het goedkoopste van al mijn 60-70 landen!!! nog geen 20 ct. per postzegel en dat helemaal naar europa..
vervolgens de boel inpakken en met een boot terug naar belize daar aangekomen kon ik meteen instappen in een.. ja hoor weer door bangladeschiers gerunde bus..
en zo op naar de grens met guatamala.. daar effe uittree dokken.. ja is het tegenovergestelde van entree betalen..
uhh maar wel BETALEN.. toen weer verder en daar was de weg zo sclecht dat je het kwalijk weg kon noemen.. na een paar uur stuiteren en hobbelen warenb mijn knieschijven verplaats naar mijn rechterschouder en zat mijn linkeroor naast mijn enkel.. zo schudde die bus door elkaar.. tsja lekker gezond allemaal

uiteildelijk kwamen we aan in FLORES waar we overstapten in een minibusje en zo het schiereilandje FLORES werden binnengereden.. daar meteen een ticket gekocht naar LA CEIBA in honduras.. en vervologens even wat gaan eten.. uhh nou ja EVEN!!! ik had alleen een soepje besteld... tomatensoep.. nou hoe moeilijk kan het zijn???? nou waarschijnlijk heel erg moeilijk.. ik denk dat ze de lepen van de soep nog uit ijzererts moesten smeden, de soepkop nog moesten pottebakken en de tomaten moesten nog worden uitgevonden.. zo was ik 90 MINUTEN !!!!!!!! verder voor mijn soep kwam.. tsjonge jonge jonge.. leek wel bijna een FASTFOOD restaurant zo snel

toen effe een tukkie gedaan en om een uur of 21.00 weer wakker... uhh ja dat liep een beetje mis.. nou goed effe douchen en de deur uit om een hapje te eten en vervolgens in een leuk restaurantje uitgekomen waar ik prima heb gegeten en toen ik de rekening had betaald.. PAF alle stroom uit.. ja pikkedonker.. nou goed een beetje als een blinde zonder stok naar huis gestrompeld en daar nog even gelezen in mijn boek VERLOREN TIJD een duits meisje die in de turkse gevangenis zat.. en effe later maar weer gaan slapen en de volgende morgen 09.00 wakker effe douche wat lezen en ontbijten en daarna met een taxi naar santa elena om daar mijn foto's te laten ontwikkelen dat ging allemaal vrij rap 1 uurtje.. ja ondertussen even een beetje internetten en daarna de foto's ophalen.. die allemaal gelukt waren!!! tsja dat is met mijn fototoestel dat zo oud is als metuzalem zijn over overgrootvader wel eens anders geweest.

met een taxi weer terug en toen begon de lol.. het scannen.. dat kon daar vrij goedkoop.. tsja maar even gaan internetten en toen die gast het allemaal eindelijk klaar had bleek ie ze met 4 tegelijk te hebben gescand.. nou die moest ik dus ontleden en vergroten en weet ik wat.. alleen zijn al die computers in het spaans.. dus daar zitten te klojo-en van hier tot gunder ik kreeg het niet voor elkaar... en hij zelf ook niet.. na twee uur klojo-en ja ondertussen had ik het voetbalen erop psv-heerenveen dus dat was niet zo erg... maar na twee a drie uur prutsen heb ik hem gevraagd als ie de foto's nog een keer wou scannen maar dan allemaal apart.. nou dat heb ie gedaan alleen de helft op de kop gescand.. en ik kan ze in mijn programma niet meer dan 90 graden draaien... en ze moeten 180 graden draaien... dus dat is weer lekker allemaal.. daar ga ik zo weer mee aan de slag..

na een late lunch ben ik nog even wat gaan lezen en effe op het lokale hotel terrasje gaan zonnebaden alleen was het nogal druk op het zonneterras.. dus na een uurtje weer afgetaaid en even later in mijn kamer weer verder gelezen en toen was het alweer avond.. ja zou de volgende morgen 05.30 al weg.. dus niet te laat maken.. zo ben ik in een tent beland waar ze jas muziek speelden.. geen winterjas, zomerjas,stofjas of badjas maar JAZZ met zo'n sexofoon..uhh saxofoon.. ja net zoals SNOEPJE DULFER owel candy dulfer ondertussen gingen de local beers erin en daardoor werdt alles steeds mooier... de muziek en de vrouwen ook.. ja toen kwam mijn eten er ook al CHOP SUEY of zoiets... ik dacht dat het iets met rijst was... alleen waarschijnlijk was de man die vandaag de rijst op het bord schepte ziek en zo zat ik dus zonder rijst... de chop suey was overigens wel lekker.. ondertussen had de jazz band zijn rommel alweer opgeruimd en ben ik niet veel later ook maar afgetaaid naar het hotel om nog een half uurtje te lezen en te gaan slapen.

