slangen,krokodillen en Hotdogs - Reisverslag uit Ciudad Trujillo, Dominicaanse Republiek van radmer kuipers - WaarBenJij.nu slangen,krokodillen en Hotdogs - Reisverslag uit Ciudad Trujillo, Dominicaanse Republiek van radmer kuipers - WaarBenJij.nu

slangen,krokodillen en Hotdogs

Door: rasmoes

Blijf op de hoogte en volg radmer

07 April 2008 | Dominicaanse Republiek, Ciudad Trujillo

dag beste Cruise schip kapiteins en alle andere mensen,
Zo alweer een tijdje geleden dat kuipers een verhaaltje in elkaar heeft geflanselt dus hoog tijd.. ja ben ondertussen de vereniging van uniteites of steeds van de amerika verlaten en zit nu zo goed als wat in de DOMINICAANSE REPUBLIEK.. ja het ruikt hier vreselijk naar bananen dus kan nooit ver zitten.. zit momenteel op het cruise schip ,, THE NORWEGIAN DAWN,, een bootje van 300 meter lang 60 meter hoog en 40 meter breed met alles erop en deraan dus ook internet.. aangezien ik niet veel tijd heb mijn dure(0,40 usd p.min ) tijd te verspelen zal ik maar meteen beginnen.

we waren gebleven op KEY'S waar we om een uurtje of 10.11 wakker waren en na het douchewater te hebben gecheckt snel de rommel inpakken en naar KEY WEST..
hier aangekomen even vragen hier en daar en zo bij een infohokje beland waar ze wel iets leuk hadden voor 129,99 USD..
ja in geen 129,99 jaar dus... wat zijn dat voor prijzen.. dus zelf maar op sneup gegaan en een hostel gevonden en hier ingetrokken..en daarna even wat gaan lunchen en daar weer na eens even kijken hoe het met de duikerij zat.. nou hedwich was niet helemaal fit.. ja zo verkouden als een snip.. dus dat werdt moeilijk.. maar goed toch iets gevonden waar we de volgende morgen 08.00 moesten zijn.. daarna is hedwich even gaan slapen en ben ik bij het internet beland
na het internetten zag ik op de weg een 2 halen 1 betalen rum punch aanbieding.. ja zoiets kun je niet laten lopen dus daar even 6 van naar binnen gekiept en daarna naar hedwich.. maar die was ondertussen wakker gemaakt door een SHOPFEE.. ja met andere woorden die zat ergens in 1 van de 3 miljoen bikiniwinkels..

nadat ik zelf ook maar effe heb getest als ik nog slapen kon kwam hedwich ook alweer terug en zijn we de stad in gegaan naar de alles-is-hier-te-beleven straat DUVAL STREET in KEY WEST.. hier bij een mexicaan beland.. uhh mexicaans restaurant en hier lekker gegeten alleen hadden die bonenvreters er weer 20% fooi op gedrukt.. de hufters we hebben gewoon de rekening betaald met 2 usd fooi erop wat uiteindelijk leide tot een achtervolging van de Ober naar ons toe..
daar een heel gedoe en gelul.. ja je bent namelijk niet verplicht om 20% te betalen.. maar hedwich wou het gezeur niet hebben dus maar de 20% tip betaald.. nou goed na nog wat rondjsouwen waar we oa slangen en hagedissen tegen kwamen die in een glazen hokje zaten te kijken naar toeristen.. of zou het andersom geweest zijn???? maar we hadden een meevaller in een of andere bar kwamen we naast een amerikaanse gast te zitten en die begon ons steeds drankjes aan te bieden en heeft onze hele rekening betaald.. ja nog gedanst en een CD gekregen van het huisorkest.. dit is een goed middel als je hoofdpijn wilt.. gewoon effe die CD opzetten.. maar goed die gast heeft de gehele rekening betaald en zijn vriendin nodigde ons uit haar kano's te gebruiken..

na een weet ik hoeveel drankjes snel naar het hostel en op bed want 08.00 moesten we bij de duikschool wezen.. ja hedwich was nog zo ziek als een ziekenhuis vol zieken en wou niet.. nou goed dan maar niet.. toen toch maar weer wel en zo snel als rakketten op vol speeds naar de duikschool.. ja de instructeur die hedwich zou helpen voor de testduik was snel klaar.. verkouden is niet duiken.. nou goed dan snorkelen..
aangezien we nog even tijd hadden zijn we even wat gaan ontbijten en daarna de boot op.. ja ruig weer dikke golven en binnen no time lagen de eersten al te kotsen.. nou goed de duikgerei aan en klaar voor de duik.. nou ik heb heel wat duiken gedaan maar zo'n rare nog nooit..
ik lag daar maar te wachten .. maar bleek dat ik me maar zelf moest redden.. nou goed een andere toerist en ik naar beneden zonder duikklok en kompas.. en daar maar zien.. wat een ellende.. die duikmaat had te weinig lood dus weer naar boven om meer gewicht te halen en daarna weer naar onder.. tsja waar moet je heen??? nou we zijn maar wat gaan rondkoekeloeren en op een gegeven moment maar weer eens boven kijken waar die boot was... ik had nog genoeg lucht maar mijn maat raakte aardig krap in de lucht dus hij weer naar boven.. tsjonge jonge wat een gedoe..

