Bierwedstrijd en nieuwe foto's!! - Reisverslag uit Miami, Verenigde Staten van radmer kuipers - WaarBenJij.nu Bierwedstrijd en nieuwe foto's!! - Reisverslag uit Miami, Verenigde Staten van radmer kuipers - WaarBenJij.nu

Bierwedstrijd en nieuwe foto's!!

Door: rasmoes

Blijf op de hoogte en volg radmer

14 April 2008 | Verenigde Staten, Miami

dag beste binnenkort-weer-wat-dichter-bij-me mensen en evt. binnenkort-wat-verderweg-mensen,

daar was ik al weer.. ja ondertussen weer veilig in de vereniging van statuten in amerika zelf beland en de tas al ingepakt om morgen weer naar nerland te vliegen.. als dat maar goed gaat komen zoveel rommel mee.. nou we zien het wel.. ik zal jullie eerst even op de hoogte brengen van de laatste gebeurtenissen en heb ondertussen ook de nieuwe foto's geplaats.

eens even kijken waar we waren gebleven.. dat was de 11e april toen zaten we de hele dag op zee.. zo werden we om een uurtje of 10.00 wakker en zijn na het douchen even gaan ontbijten.. ja uiteraard weer even wat zalm.. en zo zagen we de kapitein ook nog.. al die strepen en tekens deden me al het vermoeden.. die kwam daar even een bakkie koffie halen.. ja wie dat schip dan vaart??? en de kapitein kreeg meteen een klacht van een ouderwets echtpaar dat zat te janken dat er geen bananen aan boord waren.. waar ze ook al niet over kunnen zeuren tegenwoordig.. wij zijn in de zon gaan liggen en hebben daar weer even een beetje liggen bakken.. ik effe een bucket met verschillende soorten bier besteld en een gratis t-shirt en daarna weer verder bakken.. nog een beetje zwemmen en wat omhangen bij het zwembad.. ik zweete me de rambam dus had er snel genoeg van daar in die bloethete zon..

in de middag ben ik bij een bierwedstrijd beland.. ja in de irisch pub aan boord..daar eerst bij een groepje jongelui en daarna overgeplaatst naar een groep oudere jongeren.. uhh gem. 39,5 jaar jong zeg maar.. daar kregen we verschillende soorten bier te proeven allemaal uit de carribean.. ja die nederlandse bocht is zo bitter als een bitterbal en niet te zuipen.. ondertussen kregen we ook 10 vragen gesteld tussen elke biertjes 2 stuks.. meeste allemaal amerikaans georienteerd maar sommige ook europees.. zoals:
het bier met de rode ster?? ( heineken )
welk land heeft de meeste biersoorten?
( belgie ) en dan allemaal amerikaanse vragen... uiteindelijk bleek dat wij gewonnen hadden 9 van de 10 goed!!!
allemaal een heineken championsleague keykoort van 167 jaar terug.. toen moest er 1 per groep naar voren komen voor een bierdrinkwedstrijd.. nou ik me natuurlijk opgeofferd en aangezien ik niet zo gek op bier ben zuip ik het meestal snel op.. dan ben je er maar af..
zo kregen we een literglas bier.. en klok klok klok.. kuipers had hem als eerst op.. Hopee weer een prijs..!!!
ondertussen begon de zooi wel te werken en ben ik maar afgetaaid naar de hut.

even later met hedwich een hapje gaan eten wat weer eens erg lekker was.. ja weet ik wat voor ingewikkelde namen allemaal voor van de chique eten.. maar wel heel lekker.. daarna ben ik nog even op barrentocht gegaan en is hedwich in bedje gedoken.. zo ben ik om een uurtje of 03.00 ook maar eens in bed beland.. ja ik wist niet meer wat de voor of achterkant van het schip was... maar daar heb je geen drank voor nodig by the way.. ja dat ding is zo groot als je een paar keer een trap af loopt of een rondje sjouwt ben je meteen de hele orientatie kwijt.. zo had ik die dag ook nog allemaal nieuwe dingen ontdekt.. een basketbalveld en kinderspeelparadijs en tafeltennisruimte.. ja zit je er al bijna een week op en kom je er achter dat dat er ook nog is.. nou goed om 03.00 het bedje in beland en daar lekker gaan slapen..

de volgende ochtend weer allemaal omroepers met dit en dat.. ja we waren op de borstenhoudersmoeders eilanden geariveerd ook wel de BEHAMA's genoemd..
hier eerst even ontbijten op het schip en daarna met bootjes naar een prive eilandje gevaren hier aangekomen zijn we de boel even gaan verkennen en daarna kwamen we bij een tafeltennis tafel terecht en hier even een potje of 7!!! gespeeld.. ja het zweed op de beulig natuurlijk dus even wat drinken.. de hele barcrew was ook meeverhuist naar het eiland dus werden we lekker bediendt op het strand.. vervolgens zijn we nog gaan zwemmen in het helderblauwe water.. ja hier en daar een visje.. en zo lekker een beetje relaxen.. aangezien het al weer middag was en ze een buffet naar het eiland hadden gebracht hebben we ook nog maar even wat lopen kanen.. ja wat fruit, pasta en weet ik wat voor dingen..
en daarna nog een markt overgeweest die ook naar het eiland was verhuist maar dit was allemaal rommel.. ja waarschijnlijk een aangespoelde container vol rotzooi en dat een beetje lopen slijten een cruise boot toeristen zeker!! mooi niet dus..