de volgende morgen vroeg uit mijn nest en douchen en de boel pakken.. effe later stond er al een man voor mijn deur.. ja de chaufeur van een taxi die me naar een busje ging brengen.. ja dat dacht ik.. na 5 minuten tuffen kwamen we bij een busstation en daar liet ie me eruit en ging een ticket kopen waar op stond san pedro sula en de prijs 200!!!!
wel gloeiende gloeilampenfabrieksdirecteur..
ik had 350 betaald om naar la ceiba te komen en nu werdt ik in een klap twee keer genaaid.. ten eerste had ik 350 betaald en kreeg nu een ticket van 200 en ten tweede was dat om in la ceiba te komen en deze was maar tot san pedro sula wat er nog eens 4 uur verder is en 140 quetzal!!!! nou de man wist van niks.. maar kon hem moeilijk de kop afhakken.. ja hij had me die ticket niet verkocht.. die gast was nergens meer te bekennen.. nou goed maar even wachten en ondertussen zou ik even een broodje voor ontbijt halen.. maar de winkelier lag te slapen op de toonbank.. ik roepen.. en op het laatst schudden en schreeuwen maar niks.. toen een keiharde klap op de toonbank.. het hele gebouw stond te schudden behalve de man die lag daar leveloos.. of hij was dood of hij had er geen zin in vandaag.. nou ik ben maar afgetaaid..

effe later de bus in samen met 3 argentijnse mini maxima's uhh ja soort van maxima zorgetta maar dan kleiner.. de bus tufte vrolijk door en zo moesten we ergens overstappen.. daar nog even een broodje en vervolgens weer verder effe later de grens over en nog even later waren we in san pedro sula.. daar meteen met een taxi samen met de drie mini maximaatjes via een pinapperaat naar het andere busstation en daar meteen een bus in naar la ceiba.. onderweg nog effe een maiskolfje gescoord en zo nog 3-4 uurtjes tuffen en toen waren we in la ceiba... daar met zijn 4-en in een taxi naar de rotterdam beach hostel waar ik ook met mirella had geslapen.. ja de argentijntjes gingen naar het naastgelegen amsterdamhotel.. alleen kwamen snel weer terug.. ja ik moest nu 10 usd dokken voor 1 kamer en 1 persoon.. en mirelle en ik betaalden samen ook 10.. de argentijntjes konden in een kamer voor 15 usd dezelfde kamer waar muppie en ik voor 10 zaten.. na een ingewikkelde omruiltruuk hebben we het zo gespeeld dat 1 argentijnse en ik een kamer hadden en de andere twee 1 kamer zo betaalden we dus 20 usd = 5 p.p. en na te hebben betaald is de ene maxima ( jammer genoeg ) weer terug naar de andere kamert gegaan.. tsja een heel gedoe maar uiteindelijk weer geregeld en 5 usd bespaard..

de argentijntjes vroegen me mee uit eten en zo hebben we in een nabijgelegen restaurantje lekker gegeten.. ja nog wat te drinken erbij en een fotootje gemaakt en zo was het zo maar weer laat en tijd om naar bedje te gaan..

Zo dat was alweer een hele lap text.. ik kap er mee en zal zien of ik die foto's kan omdraaien.. denk dat ik al iets weet.. ze 90 graden draaien erweer opzetten en dan nog eens 90 graden draaien.. nou goed jullie allemaal een prettige dag verder en de groetjes van mij.

• 18 Februari 2008 - 16:54

LUCAS :

is dat niet de fregat vogel volgens mij wel zal je foto mailen kun je hem er bij zetten

• 18 Februari 2008 - 17:30

Lucas:

zoals ik al zei ik weet alles van vogels maar vooral van vreemde vogels daar ben jij toch ook een van succes daar verder

• 18 Februari 2008 - 17:41

Rasmoes:

zo de foto's staan erop het is dan wel niet high quality maar goed wat wil je met een 17e eeuws toestel dat op steenkool loopt.. soon new pics ( hoop ik )groetjes