bij de tweede duik heb ik mijn horloge maar omgedaan met als gevolg dat die nu aan stront is.. ja hij doet net zoveel als een werkloze zonder werk.. NIKS DUS
nog wel 2 suikmaskers gevonden en een loodblok.. ja het leek meer op een zeebodum opschoonbeurt dan een FUNDIVE
nou goed de tweede duik was wel beter dan de eerste maar nog steeds een vreemde zaak zo zonder gids of wat naar beneden te gaan.. maar goed.. de duiken waren voorbij dus weer naar wal.. ja snel terug naar het hostel om te zeggen dat we nog een nacht wouden blijven met als gevolg dat we van kamer moesten wisselen.. nou goed dan dat gedaan en nog even een tukkie gaan slapen na eerst wat chocolade te hebben opgekaant om weer op krachten te komen van dat geduik

na het slapen ben ik even op internet gegaan om een van mijn vorige verslagen te schrijven waarna ik weer bij de 2 halen 1 betalen bar belande.. na een paar rummetjes weer naar hedwich en daarna met haar het dorp in om ergens wat te eten.. voor de verandering ging dat ook helemaal mis.. ja bij een pizza zouden we elk een medium pizza bestellen alleen bleken die dingen ook al looigroot dus advizeerde de oberes ons een grote te nemen en te delen.. nou zo gedaan en wat kregen we?? een medium!!!
nou goed als schadevergoeding zouden we nog een medium krijgen.. alleen was de eerste medium al zo groot dat we die kwalijk op konden dus zouden we de andere medium meenemen voor de volgende dag.. ja toen kregen we weer een GROTE mee.. nou goed ik snap het allemaal nog steeds niet maar we hebben de grote pizza in de koeling gezet bij het hostel voor de next day lunch.. daarna zouden we wat drinken maar kwamen steeds van die stravietenbarren en homokroegen tegen... ja dat was niks dus maar een ijsje en toen naar het RIPLEYS BELIEVE IT OR NOT MUSEUM..

nou dat is me een vreemd museum met allemaal rarigheden mensen die groot zijn, konijnen met twee koppen en allemaal van dat soort gedoe.. toen kwamen we nog door een soort van tunnel met een rondraaiende buis eromheen waar je helemaal gek wordt.. ja dan lijkt het net als je gaat vallen.. nou dat was me wat neuvers.. uiteindelijk daar twee uur in dat museum rondgekoekeloerd.. ik heb wel eens kortere museumbezoeken gehad ( mijn record 48 seconden in een of ander flauwekulmuzeum in china ) na het museum zijn we naar het hostel gegaan en daar gaan slapen oa waren er twee mofrikaanse duitsers op de kamer gekomen..en een roemeense oostblokvrouw van 68,5 jaar
na een nachtje slapen zijn de de volgende dag de boel in gaan pakken en zouden even de pizza eten.. wat denk je??
hebben een of andere onbekenden daar een beetje aan onze pizza lopen vreten wel gloeiende gloeilampen fabrieksmeubulair!!
ja en precies de helft van mijn pizza.. de vleeskant.. nou gelukkig waren er nog een paar stukjes over en van hedwich haar kaaskant was ook nog genoeg over dus hadden we toch nog wat te bikken.. daarna op naar de kennis van de gratisdrankman van de eerste avond..

hier in twee kajaks beland en zo de zee op.. aangezien het nogal ruig weer was ging het een beetje ruig en had hedwich binnen no time de blaren op de klauwen.. ja ik ben nog wel een stukje verder gegaan en uiteindelijk een hele baai overgestoken en moest tegen de wind in weer terug.. dat was een heel karwei maar uiteindelijk levend de overkant beland.. en ook levend verbrand.. ja de blaren stonden op de beulig dus hebben we de strandmiddag maar gescrapt en zijn meteen vertrokken naar de everglades wat een hele rit was.. uiteindelijk naar 1 keer verkeerd te zijn gereden bij de everglades beland en daar bleek het motel wat we zochten dicht te zijn.. toen wat anders gezocht en zo ook besloten de volgende dag een airboot tocht te doen door de everglades.. nou daarna bij de applebee beland om daar nog wat te kauwen en daar weer na naar het hotel terug en daar FAMILY GUY kijken wat een erg leuke tekenfilms zijn.. ja zoiets als simpsons maar dan leuker.. nou goed daarna zijn we op bedje beland.. wat er daarna gebeurd schrijf ik jullie overmorgen wel.. ik zal nu zo eerst even eten met hedich en het cruiseschip nog wat onveilig maken..
tot mails en reageers en snel allemaal..
zal zien als ik er nog wat foto's op kan zetten vandaag of morgen,overmorgen of later.. de groetjes allemaal

• 08 April 2008 - 01:15

Rasmoes:

uhhh beetje fout gegaan... de titel slaat namelijk op de eerstkomende dag die ik ga beschrijven.. dus nu denkt iedereen wat hebben die slangen,krokodillen en hotdogs er mee te maken.. bij deze dus.. FOUTJE BEDANKT..
    groeten radmer

• 08 April 2008 - 09:43

Meint En Aeltsje:

Lieve Hedwich en Radmer,

Wij volgen de uitgebreide verslaggevingen op de voet. Het is genieten van die Kuipers' schrijfstijl. Jullie makem wel wat mee. Drinken is niet het grootste probleem lijkt ons, maar wel hoe krijg je dagelijks de 'roppert' vol en hoe vind je iedere dag weer een goede en vooral goedkope 'krib'. Noch bedankt voor de kaart met die drie prachtige blote konten.

Goede reis verder en veel plezier op de Bahama's. En verder maar gauw oant sjen.

Meint en Aeltsje.
    St. Nyk.

• 08 April 2008 - 12:10

Annick:

Groetjes vanuit een zonnig maar fris België.

• 09 April 2008 - 11:17

Lys:

Jammer fan dyn fleiskant Ras!
    Mar misskien moesten dien minsken dyt t opfretten hawwe der nog fan groeie...

Tût!