toen we weer aan boord waren zijn we lekker even bij het zwembad gaan liggen zonnen met een drankje.. ja daar heb je geen zand tussen de poten namelijk.. maar het was weer eens bloedjeheet dus zweten als een heel otterpark.. pfff..
ken dat niet wat zachter met die gele rakker daar boven in die lucht.....
nou goed na wat zonnen ben ik even een douche gaan nemen en is hedwich in de SPA beland voor een nagelreparatie-weet-ik-veel-behandeling.. waar ze je nagels verlengen.. hierna zijn we wat gaan eten in een van de restaurants en dit was weer eens heerlijk.. ja een dubbel toetje ook nog.. foutje in de bestelling denk ik maar goed daar wisten wij wel raad mee.. vervolgens zijn we nog even bij de fotostudio langs gegaan hier lagen alle foto's die ze steeds namen.. zo hebben wij ook nog een paar leuke foto's gekocht als souvenir.. wel duur maar goed wel een leuke herinnering..
hierna ben ik nog even gaan internetten om het vorige verhaal op papier te krijgen waarna ik maar eens naar de cabine ben gegaan waar hedwich alles al had ingepakt.. ik nog niet maar effe later had ik dat ook al gefixt..
nog even de fles rum die ik het schip op had gesmokkeld burgemeester gemaakt en daarna zijn we gaan slapen..

de volgende morgen de 13e april al vroeg een boel lawaai en gedoe.. ja de boot kwam om 07.00 aan in miami.. en alle bagage werdt van boord gehaald door kruiers.. ja die vlogen daar de gang op en neer.. eindelijk geen geschep van ijs.. en nu die kruiers.. nou goed ze begonnen ook al van alles en nog wat om te roepen dus waren we om een uurtje of 09.00 ook al wakker.. ja gaan douchen en toen ook maar eens van boord.. dat ging allemaal vrij vlotjes.. wel effe langs de immigratie maar we konden zo doorlopen.. weer een stempel erbij en hupee we waren aan wal.. aangezien mijn grootmoeder feest had en ik haar even wou bellen zijn we na de auto te hebben opgehaald eerst op zoek gegaan naar een telefoon.. ja die werkte natuurlijk niet.. vervolgens naar een internetcafe waar ik heel de SKYPE (het belprogramma) heb geinstaleerd en daarna kon ik bellen.. nou dat wou ook niet erg lukken maar toch een beetje.. dus dat ook weer gefixd.. toen op zoek naar ons hotel.. dit hadden we al snel gevonden..en daar inchecken...

na alle zooi uit de auto te hebben gehaald zijn we eerst even gaan brunchen bij de IHOP ( international house of pancakes ) hier effe lekker gegeten en daarna weer terug.. nog even langs de bank en toen naar het hotel om even te internetten en zo heb ik de foto's er ook even opgezet en de meeste bewerkt..
daarna nog wat drinken en terug naar hedwich die lag te slapen.. aangezien we nog niks hadden uitgespookt en daar maar wat lagen te wachten tot er weer een uur voorbij ging.. ja op het laatst kijk je uit naar huis... dus stelde ik voor laten we wat op de sneup gaan hier of daar.. met de auto door heel miami gejakkerd en zo in wat winkelcentra beland en wat spullen gekocht.. ook nog even een hapje gegeten daar in een gigantische foodcourt en daarna naar de Bios de film PROM NIGHT een enge film.. hier met angst en beven naar zitten kijken en toen maar naar het hotel terug om te gaan slapen wat mij voor geen meter lukte vanwege kiespijn, te warm en lawaai van de buren die daar allemaal nummertjes maakten.. ja en dan niet van die huisnummers die je aan de muur hangt naast de voordeur.. maar goed jullie snappen het al..

wat we vandaag hebben uitgespookt en morgen gaan doen ( terugvliegen ) schrijf ik jullie wel als ik op het vliegveld in washington ben waar ik 5 uur moet wachten.. of als ik terug in de united states of HOLLAND ben..
kijk effe naar de foto's zou ik zeggen en tot mails, snel ziens, bels of weet ik wat voor communicaties..
groetjes van RADMER

  • 15 April 2008 - 17:13

    Lys:

    Toch een wandelende encyclopedie he? Die Lukkes fan Kobus-Boatsje...

  • 15 April 2008 - 18:15

    Bonkie:

    tot morgen en goede vlucht !!

  • 16 April 2008 - 23:53

    Agnes:

    Machtig verhaal weer! Haha! En inmiddels alweer thuis denk ik..? Hoop dat je een goeie vlucht hebt gehad.. Succes met het hollandse weer en tot over een paar weekjes!! Dikke tut

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

radmer

Radmer C.P. Kuipers Dotterhof 13 8446BJ Heerenveen HOLLAND ( E.U.) tel.nr. 0031 (0)618050070 rasmoes@hotmail.com rasmoes@gmail.com www.rasmoes.nl

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 568
Totaal aantal bezoekers 311291

Voorgaande reizen:

17 Januari 1977 - 18 Oktober 2011

losse reisjes/tripjes Europa+Egypte

17 Oktober 2007 - 18 April 2008

Zuid-, Centraal en Noord Amerika en Carribean

04 Oktober 2005 - 12 April 2006

Zuid-Amerika Reis 1

01 December 2003 - 09 April 2004

Azie reis 2

16 November 1999 - 28 Augustus 2000

Afrika en Azie reis

Landen bezocht: