wild water rafting&Jeepsafari - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van radmer kuipers - WaarBenJij.nu wild water rafting&Jeepsafari - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van radmer kuipers - WaarBenJij.nu

wild water rafting&Jeepsafari

Door: rasmoes

Blijf op de hoogte en volg radmer

08 November 2007 | Argentinië, Buenos Aires

Dag beste druiventemmers,olifantenkwekers en andere mensen.
Zo om een beetje bij te blijven... ja niet dat ik nu wesp ben en graag bij wil worden, maar bedoel om de boel een beetje up to date te houden zal ik even verslag doen van de laatste gebeurtenissen in het land van maxima,de verdwaalde huismoeders en tango(slipje)

In montevideo was ik gebleven en dacht daar wel effe zo in een klap naar bariloche te kunnen ja vergeet dat maar mooi eerst met een taxi naar het station daar aangekomen zat de bus en boot naar B.A ( buenos Aires ) vol.. dus dan maar op eigen houtje naar Colonia.. dat was zo gepiept en zo had ik meteen twee uur vertraging en kon ik daarna de bus in naar Colonia een kustplaatsje van uruguay, toen moest ik de boot in.. tsja en die zat vol maar kon wel op de wachtlijst.. dat wou ik wel maar dan wil ik wel op de boot wachten..uhmm... tsja dat ging niet dus maar eens even rondneuzen daar en zo kwam ik bij een high tech office alwaar ik zo een kaartje naar BA te pakken had.. op dezelfde boot die zogenaamd vol zat.. mischien de tank van dat schip maar de boot zelf niet alhoelwel het best druk was..

Na effe wachten en wat paspoortbezichtigingen en wat stempels kon ik de boot in en zo na een uurtje varen in BA daar stond een vreemde snuiter me in de taxi te lokken.. ja leek me echt zo´n figuur die prima past in zo´n gezocht spotje van de politie.. dus maar effe niet.. maar goed daar wat omdwalen en nooit geen taxi.. uiteindelijk kwam ik weer bij die gast terecht en toch maar ingestapt en uiteraard net gedaan alsof ik al jaren in buenos aires woon en allemaal connecties heb... dan leggen ze je niet zo snel om denk ik maar.. maar goed na een ritje op het station in BA en daar ellende deel twee.. niet een bus die naar bariloche ging.. na 36 lokketten te zijn afgestruind kwam ik met het idee elke bus is mij wel best.. zo kon ik over 5 minuten een bus naar NEUQUEN krijgen.. tsja waar dat legt weet ik niet maar instappen met die handel.

Na een uurtje of 15 in de bus en wat muziek luisteren , door blijven ademen en wat naar buiten kijken kwam ik 15.00 aan in Neuquen.. daar kijken of er een bus naar bariloche ging... ja er was net een bus beschuit naar bariloche verzonden per post maar daar heb ik niet veel aan.. zo kon ik tot 23.00 wachten tot er een bus ging.. nou vooruit maar weer en zo wat aan het internetten en wat eten en drinken in een nogal vreemd restaurant waar de kinderarbeit inspectie beter maar niet langs kan wippen... tsja wat een chaos daar zeg.. tsjonge een gedoe van niks.. alles in de war omdat ik cola light wilde ipv cola.. zo´n actie een pizza en een liter cola voor 2x de helft.. nou uiteindelijk twee halve liter flesjes cola light.. had ik ook meteen wat voor in de bus.. de rest van de middag effe internetten en sávonds denk ga eens even op de struin in neuquen..

Ja ligt dat klote station niet net in de middle of nowhere en zo nergens een tent vinden waar ik wat drinken kon ofzo.. maar weer terug naar het station want het werdt donker en op zo´n industrieterein leek het niet helemaal pluisje.. om 23.10 de bus in en daar een jungle indianen film gezien allemaal in het spaans en vreemde indianentaal alleen ging het er nogalk raar aantoe.. al die indianen met elkaar op de vuist en elkaar afmaken, neerschieten met hakbijlen en bogen en pijlen.. als dat me te wachten staat straks in de jungle in de amazone dan komen er niet veel brieven meer van deze kant.. maar goes is maar een film.. nog een oud vrouwtje die per cee naast me moest zitten terwijl de hele bus bijna leeg was... tsja nou kom maar dan.. zo kwam ik de volgende morgen 06.00 in bariloche aan.

daar effe wachten tot het licht der aarde weer aanging en toen met een taxi naar het hotel..ja ondertussen 44 uur verder dan toen ik in MVD was.. o ja had meteen maar effe de terugreis geboekt rechtsreeks naar BA alleen dan wel Coche cama class een soort van busness class maar dan in de bus..voor een tientje meer maar ook met eten en drinken erbij... eenmaal in het hotel aangekomen meteen twee tripjes geboekt.. ja had al lang genoeg met mijn luie reet aan het lantervanten geweest dus maar eens wat actie.. een jeepsafari.. dat klinkt wel een beetje als drank.. ja safari-jus achtig.. ook nog een wild water rafting.. zo effe een uurtje gaan slapen en 10.00 de jeepsafari gaan doen
een duitser die sprekend leek op de baas die ik in osstenrijk had.. karli.. een soort van mc guyver maar dan 100 jaar ouder, en uiteraard waren ze er weer..DE ISRAELIERS!!!!!! alleen waren het er maar twee waarvan eentje vroiuw was en meteen in de catogorie: daar zit ik liever op als op het politieburo.....

nou een hele dag in die jeep en hier en daar stoppen in de supermooie omgeving ( zie foto´s ) ja echt een mooi plekkie en je kan er nog skieen ook.. allemaal bergen met skipisten en liften en berghutjes met oostenrijkse muziek.. ja echt super.. kreeg meteen het wintersportgevoel.. zo zijn we nog ergens home made ijsjes gaan eten en hebben gebbq-t ja ik brande direct mijn bek aan een worstje die niet was lek geprikt door die duitser en zo in mijn mond open ging met als gevolg dat gloeiend hete vet in mijn mond.. AU.. nu wist ik het zeker dat het een duister was met een oorlogsverleden die naar argentinie was verhuisd.. zeker familie van PA MAXIMA.. nou goed na een dagje jeepen kwamen we aan in bariloiche en daar ben ik even gaan internetten en kon zo de tweede helft van hveen-psv effe meepikken.. 2-1 gewonnen.. daar moet op gegeten worden hio ha ho.. uhh en gedronken.. dus op naar een mexicaans restaurant daar een of ander mexicaans gerechtje en een flesje bier alleen zijn die flesjes een liter daar..

alles deed zeer bij elke hap en elke slok dus heb ik het bij dat ene flesje gehouden en ben naar bed gegaan daar in de dormitory lag nog eens spaans meisje en twee fransen waarvan een vrouwlijk was dus frans en fransisca.. ja uit de buurt van patrijs of hoe heet die stat met die ijscotoren ook alweer???? nou na 1276 keer te zijn omgedraaid had ik geen oog dicht gedaan en was het alweer zondagmorgen dus tijd voor ontbijd en raften tsja hebben ze dat weer zo uitgemikt dat er een filmploeg mee ging om een reportage te maken van extreme sports.. ik was uiteraard weer de man met ervaringen in peru,uganda,indonesie en het tjeukemeer.. er was nog een spanjaard en een australische vrouw mee+ 4 man filmploeg twee man twee vrouw..

eerst nog effe dikke twee uur in de auto voordat we wat wilder water tegen kwamen.. ja die meertjes daar allemaal ken je niet veel mee.. daar eerst wat eten en drinken en toen speciale pakken aan want dat water was allemaal nog maar net geboren en in het vorige leven sneeuw geweest.. tsja ijs en ijskoud dus
allemaal safety instructions en dat soort praat en eindelijk de rivier op.. ja was een makkie want heb wel eens ruiger water meegemaakt maar wel leuk allemaal. na twee uurtjes class 3 & 4 rapids te hebben doorstaan en niet een keer overboord te zijn geflikkerd kwamen we in chili aan het gebied CON CARNE.. nee da´s een grapje.. we waren wel in chilie maar hoefden niet te stempelen etc.. konden zo de grens over en 25 km terug.. ondertussen had de man met de camera de nodige filmscenes gemaakt.

eenmaal terug op het camp stond de BBQ al aan... ja effe later kwam de wijn en het vlees op tafel en hebben we effe een halfe koe weg gewerkt.. toen twee uurtjes de bus in en zo was het 20.00 dat we thuis waren.. effe internetten en eens even kijken in de stad ja dat viel een beetje tegen een irisch pub wilkenny genaamd.. ´´ nee wil hij ken niet´´ daar was het allemaal stervens duur dus na twee PINTS en een salade had ik het wel gehad en ben ik naar het hotel gegaan daar het bedje opgezocht en daar de nacht maar 376 keer omgedraaid tot het een uur of 09.00 was effe tas inpakken en ontbijten en nog even een half uurtje internetten waarna met een taxi naar het station.. tsja ondertussen staat er al een heel verhaal weer.. dus stop ik er mee anders denken jullie echtgenoten dat jullie vreemd gaan omdat jullie zo lang weg zijn(om mijn verahaal te lezen).. en krijg ik het straks op de schuld vanwege een veel te lang verhaal etc etc bla bla bla.

onderdien en bovendien moet ik er zo van tussen want heb een kaartje gekocht voor het geweldige concert van niet minder dan EART,(harm)WIND & FIRE!!!!!!!!!!!!!!
hoop dat earth en wind er wel zijn anders hebben we alleen maar FIRE..
nou ik zal binnenkort wel effe een verslagje maken van de gebeurtenissen hier in Buenes Aires en omstreken maar zo weten jullie eerst weer een beetje meer dan dat jullie wisten..
O´ja dat zogenaamde MATE een soort van thee in een uitgeholde koeienhoorn is niet te zuipen.. wat een prakke zeg geef mij maar een bavari ..
heej de groetjes allemaal en tot het volgende verslag.. de reacties op de reacties staan in de vorige verslagen.

Groeten Radmer.. even zonder fernanda

  • 09 November 2007 - 07:53

    Bonk:

    Hoe is het met CBR aldaar ??

  • 09 November 2007 - 13:27

    Harry De W:

    He kerel,alles goed??De temperaturen zijn in ieder geval stukken aangenamer dan hier.Als ik daar in de buurt een klusje kan krijgen,doe ik dat zeker en laat het jou dan ook weten.Groeten Harry

    p.s.Heeft Fernanda niet een vrijgezelle zus/vriendin???

  • 09 November 2007 - 14:53

    Ayla:

    je maakt heel wat mee zie ik wel weer, haha ;) jammer dat je zo laat in de USA bent...
    Succes met alles!!
    Groetjes

  • 12 November 2007 - 11:30

    Heidi:

    Wat een nuvere paal inderdaad en een erg lief uitziend poesje. Zei die duitser van het raften toevallig ook: DAS MUSS DOCH NICHT SEIN!!!!! en: STEHT DABEI UND SHAUT!!! en: MITKOMMEN, PLAKATIEREN!!!

  • 12 November 2007 - 17:31

    Bonk:

    grote moordzaak op Tsjillanleane

  • 13 November 2007 - 13:04

    Lys:

    Hahaha PLAKETIEREN!!!!
    DASS SOL DOCH NICHT SEIN!!!

  • 13 November 2007 - 17:35

    Sandra:

    Hey Rasmoes!
    Ziet er naar uit dat we elkaar niet gaan treffen. Ik vertrek morgen naar BA, maar ga vanaf daar richting het zuiden reizen. Ik zal pas in januari weer richting het noorden trekken.
    In ieder geval nog heel veel plezier!

    Groetjes,
    Sandra
    www.sandragoeslatin.waarbenjij.nu

  • 14 November 2007 - 11:57

    Hait:

    Ben nieuwsgierig of je pas al is gearriveerd in Soa P. Laat dat z.s.m. weten, want ik heb via KPN een onderzoek laten opstarten. Dit duurt maximaal die maanden!!! Laat wat horen want via je eigen mail adres komt er geen respons op onze mails.

  • 14 November 2007 - 21:53

    Rasmoes:

    CBR hebben ze hier nog nooit van gehoord jan... alcoholcontrole ook niet..
    -----------------------------------------
    heej harry.. die temparaturen schommelen hier ook nog wel eens... dan weer 28 dan weer 13.. maar heb niet te klagen
    -----------------------------------------
    dag ayla... tsja geeft niet next time better heb ondertussen een leuk reisgenootje voor de USA gevonden
    -----------------------------------------
    heej hedwich.. de karli look-a-like had het maar over hoe mooi het skigebied daar was.. vuilde onderduikmof..dat ie is
    -----------------------------------------
    heb het vernomen.. zelfmoord schijnt.. zelfmoord van het hart die is er mee opgehouden jan..
    -----------------------------------------
    nein lys er gibbts hier keine plaktierarbeit im ort.. vieleich speter bei der peter grusse und kusse fur dich
    -----------------------------------------
    dag sandra.. zit nog wel in MVD maar ben bang dat ik niks meer zuidelijks ga doen nu de amazone in en dan colombia en omhoog..in ieder geval succes met je reis
    -----------------------------------------
    dag hait.. een onderzoek?? waarna??
    die pas is er nog steeds niet.. snap er niks van hij is naar het adres van peter zijn ex-vrouw mischien dat ze er niet was ofzo..nou maar zien ga morgen naar peter in sao paulo.. niet soa paula...
    groetjes radmer

  • 31 Juli 2008 - 12:04

    Den And Jane:

    still touring

    enjoy

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

radmer

Radmer C.P. Kuipers Dotterhof 13 8446BJ Heerenveen HOLLAND ( E.U.) tel.nr. 0031 (0)618050070 rasmoes@hotmail.com rasmoes@gmail.com www.rasmoes.nl

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 161
Totaal aantal bezoekers 311778

Voorgaande reizen:

17 Januari 1977 - 18 Oktober 2011

losse reisjes/tripjes Europa+Egypte

17 Oktober 2007 - 18 April 2008

Zuid-, Centraal en Noord Amerika en Carribean

04 Oktober 2005 - 12 April 2006

Zuid-Amerika Reis 1

01 December 2003 - 09 April 2004

Azie reis 2

16 November 1999 - 28 Augustus 2000

Afrika en Azie reis

Landen bezocht: